Valtiopäivien avajaiset 13.04.2023

Anonyymi-ap

Laatuaikaa viettävänä äänioikeutettuna kansalaisena syvennyin katselemaan ja kuuntelemaan uuden eduskunnan valtiopäivien avajaisia. Presidentin ja puhemiehen puheet olivat asiallisia ja tärkeisiin asioihin pintapuolisesti kantaaottavia, eikä suinkaan hyökkääviä. Puheista kuulsi diplomatia.
Salin istumajärjestys hieman hämmensi aluksi, mutta suurin piirtein aakkosjärjestyksessähän "lähettiläämme" salissa istuivat. Tsiikailin erityisesti Pohjois-Karjalan edustajien paikkoja. Löysin yhtä lukuunottamatta kaikki, paitsi "ääniharava" Sanna Antikaisnen loisti poissaolollaan. Kyllä täytyy olla painavaakin painavampi syy poissaoloon tällaisesta tilaisuudesta. Mahtavan äänimäärän taakse ei sovi piiloutua. Siitä saa helposti ylimielisyyden leiman otsaansa, huvikseen tai pirruuttaan loistaa poissao,lollaan. Jos syy oli aito, pyydän huomautustani anteeksi.

18

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hömöilehän lisää, hyvä alku

      • Anonyymi

        Putosit kärryiltä" Anteeksi. että jätin perälaudan pois.


    • Anonyymi

      "Presidentin ja puhemiehen puheet olivat asiallisia ja tärkeisiin asioihin pintapuolisesti kantaaottavia, eikä suinkaan hyökkääviä. Puheista kuulsi diplomatia."

      Niinistö & Orpo nostivat Suomi-retoriikan uudelle tasolle - isänmaallinen hurmos yhdistettynä Nato-paatokseen. Kypärä-puolue on voimissaan, varmaan sinne liperitkin vielä löytyvät (viimeistään siinä vaiheessa kun KD tulee hallitukseen).

    • Anonyymi

      Niin,jos olet Outokumpulainen olet vittumainen omille ja muille eli sisäsiittoinen mulkku mitä olen nähnyt!
      Tutki nyt oikein kaikki kunnolla okun nilkki,aina sieltä voi jotain muutakin löytää kaivos perseestä !

      • Anonyymi

        Meijän vanhasta ja uudesta kaivoksesta kateellisten panettelua. Olen ollut yli kymmenen vuotta Outokummussa kaivoksessa töissä ja olen ylpeä siitä. Aina näitä nuoria alkoholistuneita narkkari valittajia löytyy täältäkin kun lukee.


      • Anonyymi

        Koska olemme tavanneet. että pystyt määrittelemään minut noin mielestäsi osuvasti. En luule, vaan tiedän olevani muutaman rappusen yläpuolellasi älykkyysasteikolla. Tämä johtuu siitä, etten ole P E R S U ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meijän vanhasta ja uudesta kaivoksesta kateellisten panettelua. Olen ollut yli kymmenen vuotta Outokummussa kaivoksessa töissä ja olen ylpeä siitä. Aina näitä nuoria alkoholistuneita narkkari valittajia löytyy täältäkin kun lukee.

        Olen ollut yli kymmenen vuotta Outokummussa kaivoksessa töissä..Ei olet kommunisti tai vähintään sdp:) cccp.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut yli kymmenen vuotta Outokummussa kaivoksessa töissä..Ei olet kommunisti tai vähintään sdp:) cccp.

        Persut on parhaita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut on parhaita

        Joo jyrää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olemme tavanneet. että pystyt määrittelemään minut noin mielestäsi osuvasti. En luule, vaan tiedän olevani muutaman rappusen yläpuolellasi älykkyysasteikolla. Tämä johtuu siitä, etten ole P E R S U ?

        Minäkin olen muutaman askeleen persuja ylempänä. Olen mieluummin empaattinen Demari kuin alemman portaan kylmä ja tyhmä persu..

        Hauskaa seurata näitä kansakunnan tyhmeliinejä, saattaa hajuaminen olla lähellä vastuun osuessa kohdalle. Puolue on ärripurreja täynnä, jokainen pyristelee ilman ohjelmaa omaan suuntaansa. Kepu menee oppositioon kasvamaan ja seuraavissa vaaleissa saa äänivyöryn jos pelaa korttinsa oikein. Persujen kannatus notkahtaa ja äänisaalis on jaossa joten kepu on osilla niissä vahvasti..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen muutaman askeleen persuja ylempänä. Olen mieluummin empaattinen Demari kuin alemman portaan kylmä ja tyhmä persu..

        Hauskaa seurata näitä kansakunnan tyhmeliinejä, saattaa hajuaminen olla lähellä vastuun osuessa kohdalle. Puolue on ärripurreja täynnä, jokainen pyristelee ilman ohjelmaa omaan suuntaansa. Kepu menee oppositioon kasvamaan ja seuraavissa vaaleissa saa äänivyöryn jos pelaa korttinsa oikein. Persujen kannatus notkahtaa ja äänisaalis on jaossa joten kepu on osilla niissä vahvasti..

        Toinen hissukka ettei saa suutaan auki ja toinen rehti isänmaallinen Perussuomalainen joka puolustaa paikkakuntaa kun Kekkonen. Saatanan tunarit häärii ja ovat mukamas empaattisia mutta äänestäjien pettäminen verissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen muutaman askeleen persuja ylempänä. Olen mieluummin empaattinen Demari kuin alemman portaan kylmä ja tyhmä persu..

        Hauskaa seurata näitä kansakunnan tyhmeliinejä, saattaa hajuaminen olla lähellä vastuun osuessa kohdalle. Puolue on ärripurreja täynnä, jokainen pyristelee ilman ohjelmaa omaan suuntaansa. Kepu menee oppositioon kasvamaan ja seuraavissa vaaleissa saa äänivyöryn jos pelaa korttinsa oikein. Persujen kannatus notkahtaa ja äänisaalis on jaossa joten kepu on osilla niissä vahvasti..

        Persut puolustaa aina suomea suomalaisineen eikä se puolustaminen onnistu pelkällä nyökyttelyllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen muutaman askeleen persuja ylempänä. Olen mieluummin empaattinen Demari kuin alemman portaan kylmä ja tyhmä persu..

        Hauskaa seurata näitä kansakunnan tyhmeliinejä, saattaa hajuaminen olla lähellä vastuun osuessa kohdalle. Puolue on ärripurreja täynnä, jokainen pyristelee ilman ohjelmaa omaan suuntaansa. Kepu menee oppositioon kasvamaan ja seuraavissa vaaleissa saa äänivyöryn jos pelaa korttinsa oikein. Persujen kannatus notkahtaa ja äänisaalis on jaossa joten kepu on osilla niissä vahvasti..

        Suomalaiset ensin ajattelu on nyt pop!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen muutaman askeleen persuja ylempänä. Olen mieluummin empaattinen Demari kuin alemman portaan kylmä ja tyhmä persu..

        Hauskaa seurata näitä kansakunnan tyhmeliinejä, saattaa hajuaminen olla lähellä vastuun osuessa kohdalle. Puolue on ärripurreja täynnä, jokainen pyristelee ilman ohjelmaa omaan suuntaansa. Kepu menee oppositioon kasvamaan ja seuraavissa vaaleissa saa äänivyöryn jos pelaa korttinsa oikein. Persujen kannatus notkahtaa ja äänisaalis on jaossa joten kepu on osilla niissä vahvasti..

        Otaksut että Perussuomalaiset oppositiossa ja Keskusta myös. Keskusta jää siinä auttamatta mopen osalle.
        Anteeksi jos arvioni on oikea ja osuu kohdilleen.
        Jos Keskusta lähtee mukaan ns. Sinipunaan, niin Keskusta ei nosta kannatustaan.
        Anteeksi jos olin taas arviossani oikeassa.

        Ei suomennettuna selkokielelle.

        Kun nokka irtoaa, niin pyrstö tarttuu.

        No ei tämäkään tainnut ihan selkokieltä olla, mutta ken ymmärtää se riittänee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut puolustaa aina suomea suomalaisineen eikä se puolustaminen onnistu pelkällä nyökyttelyllä

        Persut puolustaa itseään verissä päin, suomalaisten puolella on myös muut puolueet joten yhtälö on lähinnä huvittavaa sanahelinää...

        Persuja pelottaa vastuu lupauksistaan ja vastuu sanoistaan. Yksin kun eivät saa ajatuksiaan hallituksessa eteenpäin pitää tehdä kompromisseja. Kokoomus vei Sipilää kuin pässiä narussa ja kannatus laski rajusti, näin käy myös persuille. Persujen kannatus romahtaa pettyneiden äänestäjien hylätessä puolueen ja Kepu korjaa potin seuraavissa vaaleissa...


    • Anonyymi

      Outokummusta ei tule kuin paskaa mutta Sanna on ulostautunut hyvin pois !

      • Anonyymi

        Tää samainen yrittäjä vaan mollaa Sannaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää samainen yrittäjä vaan mollaa Sannaa

        Niin olen kuullut, taitaa olla joku hippiäinen vidervasuri suvakki


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe