Kesätassut vaihdettu.

Anonyymi-ap

Nyt kesärenkaat vaihdettu ja laitoin sitä kuparitahnaa vanteen keskiöön ettei olisi syksyllä niin lujassa. Laitoin vain hieman. Oisko pitäny laittaa paksusti.????
Ja muuten nämä talvirenkaat jotka on metallivanteilla eivät olleet lujassa irrottaa. Syksyllä kun otin kesärenkaat irti oli työn ja tuskan takana saada ne pois. Kesärenkaat on alumiinivanteilla. Tekeekö tää alumiini sen että jumiin .

9

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä. Olet oikeassa. Aluvanteet pureutuu tiukemmin . Olisit laittanut alumiinitahnaa. Parempaa kuin kuparitahna. Mutta luulis kuparitahnankin auttavan. Ja hyvä kun et laittanut paljon.

• Anonyymi

Älä laita liian suuria pyöriä alle moottorisi ei autossa ehkä jaksa niitä pyörittää, älä ainakaan 335 Lanborghinhi Countahciin tarkoitetut takasrenkaat.

• Anonyymi

Voi hyvä Sylvi. Tahnaa, tahnaa, tahnaa. Tahnaa taitaa olla aivoissakin. Ei ole järkeä. poikasten vannetöissä.

• Anonyymi

Puhdusta sekä pyörän- että vanteennavat kunnolla. Kupari tai alumiinitahnaa väliin. Jos käytössä kevytmetallivanteet niin suosittelen alumiinitahnaa. Pyörän pulttien tai mutterien kierteisiin myös. Siihen kartioon sitä ei saa joutua. Saattaa muuten pyörät irrota.

PS ja älä välitä noista p-päistä. Niitä eksyy aina tänne, kun ei ole muuta elämää, niin käyvät veetuilemassa.

• Anonyymi

Itse olen muutaman vuoden ajan käyttänyt tuota kuparitahnaa ja lähtee alut irti riuhtomatta toisin kuin ennen voitelua!!! Suosittelen!!!!

• Anonyymi

Eipä ole juuttunut kiinni vanne vaikka tahnaa olen käyttänyt vain hampaiden harjauksessa. Noin 3- 6 autoon olen vaihtanut pyörät keväät syksyt pian viisikymmentä vuotta ja tukeva potkaisu renkaan alaosaan on riittänyt pyörän irroittamiseen jos tiukassa on ollut.
      Hölmöjä varaosaliikkeiden mannekiineja riittää, tahnakaupassa.

• Anonyymi

Olen omistanut itse elämäni aikana viisi autoa. Mutta tässä viimeisessä on takarattaat olleet tiukassa irrottaa syksyllä. Siis kesärenkaat aluvanteilla. Siksipä nyt kun laitoin nää kesärenkaat niin laitoin sitä kuparitahnaa, että jos auttaisi. Syksyllä sen näen. Ja eipä tuo tahna niin kallista ollut etten sitä raskisi ostaa ja vastaisuudessakin laitan jos on apua. Että änkytä sinä mitä änkytät. Aina teitä vastarannan kiiskejä löytyy. Häppy end 😁

• Anonyymi

Missään nimessä ei kannata käyttää jotan hömpötysmomenttiavainta kiristykseen.
      Ehdottomasti kunnon rannemomentilla, niin ei pyörät putoa.

• Anonyymi

Joo, käsi antaa oikean tuntuman, ei se kaukana ole totuudesta, vaikka sitä Nm momenttilukemaa ei itse tiedä. Olen aina ristikolla vääntänyt.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      31
      5703
    2. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      13
      4182
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      196
      2379
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      166
      1770
    5. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      79
      1696
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      35
      1477
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1375
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      74
      1355
    9. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      224
      1204
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1195
    Aihe