Miten suostuttaa isä mopoon vuosi ennen korttia

Anonyymi-ap

Eli siis oon 14v ja saan kortin vasta ens vuonna kesällä, mutta haluisin ostaa jo mopon että pääsen tutustumaan mopoiluun ja sitten kortin saadessa olisi jo hyvät ajotaidot. Mun isä sannoo että ei ole vielä ajankohtainen mutta sitten vuoden päästä kyllä on valmis laittamaan rahaa mun mopoiluun. Mulla itellä ois jo rahat koossa hyvään käytettyyn derbiin tästä meidän asuinkaupungin läheltä, omilla rahoilla muutenki oon ajatellu ostaa. Kaverillakin on jo sisaruksensa vanha mopo jolla pystyy harjotella. Tuntuu että koko homma on kiinni siitä että missä ajelisin, kun tietenki meijän pitkällä mökkitiellä kesällä varsinkin ku aikaa tulee vietettyy paljon siellä, mutta entäs sitten talven yli, vai laittaisinko seisontaan sen ajaksi? Iskällä tallissa oma mönkkärinsä niin sanoo ettei mahdu talliin🤔 mutta mun mielestä ihan hyvin sinne mahtuu. Btw mun iso- sisaruksillakin ollut mopot aikanaan ja iskällä kaikennäköstä niin ei kyllä ole ainakaan isän osaamisesta/tietämättömyydestä kiinni tämä turhaan hyvän harrastuksen kieltäminen.

6

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitäs mieltä mami on asiasta?🙄

• Anonyymi

Moro, en pääse aikasemmalleni käyttäjälle joten vastaan nyt, eli äiti kannustaa mua mopoilussa kuten mun aikoinaan mun siskoakin:)

• Joo itse aloitin 6v ihan kunnon vehkeillä ja ehdottomasti paras niin ettei tarvitse lähteä kylmiltään kaupungin vilinään.

• Anonyymi

parempi mopoilla kuin syödä huumeita tai istua tiktokilla

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      39
      6223
    2. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      48
      2889
    3. Örebro kuolleet lisääntyy.

Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      239
      2153
    4. Varo sisältöpaljastuksia! Tämän naisen bachelor-Joonas valitsi - Oliko valittu Monica vai Vivianna?

Joonaksella on kaksi naista jäljellä. Mutta valitsiko bachelor kahdesta naisesta Monican vai Viviannan? Oliko mielestäsi
      Bachelor
      31
      1671
    5. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      163
      1647
    6. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      145
      1600
    7. J. Et tullut.

Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      192
      1321
    8. Trump - otan Gasan haltuun nyt

USA miehittää Gazan alueen ja rakentaa siitä uuden upean alueen aurikoiseen Israeliin. Väkivaltainen alkuperäisväestö h
      Maailman menoa
      292
      1190
    9. Kemettikö lommauttaa

Kemettikö lommauttaa, kuulinpahan vain. Toivottavasti nyt kuitenkin murheenryynit ,tupakoivat laiskimukset poistetaan.
      Suomussalmi
      27
      1099
    10. Runebergin tortut

Hyviä huomenia ja mukavaa päivyliä. 😊 Nyt kahvetta tippumaan. Harmi ettei ole torttua. 😊☕✨❄️❤️
      Ikävä
      250
      940
    Aihe