Kilpikonnani kuoli noin vusi sitten. on vieläkin vaikea kirjoittaa siitä mutta yritän
kun kilpparini kuoli se oli asunut meillä n. vuoden. olimme ostaneet sen eläin kaupassa ja sillä oli kaikki paperit se oli todella pieni n.7cm pitkäja 5 cm leveä 12g painava mä ihastuin siihen ja pikku sisko otti sen toisen.terraariokin teetettiin niille. pohjalle todella hienoa hiekkaa uv-lamppu, lämpö lamput... konnan paino alkoi noustaja. konnat asusteli terraariossa. (sen kanssa asu toinen konna ne olli ollu aina yhessä ja ne eli ihan rauhallisesti kumpikaan ei kiusannu toista ) 9 kk sen jälkeen kun ne oli tullu meille eli viime talvena täplis ( se mun konna) ei enää jaksanu olla niin virkku eikä tulla lämmittelemään . sitä jatkui ja soitettin sinne eläin lääkäriin joka oli prehtyny konniin ja matelioihin ja se sano et se pitää nostaa lamppujen alle jos ei muuta ja sen ruoka halu hävis. no minun piti lähteä koulutukseen ja samana päivänä kun lähin pun pikku sisko löys sen takapää turvonneena ja kuolleen sen omasta mökistä. äitin oli tarkotus lähtee kkolmen pvn päästä sinne eläin lääkäriin jonne olis matkaa reilut 3h. Täplis haudattiin mun äitin mummon ja ukin viereen hautaus maalle.
nyt kun tapahtuneestä on 6kk mietin pitäskö hankkii uus konna mutta kun ei oo tilaa niin pitää vaan hoidella pikku siskon konnaa mutta kannattaa viedä heti lääkäriin jos jotain tulee!!!
Kilpparin kuolema
5
897
Vastaukset
- krisse
mulla on kilpikonna ja sen nimi on Sammy.se on ollu mul 20 pvn päästä vuoden.mä ihastuin siihen myös heti.en vois kuvitellakkaan , et mun kilpikonna kuolis. sun kannatta kertoo sille eläinkaupalle et se kilpikonna kuoli, ni saatte ehkä uuden tilalle. oon pahoillani.
- amylee-fani
otan osaa!en vois kuvitella jos minun kilppari kuolis mutta hirveetä että se kuoli!!!!toivottavasti saat uuen sen tilale
- anneli
amylee-fani kirjoitti:
otan osaa!en vois kuvitella jos minun kilppari kuolis mutta hirveetä että se kuoli!!!!toivottavasti saat uuen sen tilale
Hei, haloo!!!! ei kilpikonnaa voi verrata johonki leluun, et "toivottavasti saat uuden" tai siis se on hyvä et saat uuden mut silti!!!! mieti jos esim. sä kuolisit ja sun äiti sanois et no ei se paljookaa haittaa et tehään vaa uus!!! P.S otan osaa kilpparin kuolemasta
- Aikuisempi
anneli kirjoitti:
Hei, haloo!!!! ei kilpikonnaa voi verrata johonki leluun, et "toivottavasti saat uuden" tai siis se on hyvä et saat uuden mut silti!!!! mieti jos esim. sä kuolisit ja sun äiti sanois et no ei se paljookaa haittaa et tehään vaa uus!!! P.S otan osaa kilpparin kuolemasta
Minusta se oli hyvin sanottu ja lämmin kannanotto!
- Anonyymi
hanki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412408Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse711690Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801285- 631184
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171158TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161048Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901040Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42894- 70872