Akku tyhjä, miten passatin ovet saa auki?

Anonyymi-ap

Tilanne siis yksinkertaisesti se, että akku on tyhjentynyt niin, että kauko-ohjauksella eikä avaimella (kääntyy lukossa, mutta mitään ei tapahdu) ovet eivät aukene. Mitä tehtävissä?

30

1916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lyö ikkuna paskaks ja kömmi sisään. Seuraavaksi lataa sen verran akkua että saat romusi käyntiin ja aja paaliin.

      • Anonyymi

        Paalille saa ilman ikkunan särkemistäkin, jos pyytää hakemaan...


    • Anonyymi

      Eihän se avain tee muuta kuin avaa sen kuskin oven lukon mekaanisesti. Muut ovet pysyy lukossa, koska keskuslukko toimii sähköllä ja sitä sähköä ei ole.
      Joten avaa ovi avaimella, avaa konepelti ja lataa akku.

      • Anonyymi

        Ei avaa edes kuskin avaimella lukosta vääntämällä. Siinäkin on sähköinen lukko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei avaa edes kuskin avaimella lukosta vääntämällä. Siinäkin on sähköinen lukko.

        siis kuskin ovea...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis kuskin ovea...

        Jos siinä on sähköinen lukko, niin miksi siihen olisi sitten laitettu paikka sille avaimelle?


    • Anonyymi

      Jos avain kääntyy mekaanisessa lukossa, mutta lukko ei aukene, on lukon "haitat" jumissa.

      Ruiskuta sinne lukkopesään vaikka wd40 öljyä niin se alkaa (ehkä) toimimaan.

      • Anonyymi

        Kiitos vinkistä! Kokeilen öljyhoitoa 👌


    • Anonyymi

      Takaluukun kautta pääsee myös sisään, mutta ovet eivät aukene meille!!😁😁😁

      • Anonyymi

        Pääsee takaluukun kautta joo, jos rikkoo ikkunan tai käyttää muuta väkivaltaa 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsee takaluukun kautta joo, jos rikkoo ikkunan tai käyttää muuta väkivaltaa 😃

        oot sieki tyhmä takaluukussa on lukkopesä kylläkin niin tarvii mitään hajottaa


    • Anonyymi

      "miten passatin ovet saa auki?"

      Passatin ja muidenkin Klonkkareiden ovet kannattaa jättää visusti kiinni, säästyy ennenaikaselta harmaantumiselta.

      • Anonyymi

        " ... kannattaa jättää visusti kiinni" Ehkä noinkin. Minulla tosinon pääsääntöisesti hyviä kokemuksia Golfeista 🙂


    • Anonyymi

      Kuskin oven saa auki kun googlettaa. Löytyy seikkaperäiset ohjeet miten oven saa auki.

      • Anonyymi

        Kannattaa lukea se aloitus uudelleen niin hahmotat että sitä ovea ei saa auki niillä ohjeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa lukea se aloitus uudelleen niin hahmotat että sitä ovea ei saa auki niillä ohjeilla.

        Joo, ihan totta. Olen yrittänyt googlettaa, ja sillä tavalla löysin avaimen reiän, joka oli kahvapalan alla piilossa. Mutta tässä tapausessa saattaa hyvin olla, että mekaaninen lukko on jumissa jostakin syystä. Öljyä ja paineilmaa koitan sinne tyrkätä. Pelkkä crc-öljy ei auttanut.


    • Anonyymi

      onko kemijoki lähellä

      työnnä sinne se VW paska

    • Anonyymi

      Tämä keskustelu on hyvä muistutus siitä, että mekaanista lukkoa täytyy joskus käyttää. Ainakin kerran vuodessa.

    • Anonyymi

      Nyt kyllä hävettää. Taas painin lukon kanssa, laitoin öljyä ja paineilmaa perään. Ei "auttanut". Sitten yhtäkkiä kokeilin kääntää avainta (joka siis liikkuu vapaasti 90 astetta vasemmalle ja 90 astetta oikealle) vielä vähän lisää vasemmalle. Siilähän se aukeni. Voi h..tti! No, eipä ole vielä ollut edes tarvetta liikuttaa autoa tähän mennessä. Seuraava haaste on löytää se akku... Siinä ei näy kuin moottorin ilmansuodatin- ja varokekotelot(?) Onkohan akku ilmansuodattimen alla jossakin?

      • Anonyymi

        Ei ollut akku ilmansuodattimen allakaan... Ja varokelotju on liian pieni piilottaakseen akun. Jumankauta...😠


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut akku ilmansuodattimen allakaan... Ja varokelotju on liian pieni piilottaakseen akun. Jumankauta...😠

        Akkua löytämättä yritin ladata isosta + navasta ilmansuodattimen takana(?) ja maista. Lämpeni vaan hermot ja laturi. Auton ohjekirja ei paljoa auta, kun neuvoo, missä sen akun PITÄISI OLLA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkua löytämättä yritin ladata isosta navasta ilmansuodattimen takana(?) ja maista. Lämpeni vaan hermot ja laturi. Auton ohjekirja ei paljoa auta, kun neuvoo, missä sen akun PITÄISI OLLA.

        Jaa, katsoinkin ohjekirjasta ensin jonkin muun mallin kuvaa. Akku tässä autossa on TAVARATILASSA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, katsoinkin ohjekirjasta ensin jonkin muun mallin kuvaa. Akku tässä autossa on TAVARATILASSA.

        Siellähän se, ainakin GTE:ssä. Toivottavasti et tuhonnut mitään mutu
        -kytkennöillä. Jos GTE, niin akun vaihto pitää "kertoa" autolle ja se ei omatoimisesti onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellähän se, ainakin GTE:ssä. Toivottavasti et tuhonnut mitään mutu
        -kytkennöillä. Jos GTE, niin akun vaihto pitää "kertoa" autolle ja se ei omatoimisesti onnistu.

        tekemällä oppii monta asiaa, pätee varmasti tähänkin vääntämiseen

        toivotaan oikeasti ettei mikään sähkölaite ottanut itseensä moisesta latauksesta...


    • Anonyymi

      Se lataus VAIKUTTI sittenkin olevan ihan ok, mitä muutakaan varten tuo iso "irrallinen" + napa tuolla konetilassa olisi... Siinä oli vaan sellainen juttu, että akku oli niin sökö, ettei ottanut virtaa ja laturi kuumeni. Täsmälleen sama tulos, kun latasin suoraan navoista. Mittasin akun jännitteen, oli 5.2V.

      Mutta hyvä tietää, että akun vaihtaminen ei välttämättä onnistu kotikonstein. Yritän kuitenkin, koska se olisi hinausreissu akun vaihtoon joka tapauksessa.

    • Anonyymi

      Volkkareissa on järjetön lukitus systeemi, kun ovet on lukittu kauko-ohjaimella ja akku menee tyhjäksi, niin ovia ei saa mitenkään auki edes sisäpuolelta.
      Eli, kannattaa laittaa konepellin lukkoon vaikka polkupyörän vaijerin pätkä joka roikkuu lukon salvasta alaspäin,(salvassa on pieni pyöreä reikä) ja vaijerin alapäähän vaikka iso mutteri. Siitä mutterista vetämällä saa konepellin auki ja pääsee akkuun
      käsiksi.
      Mutta tämä pitää tehdä ennen kuin joudut liriin, nimittäin se päivä tulee aivan varmasti.

    • Anonyymi

      Tästä vois olla apua myös muihin autoihin?

      Moottorinlämmitysjärjestelmään liitettävä laturi ajoneuvon akun lataamiseen ja ylläpitoon. DEFA MultiCharger 1210 Flex 12 V/10 A on nykyaikaisen akkuteknologian ylläpitolataukseen kehitetty akkulaturi joka myös pidentää akun ikää.

      Laturi on kooltaan pienempi kuin muut vastaavat laturit ja sen joustavat liitäntäkaapelit tekevät asennuksen helpommaksi. Akkulaturi on varustettu edistyksellisellä elektroniikalla, ja laturi voi olla pidempiäkin aikoja kytkettynä.

      Latausjännite on lämpötilakompensoitu. Tämä varmistaa akulle optimaalisen latausjännitteen kaikissa olosuhteissa ja lämpötiloissa. Laturissa on 230 V:n plug-in liitäntä, jolla voidaan 2 laturia kytkeä yhteen 24 V:n järjestelmän lataukseen, tai sitä voidaan käyttää jatkoliitäntänä DEFAn lämmitysjärjestelmälle. Akkulaturi on oikosulkusuojattu sekä siinä on suojaus väärää napaisuutta vastaan. Sisältää akkulaturin ja akun välisen johtosarjan, sulakerasian ja asennustarvikkeet.

      Huom! Ajoneuvoissa joissa on ns. akunvalvontajärjestelmä, on maadoitusjohdon kytkennässä nuodatettava ajoneuvovalmistajan ohjeita.

      • Latausvirta 10 A
      • Käyttölämpötila -40 °C/+40 °C
      • Latausjännite 14,4 V @ 25 °C
      • Ylläpitolataus 13,8 V
      • IP-luokka IP65
      • Sulake 15 A
      • Paino 394 g
      • Mittasuhteet 107/71/42 mm (p/l/k)

      • Anonyymi

        Unohdit kertoa että tuo maksaa 200 euroa tai enemmän, ostopaikasta riippuen.

        Minä en tarvitse 24 voltin jännitettä, mutta suojaus väärää napaisuutta ja oikosulkua vasten on ihan kivoja ominaisuuksia, lisäksi johtosarja kiinteään asennukseenkin on mukava lisä.

        Nuo kaikki ominausuudet mitä tuossa mainittiin, tuli Clas Ohlsonin akkulaturin mukana hintaan 29 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit kertoa että tuo maksaa 200 euroa tai enemmän, ostopaikasta riippuen.

        Minä en tarvitse 24 voltin jännitettä, mutta suojaus väärää napaisuutta ja oikosulkua vasten on ihan kivoja ominaisuuksia, lisäksi johtosarja kiinteään asennukseenkin on mukava lisä.

        Nuo kaikki ominausuudet mitä tuossa mainittiin, tuli Clas Ohlsonin akkulaturin mukana hintaan 29 euroa.

        Et osaa edes lukea?
        • Latausjännite 14,4 V @ 25 °C
        • Ylläpitolataus 13,8 V

        Tietysti voit hankkia myös apukäynnistimen ja halvan akkulaturin mutta se tuskin auttaa jos et saa edes ovia auki. Selkeästi sinulle auton ohjekirja on enesin tärkein lukea et saat ne ovet auki.

        Tässä ihan halpa apukäynnistin
        https://www.puuilo.fi/c-pwr-apukaynnistin-starttiboosteri-12v-600a

        Tässä hyvä akkulaturi mutta en tiedä sopiiko kiinteään asennukseen auton lämmitysjärjestelmän rinnalle.
        https://www.motonet.fi/tuote/ctek-yllapitolaturi-mxs-50-12-v-5-a?product=45-5589

        Li-Ion akuille on sitten ihan omat laturit et huimioi tämä.
        https://www.ctek.com/fi/akkulaturit-12v-24v/ajoneuvon-tyyppi/moottoripyörä/lithium-xs-eu

        https://www.motonet.fi/tuote/ctek-yllapitolaturi-lithium-xs-12v5a?product=45-5592


    • Anonyymi

      Nämä sähkölukot ovat ongelma monessa merkissä..olen tässä tuumaillut et kannattaisiko vanhempiin autoihin vetää piilojohdot akulta ?,akun tyhjennettyä voisi antaa sitten virtaa l..?
      Omasta autosta löytyisi montakin paikka mistä voisi vetää johdot varalle.?mutta en kerro minne..?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2612
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      334
      2444
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      94
      2136
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      61
      1828
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1743
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1714
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      122
      1462
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      61
      1458
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe