Eläkkeen indeksikorotuksen poisto on varkaus.

Anonyymi-ap

Eläkkeet on sidottu kuluttajahintaindeksiin. Eli se tarkoittaa, että mitä asuminen maksaa ja kuinka monta kiloa saat perunaa ja vihanneksia ja makkaraa sillä lopulla. Eli leikkaus tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että sinulta varastetaan makkara sinun jääkaapista. Asian voi toteuttaa valtio myös niin, että määrää makkaralle ja bensalle ja perunalle maksimi hinnan.... Niin ei tarvi koroittaa eläkkeitä indeksillä.

ELI INDEKSIN JÄÄDYTTÄMINEN ON VARKAUS. Valtio voi määrätä vuokrakaton esim. Mutta valtio on Raamatussa Peto ja se on varas ja muuta mukavaa.

Kun, kerran valtiossa on niitä, jotka haluavat maksaa korkeampaa veroa, niin toki se heille on myös suotava. Valtio voi myös kerjätä rahaa ihmisiltä ja näin osoittaa olevan kansakunnan palvelija.

Jokaisen ihmisen täytyisi olla myös vapaa ja jokaisen ihmisen täytyisi pystyä valitsemaan verotusmaansa ja asuinmaansa ainakin EU:n alueella. Pakosta ei kenenkään pitäisi asua missään. Nuorilla velkaisilla on myös mahdollista muuttaa asumaan muualle ja jättää velkansa maksamatta. Opiskelemalla kieliä ja ammattitaidolla pääsee aika pitkälle, millaisia ammatin osaajia sitten missäkin tarvitaan. Muistuttakaaa nuorianne.

Eläkkeellä ollessa jokaisella pitäisi olla tieto asioista, että millaisia mahdollisuuksia eläkkeellä on saavuttaa parempi ja hyvä elämä ja elintaso. Kambodzan edut ja EU:n tuomat edut tulisi saattaa paremmin esille. Verotus ja sen mahdollisuudet olisi oltava kaikkien saatavilla ja tiedotusta ei pitäisi voida rakentaa vain valtion näkökulmasta. Miten saada Portugalin vero ja miten Kreikan vero eläkkeellä ja kuinka paljon on avustavia yrityksiä. Toki niitä on asianajaja toimistot. Suomessa oli maailman toiseksi korkein veroaste, joten vaihtoehtoja varmasti piisaa. Hyvin hyvin tärkeää tietoa.

Kambodzan hyödyt on juuri asuminen ja lämmin ilmasto joka tarkoittaa pieniä asumiskuluja. Ihan oikeasti 100 euroa kuukaudessa vuokra ja sähkö päälle noin 40 euroa keskimäärin. Espanja ja Portugalin vuokria kannattaa katsella Google translate avulla eli kääntäjällä hakea edullisia asuntoja. Näin voi myös laittaa kyselyitä. Sitten paikan päällä jos ei osaa Englantia tai paikallista voi käyttää automaattista puheen kääntäjää... Halvimmat maksaa noin 100 euroa.

Kambodzan hyöty saavutetaan pääsääntöisesti asumisen ja liikkumisen myötä, että eläkkeestä jää paljon enemmän elämiseen. Pankit toimii Kambodzassa myös ihan normaalisti ja voi maksaa kortilla tai kännykällä tai nostaa rahaa automaatista.
Täällä on kyllä enemmän tuo pankki Appi joka on kyllä parempi, kuin kortti... Siis maksu kännykällä... Ihan pankki Appilla. Siinä lukee summa ja hyväksy tunnusluvulla tai sinun pitää laittaa siihen summa.
Myös sormenjälki varmenne kännykässä.
Kasvotunnus myös paremmissa kännyköissä.
5 vuotta ja kaikki toiminut hyvin.

Olen myös esittänyt tuttaville, että ne jotka ovat hoiva-alalla, niin voisivat ryhtyä avustajaksi täällä Aasiassa. Onhan siinä säästöä kaikille, kun kulut on pienet molemmin puolin. Eli suomenkielellä apua missä ja milloin vain. Kaupassa ja torilla ja asiointi apua pienellä rahalla.

En minä sano, että Kambodzassa on paras asua. Mutta tällä hetkellä vaikuttaa olevan taloudellisesti parempi, kuin Thaimaa esim. Asiat muuttuvat aina ja niin meidänkin pitää. Lämpimästä ilmastosta on paljon hyötyä kulujen suhteen, varsinkin Suomeen verrattuna. Ei flunssia, ei talvivaatteita ja aineenvaihdunta on hyvä terveyden kannalta.
Ainahan on sanonta, että jäät kuuluu lasiin.

Valtion valehtelijoita on monia ja tarkkailkaan aina heidän omaa asemaansa puheiden suhteen. Moni on siellä vankina, joko velan tai puolison tai osaamattomuutensa suhteen. Olen saanut lukea uutisista, kuinka moni siellä kamppailee ruuan kanssa ja kärsivät monista psyykkisistä oireista. Toki raha helpottaisi monen pahoinvointia ja se on varmaa. Kambodzaan muutto ainakin tuo lisää rahaa ja vähentää kuluja ja eri pelkoja. Valtio käyttää pelkoja hyväksi hyväksikäyttääkseen monia. Usko minua.
Voitte toki muuttaa muuallekin ja varmasti paikkoja ja maita riittää.

Minun motiivi kirjoittaa on se, että tahdon auttaa ihmisiä näin minun tiedoilla ja osaamisella. Olen matkustanut hyvin paljon ja olen valmis jakamaan minun käsitykseni ja tietämyksen. Suomi on EU:n ja NATOn jäsen, joten omaisuuden ja eläkkeiden pitäisi olla turvassa ilman teitäkin ja nyt on myös aika elää elämää eläkkeellä.

23

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki joutuvat maksamaan Sannan möhläyksiä. Myös eläkeläiset. Kaikki, koko kansa.

      • Anonyymi

        Minä en ja moni joka tekee oikeita päätöksiä omassa elämässä ei joudu maksamaan eikä kokemaan mitään mitä ei tahdo. Lue aloitus ja koeta ymmärtää mitä siinä sanotaan. Meillä on hyvät vaihtoehdot... Lue. Tajua Please. Se on hyvä kirjoitus.

        Ne, jotka on valtion vankeina tai muulla tavalla sidottuja ja orjuutettuja ja hyväksikäytettävissä joutuvat sinun mainitsemaasi kärsimykseen ja kurjuuteen. Ei ne, jotka on vapaita ei ne tai he. Koirista voidaan sanoa se tai ne.

        Kuinka monta kertaa minun pitää tämä teille selvittää...? Vapailla ihmisillä on aina vapaus ja pakosta ei varmasti joudu vapaa ihminen kärsimään kenestäkään ei.


      • Anonyymi

        Idiootti, ei hallitus tai Sanna ole mitään mölläillyt, vaan pitänyt Suomen pystyssä vaikeina aikoina. Sinut on vaan aivopesty populistisella "pelkää velkaa" projektilla.
        Talousasiantuntijat ovat yhteen ääneen sanoneet ettei velka ole tässä mittakaavassa mikään ongelma, mutta velkaa ei kannata enää kauheasti ottaa lisää.
        Olet siis populismin uhri ja syynä siihen on sinun sivistymättömyys ja tietämättömyytesi. Sitä paitsi oppositio oli hyväksymässä lähes kaikki nuo lisävelat joilla turvattiin talouden pystyssä pysyminen ja puolustusmenojen lisääminen ja pandemian hoito jne....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ja moni joka tekee oikeita päätöksiä omassa elämässä ei joudu maksamaan eikä kokemaan mitään mitä ei tahdo. Lue aloitus ja koeta ymmärtää mitä siinä sanotaan. Meillä on hyvät vaihtoehdot... Lue. Tajua Please. Se on hyvä kirjoitus.

        Ne, jotka on valtion vankeina tai muulla tavalla sidottuja ja orjuutettuja ja hyväksikäytettävissä joutuvat sinun mainitsemaasi kärsimykseen ja kurjuuteen. Ei ne, jotka on vapaita ei ne tai he. Koirista voidaan sanoa se tai ne.

        Kuinka monta kertaa minun pitää tämä teille selvittää...? Vapailla ihmisillä on aina vapaus ja pakosta ei varmasti joudu vapaa ihminen kärsimään kenestäkään ei.

        Aloituksessa sanotaan, että olet todellisuudesta vieraantunut hihhuli. Ei muuta.


    • Anonyymi

      Ambomaalle muuttaneella köyhällä ei näy olevan muuta tekemistä kuin häiritä talousasioista kiinnostuneita tällä foorumilla. Pakkohan hänen höpötyksiään ja jaarituksiaan ei tietenkään ole kenenkään lukea.

      Itsekin luin vain joka viidennen rivin.

    • Anonyymi

      Kyllä valtio kiinnostaa ja miten liene oma talous. Oma talous on ulkoistettu ulosottomiehelle. Se on hienoa, että edes valtion talous kiinnostaa enää.

      Taitaa olla oma talous niin pahasti pakkasella, että ei voi auttaa edes mielikuvituksessa. Minua ei taas kiinnosta valtion talous, kun asun ulkomailla. Valtion talous kiinnostaa, koska omalle taloudelle ei voi tehdä enää mitään. Luuletteko, että Espanjaan muuttaneita kiinnostaa jonkun vituxx Suomen talous. Te paljastatitte surkean elämänne. Te olette perseaukisia. Siksi se kiinnostaa.

    • Anonyymi

      Valtion kautta te ette pääse veloistanne pois. Se on ensimmäinen asia mikä pitää ymmärtää. Valtion kautta ei ole Toivoa paremmasta elämästä ja piste.

      Luuletko, että valtio auttaa sinut pois veloista. Valtion perustarkoitus on jo se, että sen pitää hyväksikäyttää ihmisiä ja sitoa velalla sinut siihen maahan, vai luuletko jotain muuta vai? Eli orjuuttaa ihmisiä ja se on myös Raamattuun näin kirjoitettu. Oliko sekin väärin vai.

      • Anonyymi

        Myös perinnönjaossa lakiosa on valtion tapa varastaa velkaisten ihmisten velat ulosottolla. Ylityö lisät on rahaa valtiolle ei työntekijälle. Vai oliko lisätyön prosentit jotakin muuta varten... Se on varkaus ja hyväksikäyttö myös.


      • Anonyymi

        Eikö Kambodza ole valtio, eikö siellä makseta veroja ollenkaan, mikään valtio ei toimi ilman veroja.
        Jos ihminen on velkavankeudessa, niin se on sen ihmisen oma vika, kun elää vain velkaa ottamalla ,eikä ole tietoa miten saa velkaa lyhennettyä , vastuu on hänellä itsellään , ei muilla.
        Velkaa ei ole pakko ottaa, jos ei ole takaisin maksu kykyä.
        Tuon Raamattuun siteeraamisen jätän omaan arvoonsa.
        Sinä olet vainoharhainen, ja välillä psykoosissa , kuvittelet , että sua vainotaan täältä Suomesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Kambodza ole valtio, eikö siellä makseta veroja ollenkaan, mikään valtio ei toimi ilman veroja.
        Jos ihminen on velkavankeudessa, niin se on sen ihmisen oma vika, kun elää vain velkaa ottamalla ,eikä ole tietoa miten saa velkaa lyhennettyä , vastuu on hänellä itsellään , ei muilla.
        Velkaa ei ole pakko ottaa, jos ei ole takaisin maksu kykyä.
        Tuon Raamattuun siteeraamisen jätän omaan arvoonsa.
        Sinä olet vainoharhainen, ja välillä psykoosissa , kuvittelet , että sua vainotaan täältä Suomesta.

        Todennäköisesti ei makseta....
        Valtio kerää rahaa muulla tavalla..


    • Anonyymi

      Pelottaako sinua, että jatkossa Suomesta saamasi eläke ei enää riittäisikään pröystäilevään elämääsi Kambodzassa sikäläisten joukossa?
      No ainahan voit muuttaa vieläkin halvempaan kehitysmaahan…..

      • Anonyymi

        Suosittelen Albaniaa, tai Somaliaa.


    • Anonyymi

      Edelleenkään työeläkkeitä ei makseta verorahoista. Miksi siis kokoomus haluaa leikata niitä. Onko se vain periaate, jolla halutaan kurjistaa keskiluokkaa ja kansantalous?

      • Anonyymi

        Kiristys, varkaus ja velkautus on valtion keinoja hyväksikäyttää ihmisiä. Miksi viiden vuoden passi, jotta maasta poistuminen olisi vaikeampaa. Pystytään varastamaan sakoilla ja ulosoton kautta. Toisin passin voi saada ulkomaille, jollei ole tehnyt yli 1,5 vuoden maksimi rangaistusta.

        Itse luin juuri hurjista vuokra hinnoista Helsingissä ja ei mitään mahdollisuuksia asua siellä keski eläkkeellä ja eikä siellä olisi edes kivaa. Keräämistä ja alisteista asemaa ja varmasti tulisi hillittömät velat. Nälkää ja kurjuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiristys, varkaus ja velkautus on valtion keinoja hyväksikäyttää ihmisiä. Miksi viiden vuoden passi, jotta maasta poistuminen olisi vaikeampaa. Pystytään varastamaan sakoilla ja ulosoton kautta. Toisin passin voi saada ulkomaille, jollei ole tehnyt yli 1,5 vuoden maksimi rangaistusta.

        Itse luin juuri hurjista vuokra hinnoista Helsingissä ja ei mitään mahdollisuuksia asua siellä keski eläkkeellä ja eikä siellä olisi edes kivaa. Keräämistä ja alisteista asemaa ja varmasti tulisi hillittömät velat. Nälkää ja kurjuutta.

        Suomea on muuallakin, kun Helsingissä, esim Turku, Varsinais-Suomi , Pori , Satakunta, Vaasa, Pohjanmaa Tampere Pirkanmaa ym.


      • Anonyymi

        Ei se niitä leikkaa, vaan takuueläkettä, ja eläkkeensaajien asumistukia, ja niitäkin tulevilta luusereilta, jotka eivät työtä tee, kuten mustalaiset ym.


      • Anonyymi

        Työeläkkeet maksetaan eläkeyhtiöiden sijoitusten korkotuotoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiristys, varkaus ja velkautus on valtion keinoja hyväksikäyttää ihmisiä. Miksi viiden vuoden passi, jotta maasta poistuminen olisi vaikeampaa. Pystytään varastamaan sakoilla ja ulosoton kautta. Toisin passin voi saada ulkomaille, jollei ole tehnyt yli 1,5 vuoden maksimi rangaistusta.

        Itse luin juuri hurjista vuokra hinnoista Helsingissä ja ei mitään mahdollisuuksia asua siellä keski eläkkeellä ja eikä siellä olisi edes kivaa. Keräämistä ja alisteista asemaa ja varmasti tulisi hillittömät velat. Nälkää ja kurjuutta.

        Niissä ’hurjissa vuokrissa’ olevissa asunnoissa ei kyllä asukaan ihan pien- ja keskieläkettä saavat.
        Ei maailmallakaan missään ole mitenkään poikkeuksellista, ettei pien- ja keskieläkettä saavat eivät taloudellisista syistä pysty asumaan maan kalleimmilla paikoilla olevissa vuokra-asunnoissa. Ei edes kehitysmaissa ja siellä nyt varsinkaan….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiristys, varkaus ja velkautus on valtion keinoja hyväksikäyttää ihmisiä. Miksi viiden vuoden passi, jotta maasta poistuminen olisi vaikeampaa. Pystytään varastamaan sakoilla ja ulosoton kautta. Toisin passin voi saada ulkomaille, jollei ole tehnyt yli 1,5 vuoden maksimi rangaistusta.

        Itse luin juuri hurjista vuokra hinnoista Helsingissä ja ei mitään mahdollisuuksia asua siellä keski eläkkeellä ja eikä siellä olisi edes kivaa. Keräämistä ja alisteista asemaa ja varmasti tulisi hillittömät velat. Nälkää ja kurjuutta.

        Ei pien/ keskieläkeläiset siellä asukkaan, vaan raharikkaat.
        Yleensä suomalaiset asuvat omistusasunnossa , jonka jo työaikana ostettu.


    • Anonyymi

      Minä kyllä olen asunut Helsingissä vuokralla 40 vuotta ja en todellakaan olisi voinut maksaa lapsia ja vaimoa omistusasunnon kanssa.

      • Anonyymi

        Eikö muijasi käynyt töissä, noilla vuokrarahoilla jo hyvin lyhentää omaa asuntoa, jos kaksi työssäkäyvää.


      • Anonyymi

        Kuten tuossa edellä on jo moneen kertaan mainitutkin, ettei pienituloiset Suomessakaan pysty asumaan vuokralla maan kalleimmilla asuinpaikoilla.
        Mikä siinä on vaikea ymmärtää?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      133
      3208
    2. 121
      1415
    3. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      136
      1274
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1152
    5. Rauhaa et tule koskaan saamaan

      Me olemme sodassa nyt ja ikuisesti
      Ikävä
      76
      972
    6. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      834
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      812
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      42
      803
    9. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      68
      795
    10. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      72
      783
    Aihe