Minuutin kuluttua Elon Muskin raketti räjähtää laukaisussa

Anonyymi-ap

22

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Räjähdykseen on otettu 48 tunnin mittainen viive. Pamaus tapahtuu vasta keskiviikkona.

      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        ❤️ ­­N­y­­­m­­f­o­­m­­a­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17826491U

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Laukaisu on nyt alkuperäisestä maanantain aikataulusta myöhässä 3 vrk verran. Uusi arvioitu laukaisuaika on noin 16:28 Suomen aikaa. Silloin nähdään isoja lieskoja, kun 120 m korkuinen Starship tavoittelee kohti taivaita.
      https://www.youtube.com/watch?v=uouujjgkR3A

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joko me kualtiiin

    • Anonyymi

      Raketti alkoi pyöriä holtittomasti. Kakkosvaihe ei irronnut. Raketti on tuhoutunut.

      • Anonyymi

        Joskus on ummetusta ja kakkosvaihe ei irtoa.


    • Anonyymi

      Raketti painoi 500 tonia. Noin 2 minuuttia kestäneen lennon aikana puolet polttoaineesta paloi. Silti alas tulee 200 tonnin verran alumiiniromua. Minnekä noi mahtaa sataa?

    • Anonyymi

      Kaikki amerikkalaiset toimittajat höpöttää ja höpöttää ja naureskelee. Ollaan sitä mieltä, että "amazing, amazing flight" vaikka raketti tuli romuna alas.

      Silti toimittajien kehuva ylistyshöpötys jatkuu, on kuin Pohjois-Koreassa oltaisiin.

      • Anonyymi

        Alkuperäinen toteamus Muskilta olikin että jos selviää lähtötornista niin ovat voitolla.

        Elikkä siihen ihmettelyyn miksi se porukka hihhuloi kun se räjähti. Muutamassa minuutissa kerätyn datan määrä on arvokkaampaa kuin nyt menetetty raketti. Sielä kuultiin muunmuassa letkautus että raketti suoritti nopeutetun itsensä purkamisen.

        Ja samalla tavoin kehittivät pienemmät maahan takaisin palaavat Falconinsa. Tarpeeksi monta kertaa tonttiin Muskin letkautellessa "Se laskeutui, mutta vaan useammassa osassa", niin lopulta kehitystyö saatiin nappiin.

        Tässä kaksi Falconia laskeutuu lähietäisyydelle:
        https://www.youtube.com/shorts/zJY7NIzOmC8


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Matkustajalennot Muskin raketilla on tarkoitus aloittaa 2025. Taidan peruuttaa aikaisemmin tekemäni ennakkovarauksen.

      • Anonyymi

        Suosittelen.


      • Anonyymi

        Kummasti vaan ihmiset lentelee vaikka sattuisi kuinka tuhoisa lento-onnettomuus tahansa.


    • Anonyymi

      "-SpaceX yhtiö kutsuu tapahtunutta ennenaikaiseksi, suunnittelemattomaksi purkautumiseksii. Mutta vaikka yritys halusi tämän testin menevän pidemmälle, he eivät kutsu tätä epäonnistumiseksi.

      -SpaceX:n päämajassa kuului edelleen hurraa, vaikka raketti nousi savuksi. Se, että raketti nousi maasta, on alku - he arvioivat, mikä meni oikein ja mikä meni pieleen - ja sitten tehdään uusi yritys."

      Ne on sitkeätä väkeä nuo amerikkalaiset. Lopulta tämäkin rakettimalli saadaan kitenkin toimimaan, ainakin auttavasti, ja ainakin osa lennoista suoritettua loppuun.

    • Anonyymi

      Ei se mihinkään räjähtänyt. On kuussa tuossa tuokiossa.

    • Anonyymi

      Isompi uutinen tehty jos Venäläinen raketti olisi ollut. Yle uutisissa, Venäjän avaruusalustuotannon jack-in-box starship levisi kuin jokisen eväät taivaalle saastuttamaan ilma kehää.

    • Anonyymi

      Raketti ohitti juuri Marsin ja on vajaan tunnin päästä Jupiterissa.

    • Anonyymi

      Twitterissä yleensä jatkuvasti pälpättävä Elon Musk on nyt aika lailla tuppisuisena. Pyörittää vain jatkuvalla toistolla raketin laukaisun ensimmäistä 25-sekunnin pätkää.
      https://twitter.com/elonmusk

      Sitä ei kommentoida, että raketin jäänteet orbitoivat matalalla kiertoradalla maan yläilmakehässä.

      • Ei muuten orbitoi, se meni suoraan ylös päin ja jäi reilusti alle avaruuden rajan joten kaikki tuli takaisin sinne mistä lähtikin.


      • Anonyymi
        Rakettiheppu kirjoitti:

        Ei muuten orbitoi, se meni suoraan ylös päin ja jäi reilusti alle avaruuden rajan joten kaikki tuli takaisin sinne mistä lähtikin.

        Ai oikein orbitoida...:P


    • Anonyymi

      > Raketti painoi 500 tonia.

      Paino lähtöalustalla on peräti 1300 tonnia, enemmän kuin keskimääräinen tavarajunan paino. Raketin polttoaineena ovat metaani ja nestemäinen happi. Yhden lennon hinnaksi Hesari sanoo vain 2 miljoonaa dollaria, joka kuulostaa edulliselta
      https://www.hs.fi/tiede/art-2000009526578.html

      Sen hinnan täytyy tarkoittaa suunnilleen pelkän polttoaineen hintaa, ja että molemmat raketin vaiheet saadaan laskeutumaan ehjänä alas, ja voidaan käyttää uudelleen.

      Nythän kaikki meni räjähdyksessä muusiksi, joten hintalappu Muskin lompakossa nousee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe