Hei
Minulla on asunto-osake jonka olen laittanut vuokralle.
Maksan vastikkeen yhteydessä remontti lainaa pois, kerrostalossa on remontoitu katto sekä parvekkeen ovi ja ikkunat.
Kysyin isännöitsijältä lainasta ja hän vastasi:
""molemmat, eli hoito- ja rahoitusvastikkeet on tuloutettu kirjanpidossa.
Kokonaiset lainaosuussuoritukset rahastoidaan. Eli jos joku maksaa lainaosuutensa pois.""
Onko minulla oikeus vähentää verotuksessa rahoitusvastike joka on lainanlyhennystä kerrostalon korjauksista?
Kiitos
Saanko vähentää verotuksessa?
6
210
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä on oikeus vähentää jos maksat sitä kuukausittain vastikkeena - jos sen sijaan maksat kerralla velkaosuutesi pois, niin silloin et saa vähentää.
Vähennyskelpoisuus riippuu siis täysin asunto-osakeyhtiön päättämästä lyhennysten kirjausmenettelystä.- Anonyymi
Tottahan sen remontin kulut voi vähentää verotuksesta jos sen maksaa pois, pitää vain olla todistus asiasta ja remontista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottahan sen remontin kulut voi vähentää verotuksesta jos sen maksaa pois, pitää vain olla todistus asiasta ja remontista.
Eiköhän sillä taloyhtiöllä ole vaadittavat dokumentit kun se on remontin tilannut.
Pikkurempat, maalaus, tapetointi yms. saa myös vähentää eikä siinä tarvitse olle todisteita.
kuitit kannattaa säilyttää jos verottaja sattuu kysymään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä sekoittaa osakkeenomistajan omia remontteja ja taloyhtiön tekemiä remontteja - käsittääkseni aloittaja kysyi jälkimmäisestä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä sekoittaa osakkeenomistajan omia remontteja ja taloyhtiön tekemiä remontteja - käsittääkseni aloittaja kysyi jälkimmäisestä...
Kummassakin tapauksessa kulut voi vähentää, eli ei mitään eroa.
Taloyhtiön teetättämässä remontissa tositteet on taloyhtiöllä ja itse teetettynä tositteet ovat mapissa.
Ei ainakaan minun kohteissa verottaja ole puuttunut mitenkään remppakuluihin.
Jopa omakotitalon remonttikulut 100% poistoina, jätemaksut, sähkö,vesi yms. maksut myös.
Eli aina kun kyseessä on "bisnes" niin saat vähentää kulut. - Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#178267108
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216845Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562333- 1471887
- 871281
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981085Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91981- 72980
- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon159796