Jalkojen tunnottomuus

Anonyymi-ap

Jalkani tai varsinaisesti jalkateräni ovat puutuneet ja/tai (puoli)tunnottomat varpaista lähtien vähentyen jonnekin nilkkojen yläpuolelle. Vaivani haittaa kävelyäni, ylämäkeen kävelyä ja portaiden nousemista. Myös tasapaino-ongelmia on.

Tutkimusten mukaan ei kuitenkaan ole kyse mistään neuropatiasta. Mistähän sitten voisi olla kyse?

Lääkäri sanoi vain, että pilleriä vaivaan ei ole ja ehdotti tukisukkia, koska jalkani ovat muka turvonneet. Paraneeko jalkojeni tunnottomuus tukisukilla?

Minusta lääkärin suhtautuminen oli melko ylimielistä eikä tuntunut olevan kovin kiinnostunut selvittämään vaivojani.

Pitäisikö mennä yksityiselle erikoislääkärille? Sellaiseen minulla kyllä ei ole varaa...

14

288

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Täällä on paljon lääkäreitä. Valitset vain mieleises diagnoosin.

• Anonyymi

Just joo, pelle. Voi täällä olla ihmisiä, joilla samoja vaivoja ja kokemuksia. Voisin saada jotain vinkkejä. Mutta eiväthän sinun kaltaiset nilkit sellaisesta ymmärrä...

• Anonyymi

Pieni yksityiskohta: tuo lääkäri väitti, että jalkani ovat turvoksissa. Lääketieteen opiskelijoiden edessä hän painoi peukalollaan jalkaterääni ja sitten päästi irti, jalkaani jäi vaalea kohta, joka sitten muuttui samanväriseksi kuin muu iho jalassani. Tällä hän oli todistavinaan, että jalkani oli turvoksissa.

Kokeilkaapa itse. Painakaa peukalollanne kädenselkäänne voimakkaasti. Katsokaa, jääkö sille kohdalle vaaleampi kohta, joka kohta muuttuu samanväriseksi kuin muu iho. Teidän kätenne ovat siis ilmeisesti turvoksissa! Eikö noin muka käy aina, olivat sitten turvoksissa tai ei?

Tällä tempulla tuo lääkäri vain yritti todistaa, että jalkani olivat muka turvoksissa. Mutta mitä tekemistä tuolla on sen kanssa, että jalkani ovat tunnottomat?

• Anonyymi

Nyt myöhemmin minä vasta tajusin, että tuo erikoislääkäri ei vain voinut myöntää kandien edessä, että hän ei yhtään tiennyt, mistä oli kysymys. Siksi hän siirsi asiat täysin sivuseikkoihin.

Minua harmittaa, miksi en tuolloin tajunnut pyytää häneltä diagnoosia. Ja seuraavaksi olisin voinut kysyä, luuleeko hän minun valehtelevan. Se olisi varmasti herättänyt kysymyksiä!

• Anonyymi

Ammattitaidoton tunari se vain oli!

Erikoislääkäri muka. Erikoisen tyhmä vain...

• Anonyymi

No sulla on hyvin. Mulla on tunto ja myös voimat hävinnyt sekä polvista alaspäin, että kyynärpäistä alas. Olen miettinyt, mutta ei sovi yhteen ALS eikä MS taudin kanssa. Että ei voi mitään. Pahinta on mennä portaat alas, kun silloin tuntuu, etten saa painettua tarpeeksi vastaan, suihkussa kun kumarruin, niin putosin polvilleen. tavarat tippuu jatkuvasti käsistä.

• Anonyymi

No mulla on vähän samaa, mutta ei ihan noin pahana.

Mitä lääkärit ovat sanoneet? Ei sulla oo mitään?...

Olen ainakin kaksi kertaa pudonnut polvilleni, kun ole noussut seisomaan tuolista. mutta lääkärit vain sanoo: ei sulla oo mitään...

Oletko kuitenkin jo pääsyt sairaseläkkeelle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ainakin kaksi kertaa pudonnut polvilleni, kun ole noussut seisomaan tuolista. mutta lääkärit vain sanoo: ei sulla oo mitään...

Sorry toi mun ajattelematon kommentti. ei tietenkään kellekään pitäisi sanoa että sullahan hyvin. jokaisella kuitenkin omat yksilölliset vaivansa. Ei mulle ainakaan työterveys osaa mitään sanoa. Lääkäri teki sen pään pyöritys testin ja käski käydä hartioiden hioronnassa. ei tähän mitään auttanut. Ei sitä eläkkeelle pääse. Olen vasta 50. Koitan käydä töissä. Onnistuu kun olen osittain esimies, ei välttämättä omia käsiä ja jalkoja tarvi käyttää. Menee tietenkin haasteelliseksi jos ne ihan veteliksi menee.

• Anonyymi

Lopettaa kaiken valmiskahvin juonnin niissä on sairaasti sokeria ja kofeiinia tuplamäärä.Keittelee vaan kiltisti normaalikahvit mutta pari kertaa viikossa vähemmän kuin ennen ja katsoo mitä ois aineita on valmisruuassa ei tee mieli enää sen jälkeen. Maistuu itsetehty nakkisoppa yhtä äkkiä.Nykyajan nuoret törkkii ihmisiin huumeita ruokiin juomiin tai piikittää myös rosvot tekee niin. Ne halvaannuttaa oikeasti gammahuumeet tyrmäystipat. Onko rahaa tavaraa kadonnut.Turvotuksia saa vähenemään todella liikaa suolaa että pitää suolattoman viikon ananas poistaa nesteitä.Ainoa suolakurkku hätävaraksi.Liikaa nestettä tulee kun ei muista että suola kerää nestettä sitä on makkarassa ja juustoissa.Halvaantumis oireita on huumeissa ja sairauksissa.Joskus jonkun mineraalien vitamiinin puute voi aiheuttaa.Banaani tai vichyvesi.Mitään ei saa olla liikaa eikä liian vähän.Verenpaineet tasaantuu kun kofeiini lakritsat jää pois.Sydån sairaus voi kerätä nesteitä vartaloon tai munuaisvika.Vettä siis ja puuroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myös selkä vamma voi aiheuttaa noita oireita selkä on niin tärkeä jos on välilyvy pullistunut tai nikamissa jotain se aiheuttaa kipua halvaantumista ja verenkierto häiriöitä selkäranka on arka paikka siellä kulkee hermot ja selkä ydin nesteet. Selkä kipu voi säteillä pyllyyn ja reisiin.Jätetään nyt puolet juustorasvoista pois suolasta ja kahvista kofeiinit.Diapetes oireet lähinnä väsyttää janottaa.Värjäytymät suolissa ei ole syöpää heti normaalisti suolet värjääntyy juomista karkeista ruuasta salmiakki jne.jotain joga hindujen juttuja on ollut ihmisillä tunnetta kuin kylmää kuumaa olisi sähköä vartalossa eli se on hengellistä tai okkulttismia kuten noituus mutta nähdään värejä ja muuta.Energia hoitoja.Niistä pitää kyllä pysyä erossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myös selkä vamma voi aiheuttaa noita oireita selkä on niin tärkeä jos on välilyvy pullistunut tai nikamissa jotain se aiheuttaa kipua halvaantumista ja verenkierto häiriöitä selkäranka on arka paikka siellä kulkee hermot ja selkä ydin nesteet. Selkä kipu voi säteillä pyllyyn ja reisiin.Jätetään nyt puolet juustorasvoista pois suolasta ja kahvista kofeiinit.Diapetes oireet lähinnä väsyttää janottaa.Värjäytymät suolissa ei ole syöpää heti normaalisti suolet värjääntyy juomista karkeista ruuasta salmiakki jne.jotain joga hindujen juttuja on ollut ihmisillä tunnetta kuin kylmää kuumaa olisi sähköä vartalossa eli se on hengellistä tai okkulttismia kuten noituus mutta nähdään värejä ja muuta.Energia hoitoja.Niistä pitää kyllä pysyä erossa.

Minulta on leikattu välilevyprolapsi vuosia sitten, joten selästäkin voi jotain johtua. Selkävaivoja on ollut 90-luvulta lähtien ja nykyäänkin on välillä enemmän tai vähemmän pahoja vaivoja.

Neuropatian oireet ovat ihan selvät, melkein kaikki täsmää. Mutta kun kuvaannuksissa ei muka näy juuri mitään.

Saa nyt nähdä vieläkö tutkimuksia jatketaan, eivät minun vaivani ole minnekään kadonneet.

• Anonyymi

Siinä tein virheen, että suostuin siihen, että opiskelijat saivat tulla seuraamaan vastaanottoa. Lääkäri oli enemmän kiinnostunut opiskelijoille esittämisestä / esiintymisestä kuin minun vaivoistani. Lääkäri teki taas samat tutkimukset kuin kaksi muuta lääkäriä jo sitä ennen. Oireet ovat selvät, mutta mitään ei muka vaivoistani selviä?

• Anonyymi

Ammattitaidottomuutta...

• Anonyymi

Lehdessä oli juuri yksi tapaus jolla varpaat ja jalkapohjat tunnottomat; taisi olla jotain vakavampaakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      201
      4457
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      47
      2092
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      68
      1769
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1393
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1367
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      979
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      953
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      909
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      828
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      716
    Aihe