Leopardigekoista

Kotilo-ja gekkofani

Jos haluat tietää leopardigekoista,niin kysy minulta,tiedän niistä jonkin verran :D

10

874

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmmmmmmm

      joo-o,kuin luotettavaa tietoa mahtaakaan saada

      kyl enempi luottasin www.herppi.net iin

      • Kotilo-ja gekkofani

        ..Kyllä sieltä kieltämättä löytyy hyvää tietoa, olenhan "opintoni" osittain sieltä hankkinut.
        Muuuuutta..Onkos siellä tietoa "pakkoruokinnasta"
        johon pitää ryhtyä, jos gekko ei syö mitään, mutta ei tunnu kuitenkaan olevan mitään sairautta..Oma gekkoni on tuollainen jääräpää, otti ruokasirkatkin vain kavereikseen ja nukku niiden vieressä..Mulla on tietoa tästäkin asiasta ja multa voipi kysyy hyvän "ruokareseptin"jos on tarvis..
        Mutta keväisin gekot voivat pitää paastoa joten jos gekko ei pariin viikkoon syö mitään, ei kannata huolestua..vasta parista kukaudesta kannattaa jo vähän miettiä, kannattaako ruokkia sitä itse vai onko sillä jokin hätä..onhan gekolla kuitenkin hänänässään rasvavarasto jota voi käyttää jonkin aikaa..Ja vielä, että se pakkoruokinta ei ole ollenkaan pakottamista, tai ei ainakaan saisi olla..oman gekkonikin tähän hissukseen opetin, ja nykyään se jo lähes tunkee naamansa mun tekemään safkaan :) sen jälkeen se nuoleskelee vähän huuliaan ja haukottelee oikein makeasti..ja jos vielä vähän aikaa jaksan olla ihan hiljaa ja pitää sitä sylissä, niin se yleensä ottaa nokoset mun sylissä :)


      • lukemaan
        Kotilo-ja gekkofani kirjoitti:

        ..Kyllä sieltä kieltämättä löytyy hyvää tietoa, olenhan "opintoni" osittain sieltä hankkinut.
        Muuuuutta..Onkos siellä tietoa "pakkoruokinnasta"
        johon pitää ryhtyä, jos gekko ei syö mitään, mutta ei tunnu kuitenkaan olevan mitään sairautta..Oma gekkoni on tuollainen jääräpää, otti ruokasirkatkin vain kavereikseen ja nukku niiden vieressä..Mulla on tietoa tästäkin asiasta ja multa voipi kysyy hyvän "ruokareseptin"jos on tarvis..
        Mutta keväisin gekot voivat pitää paastoa joten jos gekko ei pariin viikkoon syö mitään, ei kannata huolestua..vasta parista kukaudesta kannattaa jo vähän miettiä, kannattaako ruokkia sitä itse vai onko sillä jokin hätä..onhan gekolla kuitenkin hänänässään rasvavarasto jota voi käyttää jonkin aikaa..Ja vielä, että se pakkoruokinta ei ole ollenkaan pakottamista, tai ei ainakaan saisi olla..oman gekkonikin tähän hissukseen opetin, ja nykyään se jo lähes tunkee naamansa mun tekemään safkaan :) sen jälkeen se nuoleskelee vähän huuliaan ja haukottelee oikein makeasti..ja jos vielä vähän aikaa jaksan olla ihan hiljaa ja pitää sitä sylissä, niin se yleensä ottaa nokoset mun sylissä :)

        "Muuuuutta..Onkos siellä tietoa pakkoruokinnasta"

        On.
        http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=19583


      • Kotilo-ja gekkofani
        lukemaan kirjoitti:

        "Muuuuutta..Onkos siellä tietoa pakkoruokinnasta"

        On.
        http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=19583

        ..eikös tuokin ollu keskustelupalsta? Eli sieltä löytyy varmasti yhtä kattavaa tietoa kuin munkin suusta, ehkä vähän kattavampaa tai vähän epäkattavampaa..joten ei jaksais kiistellä moisesta, jos sä luotat toisiin keskustelijoihin enemmän kuin muhun niin omapahan on asias.


      • huolestunut72
        Kotilo-ja gekkofani kirjoitti:

        ..eikös tuokin ollu keskustelupalsta? Eli sieltä löytyy varmasti yhtä kattavaa tietoa kuin munkin suusta, ehkä vähän kattavampaa tai vähän epäkattavampaa..joten ei jaksais kiistellä moisesta, jos sä luotat toisiin keskustelijoihin enemmän kuin muhun niin omapahan on asias.

        Ootkos joku kymmenvuotias ka.....siis tenava joka ei kuitenkaan tiedä asiasta mitään vaan jakelee vääriä neuvoja ja luulee tietävänsä kaiken.

        Jos jostain eläimestä on aidosti kiinnostunut niin pitäisi sen verta jaksaa nähdä vaivaa että ottaisi asioista kunnolla selvää eikä odota että muut etsii tai kertoo tiedon valmiiksi.
        Jos tämän vertaa ei jaksa nähdä vaivaa niin miten sitten jaksaa hoitaa eläintään??

        Herppi netissä on kuitenkin pitkänlinjan harrastelijoita joilla osalla varmaan kymmenien vuosien kokemus asioista.


      • Kotilo-ja gekkofani
        huolestunut72 kirjoitti:

        Ootkos joku kymmenvuotias ka.....siis tenava joka ei kuitenkaan tiedä asiasta mitään vaan jakelee vääriä neuvoja ja luulee tietävänsä kaiken.

        Jos jostain eläimestä on aidosti kiinnostunut niin pitäisi sen verta jaksaa nähdä vaivaa että ottaisi asioista kunnolla selvää eikä odota että muut etsii tai kertoo tiedon valmiiksi.
        Jos tämän vertaa ei jaksa nähdä vaivaa niin miten sitten jaksaa hoitaa eläintään??

        Herppi netissä on kuitenkin pitkänlinjan harrastelijoita joilla osalla varmaan kymmenien vuosien kokemus asioista.

        ..EN TODELLAKAAN OO MIKÄÄN KYMMENEN VUOTIAS KAKARA, JOKA JAKELEE VÄÄRIÄ NEUVOJA!!!!!!!!!!!!
        Oon 13 w, täytän kohta 14!!!! Mulla on leoskeista kokemusta jonkin verran ja akaateista jo yli kuuden vuoden kokemus!! Joten älä tuu selittään yhtään mitään, toi ärsyttää...!!
        Jos mun apu ei kelpaa, niin voi pitää lärvinsä kiinni! Ja sanoinhan jo, että ei kannata kiistellä että ketkä tietää enemmän, mää vai joku muu, mutta näköjään jotkut jaksaa jankuttaa.... :( Ja, sitä paitsi, tänne voi tulla pyytään apua ja kirjotteleen ilman että rekisteröityisi sisään....ei kaikilla oo sähköpostii esim. mulla ei oo viä....
        Enkä luule tietäväni kaikkea, sillä en todellakaan tiedä kaikkea!! Mutta tiedän perusasioita, tiedän pakkoruokinnasta,Tampereen eläinkauppoja, joista leoskeja saa ja vähän muutakin....
        Ja tiedän tapauksen, jossa ei ole hankittu tarpeeksi tietoa lemmikistään, on vain hankittu se uuden huumassa...mutta silti yrittää rakkaudella hoitaa lemmikkiään, vaikka ei osaakaan....ja hän on vielä ikäiseni, en mainitse nimeltä!!


      • kaino-vieno
        Kotilo-ja gekkofani kirjoitti:

        ..Kyllä sieltä kieltämättä löytyy hyvää tietoa, olenhan "opintoni" osittain sieltä hankkinut.
        Muuuuutta..Onkos siellä tietoa "pakkoruokinnasta"
        johon pitää ryhtyä, jos gekko ei syö mitään, mutta ei tunnu kuitenkaan olevan mitään sairautta..Oma gekkoni on tuollainen jääräpää, otti ruokasirkatkin vain kavereikseen ja nukku niiden vieressä..Mulla on tietoa tästäkin asiasta ja multa voipi kysyy hyvän "ruokareseptin"jos on tarvis..
        Mutta keväisin gekot voivat pitää paastoa joten jos gekko ei pariin viikkoon syö mitään, ei kannata huolestua..vasta parista kukaudesta kannattaa jo vähän miettiä, kannattaako ruokkia sitä itse vai onko sillä jokin hätä..onhan gekolla kuitenkin hänänässään rasvavarasto jota voi käyttää jonkin aikaa..Ja vielä, että se pakkoruokinta ei ole ollenkaan pakottamista, tai ei ainakaan saisi olla..oman gekkonikin tähän hissukseen opetin, ja nykyään se jo lähes tunkee naamansa mun tekemään safkaan :) sen jälkeen se nuoleskelee vähän huuliaan ja haukottelee oikein makeasti..ja jos vielä vähän aikaa jaksan olla ihan hiljaa ja pitää sitä sylissä, niin se yleensä ottaa nokoset mun sylissä :)

        Mulla on ollut gekkoja muutama vuosi,eikä ole vastaan tullut *pakkosyöttöö* siihen on muut lääkkeet.Jos mun gekot ei syö ne on syömättä samoin skinkit,sitten kun ruokahalu palaa hyvä ettei vie pinsettejä kädestä..


      • joopa joo
        Kotilo-ja gekkofani kirjoitti:

        ..Kyllä sieltä kieltämättä löytyy hyvää tietoa, olenhan "opintoni" osittain sieltä hankkinut.
        Muuuuutta..Onkos siellä tietoa "pakkoruokinnasta"
        johon pitää ryhtyä, jos gekko ei syö mitään, mutta ei tunnu kuitenkaan olevan mitään sairautta..Oma gekkoni on tuollainen jääräpää, otti ruokasirkatkin vain kavereikseen ja nukku niiden vieressä..Mulla on tietoa tästäkin asiasta ja multa voipi kysyy hyvän "ruokareseptin"jos on tarvis..
        Mutta keväisin gekot voivat pitää paastoa joten jos gekko ei pariin viikkoon syö mitään, ei kannata huolestua..vasta parista kukaudesta kannattaa jo vähän miettiä, kannattaako ruokkia sitä itse vai onko sillä jokin hätä..onhan gekolla kuitenkin hänänässään rasvavarasto jota voi käyttää jonkin aikaa..Ja vielä, että se pakkoruokinta ei ole ollenkaan pakottamista, tai ei ainakaan saisi olla..oman gekkonikin tähän hissukseen opetin, ja nykyään se jo lähes tunkee naamansa mun tekemään safkaan :) sen jälkeen se nuoleskelee vähän huuliaan ja haukottelee oikein makeasti..ja jos vielä vähän aikaa jaksan olla ihan hiljaa ja pitää sitä sylissä, niin se yleensä ottaa nokoset mun sylissä :)

        mitä ihmettä sä höriset toi tieto on pelkkää paskaa.... siis ei tommosta oo olemassakaa. joku vitsin pakko ruokinta..... heehee.....anna mun kaikki kestää... siis mistä oot keksiny tommosen jutu u pakko ruokinta...et... :O höö höö oon ite kasvattaja ja liskoni syö kunnolla pitää talvilevot kunnon aloituksella ja muutenkin ps. anteeksi äsköinen käytökseni.. ottaa vaan päähän ku jotkut kohtelee lemmikkejä tuolla tavalla (kaikki mitä kirjoitit) älä muistele pahalla.. kiitos :)


      • joopa joo
        joopa joo kirjoitti:

        mitä ihmettä sä höriset toi tieto on pelkkää paskaa.... siis ei tommosta oo olemassakaa. joku vitsin pakko ruokinta..... heehee.....anna mun kaikki kestää... siis mistä oot keksiny tommosen jutu u pakko ruokinta...et... :O höö höö oon ite kasvattaja ja liskoni syö kunnolla pitää talvilevot kunnon aloituksella ja muutenkin ps. anteeksi äsköinen käytökseni.. ottaa vaan päähän ku jotkut kohtelee lemmikkejä tuolla tavalla (kaikki mitä kirjoitit) älä muistele pahalla.. kiitos :)

        minä olen 24 vuotta (nainen) ja aloitin kennelin 8 vuotiaana .. siihen kuuluu kultaskinkit,myös muita skinkkejä, kuningas boa, vilja käärme, kilpikonna lajeja, leopardigekko,harjasgekko,levyvarvasgekko,viuhkavarvasgekko,....... yms .paljon muita matelioita sekä roborowskeista saksan paimen koiriin ja sanon viel sen verran että uskon että tiedät paljonkin liskoista ainakin jotain mutta nuo irjoituksesi on ihan puhdasta (sanotaan vaikka nyt näin) sontaa!

        ps. minulta voi kanssa kyllä kysyä neuvoa vaikka olen tehnyt paljon matelija tieto sivuja internettiin mutta eniten tietoa matelijoista minulta löytyy kyllä leopardigekoista :)


      • joopa joo
        joopa joo kirjoitti:

        minä olen 24 vuotta (nainen) ja aloitin kennelin 8 vuotiaana .. siihen kuuluu kultaskinkit,myös muita skinkkejä, kuningas boa, vilja käärme, kilpikonna lajeja, leopardigekko,harjasgekko,levyvarvasgekko,viuhkavarvasgekko,....... yms .paljon muita matelioita sekä roborowskeista saksan paimen koiriin ja sanon viel sen verran että uskon että tiedät paljonkin liskoista ainakin jotain mutta nuo irjoituksesi on ihan puhdasta (sanotaan vaikka nyt näin) sontaa!

        ps. minulta voi kanssa kyllä kysyä neuvoa vaikka olen tehnyt paljon matelija tieto sivuja internettiin mutta eniten tietoa matelijoista minulta löytyy kyllä leopardigekoista :)

        jos lisko ei syö sillä voi olla suolen tukos joka on yleisin kuolin syy ainakin leo gekoilla ja sen saa poistettua eli osta apteekista tai eläin kaupoista parafiini öljyä :) muita syitä ruoka haluttomuuteen=
        on = kun lisko tulee kotiin uutena sen pitää saada tulla itse ulos kopasta jossa sitä pidät. lisko voi olla kaksikin viikkoa syömättä kotiin tulon jälkeen joten anna sen rauhassa kotiintua... toinen syy = jos liskosi on vanhempi eikä silti syö älä hätäänny sillä aikuinen lisko voi olla ihan tahtomattaan syömättä jopa kahteen ja puoleen kk:teen ps. kysy jos on tarvis :) neuvoa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2309
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      165
      1489
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1335
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1059
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      214
      955
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      689
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    Aihe