kilpikonnan osto

Nessa

Moi!
Olisiko mitään vinkkejä mistä saisin terveen ja virkeän kilpikonnan kohtuu hinnalla? Mulla ei vaan yksinkertasesti oo varaa ostaa eläinkaupasta, missä ne maksaa 300-400e. Haluaisin kreikan kilpikonnan.
ja vielä toinen kysymys: voiko konna olla viikonlopun pe aamusta su iltaan) yksin kotona, jos sille laittaa riittävästi ruokaa? Olen kuullut että kilpikonnat stressaantuvat jos niiden pitää koko ajan matkustaa.(Matkassa mökillemme kestää edestakaisin n. 2h) olemme kesämökillämme loman aikana n. 1-2 vko putkeen. silloin voisin ottaa konnan mukaan.

13

4409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konna

      Itse en jättäisi konnia yksin viikonlopuksi. Meillä on kaksi konnaa ja lähes viikottain ovat selällään terrassa. Tarpeeksi kauan selällään oltuaan konnat kuolevat, toiset kääntyvät itse, mutta ainakaan meidän konnat eivät käänny itekseen oikein päin.

      Mutta jos lampuissa on ajastin valon puolesta pärjäävät. Ruokaa lähteissä, lisäksi vaikka kuivaa heinää, ja yksi paasto pv niin ruoan puolesta kyllä pärjäävät. ( kreikkalaisella vesi).

      Itse en ottaisi sitä riskiä, että tullessa on konna selällään kuolleena. Mutta sehän on omasta moraalista kiinni.

      Miksi ei konna voisi mökille matkustaa, jos pääsee tutussa terrassa, mökillähän se voisi olla ulkonakin. Toiset kuulemma ottavat konnat mökille mukaan ja konnat siitä eivät ole moksiskaan.

      • Nessa

        Kiitti vinkistä! En todellakaan haluais et ku me tullaa kotiin ni konna makaa selällään kuolleena!


    • kilppis

      Kyllä kilpikonnan voi jättää yksin viikonlopuksi kotiin. Kannaattaa jättää kokonaan valot pois päältä siksi aikaa. Kilpikonnalle kannattaa jättää vettä ja kuivaa heinää, jos nälkä sattuisi yllättämään. Siinä samalla hoituu hyvin pakolliset paastopäivätkin:)

      • napsi^^

        Minulla on nyt noin nelivuotias kreikankilpikonna, ja mekin aina välillä mökkeilemme. Yleensä pienillä, noin päivän tai parin pituisilla reissuilla jätämme konnaherran kotin, mutta vain jos isosiskoni (asuu jo omassa kodissa) lupaa käydä katsomassa aina kerran/pari päivässä (ja samalla ruokkimassa).

        Jos taas siskolle ei käy, otamme konnan mukaan. Pienempänä automatkat stressasivat kovastikin, mutta nykyään ei tule edes hätäkakkaa n.1,5-2h automatkoilla, jolloin menemme siis mökille. Ja koska asumme kaupungissa, on hyvä vain ottaa konna kesäisin mukaan maalle aurinkoa ottamaan ja tuoretta ruokaa maistelemaan (täällä kaupungissa ulkoilutetaan joka ainoassa puistossa koiria joten sieltä en lähde hakemaan bakteeripommeja).


    • mä vaan

      Itse kävin tänään faunattaresta ostamassa nelivarvaskilpikonna vauvan...hintaa sillä oli 270e. Eläinkaupasta ostaessasi saat varmasti terveen kilpikonnan, ja mukavasti tietoa ja ohjeita kilpikonnan hoidosta ym.
      kannattaa...

      • ???? :))

        Ossootko vielä sanoo onko hinta sama????


    • Elina Huhta

      Moi!
      Ehdottaisin että menisit katsomaan KONNAMAA nettisivua. Sieltä löytyy linkki, osto ja myynti josta löytyy hyviä tarjouksia. Oman kokemukseni mukaan maakilpikonnaa ei kannata jättää yksin viikonlopuksi varsinkaan kesä aikaan kun ne ovat terhakkoja ja voivat kellahtaa kilvelleen. Minä olen ottanut kilpikonnani kyllä monta kertaa mukaan mökille ja se on hyvin tullut auton takapenkillä. Sillä on oma matkaterraario jossa kuljetan sitä.

      • KONNUUS

        Kyllä eläinkaupasta hankitut konnanpoikaset ovat olleet HÄMMÄSTYTTÄVÄN usein sairaita tai heikkoja.. =0( Ne vaikuttavat ensialkuun terveiltä (etenkin tottumattoman silmään) mutta saattavat olla kroonisesti sairaita. Näitä kasvatetaan ulkomailla, suurissa kasvattamoissa, ja olosuhteet niissä ovat mitä ovat.

        Muutamia vuosia sitten tuotiin Suomeen mm. Kreikankonnan poikasia eläinkauppojen myytäviksi, joilla oli herpestartunta. Se ei parne, vaan aktivoituessaan tappaa konnan vääjäämättä.

        Mikäli mahdollista, suosikaa AINA suomalaisia kasvatteja, jotka on kuoriutuneet vankeudessa. Näin estetään myöskin ns. luonnostakeräys, joka vähentää jo entuudestaankin vähäisiä luonnonkantoja.

        Ei kilpikonnaa reissaamaan, muuta kuin aivan pakon edessä..!! Maakonnat eivät kestä stressiä, jota paikanvaihdokset sekä matkustaminen ylipäätään aiheuttaa toistuessaan säännöllisin väliajoin. Nämä ovat primitiivisiä eläimiä, eivätkä milloinkaan opi sietämään (saatika tykkäämään!!) matkustamisesta.


      • Kon-na
        KONNUUS kirjoitti:

        Kyllä eläinkaupasta hankitut konnanpoikaset ovat olleet HÄMMÄSTYTTÄVÄN usein sairaita tai heikkoja.. =0( Ne vaikuttavat ensialkuun terveiltä (etenkin tottumattoman silmään) mutta saattavat olla kroonisesti sairaita. Näitä kasvatetaan ulkomailla, suurissa kasvattamoissa, ja olosuhteet niissä ovat mitä ovat.

        Muutamia vuosia sitten tuotiin Suomeen mm. Kreikankonnan poikasia eläinkauppojen myytäviksi, joilla oli herpestartunta. Se ei parne, vaan aktivoituessaan tappaa konnan vääjäämättä.

        Mikäli mahdollista, suosikaa AINA suomalaisia kasvatteja, jotka on kuoriutuneet vankeudessa. Näin estetään myöskin ns. luonnostakeräys, joka vähentää jo entuudestaankin vähäisiä luonnonkantoja.

        Ei kilpikonnaa reissaamaan, muuta kuin aivan pakon edessä..!! Maakonnat eivät kestä stressiä, jota paikanvaihdokset sekä matkustaminen ylipäätään aiheuttaa toistuessaan säännöllisin väliajoin. Nämä ovat primitiivisiä eläimiä, eivätkä milloinkaan opi sietämään (saatika tykkäämään!!) matkustamisesta.

        Meillä on tere, reipas eläinkaupasta 2 vuotta sitten ostettu Kreikan maakilpikonna.
        Vuorokaudeksi olemme jättäneet yksin kotiin. Silloin saa kulkea vapaana, eikä ole niin täynnä virtaa, kun ei paistattele lampun alla. Eli eipä juuri voltteja heittele, että selälleen menisi :)


    • Konnakaveri

      Konnan voi ostaa yksityiseltä. Tarkista kuitenkin Cites-todistuksen olemassaolo, varsinkin nuorilta konnilta. Aikuisia kreikankilppareita voi saada n. 100-250€.

    • Kreikankilpikonna

      MOI ! oon ajatellu ostavani kreikan kilpikonnan. Eli kannattaako se ostaa eläinkaupasta vai kasvattajalta ? Sillä haluaisin konnan olevan terve ja mielellään ihan poikanen,, esim alle vuoden ikänen tai vähän päälle, onko mahdollista ?

    • 69

      Kotimaisia kreikkiksen poikasia kyllä löytyy,kun varailee ja jaksaa odottaa hieman.
      Herppi.net istä varmaankin löytyy yhteystietoja,kun rekistöröidyt ja kyselet asiasta...

    • antakaaeläintenolla

      älkää todellakaan ostako kilppareita ja tukeko sellasta toimintaa. eläinten kuuluu saada elää lajityypillisissä olosuhteissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe