Kaupunginvaltuusto
Pöytäkirja 27.04.2022/Pykälä 25
Kaupunki sitoutuu vuokrasopimuksen mukaan kustannuksellaan rakentamaan alueelle rakennettavaa Padel-hallia varten tarvittavat rakennekerrokset asfaltin yläpintaan saakka. Vuosivuokran hinta sopimuksen alussa on 400 €/vuosi. Vuokraa tarkistetaan vuosittain elinkuntannusindeksin nousun verran. Lisäksi kaupunki hankkii määräalalle sähkö-, vesi- ja viemäriliittymät, joista vuokralainen korvaa kiinteän 370 €/vuosi summan vuokran laskuttamisen yhteydessä.
Kaupunki sitoutuu vuokrasopimuksen mukaan kustannuksellaan rakentamaan alueelle rakennettavaa Padel-hallia varten tarvittavat rakennekerrokset asfaltin yläpintaan saakka. Vuosivuokran hinta sopimuksen alussa on 400 €/vuosi. Vuokraa tarkistetaan vuosittain elinkuntannusindeksin nousun verran. Lisäksi kaupunki hankkii määräalalle sähkö-, vesi- ja viemäriliittymät, joista vuokralainen korvaa kiinteän 370 €/vuosi summan vuokran laskuttamisen yhteydessä.
Investointimäärärahan tarve kaupungin osuudelle on 67000 €:a, mitä ei ole mukana vuoden 2022 investointisuunnitelmassa. Oheismateriaalina on kustannusarvio kaupungin töille. Maanrakennuskustannukset ja muut rakennuskustannukset ovat nousseet merkittävästi Euroopassa käytävän sodan vuoksi.
Rakennuslupahakemus tontille on jo vireillä. Yrittäjällä olisi tavoitteena saada halli rakennettua kesäkuun 2022 loppuun mennessä. Hankkeella on positiiviset yritysvaikutukset.
Esittelijä Kaupunginjohtaja Riikka Moilanen
Päätösehdotus Kaupunginhallitus esittää kaupunginvaltuustolle, että valtuusto varaa vuoden 2022 investointiosaan 67000 €:n määrärahan Padel - hallin pohjien rakentamiseen sekä liittymien hankintaan.
Keskustelun kuluessa varavaltuutettu Jarkko Ollila esitti, että kaupunginvaltuusto ei hyväksy lisämäärärahaa. Esitystä ei kannatettu.
Uusi keskustelu Padell hallista
11
1117
Vastaukset
- Anonyymi
Työllistävyys NOLLA.
Jostain pöytäkirjasta luin että Marjut oli hehkuttanut kahta työpaikkaa.
Sekin on liian vähän tuollaiselle sijoitukselle.
Onko alustavissa keskusteluissa tiedetty yrittäjien taloudellinen valmius rakentaa itse alusta loppuun halli ja näin ottaa myös yrittäjyyden riski?
Ikävä kyllä nyt haisee ja pahalle.
Vaadin julkista keskustelua asiasta ja kuka kantaa vastuun.
Pöytäkirjoja tutkiessani silmiin pisti myös 30.6.2022 kaupungin talouden tilanne; tappio 592.787 euroa.
31.12.2022 tappio yli 4 miljoonaa ????
Joku ei nyt osaa hoitaa tehtäviään.
Kuten valtuuston kokouksessa Tommi Oja toi ilmi että miinusta on tulossa ja roimasti.
Ja tiedossa jo oleva tappio eivät kuitenkaan saaneet aikaiseksi tehdä mitään korjaavia toimenpiteitä.
Kyllä tästäkin on oikeus kuntalaisten saada selvyys.
Mutta pieni gallup;
onko yritystäsi tuettu millään summalla kaupungin taholta. - Anonyymi
Teknisen ja sivistystoimen ylitykset huomattavia.
Veronmaksajilla on oikeus tietää mitä ja miksi.
Ei riitä ylimalkaiset selitykset tai mikä ihmeellisempää ettei edes tiedetä - Anonyymi
Mikä on kytkös,jolla PADEL-halli bisnestä pyörittävät Turbo-jupit saavat jokaisen kala-ja pyhäjokilaaksojen kunnan rakennuttamaan itselleen hallinsa?
- Anonyymi
Olennainen kysymys.
Mietintää aiheuttaa myös kaupunginjohtajan ja kaupunginhallituksen pjn "kytkös" tiettyyn lahkoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olennainen kysymys.
Mietintää aiheuttaa myös kaupunginjohtajan ja kaupunginhallituksen pjn "kytkös" tiettyyn lahkoon.Vainoharhaisuus, salaliittoteorioineen, on sairaus! Tämä persuille tiedoksi, kun täällä noita omia "teorioitaan" kirjoittelevat!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vainoharhaisuus, salaliittoteorioineen, on sairaus! Tämä persuille tiedoksi, kun täällä noita omia "teorioitaan" kirjoittelevat!
Tai sitten ei.
- Anonyymi
Pyöriikö taustalla jonkin sortin "ompeluseura",vai mikä?
- Anonyymi
Sehän on tutkitusti totta että ompeluseurat pyörii ja kakkukahveilla asiat hoidetaan.
Jos oot sattunut oleen eri ompeluseurassa et saa mitään.
Näitä kommentteja kun lukee, myös lomautus ym palstoilta se järkyttävä viha persuja kohtaan on kyllä ihmeellistä.
Ei tarvi ihmetellä miksi hommat on tässä mallissa kun tuon tason järjenjuoksulla on asioita hoideltu.
Mieti kuka ja mikä ompeluseura on ollut asioita päättämässä.
- Anonyymi
Syntisille Ruoskaa...
- Anonyymi
www.murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?t=26467&start=15
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569