Käykää ruoka-apu-jonossa..

Anonyymi-ap

jotta saatte vähän perspektiiviä elämäänne. Hítto tuntui pahalta jonottaa tunti ja saada ruokakassi, kun jonossa oli äiti kahden lapsensa kanssa. Toki annoin omasta pussista heille ruokaa, mutta sekin johtui vain siitä, että itselläni ei tule syötyä kyseisiä tuotteita.

Jäi mulle itsellekin esim. leipää melko paljon, mutta jonossa näkee tarvitsijoita, jotka kolkuttavat omatuntoa hemmetti.

:'(

32

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi menisin ruokajonoon, kun on rahaa ostaa omat ruuat. Ja omatunto ei kolkuta, koska teen töitä siksi, että voin elättää itseni. Suosittelen nousemaan sohvalta ja lopettamaan kaljan kittaamisen ja menemään töihin. Raivostuttaa tuollaiset juopot sosiaalipummit!

      • Anonyymi

        Sinä voisit harrastaa hyväntekeväisyyttä, jonottaa kassia ja sitten antaa sen YH-äidille. Itse en raskinut koko kassin sisältöä ja olen kyllä nöyrä ja nolo tämän aiheen edessä.


      • Anonyymi

        Häpeän itseäni. Väännä vain puukkoa haavassani, olen sen ansainnut.


      • Anonyymi

        " Raivostuttaa tuollaiset juopot sosiaalipummit! "

        Täysin samaa mieltä. Miten ne edes KEHTAA mennä siihen jonoon haisemaan, kun jonossa on YH-äitejäkin. Ei jumakauta jollain lapsilisillä taata lapsille elämän arvoista elämää, kun koulussa kiusataan, kun ei ole vìtun kalliita merkkivaatteita, joita joutuu tottakai ostamaan aina yhä uudestaan ja uudestaan, koska lapset kasvavat.


      • Anonyymi

        Minäkin käyn töissä, olen varmasti käynyt töissä kauemmin kuin sinä. Tiedätkö mitä? En kittaa kaljaa, en ehdi makoilla sohvalla, mutta tekee todella vaikeata selvitä enää pakollisista menoista, todella vaikeata. Toivon sinulle potkuja töistäsi. Toivon todella, että saat potkut. Loppuu tuo saatanan vittuilu sultakin älykääpiö, se on varma. Toivon kaikkea pahaa sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin käyn töissä, olen varmasti käynyt töissä kauemmin kuin sinä. Tiedätkö mitä? En kittaa kaljaa, en ehdi makoilla sohvalla, mutta tekee todella vaikeata selvitä enää pakollisista menoista, todella vaikeata. Toivon sinulle potkuja töistäsi. Toivon todella, että saat potkut. Loppuu tuo saatanan vittuilu sultakin älykääpiö, se on varma. Toivon kaikkea pahaa sinulle.

        Älkää hyvät veronmaksajat tapelko keskenään! Olette molemmat tärkeitä, sillä meillä on kokoajan paheneva työvoimapula Suomessa.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😍 ­N­­­y­m­f­­­o­­­m­­a­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17830501E

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Ruoka-apu on ihanaa, ja kun on joutilasta aikaa, voi käydä jonossa: Jää enemmän rahaa Pirkkaan eikä tarvii tehdä kiljua. Käyn usein päivän mittaan monessa jonossa niin oma hyöty maksimoituu. Käyttämättä jää usein monia elintarvikkeita joita heitän sitten roskiin kännissä. Hauskaa ja hyödyllistä, kiitos EU!

      Asd

    • Anonyymi

      No mihin ne lapsilisät sitten menee jos pienokaiset hakee ruokansa jonosta.

      • Anonyymi

        Viinaan ja huvitteluun. Moni ämmä tekee pentuja vain siksi jotta voi "tienata" lapsilisillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viinaan ja huvitteluun. Moni ämmä tekee pentuja vain siksi jotta voi "tienata" lapsilisillä.

        Mutta lapsien kasvattaminen on todella kallista. Kattaako ne lapsilisät muka esimerkiksi ne pakolliset merkkivaatteet, jottei koulussa kiusattaisiin? Lapset kasvavat hurjaa vauhtia ja TAAS täytyy ostaa uudet vìtun kalliit merkkivaatteet!

        :O


    • Anonyymi

      Oikeasti ottaa päähän että sellaiset ihmiset jotka voisi esim. Mennä töihin ja maksaa veroja joista maksetaan tukeni etuilee jonossa ja joudun odottamaan heidän takiaan, joskus jopa tinkimään kassin sisällöstä kun tulevat hyväkkäät osille.

      Asd

      • Anonyymi

        Juu se etuilu on kyllä rasittavaa. Nyt bongasin vain yhden, mutta en kehdannut sanoa/tehdä mitään, eikä kukaan muukaan reagoinut.


    • Anonyymi

      Sontasepot eivät kuulu leipäjonoon. Sontasepot ka työssäkäyvät sontasepot tulisi määrätä pakkotyöhön. Miten sontasepon moraali kestää elättinä oleskelun samaan aikaan ahkeria mamuja haukkuen, koska molemmat syövät samalta Kelan kupilta.

      • Anonyymi

        Nyt ei riittänyt kassia läheskään kaikille. Jono oli valtava jo TUNTI ennen jakelun aloittamista! Kaikki johtuu Putinista? En tiedä. Tää on vaan kaksi kertaa kuukaudessa tää mahdollisuus täällä päin pohjoista.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti 1Hoitsun mielipiteet "taloudellisesti kannattavista, raittiista ja ahkerasta maahanmuutosta kääntyi jo vuosia sitten, kun halpa työläiset eivät tahkonneetkaan eliitille voittoa toivotulla tavalla.

      Sen sijaan minä en ole koskaan ollut maahanmuuttoa vastaan. Ärsyttää hän se, kun he samalla kupilla käyvät kuin minä, mutta paljon huolestuttavampana pidän oikeiston poliittisia leikkauslinjoja jotka vievät kupin pois niin kantissontikselta kuin mamultakin. "Hajota ja hallitse" on tänäänkin ihan tehokas eliitin periaate. Lyön vetoa, että 1hoitsu sponsoroi salaa jotain mv-lehteä nauraen koko matkan pankkiin, koska litra-aivot nielevät syötin vuosi toisensa jälkeen.

      Asd

      • Anonyymi

        En ole nähnyt ainuttakaan muslimia tai müstalaista leipäjonossa. KELA syytää niille moniosaajille niin paljon rahaa, että pitävät moista aivan naurettavana nappikauppana.

        Valtion velka kasvaa ja meidän valkoisten selkänahasta se noiden elättäminen on revittävä.

        k


    • Anonyymi

      " ..Ärsyttää hän se, kun he samalla kupilla käyvät kuin minä, mutta paljon huolestuttavampana pidän oikeiston poliittisia leikkauslinjoja.. "

      -Tuossa on valtava ristiriita. Mistähän mahtanee tämä vyön kiristäminen johtua? Haittamaahanmuutosta!

      • Anonyymi

        Kokoomuksen ja SDP.n lemmikkien ei tarvi pestä koskaan pyykkejänsä ! Ne saa uudet esim. Adidas ja vastaavat myymälät hoitaa ihan ihonvärillä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomuksen ja SDP.n lemmikkien ei tarvi pestä koskaan pyykkejänsä ! Ne saa uudet esim. Adidas ja vastaavat myymälät hoitaa ihan ihonvärillä ?

        Ei Kokoomus tuollaista tue, mutta meille alkoholisteille paras poliittinen järjestys olisi PS ja SDP johdossa, tasapainottamassa toisiaan.

        Tiedä sitten, miten hallituksen muodostaminen onnistuisi, mutta elämä on kompromisseja.

        k


    • Anonyymi

      Iloiset bussiretket kainuun syvään erämaahan alkavat taas. Koe ainutkertainen elämys luonnonkauniissa kainuussa voit miltei tuntea mustan mullan maun suussasi.
      Iloinen Bussi starttaa tuttuun tyyliin Oulun keskustasta aina Maikkulan läpi eräseudun soille ilman pakokaasuja.Tarjolla pirtua, kiljua ja vanha sodomiitti. Matkan tuotto ohjataan suoraan ilmastonmuutoksen ehkäisemiseksi kainuun hiilinieluun. Ole nopea sillä bussi täytetään tarvittaessa voimakeinoin.

      • Anonyymi

        Kävin palstan innoittamana hakemassa pari kassia ruokia vaikka professorin tasoinen olen paitsi palkka suurempi. Varsin hyviä eväitä sain pienellä jonotuksella, mutta sama aika menisi marketissa
        Leipäjono on uusi kantakauppani eikä maksa mitään.
        Edessäni olleet ripulinreiskat ja sontasepot ominaistuoksujensa levitessä persauksistaan teki välillä pahan olon.lemu tuntuu vieläkin sieraimissa


      • Anonyymi

        " ..Ole nopea sillä bussi täytetään tarvittaessa voimakeinoin. "

        -pöyristyttävää!

        :O


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " ..Ole nopea sillä bussi täytetään tarvittaessa voimakeinoin. "

        -pöyristyttävää!

        :O

        Mitä jos ruoka-apu onkin ansa? Tunnin jonottamisen aikana asiakkaita tarkkaillaan, kuka naukkailee piilopullosta. Sitten ne korjataan pakkohoitoon ja pakotetaan yhteiskuntakelvollisiksi vaikka sähköshokkein. Kassi jää yksinhuoltajaäidille.

        -Yksi teoria


    • Anonyymi

      En tiedä onko tuo ruoka-apu aivan ideaali apu.
      Kuten afrikan avustakin on puhuttu niin paras apu on opettaa heidät tulemaan itse toimeen.

      -80 luvulla ei ollut ruoka-apuja vaan itse piti huolehtia elintarvikkeista.
      Monesti laskettiin kolikoita että montako maitopurkkia saadaan ostettua.
      Siitä tuli halua että aina pitää olla rahaa sen verran että saa ostettua ruokaa, eli ruoka meni aina muiden hankintojen edelle.

      Yhä edelleen ruoka ostetaan kun sitä tarvitaan ja terveys, asumis yms. tarpeellinen menee aina edelle.
      Sitten ne vähemmän tärkeät, uudet vaatteet, kengät, autot, pyörät, kännykät, telkkarit jne. ostetaan vain ja ainoastaan tarpeeseen.
      Uudet housut ostan silloin kun vanhat hajoavat, sama kengissä ja takeissa.
      Viimeeksi ostamani auto lahti romuttamolle vuosi sitten, uutta en ole ostanut kun tällähetkellä tulen toimeen ilmankin.
      No täytyy sanoa että olisi kyllä varaa ostaa se uusi autokin mutta miksi?

      Eli opetetaanko me nyt ihmiset siihen että ruokaa saa aina ja rahaakin tulee lähes kaikkeen mitä haluaa ilman että itse joutuu tekemään mitään.

      Juu tiedän että kirjoituksestani nousee hirveä älämölö mutta jonkuhan se pitää sanoa ääneen.
      Köyhä pääsee pois köyhyydestä vain ja ainoastaan siten että hän oppii tulemaan itse toimeen.
      Tietenkin on se ryhmä joka ei yksinkertaisesti kykene toimimaan.

    • Anonyymi

      " Eli opetetaanko me nyt ihmiset siihen että ruokaa saa aina ja rahaakin tulee lähes kaikkeen mitä haluaa ilman että itse joutuu tekemään mitään. "

      -olen ristiriitaisesti kyllä samaa mieltä kanssasi, mutta en silti malta olla käyttämättä kyseistä mahdollisuutta, joka tulee 2 kertaa kuukaudessa vastaan. Lisäksi se on tuuripeliä, että riittääkö kasseja kaikille.

    • Anonyymi

      Mikä helvetin avokado? Sellainen oli laihassa kassissa tunnin odottamisen jälkeen. Luulin, että se on jotain ihovoidetta ja shampoota naisille, mutta se ilmeisesti on näköjään myös syötävää!

      Kuten käsidesi on juotavaa imo ofc.

    • Anonyymi

      Miksei Suomessa ole kalja-apu jonoja?

      Asd

      • Anonyymi

        Jonottaisin.


      • Anonyymi

        Muistelen että käydessäni aikoinaan (15v sitten) Helsingissä siellä oli joku tapahtuma rautatietorilla.
        Siellä istui yksi kaveri kerjäämässä ja oli kirjoittanut että ostaa rahoilla kaljaa eikä tuhlaa rahaa ruokaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistelen että käydessäni aikoinaan (15v sitten) Helsingissä siellä oli joku tapahtuma rautatietorilla.
        Siellä istui yksi kaveri kerjäämässä ja oli kirjoittanut että ostaa rahoilla kaljaa eikä tuhlaa rahaa ruokaan.

        Suomen hinnoilla saa kyllä melko kauan kerjätä, että saa edes yhden alkoholijuoman verran kerättyä kolikoita. Suomi on sàatanan kallis maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen hinnoilla saa kyllä melko kauan kerjätä, että saa edes yhden alkoholijuoman verran kerättyä kolikoita. Suomi on sàatanan kallis maa.

        Nykyisenä sontaseppona toivoisin keskikaljan purkkikokoa isonnettavan litraan, olis ryypättävää enempi kuin säälittävää 0.33 l.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2786
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      94
      2086
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      145
      899
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe