Osaako joku kertoa, saako uuden ILP:n joka käyttää R32 kylmäainetta asentaa entisen ILP:n kylmäaineputkistoon, kun vanha ILP:n kylmäaine R410A.
Kauppias väitti, että samaa putkistoa ei saa käyttää.
Kiitos etukäteen.
Ilmalämpöpumpun kylmäaine
32
213
Vastaukset
- Anonyymi
Ei.
- Anonyymi
Ei saa tai saa mutta uuden laitteen takuu raukeaa
- Anonyymi
Siis noita asennuksiahan saa tehdä vain valtuutettu kylmäaineasentaja.
Jos meinaat tehdä itse niin mitä turhaan kyselet.- Anonyymi
En meinaa tehä itse mitään. Ostan ja maksan rahalla.
- Anonyymi
R32 on palava kaasu, kuinka vaihdat voitelun sille.
- Anonyymi
Jos työnnät siihen R32:n, sisätiloissa sitä koneikkoa ei saa käyttää enää.
- Anonyymi
Jos se on juotettu kunnolla kokonaan, miksi ei, mutta purettava se on kuitenkin sisäyksikön takia luultavasti, kuten todettu se ei teoriassa saa vuotaa.
- Anonyymi
R410A:n mittareilla ei saa tehtyä täyttöä R32 putelista.
- Anonyymi
Näin se on R410A on korvaava aine R22A:lle, eikä kierteet käy muihin.
- Anonyymi
On täällä varsinaisia mestareita vastailemassa. Kiinni vaan vanhoihin putkiin, ei mitään ongelmaa.
- Anonyymi
Kerro jos tiedät kuinka saa tehdä. Siis et tiedä vaan huutelet kun et muuta osaa.
- Anonyymi
Siinä on taas huutaja joka kyllä vaikenee heti kun ongelmia hänen neuvoistaan tulee
- Anonyymi
Iskee kirveen teräpäällä poikki ja hamaralla tiiviiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro jos tiedät kuinka saa tehdä. Siis et tiedä vaan huutelet kun et muuta osaa.
No justhan mä kerroin. Vanha pumppu pois, uus tilalle ja vanhat putket kiinni.
Samaa putkea se on, oli kylmäaine mitä tahansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No justhan mä kerroin. Vanha pumppu pois, uus tilalle ja vanhat putket kiinni.
Samaa putkea se on, oli kylmäaine mitä tahansa.Tämä juuri kiinnostaa, voiko uuden pumpun kytkeä entisiin rakenteissa vedettyihin kylmäaineputkiin. Siis vanha ILP poistetaan, vanhan kylmäaineputken R410A tyhjennetään. Uusi ILP kiinni vanhaan putkeen ja putkiin R32
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä juuri kiinnostaa, voiko uuden pumpun kytkeä entisiin rakenteissa vedettyihin kylmäaineputkiin. Siis vanha ILP poistetaan, vanhan kylmäaineputken R410A tyhjennetään. Uusi ILP kiinni vanhaan putkeen ja putkiin R32
Voi. Se vanha kylmäaine häipyy sieltä putkesta sillä hetkellä kun putken mutteria löysätään, jos sinne jotain on asianmukaisen kylmäaineen talteenoton jälkeen jäänyt.
Tyhjiöinti viimeistään poistaa kaikki kaasut ja kylmäaineet sieltä putkista.
Eikä se 410 sitä uutta pumppua riko vaikka sitä jotenkin onnistuisi sinne uuden kylmäaineen sekaan pääsemäänkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi. Se vanha kylmäaine häipyy sieltä putkesta sillä hetkellä kun putken mutteria löysätään, jos sinne jotain on asianmukaisen kylmäaineen talteenoton jälkeen jäänyt.
Tyhjiöinti viimeistään poistaa kaikki kaasut ja kylmäaineet sieltä putkista.
Eikä se 410 sitä uutta pumppua riko vaikka sitä jotenkin onnistuisi sinne uuden kylmäaineen sekaan pääsemäänkin.Ei se toimi enää samallalailla eli romua!
- Anonyymi
"On täällä varsinaisia mestareita vastailemassa. Kiinni vaan vanhoihin putkiin, ei mitään ongelmaa."
Kerropa teho ja kestikö edes kahta kesää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On täällä varsinaisia mestareita vastailemassa. Kiinni vaan vanhoihin putkiin, ei mitään ongelmaa."
Kerropa teho ja kestikö edes kahta kesää.Ja paloiko mökki.
- Anonyymi
Kaappolan pojat täällä säätää, laittakaa sikaflexiä paljon päälle.
- Anonyymi
Myyjä on oikeassa, koska sisäyksikön on oltava juotettu eli ei ole luvallista.
- Anonyymi
"En meinaa tehä itse mitään. Ostan ja maksan rahalla."
Mutta silti pitää täältä kysellä ihan kuin ei se asentaja itse tietäisi mitään...- Anonyymi
Kauppiaan kertomaa, ei asentajan……
- Anonyymi
Asentajasta ei ole kyse, koska maallikonkin pitäisi ymmärtää, että 8 mm nippaan ei tahdo saada 10 mm putkea mitenkään.
- Anonyymi
Näillä laitteilla on yhden putkikoon kokoero, näkeehän sen kierteiden erilaisista mitoista. Vaikka haluaisi viritellä, lopputulos ei vastaa ollenkaan Tukesin tai valmistajan "ohjeita", jälkimmäiset kieltävät kaiken vanhan romun liittämisen uuteen koneeseen ja Tukesin taas aika jyrkkiä.
- Anonyymi
koska joku "ostaja ja maksaja" aktivoi tätä palstaa seuraavan kerran ?
- Anonyymi
Kysyminen vissiin kiellettyä? Vai….
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyminen vissiin kiellettyä? Vai….
Minulla ainakin on erilaisia letkusettejä jotkas käyvät eri kylmäaineille. Mittarit ovat samat. Ei vaikeaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ainakin on erilaisia letkusettejä jotkas käyvät eri kylmäaineille. Mittarit ovat samat. Ei vaikeaa.
Turhien letkujen hinnalla saa uudet R744 laadun putket ja murto-osahinnalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhien letkujen hinnalla saa uudet R744 laadun putket ja murto-osahinnalla.
Ei ole hauskaa repiä putkia katosta/seinistä esiin ja korvata niitä samanlaisilla. Uudetkin asennukset pitää siistiä kuten vanhat oli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole hauskaa repiä putkia katosta/seinistä esiin ja korvata niitä samanlaisilla. Uudetkin asennukset pitää siistiä kuten vanhat oli.
Omapahan on romusi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225081
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23843Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361310- 1011302
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17903viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61783- 37769