...akkujen kehittämiseen, että kun se on tuotannossa, ketkään eivät enää osta mitään muuta kuin sähköautoja.
https://www.is.fi/autot/art-2000009523678.html
Mahtavaa, mullistava ja vallankumouksellinen keksintö.
Nyt taidettiin keksiä uusi tekniikka...
48
99
Vastaukset
- Anonyymi
pian puuttuu persujenkin autoista pakoputki 🤣
- Anonyymi
Siitähän tässä onkin kysymys, että sähköautot eivät vielä ole niin kehittyneet, että niitä pitäisi ostaa kaikkien pakolla. Kun kehitys kulkee eteenpäin, niin niihin siirrytään vapaaehtoisesti. Nyt on vain joillakin ollut sellainen vaatimus, että pitäisi siirtyä pakolla vaikka eivät vielä toimikaan riittävän hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitähän tässä onkin kysymys, että sähköautot eivät vielä ole niin kehittyneet, että niitä pitäisi ostaa kaikkien pakolla. Kun kehitys kulkee eteenpäin, niin niihin siirrytään vapaaehtoisesti. Nyt on vain joillakin ollut sellainen vaatimus, että pitäisi siirtyä pakolla vaikka eivät vielä toimikaan riittävän hyvin.
Kyllä nykyinenkin sähköauto sopii hyvin monille, jotka eivät ylipitkiä reissuja tee.
Persujen vain pitää vastustaa vastustamisen vuoksi "sillä eihän ilmastonmuutos ole totta". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nykyinenkin sähköauto sopii hyvin monille, jotka eivät ylipitkiä reissuja tee.
Persujen vain pitää vastustaa vastustamisen vuoksi "sillä eihän ilmastonmuutos ole totta".Hölmö syö vaikka paskaa lataselta, kun tarpeeksi kehutaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nykyinenkin sähköauto sopii hyvin monille, jotka eivät ylipitkiä reissuja tee.
Persujen vain pitää vastustaa vastustamisen vuoksi "sillä eihän ilmastonmuutos ole totta".Ja laitatko vielä linkin väitteisiisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja laitatko vielä linkin väitteisiisi?
Jokaisessa uudessa EU-autossa on seuranta-mikrosiru-
siksi kannattaa käyttää vanhoja autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja laitatko vielä linkin väitteisiisi?
Höh, mitä linkkiä siinä tarvitsee jos osaa itse ajatella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisessa uudessa EU-autossa on seuranta-mikrosiru-
siksi kannattaa käyttää vanhoja autoja.Valion äidinmaidonvastiikkeessa on mikrosiru, todennäköisesti se on sinussakin kun olet sen ikäinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmö syö vaikka paskaa lataselta, kun tarpeeksi kehutaan.
Kokemustako on paskansyönnistä?
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisessa uudessa EU-autossa on seuranta-mikrosiru-
siksi kannattaa käyttää vanhoja autoja."Jokaisessa uudessa EU-autossa on seuranta-mikrosiru-
siksi kannattaa käyttää vanhoja autoja."
Jep, autovarkaat tulevat kiittämään sinua ja kaltaisiasi :)- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nykyinenkin sähköauto sopii hyvin monille, jotka eivät ylipitkiä reissuja tee.
Persujen vain pitää vastustaa vastustamisen vuoksi "sillä eihän ilmastonmuutos ole totta".Persujen ?
Onko sulla sänkysikin alla juuri nyt yksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persujen ?
Onko sulla sänkysikin alla juuri nyt yksi?jehovan todistajat ja persut käännytetään täällä ovelta...
- Anonyymi
Superakku joka maksaa kymmeniä tuhansia eroja ja kestää alle 100 latauskertaa. Köyhiltä otetaan autot pois, kun vain rikkaat voivat ajella autoilla mitkä laki sallii.
- Anonyymi
Ilkeämielistä persumaista paheksuntaa.
Luuletko että tehdään niin kalliita että ei saada kuin vain vähän myydyksi? Sellainen yrityshän kuolee konkurssiin nopeasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilkeämielistä persumaista paheksuntaa.
Luuletko että tehdään niin kalliita että ei saada kuin vain vähän myydyksi? Sellainen yrityshän kuolee konkurssiin nopeasti.Suurfirmat elää nykyään valtioiden tuella - eikä bisneksellä-
bisnes on vain se sivutuote ohessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurfirmat elää nykyään valtioiden tuella - eikä bisneksellä-
bisnes on vain se sivutuote ohessa.Ei oo tietoa tuosta akkujen kehittelyfirmasta, taitaa olla kaukoidästä kotoisin.
Mutta yleensä valtiot tukevat firmojen kehitystyötä, saavathan valtiot sitten verotuloja kun niitä akkuja myydään.
- Anonyymi
Ketkään ? Se on vttu KUKAAN prkele kufivintti !
- Anonyymi
Tympäänny pikkusieluisuuteesi pöhkö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tympäänny pikkusieluisuuteesi pöhkö.
Myös kutkaan ja kenkään olisi oiva ilmaisu
- Anonyymi
Hulluutta tosiaan ostella nykyisiä rupusähköautoja. Voisin harkita, jos akut olisivat 10 kertaa tehokkaampia kuin nykyisissä leluissa.
- Anonyymi
joo, kyllä persujen suosikkikosla -66 mallinen entinen taxidiisselimersu jonka takapenkille on oksennettu, aina uuden auton voittaa.
- Anonyymi
20 vuotta akkutekniikan kanssa touhunnut, en laittaisi ihan vielä rahojani näihin. Mutta kehitys on hyvä, mutta edelleen kaukana.
- Anonyymi
Uusvanhaa uutista. Joka vuosi sama hypetys. Nyt on uutta mullistavaa tulossa. Mikään ei muutu, ei tälläkään kertaa.
- Anonyymi
peräkammarista katsottuna se näyttää tuolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
peräkammarista katsottuna se näyttää tuolta.
Kannattaisi tulla pois sieltä peräkammarista katselemaan muuta maailmanmenoa.
- Anonyymi
Moniko teistäkään tietää akuista mitään? Kyllä puhetta riittää.
- Anonyymi
+ ja - navat kun erottaa, se riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja - navat kun erottaa, se riittää.
Mitä? Eikös ne ole pohjois- ja etelänapa?
- Anonyymi
Kuinkas tuo turvallisuus nykyiset sähköautot ovat suorastaan vaarallisia?🤔🤨🙄
- Anonyymi
Käytössä jo miljardi, onnettomuuksia vähän.
Ei tarvii mennä sängyn alle pelkäämään. - Anonyymi
Sähköautopalo on vaarallinen.
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautopalo on vaarallinen.
Vaarallinen, ja tarpeeksi harvinainen että jos niin käy jossain puolella maailmaa niin lukee lehdissä. Vähän sama juttu kuin lentokone-onnettomuuksissa, sillä harvinaisemmista tapahtumista uutisoidaan enemmän.
- Anonyymi
Eikä niitä kukaan valmistaisikaan.
Sopivan kokoisia sähköautoja ei silti vielä valmisteta. Auton pitäisi olla kaksipaikkainen joista matkustaja istuu kuljettajan takana. Siis kapeita autoja joissa pyörät ovat korin ulkopuolella. - Anonyymi
Mikä on ketkään sanan perusmuoto?
- Anonyymi
Jättivät mainitsematta mitä tuollainen akku tulisi maksamaan. Varmaan jonkun 300 000 e kpl.
- Anonyymi
Ei muuten maksa . Pii on yleinen ja halpa materiaali.
Jos kymmen vuoden päästä sähköauto ei maksa kuin nykyiset normiautot ja latauksella pääsee 1000 km,niin eipä bensaautoja tarvi. Vielä ei olla tässä.
- Anonyymi
Stora Enso on laittanut ison rahan kiinni kehittääkseen puupohjaisen anodimateriaalin. Miten mahtaa käydä?
- Anonyymi
Onko Stora Enson akkumateriaalille jäämässä Musta Pekka käteen?
https://www.storaenso.com/fi-fi/products/lignin/lignode
- Anonyymi
Keksinnöstä tuotannolliseen sovellukseen saattaa viedä kymmenenkin vuotta. Sehän on normaalia, että uutta keksintöä hehkutetaan, että saataisiin rahoittajia jne. Keksinnön mahdolliset puutteet, vaikkapa toistuvien latausten heikko kesto, ei tule esille "mainospuheissa".
Jossain uutisessa puhuttiin polymeeristä anodissa ja sitten silikaatista. No, onhan silikaattikin polymeeri, mutta eipä kiviä yleensä sanota polymeerista koostuviksi. - Anonyymi
Ja takana on joku proffien start-up-yritys, joten.... laskelmassa on 2-3 kertaa "Lapinlisää", joten todellinen luku on teoriasssa 3-5 kertaa pidempi ajomatka. Kun tämä pitää vielä optimoida tuotantokukujen ja massatuotantoon tarvittavan teknologian suhteen mahdolliseksi, tuostakin tippuu puolet pois. Sitten kun aletaan optimoida kestävyyttä (montako latausta akku kestää ennen kuin kapasiteetti alkaa tippua) huomataan, että ei sitä voikkaan ihan täyteen ladata. Tuloksena on ehkä 30%-50% parempi akku, mikä sekin on hyvä jos sellaisia saadaan kohtuu hinnalla ja tasalaatuisena markkinoille. Mutta iinäkin on "jos".
- Anonyymi
no voi, jäljelle jää vain 1 km toimintamatka🥶
Anonyymi kirjoitti:
no voi, jäljelle jää vain 1 km toimintamatka🥶
"no voi, jäljelle jää vain 1 km toimintamatka🥶"
Jep, ja 499 kilometrin "varovaisuuslisä" jonka voi silti ajaa ennen kuin akku loppuu.
- Anonyymi
Jos katsotaan tilastoja niin vuosituhannen alusta lähtien niin litiumakun energiatiheys on kasvanut 9 kertaiseksi ja hinnat tippuneet lähes samassa suhteessa.
Kehitystä tapahtuu pikkuhiljaa, yllättyisin jos pikaisesti saataisin joku uusi mullistava akkuteknologia markkinoille. - Anonyymi
Kemiallisen reaktion energia ovain yhden eV (elektronivoltii) luokkaa. Esim. Litium-atomin ionisaatioenergia lienee neljän eV luokkaa. Silti bensan energiasisältö on luokkaa 10 kWh/kg mutta Li-akuissa vain 0.3 kWh/kg. Kyllä akuissa vielä kehityspotentiaalia on.
- Anonyymi
Kunnon -40 C pakkanen kun iskee ja puhuria päälle niin harva sähköbiili pärjää.
Sähköyhtiöt nettoavat mielettömästi.- Anonyymi
Autoilijoita on aina voinut verottaa reilulla kädellä polttoaineista. Saas nähdä mitä keksivät autossa käytettävän sähkön verottamiseksi. Ei kai nuo autottomien sähkölaskuun voi tuota veroa ympätä.
"Liikennepolttoaineiden verotus on Suomessa kansainvälisesti vertaillen korkeaa. Esimerkiksi tammikuussa 2023 bensiinin kuluttajahinnasta noin 56 prosenttia koostui erilaisista veroista. Dieselpolttonesteen hinnasta arviolta 46 prosenttia muodostui syyskuun 2022 hintatasolla veroista."
- Anonyymi
"Uusi elektrolyytti kiinalaisen ihmeakun takana
Kiinalainen Contemporary Amperex Technology eli CATL on yksi maailman suurimpia sähköautojen akustojen valmistajia. Auta Shanghai -näyttelyssä se esitteli uuden akkutekniikan, joka kaksinkertaistaa nykyisten akkujen energiatiheyden.
Jopa 500 wattituntia yhtä kiloa kohti energiaa varastoiva akku voisi kasvattaa sähköauton kantaman merkittävästi nykyistä suuremmaksi. Puhutaan ainakin tuhannen kilometrin ajomatkasta nykyisiin litiumioniakkuihin verrattuna. Lisäksi CATL uskoo, että tekniikka avaa markkinat sähköiselle lentomatkailulle.
Akun salaisuus on uudessa elektrolyyttimateriaalissa, tarkemmin sen rakenteessa. Yhtiön mukaan elektrolyytti koostuu ”biomimeettisistä” rakenteista, jotka asettunut mikrotasolla itse muotoon, jossa kennojen johtokyky paranee. Lisäksi rakenne parantaa litiumionien kuljetuksen tehokkuutta.
Tämä kondensoitu akku yhdistää joukon innovatiivisia teknologioita, mukaan lukien erittäin korkean energiatiheyden katodimateriaalit, innovatiiviset anodimateriaalit, erottimet ja valmistusprosessit, jotka tarjoavat erinomaisen lataus- ja purkaussuorituskyvyn sekä hyvän turvallisuussuorituskyvyn.
Näinpä ihmeakku on selvästi suuremman energiatiheyden lisäksi kevyempi ja turvallisempi kuin nykyiset. Autojen akustoihin uusi tekniikka ehtii massatuotantoon jo tänä vuonna, CATL lupaa. "
https://etn.fi/index.php/13-news/14869-uusi-elektrolyytti-kiinalaisen-ihmeakun-takana
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä423424- 362044
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301769- 161547
- 231518
- 91411
- 241397
- 141237
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781165- 221122