Kokeilen muutamalla eri sähköpostiosoitteella oppia ja ymmärtää sähköpostin käsittelyä:
Mistähän johtuu, että joihinkin sähköposteihin menee hienosti ja joihinkin osoitteisiin sähköpostin otsikon ääkköset menevät tyyliin Tämä tässä
Tekstiosa menee kaikkiin ihan OK.
$subject= "=?utf-8?b?".base64_encode($subject)."?=";
if (mail($email, $subject, $message, $headers, $returnpath)){
...
Sähköpostin otsikko ja ääkköset!
9
538
Vastaukset 9
- Anonyymi
Kokeiletko tuota testimeili.php -esimerkkiä:
https://pastebin.com/tDTUxDG7
Muista vaihtaa lähettäjän ja vastaanottajan osoite todelliseksi ennen kuin ajat skriptin eli testaat postin lähetystä. - Anonyymi
Hitsi, tällä homma toimii kaikkiwin osoitteisiin tulee ääkköset ok myös otsikossa..
Ja tuolla omallakin ohjelmanpätkällä, mutta ei kaikkiin osoitteisiin.
Nyt sitten väsäämään muutoksia tämän perusteella. Ajattlin jo, että on käytettävä jotain ulkoista palvelua, jos haluaa sähköpostin toimivan.
Paljosti kiitoksia, saa täällä asiallisiakin vatsauksia, suotta olen vältellyt kysymästä.- Anonyymi
Tuo oli muutaman vuoden takainen oma testifaili joka löytyi vielä varmuuskopioista niin ei tarvinnut alkaa uudestaan alusta kirjoittamaan 😉
Huomaa että voit lähettää sähköpostin bodyn myös html-tageja hyödyntäen. Korvaa silloin skriptissä oleva Content-Type
text/plain ⇢ text/html
minkä jälkeen fontteja voi vaikka värjätä ja kokoja säätää ihan kuin nettisivuja tekisi.
- Anonyymi
Harjoituksessani otsikko, viestin teksti, lähettäjä ja vastaanottaja tulevat muuttujista, ei kovakoodattuna. Muuten näyttää ihan samalta!
Ongelma tulee vain otsikon kanssa ja vain joihinkin osoitteisiin. Otsikon käsittelen kysymyksen yhteydessä kuvatulla tavalla. - Anonyymi
Homma toimii. Esimerkki oli selkeä ja johti jäljille.
Tuo käsittely tehtiin samassa luupissa kuin lähettäminen, eli toistuvasti . Siitä johtui ongelma.- Anonyymi
Hieno homma. Isokin kokonaisuus hahmottuu ja rakentuu helpommin kun kokoaa sen pienistä itsenäisesti toimivaksi todetuista palasista. Digipalapelin rakentamista, tavallaan.
Problem solved 👍
- Anonyymi
Suurin osa posteista tajuaa ääköset.
- Anonyymi
Postisi kiertää sitten NSA kautta jos ääköset katoaa!
- Anonyymi
Ketju avauksineen, täyttä roskaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2371481Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2841060Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan94824Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68782Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48733- 110629
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27595Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34574Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.49555Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41501
- 32491
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48475Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain77451- 32444
- 32439
- 77422
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8407Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21381