Onko kevään tullen päivärutiininne muuttuneet?

Anonyymi-ap

Itse voin sanoa, että onhan ne muuttuneet.
Nyt paljon enemmän ulkona menee aikaa, viimeksi haravoin nurmikkoa .
Paljon pikkuoksia koivuista pudonnut, niitä haravalla kokosin ja pesässä poltan, samalla muuripadassa vesi lämpiää.

Nyt on ilmatkin suosineet, ihanan lämmintä jo on. En kohta huomannut laittaa aurinkorasvaa, huomasin, että iho jo punottaa, kun peiliin vilkaisin.
Ainakin D-vitamiinia sain ja ilmaista sellaista.
Iloitaan keväästä, se on vuoden parasta aikaa mielestäni!
Neeasa

66

757

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinulla taitaa olla omakotitalo, siinä kyllä kevätpuuhaa riittää. Kyllä minäkin koitan ulkoilla, on kivoja puistoja aika lähellä, valmiiksi haravoituja.

• Anonyymi

Katsoin tänään kivaa matkakuvausta, kun Aino Huitaja pakettiautollaan reissasi aina jäämeren rannalle saakka.
      Syttyi kipinä, tuo olisikin mieluista, no voi olla aika rasittavaakin, en tiedä.

Kysyit onko muuttunut päivien menot. Parvekkeella istun ja jumppaankin välissä.
      Saa raitista ilmaa aamuisin varsinkin.

• Anonyymi

Huilajan auto on alkeellinen, mutta on tosi hienojakin asuntoautoja. Vuokrattii kerran sellainen ja ajeltiin Välimeren rantamaissa puoli vuotta.Itselle ostettiin käytetty ja nyt ajellaan vain kotimaassa.

• Ulkona oleminen on lisääntynyt. Mökillä olen viettänyt pääsiäisen tienoon ja nyt kuluneen viikonlopun en tosin öitä, mutta päivisin. Tänäänkin keräsin puista pudonneita kuivia oksia grillin kupeelle.

Pihapiiri ja räystäskourut ovat puhtaat ja hyvässä kunnossasillä palkkasin syksyllä ulkopuolista apua. Ihanaa odottaa, että kukat nousevat rannan kivikkopuutarhoihin.

Kaupunkiasunnon takapihakin on sulanut ja kukkapenkkiin nousee vihreitä kukanvarsia.

Saa nähdä saammeko takatalven, jota on ennustettu, mutta ainahan se on jossain muodossa tullut aikaisemmin tai myöhemmin.

• Anonyymi

Suomessa on vain yksi kaupunki. Helsinki.

• Anonyymi

Yöllä on satanut, maa on vielä märkää ja on pikkulammikoitakin jossain, ulosmeno ei nyt
        oikein houkuttele.
        Kyllä se takatalvi vain sieltä vielä tuli, niin kuin korppis epäili. Tuulitakki päälle ja sitten
        pitäisi ottaa pois viimeisestäkin tarhasta talvisuoja.
        Jännä nähdä, miten ovat pärjänneet, ovatko jo hyvässä alussa peräti.
        Onko sinulla demeter jo keväthommat edistyneet, sinulla oli se lonkkaleikkaus,
        toivottavasti on hyvin parantunut.
        Odotetaan aurinkoa, pian se sieltä taas tulee päiviämme lämmittämään.
        Neeasa

• Anonyymi kirjoitti:

Yöllä on satanut, maa on vielä märkää ja on pikkulammikoitakin jossain, ulosmeno ei nyt
        oikein houkuttele.
        Kyllä se takatalvi vain sieltä vielä tuli, niin kuin korppis epäili. Tuulitakki päälle ja sitten
        pitäisi ottaa pois viimeisestäkin tarhasta talvisuoja.
        Jännä nähdä, miten ovat pärjänneet, ovatko jo hyvässä alussa peräti.
        Onko sinulla demeter jo keväthommat edistyneet, sinulla oli se lonkkaleikkaus,
        toivottavasti on hyvin parantunut.
        Odotetaan aurinkoa, pian se sieltä taas tulee päiviämme lämmittämään.
        Neeasa

Viimeyönä oli satanut lunta noin 20 cm, joten takatalvi ei yllättänyt. Otimme aamulla hauskoja valokuvia, joissa istuin takapihan lumisella puutarhapöydällä yöpuvussa. Tein kuvilla juttuja instagramiin ja faceen. Ihania muustoja kevään keikahtelusta.

• Anonyymi

Vaihdoin talvilenkkarit kesävastaaviin.

• Anonyymi

Heitin talviturkin , kun jäät lähti saunarannasta.

• Anonyymi

Olitpa rohkea, kun melkein jäiden sekaan uskalsit talviturkin jo heittää!

• Anonyymi

Minä odotan ihan täpinöissäni tyttärentytäären häitä toukokuussa!
      ❤️❤️🥂🎂

• Anonyymi

Onneksi olkoon, ihanaa oliskin päästä nuorten häihin. Meillä oli viime kuussa pojanpojantyttären ristiäiset, tosi hieno ja liikuttava tilausuus..

• Herään aikaisemmin aamulla ja olen pirteämpi päivälläkin. Kasvien ja kukkien kanssa touhuilua, ulkotöitä ja oleskelelua enemmän, päiväkävelyjä joenrantaa vaellusreittiä pitkin, sini-ja valkovuokkojen ihailua ja kuvaamista.
      Tänä aamuna siivosin vaatekomerosta vanhoja riepuja kierrätykseen, talvivaatteet tkaosaan kissavinttiä, kesävaatteet eteen, samoin kengät. Olen tilannut muutaman uuden kesämekon ja aurinkohatun, piti tehdä tilaa uusille räteille. Iso muovisäkillinen odottaa eteisessä auton perään nostamista.
      Samantyyppisiä ulkotöitä kuin kaikilla muillakin, pihan haravoimista ja kukkapenkkien siivoamista. Mies raapi sammaleen pois ruohomatosta raapijakoneella ja nyt pitäisi kai levittää lannoitetta. Minä olen kunnostamassa kasvihuonetta ja suunnittelemassa mitä mihinkin laittaisi.
      Kesän ohjelmaa suunnitellaan: vappu varmaan vain kotona kolmisteen juodaan simaa ja mutustellaan sokerimunkkeja (tai siis muut, minä saan katsella päältä), käydään vappukokolla rannassa, vaikka jokavuotiset hienot ilotulitukset on nyt peruttu taas, koska koiranomistajat ovat protestoineet.
      Kesää odotellaan mekin täällä.

• Kiitos kysymästä, Neeasa. Lonkkani voi hyvin, en aina edes muista, että se on uusittu..))

On tämä vain hyvää aikaa meillä; vanha saa varaosia tarvittaessa, kymmenen vuoden takuulla..))

Kiva, että teet näitä arjen aloituksia. Arkihan meillä on kaikilla yhteisenä ja siitä selviäminen voisi olla tämän ajan tärkein haaste, minulle ainakin.

Olen tosi kiitollinen tästä nykyisestä toimintakyvystäni, vaikka eihän se samanlainen ole joka päivä ja usein sitä varjostaa myös ikätovereiden tilanne. Ellei fyysistä vaivaa ole, henkinen lama näyttäisi olevan melkein sääntönä useimmilla: ei jaksa, ei kiinnosta...
        Mikä neuvoksi ?
        Naapurin aktiiviset rouvat ovat ottaneet asiakseen minunkin aktivoimiseni: paikalliseen eläkeläiskerhoon houkuttelivat ja tuntuu, että nyt menoa on jo liikaakin kun kaksi kirjapiiriäkin on vielä voimassa.
        Pihahommia, noita muidenkin kuvaamia, minäkin yritän toimitella päivittäin. Tänään kävi "uskottu mies", vakiavustajani, kokoamassa trampoliinin - sitä on jo kyselty moneen kertaan.
        Sain myös lupauksen pakukeikasta lapsuudenmaisemiini: kesällä on pakko tyhjentää lapsuudenkoti "arvotavarasta", jättää sinne vain välttämätön varustus kun tuntuu, etten siellä yksinäni "ennätä" olla - kun se auto ja kuski puuttuvat !

Liian pitkä matka sinne on, nuorilla perheillä, kun muita kesäasumuksia on lähempänä.
        Ei saisi olla liikaa huolehdittavaa näillä vuosin...
        Kauniita kevätpäiviä kaikille,
        demeter1

• Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

Kiitos kysymästä, Neeasa. Lonkkani voi hyvin, en aina edes muista, että se on uusittu..))

On tämä vain hyvää aikaa meillä; vanha saa varaosia tarvittaessa, kymmenen vuoden takuulla..))

Kiva, että teet näitä arjen aloituksia. Arkihan meillä on kaikilla yhteisenä ja siitä selviäminen voisi olla tämän ajan tärkein haaste, minulle ainakin.

Olen tosi kiitollinen tästä nykyisestä toimintakyvystäni, vaikka eihän se samanlainen ole joka päivä ja usein sitä varjostaa myös ikätovereiden tilanne. Ellei fyysistä vaivaa ole, henkinen lama näyttäisi olevan melkein sääntönä useimmilla: ei jaksa, ei kiinnosta...
        Mikä neuvoksi ?
        Naapurin aktiiviset rouvat ovat ottaneet asiakseen minunkin aktivoimiseni: paikalliseen eläkeläiskerhoon houkuttelivat ja tuntuu, että nyt menoa on jo liikaakin kun kaksi kirjapiiriäkin on vielä voimassa.
        Pihahommia, noita muidenkin kuvaamia, minäkin yritän toimitella päivittäin. Tänään kävi "uskottu mies", vakiavustajani, kokoamassa trampoliinin - sitä on jo kyselty moneen kertaan.
        Sain myös lupauksen pakukeikasta lapsuudenmaisemiini: kesällä on pakko tyhjentää lapsuudenkoti "arvotavarasta", jättää sinne vain välttämätön varustus kun tuntuu, etten siellä yksinäni "ennätä" olla - kun se auto ja kuski puuttuvat !

Liian pitkä matka sinne on, nuorilla perheillä, kun muita kesäasumuksia on lähempänä.
        Ei saisi olla liikaa huolehdittavaa näillä vuosin...
        Kauniita kevätpäiviä kaikille,
        demeter1

Meidänkin nuorilla valinnanvaraa, kun on molempien vanhempien puolelta kesäpaikkoja Turun ja Suomenlahden saaristossa. Nuoret viihtyvät kun pääsevät purjehtimaan.

• Anonyymi

Kyllä on kevät muuttanut rutiinejani.
      Pesin ja huolsin polkupyöräni ja sillä ole hurutellut. Katupölyt on lakaistu, onneksi, kyllä sitä hiekkaa olikin talven aikana kertynyt. Kevyenliikenteen metsätiet ovat kuivuneet, joten pikkuhiljaa reviirini laajenee.
      Tänään oli kyllä kylmä tuuli eikä sitä sadettakaan ole vielä tullut. Koivut ja muut lehdelliset puut ja pensaat viheriöi ja uusia kukkalajeja nousee.

Hyvää kevään jatkoa kaikille!
      brinkkala

• Anonyymi

Missä puut viheriöi? Ei ainakaan Kymenlaaksossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä puut viheriöi? Ei ainakaan Kymenlaaksossa.

Varsinais-Suomessa. Viime viikko oli tosi lämmin ja aurinkoinen. Sadetta luonto kaipaa.

• Jo vain. Viime viikko meni vanhalla kotitilalla. Lapetikkaat katolle, kesätassut autolle ym. touhotusta.
      Nyt tulimme mökille ja yllätys oli suuri, kun lunta riitti vieläkin.
      Kuvittelin, että jonkun pöykyn lapion niin pääsen pihaan.
      Ei puhettakaan, Noin 10 metrin penkan, joka ylettyi polviin asti lapioin pulkan mentävän käytävän.
      Vedin vissiin 8 kuormaa savusaunalle ja siitä sitten jo kottikärryillä sujui terassille.
      Se on toi ilmastonmuutos ,kun kaikki sekoittaa.
      Saunoin pitkästä aikaa omaan tahtiini. Onhan se toki kiva se kerrostalon saunakin talvella, vaan aina pitää kelloa vahtia.
      Ennen olen pitänyt sähkölämmitystä vuorokauden päällä näin tullessa, nyt aion sen sammuttaa yöksi, nuukailen.
      Siellä vanhalla tilalla ,niin pikkulintujen meteli oli jo suuri, tikka ja palokärki hakkailivat puita, kurkiaurat kirkuivat, taivaanvuohen siiveniskut mäkättivät.
      Sinivuokot kukkivat.
      Ihanaa kevät on tullut. Iloa ja valoa kaikille.

• Kiitos kevätterveisistä, Eliaana, kuin olisi päässyt itsekin kevään keskelle, paremmin kuin täällä, missä ihmisen on pakko olla hallitsija ja alamainen, noudattaa sääntöjä ja rajoituksia.

Toki kevään merkit ovat täälläkin poimittavissa. Sinivuokkoja olen bongannut, vaikka ne ovat täällä harvinaisia, valkovuokko kukkii jo runsaasti ja haravoitavaa riittää..))
        Minun on pakko vähentää noita lehtipuita. Ne kun eivät kunnioita rajoja vaan varistavat lehtensä myös naapurin tontille, jossa lehtipuita ei ole.

• Anonyymi

"Kevät keikkuen tulevi", pitää paikkansa täälläkin, tosin ei sentään lunta, mutta pilvessä on ja viileää.
      Täytyi oikein vaihtaa pukeutumis-suunnitelmia ja laittaa lämpimämpää päälle.

Korppis, sait hyviä kuvia sieltä lumen keskeltä! Sanotaan, että huumori on parasta elämässä, se helpottaa vaikeissakin paikoissa.

Rännit minäkin usein haluan katsoa, en kuitenkaan itse, mutta on hyvä, että siihen saa sellaisen, joka pystyy kiipeilemään, on se vain vaarallistakin.

Kyllä täältä saa aina hyviä vihjeitäkin, kiitos Palomalle, kun vaatehuoneesta puhuit.
      Minulla on muutamia vaatteita, joita en enää voi käyttää.
      Ne haluan sieltä pois, tulee väljyyttä ja on vain niitä joita tarvitsee.
      Pahinta on se, ettei malta luopua, onko niissä jotain tunnearvoa.

Kiva demeter, että olet taas kunnossa ja jaksat liikkua sekä tehdä monenlaista.
      On se aina suuri asia, kun leikkaus onnistuu ja saa taas terveenpaperit.
      Kävin kirjastossa ja lainasin useamman kirjan, että on iltalukemista ja miksei joskus tälläisenä sadepäivänäkin myös.

Vappu on pian, ostan siman ja tippaleivät kaupasta, olenko laiskistunut,
      mutta hyvää se on kaupankin sima, nautitaan!
      Neeasa

• Tänään piti mennä neuvottelemaan pankkiin menneistä ja tulevista raha-asioista. Aamulla pankkivirkailija soitti ja kertoi vilustumisoireistaan ja ehdotti neuvottelua netissä. No, mieluummin tykkään face to face jutustelusta joten neuvottelumme siirtyi torstaille.

Kun on luonut päivärytmin, ja jakanut tehtävät viikon eri päiville on keljua siirtää päivän puuhia.

No, jotain sain jo aikaseksi. Pyykkikone laulaa ja  kun se homma on tehty vien toisen auton vuokra-autokatokseen. Omani siirrän talliin, eipähän ole ärsyttämässä naapureita vieraspaikan valtiaana. Meillä on taloyhtiössä kolmen kopla ja kahden korvapuusti.

Nyt pesukone lopetti työt ja minä alan koppeutummaan päiväni muihin töihin.

• Anonyymi

Meidän kolme sutoa on omistamassamne autotallissanme.

• Anonyymi kirjoitti:

Meidän kolme sutoa on omistamassamne autotallissanme.

"Meillä" ei ole yhtään sutoa, mitä ne ovat?
        Kovasti tallissa on muuta krääsää. Vein toisen auton vuokrakatokseen, lupailivat sateita. Kävelin sauvoja apuna käyttäen Sokoksen kautta kotiin. Matkaa tuli noin 2 km. Olin ylpeä, hyvä minä. Sokokselta ostin kivan vappupuseron😊.

Minulla on oma auto ja P.llä oma.. Yleensä kaikki mùukin omaisuutemme on joko hänen tai minun.

Ymmärretty?

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Kovasti tallissa on muuta krääsää. Vein toisen auton vuokrakatokseen, lupailivat sateita. Kävelin sauvoja apuna käyttäen Sokoksen kautta kotiin. Matkaa tuli noin 2 km. Olin ylpeä, hyvä minä. Sokokselta ostin kivan vappupuseron😊.

Minulla on oma auto ja P.llä oma.. Yleensä kaikki mùukin omaisuutemme on joko hänen tai minun.

Ymmärretty?

Miksi sitten sanot kaupunkiasuntoMME, vaikka se on vain hänen omaisuuttaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En kuitenkaan kirjoita, että "omistamassamne autotallissanme."

korppis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herraijjumala sentään.
        MEIDÄN, MINUN, HÄNEN.!
        Tarkkaan omaistuksenne luettelette.
        Pitää ihan itsekin miettiä, kenen lakanoissa MINUN ja HÄNEN kodissa nukutaan, kenen puutarhalapiota käytetään istutuksissa, KUKA osti kahvipaketin viimeksi. Onko saunaklapit MEIDÄN liiterissä, ja kenen ne itse asiassa ovat.
        Pappi sanoi aamenen aikoinaan ja me hölmöt luulimme aloittaneemme yhteisen elämän. Kirjanpito on unohtunut.
        Jotkut eivät ilmeisesti jaa mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herraijjumala sentään.
        MEIDÄN, MINUN, HÄNEN.!
        Tarkkaan omaistuksenne luettelette.
        Pitää ihan itsekin miettiä, kenen lakanoissa MINUN ja HÄNEN kodissa nukutaan, kenen puutarhalapiota käytetään istutuksissa, KUKA osti kahvipaketin viimeksi. Onko saunaklapit MEIDÄN liiterissä, ja kenen ne itse asiassa ovat.
        Pappi sanoi aamenen aikoinaan ja me hölmöt luulimme aloittaneemme yhteisen elämän. Kirjanpito on unohtunut.
        Jotkut eivät ilmeisesti jaa mitään.

Jonkun mielestä auton ropponenkin on jotain niin ihmeellistä että sen katokseen vientikin pitää rabortoida.,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jonkun mielestä auton ropponenkin on jotain niin ihmeellistä että sen katokseen vientikin pitää rabortoida.,

Entä, jos tuo raporttia ei oli tullut, mistä sinäkään olisit saanut aiheen kirjoittaa nuo muutamat sanaset?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäli minä nyt vuokraisin asunnon jostakin kaupungista, niin eikö minulla olisi
        oikeutta sanoa, että minun kaupunkiasuntoni?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä, jos tuo raporttia ei oli tullut, mistä sinäkään olisit saanut aiheen kirjoittaa nuo muutamat sanaset?

Niin, ja olis jäänyt ikuiseksi arvoitukseksi auton omistus puhumattakaan autotallista. Autotallien omistussuhteet tuntuvat olevan monen sydäntä lähellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, ja olis jäänyt ikuiseksi arvoitukseksi auton omistus puhumattakaan autotallista. Autotallien omistussuhteet tuntuvat olevan monen sydäntä lähellä.

Onhan se kohteliasta kommentoida, kun joku ottaa autotallin vuokra/ omistussuhteensa itse esille. Meillä auto pärjää taivasalla, se ei vuoda vettä sisään.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Ymmärretty?

2 kilometriä on hyvä suorttus, en enää jaksa niin pitkästi. Muutama vuosi sitten muutama kilsa ei ollut mitään, mutta "Vuosi vanhan vanhentaa, kaksi lapsen kasvattaa"!

• Paljon on koivusta pudonnut oksia ja haravoitavaa riittää.
      Nyt on ollut kylmää ja sateista, tunti sitten alkoi aurinko näyttäytyä, huomenna pyörälenkille. Kyllä kuntoilusta on ollut hyötyä. Monena vuonna olen pelännyt pyörän päälle nousemista keväällä, nyt kävi hyvin, uskon että säännöllinen koti-kuntoutus on tuottanut tulosta. Pelkäsin nyt eka kertaa, mutta sujui kuin olisin eilen viimeksi pyöräillyt.
      Kaiken lisäksi inhoan kaikkea treenaamista, silti sinnikkäästi olen tehnyt ainakin kolmesti viikossa 40 minuutin kunto-ohjelman. En ikinä opi tykkäämään kuntoilusta, mutta se on auttanut kun huomaan että veri kiertää paremmin päässä ja raajoissa kuntoilun jälkeen. En ilman sähköpyörää viitsisi pyöräillä, sekin vielä :(

• Anonyymi

Kiitos hyvä aloitus. Hommiahan siellä on jos on oma talo ja pihapiiri.Pienempi läntti maata rivitaloasumisessa pihaa hoitaa.Itselläni pieni parveke ja sen kesä kuntoon laitoin 22.4. Tänään ostin vähän kesä kukkia sinne.Kun kerralla en jaksa auttottomana kantaa.Ainahan kevät tuo jotain uutta.Leskenlehtiä nähnyt ja tänään Valkovuokkoja tällä Itä-Helsingissä.Koivut ovat jo Hiirenkorvilla. Pietä sadetta on ollut tervetullut kasvillistollemme kuin lähtee katupölyä edes vähän pois.

• Anonyymi

Hei, hiljattain asioilta palasin, vauhtini on yleensä aina sääntöjen mukainen, niin tänäänkin, hyvä olikin jouduin jarruttamaan , kun yksi fasaani leikki ylirohkeaa, olisi jäänyt muuten auton alle.

Sateessa lähdin, mutta nyt jo on kaunis poutasää, on vähän lämminnytkin ilma.
      Olet kova kuntoilemaan liekko. pitäisikö ottaa sinusta esimerkkiä!
      Onhan se niin, että mitä ei käytä, se rappeutuu, kaikessa sama.

Lehdissä on noita ristisanatehtäviä onneksi, ne on minun intohimoni,
      Oikein nautin, kun saan uuden ristikon ja kynän käteeni!
      Vappua kohti mennään,
      Neeasa

• Anonyymi

Terveisiä aina niin herttaiselle Neeasalle! Kaikkea hyvää sinulle! 🌼

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terveisiä aina niin herttaiselle Neeasalle! Kaikkea hyvää sinulle! 🌼

Kiitos! Aina tuntuu hyvältä saada tälläisiä terveisiä!
        Kivoja päiviä sinulle!

• Taas iltaan päästy. Tänään vietin aikaani uimahallissa, oli ihana makoilla kuumassa altaassa ja juosta ympyrää viileässä vedessä. Saunanlöylyt olivat rentouttavat. Sieltäpä ajoin ruokaostoksille. Uunipadassa haudutin kanaa ja vihanneksia.

Siinä ruokaa odotellessamme harrastimme auringon palvontaa parvekkeella(mme).

Joskus tämä kirjoitteluni tuottaa hauskoja kommentteja,, mitähän nyt, en edes osaa arvata.

• Anonyymi

Kyllä se parvekekin kasvonsa pesee, kun sen näin keväisin siivoaa ja kukkasia pöydälle laittaa, on sitä sitten kivakatsella, saa seurata niiden kasvua, jos ruukkukukkia laittaa.
      Siellä Helsingin seudulla onkin jo lämmintä, kiva sillä on seurata kevään edistymistä.

Suomi on pitkä maa, joka puolella on omat hyvät puolensa.
      Sanotaan, että Lapista tulee myös hyvä paikka asua, jos Euroopassa etelämpänä on liian kuuma. Ken tietää, aika näyttää.

Kyllä uimahallit on ihania paikkoja. Siellä voi uida mielinmäärin, korppis, saat siellä hyvää kuntoa, aivan alkoi sinne ,ieli tekemään!
      En ole tuon selkävamman vuoksi hetkeen siellä ollut, jahka se nyt antaa periksi,
      niin koitetaan jälleen.
      Aurinkoa kaikille,
      Neeasa

• Anonyymi

Tervehdys! Nukuin kunnon yöunen, lähes 10 tuntia. Johtui varmaan edellisyön lyhyemmästä unesta, pelkäsin nääs, että nukun" pommiin" ja heräilin sen vuoksi.

Varmaan yöllä on ollut kova pakkanen, sillä vieläkin on kylmän tuntua, totesin sen,
      kun terassilla oioin jäseniäni, yrittäen vähän jumppatakin.

Vielä ei innosta kukkia istuttamaan, mutta pian kyllä ainakin orvokkeja saa laittaa ruukkuihin. Ne on kyllä ihanimpia kukkia, kestävät pitkään, aina uusia kukkia ilmestyy.

Onko kaikki jo hankkineet vapputarjoilun ja mitä hyvää olette keksineet?
      Itse mietin jotain suolaista tarjottavaa.

Ihanaa vapun odotusta kaikille,
      Neeasa

• Sataa, sataa ropisee, vaan haitanneeko päiväohjelmaani, joksi ajattelin imurointia ja pölynpyyhkimistä. Unohdin tilata vappusiivouksen, no, helluntaiksi kerkesin.

Eilinen oli hyvä päivä. Hoidin pankkiasioita ja olin tyytyväinen lopputulokseen. illalla istuin kilpi-vertaistukiryhmässä. On upeaa olla mukana samanhenkisessa porukassa ja oppia  uusia asioita kokemusperäisesti kerrottuna. Kuuntelimme mm. kokemustietoa keliakiasta.

Vappunaposteltavia en ole vielä miettinyt, sillä meillä on tapana napostella kaikkea pientä kivaa arkisinkin kuten eilen seuratessamme tv.stä kaunein kesämökkiohjelmaa ja maajussille morsianta😊 Ehkäpä käymme vappuna ulkona syömässä, no katsotasn.

Mikä selkääsi vaivaa neeasa, tuttu juttu minulle. Uiminen on ihanaa salvaa selälleni.

• Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

Sataa, sataa ropisee, vaan haitanneeko päiväohjelmaani, joksi ajattelin imurointia ja pölynpyyhkimistä. Unohdin tilata vappusiivouksen, no, helluntaiksi kerkesin.

Eilinen oli hyvä päivä. Hoidin pankkiasioita ja olin tyytyväinen lopputulokseen. illalla istuin kilpi-vertaistukiryhmässä. On upeaa olla mukana samanhenkisessa porukassa ja oppia  uusia asioita kokemusperäisesti kerrottuna. Kuuntelimme mm. kokemustietoa keliakiasta.

Vappunaposteltavia en ole vielä miettinyt, sillä meillä on tapana napostella kaikkea pientä kivaa arkisinkin kuten eilen seuratessamme tv.stä kaunein kesämökkiohjelmaa ja maajussille morsianta😊 Ehkäpä käymme vappuna ulkona syömässä, no katsotasn.

Mikä selkääsi vaivaa neeasa, tuttu juttu minulle. Uiminen on ihanaa salvaa selälleni.

Me syödään kunnon aterioita joka päivä oikeassa kauniisti katetussa ruokapöydässä. Napostelu on lihottavaa ja ne ”kivat naposteltavat ” yleensä rasvaa, sokeria tai suolaa paljon sisältäviä. On hyvä lopettaa syönti klo 18 ja pestä hampaat. Tekareilla tietysti ei niim väliä ole vaikka mussuttaa koko illan.

• Anonyymi

Aurinko viimein valtaa maisemaa, välillä kyllä vettäkin hieman ropisee.

Vielä en orvokkejakaan ostanut, mutta olisiko huomenna, tai viimeistään maanantaina se päivä, että niitä saisin haetuksi.
      Samalla hautausmaalle vien kesän ensi tervehdyksen.

Kysyit korppis, ett miten selkäni loukkasin, niin se oli se talvinen liukkaus, joka minut lennätti kumoon, vielä selälleni.
      Sitä olen nyt rotunut, mutta tuntuu, että pahin on ohi, toivottavasti.
      Pystyn kuitenkin itse tekemään aika paljon, siivojakin käy harvakseltaan.

Kaupassa oli runsaasti ostajia, kyllä simapulloja monilla, myös tippaleipiä ja pikkumunkkeja, joita minä ostin, koska pelkäsin tippaleipien murusia, joita niin helposti niistä tippuu.
      Nautitaan tästä parhaasta vuodenajasta, "Kun kaikki suveen valmistuu, mutt suvi viell on poissa, kun päättyy talven pitkä yö ja alkaa suven aika. kun kitaraansa kiuru lyö, mutt viell ei pääskyn aika".
      Neeasa

• Anonyymi

Kiitos Neeasa ihanasta runosta ja viestistä! Iloista vappua!

🎈🎉🌷

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos Neeasa ihanasta runosta ja viestistä! Iloista vappua!

🎈🎉🌷

Sinulle samoin, iloista vappua toivotan!

• Huomenta@

Kivasti aurinko pilkistää, kuinkahan kauan no, toivotaan, että pitkään. Otin tässä pienen huilin aamukahvin jälkeen ja luin ketjuja ja päätin kommrntoida tässä positiivisessa ketjussa.

Nostin jo lattianpesuvehkeet komerosta. En jaksanut eilen kuin imuroida joten tänään pyyhkäsen lattiat, sitten voi vappu alkaa tulla.

Ostin sokerimunkkeja. Simasta en ole koskaan tykännyt. Kahvin tai maitolasin kanssa tykkää niitä syödä. Tämän päivän ruuvaksi teen ärhäkkää ja mausteista kaukoidän keittoa.

Kovasti on pahaa mieltä joistakin ketjuista luettavissa. Onko niin, että juhlapyhät tuovat ongmia yksinäisille ja kehitellään mitä ihmeellisimpiä tarinoita suvun yhteisistä sunnuntailounaista ja kieltäydytään uskomasta toisten syömisiä, osoittamalla ne epäterveellisiksi.

Kukin tavallaan, ei oma hyvä olo ole muilta pois.
      Iloista vappu- puuhastelua itse kullekin.

• Anonyymi

Kylläpä osasit korppis taas kateudellasi pilata ketjun. Jos itselläsi ei ole nioria perheitä joiden kanssa voi olla, monilla muilla on Paljon näkee ravintoloissa vappulounailla sukupolvia yhdessä,

• Anonyymi

Mitä niin erikoista sinun syömisissä töllön ääressä on, ettei niitä voisi uskoa? Itse et usko että joku muu voi syödä nuoren perheen kanssa ravintolassa.
        Kyllä se yksinäisyys voi olla kaikilla vanhoilla pareilla lähellä, rumaa että siitäkin vinoilet.

• Anonyymi

Sinulle siis sukulouna at on tuntemattomia etkä soisi niitä muillekkaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kylläpä osasit korppis taas kateudellasi pilata ketjun. Jos itselläsi ei ole nioria perheitä joiden kanssa voi olla, monilla muilla on Paljon näkee ravintoloissa vappulounailla sukupolvia yhdessä,

No, 😊 kateus tuo sana, jota viljellään kun ei muuta keksitä. Noinkohan pystyin pilaamaan ketjun rehellisellä mielipiteelläni. Äkkiähän ne sitten pilaantuu kun ne nimimerkillä kirjoitetaan. Anojen mielipiteet ovat no, joo uskoako vai ei.

Mistä olet saanut mielikuvan, että minulla ei olisi lähipiirissä nuoria perheitä.

Juhlapyhinä näkee avintoloissa sukukokoontumisia, on mummeja, ukkeja, tyttäriä, poikia ja lapsia.

Seuraava kysymys kuuluu. Kuka heistä maksaa viulut?

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

No, 😊 kateus tuo sana, jota viljellään kun ei muuta keksitä. Noinkohan pystyin pilaamaan ketjun rehellisellä mielipiteelläni. Äkkiähän ne sitten pilaantuu kun ne nimimerkillä kirjoitetaan. Anojen mielipiteet ovat no, joo uskoako vai ei.

Mistä olet saanut mielikuvan, että minulla ei olisi lähipiirissä nuoria perheitä.

Juhlapyhinä näkee avintoloissa sukukokoontumisia, on mummeja, ukkeja, tyttäriä, poikia ja lapsia.

Ei täällä kannata rekatun nikinkään juttuja uskoo, ne kun tuppaa muuttumaan.

(enkä nyt tarkoita sinua)

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Mikäli jälkikasvun kanssa menen ravintolaan syömään, niin he maksavat.

Ikinä en suostuisi menemään vappuna, enkä äitienpäivänä ravintolaan syömään.
        Eihän siellä mahtuisi edes hengittämään. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Mikäli jälkikasvun kanssa menen ravintolaan syömään, niin he maksavat.

Ikinä en suostuisi menemään vappuna, enkä äitienpäivänä ravintolaan syömään.
        Eihän siellä mahtuisi edes hengittämään. :)

Olen tehnyt työurani ravintoalalla. 70-luvulla vappuaika oli hyvää tienestiaikaa.
        Tulihan sitä silloin itsekin käytyä ravintoloissa tosin juhlapyhät tehtiin töitä.

Nykyisin ei taida löytyä noin 1000-paikkaisia ravintoloita. Sellaisessa työskentelin 10-vuotta. Vappuna oli kaikki paikat täynnä ja rahaakin ihmisillä juhlia. Nyt hintataso on korkeampi, eikä ihmisillä varaa kuten ennen.

No, enpä himoitse itsekään enää ruuhkaa, mutta kyllä ravintolassa on kiva välillä syödä.

Minäkin pääsen aina siivellä syömään.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei täällä kannata rekatun nikinkään juttuja uskoo, ne kun tuppaa muuttumaan.

(enkä nyt tarkoita sinua)

Kukapa sitä toisten ajatuksia tunnistamaan. Kyllä minä rekattuja ja vakionimimerkkien kirjoituksia uskon. Tosin on poikkeuksiakin, ristiriitoja aikaisemmin kirjoitettujen kanssa.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Eihän sinulla ole lastenlapsia, mutta ehkä se koira lasketaan nykyisin siihen luokkaan.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Olen tehnyt työurani ravintoalalla. 70-luvulla vappuaika oli hyvää tienestiaikaa.
        Tulihan sitä silloin itsekin käytyä ravintoloissa tosin juhlapyhät tehtiin töitä.

Nykyisin ei taida löytyä noin 1000-paikkaisia ravintoloita. Sellaisessa työskentelin 10-vuotta. Vappuna oli kaikki paikat täynnä ja rahaakin ihmisillä juhlia. Nyt hintataso on korkeampi, eikä ihmisillä varaa kuten ennen.

No, enpä himoitse itsekään enää ruuhkaa, mutta kyllä ravintolassa on kiva välillä syödä.

Minäkin pääsen aina siivellä syömään.

1000 paikkainen ei voi olla muu kuin vankilan ruokala.

• Anonyymi kirjoitti:

Eihän sinulla ole lastenlapsia, mutta ehkä se koira lasketaan nykyisin siihen luokkaan.

Oletko ajatellut kun jatkuvasti kirjoitat lapsenlapsettomuudestani, että en asiaa tietäisi.

Koirat ovat ihania, suosittelen sinunkin tutustuvan johonkin ihanaan karvapalloon.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Oletko ajatellut kun jatkuvasti kirjoitat lapsenlapsettomuudestani, että en asiaa tietäisi.

Koirat ovat ihania, suosittelen sinunkin tutustuvan johonkin ihanaan karvapalloon.

Koiraa ei pidä ruokkia palloksi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1000 paikkainen ei voi olla muu kuin vankilan ruokala.

Hotelli Sorsanpesä on Seinäjoen Törnävän kaupunginosassa toimiva hotelli. Se tunnetaan ympyränmuotoisesta rakennuksestaan joen varren puistoalueella. Sorsanpesässä oli 1500 ravintola-asiakaspaikkaa.

Wikipediasta löydät tämän hotellin historiaa.

Korppis

• Anonyymi

Miksi siivestäminen on joillekin naisille täysin luonnollista? Eikä siitä kerry edes minkäänlaista kiitollisuudenvelkaa naisen elämän kustantavalle miehelle.

• Eihän kyse ole tietoisesta siivettämisestä, vaan yhdessä olon säännöistä. Sinäkin kauhistelet naisten siivettämistä, mutta kuka se kodin siistinä pitää, ruuat valmistaa, pyykit pesee jne. yleensä nainen, ilmaiseksiko?

Raha (eläke näillä kymmenillä) on tarkoitettu kustannusten jakoon tasapuolisesti yhdessä elävien kanssa.

Niin ja jos lapsia ei ole opetettu jakamaan kustannuksua, eivät he opi maksamaan yhteisiä ravintolalaskujakaan, vaan pappa/mamma betalar.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Eihän kyse ole tietoisesta siivettämisestä, vaan yhdessä olon säännöistä. Sinäkin kauhistelet naisten siivettämistä, mutta kuka se kodin siistinä pitää, ruuat valmistaa, pyykit pesee jne. yleensä nainen, ilmaiseksiko?

Raha (eläke näillä kymmenillä) on tarkoitettu kustannusten jakoon tasapuolisesti yhdessä elävien kanssa.

Niin ja jos lapsia ei ole opetettu jakamaan kustannuksua, eivät he opi maksamaan yhteisiä ravintolalaskujakaan, vaan pappa/mamma betalar.

Eläkeläisparilla on yleensä yhteinen yhdessä maksettu omistusasunto. Kotitöitä tekee molemmat. Ei tarvitse vaimon maksaa vuokraa tekemällä kaikki kotityöt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläkeläisparilla on yleensä yhteinen yhdessä maksettu omistusasunto. Kotitöitä tekee molemmat. Ei tarvitse vaimon maksaa vuokraa tekemällä kaikki kotityöt.

Tuo nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa. Tunnen monta eläkeläisparia, jotka asuu vuokralla.

Tunnen myös pari naista, jotka asuu omistamassaan omakotitalossaan ja ovat ottaneet
        ns. renkimiehen (heidän sanoma nimitys), joka tekee sitten miesten töitä ja maksaa myös juoksevia kuluja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa. Tunnen monta eläkeläisparia, jotka asuu vuokralla.

Tunnen myös pari naista, jotka asuu omistamassaan omakotitalossaan ja ovat ottaneet
        ns. renkimiehen (heidän sanoma nimitys), joka tekee sitten miesten töitä ja maksaa myös juoksevia kuluja.

Näin se on yhdessä elämisen muotoja on joka lähtöön😊Eikä lie sitä ainoaa ja oikeaa.

Korppis

• Anonyymi

Hei Neeasa ja muut mukavat!
      Mitä kuuluu? Minä jouduin lumitöihin, mutta nyt taas idänsinililjat eli skillat pilkistää mullasta. Mitähän Skillanille kuuluu? ❤️terkkuja!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3105
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2193
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1759
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1627
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1361
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1321
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1246
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1200
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1157
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1057
    Aihe