Rakkaat sisaret ja veljet:
uskovaiselle ei ole soveliasta se lemmikkien pitäminen. Myös karjan pito on kiellettyä.
Tämä kielto perustuu SRK:n aikoinaan asettamaan Aku Ankka- kieltoon.
Aku- lehden tilaaminen uskovaiseen kotiin oli ja on syntiä, sillä lehdessä esiintyvät ankat ovat alaosattomia, ts. vehkeet näkyy.
Alastomuus kaikissa muodoissaan on todettu synniksi, sillä se johtaa lihan himoon.
Niin, tästä samaisesta syystä lemmikkien ja karjan pito on kiellettyä, ovathan nuo eläimet vailla rihman kiertämää.
Uskovaiselle ei sovi myöskään lintujen tarkkailu. Syy on sama: vehkeet.
Summa summarum: kiellettyjen ammattien lista pitenee.
Kieltolistalle joutuvat siis mm. keinosiementäjä, agrologi, eläinlääkäri, biologi, eläintenhoitaja jne. jne.
Uskovainen ei saa pitää kotieläimiä
8
127
Vastaukset
- Anonyymi
NO, jopa oli taas mielipide, mistä näitä juttuja sikiää !?
Aivan pähkähullu kirjoitus, tuulesta temmattu, vailla totuuden hiventäkään !
Ei tiedä itkeä vai nauraa, voi hyvä ihme, taas ! Eikö näitä voisi jo karsia pois, ihan tyhjästä nyhjäistyjä mielipiteitä ! - Anonyymi
No juu kyllä Aku Ankka oli hoitokokkousaikaan syntilistoilla ainakin paikoittain. Mutta tekosyy ei lestatiolaisuutessa ( toisin kuin eräissä muissa kommuuneissa) tainnut olla niinkään hahmojen alastomuus, vaan maailmallinen meno. Olisi samalla perusteella pitänyt kieltää satukirjatkin.
- Anonyymi
Kyllä uskovainen saa kotieläimiä pitää, mutta ne on puettava vaatteisiin.
Elikkäs lehmän utareet piiloon, sonnin pallit samaten piiloon, koirilta ja kissoilta lisääntymiselimet piiloon jne.
Näin kun toimimme, emme joudu kiusaukseen vaan pääsemme pahasta - Anonyymi
Entäs kärpäset, itikat, hämähäkit ja muut ötökät? Ja pihapiirissäkin voi liikkua vaikkapa siili?
- Anonyymi
Mikä hemmetin aku-ankka kielto, lestadiolaisessa perheessä kasvaneena meillä oli akuankkoja vaikka kuinka paljon ja niitten avulla opin lukemaan:D
- Anonyymi
Teijjän perhe oli/ on epäuskossa!
Menikö se oikein???
Teillähän ei ole kiltoja; - Vaan emme halua pitää kantturoita, näinhän se menee?- Anonyymi
Lemmikkieläimet ja lapset pelkäävät hurmostilassa hilluvia uskovaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomussalmelaisten nuorten pahoinvointi
Ei voi nuoriso Suomussalmella kovinkaan kummoisesti. On jo saavutus, kun Suomussalmelta elävien kirjoissa ponnistaa maai62450015 vuotias menehtyi?
Onko tietoa mihin hän menehtyi? Oma kätisesti vai? Aika pelottavalta alkaa Kainuun elämä tuntumaan... Kovasti voimia oma333825Purra ehdotti hyvätuloisten lapsilisien leikkaamista
Orpo sanoo, että tätä keinoa ei ole hallitusohjelmassa, ja siitä täytyy keskustella. Katsotaan miten käy.3503604Pohdintaa aamukahvin kera
Luin tossa tuota bodycount ketjua ja jäin tas miettimään asiaa, jota olen joskus aiemminkin miettinyt. Mä olen (ikäväkse4812185- 101734
Mikä sua mies mussa oikein kiinnostaa?
Mulla on vaan tarjota sulle pienet rusinarinnat ja pieni pyllerö. Aika tylsäkin oon.661637Purra petti sanansa..
Ennen vaaleja Riikka Purra sanoi sanatarkasti näin : "Köyhiltä ei voi, Eikä saa leikata ".. Ja nyt se juudas leikkaa Köy2361359- 411099
Mulla on ikävä sua
En ole unohtanut. Haaveilen sinusta. En vaan jaksaisi taas aloittaa alusta. En tiedä mitä tekisin joten välttelen. Miehe29937Minä voin kyllä
tehdä sen pelin avauksen. Mutta se kyllä vaatii sen, että sinä pysähdyt mun luona silloin, kun muita ei ole paikalla. M20866