Uskovainen ei saa pitää kotieläimiä

Anonyymi-ap

Rakkaat sisaret ja veljet:
uskovaiselle ei ole soveliasta se lemmikkien pitäminen. Myös karjan pito on kiellettyä.
Tämä kielto perustuu SRK:n aikoinaan asettamaan Aku Ankka- kieltoon.
Aku- lehden tilaaminen uskovaiseen kotiin oli ja on syntiä, sillä lehdessä esiintyvät ankat ovat alaosattomia, ts. vehkeet näkyy.
Alastomuus kaikissa muodoissaan on todettu synniksi, sillä se johtaa lihan himoon.

Niin, tästä samaisesta syystä lemmikkien ja karjan pito on kiellettyä, ovathan nuo eläimet vailla rihman kiertämää.
Uskovaiselle ei sovi myöskään lintujen tarkkailu. Syy on sama: vehkeet.

Summa summarum: kiellettyjen ammattien lista pitenee.
Kieltolistalle joutuvat siis mm. keinosiementäjä, agrologi, eläinlääkäri, biologi, eläintenhoitaja jne. jne.

16

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

NO, jopa oli taas mielipide, mistä näitä juttuja sikiää !?
      Aivan pähkähullu kirjoitus, tuulesta temmattu, vailla totuuden hiventäkään !
      Ei tiedä itkeä vai nauraa, voi hyvä ihme, taas ! Eikö näitä voisi jo karsia pois, ihan tyhjästä nyhjäistyjä mielipiteitä !

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

🍒 ­­N­­y­m­­­f­­o­­m­­­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#178341896

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

No juu kyllä Aku Ankka oli hoitokokkousaikaan syntilistoilla ainakin paikoittain. Mutta tekosyy ei lestatiolaisuutessa ( toisin kuin eräissä muissa kommuuneissa) tainnut olla niinkään hahmojen alastomuus, vaan maailmallinen meno. Olisi samalla perusteella pitänyt kieltää satukirjatkin.

• Anonyymi

Kyllä uskovainen saa kotieläimiä pitää, mutta ne on puettava vaatteisiin.
      Elikkäs lehmän utareet piiloon, sonnin pallit samaten piiloon, koirilta ja kissoilta lisääntymiselimet piiloon jne.
      Näin kun toimimme, emme joudu kiusaukseen vaan pääsemme pahasta

• Anonyymi

Entäs kärpäset, itikat, hämähäkit ja muut ötökät? Ja pihapiirissäkin voi liikkua vaikkapa siili?

• Anonyymi

Mikä hemmetin aku-ankka kielto, lestadiolaisessa perheessä kasvaneena meillä oli akuankkoja vaikka kuinka paljon ja niitten avulla opin lukemaan:D

• Anonyymi

Teijjän perhe oli/ on epäuskossa!

• Menikö se oikein???

Teillähän ei ole kiltoja; - Vaan emme halua pitää kantturoita, näinhän se menee?

• Anonyymi

Lemmikkieläimet ja lapset pelkäävät hurmostilassa hilluvia uskovaisia.

• Anonyymi

Kaikkia uskovia ei kuitenkaan saisi niputtaa yhteen ja samaan nippuun.
        Minä en esim hoitokokouksia ymmärrä, kun tehdään seläntakana.

• Anonyymi

Aku ankka on erikseen ja Disney mahd vapaamuurariveöjineen.

Näytä minulle alkuseurakunnan aikojen ja sen jälkeisten aikojen tai Jeesuksen opetus, ettei lehmiä, hevosia , koiria yms saa pitää. Tärkeää on etusijassa viefä evankelia eteenpäin.

Iso koira on myös nykyaikana monen turva ulkonaliikkumisessa.
      Ja hevoset olleet oiva kulkuväline sikoinaan. Oltais kuoltu sukupuuttoon ilman hevosia ja lehmiä yms eläimiä.

• Anonyymi

Älä kiroa noita ammatteja. Eläinlääkäri auttaa eläimiä.

• Anonyymi

Itse elät vielä melkein itsenäisessä Suomessa, jonka itsenäisyyttä ovat palvelleet rintamalla sota-aikoina monet hevoset ja eläinlääkintä miehet ja naiset hoitaneet näitä luontokappaleita haavoituttuaan. Ole siitä kiitollinen!

Samoin moneen perheeseen tuoneet viljan, leivän peltotöillä niin maaseudulla kuin kaupungeissa.

Olen uskovainen ihminen, mutta en jaa kanssasi tai järjestösi näkemystä.

• Anonyymi

kyllä uskovaisilla saa olla kotieläimiä

• Anonyymi

uskovaisilla saa olla kotieläimiä

• Anonyymi

Lestadiolaiset ei oo uskovaisia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olette jos tosi kaunis nainen

on ollut tosi pitkään siis vuosia vuosia yksin eikä edes oikein tahdo päästää ketään miestä lähelleen niin mistä johtuu?
      Ikävä
      312
      5848
    2. Onko sinulla mies vähän ristiriitaiset fiilikset?

Kenties johtuen käyttäytymisestäni. Et oikein tiedä mitä tehdä vaikka tavallaan tiedätkin. Sellaista se on. Mieti nyt si
      Ikävä
      103
      1330
    3. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      377
      1291
    4. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      20
      1253
    5. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      71
      1221
    6. terveyskeskuksen palvelut

olimme kyläilemässä perheeni kanssa kun tytär 15v alkoi valittamaan kovaa vatsakipua, omasoten kautta saimme ohjeita ja
      Suomussalmi
      23
      1145
    7. Sunnuntai kyssäri

Millä tavoin hän erityinen? Onko hän erityinen vain sinun silmissä, vai huomaako myös muut hänen erilaisuutensa?
      Ikävä
      77
      1116
    8. 13.08 ja pyörit

mielessäni. En lepoa saa. Suljen silmäni ja näen kasvosi edessäni, olemuksesi joka on minulle universumin kauneinta valo
      Ikävä
      65
      1051
    9. Aamuyön tunnustus

Nainen kyllä sä tiedät miten asiat on. Älä pelkää, älä pakene Se olen vain minä.
      Ikävä
      50
      927
    10. Nainen, nyt ei ole enää mitään sanottavaa

Ei kirjoitettavaa tämän jälkeen. Kaikki on oikeastaan nyt jotenkin käsitelty ja jatkossa käsittelen asiat muualla. Palst
      Ikävä
      83
      859
    Aihe