Microsoft Edge

Anonyymi-ap

Poistin Microsoft Edgen koneeltani mutta se tuli takaisin, enkä ymmärrä että miten.
Voiko ja saako sitä poistaa, vai kuuluuko se automaattisesti tähän käyttöjärjestelmään?
Entä Google Chrome? Se on ollut käyttämättömänä koneellani, mutta kun hain siihen turvapäivityksen, tuntui se aktivoivan Edgenkin.
Vaihdoin muutama päivä sitten Avastin Aviraan, jonka selainta olin käyttänyt. Pitäisikö ottaa Avast selaimineen takaisin ja poistaa Google Chrome, Edge sekä äsken ottamani Vivaldi, samalla kun vaihdoin Aviraan?
(Tuli hiukan sekava tuosta kysymyksestä mutta kai siitä nyt selvän saa)

2

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Edge on käyttöjärjestelmän oletusohjelma Windowsin taustaohjelmien ajamiseen. Siksi käyttöjärjestelmä tarvitsee sen joka tapauksessa käytitpä sinä itse sitä tai et.

Käyttäjä voi valita selaimekseen minkä tahansa ja asettaa se oletusohjelmakseen netissä surffaillessaan. Sillä ei kuitenkaan ole vaikutusta siihen, että Windows tarvitsee Edgeä omiin tarpeisiinsa.

Kannattaa vain unohtaa sellaisten ohjelmien olemassaolo joita ei itse jostain syystä käytä.

• Anonyymi

Toki Edgen voi poistaa, juuri nyt minulla ei ole sitä kympissä mutta uusien päivitysten mukana se tulee valitettavasti uudelleen. Se on MS joka määrää niinkuin(melkein) aina.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7383
    2. 78
      4893
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4789
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4208
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2998
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2629
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2531
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      46
      2176
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2171
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1810
    Aihe