Poistin Microsoft Edgen koneeltani mutta se tuli takaisin, enkä ymmärrä että miten.
Voiko ja saako sitä poistaa, vai kuuluuko se automaattisesti tähän käyttöjärjestelmään?
Entä Google Chrome? Se on ollut käyttämättömänä koneellani, mutta kun hain siihen turvapäivityksen, tuntui se aktivoivan Edgenkin.
Vaihdoin muutama päivä sitten Avastin Aviraan, jonka selainta olin käyttänyt. Pitäisikö ottaa Avast selaimineen takaisin ja poistaa Google Chrome, Edge sekä äsken ottamani Vivaldi, samalla kun vaihdoin Aviraan?
(Tuli hiukan sekava tuosta kysymyksestä mutta kai siitä nyt selvän saa)
Microsoft Edge
2
300
Vastaukset
- Anonyymi
Edge on käyttöjärjestelmän oletusohjelma Windowsin taustaohjelmien ajamiseen. Siksi käyttöjärjestelmä tarvitsee sen joka tapauksessa käytitpä sinä itse sitä tai et.
Käyttäjä voi valita selaimekseen minkä tahansa ja asettaa se oletusohjelmakseen netissä surffaillessaan. Sillä ei kuitenkaan ole vaikutusta siihen, että Windows tarvitsee Edgeä omiin tarpeisiinsa.
Kannattaa vain unohtaa sellaisten ohjelmien olemassaolo joita ei itse jostain syystä käytä.- Anonyymi
Toki Edgen voi poistaa, juuri nyt minulla ei ole sitä kympissä mutta uusien päivitysten mukana se tulee valitettavasti uudelleen. Se on MS joka määrää niinkuin(melkein) aina.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1332364Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451865- 401537
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311353Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281290Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104830Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53742