Microsoft Edge

Poistin Microsoft Edgen koneeltani mutta se tuli takaisin, enkä ymmärrä että miten.
Voiko ja saako sitä poistaa, vai kuuluuko se automaattisesti tähän käyttöjärjestelmään?
Entä Google Chrome? Se on ollut käyttämättömänä koneellani, mutta kun hain siihen turvapäivityksen, tuntui se aktivoivan Edgenkin.
Vaihdoin muutama päivä sitten Avastin Aviraan, jonka selainta olin käyttänyt. Pitäisikö ottaa Avast selaimineen takaisin ja poistaa Google Chrome, Edge sekä äsken ottamani Vivaldi, samalla kun vaihdoin Aviraan?
(Tuli hiukan sekava tuosta kysymyksestä mutta kai siitä nyt selvän saa)
2373
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Edge on käyttöjärjestelmän oletusohjelma Windowsin taustaohjelmien ajamiseen. Siksi käyttöjärjestelmä tarvitsee sen joka tapauksessa käytitpä sinä itse sitä tai et.

Käyttäjä voi valita selaimekseen minkä tahansa ja asettaa se oletusohjelmakseen netissä surffaillessaan. Sillä ei kuitenkaan ole vaikutusta siihen, että Windows tarvitsee Edgeä omiin tarpeisiinsa.

Kannattaa vain unohtaa sellaisten ohjelmien olemassaolo joita ei itse jostain syystä käytä.

Äänestä
  • Toki Edgen voi poistaa, juuri nyt minulla ei ole sitä kympissä mutta uusien päivitysten mukana se tulee valitettavasti uudelleen. Se on MS joka määrää niinkuin(melkein) aina.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta

Anonyymi-ap kirjoitti:

Poistin Microsoft Edgen koneeltani mutta se tuli takaisin, enkä ymmärrä että miten.
Voiko ja saako sitä poistaa, vai kuuluuko se automaattisesti tähän käyttöjärjestelmään?
Entä Google Chrome? Se on ollut käyttämättömänä koneellani, mutta kun hain siihen turvapäivityksen, tuntui se aktivoivan Edgenkin.
Vaihdoin muutama päivä sitten Avastin Aviraan, jonka selainta olin käyttänyt. Pitäisikö ottaa Avast selaimineen takaisin ja poistaa Google Chrome, Edge sekä äsken ottamani Vivaldi, samalla kun vaihdoin Aviraan?
(Tuli hiukan sekava tuosta kysymyksestä mutta kai siitä nyt selvän saa)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu