Mitä mieltä merkkihuollosta jossa huoltotyötä tehtiin tasan 1.5 tuntia ja josta veloitus oli 286 euroa. Koko huollon hinta oli 610 euroa johon sisältyi moottoriöljy 4.2 l , litra jarrunestettä, tulpat 4 kpl, raitisilma- ja moottoriöljysuodatin. Mielestäni oli laillistettua ryöstöä!
Merkkihuolto ryöstää
64
449
Vastaukset
- Anonyymi
Kallista on, mutta itsehän sinä sen auton sinne veit. Luonnollisesti kysyit hinnan etukäteen, eikö niin?
- Anonyymi
Kaksi euroa päivä, jos jakaa summan vuoden jokapäivälle. Tuntimäärää on turha katsoa. Joku asentaja tekee nopeasti, toinen voi veloittaa myös valohoidosta. Pelkän öljynvaihdon voi saada 130 eurolla Vianorilla, mutta tuossa oli paljon huoltokohteita.
- Anonyymi
Paljon huoltokohteita? No ei minusta, jos puolessatoista tunnissa selviää? Ei enää tarvi sen pajan ovea avata. "Yksi ryöstö" riitti. Ahneudella ei mitään rajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon huoltokohteita? No ei minusta, jos puolessatoista tunnissa selviää? Ei enää tarvi sen pajan ovea avata. "Yksi ryöstö" riitti. Ahneudella ei mitään rajaa.
Jälkimarkkinoinnista on tehty jälkiryöstöä. Kohtuullisuus on jo aika kateissa.
- Anonyymi
on 130 euroa öljynvaihdosta aika kova hinta sekin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on 130 euroa öljynvaihdosta aika kova hinta sekin
jOS 25 EUROA MAKSAA LITRA ÖLJYÄ NIIN TULEE KALLIIKSI, TÄMÄ HINTA AINAKIN Wetterillä Oulussa, Pakkasneste maksoi 30 euroa litran pullo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jOS 25 EUROA MAKSAA LITRA ÖLJYÄ NIIN TULEE KALLIIKSI, TÄMÄ HINTA AINAKIN Wetterillä Oulussa, Pakkasneste maksoi 30 euroa litran pullo.
Tavallaan kallista, mutta jos verrataan autoilun kokonaiskuluihin niin tuohan on ihan hyttysen jätös valtameressä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavallaan kallista, mutta jos verrataan autoilun kokonaiskuluihin niin tuohan on ihan hyttysen jätös valtameressä.
Onhan ne autoilun kokonaiskulut politikkojen toimesta hilattu jo pilviin mutta miksi niitä pitäisi vielä nostaa monopoliin pyrkiviä ja rosvoavia merkkihuoltoja suosimalla?
- Anonyymi
Kallista. Olen tiennyt sen 18V lähtien kun kysyin takaiskarien vaihtoa nissan sunnyyn. Vaihdoin itse ja mukavaa oli, aika monta satasta jäi kukkaroon.
Vaihdoin äsken e sarjan bensa Mersuun öljyt 2kpl 4L Mobil 5w-30 kanistereita, 28eur kpl, tulpat maksoi Mersuun 2-3eur kpl Bosch
Öljynsuodatin 6-7eur mann, 15eur moottorin, ilman. Bensa mersuun vaihtaa tulpat pihalla talvella 20 minuuttiin.
Kahteen muuhun autoon tuli 2x norm öljynsuodattimet mahle oc1051 ja 2x 10eur filtron suodattimia moottoriin, 1x sisäilma 7eur suodatin. ( ei järkeä ostaa kalliimpia koska hieno tiepöly ja hiekkapöky likaa samalla lailla kankaan)
2x öljyt 4L kanisterit merkkiöljyt n 50eur- Anonyymi
Vanhaan Meseen voi laittaa vaikka vanhat paistorasvat ja tulpat voi olla mitä vaan kunhan iskee kipinää. Meillä joilla on uudemmat autot, niin vaaditaan laatuöljyt, tulpat ja suodattimissa ei kannata tinkiä missään. Tokihan toisella teettäminen maksaa, mutta kuka sitä ilmaista työtä tekee ja Merkkiliikkeestä tulee takuu työlle ja osille ja usein myös ajoturva jos matka katkeaa jostain syystä.
- Anonyymi
Siinäpä sitten katselet vikavaloja mersustasi, Öljy on tarkka bensa mersuun jos on käytetty 5w40 öljyä ei missään nimessä saa ilman valmistajan lupaa laittaa 5w30 öljyä ainakaan paljon ajettuun autoon.
- Anonyymi
Eikä pelkästään merkkihuolto ja isot firmat vaan myös muutaman huoltajan firmatkin. Tiedän yhden hengen firmoja jotka vain hilanneet veloituksia ylös. Lähisukulaiset kysellyt, avustanut korvausta vastaan.
Jos autoliike ja parin henkilön firma ottaa 400eur jakohihnan vaihdosta osineen, jäähdytyanesteineen niin itse vaihdoin 150eur kuluilla. Työt ja osat.
Hakekaapa kotiin 20 seteleinä n 400eur millainen raha se on.- Anonyymi
Tuollaisella huollon hinnalla saa jo koko kierroksen uusia renkaita vanteelle ja alle asennettuna kunhan ei erehdy merkkiliikkeeseen.
- Anonyymi
Kovasti jakopään huollon vaihtelee auton mukaan ja mitä kaikkea siihen sisältyy, myös osien hinnalla ja laaduilla on isojakin eroja. Vanhaan kinneriin voisin vaihdattaa pärnäsellä, mutta en uudempaan autoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisella huollon hinnalla saa jo koko kierroksen uusia renkaita vanteelle ja alle asennettuna kunhan ei erehdy merkkiliikkeeseen.
Renkaiden vaihto lisäksi 65e, sillä saa jo biltemasta manuaalisen rengaskoneen ja staattinen tasapainoitus on täysin riittävä. Vaihto on plajon nopeampi tehdä itse kuin viedä liikkeeseen 20km päähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Renkaiden vaihto lisäksi 65e, sillä saa jo biltemasta manuaalisen rengaskoneen ja staattinen tasapainoitus on täysin riittävä. Vaihto on plajon nopeampi tehdä itse kuin viedä liikkeeseen 20km päähän.
Ja saa pultteihin just sen momentin minkä haluaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovasti jakopään huollon vaihtelee auton mukaan ja mitä kaikkea siihen sisältyy, myös osien hinnalla ja laaduilla on isojakin eroja. Vanhaan kinneriin voisin vaihdattaa pärnäsellä, mutta en uudempaan autoon.
Mersuun maksaa jakoketjun vaihto maltaita, ja joihinkin malleihin ketju vaihdettava 100000km välein.Ketjut nykyään polkupyörän ketjujen kokoiset, ei niinkuin ennen kaksiriviset joilla ei vaihtovälejä ole.myös ketjut venyvät ja bensamalleissa ei voi mitata venymää.Paska autoja nyky mersut
- Anonyymi
Mersulla ei merkkihuollossa selviä koskaan alle 700 euron.
- Anonyymi
selviää a huollossa n 300 eurolla b huollossa joskus alle 600 euron
- Anonyymi
Aloittajalle. Sua on pissitty silmään ja pahemman kerran.
- Anonyymi
Aika käsittämätöntä että merkkihuoltokin kusettaa.
Ei onnistu kuin yhden kerran. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika käsittämätöntä että merkkihuoltokin kusettaa.
Ei onnistu kuin yhden kerran.Wetterillä on Fakiiri huoltomies sai jarrusatulat pois vaikka oli renkaat paikallaan Honda Accordissa, joka huollossa piti voidella jarruosat. siihen loppu wetterin huollot seuraava vuosi veholla ja huoltomies sano että oli jarrut jumissa,Takapalojen vaihtotyön osuus oli huollon yhteydessä 20 euroa työ.
- Anonyymi
Tuo oli iso huolto, kun moottoriöljykin vaihdettiin. Silloin maksaa vähän enemmän.
- Anonyymi
Omatoimisesta huoltamisesta ansaitsee ainakin sata euroa tunnissa vaikka hitaamminkin kiiruhtaisi ja tietää ainakin varmuudella, mitä on tehty. Takuuaikana tietysti jotuu käyttämään "leimayrittäjää" jos haluaa takuun pysyvän voimassa.
Ei tuo nesteiden ja suodattimien vaihtaminen vaadi mitään erityistaitoja tai osaamista mutta veloitus siitä on merkkihuollossa pilvissä . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omatoimisesta huoltamisesta ansaitsee ainakin sata euroa tunnissa vaikka hitaamminkin kiiruhtaisi ja tietää ainakin varmuudella, mitä on tehty. Takuuaikana tietysti jotuu käyttämään "leimayrittäjää" jos haluaa takuun pysyvän voimassa.
Ei tuo nesteiden ja suodattimien vaihtaminen vaadi mitään erityistaitoja tai osaamista mutta veloitus siitä on merkkihuollossa pilvissä .Jos on ammattitaitoa, niin voihan tuon varmaan itsekin tehdä. Naapuri aikoinaan huolsi itse autoaan. Yleensä sen jälkeen auto piti viedä.hinurilla korjaamolle.
- Anonyymi
Aivan kohtuuhinta. Paljon eri työvaiheita ja osia. Monessa muussa pajassa oisi veloitettu enemmän.
- Anonyymi
Jos ei takuuta jäljellä, niin itse vaihtaen säästää.
Jäteöljy astiaksi sopii bilteman mp öljynvaihtoon tarkoitettu astia. Se on niin matala, ettei autoa tarvi välttämättä nostaa.
Oma huolto on paras huolto
Ettei huoltokirja jää leimaa vaille, niin esim vista printistä voi leimasimen omalla tekstillä tilata.- Anonyymi
Ei kerrostalon parkkipaikalla kukaan viitsi ryömiä auton alla. Naapurit nauraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kerrostalon parkkipaikalla kukaan viitsi ryömiä auton alla. Naapurit nauraa.
"Kaksi euroa päivä"? Miksi pitäisi jakaa vuoden jokaiselle päivälle. Pointtihan oli ryöstöveloitus puolentoistatunnin työstä ja tarvikkeista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kerrostalon parkkipaikalla kukaan viitsi ryömiä auton alla. Naapurit nauraa.
Miksi pitäisi mennä jonkun kerrostalon parkkipaikalle autoa huoltamaan? Eikö oma talli olisi järkevämpi huoltopaikka?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi mennä jonkun kerrostalon parkkipaikalle autoa huoltamaan? Eikö oma talli olisi järkevämpi huoltopaikka?
En viitsi tuon takia hankkia omaa tallia. Halvemmaksi tulee teettää homma merkkihuollossa.
- Anonyymi
Olen kilpailuttanut Autojerryn kautta joka kerta määräaikaishuollot. Autoni ovat olleet kohtuullisen uusia. Ja lähes poikkeuksetta valinnut merkkihuollon. Muutaman nk ’välihuollon’ olen teettänyt muualla.
Jaa miksikö?
No hinta on kyllä ollut vähän korkeampi, mutta tarjouksia läpikäymässä on löytynyt muitakin eroja vaikka kuinka paljon siinä mitä tarjouksen huoltotöihin kuuluu.,
Onhan se selvä, että jos määräaikaishuolto sisältää käytännössä vain öljynvaihdon, niin se on halvempi kuin auton huoltokirjan mukaiset työt ko määräaikaishuollon osalta. - Anonyymi
Ei huoltoja hinnoitella sen mukaan, paljonko siihen on käytetty aikaa. Jokaiselle toimenpiteelle on määritelty toimenpideaika, ja nämä ajat lasketaan yhteen. Aika kerrotaan tuntihinnalla ja siinä se. Hintaan ei vaikuta se, onko asentaja hitaampi vai nopeampi, onko käyty kahvilla vai vessassa.
Näitä toimenpideaikoja voi katsoa huolto-oppaista ja sovelluksista.- Anonyymi
Aika paljon on laskettu valohoitoa huolto-ohjeaikaan kun 2,5 tunnin ohjeajasta suoriudutaan 1,5 tunnissa.
Kas kun ei vielä toimistomaksua peritä maksamisesta? - Anonyymi
Tuohan on se peruste, millä voidaan antaa "sitova hinta" huollolle etukäteen. Ylläreistä laskutetaan sitten erikseen.
- Anonyymi
Öljystä veloitetaan helposti 25-30 euroa litra, sytytystulppien vaihto lisätyö100 euroa, jarrunesteen vaihto lisätyö 10 euroa, raitisilmasuodatin vaihto lisätyö 50-70 euroa jne. Laske siitä.
- Anonyymi
... jsrrunesteen vaihto 100 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... jsrrunesteen vaihto 100 euroa.
Ei mitään lisätöitä kun kuuluu huolto-ohjelmaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... jsrrunesteen vaihto 100 euroa.
Viimeksi bemarista se jarrunesteen vaihto maksoi 83€, marmorilla. Ihan kohtuullista, eipä enää auto urpata siitäkään.
- Anonyymi
Tulpat vaihtuu huolto-ohjelman mukaan, ei ole siis lisätyö. Suodattimetkin vaihdetaan ohjelman mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulpat vaihtuu huolto-ohjelman mukaan, ei ole siis lisätyö. Suodattimetkin vaihdetaan ohjelman mukaan.
Ihmettelin kerran tulpanvaihdon kalleutta omassa bemarissani. Seuraavan vaihdon tein itse, ja alkoi hintakin selvetä. Ennenkuin tulppiin pääsi käsiksi, piti purkaa melkoisesti moottoritilan muoveja. Ei vaikeaa, mutta meni siinä hetki. Työn hintakin alkoi tuntua liki järkevältä.
- Anonyymi
Käyttäkää vaan kiltisti autoa merkkihuollossa, että säilyy se 10 vuoden turva, joka ei sitten tarvittaessa korvaakaan mitään.
- Anonyymi
Noin toimitaan vain Toyotalla. Meillä paremmilla merkeillä tuotevastuu ja goodwill toimii kunhan huollattaa merkkiliikkeessä, oikeasti.
- Anonyymi
Liian kallis vai liian vähän rahaa?
- Anonyymi
Mieti sitä?
- Anonyymi
Huollon hinnan saa tietää etukäteen eurolleen, jos sitä tajuaa kysyä.
Jos hyppää altaaseen katsomatta onko siellä vettä, niin...- Anonyymi
Niin varmaan, mutta kusetettua olotilaa ei voi silti välttää. Fiksu oppii kerrasta jos ei sitä haluta kertoa kysymättä aikaa varattaessa.
- Anonyymi
Fiksu ihminen hankkii autoon laitettavat moottoriöljyt itse esimerkiksi Tokmannilta.Juuri se öljy mitä auton valmistaja suosittelee kyseiseen malliin.
Esim. Castrol 5 w 30 Edge 4 litraa Volkkariin. Marketissa noin 40 eur ,mutta merkkihuolto ottaa moninkertaisen hinnan jopa 4 litrasta 120 eur. Kun on fiksu kuluttaja niin ilmoittaa huoltoa tilatessa ,että käytetään minun toimittamia öljyjä, uskomatonta mutta kyllä merkkihuolto hyväksyy tämän (kun se on juuri se oikea öljy)Heillä ei ole mitään sitä vastaan. Itse olen todennut ,että Volkkarin kohdalla merkkihuolto on yksi edullisimpia kun puhutaan perushuolloista /käyttäen omia öljyjä. On surullista ,että harva kuluttaja osaa hankkia itse öljyn jota sitten huollossa käytetään, mutta siihen se bisnes perustuukin, fiksu maksaa vähemmän ja autoista vähän tietävä paljon enemmän..- Anonyymi
Hihii, noita omia öljyjä vie mukanaan vain vaarit ja yleisesti se loppui jo 80-luvulla, sillä fiksummat huomasivat ettei se huolto tullutkaan yhtään halvemmaksi. Nuo merkkihuollon käyttämät Castrolin öljyt ovat toista laatua ja niitä ei marketeista saa, huomaa se tekstin Professional lisänimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, noita omia öljyjä vie mukanaan vain vaarit ja yleisesti se loppui jo 80-luvulla, sillä fiksummat huomasivat ettei se huolto tullutkaan yhtään halvemmaksi. Nuo merkkihuollon käyttämät Castrolin öljyt ovat toista laatua ja niitä ei marketeista saa, huomaa se tekstin Professional lisänimi.
Vai ei saa marketista merkkihuollon käyttämää Castrolia...
Joo.
Castrolin oma sinetöity säiliöauto tuo erikoisöljyn merkkiliikkeen säiliöön.
Ilmankos se öljy maksaa niin paljon.
- Anonyymi
Uusin TM ja kaasuskodalla käyttötesti 60 000km
Neljä huoltoa, koska kaasuauton huoltoväli 15 000km
15 000km huolto 209,06€
30 000km huolto 409,24€
45 000km huolto 225,57€
60 000km huolto 593,78€
Yhteensä 1 437,65€
2023 alussa julkaistiin Toyota Yaris hybridin käyttötestin tulokset.
15 000km huolto 188,84€
30 000km huolto 380,50€
45 000km huolto 233,00€
60 000km huolto 444,91€
Yhteensä 1 4247,25€- Anonyymi
Korjataan Toyotan huoltojen kokonaishinta.
1 247,25€ - Anonyymi
Kaasuautojen riesana ovatkin olleet tiheät huollot. Muut selviävät puolet harvemmalla huollolla, paitsi Toyotat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautojen riesana ovatkin olleet tiheät huollot. Muut selviävät puolet harvemmalla huollolla, paitsi Toyotat.
Nyt meni taas ohi varsinaisen aiheen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt meni taas ohi varsinaisen aiheen.
Kysymys ei nyt ollut huoltojen tiheydestä vaan yhden huollon hinnasta .
- Anonyymi
Merkkihuollot on 100% rahastusta.
- Anonyymi
Aika iso prosenttiluku.
Voisitteko hieman avata, millä kaavalla päädyitte 100 prosenttiin? - Anonyymi
Juu, kyllähän kaikki firmat ja ammatinharjoittavat rahastaa yleensä ihan kaikesta mitä tekevät ja vaihtavat osia, ellei ole käynnissä jokin ale-kamppis tai tai tarjous jolla houkutellaan asiakkaita.
- Anonyymi
Itte ne kaikki on tehtävä. Huollossa saa olla suojalasit päässä kun kustaan linssiin. Ja ryöstetään.
- Anonyymi
Sä olet käynyt väärissä huolloissa tai olet vainoharhainen hölmö, veikkaan jälkimmäistä.
- Anonyymi
Kyllä kapitalisti rahasi rohmuaa, se on varma se.
- Anonyymi
Meinaakko että kommunisti ei rohmuaisi jos olisi tilaisuus? Politiikka nyt istuu vähän huonosti tähän saumaan.
- Anonyymi
Elektro malleissa ei ole noin montaa huolto kohdetta!☢️☢️
- Anonyymi
Merkkihuolto vw olis ottanut 480€ etujarrupalojen ja levyjen vaihdosta. Huhhuh. K-autolla on katteet kunnossa. Laadukkaat osat levyt ja palat maksaa 100€ ja itse tein ja säästin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po2127460- 572912
- 1902327
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101733Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1591694Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke201386- 741240
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,381173Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä271155Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty501029