Maksettavaa tuli

Anonyymi-ap

Hovissa ei-ajaneille. Toiselle 2356e ja toiselle 2215e. Edullista pysäköintiä.

31

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pysäköimällä hyväksyt ehdot.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luikurit yrittävät vaikka mitä, mutta silti yksityisoikeudellinen valvontamaksu on usein aiheellinen.

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009547181.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=promobox

        Suomen teillä liikkuu todella paljon autoja ilman kuskia! Suomessa ei tietääkseni laki vielä sitä salli?

        Arvoisat luikuriautoilijat!

        Huomioikaa se, että monet kunnan- ja valtionvirastot ovat vuokralla yksityisessä kiinteistössä, joten niissäkin saattaa on Teidän luikureiden vihaama yksityinen pysäköinninvalvonta!

        Ihmettelen myös sitä, miten ette näe sitä todella isoa kylttiä siinä portin pielessä, mutta näette sen portin siinä mistä pääsee pihalle? Tai miten, ette näe parkkiruudussa Varattu -kilpeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luikurit yrittävät vaikka mitä, mutta silti yksityisoikeudellinen valvontamaksu on usein aiheellinen.

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009547181.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=promobox

        Suomen teillä liikkuu todella paljon autoja ilman kuskia! Suomessa ei tietääkseni laki vielä sitä salli?

        Ehkä usein, mutta ei aina ja sehän on se ongelma.

        Pate rikkoo lakia valelaskuttamalla ihmisiä joita kuvittelee sopimuskumppaneikseen.

        Tämän lisäksi myös usein lasku on täysin aiheeton vaikka sopimuskumppani onkin selvillä.

        Lopettakaa tuo, niin minulla ei ole mitään valittamista.


    • Anonyymi

      Paten ansat kannattaa kiertää kaukaa. Ei kannata antaa mahdollisuutta tulkinnalle, että Pate saa laskuttaa sinua. Raastuvan arpajaisiin ei myöskään kannata osallistua. Siinä voi hävitä vielä enemmän.

      • Anonyymi

        Jake tuu meille töihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jake tuu meille töihin

        En tule. Olen jo eläkkeellä.


      • Anonyymi

        Sitäpä me kaikki juuri toivomme, jättäkää pysäköintipaikat niitä varaaville ja niistä maksaville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäpä me kaikki juuri toivomme, jättäkää pysäköintipaikat niitä varaaville ja niistä maksaville.

        Sitähän me toivomme!

        Ihan hyvä, että luikurit joutuvat toisinaan maksamaan kalliisti pysäköimisestä!

        Luikurit ne vaan haluavat pysäköidä toisten ihmisten vuokraamille parkkipaikoille. Vuokraajat myös maksavat niistä eli luikurit käyttävät omaa valtaa pysäköimälle niihin.

        Luikurit vaativat parkkipatea ja muita parkkivalvontaa tekeviä yrityksiä kuriin, mutta mutta luikurit pitäisi itse saada kuriin!


    • Anonyymi

      Pysäköinyt yksityisalueelle, jossa invalupa olisi pitänyt olla näkyvissä:

      https://www.is.fi/autot/art-2000009210312.html

      Invalupa koskee julkista aluetta, mutta yksityisalueella invaluvalla tulee pysäköidä liikennemerkkien, opasteiden ja ehtojen mukaan.

      Yksityisaluella Invalupa ei automaattisesti anna lupaa pysäköidä ilman kiekkoa, ilmaiseksi jne. Yksityisalue on yksityisalue!

    • Anonyymi

      Todennäköisesti Korkein oikeus ei anna valituslupaa.

      Korkeimmassa oikeudessa on jo annettu yksi ratkaisu 2010.

      Ihmettelen ja varmaan moni muukin, miten huolimattomasti ihmiset suhtautuvat autoihinsa. Niitä saa ajaa kuka vaan eikä ole tietoa!

    • Anonyymi

      Oikeus toteutui. Autoilija ylenkatsoi pysäköintiehtoja ja sai siitä ansionsa mukaisen seuraamuksen. Olisi kannattanut heti myöntää virheensä kuin mies, mutta tämäpä aloitti luikuroinnin ja maksoi siitä hyvin kalliisti.

      • Anonyymi

        Monet autoilijat eri palstojen kommenteissa vaatii ParkkiPateja ym kuriin! Minkä takia pitäisi laittaa kuriin? Itse autoilijat pitäisi saada kuriin, koska pysäköidään yksityisalueelle liikennemerkkien ja kilpien vastaisesti.

        Miksi yksityinen pysäköinninvalvonta on tullut? Sen vuoksi, että Suomessa on liian paljon autoilijoita, jotka käyttävät omaa valtaa pysäköidessään yksityisalueelle.

        Pysäköiköön julkiselle alueelle ja mikäli siellä pysäköidessään jättävät maksamatta parkkimaksun tai käyttämättä kiekkoa niin silloin kunnallinen pysäköinninvalvonta antaa pysäköintivirhemaksun.

        Tapahtui muutama vuosi sitten täällä Vantaalla: juttelin kunnallisen pysäköinninvalvojan kanssa, kun hän taasen oli laittamassa pysäköintikielto -merkin alueelle pysäköidyille autoilla pysäköintivirhemaksuja. Siinä sitten jutellessa tuli eräs autoilija porukoineen paikalla ja mitä autonkuljettaja sanoi? Väitti, että siinä ei ollut pysäköintikieltoa kun hän pysäköi ja väitti, että pysäköinninvalvoja on siirtänyt liikennemerkin siihen!

        Sanoin pysäköinninvalvojalle eräästä ravintolasta, jonka asiakkaat pääsääntöisesti pysäköivät rinnakkaiselle pyörätielle ja jalkakäytävälle. Kysyin, että käyvätkö he siellä. Käyvät siellä usein ja ravintoloitsija oli kuulemma ollut sitä mieltä, että asiakkaiden tulee saada pysäköidä siihen pyörätielle ja jalkakäytävälle.
        Kunnallinen pysäköinninvalvonta ei ole vieläkään saanut sitä kohtaa "puhdistettua" autoista vaan siellä on autoja välillä ruuhkaksi asti kuorma-autoista alkaen ja ne mainiot hätävilkut päällä. Pysäköintipaikkoja löytyy n. 30 - 200 m säteellä kymmenittäin.

        Tässä näkee eron, että kumpi on tehokkaampi; verovaroin maksettu valvonta, jolla ei ole resursseja hoitaa vain yksityinen, jolla on resursseja.

        Nykyaikaa: minä minä minä minä........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet autoilijat eri palstojen kommenteissa vaatii ParkkiPateja ym kuriin! Minkä takia pitäisi laittaa kuriin? Itse autoilijat pitäisi saada kuriin, koska pysäköidään yksityisalueelle liikennemerkkien ja kilpien vastaisesti.

        Miksi yksityinen pysäköinninvalvonta on tullut? Sen vuoksi, että Suomessa on liian paljon autoilijoita, jotka käyttävät omaa valtaa pysäköidessään yksityisalueelle.

        Pysäköiköön julkiselle alueelle ja mikäli siellä pysäköidessään jättävät maksamatta parkkimaksun tai käyttämättä kiekkoa niin silloin kunnallinen pysäköinninvalvonta antaa pysäköintivirhemaksun.

        Tapahtui muutama vuosi sitten täällä Vantaalla: juttelin kunnallisen pysäköinninvalvojan kanssa, kun hän taasen oli laittamassa pysäköintikielto -merkin alueelle pysäköidyille autoilla pysäköintivirhemaksuja. Siinä sitten jutellessa tuli eräs autoilija porukoineen paikalla ja mitä autonkuljettaja sanoi? Väitti, että siinä ei ollut pysäköintikieltoa kun hän pysäköi ja väitti, että pysäköinninvalvoja on siirtänyt liikennemerkin siihen!

        Sanoin pysäköinninvalvojalle eräästä ravintolasta, jonka asiakkaat pääsääntöisesti pysäköivät rinnakkaiselle pyörätielle ja jalkakäytävälle. Kysyin, että käyvätkö he siellä. Käyvät siellä usein ja ravintoloitsija oli kuulemma ollut sitä mieltä, että asiakkaiden tulee saada pysäköidä siihen pyörätielle ja jalkakäytävälle.
        Kunnallinen pysäköinninvalvonta ei ole vieläkään saanut sitä kohtaa "puhdistettua" autoista vaan siellä on autoja välillä ruuhkaksi asti kuorma-autoista alkaen ja ne mainiot hätävilkut päällä. Pysäköintipaikkoja löytyy n. 30 - 200 m säteellä kymmenittäin.

        Tässä näkee eron, että kumpi on tehokkaampi; verovaroin maksettu valvonta, jolla ei ole resursseja hoitaa vain yksityinen, jolla on resursseja.

        Nykyaikaa: minä minä minä minä........

        Ravintoloitsijalta lähtee leipä, jos ei ole asiakkaita. Vantaalla tulee muistaa, että kaikki pyörät ovat asfaltilla, muuten tulkitaan maastopysäköinniksi.


    • Anonyymi

      Yksityinen pysäköinninvalvonta kiellettävä
      Kansalaisaloite.fi -palvelussa on tullut vireille kansalaisaloite, jossa esitetään kiellettäväksi yksityinen pysäköinninvalvonta.

      Kansalaisaloitteen sisältö

      Pysäköinninvalvonnasta annettuun lakiin (727/2011) lisätään uusi 2 a § seuraavasti:

      2 a § Yksityisen pysäköintivirheseuraamuksen kielto
      Sopimusehto, jolla määrätään sopimussakko tai sitä vastaava tosiasiallisesti sanktioluontoinen maksu pysäköinninvalvonnasta annetun lain (727/2011) 1 §:ssä tarkoitetusta pysäköintivirheestä tai muusta vastaavasta ajoneuvon virhepysäköinnistä, on mitätön.
      Suomen valtion ja kansalaisten etu on tehdä laputtamisesta mitätöntä.

      Kannata:

      www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/12031

      • Anonyymi

        Onko mahdollista, että sinä ja lajitoverisi ette pysäköi yksityisalueelle ollenkaan tai sitten noudatatte siellä olevia liikennemerkkejä ja - ehtoja?

        Ruotsissa on siitä hyvä yksityinen valvonta, että siellä ei luikurit pääse helposti pälkähästä.
        Siellä on yksityisoikeudellisesta valvontamaksusta niin auton omistaja kuin auton käyttäjä!

        Maksan kuukausittain omasta parkkipaikasta taloyhtiömme pihalla. Teidän luikurien takia joudun maksamaan vuodessa jopa lähes sata euroa siitä, kun te pysäköitte minun vuokraamalleni paikalle ja joudun pitämään autoa kadun varrella maksullisella paikalla. Tätä tapahtuu monta kertaa vuodessa. Meidän taloyhtiön portilla, meidän taloyhtiön parkkialueen reunalla ja meidän taloyhtiön parkkiruudussa on liikennemerkit ja kyltit kunnossa. mutta Te silti viette sinne auton.


      • Anonyymi

        Kansalaisaloitteen laittanut vireille erään Lakifirman henkilöt.

        Eikö samalla lakifirmalla olisi resursseja opettaa asiakkaittaan ja autoilijoita pysäköimään oikein?

        - Yksityisalueen omistaja voi päättää alueensa käytöstä
        - Yksityisalue on yksityisalue eikä sinne tule pysäköidä lähtökohtaisesti.
        - Yksityisalueen valvonta EI ole julkisen vallan varastamista
        - Yksityinen valvonta ei anna parkkisakkoja vaan yksityisoikeudellisen valvontamaksun
        - Mikäli liikennemerkit ja -opasteet antavat mahdollisuuden pysäköidä yksityisalueelle niin silloin tulee noudattaa niitä.
        - Pääkaupunkiseudulla, ehkä muuallakin, kunnallinen ei valvo yksityisalueita. Eipä niillä olisi edes resursseja valvoa, koska eivät ehdi julkista aluettakaan valvoa kovin hyvin eli päivittäin ja jopa muutamia kertoja. Tiedän, että joillakin alueilla käydään vain kerran viikossa
        - Autoilijat, jotka pysäköivät yksityisalueelle ilman lupaa tai liikennemerkkien/-opasteiden vastaisesti käyttävät omaa valtaa

        Onneksi on jo korkeimman oikeuden ratkaisu vuodelta 2010, joten se sanelee asioita erittäin pitkälle!


      • Anonyymi

        Nyt on uusi eduskunta koolla ja aika käydä allekirjoittamassa tuo aloite. Toivottavasti tämä eduskunta saa lain aikaiseksi, kun tuo edellinen ja sitä edellinen eivät sitä saaneet aukaiseksi.

        Tilanne on 268 allekirjoitusta hetki sitten. Käykää allekirjoittamassa, jotta saadaan laki aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on uusi eduskunta koolla ja aika käydä allekirjoittamassa tuo aloite. Toivottavasti tämä eduskunta saa lain aikaiseksi, kun tuo edellinen ja sitä edellinen eivät sitä saaneet aukaiseksi.

        Tilanne on 268 allekirjoitusta hetki sitten. Käykää allekirjoittamassa, jotta saadaan laki aikaiseksi.

        Pitäisi saada laki: luikurit kuriin!

        Onko se niin vaikeata pysäköidä yksityisalueelle liikennemerkkien ja ohjeiden mukaan?

        Miksi Te luikurit pysäköitte autonne yksityisalueella toisen henkilön vuokraamalle paikalle?

        Esimerkiksi minä itse joudun maksamaan teidän luikureiden pysäköimisestä. Ihmettelette varmaan miten? Koska Te luikurit pysäköitte minun paikalle, josta maksan joka kuukausi taloyhtiölle. Sen lisäksi joudun maksamaan kuukausittain kymmeniä euroa kadunvarsipysäköinnistä vain sen vuoksi, että Te luikurit pysäköitte minun vuokratulle paikalle.

        Vaihtoehtona on aina, että ei pysäköi yksityisalueelle.

        Pysäköikää autonne aina kadunvarsipaikoille niin silloin saatte yksityisoikeudellisen valvontamaksun tilalle pysäköintivirhemaksun.

        Te luikurit luulette, että Teillä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia!

        Minä enkä tuttuni tule allekirjoittamaan mitään kansalaisaloitteita, jotka sallivat laittomasti yksityisalueelle pysäköimisen ilman sanktiota!

        Miten Lahdessa kävi viime vuosituhannella? Eräs luikuri oli pysäköinyt autonsa väärin eli kulkuväylille, ja kun paloauto yritti ohi, niin rikkoutui tärkeä osa. Lopulta kävi, että parvekkeella pitkään pelastusta odottanut nuori pudottautui kuolemaan!

        Sehän on nykyään monessa asiassa: minä minä minä minä minä minä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on uusi eduskunta koolla ja aika käydä allekirjoittamassa tuo aloite. Toivottavasti tämä eduskunta saa lain aikaiseksi, kun tuo edellinen ja sitä edellinen eivät sitä saaneet aukaiseksi.

        Tilanne on 268 allekirjoitusta hetki sitten. Käykää allekirjoittamassa, jotta saadaan laki aikaiseksi.

        Saatte pitkään odottaa, että kansalaisaloite otetaan käsittelyyn!

        Miksi Te haluatte lain joka sallii pysäköimisen yksityisalueelle ilman lupaa tai ehtojen vastaisesti?

        Teidän väärinpysäköivien takia on myös Suomeen tullut yksityinen pysäköinninvalvonta ja sitä tarvitaan!

        Joka vuosi kirjoitetaan tuhansia ja tuhansia valvontamaksuja. Niistä monia satoja päätyy käräjäoikeuteen ja vain murto-osa sen jälkeen hovioikeuteen. Eri sanomalehdissä vain harvasta jutusta kirjoitetaan.

        Ruotsissa auton omistaja ja auton käyttäjä ovat yhteisvastuullisia yksityisoikeudellisen valvontamaksun maksamisessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatte pitkään odottaa, että kansalaisaloite otetaan käsittelyyn!

        Miksi Te haluatte lain joka sallii pysäköimisen yksityisalueelle ilman lupaa tai ehtojen vastaisesti?

        Teidän väärinpysäköivien takia on myös Suomeen tullut yksityinen pysäköinninvalvonta ja sitä tarvitaan!

        Joka vuosi kirjoitetaan tuhansia ja tuhansia valvontamaksuja. Niistä monia satoja päätyy käräjäoikeuteen ja vain murto-osa sen jälkeen hovioikeuteen. Eri sanomalehdissä vain harvasta jutusta kirjoitetaan.

        Ruotsissa auton omistaja ja auton käyttäjä ovat yhteisvastuullisia yksityisoikeudellisen valvontamaksun maksamisessa!

        Mutta kun Suomessa on laissa määrätty, että sopimukseen vetoavan tulee tietää sopimuskumppaninsa. Sopimuksestahan tuossa on kyse, ei pysäköinnistä, saati tieliikennelaista, jota on aivan turha tähän sekoittaa.
        Suomessa yksityinen pysäköinninvalvonta on ilman alaa koskevaa lainsäädäntöä toimiva bisnes. SIksi se hakee oikeudesta ennakkotapauksia toimintansa perustajksi. Paras välttää näiden valvomia alueita. Heidän tavoiteensa on tulojen maksimointi, ei mikään muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun Suomessa on laissa määrätty, että sopimukseen vetoavan tulee tietää sopimuskumppaninsa. Sopimuksestahan tuossa on kyse, ei pysäköinnistä, saati tieliikennelaista, jota on aivan turha tähän sekoittaa.
        Suomessa yksityinen pysäköinninvalvonta on ilman alaa koskevaa lainsäädäntöä toimiva bisnes. SIksi se hakee oikeudesta ennakkotapauksia toimintansa perustajksi. Paras välttää näiden valvomia alueita. Heidän tavoiteensa on tulojen maksimointi, ei mikään muu.

        Pieni ongelma tulee siitä, että osa sopimusosapuolista on niin dementoituneita, että eivät aina muista ajaneensa ja pysäköineensä omaa autoaan. Kysymys kuuluukin, voiko muistisairaan kansa tehdä sitovan sopimuksen? Kuinka paha muistisairaus estää sopimuksen tekemisen? Voiko sopimuskelvoton muistisairas kuitenkin pitää ajokorttinsa?


    • Anonyymi

      Tämähän on aivan absurdin huvittavaa kuinka paljon Parkkipate laittaa paukkuja "keskustellakseen" täällä.

      Laho oksa putoaa aina - Parkkipate Oy

      • Anonyymi

        Täällä "keskustelee" erityisen ahkerasti pari tapausta, jotka ilmeisesti joskus ovat saaneet valvontamaksun oman mokansa seurauksena. He eivät hyväksy, että pysäköinti toisen alueella ei ole jokamiehenoikeus. Vielä kauheampi asia heille on se, että pysäköintiä myös valvotaan yksityisillä alueilla. Olisiko näillä kirjoittelijoilla aika ottaa lusikka kauniiseen käteen ja miettiä omia pysäköintitapojaan?


    • Anonyymi

      Yksityisessä pysäköinninvalvonnassa on sellainen ongelma, että sitä kohdistetaan niihin paikkoihin joissa laskutus saadaan maksimoitua, ei sinne missä pysäköinti aiheuttaa suurinta haittaa.
      Esimerkiksi jotkut taloyhtiöt ovat solmineet sopimuksia yksityisestä pysäköinninvalvonnasta, mutta valvontaa ei ole koskaan, ainoa pelote on maininta siitä, että täälläkin voi tulla maksettavaa. Ehkä sillä on pelotevaikutus, mutta aika pieni sellainen. Valvojat ovat siellä missä saavat kirjoittaa useamman lapun tunnissa, kiekon unohtamisesta vieraspaikalla. Sen sijaan pelastustien tukkiva auto saa seisoskella tuntikausia asukkaiden kiusana, eikä lapun kirjoittajaa saa paikalle edes puhelimella.

      • Anonyymi

        Älä ulise höpöjä. Kerran oot nähny auton pelastustiellä ja vedät johtopäätöksen ettei valvota 😅


      • Anonyymi

        Jos kerran on nähnyt auton pelastustiellä ei se todellakaan kerro, että ei valvottaisi!

        Parkkipate tai vastaavat eivät istu odottamassa jokaisessa valvomassa paikassa 24/7, tuleeko sinne luikuri.

        Taloyhtiön isännöitsijä tai hallituksen jäsen voi kutsua valvojan paikalle. Parkkipaikan vuokraaja taasen voi itse ilmoittaa omaan ruutuun pysäköidystä luikurin autosta.

        Se, montako kertaa päivässä valvontaa suoritetaan alueilla, ei ole ilmoitettu opasteissa.

        Luikurit, voisitte jo opetella, että noudatatte yksityisalueella liikennemerkkejä ja ohjeita!
        Ei se ole sen vaikeampaa!


      • Anonyymi

        Ei firmat voi tehdä pelastustien tukkivalle autolle mitään, paitsi soittaa poliisille. Saman voi tehdä kuka tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei firmat voi tehdä pelastustien tukkivalle autolle mitään, paitsi soittaa poliisille. Saman voi tehdä kuka tahansa.

        Miksi eivät valvo ja eivät voi tehdä mitään. Koita jo päättää mistä haluat mielesi pahoittaa 😅


    • Anonyymi

      Yango tax -50%!! Ratkaisu pysäköinti ongelmiin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2012
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1225
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1040
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      996
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe