Nimi Elämän kirjassa

"ja kirjat avattiin;
ja avattiin toinen kirja,
joka on elämän kirja;
ja kuolleet tuomittiin
sen perusteella,
mitä kirjoihin oli kirjoitettu,
tekojensa mukaan.
---
Ja joka ei ollut
elämän kirjaan kirjoitettu,
se heitettiin tuliseen järveen."
(Ilm 20:12-15)

Kun (hengellisesti) kuolleet
tuomitaan,
niin Elämän kirja on auki
sen varmistamiseksi,
ettei kyseistä nimeä löydy
Elämän kirjasta,
vaan se on pyyhitty sieltä pois.

Muista kirjoista,
jotka tuossa hetkessä ovat
avattuna,
luetaan kuolleiden teot,
ja näiden tekojen mukaan
kuolleet tuomitaan.

Siis kunkin ihmisen osalta
on kirjoitettu tekojen kirja
sitä mukaa kuin ihminen
on tekoja tehnyt.

Ja sitten eräänä päivänä
(hengellisesti) kuolleet
seisovat Valtaistuimen edessä,
ja kirjat avataan.

Jokaisen ihmisen teot
on kirjattu omaan kirjaansa.

Noiden kirjojen
avaamisen jälkeen
avataan toinen kirja,
joka on vain yksi kirja
eli Elämän kirja.

Siinä on niiden ihmisten nimet,
joiden nimiä
ei ole sieltä pyyhitty pois.

Ennen kuolleiden tuomiota
tarkistetaan vielä
Elämän kirjasta,
että nimeä ei sieltä löydy.

Ja jos ei löydy,
niin sitten tuomitaan
tekojen mukaan.

Tuossa tuomion hetkessä tuomitaan
vain kuolleet,
ja ymmärrän tässä tarkoitettavan
nimenomaan hengellisesti kuolleita.

Kaikki ovat tuossa vaiheessa
toki jo kokeneet
ruumiillisen kuoleman
ja myös
ruumiin ylösnousemisen.

Mutta tuossa tuomiossa
tuomitaan vain kuolleet
tarkoittaen niitä,
joiden nimeä ei löydy
Elämän kirjasta.

Jokaisen ihmisen nimi
on kirjoitettu Elämän kirjaan
jo ennen maailman perustamista.

Jumala ei ole tarkoittanut
yhtään ihmistä kadotukseen.
Jokainen on luotu Jumalan yhteyteen.

Ja siltä varalta,
että tapahtuu syntiinlankeemus,
oli jo ennen maailman perustamista
myös tehty suunnitelma
pulaan joutuneen ihmissuvun
pelastamisesta.

Jumala siis tahtoo,
että kaikki ihmiset pelastuisivat.

Ja sen tähden kaikki on valmiina.
Valitettavasti kaikki ihmiset
eivät halua tulla Jumalan yhteyteen.

Ja tällaisia ihmisiä on
maan päällä erityisesti
lopun aikana.

"Peto, jonka sinä näit,
on ollut,
eikä sitä enää ole,
mutta se on nouseva syvyydestä
ja menevä kadotukseen;
ja ne maan päällä asuvaiset,
joiden nimet
eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan,
hamasta maailman perustamisesta"
(Ilm 17:8)

Tuon mukaan,
jos nimi löytyy Elämän kirjasta,
se on ollut siellä hamasta
maailman perustamisesta asti.

Mutta kuten jo alussa totesin,
se on kirjoitettu sinne
jo ennen maailman perustamista
samaan aikaan kun laadittiin
pelastussuunnitelma siltä varalta,
että ihminen lankeaa syntiin.

Uskovienkin keskuuteen
on iskostunut lausahduksia,
joita ei Raamatusta löydy.

Yksi tällainen on sanonta,
jonka mukaan tulin uskoon
ja synnyin uudesti ylhäältä
Jumalan lapseksi
ja nimeni kirjoitettiin
Elämän kirjaan.

Tällaista ei kuitenkaan
Raamatussa sanota.
Vaan nimemme on ollut
kirjoitettuna Elämän kirjassa
maailman perustamisesta asti.

Kun Jeesus oli lähettänyt
kuusi tusinaa miestä
kaksittain edellään
kaupunkeihin ja kyliin,
niin nämä eivät olleet vielä
syntyneet uudesti ylhäältä Hengestä.

Kun he palasivat Jeesuksen tykö
iloiten siitä,
että riivaajatkin
olivat heille alamaisia,
Jeesus sanoi:

"Älkää kuitenkaan siitä iloitko,
että henget ovat teille alamaiset,
vaan iloitkaa siitä,
että teidän nimenne
ovat kirjoitettuina taivaissa."
(Luuk 10:20)

Siis he eivät olleet
vielä uudestisyntyneet,
ja kuitenkin
heidän nimensä oli taivaissa.
Sama koskee kaikkia lapsia.

Sallikaa lasten tulla minun tyköni,
älkääkä estäkö heitä,
sillä sellaisten on
Jumalan valtakunta.
(Mark 10:14 STLK)

Ja samaan joukkoon kuului
tietenkin myös perustusina
eli Jeesuksen opetuslapset,
joista yksi ei koskaan
syntynyt uudesti
ylhäältä Hengestä.

Mutta kaikkien ihmisten nimi
on jo maailman perustamisesta asti
kirjoitettuna Elämän kirjaan.

Löydämme Ilmestyskirjan osiosta
'Mikä nyt on'
moniakin seurakuntia,
joiden joukossa on ihmisiä,
jotka eivät ole Jeesuksen omia.

Ja joidenkin kohdalla
ei ovi koskaan aukea.
Silloin nimi pyyhitään lopulta pois
Elämän kirjasta.

Mutta me,
jotka olemme
avanneet sydämemme oven
Jeesukselle
olemme enemmän kuin voittajia.

"Joka voittaa,
se näin puetaan valkeihin vaatteisiin,
enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä
elämän kirjasta,
ja minä olen tunnustava hänen nimensä
Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
(Ilm 3:5)

Jeesukseen uskovat
ovat jo nyt siirretyt
kuolemasta elämään.
eivätkä he joudu tuomittavaksi.

"Totisesti,
totisesti minä sanon teille:
joka kuulee minun sanani
ja uskoo häneen,
joka on minut lähettänyt,
sillä on iankaikkinen elämä,
eikä hän joudu tuomittavaksi,
vaan on siirtynyt
kuolemasta elämään."
(Joh 5:24)

Sen sijaan me joudumme/pääsemme
jo yli tuhat vuotta
ennen tuota viimeistä tuomiota
Kristuksen palkintotuomioistuimen eteen.
Mutta kadotustuomio
ei Kristuksen omia kohtaa.

https://www.hengellinenlaulukirja.com/?p=6111

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17836081/puhdas-ja-tahraton-jumalanpalvelus

90

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensin avataan se Parhamin kirja, ketkä kaikki ovat saaneet saman hurmos hengen mikä Parhamissa ja Olsenissa oli.

      • Anonyymi

        Se henki on nimeltään Antikristuksen henki.

        1. Joh. 4:1

        Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se henki on nimeltään Antikristuksen henki.

        1. Joh. 4:1

        Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä.

        1. Joh. 2:18

        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.


    • Anonyymi

      Tässä se TAAS tuli, eli EMÄVALHE:

      " Jokaisen ihmisen nimi
      on kirjoitettu Elämän kirjaan
      jo ennen maailman perustamista. "

      Milloin te veikkoset Usko Toivonen ja s-seutulainen, ja Mvh J - K (ennen Jaikali) ja "tomumaja"viimein puututte edes tähän EMÄVALHEESEEN ?

      Vai estääkö "hyvä veli" kerhonne / puolue henkenne senkin ?

      • Milloin Sinun nimesi
        Raamatun mukaan
        kirjoitettiin Elämän kirjaan?


      • Anonyymi

        Ef. 1:5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,

        Room. 9:18 "Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo. "

        Joh. 15:16

        "Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät"

        Helluntailaisten lahkoissa tyrkytetään ottamaan vastaan kaikkia kaatohenkien kosketuksia "jeesuksena". Ja ihmisille uskotellaan, että nyt he ovat pelastuneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ef. 1:5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,

        Room. 9:18 "Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo. "

        Joh. 15:16

        "Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät"

        Helluntailaisten lahkoissa tyrkytetään ottamaan vastaan kaikkia kaatohenkien kosketuksia "jeesuksena". Ja ihmisille uskotellaan, että nyt he ovat pelastuneita.

        Matt. 22:14

        "Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Milloin Sinun nimesi
        Raamatun mukaan
        kirjoitettiin Elämän kirjaan?

        Minun oma nimeni kirjoitettiin silloin kun minä henk koht uudestisynnyin !

        Eli Jumala synnytti minussa Uskon, ilosanoman kautta ja avulla ja pelastukseni vakuudeksi ja sinetiksi sain siinä hetkessä Pyhän Hengen !

        Ja sen kautta kun tiedän ja koen yhä Pyhän Hengen asuvan ja vaikuttavan minussa, minulla on sydämessäni pelastusvarmuus !

        Mutta kaikki tämä sinulta kalma puuttuu ja siksi joudut sitä minultakin nyt kyselemään !

        Sekin TAAS kertoo ja todistaa sinun omasta uudestisyntymättömyydestä !

        Siis uudestisyntynyt tietämällä tietää sen perus asian, että miten pelastus tulee ja milloin se Pyhä Henki sadaan, siis OMASTA KOKEMUKSESTA sen tietämällä tietää !

        Mutta sinulta se koko omakohtainen kokemus puuttuu ja siksi puhut ja opetat ihan puuta ja heinää !!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun oma nimeni kirjoitettiin silloin kun minä henk koht uudestisynnyin !

        Eli Jumala synnytti minussa Uskon, ilosanoman kautta ja avulla ja pelastukseni vakuudeksi ja sinetiksi sain siinä hetkessä Pyhän Hengen !

        Ja sen kautta kun tiedän ja koen yhä Pyhän Hengen asuvan ja vaikuttavan minussa, minulla on sydämessäni pelastusvarmuus !

        Mutta kaikki tämä sinulta kalma puuttuu ja siksi joudut sitä minultakin nyt kyselemään !

        Sekin TAAS kertoo ja todistaa sinun omasta uudestisyntymättömyydestä !

        Siis uudestisyntynyt tietämällä tietää sen perus asian, että miten pelastus tulee ja milloin se Pyhä Henki sadaan, siis OMASTA KOKEMUKSESTA sen tietämällä tietää !

        Mutta sinulta se koko omakohtainen kokemus puuttuu ja siksi puhut ja opetat ihan puuta ja heinää !!!

        Et antanut Raamatun kohtaa.

        Milloin Sinun nimesi
        Raamatun mukaan
        kirjoitettiin Elämän kirjaan?


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Et antanut Raamatun kohtaa.

        Milloin Sinun nimesi
        Raamatun mukaan
        kirjoitettiin Elämän kirjaan?

        Siihen ei Raamatunkohtaa tarvita edes !

        Tämäkin taas kertoo sinun totaalisesta ymmärtämättömyydestäsi ja siitä, että sinä todellakaan et ole uudestisyntynyt !

        Vieläkö tämä Totuus on teille "veikkoset" sun muut jotenkin epäselvää ?

        Eli esim. "s-seutulainen" !

        Tiesinkö minä tämän todeksi vai en ???

        Sinä menit minua syyttelemään väärästä tietämisestä tähän tyyliin:

        ---------------------

        " Puhut, eli kirjoitat liikaa "varmemmalla vakuudella" toisten uskosta ja uskosta osattomuudesta.
        Teet itsestäsi suoranaisen "hengellisen selvännäkijän" uskotellessasi itsellesi, että Raamatun tuntemuksellasi ja - mikä pahinta - erehtymättömällä henkien koettelu - ja erottelukyvylläsi ( Armolahja!!!) sinä osaat "tietämällä tietäen" "nähdä" mikä on kenenkin uskovan, tai sinun mukaasi uskovana itseään pitävän, täällä kirjoittavan ( tässä tapauksessa Kalamos, jaikal, Usko Toivonen, tomumaja, allekirjoittanut)
        hengellinen "ominaislaatu" on.
        Toisin sanoen sinä "näet" kuka meistä on eksynyt, enemmän tai vähemmän, tai jopa kuka on uskossa tahi ollenkaan uskossa.
        Eikö sinua yhtään arvelluta esittää näin varmoja analyysejä Herraan Jeesukseen uskovista, häneen kaiken turvansa ja luottamuksensa panevista miehistä!?
        Mitä sinä tiedät meidän henkilökohtaisesta Jeesus suhteestamme? "

        -------------------------

        Joko tajuat jotakin muuta "s-seutulainen" ?


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Milloin Sinun nimesi
        Raamatun mukaan
        kirjoitettiin Elämän kirjaan?

        Raamatun mukaan Jumala loi kaikkien ihmisten sielut valmiiksi maailman luomisessa ja valitsi silloin valittujen nimet elämänkirjaan.

        33/38
        Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.

        -92
        Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan. [Luuk. 10:20+]

        Luuk.10:20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."

        20 Mutta älkää siitä iloitko, että henget teitä tottelevat. Iloitkaa siitä, että teidän nimenne on merkitty taivaan kirjaan." [2. Moos. 32:32,33; Dan. 12:1; Fil. 4:3; Ilm. 3:5, Ilm. 21:27]

        Ps. 139:16

        Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun oma nimeni kirjoitettiin silloin kun minä henk koht uudestisynnyin !

        Eli Jumala synnytti minussa Uskon, ilosanoman kautta ja avulla ja pelastukseni vakuudeksi ja sinetiksi sain siinä hetkessä Pyhän Hengen !

        Ja sen kautta kun tiedän ja koen yhä Pyhän Hengen asuvan ja vaikuttavan minussa, minulla on sydämessäni pelastusvarmuus !

        Mutta kaikki tämä sinulta kalma puuttuu ja siksi joudut sitä minultakin nyt kyselemään !

        Sekin TAAS kertoo ja todistaa sinun omasta uudestisyntymättömyydestä !

        Siis uudestisyntynyt tietämällä tietää sen perus asian, että miten pelastus tulee ja milloin se Pyhä Henki sadaan, siis OMASTA KOKEMUKSESTA sen tietämällä tietää !

        Mutta sinulta se koko omakohtainen kokemus puuttuu ja siksi puhut ja opetat ihan puuta ja heinää !!!

        Kristinusko perustuu Jumalan sanaan , ei ihmisen kokemuksiin ja tunteisiin, ei sielullisiin eikä psykologisiin tekijöihin, mielenmuutoksiin "metanoia"- kokemuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jumala loi kaikkien ihmisten sielut valmiiksi maailman luomisessa ja valitsi silloin valittujen nimet elämänkirjaan.

        33/38
        Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.

        -92
        Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan. [Luuk. 10:20 ]

        Luuk.10:20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."

        20 Mutta älkää siitä iloitko, että henget teitä tottelevat. Iloitkaa siitä, että teidän nimenne on merkitty taivaan kirjaan." [2. Moos. 32:32,33; Dan. 12:1; Fil. 4:3; Ilm. 3:5, Ilm. 21:27]

        Ps. 139:16

        Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.

        Ei luomisessa !

        LuomiseSTA alkain !

        Lue kunnolla !

        Ilm. 17:8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamiseSTA

        Jos on epäselvää yhä, niin King James kääntää näin:

        from the foundation of the world,

        Siis from. eli jostakin alkain !

        Sisäsija muodot menevät suomenkielessä näin:

        Inessiivi = SSA eli esim pulpetissa, jossakin !

        Elatiivi = STA eli esim pulpetista, jostakin !

        Ei siis jossakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen ei Raamatunkohtaa tarvita edes !

        Tämäkin taas kertoo sinun totaalisesta ymmärtämättömyydestäsi ja siitä, että sinä todellakaan et ole uudestisyntynyt !

        Vieläkö tämä Totuus on teille "veikkoset" sun muut jotenkin epäselvää ?

        Eli esim. "s-seutulainen" !

        Tiesinkö minä tämän todeksi vai en ???

        Sinä menit minua syyttelemään väärästä tietämisestä tähän tyyliin:

        ---------------------

        " Puhut, eli kirjoitat liikaa "varmemmalla vakuudella" toisten uskosta ja uskosta osattomuudesta.
        Teet itsestäsi suoranaisen "hengellisen selvännäkijän" uskotellessasi itsellesi, että Raamatun tuntemuksellasi ja - mikä pahinta - erehtymättömällä henkien koettelu - ja erottelukyvylläsi ( Armolahja!!!) sinä osaat "tietämällä tietäen" "nähdä" mikä on kenenkin uskovan, tai sinun mukaasi uskovana itseään pitävän, täällä kirjoittavan ( tässä tapauksessa Kalamos, jaikal, Usko Toivonen, tomumaja, allekirjoittanut)
        hengellinen "ominaislaatu" on.
        Toisin sanoen sinä "näet" kuka meistä on eksynyt, enemmän tai vähemmän, tai jopa kuka on uskossa tahi ollenkaan uskossa.
        Eikö sinua yhtään arvelluta esittää näin varmoja analyysejä Herraan Jeesukseen uskovista, häneen kaiken turvansa ja luottamuksensa panevista miehistä!?
        Mitä sinä tiedät meidän henkilökohtaisesta Jeesus suhteestamme? "

        -------------------------

        Joko tajuat jotakin muuta "s-seutulainen" ?

        Sen mitä tuossa kirjoitin, kirjoittaisin uudelleen - juuri niin kuin kirjoitin.
        Ja uudestaan, mitä sinä tiedät minun henkilökohtaisesta Jeesus suhteestani -
        sen paremmin kuin noiden muidenkaan!?

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen mitä tuossa kirjoitin, kirjoittaisin uudelleen - juuri niin kuin kirjoitin.
        Ja uudestaan, mitä sinä tiedät minun henkilökohtaisesta Jeesus suhteestani -
        sen paremmin kuin noiden muidenkaan!?

        s-seutulainen

        Enkö siis tiennyt edes sitä tosi asiaa, että kalma kalamos on uudestisyntymätön ?

        Oletko ihan tosissasi ?

        Yritä s- seutulainen ymmärtää se asia, että vaikka sinä itse et kykenekkään arvioimaan muita ja muiden tilaa, niin ei se todellakaan tarkoita sitä, ettei toinen uskova, jonka Jumala on opettanut ja valmistanut, sihen kykenisi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun oma nimeni kirjoitettiin silloin kun minä henk koht uudestisynnyin !

        Eli Jumala synnytti minussa Uskon, ilosanoman kautta ja avulla ja pelastukseni vakuudeksi ja sinetiksi sain siinä hetkessä Pyhän Hengen !

        Ja sen kautta kun tiedän ja koen yhä Pyhän Hengen asuvan ja vaikuttavan minussa, minulla on sydämessäni pelastusvarmuus !

        Mutta kaikki tämä sinulta kalma puuttuu ja siksi joudut sitä minultakin nyt kyselemään !

        Sekin TAAS kertoo ja todistaa sinun omasta uudestisyntymättömyydestä !

        Siis uudestisyntynyt tietämällä tietää sen perus asian, että miten pelastus tulee ja milloin se Pyhä Henki sadaan, siis OMASTA KOKEMUKSESTA sen tietämällä tietää !

        Mutta sinulta se koko omakohtainen kokemus puuttuu ja siksi puhut ja opetat ihan puuta ja heinää !!!

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Usko on kuollut, jos se ei vaikuta tekoja !

        Mutta ne siis vaikuttaa yksin Pyhä Henki, siinä uudestisyntyneessä !

        Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

        Ei siis omia tekoja !

        Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Mutta kalma siiis ei voi tehdä yhtään vanhurskasta tekoa, sillä hänen tekonsa ovat vain ja ainoastaan hänen omia tekojaan, eikä siis Jumalan vaikuttamia ja aikaansaamia tekoja !

        Tässä on se SUURI ero uudestisyntyneen ja luonnollisen ihmisen(kalma) välillä !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun oma nimeni kirjoitettiin silloin kun minä henk koht uudestisynnyin !

        Eli Jumala synnytti minussa Uskon, ilosanoman kautta ja avulla ja pelastukseni vakuudeksi ja sinetiksi sain siinä hetkessä Pyhän Hengen !

        Ja sen kautta kun tiedän ja koen yhä Pyhän Hengen asuvan ja vaikuttavan minussa, minulla on sydämessäni pelastusvarmuus !

        Mutta kaikki tämä sinulta kalma puuttuu ja siksi joudut sitä minultakin nyt kyselemään !

        Sekin TAAS kertoo ja todistaa sinun omasta uudestisyntymättömyydestä !

        Siis uudestisyntynyt tietämällä tietää sen perus asian, että miten pelastus tulee ja milloin se Pyhä Henki sadaan, siis OMASTA KOKEMUKSESTA sen tietämällä tietää !

        Mutta sinulta se koko omakohtainen kokemus puuttuu ja siksi puhut ja opetat ihan puuta ja heinää !!!

        Seuraavassa tarkoitetaan joukkoa,
        joka ei vielä ollut uudestisyntynyt.

        "Älkää kuitenkaan siitä iloitko,
        että henget ovat teille alamaiset,
        vaan iloitkaa siitä,
        että teidän nimenne
        ovat kirjoitettuina taivaissa."
        (Luuk 10:20)


    • Anonyymi

      Ja tätä samaa tämä on kaiken aikaa ollut kalman kohdalla !

      Eli lainataan Raamattua ja sinne väliin sitten ujutetaan pahimman laadun valheita ja eksytystä !

      Taitavaa taitaa olla, kun eivät muut näytä koko tätä toimintamallia käsittävän ollenkaan, vaan kalman jutuille vain aamennellaan yhä uudestaan ja peukutetaan !

      Huh huh tätä umpisokeutta ja uppiniskaisuutta !

      • Anonyymi

        Mooses pyysi Jumalaa pyyhkimään itsensä Kirjasta, johon
        Jumala kirjoittaa, ellei Hän annan kansalle anteeksi heidän syntiään.
        Jumala sanoi Moosekselle, että minä pyhin sen pois Kirjastani,
        JOKA ON TEHNYT SYNTIÄ.

        2 Ms 32:30-33 "Seuraavana päivänä Mooses sanoi kansalle:
        "Te olette tehneet suuren synnin. Minä nousen nyt Herran tykö
        - jos ehkä voisin sovittaa teidän rikoksenne." Ja Mooses palasi
        Herran tykö ja sanoi: "Voi, tämä kansa on tehnyt suuren synnin!
        He ovat tehneet itselleen jumalan kullasta. Jospa nyt antaisit
        heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois
        kirjastasi, johon kirjoitat." Mutta Herra vastasi Moosekselle:
        "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani."

        Voisitko LS kertoa meille tietämättömille mikä oli tämä Kirja ja koska
        Jumala oli siihen kirjaan Mooseksen (nimen) kirjoittanut koska Mooses pyysi
        Jumalaa pyhkimään itsensä pois tästä Kirjasta, johon Jumala kirjoittaa?

        Mvh J - K


      • Anonyymi

        Hellarit pitävät paranoidisia kokemuksiakin henkikasteinaan ja pelastusvarmuuksina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooses pyysi Jumalaa pyyhkimään itsensä Kirjasta, johon
        Jumala kirjoittaa, ellei Hän annan kansalle anteeksi heidän syntiään.
        Jumala sanoi Moosekselle, että minä pyhin sen pois Kirjastani,
        JOKA ON TEHNYT SYNTIÄ.

        2 Ms 32:30-33 "Seuraavana päivänä Mooses sanoi kansalle:
        "Te olette tehneet suuren synnin. Minä nousen nyt Herran tykö
        - jos ehkä voisin sovittaa teidän rikoksenne." Ja Mooses palasi
        Herran tykö ja sanoi: "Voi, tämä kansa on tehnyt suuren synnin!
        He ovat tehneet itselleen jumalan kullasta. Jospa nyt antaisit
        heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois
        kirjastasi, johon kirjoitat." Mutta Herra vastasi Moosekselle:
        "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani."

        Voisitko LS kertoa meille tietämättömille mikä oli tämä Kirja ja koska
        Jumala oli siihen kirjaan Mooseksen (nimen) kirjoittanut koska Mooses pyysi
        Jumalaa pyhkimään itsensä pois tästä Kirjasta, johon Jumala kirjoittaa?

        Mvh J - K

        En ole mikään LS !

        Se oli ihan toinen henkilö, taisi olla jopa nainen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole mikään LS !

        Se oli ihan toinen henkilö, taisi olla jopa nainen !

        Osaatko vastata kysymykseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooses pyysi Jumalaa pyyhkimään itsensä Kirjasta, johon
        Jumala kirjoittaa, ellei Hän annan kansalle anteeksi heidän syntiään.
        Jumala sanoi Moosekselle, että minä pyhin sen pois Kirjastani,
        JOKA ON TEHNYT SYNTIÄ.

        2 Ms 32:30-33 "Seuraavana päivänä Mooses sanoi kansalle:
        "Te olette tehneet suuren synnin. Minä nousen nyt Herran tykö
        - jos ehkä voisin sovittaa teidän rikoksenne." Ja Mooses palasi
        Herran tykö ja sanoi: "Voi, tämä kansa on tehnyt suuren synnin!
        He ovat tehneet itselleen jumalan kullasta. Jospa nyt antaisit
        heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois
        kirjastasi, johon kirjoitat." Mutta Herra vastasi Moosekselle:
        "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani."

        Voisitko LS kertoa meille tietämättömille mikä oli tämä Kirja ja koska
        Jumala oli siihen kirjaan Mooseksen (nimen) kirjoittanut koska Mooses pyysi
        Jumalaa pyhkimään itsensä pois tästä Kirjasta, johon Jumala kirjoittaa?

        Mvh J - K

        Heittännyti sitten ivalliseksi ja alentuvaksi, Herrako siihen sinua kehoitti ?

        En ole syvemmin asiaan Mooseksen kohdalla perehtynyt !

        Mutta se kirja, josta tuossa puhuttiin oli siis juurikin Elämän kirja !

        Sen voin kuiteninkin kertoa. että tuolloin Mooseksen nimeä ei siellä vielä ollut !

        Kuten Mooses itse vahvistaa tuossa sen asian !

        Raamattu asian vahvistaa, sillä Mooses ei saavuttanut luvattua maata, ja se kertoo sen tosiasian, että lakiliiton kautta ei voi pelastua !

        Tuosta Mooseksen asiasta muuten on jännä kohta Raamatussa :

        Juud. 9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

        Tuohon väittelyyn ja sen lopputulemaan löytyy vastaus täältä:

        24 Ja matkan varrella yöpaikassa tapahtui, että Herra kävi hänen kimppuunsa ja tahtoi surmata hänet.
        25 Silloin Sippora otti terävän kiven ja leikkasi pois poikansa esinahan, kosketti sillä Moosesta alhaalta ja sanoi: "Sinä olet minun veriylkäni".
        26 Niin hän jätti hänet rauhaan. Silloin Sippora sanoi: "Veriylkä ympärileikkauksen kautta".

        Tässä on siis kuva tulevasta veri Yljästä !

        Käsittäisin niin, että tuohon vertaukseen ja sen sanomaan vedottiin tuossa taistelussa Mooseksen ruumiista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooses pyysi Jumalaa pyyhkimään itsensä Kirjasta, johon
        Jumala kirjoittaa, ellei Hän annan kansalle anteeksi heidän syntiään.
        Jumala sanoi Moosekselle, että minä pyhin sen pois Kirjastani,
        JOKA ON TEHNYT SYNTIÄ.

        2 Ms 32:30-33 "Seuraavana päivänä Mooses sanoi kansalle:
        "Te olette tehneet suuren synnin. Minä nousen nyt Herran tykö
        - jos ehkä voisin sovittaa teidän rikoksenne." Ja Mooses palasi
        Herran tykö ja sanoi: "Voi, tämä kansa on tehnyt suuren synnin!
        He ovat tehneet itselleen jumalan kullasta. Jospa nyt antaisit
        heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois
        kirjastasi, johon kirjoitat." Mutta Herra vastasi Moosekselle:
        "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani."

        Voisitko LS kertoa meille tietämättömille mikä oli tämä Kirja ja koska
        Jumala oli siihen kirjaan Mooseksen (nimen) kirjoittanut koska Mooses pyysi
        Jumalaa pyhkimään itsensä pois tästä Kirjasta, johon Jumala kirjoittaa?

        Mvh J - K

        Sinäkin "Mvh J - K" yrität nyt vain siirtää huomion tästä kalma kalamos tapauksesta pois !

        Kuvitteletko sinä siinä onnistuvasi ?

        Sen minkä yrität taaksesi jättää, minä tuon yhä uudelleen ja uudelleen eteesi, kunnes alat asioista kunnolla keskustella !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heittännyti sitten ivalliseksi ja alentuvaksi, Herrako siihen sinua kehoitti ?

        En ole syvemmin asiaan Mooseksen kohdalla perehtynyt !

        Mutta se kirja, josta tuossa puhuttiin oli siis juurikin Elämän kirja !

        Sen voin kuiteninkin kertoa. että tuolloin Mooseksen nimeä ei siellä vielä ollut !

        Kuten Mooses itse vahvistaa tuossa sen asian !

        Raamattu asian vahvistaa, sillä Mooses ei saavuttanut luvattua maata, ja se kertoo sen tosiasian, että lakiliiton kautta ei voi pelastua !

        Tuosta Mooseksen asiasta muuten on jännä kohta Raamatussa :

        Juud. 9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

        Tuohon väittelyyn ja sen lopputulemaan löytyy vastaus täältä:

        24 Ja matkan varrella yöpaikassa tapahtui, että Herra kävi hänen kimppuunsa ja tahtoi surmata hänet.
        25 Silloin Sippora otti terävän kiven ja leikkasi pois poikansa esinahan, kosketti sillä Moosesta alhaalta ja sanoi: "Sinä olet minun veriylkäni".
        26 Niin hän jätti hänet rauhaan. Silloin Sippora sanoi: "Veriylkä ympärileikkauksen kautta".

        Tässä on siis kuva tulevasta veri Yljästä !

        Käsittäisin niin, että tuohon vertaukseen ja sen sanomaan vedottiin tuossa taistelussa Mooseksen ruumiista !

        Koska Jumala oli kirjoittanut Mooseksen Kirjaansa?
        Mooses pyysi Jumalaa pyyhkimään itsensä pois
        siitä Kirjasta. Jos Mooses ei jo olisi ollut siinä Kirjassa,
        hänen ei olisi tarvinnut pyytää Jumalaa pyyhkimään
        itseään pois, eikö? Ja Mooses sanoi Jumalan kirjoittaneen
        Kirjaan. Koska siis Jumala oli Mooseksen kirjoittanut
        Kirjaansa? Mitä sanoo Raamattu tästä asiasta?

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole mikään LS !

        Se oli ihan toinen henkilö, taisi olla jopa nainen !

        Jopa?! Ja sinä taidat olla jopa mies! 🤣🤣🤣😂😂😂🤣😂🤣🤣😅😅🤣😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Jumala oli kirjoittanut Mooseksen Kirjaansa?
        Mooses pyysi Jumalaa pyyhkimään itsensä pois
        siitä Kirjasta. Jos Mooses ei jo olisi ollut siinä Kirjassa,
        hänen ei olisi tarvinnut pyytää Jumalaa pyyhkimään
        itseään pois, eikö? Ja Mooses sanoi Jumalan kirjoittaneen
        Kirjaan. Koska siis Jumala oli Mooseksen kirjoittanut
        Kirjaansa? Mitä sanoo Raamattu tästä asiasta?

        Mvh J - K

        Älä jankkaa !

        Minä jo selvästi kirjoitin sinulle:

        " En ole syvemmin asiaan Mooseksen kohdalla perehtynyt ! "

        Joten jätä väliin !

        Kaikkea ei minunkaan täydy tietää nyt, vaan saan opetukseni Herralta Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta Hänen aikataulunsa / opetus suunnitelmansa mukaan !

        Minä siis en yrtitä omasta päästäni asioita keksiä !

        Ja Mooseksen tapaus ei kuulu tähän asiaan millään tavalla !

        Vaikka toki Raamattu sanoo, että pieni osa kaikista uskovista on ennalta jo valittuja !

        Mutta vain hyvin harvat Raamatun mukaan !

        Matt. 22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
        3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
        4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
        6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

        Vain hyvin harvat siis ovat ennalta valittuja armonvalinnan mukaan !

        Eivät siis kaikki uskovat !

        Ja kalma siis väittää yhä niin, että Jumala jo jopa ennen maailman perustamista, eikä edes siis perustamisessa !!!

        Kalma:
        " " Jokaisen ihmisen nimi
        on kirjoitettu Elämän kirjaan
        jo ennen maailman perustamista. " "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jankkaa !

        Minä jo selvästi kirjoitin sinulle:

        " En ole syvemmin asiaan Mooseksen kohdalla perehtynyt ! "

        Joten jätä väliin !

        Kaikkea ei minunkaan täydy tietää nyt, vaan saan opetukseni Herralta Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta Hänen aikataulunsa / opetus suunnitelmansa mukaan !

        Minä siis en yrtitä omasta päästäni asioita keksiä !

        Ja Mooseksen tapaus ei kuulu tähän asiaan millään tavalla !

        Vaikka toki Raamattu sanoo, että pieni osa kaikista uskovista on ennalta jo valittuja !

        Mutta vain hyvin harvat Raamatun mukaan !

        Matt. 22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
        3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
        4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
        6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

        Vain hyvin harvat siis ovat ennalta valittuja armonvalinnan mukaan !

        Eivät siis kaikki uskovat !

        Ja kalma siis väittää yhä niin, että Jumala jo jopa ennen maailman perustamista, eikä edes siis perustamisessa !!!

        Kalma:
        " " Jokaisen ihmisen nimi
        on kirjoitettu Elämän kirjaan
        jo ennen maailman perustamista. " "

        Siis ei valittujenkaan vaan KAIKKIEN !

        Eikö mene perille millään tuo kalman järjetön oppi pelastuksesta ja Pyhän Hengen saamisesta " Mvh J - K " ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ei valittujenkaan vaan KAIKKIEN !

        Eikö mene perille millään tuo kalman järjetön oppi pelastuksesta ja Pyhän Hengen saamisesta " Mvh J - K " ?

        >>>Eikö mene perille millään tuo kalman järjetön oppi pelastuksesta ja Pyhän Hengen saamisesta " Mvh J - K " ?<<<<

        Onko kalamos kirjoittanut pelastuksesta ja Pyhän Hengen saamisesta
        elämän kirja kirjoituksessaan? Vai onko se sinun lisäys hänen tekstiinsä,
        tai sinun tulkintaasi, olettamusta, että hän on niin kirjoittanut tai tarkoittaa?

        Eikö kysymys ollut ja ole siitä, koska meidän nimet ovat kirjoitettu elämän kirjaan?

        Koska siis Jumala oli kirjoittanut Mooseksen elämän kirjaan? Sinä itse olet
        todistanut, että siinä on kyseessä elämän kirja. Mooses pyysi Jumalaa
        poistamaan hänet siitä kirjasta. Koska siis Jumala oli kirjoittanut
        Mooseksen kirjaansa? Onko Kalamos kertonut tämän Raamatulla
        perustellen? Miksi sinulla on vaikea tietää, kun joku on sen jo kertonut?
        Jos et tiedä asiasta, niin kuin olet todistanut, että et ole perehtynyt
        Mooseksen tapaukseen etkä tiedä asiasta, miksi väität kalamosta vastaan?

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Eikö mene perille millään tuo kalman järjetön oppi pelastuksesta ja Pyhän Hengen saamisesta " Mvh J - K " ?<<<<

        Onko kalamos kirjoittanut pelastuksesta ja Pyhän Hengen saamisesta
        elämän kirja kirjoituksessaan? Vai onko se sinun lisäys hänen tekstiinsä,
        tai sinun tulkintaasi, olettamusta, että hän on niin kirjoittanut tai tarkoittaa?

        Eikö kysymys ollut ja ole siitä, koska meidän nimet ovat kirjoitettu elämän kirjaan?

        Koska siis Jumala oli kirjoittanut Mooseksen elämän kirjaan? Sinä itse olet
        todistanut, että siinä on kyseessä elämän kirja. Mooses pyysi Jumalaa
        poistamaan hänet siitä kirjasta. Koska siis Jumala oli kirjoittanut
        Mooseksen kirjaansa? Onko Kalamos kertonut tämän Raamatulla
        perustellen? Miksi sinulla on vaikea tietää, kun joku on sen jo kertonut?
        Jos et tiedä asiasta, niin kuin olet todistanut, että et ole perehtynyt
        Mooseksen tapaukseen etkä tiedä asiasta, miksi väität kalamosta vastaan?

        Mvh J - K

        Mikä tässä on niin kovin vaikeaa sinulle Mvh J - K ?

        Olen selväsanaisesti avannut sen Raamatullisen Totuuden, että vain pelastuvien nimet ovat Elämän kirjassa ja ne kirjoitetaan siis sitä mukaa kun ihmisestä tulee Elävä, eli Hengellinen, eli Pyhän Hengen omaava !

        Kalamos taas väittää kaikkien ihmisten nimien olleen kirjoitettu Elämän kirjaan jo ennen maailman perustamista !

        Sehän on täyttä puppua !

        Elämän kirjaan kirjoittaminen aloitettiin vasta maailman PERUSTAMISESTA ALKAEN !

        Eli siihen on sitten lisätty ja lisätään pelastuvien nimiä sitä mukaan kun he ovat pelastuksessa sisällä !

        Sitä sinäkään et voi varmasti tietää, että milloin Mooseksen nimi sinne on lisätty !

        Vai tiedätkö ?

        Näytä se Raamatusta toteen, jos sen olet sieltä löytänyt ja aivan varmasti voit asian toteen sieltä näyttää !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Eikö mene perille millään tuo kalman järjetön oppi pelastuksesta ja Pyhän Hengen saamisesta " Mvh J - K " ?<<<<

        Onko kalamos kirjoittanut pelastuksesta ja Pyhän Hengen saamisesta
        elämän kirja kirjoituksessaan? Vai onko se sinun lisäys hänen tekstiinsä,
        tai sinun tulkintaasi, olettamusta, että hän on niin kirjoittanut tai tarkoittaa?

        Eikö kysymys ollut ja ole siitä, koska meidän nimet ovat kirjoitettu elämän kirjaan?

        Koska siis Jumala oli kirjoittanut Mooseksen elämän kirjaan? Sinä itse olet
        todistanut, että siinä on kyseessä elämän kirja. Mooses pyysi Jumalaa
        poistamaan hänet siitä kirjasta. Koska siis Jumala oli kirjoittanut
        Mooseksen kirjaansa? Onko Kalamos kertonut tämän Raamatulla
        perustellen? Miksi sinulla on vaikea tietää, kun joku on sen jo kertonut?
        Jos et tiedä asiasta, niin kuin olet todistanut, että et ole perehtynyt
        Mooseksen tapaukseen etkä tiedä asiasta, miksi väität kalamosta vastaan?

        Mvh J - K

        Laitan tähän yhä ne Raamatunkohdat, jota vastaan kalma kaiken aikaa väittää vastaan:

        Ilm. 13:8 Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman PERUSTAMISESTA.

        Ilm. 17:8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman PERUSTAMISESTA, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.

        Noissa ei lue siis kuten kalma sanoo ja opettaa, eli JO ENNEN MAAILMAN PERUSTAMISTA !

        Mikä tässä nyt siis on niin vaikeaa ymmärtää sinulle "Mvh J - K" ?

        Selvääkin selvempi Raamatun vastainen VALHE ja VÄÄRISTELY !

        King James kertoo asian selvemmin vielä, eli FROM, joka tarkoittaa jostakin alkain:

        Johanneksen ilmestys 13:8
        from the foundation of the world.

        8 And all that dwell upon the earth shall worship him, whose names are not written in the book of life of the Lamb slain from the foundation of the world.

        Johanneksen ilmestys 17
        8 The beast that thou sawest was, and is not; and shall ascend out of the bottomless pit, and go into perdition: and they that dwell on the earth shall wonder, whose names were not written in the book of life from the foundation of the world, when they behold the beast that was, and is not, and yet is.

        Ja taas siis from the foundation of the world !

        Miksi siis yhä vain taistelet selvääkin selvempää Raamatullista Totuutta vastaan "Mvh J - K" ?

        Mikä tai kuka saa sinut niin tekemään ???

        Mietitkö nyt edes hetken sitä edes ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jankkaa !

        Minä jo selvästi kirjoitin sinulle:

        " En ole syvemmin asiaan Mooseksen kohdalla perehtynyt ! "

        Joten jätä väliin !

        Kaikkea ei minunkaan täydy tietää nyt, vaan saan opetukseni Herralta Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta Hänen aikataulunsa / opetus suunnitelmansa mukaan !

        Minä siis en yrtitä omasta päästäni asioita keksiä !

        Ja Mooseksen tapaus ei kuulu tähän asiaan millään tavalla !

        Vaikka toki Raamattu sanoo, että pieni osa kaikista uskovista on ennalta jo valittuja !

        Mutta vain hyvin harvat Raamatun mukaan !

        Matt. 22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
        3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
        4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
        6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

        Vain hyvin harvat siis ovat ennalta valittuja armonvalinnan mukaan !

        Eivät siis kaikki uskovat !

        Ja kalma siis väittää yhä niin, että Jumala jo jopa ennen maailman perustamista, eikä edes siis perustamisessa !!!

        Kalma:
        " " Jokaisen ihmisen nimi
        on kirjoitettu Elämän kirjaan
        jo ennen maailman perustamista. " "

        Sinut tunnistaa jo kaukaa kyvyttömyydestäsi aitoon keskusteluun. Ja huutomerkkien turhasta käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tässä on niin kovin vaikeaa sinulle Mvh J - K ?

        Olen selväsanaisesti avannut sen Raamatullisen Totuuden, että vain pelastuvien nimet ovat Elämän kirjassa ja ne kirjoitetaan siis sitä mukaa kun ihmisestä tulee Elävä, eli Hengellinen, eli Pyhän Hengen omaava !

        Kalamos taas väittää kaikkien ihmisten nimien olleen kirjoitettu Elämän kirjaan jo ennen maailman perustamista !

        Sehän on täyttä puppua !

        Elämän kirjaan kirjoittaminen aloitettiin vasta maailman PERUSTAMISESTA ALKAEN !

        Eli siihen on sitten lisätty ja lisätään pelastuvien nimiä sitä mukaan kun he ovat pelastuksessa sisällä !

        Sitä sinäkään et voi varmasti tietää, että milloin Mooseksen nimi sinne on lisätty !

        Vai tiedätkö ?

        Näytä se Raamatusta toteen, jos sen olet sieltä löytänyt ja aivan varmasti voit asian toteen sieltä näyttää !

        >>>Eli siihen on sitten lisätty ja lisätään pelastuvien nimiä
        sitä mukaan kun he ovat pelastuksessa sisällä !<<<

        Ajatteletko, että Jumala ei tiedä etukäteen kuka pelastuu?
        Sinulla on vajava epätäydellinen Jumala? Kalamoksella on
        täydellisempi ja siten parempi Jumala. Siksi minä käännyn
        mieluimmin kalamoksen Jumalan puoleen.

        >>>Sitä sinäkään et voi varmasti tietää, että milloin Mooseksen
        nimi sinne on lisätty !<<<

        Se on tässä ketjussa tullut tuhannen selväksi ja käsitetään
        uskon kautta Sanaan.

        >>>Vai tiedätkö ?<<<

        Tiedän koska Jumala on sen ilmoittanut Sanassaan.

        >>>Näytä se Raamatusta toteen, jos sen olet sieltä löytänyt ja aivan
        varmasti voit asian toteen sieltä näyttää !<<<

        Ei tarvi näyttää koska se on tässä ketjussa näytetty moneen kertaan.
        Kun sinä et usko, vaan jankkaat etkä luovu ylpeydestäsi etkä nöyrry,
        minun antamat jakeet eivät anna sinulle yhtään enempää valoa tähän
        aiheeseen liittyen. Mutta lähestytään aihetta toisesta näkökulmasta:

        Oletko lukenut Raamatusta, että Jumala ei muista anteeksiantamiaan
        syntejä (Hes 18:22). Mihin tämä perustuu? Perustuuko se Jumalan
        huonoon muistiin vai Hänen täydellisyyteensä ja kaikkivoipaisuuteensa?
        Oletko lukenut, että Jumala ei muista uskosta luopuneen syntiä
        tekevän ihmisen yhtään vanhurskasta tekoa? (Hes 18:24). Mihin tämä
        perustuu?

        Minun käsityksen mukaan ihminen, joka tulee uskoon, saa kaikki
        synnit anteeksi. Se merkitsee käytännössä sitä, että synnit
        POISTUVAT täydellisesti ihmisestä ja Jumalan kirjoista ja
        muistista (Joh 1:29). Niitä synnillisiä tekoja, synnillisiä asioita,
        ei siis ole koskaan tapahtunut Jumalan maailmassa. Niitä ei
        yksinkertaisesti ole olemassa. Uskoontullut ihminen on vauvasta,
        syntymästään, asti ollut aina Jumalan yhteydessä ilman välirikkoa
        Jeesuksen veren alla ja puhdistuksessa.

        Ja jos uskova luopuu Jumalasta ja alkaa tehdä syntiä, yhtään
        hänen vanhurskasta tekoansa ei muisteta, koska ne POISTUVAT
        ihmisen elämästä ja Jumalan muistista ja kirjoista. Niitä ei ole
        koskaan tehty, eikä niitä ole olemassa Jumalan maailmassa eikä
        Hänen kirjoissaan.

        Olisikohan tässä kysymys samasta teologiasta? Niiden nimet,
        jotka luopuvat Jumalasta, poistetaan Elämän Kirjasta. Niitä nimiä
        ei siis ole koskaa ollut Jumalan Kirjassa, Hänen maailmassaan,
        Elämän Kirjassa. Niitä ei siis ole koskaan sinne kirjoitettu, Jumalan
        maailmassa. En väitä, että näin, on vaan pohdin, että näin voisi
        olla asian laita.

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan Jumala loi kaikkien ihmisten sielut valmiiksi maailman luomisessa ja merkitsi valituttujen nimet Karitsan elämänkirjaan jo silloin.

      Jes. 57:16

      Sillä en minä iankaiken riitele enkä vihastu ainiaaksi; muutoin henki nääntyisi minun kasvojeni edessä, ne sielut, jotka minä tehnyt olen.

    • Anonyymi

      Tässä vaiheessa Jeesus oli vielä maan päällä.

      Luuk.10:20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."

    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on paha heresia, mikä on rakennettu kristittyjen eksytystä varten,
      tarkoin valittujen jakeiden hokemiseen ja toistamiseen.

    • Anonyymi

      Amerikasta tuodun Helluntailiikkeen opit on homppelimiesten keksimiä oppeja.

    • Anonyymi

      3 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
      15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina

    • Anonyymi

      helluntailiikkeellä on ihan omat Amerikan opit ja herkut ja novumit, siksi ne joutuu jatkuvasti riitelemään kristittyjen kanssa

      • Anonyymi

        Jehovantodistajat,Helluntaintodistajat,Mormonintodistajat, sama henki perusti ne kaikki
        ei-kristityt Jenkkilahkot.
        Tehtävänä kristittyjen käännyttäminen.


    • "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
      Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
      Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
      "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?
      Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
      Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Heitä ainuttakaan hyvää tekoa ei mainita.

      • Anonyymi

        Niin, kuten olen jo kirjoittanut, niin uskosta osaton ei Raamatun mukaan kykene tekemään yhden yhtä Jumalalle kelpaavaa tekoa, sillä ne kaikki ovat vain ja ainoastaan ihmisen omia tekoja, eivätkä ne kelpaa Jumalan edessä.

        Moni ei varmaan ole huomannut tätä Raamatunkohtaa ja sen sanomaa:

        1. Johanneksen kirje 3
        10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia.
        !!!
        Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta,
        !!!

        Tässä se on sanottu, vaikka se varmasti on mennyt monilta uskoviltakin ohi !


    • Ilm 17:8

      __________

      Kikkoraamattu 1938

      "Peto, jonka sinä näit,
      on ollut,
      eikä sitä enää ole,
      mutta se on nouseva syvyydestä
      ja menevä kadotukseen;
      ja ne maan päällä asuvaiset,
      joiden nimet
      eivät ole kirjoitetut
      elämän kirjaan,
      hamasta maailman perustamisesta,
      ihmettelevät, kun he näkevät pedon,
      että se on ollut
      eikä sitä enää ole,
      mutta se on tuleva. "

      __________

      Kirkkoraamattu 1992

      "Peto, jonka näit,
      on ollut,
      mutta nyt sitä ei ole.
      Se tulee vielä nousemaan syvyydestä,
      mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi.
      Ne maan asukkaat,
      joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen
      ole ollut kirjoitettuna
      elämän kirjaan,
      hämmästyvät pedon nähdessään,
      sillä vaikka se on ollut
      ja mennyt,
      se on vielä tuleva."

      __________

      Raamattu kansalle

      "Peto, jonka näit,
      on ollut,
      mutta sitä ei enää ole.
      Se tulee nousemaan syvyydestä
      ja on menevä kadotukseen.
      Ne maan päällä asuvat,
      joiden nimi
      ei maailman perustamisesta asti
      ole ollut kirjoitettuna
      elämän kirjaan,
      ihmettelevät nähdessään pedon,
      sillä se oli,
      sitä ei enää ole,
      mutta se on tuleva."

      __________

      Suomen Tunnustuksellinen
      Luterilainen Kirkko

      Peto, jonka näit,
      on ollut,
      eikä sitä enää ole,
      mutta se on nouseva syvyydestä
      ja menevä kadotukseen.
      Ne maan päällä asuvat,
      joiden nimet eivät ole kirjoitettuja
      elämän kirjaan,
      aina maailman perustamisesta,
      ihmettelevät, kun he näkevät pedon,
      että se on ollut
      eikä sitä enää ole,
      vaikka se on."

      __________

      Aapeli Saarisalo

      Peto, jonka näit,
      oli
      eikä ole,
      mutta nousee syvyydestä
      ja menee kadotukseen,
      ja ne maan päällä asuvaiset,
      joitten nimet eivät ole kirjoitetut
      elämän kirjaan
      mailman perustamisesta asti,
      ihmettelevät, kun näkevät pedon,
      että se oli
      eikä nyt ole,
      mutta tulee."

      __________

      Jumalan Kansan Raamattu

      "Peto, jonka näit,
      on ollut,
      mutta ei enää ole.
      Se on vielä nouseva syvyydestä,
      mutta on joutuva tuhotuksi.
      Ne maan päällä asuvat,
      joiden nimet eivät ole kirjoitetut
      elämän kirjaan
      maailman perustamisesta asti,
      hämmästyvät nähdessään pedon,
      että se on ollut
      ja mennyt,
      mutta on jälleen oleva täällä."

      ___________________________

      • Anonyymi

        Milloin ymmärrät eron noiden Raamatun paikkojen ja sinun omien sanojesi välillä ?

        Sinä olet itse kirjoittanut näin:

        " Jokaisen ihmisen nimi
        on kirjoitettu Elämän kirjaan
        jo ennen maailman perustamista. "

        Selvääkin selvempi Raamatun vastainen VALHE ja VÄÄRISTELY !

        King James kertoo asian selvemmin vielä, eli FROM, joka tarkoittaa jostakin alkain:

        Johanneksen ilmestys 13:8
        from the foundation of the world.

        8 And all that dwell upon the earth shall worship him, whose names are not written in the book of life of the Lamb slain from the foundation of the world.

        Johanneksen ilmestys 17
        8 The beast that thou sawest was, and is not; and shall ascend out of the bottomless pit, and go into perdition: and they that dwell on the earth shall wonder, whose names were not written in the book of life from the foundation of the world, when they behold the beast that was, and is not, and yet is.

        Ja taas siis from the foundation of the world !

        Tuossa lukee siis FROM...

        Siinä ei lue before something, eli ENNEN JOTAKIN, kuten sinä itsepintaisesti olet väittänyt ja siinä sitkeästi pitäytynyt !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Milloin ymmärrät eron noiden Raamatun paikkojen ja sinun omien sanojesi välillä ?

        Sinä olet itse kirjoittanut näin:

        " Jokaisen ihmisen nimi
        on kirjoitettu Elämän kirjaan
        jo ennen maailman perustamista. "

        Selvääkin selvempi Raamatun vastainen VALHE ja VÄÄRISTELY !

        King James kertoo asian selvemmin vielä, eli FROM, joka tarkoittaa jostakin alkain:

        Johanneksen ilmestys 13:8
        from the foundation of the world.

        8 And all that dwell upon the earth shall worship him, whose names are not written in the book of life of the Lamb slain from the foundation of the world.

        Johanneksen ilmestys 17
        8 The beast that thou sawest was, and is not; and shall ascend out of the bottomless pit, and go into perdition: and they that dwell on the earth shall wonder, whose names were not written in the book of life from the foundation of the world, when they behold the beast that was, and is not, and yet is.

        Ja taas siis from the foundation of the world !

        Tuossa lukee siis FROM...

        Siinä ei lue before something, eli ENNEN JOTAKIN, kuten sinä itsepintaisesti olet väittänyt ja siinä sitkeästi pitäytynyt !

        Nimet kirjoitettiin
        jo ennen maailman perustamista.

        Ja ne joiden nimet
        ovat Elämän kirjassa jäljellä,
        eikä ole pyyhitty sieltä pois,
        ovat olleet kirjoitettuna
        maailman perustamisesta asti.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Nimet kirjoitettiin
        jo ennen maailman perustamista.

        Ja ne joiden nimet
        ovat Elämän kirjassa jäljellä,
        eikä ole pyyhitty sieltä pois,
        ovat olleet kirjoitettuna
        maailman perustamisesta asti.

        Joko alkaa veikkosillekin viimein selvitä kalma kalamoksen todella paha eksytys ja siis toisen evankeliumin levitys täälläkin ?

        Kalma ei sustu uskomaan edes Raamatun selväänkään sanaan, joka on monen monta kertaa vielä toistettu !

        Joko löytyy valo veikkoset, vai teettekö tekin ihan samoin kuin kalma ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joko alkaa veikkosillekin viimein selvitä kalma kalamoksen todella paha eksytys ja siis toisen evankeliumin levitys täälläkin ?

        Kalma ei sustu uskomaan edes Raamatun selväänkään sanaan, joka on monen monta kertaa vielä toistettu !

        Joko löytyy valo veikkoset, vai teettekö tekin ihan samoin kuin kalma ?

        Kun nimi on kirjoitettuna
        maailman perustamisesta asti,
        niin se on täytynyt kirjoittaa ensin
        ja sitten perustaa maailma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko alkaa veikkosillekin viimein selvitä kalma kalamoksen todella paha eksytys ja siis toisen evankeliumin levitys täälläkin ?

        Kalma ei sustu uskomaan edes Raamatun selväänkään sanaan, joka on monen monta kertaa vielä toistettu !

        Joko löytyy valo veikkoset, vai teettekö tekin ihan samoin kuin kalma ?

        Viis Kalamoksesta, viis jaikalista, viis Usko Toivosesta ja viis minusta, saviseutulaisesta!

        Kiitos, kunnia ja ylistys Jumalalle Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta ja nimessä!

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        ( Joh. 3:16)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viis Kalamoksesta, viis jaikalista, viis Usko Toivosesta ja viis minusta, saviseutulaisesta!

        Kiitos, kunnia ja ylistys Jumalalle Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta ja nimessä!

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        ( Joh. 3:16)

        s-seutulainen

        No, vieläkö sinä s-seutulainen pidät kalamosta uskonveljenäsi ?

        Onko hän mielestäsi uudestisyntynyt ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viis Kalamoksesta, viis jaikalista, viis Usko Toivosesta ja viis minusta, saviseutulaisesta!

        Kiitos, kunnia ja ylistys Jumalalle Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta ja nimessä!

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        ( Joh. 3:16)

        s-seutulainen

        Sen haluan vielä lisätä edelliseen, että kun sinä laitoit tämän Sanan, joka on Totuus:

        Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Niin kalamos ei usko tuohon !

        Kalamoksen usko perustuu ja hän uskoo siihen, että hänen oma nimensä on kirjoitettu Elämän kirjaan JO ENNEN maailman perustamista !

        Uskon kohde on ihan eri !

        Tai sitten kalmalla on toinenkin tie pelastumiselle, eli onkin 2 eri tietä, eikä Yksi Tie, eli Kristus !

        Mutta täysin Raamatunvastainen harhaoppi on kyseessä ja ihan toinen "evankeliumi" vaikka toista ei Raamatun mukaan ole !

        Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        Joko alkaa selvitä se, että kuinka vakavasta harhaopista on oikeasti kyse ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen haluan vielä lisätä edelliseen, että kun sinä laitoit tämän Sanan, joka on Totuus:

        Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Niin kalamos ei usko tuohon !

        Kalamoksen usko perustuu ja hän uskoo siihen, että hänen oma nimensä on kirjoitettu Elämän kirjaan JO ENNEN maailman perustamista !

        Uskon kohde on ihan eri !

        Tai sitten kalmalla on toinenkin tie pelastumiselle, eli onkin 2 eri tietä, eikä Yksi Tie, eli Kristus !

        Mutta täysin Raamatunvastainen harhaoppi on kyseessä ja ihan toinen "evankeliumi" vaikka toista ei Raamatun mukaan ole !

        Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        Joko alkaa selvitä se, että kuinka vakavasta harhaopista on oikeasti kyse ?

        Luitkohan ollenkaan avaustani.

        Jokaisen ihmisen nimi
        on kirjoitettu Elämän kirjaan
        jo ennen maailman perustamista.

        Jumala ei ole tarkoittanut
        yhtään ihmistä kadotukseen.
        Jokainen on luotu Jumalan yhteyteen.

        Ja siltä varalta,
        että tapahtuu syntiinlankeemus,
        oli jo ennen maailman perustamista
        myös tehty suunnitelma
        pulaan joutuneen ihmissuvun
        pelastamisesta.

        Tuo katkelma viittasi juuri
        tuohon jakeeseen (Joh 3:16)


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Luitkohan ollenkaan avaustani.

        Jokaisen ihmisen nimi
        on kirjoitettu Elämän kirjaan
        jo ennen maailman perustamista.

        Jumala ei ole tarkoittanut
        yhtään ihmistä kadotukseen.
        Jokainen on luotu Jumalan yhteyteen.

        Ja siltä varalta,
        että tapahtuu syntiinlankeemus,
        oli jo ennen maailman perustamista
        myös tehty suunnitelma
        pulaan joutuneen ihmissuvun
        pelastamisesta.

        Tuo katkelma viittasi juuri
        tuohon jakeeseen (Joh 3:16)

        Vaikka sinä kalma et uskokkaan, niin minä ymmärrän ihan täysin sinun juttusi !

        Niissä ei ole enää yhtään mitään epäselvää minulle !

        Kaikki siis on ihan selvää !

        Toivon vain sitä, että asiat olisivat tulleet selväksi viimein muillekin keskustelijoille !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sinä kalma et uskokkaan, niin minä ymmärrän ihan täysin sinun juttusi !

        Niissä ei ole enää yhtään mitään epäselvää minulle !

        Kaikki siis on ihan selvää !

        Toivon vain sitä, että asiat olisivat tulleet selväksi viimein muillekin keskustelijoille !

        Tuliko myös tämä selväksi:

        Kun nimi on kirjoitettuna
        maailman perustamisesta asti,
        niin se on täytynyt kirjoittaa ensin
        ja sitten perustaa maailma.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Tuliko myös tämä selväksi:

        Kun nimi on kirjoitettuna
        maailman perustamisesta asti,
        niin se on täytynyt kirjoittaa ensin
        ja sitten perustaa maailma.

        Se tuli aivan selväksi, vaikka sellaista siis ei Raamatussa missään luekkaan !

        Mutta sinä uskot niin kuitenkin !

        Joten kaikki on ihan selvää !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se tuli aivan selväksi, vaikka sellaista siis ei Raamatussa missään luekkaan !

        Mutta sinä uskot niin kuitenkin !

        Joten kaikki on ihan selvää !

        "Ne maan päällä asuvat,
        joiden nimi
        ei maailman perustamisesta asti
        ole ollut kirjoitettuna
        elämän kirjaan"

        Löydätkö tämän Raamatusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sinä kalma et uskokkaan, niin minä ymmärrän ihan täysin sinun juttusi !

        Niissä ei ole enää yhtään mitään epäselvää minulle !

        Kaikki siis on ihan selvää !

        Toivon vain sitä, että asiat olisivat tulleet selväksi viimein muillekin keskustelijoille !

        Huutomerkkien lisäily toisarvoiseen testiin ei tee tekstistä uskottavampaa. Kun huutomerkki on joka lauseessa, on sen vaikutus puhdas NOLLA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huutomerkkien lisäily toisarvoiseen testiin ei tee tekstistä uskottavampaa. Kun huutomerkki on joka lauseessa, on sen vaikutus puhdas NOLLA!

        Silti Totuus ei katoa,, eikä se laimennu yhtään mihinkään !

        Siis vaikka minun oma toimintani olisi vajavaista !


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        "Ne maan päällä asuvat,
        joiden nimi
        ei maailman perustamisesta asti
        ole ollut kirjoitettuna
        elämän kirjaan"

        Löydätkö tämän Raamatusta?

        Luetko nyt viimeinkin sen ihan itse ja sen, mitä siinä oikeasti sanotaan ?

        Siinä EI LUE !

        ENNEN maailman perustamista !

        Siinä lukee maailman perustamisesta asti !

        Milloin opit lukemaan edes kalma ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luetko nyt viimeinkin sen ihan itse ja sen, mitä siinä oikeasti sanotaan ?

        Siinä EI LUE !

        ENNEN maailman perustamista !

        Siinä lukee maailman perustamisesta asti !

        Milloin opit lukemaan edes kalma ?

        Juu ei lue.
        Tästä olemme yhtä mieltä.

        Muualta Raamatusta
        löydämme sen,
        että nimet on kirjoitettu
        Elämän kirjaan
        jo ennen maailman perustamista.

        Ja se ilmoitus
        on täysin yhtä pitävä
        tämän ilmoituksen kanssa:

        "Ne maan päällä asuvat,
        joiden nimi
        ei maailman perustamisesta asti
        ole ollut kirjoitettuna
        elämän kirjaan"

        Siis kun nimi on kirjoitettuna
        maailman perustamisesta asti,
        niin se on täytynyt
        kirjoittaa ensin
        ja sitten perustaa maailma.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Juu ei lue.
        Tästä olemme yhtä mieltä.

        Muualta Raamatusta
        löydämme sen,
        että nimet on kirjoitettu
        Elämän kirjaan
        jo ennen maailman perustamista.

        Ja se ilmoitus
        on täysin yhtä pitävä
        tämän ilmoituksen kanssa:

        "Ne maan päällä asuvat,
        joiden nimi
        ei maailman perustamisesta asti
        ole ollut kirjoitettuna
        elämän kirjaan"

        Siis kun nimi on kirjoitettuna
        maailman perustamisesta asti,
        niin se on täytynyt
        kirjoittaa ensin
        ja sitten perustaa maailma.

        Näytä nyt sitten se Raamatunkohta, jossa sanotaan se väittämäsi asia !

        Äläkä vain venkoile !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näytä nyt sitten se Raamatunkohta, jossa sanotaan se väittämäsi asia !

        Äläkä vain venkoile !

        Älä itse venkoile,
        vaan kuittaa ensin tämä:

        Ne maan päällä asuvat,
        joiden nimi
        ei maailman perustamisesta asti
        ole ollut kirjoitettuna
        elämän kirjaan"

        Siis kun nimi on kirjoitettuna
        maailman perustamisesta asti,
        niin se on täytynyt
        kirjoittaa ensin
        ja sitten perustaa maailma.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Älä itse venkoile,
        vaan kuittaa ensin tämä:

        Ne maan päällä asuvat,
        joiden nimi
        ei maailman perustamisesta asti
        ole ollut kirjoitettuna
        elämän kirjaan"

        Siis kun nimi on kirjoitettuna
        maailman perustamisesta asti,
        niin se on täytynyt
        kirjoittaa ensin
        ja sitten perustaa maailma.

        Opettele suomea !

        Olen jo monen monta kertaa kertonut suomen sijamuodoista ja jopa King James käännöksestä selvästi näyttänyt sen, että siinä lukee FROM, eli JOSTAKIN ALKAIN !

        EI siis todellakaan ENNEN maailman perustamista !

        Siia alkipiste on maailman perustaminen ja siitä alkain on niitä nimiä LISÄTTY Elämän kirjaan, kun ihmisistä on tullut Eläviä, eli Hengellisiä / uskovia.

        Kuten itse todistin uudestisyntymisestäni, niin minun nimeni kirjoitettiin silloin Elämän kirjaan, kun itse uudestisynnyin !

        En jaksaisi näin selvää asiaa yhä uudestaan ja uudestaan selittää, kun sinä kieltäydyt uskomasta siihen, mitä Raamattu oikeasti sanoo !


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Älä itse venkoile,
        vaan kuittaa ensin tämä:

        Ne maan päällä asuvat,
        joiden nimi
        ei maailman perustamisesta asti
        ole ollut kirjoitettuna
        elämän kirjaan"

        Siis kun nimi on kirjoitettuna
        maailman perustamisesta asti,
        niin se on täytynyt
        kirjoittaa ensin
        ja sitten perustaa maailma.

        Näytä nyt siis sieltä Raamatusta se kohta, jossa sanotaan ENNEN maailman perustamista, noissa lainauksissasi sitä "ENNEN maailman perustamista", ei missään ollut eikä ole !!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näytä nyt siis sieltä Raamatusta se kohta, jossa sanotaan ENNEN maailman perustamista, noissa lainauksissasi sitä "ENNEN maailman perustamista", ei missään ollut eikä ole !!!

        "Ne maan päällä asuvat,
        joiden nimi
        ei maailman perustamisesta asti
        ole ollut kirjoitettuna
        elämän kirjaan"

        Mitä tuossa mielestäsi sanotaan?

        Palataan sitten siihen,
        mitä tapahtui ennen maailman perustamista.
        Raamattu kertoo siitä paljon.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        "Ne maan päällä asuvat,
        joiden nimi
        ei maailman perustamisesta asti
        ole ollut kirjoitettuna
        elämän kirjaan"

        Mitä tuossa mielestäsi sanotaan?

        Palataan sitten siihen,
        mitä tapahtui ennen maailman perustamista.
        Raamattu kertoo siitä paljon.

        Tämä menee jo todella säälittäväksi jankkaamiseksi kalma !

        Näytä Raamatusta se kohta, jossa sanotaan KAIKKIEN IHMISTEN nimien kirjoitetun Elämän kirjaan jo ENNEN maailman perustamista ja lopeta turha jankkaamisesi KIITOS !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä menee jo todella säälittäväksi jankkaamiseksi kalma !

        Näytä Raamatusta se kohta, jossa sanotaan KAIKKIEN IHMISTEN nimien kirjoitetun Elämän kirjaan jo ENNEN maailman perustamista ja lopeta turha jankkaamisesi KIITOS !

        "Ne maan päällä asuvat,
        joiden nimi
        ei maailman perustamisesta asti
        ole ollut kirjoitettuna
        elämän kirjaan"

        Jos nimi on vielä kirjoitettuna,
        niin se on tuon mukaan
        ollut kirjoitettuna
        yhtä kauan kuin
        maailmaa on perustettu
        ja se on ollut olemassa.

        Eikö?


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        "Ne maan päällä asuvat,
        joiden nimi
        ei maailman perustamisesta asti
        ole ollut kirjoitettuna
        elämän kirjaan"

        Jos nimi on vielä kirjoitettuna,
        niin se on tuon mukaan
        ollut kirjoitettuna
        yhtä kauan kuin
        maailmaa on perustettu
        ja se on ollut olemassa.

        Eikö?

        Montako kertaa sinulle pitää sama asia sanoa ?

        Siinä lukee JOSTAKIN ASTI !

        EI JOSSAKIN !

        Englanninkielinen King James käännös selventää:

        8 And all that dwell upon the earth shall worship him, whose names are not written in the book of life of the Lamb slain from the foundation of the world.

        Siis FROM !

        from
        From


        Käännös
        Prepositiot
        1. -lta
        2. -ltä
        3. -sta
        4. -stä
        Adverbit
        5. ALKAEN
        6. luota

        Adjektiivit

        8. ulos
        9. LÄHTIEN
        10. kuolla johonkin
        11. lukien

        Yritä nyt kalma viim ein edes ymmärtää suomea ja sen sijamuotoja !!!


    • Anonyymi

      Etsi se Raamatunkohta ja lopeta turha jankkaaminen !

      • "Ne maan päällä asuvat,
        joiden nimi
        ei maailman perustamisesta asti
        ole ollut kirjoitettuna
        elämän kirjaan"

        Kuinka kauan Sinun nimesi
        on tuon mukaan ollut
        kirjoitettuna Elämän kirjaan?


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        "Ne maan päällä asuvat,
        joiden nimi
        ei maailman perustamisesta asti
        ole ollut kirjoitettuna
        elämän kirjaan"

        Kuinka kauan Sinun nimesi
        on tuon mukaan ollut
        kirjoitettuna Elämän kirjaan?

        Olen JO senkin sinulle selvästi kertonut !

        Se tapahtuu uudessa liitossa siinä kohtaa, kun ihminen uudestisyntyy !

        Mutta älä kiertele ja kiemurtele kuin käärme, vaan näytä toteen Raamatusta väitteesi !


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        "Ne maan päällä asuvat,
        joiden nimi
        ei maailman perustamisesta asti
        ole ollut kirjoitettuna
        elämän kirjaan"

        Kuinka kauan Sinun nimesi
        on tuon mukaan ollut
        kirjoitettuna Elämän kirjaan?

        Niin ja kalma !

        Tämä sinun itsesi tuoma lainaus jo näyttää oppisi valheeksi, siinä lukee oikein:

        "maailman perustamisesta asti"

        Eli taaskaan siis EI ENNEN maailmanperustamista !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja kalma !

        Tämä sinun itsesi tuoma lainaus jo näyttää oppisi valheeksi, siinä lukee oikein:

        "maailman perustamisesta asti"

        Eli taaskaan siis EI ENNEN maailmanperustamista !

        Kun Sinun nimesi
        on ollut kirjoitettuna
        Elämän kirjaan
        jo maailman perustamisesta asti,
        niin se ei voi olla
        kirjoitettu sinne
        Sinun elinaikanasi.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Kun Sinun nimesi
        on ollut kirjoitettuna
        Elämän kirjaan
        jo maailman perustamisesta asti,
        niin se ei voi olla
        kirjoitettu sinne
        Sinun elinaikanasi.

        Höpö höpö !

        Herää jo harhoistasi viieminkin !


    • Uudestisyntymisen ihme
      tuli mahdolliseksi sen jälkeen,
      kun Jeesus
      oli ripustettu ristinpuuhun
      ja noussut ylös kuolleista.

      Opetuslapset kokivat
      tämän ihmeen ensimmäisinä.

      Se tapahtui silloin,
      kun he kohtasivat
      ylösnousseen Jeesuksen.

      Mutta heidän nimensä oli toki
      kirjoitettuna taivaissa jo sitä ennen,
      kuten Jeesus heille todisti,
      kun vähän riehaantuivat,
      kun riivaajatkin olivat heille alamaisia
      Jeesuksen nimen tähden.

      "Älkää kuitenkaan siitä iloitko,
      että henget ovat teille alamaiset,
      vaan iloitkaa siitä,
      että teidän nimenne
      ovat kirjoitettuina taivaissa."
      (Luuk 10:20)

      Nimeä ei siis suinkaan
      kirjoiteta Elämänkirjaan
      vasta uudestisyntymisen yhteydessä.

    • Anonyymi

      "... niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
      edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,...

      1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
      2 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
      3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
      4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
      5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
      6 sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
      7 jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.
      8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
      9 tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -
      10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
      11 Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
      12 että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
      13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
      14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.
      ( Ef. 1)

      s-seutulainen

      • Anonyymi

        Mitä haluat itse lainauksellasi sanoa ?


      • Anonyymi

        Kerrataan:

        Ymmärrätkö nyt sinä s-seutulainen sen, että kalamos ei luota Kristukseen vaan "Elämän kirja pelastaa" oppiin ?

        Siis kalamoksen uskon perusta ja pohja ei ole Kristus kallio, vaan "elämän kirja oppi" !

        Kalamos siis juuri paljasti sen, että hän on ollut pelastettu jo vauvasta asti, eikä hän siten ole koskaan ollut erillään Jumalasta !

        Siis hänen omien sanojensa mukaan !

        -------------------------


        kalamos
        2023-06-02 13:29:05
        UUSI

        Anonyymi kirjoitti:
        Olet lisäksi väittänyt siis niinkin, että jos vauvasta asti ei luovu Jumalasta, niin silloin ihmisen nimeä ei Elämän kirjasta pyyhitä !

        Eikä siis sinun ole ?

        -------------------

        Niin.

        --------------------

        Tässä tämä kalman harhaoppi ja sen YDIN ja PERUSTA näkyy !

        Eli sen sanoma siis on:

        " Elämän kirja pelastaa", siis pohja ja perusta ei ole Kristus, vaan ihan muu !


      • Anonyymi

        S-seutulainen !

        Lue tuo poistettu viestini toisesta ketjusta, tämä menee jo ihan pelleilyksi näköjään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä haluat itse lainauksellasi sanoa ?

        >>Mitä haluat itse lainauksellasi sanoa ?<<

        Tätä:

        Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa; mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.” (Room. 8:29-30)

        ”Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.” (Ap. t. 13:48)

        ”Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sen tähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.” (2. Tess. 2:13)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Mitä haluat itse lainauksellasi sanoa ?<<

        Tätä:

        Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa; mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.” (Room. 8:29-30)

        ”Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.” (Ap. t. 13:48)

        ”Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sen tähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.” (2. Tess. 2:13)

        s-seutulainen

        Väitätkö sinä nyt niin, että KAIKKI on ennalta määrätty ?

        Eli uskotko sinä siis fatalismiin, eli kohtaloon ?

        Siis Raamattu sanoo selvästi näin:

        Matt. 22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
        3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
        4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
        6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

        Kaikki uudestisyntyneetkään eivät ole siis valittuja, eli ennalta valittuja !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö sinä nyt niin, että KAIKKI on ennalta määrätty ?

        Eli uskotko sinä siis fatalismiin, eli kohtaloon ?

        Siis Raamattu sanoo selvästi näin:

        Matt. 22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
        3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
        4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
        6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

        Kaikki uudestisyntyneetkään eivät ole siis valittuja, eli ennalta valittuja !

        >>Eli uskotko sinä siis fatalismiin, eli kohtaloon? <<

        En, mutta Jumalan ennalta tietämiseen uskon.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Eli uskotko sinä siis fatalismiin, eli kohtaloon? <<

        En, mutta Jumalan ennalta tietämiseen uskon.

        s-seutulainen

        Eli kaikkienko kohtalo on jo ennalta määrätty ?

        Oletko tosissasi ?

        Ihmisen valinnoilla ei ole mitään väliä, kaikki kun on ennalta jo Jumala päättänyt ja määrännyt ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Eli uskotko sinä siis fatalismiin, eli kohtaloon? <<

        En, mutta Jumalan ennalta tietämiseen uskon.

        s-seutulainen

        Joten s-seutulainen !

        Etkö osaa lukea, vai etkö sinäkään ymmärrä lukemaasi, eli suomen kieltä ?

        Matt. 22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
        3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
        4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
        6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

        Kaikki uudestisyntyneetkään eivät ole siis valittuja, eli ennalta valittuja !

        Ja vaikka joitakin uskovia siis voi eksyttää ja moni jopa luopuu uskostaan ja menettää pelastuksensa, niin vain ne harvat siis Jumala suojelee / säilyttää, kuten tuossa selvästi sanotaankin !

        Matt. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        King James kertoo taas asian selvemmin:

        24 For there shall arise false Christs, and false prophets, and shall shew great signs and wonders; insomuch that, if it were possible, they shall deceive the very elect.

        f it were possible

        Jos olisi mahdollista, mutta kun ei siis ole, mutta vain valittujen , eli hyvin harvojen kohdalla on noin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Eli uskotko sinä siis fatalismiin, eli kohtaloon? <<

        En, mutta Jumalan ennalta tietämiseen uskon.

        s-seutulainen

        Minä en oikeasti ymmärrä sitä, että miten sinä s-seutulainen ja usko toivonen sun muut olette yhä noin sokeita näille ihan perus asioille ???

        Miten se vuosikymmenienkin jälkeen on yhä noin teidän kohdallanne ?

        Miten voitte yhä olla noin oppimattomia ?


    • Anonyymi

      No, tuskin kukaan iloitsee siitä jonka kaikki voivat lukea. Uskova iloitsee yksin siitä että nimi on elävien kirjoissa.

    • ELÄMÄN KIRJA

      Eli tästä keskustelemme:

      "ja kirjat avattiin;
      ja avattiin toinen kirja,
      joka on elämän kirja;
      ja kuolleet tuomittiin
      sen perusteella,
      mitä kirjoihin oli kirjoitettu,
      tekojensa mukaan.
      ---
      Ja joka ei ollut
      elämän kirjaan kirjoitettu,
      se heitettiin tuliseen järveen."
      (Ilm 20:12-15)

      Kun (hengellisesti) kuolleet
      tuomitaan,
      niin Elämän kirja on auki
      sen varmistamiseksi,
      ettei kyseistä nimeä löydy
      Elämän kirjasta,
      vaan se on pyyhitty sieltä pois.

      Muista kirjoista,
      jotka tuossa hetkessä ovat
      avattuna,
      luetaan kuolleiden teot,
      ja näiden tekojen mukaan
      kuolleet tuomitaan.

      Siis kunkin ihmisen osalta
      on kirjoitettu tekojen kirja
      sitä mukaa kuin ihminen
      on tekoja tehnyt.

      Ja sitten eräänä päivänä
      (hengellisesti) kuolleet
      seisovat Valtaistuimen edessä,
      ja kirjat avataan.

      Jokaisen ihmisen teot
      on kirjattu omaan kirjaansa.

      Noiden kirjojen
      avaamisen jälkeen
      avataan toinen kirja,
      joka on vain yksi kirja
      eli Elämän kirja.

      Siinä on niiden ihmisten nimet,
      joiden nimiä
      ei ole sieltä pyyhitty pois.

      Ennen kuolleiden tuomiota
      tarkistetaan vielä
      Elämän kirjasta,
      että nimeä ei sieltä löydy.

      Ja jos ei löydy,
      niin sitten tuomitaan
      tekojen mukaan.

      Tuossa tuomion hetkessä tuomitaan
      vain kuolleet,
      ja ymmärrän tässä tarkoitettavan
      nimenomaan hengellisesti kuolleita.

      Kaikki ovat tuossa vaiheessa
      toki jo kokeneet
      ruumiillisen kuoleman
      ja myös
      ruumiin ylösnousemisen.

      Mutta tuossa tuomiossa
      tuomitaan vain kuolleet
      tarkoittaen niitä,
      joiden nimeä ei löydy
      Elämän kirjasta.

      Jokaisen ihmisen nimi
      on kirjoitettu Elämän kirjaan
      jo ennen maailman perustamista.

      Jumala ei ole tarkoittanut
      yhtään ihmistä kadotukseen.
      Jokainen on luotu Jumalan yhteyteen.

      Ja siltä varalta,
      että tapahtuu syntiinlankeemus,
      oli jo ennen maailman perustamista
      myös tehty suunnitelma
      pulaan joutuneen ihmissuvun
      pelastamisesta.

      Jumala siis tahtoo,
      että kaikki ihmiset pelastuisivat.

      Ja sen tähden kaikki on valmiina.
      Valitettavasti kaikki ihmiset
      eivät halua tulla Jumalan yhteyteen.

      Ja tällaisia ihmisiä on
      maan päällä erityisesti
      lopun aikana.

      "Peto, jonka sinä näit,
      on ollut,
      eikä sitä enää ole,
      mutta se on nouseva syvyydestä
      ja menevä kadotukseen;
      ja ne maan päällä asuvaiset,
      joiden nimet
      eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan,
      hamasta maailman perustamisesta"
      (Ilm 17:8)

      Tuon mukaan,
      jos nimi löytyy Elämän kirjasta,
      se on ollut siellä hamasta
      maailman perustamisesta asti.

      Mutta kuten jo alussa totesin,
      se on kirjoitettu sinne
      jo ennen maailman perustamista
      samaan aikaan kun laadittiin
      pelastussuunnitelma siltä varalta,
      että ihminen lankeaa syntiin.

      Uskovienkin keskuuteen
      on iskostunut lausahduksia,
      joita ei Raamatusta löydy.

      Yksi tällainen on sanonta,
      jonka mukaan tulin uskoon
      ja synnyin uudesti ylhäältä
      Jumalan lapseksi
      ja nimeni kirjoitettiin
      Elämän kirjaan.

      Tällaista ei kuitenkaan
      Raamatussa sanota.
      Vaan nimemme on ollut
      kirjoitettuna Elämän kirjassa
      maailman perustamisesta asti.

      Kun Jeesus oli lähettänyt
      kuusi tusinaa miestä
      kaksittain edellään
      kaupunkeihin ja kyliin,
      niin nämä eivät olleet vielä
      syntyneet uudesti ylhäältä Hengestä.

      Kun he palasivat Jeesuksen tykö
      iloiten siitä,
      että riivaajatkin
      olivat heille alamaisia,
      Jeesus sanoi:

      "Älkää kuitenkaan siitä iloitko,
      että henget ovat teille alamaiset,
      vaan iloitkaa siitä,
      että teidän nimenne
      ovat kirjoitettuina taivaissa."
      (Luuk 10:20)

      Siis he eivät olleet
      vielä uudestisyntyneet,
      ja kuitenkin
      heidän nimensä oli taivaissa.
      Sama koskee kaikkia lapsia.

      Sallikaa lasten tulla minun tyköni,
      älkääkä estäkö heitä,
      sillä sellaisten on
      Jumalan valtakunta.
      (Mark 10:14 STLK)

      Ja samaan joukkoon kuului
      tietenkin myös perustusina
      eli Jeesuksen opetuslapset,
      joista yksi ei koskaan
      syntynyt uudesti
      ylhäältä Hengestä.

      Mutta kaikkien ihmisten nimi
      on jo maailman perustamisesta asti
      kirjoitettuna Elämän kirjaan.

      Löydämme Ilmestyskirjan osiosta
      'Mikä nyt on'
      moniakin seurakuntia,
      joiden joukossa on ihmisiä,
      jotka eivät ole Jeesuksen omia.

      Ja joidenkin kohdalla
      ei ovi koskaan aukea.
      Silloin nimi pyyhitään lopulta pois
      Elämän kirjasta.

      Mutta me,
      jotka olemme
      avanneet sydämemme oven
      Jeesukselle
      olemme enemmän kuin voittajia.

      "Joka voittaa,
      se näin puetaan valkeihin vaatteisiin,
      enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä
      elämän kirjasta,
      ja minä olen tunnustava hänen nimensä
      Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
      (Ilm 3:5)

      Jeesukseen uskovat
      ovat jo nyt siirretyt
      kuolemasta elämään.
      eivätkä he joudu tuomittavaksi.

      "Totisesti,
      totisesti minä sanon teille:
      joka kuulee minun sanani
      ja uskoo häneen,
      joka on minut lähettänyt,
      sillä on iankaikkinen elämä,
      eikä hän joudu tuomittavaksi,
      vaan on siirtynyt
      kuolemasta elämään."
      (Joh 5:24)

      Sen sijaan me joudumme/pääsemme
      jo yli tuhat vuotta
      ennen tuota viimeistä tuomiota
      Kristuksen palkintotuomioistuimen eteen.
      Mutta kadotustuomio
      ei Kristuksen omia kohtaa.

      • Anonyymi

        Yhä vain jatkat oppiesi kopiointia omilta sivuiltasi !

        Tämä ei ole keskustelua, vaan pakkosyöttöä !!!

        Etkä sinä pysty asioita hukuttamaan loputtomaan kopiointi tulvaasi, vaikka kuinka yrität !

        Minä nostan ydin asiat yhä uudestaan esiin, niin että lopulta kaikki täällä tunnistavat sinun eksytyksesi kunnolla !

        Tässä on se vääristymän ja eksytyksen YDIN:

        " Jokaisen ihmisen nimi
        on kirjoitettu Elämän kirjaan
        jo ennen maailman perustamista. "

        Missään ei Raamatussa noin sanota yhäkään !!!

        Kerrataan:

        Montako kertaa sinulle pitää sama asia sanoa ?

        Siinä lukee JOSTAKIN ASTI !

        EI JOSSAKIN !

        Englanninkielinen King James käännös selventää:

        8 And all that dwell upon the earth shall worship him, whose names are not written in the book of life of the Lamb slain from the foundation of the world.

        Siis FROM !

        from
        From


        Käännös
        Prepositiot
        1. -lta
        2. -ltä
        3. -sta
        4. -stä
        Adverbit
        5. ALKAEN
        6. luota

        Adjektiivit

        8. ulos
        9. LÄHTIEN
        10. kuolla johonkin
        11. lukien

        Yritä nyt kalma viim ein edes ymmärtää suomea ja sen sijamuotoja !!!


    • Anonyymi

      Kaikella Rakkaudella teille. Suutaus on väärä,sillä ihminen ei ole vapaa vaan heitä ohjataan.
      Lähes kaikki uskon suuntaukset ovat vääriä,koska missä ihminen pelkää !
      Nämä kaikki kertovat pelosta,pahasta mitä tulee ja kerää rahaa.
      Ahneita saatanoita sanon minä ja uskon varjolla !

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      442
      2104
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      216
      1828
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1522
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1501
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1237
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1201
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      143
      1174
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      37
      1052
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1016
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      98
      1009
    Aihe