Markkinointiehdotus Sanarisille

Esitän vielä yhden konkreettisen ehdotuksen Ekille diigilehdistä.

Digitaalista Punaista Pelikaania voisi pilotoida paikassa, jossa on potentiaalisia käyttäjäkuntia.

Tällainen paikka on ainakin kirjastojen ePress palvelu. ePress mainostaa etusivuillaan ristikoiden ratkontaa suoraan näköislehtiin. Jos sinne ilmestyisi PuPe, jokainen kävijä tietäisi, että voisi yrittää ratkoa ristikoita suoraan PuPeen.

EV voisi tarjota suurimmille kirjastokimpoille muutaman vanhan Punaisen Pelikaanin ilmaiseksi. Jokaiseen ilmaiseen lehteen voisi laittaa yhden sivun, jossa kerrotaan, että mikäli ollaan kiinnostuneita, voisi ottaa s-potilla yhteyttä Sanarisiin. Jos kiinnostusta löytyy, Sanaris voisi julkaista lehtiä lisää Lehtiluukku-palvelussa.

Mikäli kirjastokimpat kiinnostuisivat muutaman lehden digitointi ePress Finland Oy:n toimesta ei varmasti paljoa maksaisi.

ePressissä ei käytännössä voi ratkoa koviksia. Joka viidestoista minuutti pitää vaihtaa sivua, että ettei lehteä pistetä kiinni. Jos unohtaa siirtyä muulle sivulle, edessä voi olla pahimmillaan n. 20 min. odotus, että pääsee sivulle takaisin. Joitakin helpoimpia voi ristikoita voi ajatella ratkoa ePressissä.

ePress on lähes identtinen Lehtiluukku-palvelun kanssa, joten ePress antaa kuvan siitä, miten lehti toimisi Lehtiluukku-palvelussa.

Samat lehdet voisi laittaa ilmaiseksi myös Lehtiluukku-palveluun. Sekään tuskin tulisi kalliiksi. Lehtiluukku-palvelussa koviksenkin voisi ratkoa loppuun asti, sillä siinä ei ole aikakatkaisua. Palvelussa ei ole myöskään odotusaikoja. Koska Lehtiluukku on digilehtien ostopaikka, se olisi myös hyvä mainoskanava.

Eki voisi mainostaa myös firman kaikilla kolmella nettisivuillaan. Eki voisi foorumiinsa luoda asiasta säikeen.

Mielestäni tämä olisi toteutuessaan halpa ja erittäin pienellä vaivalla toteutettavissa oleva kokeilu. Ei tarvitsisi odottaa 2040-luvulle kuten joku toisessa säikeessä kirjoitti.

57

1043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö nettitutuilta irtoa enää ratkottavaa, kun pitää Ekia yrittää saada jakamaan ilmaisristikoita Huuhaalle.

    • Ajattelin, että viisi ilmaista PuPea eri ajoilta. ePressissä ja ehkä myös Lehtiluukussa kohdeyleisö sitten voisi käydä tutustumassa lehtiin. Jos kokevat lehdet hyviksi, voisivat innostua ostamaan PuPeja joko paperi- tai digiversiona. Ilmaiset digiversiot voisivat siis myös edistää paperiversion myyntiä.

      Monilla paikkakunnilla vain harvassa paikasda on myynnisyä PuPe. Jos lehteä ei ole esillä juurikaan kaupoissa, potentiaalisten asiakkaiden on sitä vaikea löytää. ePress periaatteessa tavoittaa n. 70% suomalaisista. Tosin mitään mielikuvaa siitä, kuinka moni tästä 70% on koskaan käyttänyt ePressiä. En tiedä edes, mistä asiaa voi kysyä.

      Digiversio tarjoaisi silti paljon enemmän kuin paperilehti. Koko Sanarisin ristikkotuotannon voisi periaatteessa digitoida ja laittaa myyntiin Lehtiluukussa. Eki voi myydä kerrallaan vain kolmea lehteä - digitalisaatio toisi myyntiin satoja lehtiä.

      • Anonyymi

        "Eki voi myydä kerrallaan vain kolmea lehteä"

        Poikkeuksia tähänkin sääntöön on. Parisen vuotta sitten etsin itse suuresta marketista uusinta Punaista. Hyllyssä oli samasta lehdestä kolme numeroa: uusin ja kaksi edellistä, jotka kaupan lehtivastaava oli unohtanut määräaikaan mennessä palauttaa Lehtipisteelle. Toivottavasti ei mennyt työpaikka sen huolimattomuuden jälkiselvittelyissä.

        Digiversioiden suuria etuja on jakelu/saatavuus kaikkialle ja vieläpä samaan aikaan.


    • Kun kauppapaikkojen ristikkohyllyt ovat huonoja markkinapaikkoja, kai Sanaris voisi ostaa yhteisyölehditä (Apu, IS, Seura jne.) mainostilaa - vai olisiko se täysin epäkorrekti ajatus?

    • Otin s-postilla yhteyttä ePress Finland Oy:n asiakaspalveluun. Siinä sähköpostikyselyihin vastaa firman tietosuojavastaava Kimmo Laine. Laitoin s-postiin tämän sivun osoitteen.

      • Anonyymi

        Kimmo saa kyllä sätkyn. Tapio et taida tajuta miltä tämä ulkopuolisesta näyttää.


      • Anonyymi

        Kerroitko ePressille senkin, että olet itse polttanut sillat Sanarikseen päin ja että nyt lähdettyäsi ristiretkelle digiratkonnan puolesta haluat näyttää Sanarikselle kaapin paikan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerroitko ePressille senkin, että olet itse polttanut sillat Sanarikseen päin ja että nyt lähdettyäsi ristiretkelle digiratkonnan puolesta haluat näyttää Sanarikselle kaapin paikan?

        Esitin vain asian. Ei tästä mistään valtataistekusta ole kyse.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Esitin vain asian. Ei tästä mistään valtataistekusta ole kyse.

        Kai oikoluit viestisi? Kimmo ei ehkä ota todesta, jos kirje vlisee outoja sanoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroitko ePressille senkin, että olet itse polttanut sillat Sanarikseen päin ja että nyt lähdettyäsi ristiretkelle digiratkonnan puolesta haluat näyttää Sanarikselle kaapin paikan?

        Ja yksityiskohtaisia lisätietoja löytyy säikeestä Sanaris ja tulevaisuuden haasteet - jossa siinäkään tuskin on yhtään edes anonyymiä Sanarisin edustajan kommenttia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja yksityiskohtaisia lisätietoja löytyy säikeestä Sanaris ja tulevaisuuden haasteet - jossa siinäkään tuskin on yhtään edes anonyymiä Sanarisin edustajan kommenttia.

        Kun tähän tuli väliinhuutelua, laitoin s-postin, jossa kopion sisällön. Ei tänne Kimmoa tai muuta firman edustajaa voi pyytää kun tulee aina väliin huutelua.

        Ainakin joku kertoi olevansa Sanarisin foorumiin kirjoittava. Tuskin montaa löytyy.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kun tähän tuli väliinhuutelua, laitoin s-postin, jossa kopion sisällön. Ei tänne Kimmoa tai muuta firman edustajaa voi pyytää kun tulee aina väliin huutelua.

        Ainakin joku kertoi olevansa Sanarisin foorumiin kirjoittava. Tuskin montaa löytyy.

        Eivät he mitään Sanariksen edustajia ole, jotka Sanariksen foorumille kirjoittelevat. Yhtään sen enempää kuin täällä kirjoittelevat ovat City Digital Groupin edustajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät he mitään Sanariksen edustajia ole, jotka Sanariksen foorumille kirjoittelevat. Yhtään sen enempää kuin täällä kirjoittelevat ovat City Digital Groupin edustajia.

        En minä mielestäni niin väittänytkään. Kirjoitin vain "Sanarisin foorumiin kirjoittava". Mutta jos kirjoittavat sinne ja käyvät täällä, ehkä jotain voisi jäädä "kotiin" vietäväksi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En minä mielestäni niin väittänytkään. Kirjoitin vain "Sanarisin foorumiin kirjoittava". Mutta jos kirjoittavat sinne ja käyvät täällä, ehkä jotain voisi jäädä "kotiin" vietäväksi.

        Täältä ei ole Huuhaan osalta mitään kotiinvietävää Sanarisin foorumiin. Huuhaalla on ansaittu porttikielto, eikä mitään Huuhaalta, bulvaanien kautta tai ilman, tulla hyväksymään Sanarisin palstalle. Kaikki jäljet sylttytehtaalle eliminoidaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täältä ei ole Huuhaan osalta mitään kotiinvietävää Sanarisin foorumiin. Huuhaalla on ansaittu porttikielto, eikä mitään Huuhaalta, bulvaanien kautta tai ilman, tulla hyväksymään Sanarisin palstalle. Kaikki jäljet sylttytehtaalle eliminoidaan.

        Satu aidosti tykkää Magmasta. Koska hän käyttää myös Sanarisin foorumia, ajattelin, että hän voisi kertoa sen käytöstä Sanarisin foorumissa - jos vaikka jotkut Sanarisin foorumin kautta voisivat sen löytää.

        Täällä on aitoa kiinnostusta digiratkontaa kohtaan. Luulisi, että Sanarisin foorumissakin siihen on kiinnostusta. Ekin Ristikkoarkisto tuodaan satunnaisesti esille. ePress on muutaman kerran mainittu. Potentiaalisista digiristikkolehdistä ei voi keskustella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täältä ei ole Huuhaan osalta mitään kotiinvietävää Sanarisin foorumiin. Huuhaalla on ansaittu porttikielto, eikä mitään Huuhaalta, bulvaanien kautta tai ilman, tulla hyväksymään Sanarisin palstalle. Kaikki jäljet sylttytehtaalle eliminoidaan.

        Täältä ei ole Huuhaan osalta mitään kotiinvietävää Sanarisin foorumiin. Huuhaalla on ansaittu porttikielto, eikä mitään Huuhaalta, bulvaanien kautta tai ilman, tulla hyväksymään Sanarisin palstalle. Kaikki jäljet sylttytehtaalle eliminoidaan.

        Mistä johtuu tiettyjen Anonyymi-henkilöiden vastentahtoisuus uudistuksiin, pelkoa kenties? Haukutte ohjelmaa, Magma, joka vastaa ns. jonkun kanssa vieretysten ristikon ratkontaa ja yhdessä hauskanpitoa. Minulla ei ole yhtään kaveria/tuttua, joka olisi kiinnostunut vaikeista ristikoista, siispä koin Magman erittäin hauskaksi tavaksi vaihtaa ajatuksia/ratkoa vaikeita paikkoja ristikossa yhdessä. Ilman, että kerrotaan suoria vastauksia toiselle!
        Mitä jos ensin tutkisitte mitä ko. asia tarkoittaa, ennen kuin alatte solvaamaan, että ohjelma olisi esim. ristikoiden ratkaisua ja valmiit ratkaisut esillä.
        En ole bulvaani, ajatukseni ovat olleet ihan omiani ja annoin Tapiolle luvan ne kirjoittaa!
        T:Satu


      • Anonyymi
        SatuSalama kirjoitti:

        Täältä ei ole Huuhaan osalta mitään kotiinvietävää Sanarisin foorumiin. Huuhaalla on ansaittu porttikielto, eikä mitään Huuhaalta, bulvaanien kautta tai ilman, tulla hyväksymään Sanarisin palstalle. Kaikki jäljet sylttytehtaalle eliminoidaan.

        Mistä johtuu tiettyjen Anonyymi-henkilöiden vastentahtoisuus uudistuksiin, pelkoa kenties? Haukutte ohjelmaa, Magma, joka vastaa ns. jonkun kanssa vieretysten ristikon ratkontaa ja yhdessä hauskanpitoa. Minulla ei ole yhtään kaveria/tuttua, joka olisi kiinnostunut vaikeista ristikoista, siispä koin Magman erittäin hauskaksi tavaksi vaihtaa ajatuksia/ratkoa vaikeita paikkoja ristikossa yhdessä. Ilman, että kerrotaan suoria vastauksia toiselle!
        Mitä jos ensin tutkisitte mitä ko. asia tarkoittaa, ennen kuin alatte solvaamaan, että ohjelma olisi esim. ristikoiden ratkaisua ja valmiit ratkaisut esillä.
        En ole bulvaani, ajatukseni ovat olleet ihan omiani ja annoin Tapiolle luvan ne kirjoittaa!
        T:Satu

        Hmmm, onko täällä haukuttu Magmaa? En kyllä muista sellaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmmm, onko täällä haukuttu Magmaa? En kyllä muista sellaista.

        Oikeastaan itse ohjelmaa ei juuri arvosteltu vaan sitä, että, että jonkun mielestä olen käsitellyt asiaa liikaa.

        "Kaiken keskiössä tulee olemaan Magma ja Magma-kaverit, joiden kanssa on kivinta ratkoa. Magmassa voi zättäillä kivasti ja ratkonta sujuu kuin tanssi vaan kivasti."

        ....

        "Miksi jauhat koko ajan Magmasta? Kuka oikeasti viitsii nähdä tuollaisen vaivan, kun kynä, kumi ja paperiristikko on huomattavasti nopeampi ja helpompi vaihtoehto.

        Magma, Magma, Magma… 😂😂😂😂"

        Myönnän, että kun jostakin innostun, sitä tulee käsiteltyä liikaa. Säikeessä "Sanaris ja tulevaisuuden haasteet" käsittelin kuitenkin sen avulla ristikko-ongelmien pohdintaa, en sen kanssa ristikoiden ratkomista (esille nostettuun näkökulmssn kuitenkin vastasin). Muissa säikeissä olen ratkontaakin käsitellyt. Ratkontanäkökulma joku nosti esille ymmärtääkseni muiden säikeiden pohjalta.

        Harva nyt on oikeasti kokeillut ohjelmalla tehdä yhtään mitään. Itse löysin sen sattumalta. Esittelin sen Satua ennen muutamille muillekin, joista yhdestä sain kaverin sekä omien että minulle pohdittavaksi annettujen ristikoiden pahimpien ongelmakohtien selvittämiseen. Ohjelma on ollut minulle hyvä työkalu.

        Sanaridsn foorumissa korostuu minun mielestäni yksilöratkonta. Joskus joku on maininnut ratkoneensa ristikon kimpassa. Niille, jotka kimpparatkontaa haluavat, Magma olisi siihen hyvä mahdollisuus. Kuten Satu toi esille, ei kaikilla ole kaveria, jonka kanssa olla pöydänvieressä ratkommassa yhdessä ristikoita - jos on puoliso, eivät kaikkien puolisot lähde kimpparatkontakaveriksi (kaksikin ihmistä muodostaa jo kimpan). Jos joku puolisonsa kanssa ratkova sanoo, ettei kaipaa ratkontakimppaa, hänellähän on kimppa jo omasta takaa!

        Ei minullskaan ole muuta kimpparatkontamahdollisuutta kuin Magma. Puolisoni ei ristikoita ratko. Kyllä sekä minun että Sadun mielestä oli ihan hyvä ajatus, että tämä mahdollisuus tuotaisiin tietoon Sanarisin foorumissa.

        Toki kyllä pelkäsin Ekin reaktiota, mutta niin voimakasta asian käsittelyn vastustamista kuin hän esitti, en sentään osannut odottaa.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Oikeastaan itse ohjelmaa ei juuri arvosteltu vaan sitä, että, että jonkun mielestä olen käsitellyt asiaa liikaa.

        "Kaiken keskiössä tulee olemaan Magma ja Magma-kaverit, joiden kanssa on kivinta ratkoa. Magmassa voi zättäillä kivasti ja ratkonta sujuu kuin tanssi vaan kivasti."

        ....

        "Miksi jauhat koko ajan Magmasta? Kuka oikeasti viitsii nähdä tuollaisen vaivan, kun kynä, kumi ja paperiristikko on huomattavasti nopeampi ja helpompi vaihtoehto.

        Magma, Magma, Magma… 😂😂😂😂"

        Myönnän, että kun jostakin innostun, sitä tulee käsiteltyä liikaa. Säikeessä "Sanaris ja tulevaisuuden haasteet" käsittelin kuitenkin sen avulla ristikko-ongelmien pohdintaa, en sen kanssa ristikoiden ratkomista (esille nostettuun näkökulmssn kuitenkin vastasin). Muissa säikeissä olen ratkontaakin käsitellyt. Ratkontanäkökulma joku nosti esille ymmärtääkseni muiden säikeiden pohjalta.

        Harva nyt on oikeasti kokeillut ohjelmalla tehdä yhtään mitään. Itse löysin sen sattumalta. Esittelin sen Satua ennen muutamille muillekin, joista yhdestä sain kaverin sekä omien että minulle pohdittavaksi annettujen ristikoiden pahimpien ongelmakohtien selvittämiseen. Ohjelma on ollut minulle hyvä työkalu.

        Sanaridsn foorumissa korostuu minun mielestäni yksilöratkonta. Joskus joku on maininnut ratkoneensa ristikon kimpassa. Niille, jotka kimpparatkontaa haluavat, Magma olisi siihen hyvä mahdollisuus. Kuten Satu toi esille, ei kaikilla ole kaveria, jonka kanssa olla pöydänvieressä ratkommassa yhdessä ristikoita - jos on puoliso, eivät kaikkien puolisot lähde kimpparatkontakaveriksi (kaksikin ihmistä muodostaa jo kimpan). Jos joku puolisonsa kanssa ratkova sanoo, ettei kaipaa ratkontakimppaa, hänellähän on kimppa jo omasta takaa!

        Ei minullskaan ole muuta kimpparatkontamahdollisuutta kuin Magma. Puolisoni ei ristikoita ratko. Kyllä sekä minun että Sadun mielestä oli ihan hyvä ajatus, että tämä mahdollisuus tuotaisiin tietoon Sanarisin foorumissa.

        Toki kyllä pelkäsin Ekin reaktiota, mutta niin voimakasta asian käsittelyn vastustamista kuin hän esitti, en sentään osannut odottaa.

        Sanaris ja tulevaisuuden haasteet säikeessä esitin kyllä täydentävänä ratkontatapana Magman kaltaista ohjelmaa ristikkolehteen. Magma on liian monimutkainen sovellus laajaan käyttöön niiden ristikoiden ratkomiseen lehdessä, joita ei voi suoraan digilehteen ratkoa. Siihen tarkoitukseen ,inulla ei ole esittää täydentävää dovellusts, jonka iframe-elementillä voidi sivulle upottaa.

        Aivan mahdoton sellainen sovellus ei joskus tulevaisuudessa olisi. Kun kysyin ohjelman pääsuunnittelijalta, olisiko mahdollista luoda ristikoiden ratkontaan yksinkertaistettu vetsio, hän vastasi:

        "Thanks for reaching out. It's a very interesting idea. Would you mind
        posting it on our feature request board
        (https://magma.com/my/feedback/requests)? It's always helpful to see
        what ideas others might have on this subject as well.

        Overall, I agree that Magma needs a simplified version of the user
        interface. We're actually working on it right now - primarily thinking
        about making Magma more useful on tablets and mobiles, but also for
        users that are not artists, or for those using it for some other purpose
        than drawing (for example: reviews or simple brainstorming)"


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Oikeastaan itse ohjelmaa ei juuri arvosteltu vaan sitä, että, että jonkun mielestä olen käsitellyt asiaa liikaa.

        "Kaiken keskiössä tulee olemaan Magma ja Magma-kaverit, joiden kanssa on kivinta ratkoa. Magmassa voi zättäillä kivasti ja ratkonta sujuu kuin tanssi vaan kivasti."

        ....

        "Miksi jauhat koko ajan Magmasta? Kuka oikeasti viitsii nähdä tuollaisen vaivan, kun kynä, kumi ja paperiristikko on huomattavasti nopeampi ja helpompi vaihtoehto.

        Magma, Magma, Magma… 😂😂😂😂"

        Myönnän, että kun jostakin innostun, sitä tulee käsiteltyä liikaa. Säikeessä "Sanaris ja tulevaisuuden haasteet" käsittelin kuitenkin sen avulla ristikko-ongelmien pohdintaa, en sen kanssa ristikoiden ratkomista (esille nostettuun näkökulmssn kuitenkin vastasin). Muissa säikeissä olen ratkontaakin käsitellyt. Ratkontanäkökulma joku nosti esille ymmärtääkseni muiden säikeiden pohjalta.

        Harva nyt on oikeasti kokeillut ohjelmalla tehdä yhtään mitään. Itse löysin sen sattumalta. Esittelin sen Satua ennen muutamille muillekin, joista yhdestä sain kaverin sekä omien että minulle pohdittavaksi annettujen ristikoiden pahimpien ongelmakohtien selvittämiseen. Ohjelma on ollut minulle hyvä työkalu.

        Sanaridsn foorumissa korostuu minun mielestäni yksilöratkonta. Joskus joku on maininnut ratkoneensa ristikon kimpassa. Niille, jotka kimpparatkontaa haluavat, Magma olisi siihen hyvä mahdollisuus. Kuten Satu toi esille, ei kaikilla ole kaveria, jonka kanssa olla pöydänvieressä ratkommassa yhdessä ristikoita - jos on puoliso, eivät kaikkien puolisot lähde kimpparatkontakaveriksi (kaksikin ihmistä muodostaa jo kimpan). Jos joku puolisonsa kanssa ratkova sanoo, ettei kaipaa ratkontakimppaa, hänellähän on kimppa jo omasta takaa!

        Ei minullskaan ole muuta kimpparatkontamahdollisuutta kuin Magma. Puolisoni ei ristikoita ratko. Kyllä sekä minun että Sadun mielestä oli ihan hyvä ajatus, että tämä mahdollisuus tuotaisiin tietoon Sanarisin foorumissa.

        Toki kyllä pelkäsin Ekin reaktiota, mutta niin voimakasta asian käsittelyn vastustamista kuin hän esitti, en sentään osannut odottaa.

        Sinulla Huuhaa ei ole mitään tietoa siitä, että tuo Magma-asiaa käsitellyt Sanariksen edustaja olisi ollut juuri EV. Ei kannattaisi heitellä nimiä noin huolettomasti, kun väitteesi on helpolla faktantarkistuksella osoitettavissa perusteettomaksi.

        Se "vastustus" johtui tietysti pitkälti - vai sanoisinko jopa vain ja ainoastaan - siitä antipatiasta, jota sinä Huuhaa olet omilla nettikäytöstavoillasi onnistunut herättämään. Toisin sanoem parin lyhyemmän jälkeen saamastasi ikuisesta mutta hyvin ansaitusta porttikiellosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla Huuhaa ei ole mitään tietoa siitä, että tuo Magma-asiaa käsitellyt Sanariksen edustaja olisi ollut juuri EV. Ei kannattaisi heitellä nimiä noin huolettomasti, kun väitteesi on helpolla faktantarkistuksella osoitettavissa perusteettomaksi.

        Se "vastustus" johtui tietysti pitkälti - vai sanoisinko jopa vain ja ainoastaan - siitä antipatiasta, jota sinä Huuhaa olet omilla nettikäytöstavoillasi onnistunut herättämään. Toisin sanoem parin lyhyemmän jälkeen saamastasi ikuisesta mutta hyvin ansaitusta porttikiellosta.

        Ylläpito on ristikon sisältöä koskevissa asioissa on kommentin sisällön perusteella yleensä EV. Tosin joissakin tapauksessa se on ollut muu kuin EV. Kerran Ylläpito viittasi Ekin ristikkoon tavalla, joka ei sopisi Ekin kirjoittamaksi. Myönnän, että liian suoraviivaisesti päättelin firman edustajan olevan tässä tapauksessa EV. Ekin kantaa asioihin hän kuitenkin edusti.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ylläpito on ristikon sisältöä koskevissa asioissa on kommentin sisällön perusteella yleensä EV. Tosin joissakin tapauksessa se on ollut muu kuin EV. Kerran Ylläpito viittasi Ekin ristikkoon tavalla, joka ei sopisi Ekin kirjoittamaksi. Myönnän, että liian suoraviivaisesti päättelin firman edustajan olevan tässä tapauksessa EV. Ekin kantaa asioihin hän kuitenkin edusti.

        "Ekin kanta asioihin" ja sen käsittely täällä totuutena on törkeää samoin kuin moni muu harrastamasi spekulointi. Kuinka monta kertaa sinulle pitää sanoa, että et tiedä, mitä kulisseissa tapahtuu? Jos sinulla olisi puheyhteys, voisit saada tietää. Sinä mokasit liian monta kertaa ja siitä nyt kärsit.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ylläpito on ristikon sisältöä koskevissa asioissa on kommentin sisällön perusteella yleensä EV. Tosin joissakin tapauksessa se on ollut muu kuin EV. Kerran Ylläpito viittasi Ekin ristikkoon tavalla, joka ei sopisi Ekin kirjoittamaksi. Myönnän, että liian suoraviivaisesti päättelin firman edustajan olevan tässä tapauksessa EV. Ekin kantaa asioihin hän kuitenkin edusti.

        Kun tarkemmin ajattelen Ylläpidon käyttämä tyyli viittaisi pikemminkin siihen, että sen kirjoitti tällä keryas jokin muu firman edustaja. Eki kuitenkin viimekädessä vastaa, mitä firman nimissä Ylläpito kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ylläpito on ristikon sisältöä koskevissa asioissa on kommentin sisällön perusteella yleensä EV. Tosin joissakin tapauksessa se on ollut muu kuin EV. Kerran Ylläpito viittasi Ekin ristikkoon tavalla, joka ei sopisi Ekin kirjoittamaksi. Myönnän, että liian suoraviivaisesti päättelin firman edustajan olevan tässä tapauksessa EV. Ekin kantaa asioihin hän kuitenkin edusti.

        Täysin turhaa, että ryhdyit spekuloimaan ristikkojen sisältöjä koskevien kommenttien suhteen, koska sellaisesta ei nyt ollut kyse.

        Yleensäkin suhtaudut esittämiesi faktojen oikeellisuuteen yhtä leväperäisesti kuin usein oikeinkirjoitukseesi. Nämä puutteet haaskaavaat lukijoiden aikaa, ja niiden harjaaminen kuntoon tietysti kohentaisi uskottavuuttasi merkittävästi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ekin kanta asioihin" ja sen käsittely täällä totuutena on törkeää samoin kuin moni muu harrastamasi spekulointi. Kuinka monta kertaa sinulle pitää sanoa, että et tiedä, mitä kulisseissa tapahtuu? Jos sinulla olisi puheyhteys, voisit saada tietää. Sinä mokasit liian monta kertaa ja siitä nyt kärsit.

        Ei minusta kukaan firman nimissä nimimerkillä Ylläpito voi kirjoittaa muuten kuin myös Ekin kantaa edustaen. Ylläpito on minulle firman virallinen mielipide paitsi ihan teknisissä asioissa, joissa Ylläpito on sivuston tekninen ylläpitäjä. Tekninen ylläpitäjä ei kaiketi sisältöseikkoihin puutu. Eki kuitekin vastaa kaikesta, mitä ylläpidon nimissä kirjoitetaan. Myönnän, että faktisena kirjoittajana pidin liian automaattisesti Ekiä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kun tarkemmin ajattelen Ylläpidon käyttämä tyyli viittaisi pikemminkin siihen, että sen kirjoitti tällä keryas jokin muu firman edustaja. Eki kuitenkin viimekädessä vastaa, mitä firman nimissä Ylläpito kirjoittaa.

        Huuhaa: "Eki kuitenkin viimekädessä vastaa, mitä firman nimissä Ylläpito kirjoittaa."

        Ihme kun Huuhaa ei ole tullut tänne julistamaan, että A-lehtien pääpomo Lyytikäinen pitää Huuhaan tiettyä ehdotusta hyvänä - kun todellisuudessa ehdotusta piti hyvänä asiakaspalvelun vastaajahenkilö, joka lupasi viedä asian eteenpäin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ei minusta kukaan firman nimissä nimimerkillä Ylläpito voi kirjoittaa muuten kuin myös Ekin kantaa edustaen. Ylläpito on minulle firman virallinen mielipide paitsi ihan teknisissä asioissa, joissa Ylläpito on sivuston tekninen ylläpitäjä. Tekninen ylläpitäjä ei kaiketi sisältöseikkoihin puutu. Eki kuitekin vastaa kaikesta, mitä ylläpidon nimissä kirjoitetaan. Myönnän, että faktisena kirjoittajana pidin liian automaattisesti Ekiä.

        Huuhaan 2. periaate nettikeskusteluja varten: Jos jäät kiinni virheestä, niin rupea jankuttamaan, ja jatka niin kauan, että toinen osapuoli varmasti kyllästyy.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ei minusta kukaan firman nimissä nimimerkillä Ylläpito voi kirjoittaa muuten kuin myös Ekin kantaa edustaen. Ylläpito on minulle firman virallinen mielipide paitsi ihan teknisissä asioissa, joissa Ylläpito on sivuston tekninen ylläpitäjä. Tekninen ylläpitäjä ei kaiketi sisältöseikkoihin puutu. Eki kuitekin vastaa kaikesta, mitä ylläpidon nimissä kirjoitetaan. Myönnän, että faktisena kirjoittajana pidin liian automaattisesti Ekiä.

        Väitätkö myös, että esimerkiksi jossain korkeakoulussa IT-ylläpitäjä ei voi nimimerkillä Ylläpito kirjoittaa muuten kuin rehtorin kantaa edustaen? Ja jos saa oman käyttäjätunnuksen sulkeutumisesta kertovan viestin tuolta nimimerkiltä, niin on korrektia tiedottaa siitä täällä näin:

        "Toki kyllä pelkäsin rehtorin reaktiota, mutta niin voimakasta keinoa kuin hän esitti, en sentään osannut odottaa."

        (Huuhaa kirjoitti: "Toki kyllä pelkäsin Ekin reaktiota, mutta niin voimakasta asian käsittelyn vastustamista kuin hän esitti, en sentään osannut odottaa.")


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö myös, että esimerkiksi jossain korkeakoulussa IT-ylläpitäjä ei voi nimimerkillä Ylläpito kirjoittaa muuten kuin rehtorin kantaa edustaen? Ja jos saa oman käyttäjätunnuksen sulkeutumisesta kertovan viestin tuolta nimimerkiltä, niin on korrektia tiedottaa siitä täällä näin:

        "Toki kyllä pelkäsin rehtorin reaktiota, mutta niin voimakasta keinoa kuin hän esitti, en sentään osannut odottaa."

        (Huuhaa kirjoitti: "Toki kyllä pelkäsin Ekin reaktiota, mutta niin voimakasta asian käsittelyn vastustamista kuin hän esitti, en sentään osannut odottaa.")

        Kun on kyse ristikoiden julkaisusta, mitä sisältöjä niissä käsitellään ja mitä ei saa käsitellä, minulle nimimerkki Ylläpito aina ikään kuin Eki, riippumatta siitä, kuka kirjoittaa. Niissä kysymyksissä nimimerkin Ylläpito takaa ei voi sooloilla esittäen omia mielipiteitään. Vaikka saattoi olla, että Magmaan vastasi joku muu firman työntekijä kuin Eki, minulle hän oli silti Eki.

        "Se "vastustus" johtui tietysti pitkälti - vai sanoisinko jopa vain ja ainoastaan - siitä antipatiasta, jota sinä Huuhaa olet omilla nettikäytöstavoillasi onnistunut herättämään."

        Tämän tiedostan. Jos Sadun kanssa kimpparatkonnassa olisi ollut joku muu kuin minä, Satu olisi saanut uuden säikeen asiasta luoda. Magma on nyt Ekin foorumissa minun takia tabuaihe. Koska Satu ei ole minä ja hän aidosti tykkäsi Magman mahdollistamasta kimpparatkontamahdollisuudesta, ajattelin, että minusta huolimatta Sanaris antaisi Sadulle mahdollisuuden omista kokemuksistaan laajemmin kertoa. Aivan niin kovaa vastustusta en odottanut. Magma on vähän turhan monimutkainen. Sadunkin kanssa oli ohjelman käytön kanssa opettelua. Kaksi, jota pyysin Magmaan, kertoi, ettei se toiminut hänen laitteillaan kunnolla. Mahdollisuudet käyttää Magmaa kaatuivat siis kahden ihmisen kohdalla liian vanhoihin laitteisiin. Yksi koki sen liian vaikeaksi käyttää tietokoneella. Ei Magma mitään suurta suosiota voisi saada opettelemisen tarpeen vuoksi ja siksi, että se edellyttää suhteellisen tuoretta laitekantaa. Vuoden 2017 Honor-kännykässä se kuitenkin toimi varsin moitteetta.

        Kerroin muistaakseni toisessa säikeessä, että Magmasta olisi hyötyä digitaalisten ristikkolehtien kimpparatkonnassa. Magmassa voisi kutsua kavereita digitaalisen ristikkolehden ongelmien selvittelyyn. Kun Magmassa kutsuisi pari kaveria puhekeskusteluun, voisi sen jälkeen siirtyä digitaaliseen ristikkolehteen.

        Otetaan konkreettinen esimerkki Punainen Pelikaani 3/2023 s. 32 ristikosta. Joku voisi kysyä vihjeestä TYYSTIN HYMYTÖN kimpparatkontakaveriltaan: "Voisitko antaa vinkkiä, mitä voisi tulla ristikon keskellä olevaan vihjeeseen TYYSTIN HYMYTÖN." Jos alue tuntuu kovin vaikealta, siitä voi ottaa kuvaruutukopion, jota voi tarkastella Magmassa.

        Vastaava toimii paperisenkin lehden kanssa. Magmalla voi kutsua kimpan paperilehden ratkontaa, vaikka paperista lehteä ei toisi Magmaan. Jos tulee oikein vaikea alue voi ottaa valokuvan, jonka sitten tuo Magmaan. Magma tuo tällä tavoin uuden ulottuvuuden niin paperisten kuin digitaalisten ristikoiden ratkontaan. On harmi, että tästä uusi ulottuvuudesta ei voi Sanarisin foorumissa keskustella, vaikka se ei suuren joukon asia olisikaan.

        Maksullisten digitaalisten ristikkolehtien käsittely ei kuitenkaan ole tabu vain minun vuokseni. Se on tabu siksi, ettei Eki näe niissä bisnesmahdollisuutta. Halusin tällä säikeellä kertoa Ekille, että kyllä digitaalisille ristikkolehdille minun mielestäni löytyy bisnesmahdollisuuksia kun markkinoi asiasta kanavissa, joissa tavoittaa potentiaalisen asiakaskunnan.

        Ehdotukseni on vähän kuin ilmaiset ämpärit, "digiämpäreinä" olisivat nyt muutama ilmainen digiPuPe. Jos "digiämpärit" kirjastossa ja Lehtiluukussa tavoittaisivat ihmisiä, he voisivat innostua PuPesta ja ostaa paperilehtiä tai digitaalisia PuPeja. Digitaaliset PuPet olisivat mainos sekä paperi- että digilehdille.

        Paperisissa PuPe-lehdissä voisi mainostaa digiPuPea:
        "Jäikö vielä mieli ratkoa Punaisia Pelikaaneja? Lehtiluukku-palvelusta löydät toista sataa vanhaa Punaista Pelikaania ratkottavaksi 2-3 € hintaan kappale."

        Ekille: ei digilehti ole uhka vaan se on mahdollisuus!


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kun on kyse ristikoiden julkaisusta, mitä sisältöjä niissä käsitellään ja mitä ei saa käsitellä, minulle nimimerkki Ylläpito aina ikään kuin Eki, riippumatta siitä, kuka kirjoittaa. Niissä kysymyksissä nimimerkin Ylläpito takaa ei voi sooloilla esittäen omia mielipiteitään. Vaikka saattoi olla, että Magmaan vastasi joku muu firman työntekijä kuin Eki, minulle hän oli silti Eki.

        "Se "vastustus" johtui tietysti pitkälti - vai sanoisinko jopa vain ja ainoastaan - siitä antipatiasta, jota sinä Huuhaa olet omilla nettikäytöstavoillasi onnistunut herättämään."

        Tämän tiedostan. Jos Sadun kanssa kimpparatkonnassa olisi ollut joku muu kuin minä, Satu olisi saanut uuden säikeen asiasta luoda. Magma on nyt Ekin foorumissa minun takia tabuaihe. Koska Satu ei ole minä ja hän aidosti tykkäsi Magman mahdollistamasta kimpparatkontamahdollisuudesta, ajattelin, että minusta huolimatta Sanaris antaisi Sadulle mahdollisuuden omista kokemuksistaan laajemmin kertoa. Aivan niin kovaa vastustusta en odottanut. Magma on vähän turhan monimutkainen. Sadunkin kanssa oli ohjelman käytön kanssa opettelua. Kaksi, jota pyysin Magmaan, kertoi, ettei se toiminut hänen laitteillaan kunnolla. Mahdollisuudet käyttää Magmaa kaatuivat siis kahden ihmisen kohdalla liian vanhoihin laitteisiin. Yksi koki sen liian vaikeaksi käyttää tietokoneella. Ei Magma mitään suurta suosiota voisi saada opettelemisen tarpeen vuoksi ja siksi, että se edellyttää suhteellisen tuoretta laitekantaa. Vuoden 2017 Honor-kännykässä se kuitenkin toimi varsin moitteetta.

        Kerroin muistaakseni toisessa säikeessä, että Magmasta olisi hyötyä digitaalisten ristikkolehtien kimpparatkonnassa. Magmassa voisi kutsua kavereita digitaalisen ristikkolehden ongelmien selvittelyyn. Kun Magmassa kutsuisi pari kaveria puhekeskusteluun, voisi sen jälkeen siirtyä digitaaliseen ristikkolehteen.

        Otetaan konkreettinen esimerkki Punainen Pelikaani 3/2023 s. 32 ristikosta. Joku voisi kysyä vihjeestä TYYSTIN HYMYTÖN kimpparatkontakaveriltaan: "Voisitko antaa vinkkiä, mitä voisi tulla ristikon keskellä olevaan vihjeeseen TYYSTIN HYMYTÖN." Jos alue tuntuu kovin vaikealta, siitä voi ottaa kuvaruutukopion, jota voi tarkastella Magmassa.

        Vastaava toimii paperisenkin lehden kanssa. Magmalla voi kutsua kimpan paperilehden ratkontaa, vaikka paperista lehteä ei toisi Magmaan. Jos tulee oikein vaikea alue voi ottaa valokuvan, jonka sitten tuo Magmaan. Magma tuo tällä tavoin uuden ulottuvuuden niin paperisten kuin digitaalisten ristikoiden ratkontaan. On harmi, että tästä uusi ulottuvuudesta ei voi Sanarisin foorumissa keskustella, vaikka se ei suuren joukon asia olisikaan.

        Maksullisten digitaalisten ristikkolehtien käsittely ei kuitenkaan ole tabu vain minun vuokseni. Se on tabu siksi, ettei Eki näe niissä bisnesmahdollisuutta. Halusin tällä säikeellä kertoa Ekille, että kyllä digitaalisille ristikkolehdille minun mielestäni löytyy bisnesmahdollisuuksia kun markkinoi asiasta kanavissa, joissa tavoittaa potentiaalisen asiakaskunnan.

        Ehdotukseni on vähän kuin ilmaiset ämpärit, "digiämpäreinä" olisivat nyt muutama ilmainen digiPuPe. Jos "digiämpärit" kirjastossa ja Lehtiluukussa tavoittaisivat ihmisiä, he voisivat innostua PuPesta ja ostaa paperilehtiä tai digitaalisia PuPeja. Digitaaliset PuPet olisivat mainos sekä paperi- että digilehdille.

        Paperisissa PuPe-lehdissä voisi mainostaa digiPuPea:
        "Jäikö vielä mieli ratkoa Punaisia Pelikaaneja? Lehtiluukku-palvelusta löydät toista sataa vanhaa Punaista Pelikaania ratkottavaksi 2-3 € hintaan kappale."

        Ekille: ei digilehti ole uhka vaan se on mahdollisuus!

        Jos Magman suunnittelija luo ristikonratkontaversion Magmasta, ristikkoMagman voisi jopa ajatella integroida osaksi digiPuPea.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kun on kyse ristikoiden julkaisusta, mitä sisältöjä niissä käsitellään ja mitä ei saa käsitellä, minulle nimimerkki Ylläpito aina ikään kuin Eki, riippumatta siitä, kuka kirjoittaa. Niissä kysymyksissä nimimerkin Ylläpito takaa ei voi sooloilla esittäen omia mielipiteitään. Vaikka saattoi olla, että Magmaan vastasi joku muu firman työntekijä kuin Eki, minulle hän oli silti Eki.

        "Se "vastustus" johtui tietysti pitkälti - vai sanoisinko jopa vain ja ainoastaan - siitä antipatiasta, jota sinä Huuhaa olet omilla nettikäytöstavoillasi onnistunut herättämään."

        Tämän tiedostan. Jos Sadun kanssa kimpparatkonnassa olisi ollut joku muu kuin minä, Satu olisi saanut uuden säikeen asiasta luoda. Magma on nyt Ekin foorumissa minun takia tabuaihe. Koska Satu ei ole minä ja hän aidosti tykkäsi Magman mahdollistamasta kimpparatkontamahdollisuudesta, ajattelin, että minusta huolimatta Sanaris antaisi Sadulle mahdollisuuden omista kokemuksistaan laajemmin kertoa. Aivan niin kovaa vastustusta en odottanut. Magma on vähän turhan monimutkainen. Sadunkin kanssa oli ohjelman käytön kanssa opettelua. Kaksi, jota pyysin Magmaan, kertoi, ettei se toiminut hänen laitteillaan kunnolla. Mahdollisuudet käyttää Magmaa kaatuivat siis kahden ihmisen kohdalla liian vanhoihin laitteisiin. Yksi koki sen liian vaikeaksi käyttää tietokoneella. Ei Magma mitään suurta suosiota voisi saada opettelemisen tarpeen vuoksi ja siksi, että se edellyttää suhteellisen tuoretta laitekantaa. Vuoden 2017 Honor-kännykässä se kuitenkin toimi varsin moitteetta.

        Kerroin muistaakseni toisessa säikeessä, että Magmasta olisi hyötyä digitaalisten ristikkolehtien kimpparatkonnassa. Magmassa voisi kutsua kavereita digitaalisen ristikkolehden ongelmien selvittelyyn. Kun Magmassa kutsuisi pari kaveria puhekeskusteluun, voisi sen jälkeen siirtyä digitaaliseen ristikkolehteen.

        Otetaan konkreettinen esimerkki Punainen Pelikaani 3/2023 s. 32 ristikosta. Joku voisi kysyä vihjeestä TYYSTIN HYMYTÖN kimpparatkontakaveriltaan: "Voisitko antaa vinkkiä, mitä voisi tulla ristikon keskellä olevaan vihjeeseen TYYSTIN HYMYTÖN." Jos alue tuntuu kovin vaikealta, siitä voi ottaa kuvaruutukopion, jota voi tarkastella Magmassa.

        Vastaava toimii paperisenkin lehden kanssa. Magmalla voi kutsua kimpan paperilehden ratkontaa, vaikka paperista lehteä ei toisi Magmaan. Jos tulee oikein vaikea alue voi ottaa valokuvan, jonka sitten tuo Magmaan. Magma tuo tällä tavoin uuden ulottuvuuden niin paperisten kuin digitaalisten ristikoiden ratkontaan. On harmi, että tästä uusi ulottuvuudesta ei voi Sanarisin foorumissa keskustella, vaikka se ei suuren joukon asia olisikaan.

        Maksullisten digitaalisten ristikkolehtien käsittely ei kuitenkaan ole tabu vain minun vuokseni. Se on tabu siksi, ettei Eki näe niissä bisnesmahdollisuutta. Halusin tällä säikeellä kertoa Ekille, että kyllä digitaalisille ristikkolehdille minun mielestäni löytyy bisnesmahdollisuuksia kun markkinoi asiasta kanavissa, joissa tavoittaa potentiaalisen asiakaskunnan.

        Ehdotukseni on vähän kuin ilmaiset ämpärit, "digiämpäreinä" olisivat nyt muutama ilmainen digiPuPe. Jos "digiämpärit" kirjastossa ja Lehtiluukussa tavoittaisivat ihmisiä, he voisivat innostua PuPesta ja ostaa paperilehtiä tai digitaalisia PuPeja. Digitaaliset PuPet olisivat mainos sekä paperi- että digilehdille.

        Paperisissa PuPe-lehdissä voisi mainostaa digiPuPea:
        "Jäikö vielä mieli ratkoa Punaisia Pelikaaneja? Lehtiluukku-palvelusta löydät toista sataa vanhaa Punaista Pelikaania ratkottavaksi 2-3 € hintaan kappale."

        Ekille: ei digilehti ole uhka vaan se on mahdollisuus!

        Rupesit jankuttamaan. Kyse oli kuitenkin ainoastaan siitä, oliko sinun korrektia kirjoittaa:

        "Toki kyllä pelkäsin Ekin reaktiota, mutta niin voimakasta asian käsittelyn vastustamista kuin hän esitti, en sentään osannut odottaa."

        Todellisuudessa "reagoija" oli nimimerkki Ylläpito (jonka ei tässä tapauksessa ole mitään aihetta olettaa olleen EV itse). Mutta kun sinä "koet", että Ylläpito on ikään kuin EV, niin mielestäsi se antoi sinulle oikeuden kirjoittaa niin kuin yllä seisoo.

        Yleensäkin katsot, että ei se ole sinänsä väärin, että sinä kirjoittelet täällä minkälaisia valheita ja vääristelyjä tahansa. Ei niiden tarvitse pitää paikkaansa, riittää että sinä "koet" niiden pitävän paikkansa. Käsityksesi totuudesta on samankaltainen kuin Donald Trumpin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rupesit jankuttamaan. Kyse oli kuitenkin ainoastaan siitä, oliko sinun korrektia kirjoittaa:

        "Toki kyllä pelkäsin Ekin reaktiota, mutta niin voimakasta asian käsittelyn vastustamista kuin hän esitti, en sentään osannut odottaa."

        Todellisuudessa "reagoija" oli nimimerkki Ylläpito (jonka ei tässä tapauksessa ole mitään aihetta olettaa olleen EV itse). Mutta kun sinä "koet", että Ylläpito on ikään kuin EV, niin mielestäsi se antoi sinulle oikeuden kirjoittaa niin kuin yllä seisoo.

        Yleensäkin katsot, että ei se ole sinänsä väärin, että sinä kirjoittelet täällä minkälaisia valheita ja vääristelyjä tahansa. Ei niiden tarvitse pitää paikkaansa, riittää että sinä "koet" niiden pitävän paikkansa. Käsityksesi totuudesta on samankaltainen kuin Donald Trumpin.

        Ajatellaan että Eki käyttäisi Huuhaan ideoita sellaisenaan... huhhuh, sellaista polleutta ja kirjoitustulvaa ei uskalla ajatella. Silloin median käyttämä sanapari "some räjähti" tulisi todeksi ja Ekinhän olisi pakko ottaa Huuhaa takaisin pääpalstalle ja mitäpä sitten, "some täyttyi yhden nimimerkin kirjoituksista"...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rupesit jankuttamaan. Kyse oli kuitenkin ainoastaan siitä, oliko sinun korrektia kirjoittaa:

        "Toki kyllä pelkäsin Ekin reaktiota, mutta niin voimakasta asian käsittelyn vastustamista kuin hän esitti, en sentään osannut odottaa."

        Todellisuudessa "reagoija" oli nimimerkki Ylläpito (jonka ei tässä tapauksessa ole mitään aihetta olettaa olleen EV itse). Mutta kun sinä "koet", että Ylläpito on ikään kuin EV, niin mielestäsi se antoi sinulle oikeuden kirjoittaa niin kuin yllä seisoo.

        Yleensäkin katsot, että ei se ole sinänsä väärin, että sinä kirjoittelet täällä minkälaisia valheita ja vääristelyjä tahansa. Ei niiden tarvitse pitää paikkaansa, riittää että sinä "koet" niiden pitävän paikkansa. Käsityksesi totuudesta on samankaltainen kuin Donald Trumpin.

        Myönnän, että olisisi pitänyt kirjoittaa vain Sanarisin Ylläpito olettamatta kuka on kommentin kirjoittaja. Myönnän,että olin hätäilin, kun huomasin, että teksti ei tyylillisesti oikein tuntunut Ekin kirjoittamalta. Jokainen em. nimimerkillä kuitenkin edustaa Ekiä. Ylläpidon nimissä ei pidä sooloilla. Sooloilla voi omalla nimimerkillään tai omalla nimellään.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Myönnän, että olisisi pitänyt kirjoittaa vain Sanarisin Ylläpito olettamatta kuka on kommentin kirjoittaja. Myönnän,että olin hätäilin, kun huomasin, että teksti ei tyylillisesti oikein tuntunut Ekin kirjoittamalta. Jokainen em. nimimerkillä kuitenkin edustaa Ekiä. Ylläpidon nimissä ei pidä sooloilla. Sooloilla voi omalla nimimerkillään tai omalla nimellään.

        Tapio, kerjäätkö sinä vastalauseita? Et vieläkään lopeta spekulointeja. Et ilmeisesti koskaan pääse sellaisesta eroon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajatellaan että Eki käyttäisi Huuhaan ideoita sellaisenaan... huhhuh, sellaista polleutta ja kirjoitustulvaa ei uskalla ajatella. Silloin median käyttämä sanapari "some räjähti" tulisi todeksi ja Ekinhän olisi pakko ottaa Huuhaa takaisin pääpalstalle ja mitäpä sitten, "some täyttyi yhden nimimerkin kirjoituksista"...

        , "some täyttyi yhden nimimerkin kirjoituksista"...

        Tiedostan ongelman.

        Voin ohjata kirjoittelua omalle foorumileni ja tänne, mikäli kirjoittelua olisi liikaa. Kun innostun ideoimaan, asiaa kyllä riittää. Kun olin Sanarisin foorumissa, kirjoitin vain sinne, mutta nyt minulla on oma foorumi, jossa voin käsitellä asioita niin perusteellisesti kuin haluan. Tääläkin voi asioita aika petusteellisesti käsitellä.

        En
        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/netissa-ratkottavien-ristikoiden-teknisesta-toteuttamisesta/
        kaltaista säiettä voisi Sanarisin foorumissa pitää.

        Minulla on lukittuna vastaavan tapainen säie "9369. Ristikon ratkominen tabletilla". Se on vielä paljon pidempi. Se on osittain itsepuhelua uusien näkulmien perättäisten nostamisten vuoksi. Mutta siinä on sentään muitakin keskustelijoita, mm. ++juh.

        Monet aikoinaan Sanarisen foorumissa esittämäni asiat ovat vanhentuneita. Kirjoitin tablet-hanskasta, joka on ristikoiden ratkonnassa täysin tarpeeton (on tapeen vain tietokonetaidetta luotaessa). Ristikon ratkonta tablet-laitteella ei kaipaa mitään apuvälineitä. Paras apuväline on tukikotelo ja/tai kirjatuki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatellaan että Eki käyttäisi Huuhaan ideoita sellaisenaan... huhhuh, sellaista polleutta ja kirjoitustulvaa ei uskalla ajatella. Silloin median käyttämä sanapari "some räjähti" tulisi todeksi ja Ekinhän olisi pakko ottaa Huuhaa takaisin pääpalstalle ja mitäpä sitten, "some täyttyi yhden nimimerkin kirjoituksista"...

        Huuhaa: "Jokainen em. nimimerkillä kuitenkin edustaa Ekiä. Ylläpidon nimissä ei pidä sooloilla. Sooloilla voi omalla nimimerkillään tai omalla nimellään."

        Se, mitä Huuhaa tuossa kirjoittaa, ei millään tavoin pyyhi pois hänen virhettään.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        , "some täyttyi yhden nimimerkin kirjoituksista"...

        Tiedostan ongelman.

        Voin ohjata kirjoittelua omalle foorumileni ja tänne, mikäli kirjoittelua olisi liikaa. Kun innostun ideoimaan, asiaa kyllä riittää. Kun olin Sanarisin foorumissa, kirjoitin vain sinne, mutta nyt minulla on oma foorumi, jossa voin käsitellä asioita niin perusteellisesti kuin haluan. Tääläkin voi asioita aika petusteellisesti käsitellä.

        En
        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/netissa-ratkottavien-ristikoiden-teknisesta-toteuttamisesta/
        kaltaista säiettä voisi Sanarisin foorumissa pitää.

        Minulla on lukittuna vastaavan tapainen säie "9369. Ristikon ratkominen tabletilla". Se on vielä paljon pidempi. Se on osittain itsepuhelua uusien näkulmien perättäisten nostamisten vuoksi. Mutta siinä on sentään muitakin keskustelijoita, mm. juh.

        Monet aikoinaan Sanarisen foorumissa esittämäni asiat ovat vanhentuneita. Kirjoitin tablet-hanskasta, joka on ristikoiden ratkonnassa täysin tarpeeton (on tapeen vain tietokonetaidetta luotaessa). Ristikon ratkonta tablet-laitteella ei kaipaa mitään apuvälineitä. Paras apuväline on tukikotelo ja/tai kirjatuki.

        No ei kyllä olisi kannattanut tuota ristikkohanskaa mainita. Jätä se jo lepäämään unohduksen yöhön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kyllä olisi kannattanut tuota ristikkohanskaa mainita. Jätä se jo lepäämään unohduksen yöhön.

        Sitten kun tulevaisuudessa Ristikkoakatemia perustaa Ristikkomuseon, niin ristikkohanska on siellä kunniapaikalla.


    • "Ajatellaan että Eki käyttäisi Huuhaan ideoita sellaisenaan... huhhuh, sellaista polleutta ja kirjoitustulvaa ei uskalla ajatella."

      Jos ideani koetaan yleisesti hyväksi ja toteuttamisen arvoiseksi, Ekiltä olisi epäviisasta olla tarttumatta ideoihini. Olen ideani ihan vakavassa mielessä esittänyt.

      Tiedän, että ratkaisu ei ole täydellinen, mutta se on kuitenkin tällä hetkellä ainoa mahdollisuus Ekillä saada koko itse kustantamastaan ristikkotuotannosta rahaa. Ristikkolehdissä olisi toteutuspuutteita. Lehtiä pitäisi hinnoitella laadun ja arvioidun kiinnostuksen mukasn. Jos jotain PuPen lehteä pidetään klassikkona, sitä voisi mainostaa eniten.

      • Anonyymi

        Mietipä nyt Huuhaa tarkkaan teetkö sinä tällä nykyisellä kampanjointitavallasi itse asiassa hallaa ajamallesi asialle. Tiedät itsekin että innostuessasi menet usein liiallisuuksiin.


    • Anonyymi

      Tämähän on ihan kuin ennen vanhaan. Tapio kirjoittelee älyttömyyksiä ja Sanariksen vakiokasvot möyhentävät Tapion argumentit silpuksi. Eki varmaan toivoo, että tämä keskustelu käytäisiin hänen palstallaan. Not.

      • IS:n ja Suomen Kuvalehden digitilauksilla saa erittäin suuren digiarkiston kerättyä edullisesti. Jos kerää itselleen digiarkiston em. lehdistä, Sanaris ei saasenttiäkään tuloja.

        Monilla lehdillä on digiarkisto, mutta se ei lehdille tuota mitään. Lehtiluukku on keino saada digiarkistosta myös tuottoa.

        Kun ristikoiden ratkojat yleisesti haluavat ratkoa uusia lehtiä, ei vanhojen myynti uusilta digi- tai paperilehdiltä yleisellä tasolla ole mielestäni pois. Se vain täydentäisi tarjontaa ja takaisi sen, ettei vannoutuneimmaltakaan kovisfanilta ristikot lopu kesken.

        Kun on vanhoja ristikoita, ristikot, joista ei välitä, voi jättää ratkomatta, koska niillä ei palkintokisoihin voi osallistua. Niillä voi harjoitella kovisratkontaan - apua vanhoihin PuPe-lehtiin voi pyytää Sanarisin foorumista. Sillä Eki voisi saada foorumillensa lisää kävijöitä.

        En nyt ymmärrä, millä perusteella ehdotuksei voidaan lytätä älyttömyydeksi.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        IS:n ja Suomen Kuvalehden digitilauksilla saa erittäin suuren digiarkiston kerättyä edullisesti. Jos kerää itselleen digiarkiston em. lehdistä, Sanaris ei saasenttiäkään tuloja.

        Monilla lehdillä on digiarkisto, mutta se ei lehdille tuota mitään. Lehtiluukku on keino saada digiarkistosta myös tuottoa.

        Kun ristikoiden ratkojat yleisesti haluavat ratkoa uusia lehtiä, ei vanhojen myynti uusilta digi- tai paperilehdiltä yleisellä tasolla ole mielestäni pois. Se vain täydentäisi tarjontaa ja takaisi sen, ettei vannoutuneimmaltakaan kovisfanilta ristikot lopu kesken.

        Kun on vanhoja ristikoita, ristikot, joista ei välitä, voi jättää ratkomatta, koska niillä ei palkintokisoihin voi osallistua. Niillä voi harjoitella kovisratkontaan - apua vanhoihin PuPe-lehtiin voi pyytää Sanarisin foorumista. Sillä Eki voisi saada foorumillensa lisää kävijöitä.

        En nyt ymmärrä, millä perusteella ehdotuksei voidaan lytätä älyttömyydeksi.

        Jos Lehtiluukun ristikkoarkistosta tulisi tuottoa, voisi ristikkogenre luo yhteisen Lehtiluukku-palvelun kaltaisen ristikkoportaalin. Ristikkoportaali on kuiten asia, joka ei ole juuri nyt toteutettavissa, mutta sen sijaan Lehtiluukun kautta myynti on hyvinkin nopealla aikataululla saatavissa alkuun. Tarjontaa voi lisätä tarpeen mukaan. Kaikkea mahdollista ei tarvitsisi olla heti tarjolla.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jos Lehtiluukun ristikkoarkistosta tulisi tuottoa, voisi ristikkogenre luo yhteisen Lehtiluukku-palvelun kaltaisen ristikkoportaalin. Ristikkoportaali on kuiten asia, joka ei ole juuri nyt toteutettavissa, mutta sen sijaan Lehtiluukun kautta myynti on hyvinkin nopealla aikataululla saatavissa alkuun. Tarjontaa voi lisätä tarpeen mukaan. Kaikkea mahdollista ei tarvitsisi olla heti tarjolla.

        Koostin tässä säijeesä esittämäni näkökulmat seuraavaan kommenttiin:
        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/markkinointiehdotus-sanarisille/#post-27687
        Esittämiäni näkökulmia ei tarvitse etsiä. Täydennän tarvittaessa kommenttia.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Koostin tässä säijeesä esittämäni näkökulmat seuraavaan kommenttiin:
        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/markkinointiehdotus-sanarisille/#post-27687
        Esittämiäni näkökulmia ei tarvitse etsiä. Täydennän tarvittaessa kommenttia.

        Poistin Heidi-Hullun kommentin ja aloitin säikeen uusiksi. Kiska Heidi-Hullu on trolli, katsoin paremmaksi poistaa hänen aloituksensa. Sekä minun foorumissani Että Ekin foorumissa Heiti-Hullu yms. trollinimimerkin käyttäjä on persona non grata.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Poistin Heidi-Hullun kommentin ja aloitin säikeen uusiksi. Kiska Heidi-Hullu on trolli, katsoin paremmaksi poistaa hänen aloituksensa. Sekä minun foorumissani Että Ekin foorumissa Heiti-Hullu yms. trollinimimerkin käyttäjä on persona non grata.

        Olisi mainiota, jos helpottaisit meidän kaikkien ajan tasalla pysymistä siten, että raportoisit täällä ihan jokaisen omalle sivustollesi tekemäsi muutoksen tai lisäämäsi kommentin. Vielä mainiompaa olisi, jos pystyisit tekemään saman sivustoasi koskevan raportoinnin myös Sanariksen palstalla.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Poistin Heidi-Hullun kommentin ja aloitin säikeen uusiksi. Kiska Heidi-Hullu on trolli, katsoin paremmaksi poistaa hänen aloituksensa. Sekä minun foorumissani Että Ekin foorumissa Heiti-Hullu yms. trollinimimerkin käyttäjä on persona non grata.

        Ei aavistustakaan mitä muroja herra Huuhaa syönee aamiaiseksi, mutta energiaa niistä ainakin näyttää saavan koko valveillaolon ajaksi eikä yksikään persona non grata saa olla rauhassa. Puhumattakaan eri yritysten tietoturva- ja järjestelmävastaavista, joiden meilit hehkuu punaisena kyselyjen ja kehitysideoiden ristitulessa.

        Jos EV tahtoisi pysäyttää tämän alati laajenevan vyörytyksen, niin hän palkkaisi herra Huuhaan ja lähettäisi hänet ensimmäiseksi muutaman vuoden työkomennukselle vaikkapa arkistointitehtäviin Ulko-Hebrideille. Luontoisetuina knalli ja sateenvarjo.


    • Sanarisin foorumissa järjestelmävastaava Niko Ritari voisi aloittaa säikeen Magmasta. Hän voisi tutustua siihen ja antaa siitä ohjeita.

      • Anonyymi

        Mikään ajatus joka juolahtaa Keisarin päähän ei ole sellainen etteikö se ansaitsisi tulla kirjatuksi ylös tänne.


      • Anonyymi

        Hyvä idea, ota yhteyttä Nikoon, niin pääsemme Magmakeskusteluun pääpalstallakin.


    • Anonyymi

      Kaikkein hauskinta on, että Sanariksen palsta mainostaa tätä lankaa palstallaan. Amatöörit 😂

      • Näemmä ihan sama viesti, jonka minäkin sain foorumiini ja jonka siis poistin. Kun säie laitetaan Muut aiheet osastoon, Heidi-Hullu/Heidi Hullu -nimisen kommentoijan säie/yksittäinen kommentti pysyy foorumilla pidempään. Kyllä säie no 11226 sieltä vielä lähtee kun moderaattori sen huomaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Näemmä ihan sama viesti, jonka minäkin sain foorumiini ja jonka siis poistin. Kun säie laitetaan Muut aiheet osastoon, Heidi-Hullu/Heidi Hullu -nimisen kommentoijan säie/yksittäinen kommentti pysyy foorumilla pidempään. Kyllä säie no 11226 sieltä vielä lähtee kun moderaattori sen huomaa.

        Kun kerran poistit foorumiltasi tuon linkin tänne, niin ilmeisesti pidät tätä lankaa sopimattomana omille kirkassilmäisille, turmeltumattomille käyttäjillesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun kerran poistit foorumiltasi tuon linkin tänne, niin ilmeisesti pidät tätä lankaa sopimattomana omille kirkassilmäisille, turmeltumattomille käyttäjillesi.

        En poistanut linkkiä vaan laitoin sen esille vain toisella tavalla - tänne viittaava teksti on linkki.


    • Laskin lehtien määriä.

      Apu-lehdestä on vuodet 39/2014-18/2023, n. 650 lehteä.
      Punaista Pelikaania on julkaistu 141 kpl. Kun kaikki julkaistut pelikaanit laskettaisiin yhteen, niitä olisi selvästi vähemmän kuin Apu-lehtiä. Ihan hyvin koko Sanarisin ristikkolehtituontanto Lehtiluukkuun sopisi.

    • Anonyymi

      Onkohan pohjoisen pallonpuoliskon digitaalisten ristikkolehtien tuotepäälliköllä, Tapio Huuhaalla, jo alustavaa aikataulua siihen saadaanko vaikkapa jouluksi lehtiluukkuun historian ensimmäinen täysin digitaalinen suomenkielinen julkaisu, jota voisi ostaa irtonumeroina henkilökohtaiseen harrastekäyttöön? Kiitos!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe