Hi. Olen USA resedent ja veneileilen USAssa. Ostin veneen Suomesta. En saa kuulemma käyttää VHF ilman rekisteröintiä/tutkintoa. Otanko VhF pois veneestä? USA ssa se on turvallisuuustekijä ja koen sen turvallisuudeksi myös Suomessa. Aikamoinen ristiriita.
VHF käyttö Suomessa
6
155
Vastaukset
- Anonyymi
Hieno, et osaa kirjoittaa sanaa resident oikein.
Olet varmasti jenkki. - Anonyymi
Missä sinä veneilet sillä Suomesta ostamallasi veneellä?
Jos veneilet sillä veneellä täällä ja se on rekisteröity Suomeen, niin tarvitset SRC tutkinnon ja radioluvan Trafista.
En tiedä miten siellä kotimaassasi noiden lupien kanssa menetellään.
Täällä sinun on irrotettava se VHF ainakin sähköistä - piuhat irti.
Paras olisi laittaa se radio johonkin kaappiin [ja ottaa sitten hätätilassa esiin.]
Tuolla tavalla et joudu liikaa selittelemään lupien puuttumista.
On olemassa erilaisia PLB (henkilökohtainen hätälähetin) laitteita, joita saa käyttää ilman SRC tutkintoa. Lupa pitää siihenkin hankkia.
Sillä saa hälytettyä apua maailmanlaajuisesti. - Anonyymi
Hi, you got your SRC license there US. The permit is international, the USA is not a periphery!
Ameriikassa kaikki on suurta, kuten tyhmyys.- Anonyymi
Olisit kirjoittanut savoksi, niin se ymmärtää. Tai siis sinähän tämän ketjun aloitit.
- Anonyymi
Hi. Olen USA president ja saan veneillä missä haluan ja vaikka pierrä VHS-radioon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133748Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283048Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2772847Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51955- 2261544
- 751271
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk41181Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1771163Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41061Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi321035