Lieksan ruoka-avusta. Kokemuksia.

Anonyymi-ap

Ruoka-avun ei pidä olla vastikkeellista, eikä sen saaminen edellytä osallistumista mihinkään toimintaan! Seurakunnat ja yhdistykset voivat niin halutessaan järjestää hartauksia ruokailun JÄLKEEN niille, jotka ovat toiminnasta kiinnostuneita.

Kertokaa kokemuksia. Kuka jakaa ja onko vastikkeellista. Kiitos.

30

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Helluntai seurakunta jakaa ruokaa. Onko muita?

    • Anonyymi

      työttömät eivät hakeudu töihin jos saa ruoka-apua ilmaiseksi millä välillä ne töitä hakevat kun on työnhaun mallia pitää noudattaa. melkoisia sohvaperunoita ruokaa haetaa mutta töihib´n ei mennä

      • Anonyymi

        Vastasiko "Mieluummin lojutaan kotona sohvalla kuin lähdetään töitä tekemään." valtuutettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasiko "Mieluummin lojutaan kotona sohvalla kuin lähdetään töitä tekemään." valtuutettu?

        Tuo'loijutaan sohvalla tyyppi 'sanoi minulle että olen liian vanha työntekijäksi.
        Ikää on vasta 60 vee ja olisin halunnut tehdä töitä!
        Jos ei minun ikäiseni kelpaa enää töihin niin pitäkööt paskafirmansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo'loijutaan sohvalla tyyppi 'sanoi minulle että olen liian vanha työntekijäksi.
        Ikää on vasta 60 vee ja olisin halunnut tehdä töitä!
        Jos ei minun ikäiseni kelpaa enää töihin niin pitäkööt paskafirmansa.

        Kyllä on typerä äijä. Ikärasismia.


    • Anonyymi

      Tunnustan että olen sormillani vedellyt, erään jehovanaisen vaginaa, hänen hameensa alta. Vaikka kuinka yritin niin ei minun päähäni uponnut jehovalaisuus!
      Pysyttelen hellentaiseurakunnassa jonka jäsen saa naida mielin määrin naisia,kunhan rukoilee syntiänsä anteeksi!
      Vasta eilen oltiin seurakuntasisaren kanssa ja lopulta session jälkeen hän sanoi, että onko pakko ruiskia aina naamalle!

    • Anonyymi

      Helluntaiseurakunta pakottaa kuuntelemaan saarnan ja tulkki jopa tulkkaa saarnan venäläisille ruuanhakijoille joita on paljon. Helluntailaiset ottavat kaiken hyödyn irti kauppiaiden antamasta ruuasta. Sitä ei anneta muruakaan kenellekään ennen kuin on pakotettu kuuntelemaan tulikivenkatkuiset huutamiset. En haluaisi olla ruoka-avun tarpeessa oleva ihminen Lieksassa joka alistetaan tällaiselle nöyryytykselle ja hengelliselle vallankäytölle.

      • Anonyymi

        Eikös yhteiskunnan tai kaupungin pidä laittaa noille köyhille työttömille joku ihminen kotiin, joka laittaa levitteen leivänpäälle ja laittaa sen palasen työttömän suuhun ja odottaa kun se on syönyt? Hän voi myös kuoria perunatkin valmiiksi lautaselle.
        Jos itse pitää laittaa ruokaa ja syödä ilman saatu ruoka, niin se on vastikkeelista josta voi tulla traumoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös yhteiskunnan tai kaupungin pidä laittaa noille köyhille työttömille joku ihminen kotiin, joka laittaa levitteen leivänpäälle ja laittaa sen palasen työttömän suuhun ja odottaa kun se on syönyt? Hän voi myös kuoria perunatkin valmiiksi lautaselle.
        Jos itse pitää laittaa ruokaa ja syödä ilman saatu ruoka, niin se on vastikkeelista josta voi tulla traumoja.

        Työnteko on eri asia kuin joutua kuuntelemaan paskasaarnoja.


      • Anonyymi

        Eikö helluntai uskovaiset tajua, että he toimivat väärin? Mitä sanovat kauppiaat jotka lahjoittavat ruokaa seurakunnan kautta jaettavaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös yhteiskunnan tai kaupungin pidä laittaa noille köyhille työttömille joku ihminen kotiin, joka laittaa levitteen leivänpäälle ja laittaa sen palasen työttömän suuhun ja odottaa kun se on syönyt? Hän voi myös kuoria perunatkin valmiiksi lautaselle.
        Jos itse pitää laittaa ruokaa ja syödä ilman saatu ruoka, niin se on vastikkeelista josta voi tulla traumoja.

        hankitaan kultalusikka ja syötetään työttömiä


    • Anonyymi

      Viimeksi ruoka kassi oli pettymys. Ei ollut Pirkkaa eikä edes bonus sätkää.

      Jotainaivan homeesta banaaninpätkää.

    • Anonyymi

      Ruoka-apu ei pyöri enää pelkästään lahjoitusten varassa, on valtion rahoitus, lisäksi tukea tulee kuntien ja EU:n kautta.
      Valtion avustusehtojen mukaan ruoan saantia ei saisi kytkeä uskonnollisten viestien kuunteluun.

    • Anonyymi

      Ulkopuolinen toimittaja yllätyskäynnille ruoka-avussa.

    • Anonyymi

      Helluntaisaarnat on vielä eri juttu kuin luterilaiset niissä on kiihko päällä välillä huudetaan ja haukutaan kuulijat syntisiksi.

      • Anonyymi

        No oletko synnitön? Kysyn vaan.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oletko synnitön? Kysyn vaan.....

        Sillä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Asian ydin on siinä, että Lieksan helluntailaiset rikkovat valtion avustusehtoja. Kyseessä on hengellinen vallankäyttö ja väkivalta. Kukaan näistä ihmisistä ei tulisi vapaaehtoisesti kuuntelemaan helluntailaisia, muttta ruoka-avulla kiristäminen antaa heille vallan pakottaa ihmisiä kuuntelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oletko synnitön? Kysyn vaan.....

        Sillä ei ole mitään tekemistä onko ihminen jonkun uskonnon mukaan synnitön vai ei. Kauppias antaa nämä ruokatarpeet helluntailaisille sillä ehdolla, että ne jaetaan tasapuolisesti ilman mitään erottelua. Lieksan helluntailaiset rikkovat tästä syystä sopimusta myös Lieksan kauppojen kanssa. Ruoka-apua ei tule käyttää hengellisen vallankäytön välikappaleena.


      • Anonyymi

        Laittakaapa kännykkä nauhoittamaan, saadaan matskua lehteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä ei ole mitään tekemistä onko ihminen jonkun uskonnon mukaan synnitön vai ei. Kauppias antaa nämä ruokatarpeet helluntailaisille sillä ehdolla, että ne jaetaan tasapuolisesti ilman mitään erottelua. Lieksan helluntailaiset rikkovat tästä syystä sopimusta myös Lieksan kauppojen kanssa. Ruoka-apua ei tule käyttää hengellisen vallankäytön välikappaleena.

        Totta kai ruoka-apu on "hengellistä vallankäyttöä" - onhan se myös "poliittista vallankäyttöä". Joku toinenhan on "parempi kokki" ja pystyy vähistäkin antimista loihtimaan antoisan aterian ja joku toinen ei kalliimmistakaan raaka-aineista saa mitään nautittavaa aikaan.Toisilla taas on niin suora suoli että koko ajan saa olla mättämässä kupuunsa eikä se edes missään näy muualla kuin wc-nupin kulumisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai ruoka-apu on "hengellistä vallankäyttöä" - onhan se myös "poliittista vallankäyttöä". Joku toinenhan on "parempi kokki" ja pystyy vähistäkin antimista loihtimaan antoisan aterian ja joku toinen ei kalliimmistakaan raaka-aineista saa mitään nautittavaa aikaan.Toisilla taas on niin suora suoli että koko ajan saa olla mättämässä kupuunsa eikä se edes missään näy muualla kuin wc-nupin kulumisessa.

        Jotkut ovat vielä niin vajakkeja että valittavat vielä ilmaisista elintarvikkeista? Ostaisivat omillaan enempi ja parempaa, eivätkä ryyppäisi kaikkia rahojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ovat vielä niin vajakkeja että valittavat vielä ilmaisista elintarvikkeista? Ostaisivat omillaan enempi ja parempaa, eivätkä ryyppäisi kaikkia rahojaan.

        Pirkka maistuu ruokaa en tarvitse lainkaan. Bonus sätkää lisäksi hyvä olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ovat vielä niin vajakkeja että valittavat vielä ilmaisista elintarvikkeista? Ostaisivat omillaan enempi ja parempaa, eivätkä ryyppäisi kaikkia rahojaan.

        Järkyttävää luettavaa uskovaisilta ihmisiltä. Eiköjän ole parempi että tulisi uusi ruoanjako toimija ja joka ei hauku avuntarvitsijoita ja pakota kuuntelemaan saarnoja. Kauppiaat jotka lahjoitatte elintarvikkeita, puuttukaa tuohon helluntai uskovaisten toimintaan vaatimalla asiallista ihmisten kohtaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkyttävää luettavaa uskovaisilta ihmisiltä. Eiköjän ole parempi että tulisi uusi ruoanjako toimija ja joka ei hauku avuntarvitsijoita ja pakota kuuntelemaan saarnoja. Kauppiaat jotka lahjoitatte elintarvikkeita, puuttukaa tuohon helluntai uskovaisten toimintaan vaatimalla asiallista ihmisten kohtaamista.

        Ehkä Lieksan kaupat pitää helluntailaisia vaan ilmaisena "jätehuoltona" eikä välitä miten moraalittomasti nämä toimivat?


    • Anonyymi

      Viikonlopuksi voisivat laittaa jotain grillattavaa ja sikspäkin.

    • Anonyymi

      Itse nyt ruoka-avun tarpeessa,ja meinaan käydä helluntai seurakunnan tilaisuudessa.Jos ei ilmainen ruoka kelpaa,ja henkinen kantti ei kestä,kannattaa jäädä kotiin.Jos sinulla on todellinen hätä,saat samalla sielun ravintoa.Kukaan ei pakota,tilaisuus lienee vapaaehtoinen.Mielestäni on hienoa,että jaksavat auttaa,todellisessa hädässä olevia.

      • Anonyymi

        Ruoka-apuun ei kuulu uskonnon tuputtaminen.


    • Anonyymi

      Menkää töihin vätkylät!

      • Anonyymi

        Emmäkyllä jaksa. Ei, en todellakaan jaksa.


    • Anonyymi

      Jos ei uskon kuuleminen kiinosta niin etsi ruokasi roskapöntöstä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4723
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1061
    Aihe