Talkootyön tekeminen

Anonyymi-ap

Moni auttaa läheisiään polttopuissa, marjastuksissa jne.

Mutta entä, jos antaa kymmenien tuntien panoksen pääoman kerryttämisessä ja sijoittamisessa? Onko yhtä sallittua tai kiellettyä?

Itse jo päivätyöt jättäneenä ja ennenaikaiselle eläkkeelle siirryttyäni olen auttanut lähipiiriäni vaurastumisen tiellä. En antamalla rahaa vaan antamalla vinkkejä ja jopa olemalla ihan salkunhoitajana. Rahaa en ole pyytänyt enkä rahaa ole saanut, koska en rahaa tarvitse. Mutta haluan, että lähipiirini pääsee samalle vaurauden tielle kuin itsekin.

Tuleeko tässä jossakin vaiheessa eteen verotukselliset asiat vai saako tällaista auttamista tehdä loputtomasti?

Nyt ekat närevät sanoo, että älä kerro kellekään, niin ei tuosta jää kiinni, mutta kun sijoittaminen ei ole polttopuun tekoa eikä marjastusta eli ei ole niin helppo tehdä auttamista anonyymisti, kun ei voi joka ilta olla jokaisen olohuoneessa auttamassa kädestä pitäen vaan tämä vaatii digitaalisia yhteydenpitoja, tietokoneohjelmia ja jopa reaaliaikaisesti sijoitusten tekemistä toisen puolesta, koska ei ole aina paras tapa hoitaa, että teeppä näin ja sitten toinen tekee jahka ehtii vaan joskus on parempi hoitaa itse, kun näkee paikan.

Kuinka paljon saa teidän mielestä tehdä? Itsehän, jos tämä olisi ongelma, niin vaan vähentäisin tunteja, joita tähän käytän. Tai sitten perin nimelliskorvauksen ja palautan pimeesti.

2

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos sä saat mummollesi tehdä polttopuita 5h, niin kyllä sä saat sille antaa myös sijoitusneuvoja 5h. Itse asiassa vaikka 50h. Ongelmahan tulee vasta, kun mummo maksaa sulle jotain - kuten mummoilla tapana on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      61
      4361
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      242
      4122
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      147
      3233
    4. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      22
      3214
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      65
      3034
    6. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      75
      2859
    7. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      107
      2521
    8. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      152
      2312
    9. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      47
      2152
    10. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      24