Kun seurakunnasta ja seurakuntaopista on jatkuvaa hämminkiä, niin pitäisi muistaa mitä Apostolisessa uskontunnustuksessa olemme tunnustaneet. Seurakunta, jonka Jeesus perusti , on yksi pyhä, koska Jumala on pyhä. Yhteinen kaikille uudestisyntyneille uskoville, jotka seuraavat Ristiinnaulittua ja orjantappuroilla kruunattua kuningasta, ylösnoussutta Vapahtajaa. Niinkuin Raamattu opettaa! Ei yli eikä ali, ei sanaa lieventäen eikä kiristäen niin, että vaaditaan jostain syystä kuuliaisuutta asioille, jotka ovat hienoja ihmisten keksimiä uskonkappaleita.
Yksi pyhä ja yhteinen
10
339
Vastaukset
- Anonyymi
Totta!
- Anonyymi
Väärä seurakuntaoppi on vienyt monet liikkeet narsismin kaltaiseen, muista Kristuksen lunastamista eristäytymisen tilaan. "Vain me pelastumme" ja "hyvä me"- seurakuntia on todella paljon. Eikä ainoastaan lestadiolaisissa ryhmissä ole tällaista.
No... tämä vilpittömyys "ainoassa oikeassa uskossa" on useimmille vilpitöntä. Inhimillistä heikkoutta.
On niin vaikea jättää asioita Kristuksen ratkaistaviksi, kun lakikirjassa on näkyy selkeät tekstit, joita muiden tuomitsija uskoo seuraavansa pilkun tarkasti.
Mitä enemmän käsitys omasta suuresta syntisyydestä ja heikkoudesta kirkastuu Jumalan sanan valossa, sen helpompi on käsittää, että muutkin ovat heikkoja erehtyviä syntisiä, ja voivat pelastua, itseni tavoin, ainoastaan Jeesuksen Kristuksen lunastustyön ansiosta.
Monesti ristiriitoja syntyy aikanaan juutalaisille annetuista lukuisista säädöksistä, joilla ei ole mitään tekemistä pakanakansoista kristinuskoon kääntyneiden kanssa.
Room. 2:23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
Room. 7:2 Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
Room. 7:3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
Room. 7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
Room. 7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Room. 8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.- Anonyymi
Koska siis tunnustit oman syntisyytesi?
- Anonyymi
Yksi pyhä. Ihan totta. Emme kuitenkaan voi pitää yhtenä sitä mikä Raamatun mukaan ei ole yhtä. Eli väitän että Raamatussa kuvattu seurakunta on välttämättä piskuinen lauma.
Mitä siis olemme itse kukin tehneet että yhteyttä syntyisi. Enkä tarkoita ekkkumenista liikehdintää, jossaa tehdään kompromissia. Jumala sanoi Pietarille: Älä sinä sano saastaiseksi sitä minkä Minä olen puhdistanut. Vai onko taivas niin pieni paikka vai Kristuksen ristintyö niin pieni, että riittää vain muutamille. Kannattaa miettiä!
- Anonyymi
lauri.lahtinen kirjoitti:
Mitä siis olemme itse kukin tehneet että yhteyttä syntyisi. Enkä tarkoita ekkkumenista liikehdintää, jossaa tehdään kompromissia. Jumala sanoi Pietarille: Älä sinä sano saastaiseksi sitä minkä Minä olen puhdistanut. Vai onko taivas niin pieni paikka vai Kristuksen ristintyö niin pieni, että riittää vain muutamille. Kannattaa miettiä!
Kristuksen pilkkaajia on paljon. Hänen kaikki maailman ihmiset kattavasta lunastustyöstään tehdään jonkun klikin yksinoikeus, ja hänen kaikkivaltiudestaan tehdään jonkun yhdistyksen johtajan alainen pelle.
Sokeat eivät näe OMAA nenäänsä pidemmälle, sen saamme täälläkin lähes päivittäin heidän viesteistään lukea. - Anonyymi
Väitätkö ehkä myös , että Raamatussa kuvattu seurakunta on nimeltään Esikoislestadiolaiset ry?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö ehkä myös , että Raamatussa kuvattu seurakunta on nimeltään Esikoislestadiolaiset ry?
En. Niillä on tosin raamatullinen seurakuntaoppi, mutta väärä seurakunta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En. Niillä on tosin raamatullinen seurakuntaoppi, mutta väärä seurakunta.
Et näytä vielä tietävän Raamatullisesta seurakunnasta mitään. Nimenomaan Jumalan sanan vastainen seurakuntaoppi on kaikkien harhaoppien äiti esikoislestadiolaisuudessakin. Sama vika vanhoillislestadiolaisuudessa. Tämä malli suora kopio roomalaiskatolisesta seurakuntaopista.
Yhteisö ei ole seurakunta, vaan kaikkialla maailmassa elävät, ja jo edesmenneet, joilla on/oli usko Kristukseen. Vanhan liiton jumalanpalvelus uhreineen oli Kristuksen varjo, eli tulevaan Kristukseen uskottiin vanhassa liitossa.
Jumalan valtakunta on Kristuksessa Jeesuksessa, ei yhdistyksissä ei kirkoissa, eikä kirkkokunnissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061718
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271462En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931326- 621173
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101058Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111029Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216848Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122763
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20728