Rantalassa 1952 aloittaneet?

Anonyymi-ap

Minun mummo oli alkanut kansakoulun Rantalassa 1952 ja siitä kyselisin.
Hän muistaa sellaisen yksityiskohdan, että siellä aloitti kuusi Nevalaista, etunimiä ei muista. Yksi oli ollut tyttö, muut poikia. Meidän sukuun on nyt tullut uusi Nevalainen jonka juuret ovat Lieksan Mähköltä.
Mummo kirjoittelee jotain muistelmaa lapsuudesta, ja pyysi minua lapsenlapsenlasta kysymään muistaako joku näiden Nevalaisten etunimet?
Löytyisikö jotain joka tietäisi, niin mummo olisi onnellinen.
Kiitos asiallisista vastauksista.
Maria Seiskari.

45

767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ester Savolainen käytti nimeä Sundberg-Savolainen. Kuvausvuosi on 1955 ja kuvaaja Apell.

        Soitin ja varmistin eräältä "Tietäjältä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ester Savolainen käytti nimeä Sundberg-Savolainen. Kuvausvuosi on 1955 ja kuvaaja Apell.

        Soitin ja varmistin eräältä "Tietäjältä".

        Keneltä Tietäjältä pystyit varmistamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keneltä Tietäjältä pystyit varmistamaan.

        Varmaan on kyseessä Wanha lieksalainen. Kuka muu tietäisi tuollaiset jutut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ester Savolainen käytti nimeä Sundberg-Savolainen. Kuvausvuosi on 1955 ja kuvaaja Apell.

        Soitin ja varmistin eräältä "Tietäjältä".

        Minulle ei ole kukaan soittanut.


    • Anonyymi

      Jos löytyy luokkakuva, pyydä tunnistusapua.

    • Anonyymi

      Liity facebuukis me nevalaiset ryhmään varmaan löytyy tietoa ja hae kirjastosta nevalaisista 2kirjaa jos ei enemmänkin

    • Muistan Maija-Liisa Lapin aikoinaan puhuneen siitä joissain piireissä ihmeissään.
      Oli kuulemma ainoalaatuinen Rantalan koulun historiassa.
      Sen vuoksi otin sen joskus muistiin ja löysin tuon kuluneen sivun kansioistani.

      Siinnä luokassa oli muutakin ainoalaatuista, oli ollut suurin ikäryhmä, joka koskaan oli tullut Rantalaan siihen mennessä (kertoi vuosia myöhemmin).
      Kaikki eivät soineet Rantalaan, vaan osa kävi pari ensimmäistä luokkaa Mustosen talossa Timitrassa.
      Minulla löytyy vain muutama nimi siltä vuosiluokasta, sellaisten joista on jollain tavalla mainittavaa, hyvässä, tai pahassa.

      Nuo Nevalaiset löytyy "massaesiintymisen" vuoksi.

      Mietin juuri voinko kertoa ne Nevalaisten etunimet, ettei riko palstan sääntöjä.

      • Anonyymi

        Ei varmasti riko on niin vanha asia että kyseessä on o historian tietoa. Pistä vaan nimiä, minunkin ukki on aloittanut silloin Rantalassa.


    • Anonyymi

      ei kannata penkoa vanhoja asioita

      • Anonyymi

        Sehän on aivan lähihistoriaa, anna tulla nimet Kamuttaja!


    • Anonyymi

      Rantalan koulun takana joessa on Junkers Ju.87 hylky, tippu siihen ku ei päässy kaarisillan ali. 1943 olin pan..palj... opettajaa asuntolassa

      • Anonyymi

        Olet joko henkisesti lapsen asteelle jäänyt tai muuten lapsellinen.


      • Anonyymi

        Oli oli Stuka ulisi ku dokumentti filmeissä. Sitte vesi roiskui ja Hans Göbbels ui rantaan. Neuvoin tien timitraan kameradensa luo. Se anto Lugerin mulle ja Juno-tupakkaa sekä konjakki pullon.


    • Anonyymi

      Panssarivarikko oli kans puustellin kohalla Tigervaunuja. Finnoilin kohalla miinotettu heinäpelto muskottiin asti

    • Tutkiskelin asiaa ja päätin kertoa nimet.
      Osa on tainnut jo kuolla, ja joku on muuttanut kymmeniä vuosia sitten pois Suomesta.
      Laitan etunimet aakkosjärjestykseen.

      Eero
      Maija-Leena
      Matti
      Paavo
      Reijo
      Unto

      • Anonyymi

        Kiitos Kamuttaja, kyllä mummo tuli onnelliseksi saatuaan nimet.
        Hän muisti melkein kaikki, mutta yhtä ei saanut mieleensä, Untoa.

        Nyt vain yritetään selvittää onko joku näistä sukua sukumme "uudelle" Nevalaiselle, vai onko kaikki.
        Kiitos vielä kerrantiedosta jota tuskin muualta olisi saatu.

        Maria Seiskari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Kamuttaja, kyllä mummo tuli onnelliseksi saatuaan nimet.
        Hän muisti melkein kaikki, mutta yhtä ei saanut mieleensä, Untoa.

        Nyt vain yritetään selvittää onko joku näistä sukua sukumme "uudelle" Nevalaiselle, vai onko kaikki.
        Kiitos vielä kerrantiedosta jota tuskin muualta olisi saatu.

        Maria Seiskari.

        Olitko Kamu samalla luokalla? Varmaankin olit kun tiedät nimiä eli taidan jo tietää kuka olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olitko Kamu samalla luokalla? Varmaankin olit kun tiedät nimiä eli taidan jo tietää kuka olet.

        Taas hyvä arvaus henkilöllisyydestä, ties kuinka mones? Jos olisi ollut samalla luokalla niin tuskin muistaisi kaikkia on sen verran vanha ukko. Alan yhä enemmän uskoa niihin kortistoihin. Hänhän kertoi käyneensä lyseon muualla, jos siellä oli joku sellainen niin kerro toki, moni muukin on metsästänyt tuota Graalin maljaa = Kamun nimeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas hyvä arvaus henkilöllisyydestä, ties kuinka mones? Jos olisi ollut samalla luokalla niin tuskin muistaisi kaikkia on sen verran vanha ukko. Alan yhä enemmän uskoa niihin kortistoihin. Hänhän kertoi käyneensä lyseon muualla, jos siellä oli joku sellainen niin kerro toki, moni muukin on metsästänyt tuota Graalin maljaa = Kamun nimeä!

        Niin kuka muistaa 1952 aloittaneista ketä lähti nelos luokalta lyseoon. Ei taida muistaa kukaan ja koska Kamu ei käynyt Lieksassa, niin hän muutti silloin muuanne. Kerro kuka heistä muutti silloin muuanne, niin henkilöllisyys selviää, tai sitten ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olitko Kamu samalla luokalla? Varmaankin olit kun tiedät nimiä eli taidan jo tietää kuka olet.

        Vai taidat tietää, no moneskohan kerta se on kun kerrot tietäväsi?
        Autan sinua tunnistamisessa.

        Katsoin erästä vanhaa tietolähdettä, ja näin että ekalla on ollut eräs minun sukulainen, mutta muuttanut kevätlukukaudella Herttoniemeen.

        Nuo luettelon Nevalaiset ovat hieman nuorempaa ikää kuin minä.

        Kävin tosiaan lyseon muualla.

        Armeijan kävin "Etelässä", satojen kilometrien päässä Lieksasta.

        Lähinnä minun tunnistamista ovat olleet Rotesti, Wanha, Nomikäänsheriffi.

        Kysy rohkeasti lisää tunnistusapua.


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Vai taidat tietää, no moneskohan kerta se on kun kerrot tietäväsi?
        Autan sinua tunnistamisessa.

        Katsoin erästä vanhaa tietolähdettä, ja näin että ekalla on ollut eräs minun sukulainen, mutta muuttanut kevätlukukaudella Herttoniemeen.

        Nuo luettelon Nevalaiset ovat hieman nuorempaa ikää kuin minä.

        Kävin tosiaan lyseon muualla.

        Armeijan kävin "Etelässä", satojen kilometrien päässä Lieksasta.

        Lähinnä minun tunnistamista ovat olleet Rotesti, Wanha, Nomikäänsheriffi.

        Kysy rohkeasti lisää tunnistusapua.

        Sehä on kuulemma ollu sakujen telotusryhmän johtajana kirkkopuiston kiviaidalla ja samaan aikaan louhella karkurin perässä 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehä on kuulemma ollu sakujen telotusryhmän johtajana kirkkopuiston kiviaidalla ja samaan aikaan louhella karkurin perässä 🤣

        Sakut teloitti ainakin yhden Saavanniemen pellolla. Tietääkö joku siitä enemmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakut teloitti ainakin yhden Saavanniemen pellolla. Tietääkö joku siitä enemmän?

        Joku rekatuista kirjoitti siitä aikoinaan, en muista kuka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakut teloitti ainakin yhden Saavanniemen pellolla. Tietääkö joku siitä enemmän?

        Tiedän, ei teloitettu vaan ampui itsensä kun tiesi tulevansa teloitetuksi jos antautuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuka muistaa 1952 aloittaneista ketä lähti nelos luokalta lyseoon. Ei taida muistaa kukaan ja koska Kamu ei käynyt Lieksassa, niin hän muutti silloin muuanne. Kerro kuka heistä muutti silloin muuanne, niin henkilöllisyys selviää, tai sitten ei.

        Meni ainakin Lauri Prepula ja Matti Nevalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meni ainakin Lauri Prepula ja Matti Nevalainen.

        Matti Nevalainen ei mennyt kun ei päässyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matti Nevalainen ei mennyt kun ei päässyt.

        Ketkä Nevalaiset meni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä Nevalaiset meni?

        Ei yksikään ne oli niin tyhmiä, tai sitten kaikki kun ne oli niin viisaita.


    • Anonyymi

      En ole tuosta kuulutkaan.

    • Anonyymi

      Ei Rantalassa edes ollut koulua vielä 1952, koulu rakennettiin vasta 1956-57.Avaaja tarkoittanee partalanmäen koulua.

      • Anonyymi

        Rantalassa oli Pielisjärven ensimmäinen kansakoulu. Etkö tuon vertaa tiedä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rantalassa oli Pielisjärven ensimmäinen kansakoulu. Etkö tuon vertaa tiedä?

        Enpähän ole kuullut eikä kyllä kukaan muukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpähän ole kuullut eikä kyllä kukaan muukaan.

        Partalanmäelle tuli koulu 1930- luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpähän ole kuullut eikä kyllä kukaan muukaan.

        Et varmaan koska et ole lieksalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et varmaan koska et ole lieksalainen.

        Oon oikein kanta-pielisjärveläinen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon oikein kanta-pielisjärveläinen !

        Etkä silti tuota tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon oikein kanta-pielisjärveläinen !

        Tai sitten kanta-nurmeslainen.


    • Anonyymi

      Oliko siellä Tervo nimistä, löytyykö Kamuttajan kortistosta, tai jos joku muukin tietää, kuka vain? Olisin tosi kiitollinen. Lapsenlapsi kysyy!

      • Anonyymi

        Kamuttaja myytiin Venäjälle FSB osti sen tietoineen päivineen.


      • Löysin Terttu nimisen.
        Hän on näkyy muuttanut Lahteen jossain vaiheessa, vuosiluku ei ilmene lyhyestä maininnasta.
        Ei myöskään sitä missä on asunut, Mähköllä, Timitrassa, vai Rantalassa.
        Eikö mummo oikein muista missä on aloittanut koulun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttaja myytiin Venäjälle FSB osti sen tietoineen päivineen.

        FSB palautti minut kun tietoni olivat liian vanhoja.


    • Anonyymi

      -52 aloitti kamun kanssa Hilaarius Sorjonen. Sitten ne yksissä ryöstelivät pankkeja syrjäkylillä. Laihoja saaliita.

      • Anonyymi

        Höntönvaaran pankin ne kutaleet ryösti ensimmäiseksi sitten Jonkerin pankin. Rangaistuksesi tuli vain käytöksen alennus ja luokalle jäänti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höntönvaaran pankin ne kutaleet ryösti ensimmäiseksi sitten Jonkerin pankin. Rangaistuksesi tuli vain käytöksen alennus ja luokalle jäänti.

        Se on varmaan piilottanut ryöstösaaliin Piiroislouhille.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1614
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1462
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      53
      1365
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1318
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1275
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe