pulla käsi

mamma

Varokaa itikoita,ne ovat aivan hurjia nyt, minua pisti käteen viiko sitten ja nyt eilen toiseen se on kyynyspäähän saakka aivan punainen ja turvoksissa, lääkäri epäili ruusua mutta se on allergiaa, koska tulehdusarvot eivät ole korkealla.
Onkohan tämä maailma muuttunut vai minä?

36

2310

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyttysten rakastamaa ihmistyyppiä olen minäkin. Marjareissut yhtä tuskaa, kunnes joku neuvoi ottamaan B-vitamiiniä muutamana päivänä ennen metsäretkeä. Helpottiko siinä rohto vai usko, mutta tuntui kuin itikoita olisi ollut vähemmän. :)

• Ylisuuri annos B-vitamiiniä on vanha konsti suojautua hyttysiä vastaan. Tätä käyttävät ainakin Lapin kävijät. Hyttyset eivät huoli juodakseen B-pitoista verta.

• mamma
        Ruuneperi kirjoitti:

Ylisuuri annos B-vitamiiniä on vanha konsti suojautua hyttysiä vastaan. Tätä käyttävät ainakin Lapin kävijät. Hyttyset eivät huoli juodakseen B-pitoista verta.

Kuinka otitte b-vitamiinia,pillereinä vai miten Kiitos tiedosta.

• Helena04 ejk
        Ruuneperi kirjoitti:

Ylisuuri annos B-vitamiiniä on vanha konsti suojautua hyttysiä vastaan. Tätä käyttävät ainakin Lapin kävijät. Hyttyset eivät huoli juodakseen B-pitoista verta.

Kiitos infosta. Kuulun myös näihin hyttysten rakastamiin, joskaan en ole vielä yhtään tavannut.
        Saariolosuhteissahan ei ole ongelmaa, hyttysiä on vain nimeksi, mutta muualla...

• mamma kirjoitti:

Sitä voi käyttää myös pahoinvointiin, jota migreenini saa aikaan. Vahvuuksia 'omissa' tableteissani on kaksi, tarkkaa määrää en osaa suositella. Vaaratontahan sen pitäisi varastoitumattomana olla kuitenkin.

• mamma

Minä syön jo kerran viikossa toisen lääkkeen takia foolihappoa ,mutta otan nyt muutenkin kokeeksi B- vitamiiniä, kerron sitten auttoiko, oluttahan pitäisi juoda ja palöjon mutta, mutta

• Kysyn
        Helena04 ejk kirjoitti:

Kiitos infosta. Kuulun myös näihin hyttysten rakastamiin, joskaan en ole vielä yhtään tavannut.
        Saariolosuhteissahan ei ole ongelmaa, hyttysiä on vain nimeksi, mutta muualla...

Saanko,ja vaikka en saisikaan, niin kysyn sittenkin.
        Tarkoittaako tuo ejk *ei jälkeen kristuksen*?
        Vai *en jaksa kirjautua*?
        Olen nimittäin jonkun toisenkin käyttävän samanlaista merkkiä silloin kuin ei ole kirjatun nikkinsä kanssa kirjoittamassa.

• Helena04 ejk
        Kysyn kirjoitti:

Olen nimittäin jonkun toisenkin käyttävän samanlaista merkkiä silloin kuin ei ole kirjatun nikkinsä kanssa kirjoittamassa.

... "vaikka kärryt kaatukoon, heipä hei!" :DD(laulu)

Tosiaan, olen laiska kirjautumaan, ja kun käväisin tuolla nuorempien palstalla ja näin siellä tuon käytännön, omin sen itsellenikin.
        "Ei jaksa kirjautua" kertoivat sen tarkoittavan.

Vitsi, mikä vitsi: "ei jälkeen kristuksen"! :DD

• mamma kirjoitti:

Lapissa käyvät ovat kertoneet. Kysy Apteekista annostuksista y.m.

• mamma kirjoitti:

Minä syön jo kerran viikossa toisen lääkkeen takia foolihappoa ,mutta otan nyt muutenkin kokeeksi B- vitamiiniä, kerron sitten auttoiko, oluttahan pitäisi juoda ja palöjon mutta, mutta

Se oluen B-vitamiinivaikutus?

Eihän niillä tableteilla yhtä hilpeää olotilaa aikaansaa, mutta voihan sen toisaalta nähdä luonnonsuojeluna. Jos nimittäin sitä ölkkyä ei kykenisikään nautiskelemaan tarvittavaa määrää ja linnunpoikasille syötettäisiin kyllästettyjä itikoita. :D

Toivottelen kokeilijoille vähemmän pisteliästä kesää!

• mamma
        TiaLiinu kirjoitti:

Se oluen B-vitamiinivaikutus?

Eihän niillä tableteilla yhtä hilpeää olotilaa aikaansaa, mutta voihan sen toisaalta nähdä luonnonsuojeluna. Jos nimittäin sitä ölkkyä ei kykenisikään nautiskelemaan tarvittavaa määrää ja linnunpoikasille syötettäisiin kyllästettyjä itikoita. :D

Toivottelen kokeilijoille vähemmän pisteliästä kesää!

Mutta tässä on yksi ongelma, kuinka teen lapsenlapsille pullaa kun nämä ei mahdu mihinkään kulhoon?

• mamma kirjoitti:

Mutta tässä on yksi ongelma, kuinka teen lapsenlapsille pullaa kun nämä ei mahdu mihinkään kulhoon?

Nykyään saa paistovalmiina ihania korvapuusteja kaupan pakastekaapista.
        Jospa ne pikkuisemmat eivät aivan kerrasta huomaisi eroa? :)

• Helena04 ejk
        Kysyn kirjoitti:

Kun nyt kiinnitit siihen huomiosi, niin mikä olisi sinun ehdotuksesi nimimerkikseni silloin, kun en liputa?:) Olen hyvin muuntautumiskykyinen.:) Sillä onhan tuo ejk vähän hoopo, kieltämättä.

• mamma kirjoitti:

joutunut turvautumaan niin ettei päästä sisälle yhtään sääskeä ja illalla nukkumaan mennessä pitää tappaa kaikki inisijät etteivät pilaa uöunta,sääsliöljyä ja muita myrkkyjä en anna sumuttaa huoneseen pdän ne vaarallisina ulkona anorakin huppu ja näkyville osille öljyä jos on metsässä pihalla pitää liikkuu sen verran kovaa etteivät pysy perässä,meillä on parvina alkukesästä sisälle mentäessä pyyhitään vastalla ovella ettei tule sisälle, vaihtoehtona kaupunku jossa ei sääskiä ole tai eteläsuomeen matkalle

• mamma
        pääsky kirjoitti:

joutunut turvautumaan niin ettei päästä sisälle yhtään sääskeä ja illalla nukkumaan mennessä pitää tappaa kaikki inisijät etteivät pilaa uöunta,sääsliöljyä ja muita myrkkyjä en anna sumuttaa huoneseen pdän ne vaarallisina ulkona anorakin huppu ja näkyville osille öljyä jos on metsässä pihalla pitää liikkuu sen verran kovaa etteivät pysy perässä,meillä on parvina alkukesästä sisälle mentäessä pyyhitään vastalla ovella ettei tule sisälle, vaihtoehtona kaupunku jossa ei sääskiä ole tai eteläsuomeen matkalle

Juu juu, mutta kun asun kaupungissa järven rannalla ja koiraa pitää ulkoiluttaa,kestääköhän se perässä kun juoksen, se on varmaan säälittävän näköistä kun vedän sitä perässä , se raukka on niin pieni.
        Olen muuten ostanut espanjasta sellaisen pistokkeeseen kiinitettävän karkottimen, joka on tehokas, niin että sisällä ei ole vaaraa,otan sen myös yökyläänkin mukaan.

• Kyselijä
        Helena04 ejk kirjoitti:

Kun nyt kiinnitit siihen huomiosi, niin mikä olisi sinun ehdotuksesi nimimerkikseni silloin, kun en liputa?:) Olen hyvin muuntautumiskykyinen.:) Sillä onhan tuo ejk vähän hoopo, kieltämättä.

Eihän minun aivoni noin paljoa pysty keskittymään .
        On vain tosi huono juttu kun ylläpito ei ole keksinyt tänne keskustelupuolelle mitään kuvallisia hymiöitä. (*Å*)

• Helena04 ejk
        Kyselijä kirjoitti:

Eihän minun aivoni noin paljoa pysty keskittymään .
        On vain tosi huono juttu kun ylläpito ei ole keksinyt tänne keskustelupuolelle mitään kuvallisia hymiöitä. (*Å*)

Mutta jos mieleesi juolahtaisi... niin annathan kuulua.
        Mitäpä se tuo hymiö sitten kertoo? Ennennäkemätön, soma tähtisilmä peräti. :)

• soilike
        mamma kirjoitti:

Juu juu, mutta kun asun kaupungissa järven rannalla ja koiraa pitää ulkoiluttaa,kestääköhän se perässä kun juoksen, se on varmaan säälittävän näköistä kun vedän sitä perässä , se raukka on niin pieni.
        Olen muuten ostanut espanjasta sellaisen pistokkeeseen kiinitettävän karkottimen, joka on tehokas, niin että sisällä ei ole vaaraa,otan sen myös yökyläänkin mukaan.

Ja puutarhakamppeet, joita ei pestä koko kesänä.
        Ne on kyllästetty "off"illa.
        Zyrtekkiä aamulla
        Jos paikkakunnala on yksikin itikka, niin se löytää minut varmasti.

• soilike kirjoitti:

Ja puutarhakamppeet, joita ei pestä koko kesänä.
        Ne on kyllästetty "off"illa.
        Zyrtekkiä aamulla
        Jos paikkakunnala on yksikin itikka, niin se löytää minut varmasti.

mailalla ei saa jos ne piiloutivat seinille sieltä ne lähtevät yöllä pinisemään,lapsena sääskistä oli painajainen ja aina haaveili että olisi sellainen paikka jossa ei olisi sääskiä muisto on kun istuin koivun lehtikasan päällä ja sääsket söivät eikä päässyt mihinkään karkuun kun hameet oli ja paljaat sääret,toiset leikkasivat lehtiä ja piti olla koko päivä metsässä mukana ja olisi pitänut tehdäkkin jotakin

• pääsky kirjoitti:

Minä olen aina ollut hyttysten herkkua, mutta en enää!
        Kuulin ruotsalaisesta Myggan-hyttysvoiteesta, jota voi ostaa apteekista.
        Se on kuin deodoranttipullo, jolla sivellään niitä kohtia jotka ovat paljaana.
        Yksi vetäisy ranteisiin ja nilkkoihin esim. riittää.
        On tehokkaampaa kuin pikiöljy! Tuoksuu sitä paitsi hyvälle.

Sen tehosta sain todisteen kun olin eräänä elokuun iltana keskellä metsää keskiyön konsertissa! Ainutkaan hyttynen ei löytänyt minua vaikka metsä suorastaan kuhisi hyttysiä!

Tuollainen pieni puikko on helppo kuljettaa mukana jos aikoo esim. ulkoilmateatteriin kesällä, marjareissuille, retkille ym.

• mamma
        MdK-MdK kirjoitti:

Sen tehosta sain todisteen kun olin eräänä elokuun iltana keskellä metsää keskiyön konsertissa! Ainutkaan hyttynen ei löytänyt minua vaikka metsä suorastaan kuhisi hyttysiä!

Tuollainen pieni puikko on helppo kuljettaa mukana jos aikoo esim. ulkoilmateatteriin kesällä, marjareissuille, retkille ym.

Oi kiitos, minähän menen tukka suorana apteekkiin

• MdK-MdK kirjoitti:

hyttysiä se voi tehota parviin en tiedä,hien mukan valuu silmiin mutta hyvä keksintö ,lapsia en mielellään murkyillä sivelisi myrkkyähän on kaikki millä kuolee sääskikin, lappalainen ,yrjö kokon kirjassa ,kun tuli kotiin ja mustasukkaisuudesta ihan syyttä ensin kantoi saunasta kotiin alasti vasta naidun vaimonsa eikä kestänyt sitä onnea,sitoi puuhun nuoren kauniin vaimonsa sääskiaikana ja antoi sääskien syödä kuunteli huvikseen avunhuuto ,aamulla tämän voi snoa illalla vie unet,

• Leny
        pääsky kirjoitti:

Tämä on viesti hyttysten taivaasta. Muistan vieläkin Lenyn, jonka kerran vainusin metsässä. Hän oli mustikassa ja kuumana päivänä hänelle oli tullut hiki ja siksi hänen ihana hien tuoksunsa houkutteli minut iholleen. Ajattelin, että teen hyökkäyksen niskan puolelta ja se onnistuikin hyvin. Imaisin vatsani täyteen makeaa verta ja ei kun lentoon. Kauhistus, sotkeuduin hänen permanentti kiharoihinsa ja jäin jumiin sinne ihan iltaan asti. Kun hän nukahti ja alkoi kuorsata, uskalsin yrittää irroittautua. Se onnistuikin ja läksiäisiksi nautin vielä ilta-aterian. Piilouduin Lenyn vaaleanpunaisten pitsiverhojen taakse ja joka yö kävin Lenin iholla aterialla.Nam. Leny raaputteli aamuisin välillä niskaansa,välillä olkapäätään tai pakaroitaan. Hän nukkui nimittäin ilman yöpaitaa. joten minulla oli mahtavat alueet, josta sain valita. Mutta loppu tuli tästäkin. Lopulta Leny alkoi etsiä minua vimmatusti, kun tajusi paukamansa hyttysen tekemiksi. Hän löysi minut vihdoin, kun oli pannut monitehorillinsä silmilleen. Terveisiä vaan kaikille lajitovereille ja älkää ainakaan menkö lähelle hyttysentappo-olympialaisia.

• Leny kirjoitti:

Tämä on viesti hyttysten taivaasta. Muistan vieläkin Lenyn, jonka kerran vainusin metsässä. Hän oli mustikassa ja kuumana päivänä hänelle oli tullut hiki ja siksi hänen ihana hien tuoksunsa houkutteli minut iholleen. Ajattelin, että teen hyökkäyksen niskan puolelta ja se onnistuikin hyvin. Imaisin vatsani täyteen makeaa verta ja ei kun lentoon. Kauhistus, sotkeuduin hänen permanentti kiharoihinsa ja jäin jumiin sinne ihan iltaan asti. Kun hän nukahti ja alkoi kuorsata, uskalsin yrittää irroittautua. Se onnistuikin ja läksiäisiksi nautin vielä ilta-aterian. Piilouduin Lenyn vaaleanpunaisten pitsiverhojen taakse ja joka yö kävin Lenin iholla aterialla.Nam. Leny raaputteli aamuisin välillä niskaansa,välillä olkapäätään tai pakaroitaan. Hän nukkui nimittäin ilman yöpaitaa. joten minulla oli mahtavat alueet, josta sain valita. Mutta loppu tuli tästäkin. Lopulta Leny alkoi etsiä minua vimmatusti, kun tajusi paukamansa hyttysen tekemiksi. Hän löysi minut vihdoin, kun oli pannut monitehorillinsä silmilleen. Terveisiä vaan kaikille lajitovereille ja älkää ainakaan menkö lähelle hyttysentappo-olympialaisia.

Onkos se sinun mielestäsi nyt sitten Paratiisi, kun arvaan siellä olevan enimmäkseen teitä naispuolisia hyttysiä?

Tietty tosiasiahan on, että vain naaraspuolinen hyttynen imee verta, ei muni niitä tuhansia muniaan ennenkuin saa veriaterian.
        Nämä 'viattomat' koiraspuoliset itikat, sulkamaisine tuntosarvineen, nautiskelevat vain kedon kukkien mettä, ravinnokseen. ( Mokomatkin! :D)

• Leny
        TiaLiinu kirjoitti:

Onkos se sinun mielestäsi nyt sitten Paratiisi, kun arvaan siellä olevan enimmäkseen teitä naispuolisia hyttysiä?

Tietty tosiasiahan on, että vain naaraspuolinen hyttynen imee verta, ei muni niitä tuhansia muniaan ennenkuin saa veriaterian.
        Nämä 'viattomat' koiraspuoliset itikat, sulkamaisine tuntosarvineen, nautiskelevat vain kedon kukkien mettä, ravinnokseen. ( Mokomatkin! :D)

Ku eihä myö ennää tääll´lisäännytäkkää! :-D
        P.s. Leny käsk´sannoo, ett tää on sitt´miun mielipittein eikä hänen.

• Sitten
        TiaLiinu kirjoitti:

Ihan kun ihmiset, naisethan ne yleensä ihmisissäkin on niitä verta imeviä.
        No useimmille naisille kyllä rahakin käy, ja jopa toinenkin mies kun ei se vakituinen riitä.

• soilike
        Leny kirjoitti:

Kun tässä nyt makaan sängyssäni ja muistelen viime yötä, tunnen vastustamatonta halua puristaa sinua.
        Tulit luokseni odottamatta viileässä yössä ja se mitä välillämme tapahtui pyörii mielessäni vieläkin.
        Sinä laskeuduit alastomalle keholleni nälkäisenä, imit minua , kunnes lopulta nukahdin.
        Aamulla vierailustasi oli jäljellä vain muisto ja jäljet lakanoissa.
        Ensi yöna odotan sinua täysin valveilla.
        Saatanan sääski!

• Sitten kirjoitti:

Ihan kun ihmiset, naisethan ne yleensä ihmisissäkin on niitä verta imeviä.
        No useimmille naisille kyllä rahakin käy, ja jopa toinenkin mies kun ei se vakituinen riitä.

Semmosia siellä yläilmoissa on laitettu merkille?!
        Onhan niitä hyttysiäkin täällä armaassa Suomessammekin n. 30 lajia, löytyyhän sieltä valikoimaa. :D

Oletkos noita tasa-arvon kannattajia, että pitäisi samasta työstä sama palkka?
        Koskahan ne itikkaurokset oppisivat munimaan, ettei työ olisi pelkkää huvia. :))

• Leny
        soilike kirjoitti:

Kun tässä nyt makaan sängyssäni ja muistelen viime yötä, tunnen vastustamatonta halua puristaa sinua.
        Tulit luokseni odottamatta viileässä yössä ja se mitä välillämme tapahtui pyörii mielessäni vieläkin.
        Sinä laskeuduit alastomalle keholleni nälkäisenä, imit minua , kunnes lopulta nukahdin.
        Saatanan sääski!

Huomenta ja kiitos aamun ensimmäisestä naurusta. Huumorin kukka on kaunis kukka.

• Leny
        TiaLiinu kirjoitti:

Semmosia siellä yläilmoissa on laitettu merkille?!
        Onhan niitä hyttysiäkin täällä armaassa Suomessammekin n. 30 lajia, löytyyhän sieltä valikoimaa. :D

Oletkos noita tasa-arvon kannattajia, että pitäisi samasta työstä sama palkka?
        Koskahan ne itikkaurokset oppisivat munimaan, ettei työ olisi pelkkää huvia. :))

Samasta työstä sama palkka ja siitä, miten sen työn tekee lisäksi hyvänmiehen/naisen lisä. Työ voi olla sama, mutta sen työn voi tehdä eri intensiteetillä. Tämä on minun mielipiteeni.

• Leny kirjoitti:

Samasta työstä sama palkka ja siitä, miten sen työn tekee lisäksi hyvänmiehen/naisen lisä. Työ voi olla sama, mutta sen työn voi tehdä eri intensiteetillä. Tämä on minun mielipiteeni.

...saiskin tuon asian perille noille ötököille?
        Meillä ihmisillähän se on ihan sisäsyntyinen ajattelutapa. :D

• soilike kirjoitti:

Saatanan sääski!

toi oli hyvä heh heh hehe....

• joskus
        TiaLiinu kirjoitti:

...saiskin tuon asian perille noille ötököille?
        Meillä ihmisillähän se on ihan sisäsyntyinen ajattelutapa. :D

Missä mitenkin. Tuo oli takavuosina syy, miksi erosin ay-liikkeestä. Ns. hyvänaisenlisäni häippäsi uuteen luokitukseen siirryttäessä. Olin lisäksi näitä "ay-aktiiveja" melko pitkälle, mutta kun porukan pillin mukaan piti äänestää,,,

• joskus kirjoitti:

Missä mitenkin. Tuo oli takavuosina syy, miksi erosin ay-liikkeestä. Ns. hyvänaisenlisäni häippäsi uuteen luokitukseen siirryttäessä. Olin lisäksi näitä "ay-aktiiveja" melko pitkälle, mutta kun porukan pillin mukaan piti äänestää,,,

...aikoinaan sain itsekin todeta, etten taida porrastuksissa enää tavoittaa 'saavtettua etua'.
        Silti en eronnut liitosta, uskollisesti makselin jäsenmaksuja ja katselin kun työkaverit erosivat.
        Sitten tuli hetki, jolloin sain todeta, että olipa jotakuinkin viisas teko.
        Kyllähän sitä tuli monestikin laskeskeltua, mitä voittaisi ajanmittaan jos ei kuuluisi liittoon, mutta.....

Tämähän ei taas kuulunut mitenkään ötökkäyhdyskuntien juttuihin, eihän? :)

• joskus
        TiaLiinu kirjoitti:

...aikoinaan sain itsekin todeta, etten taida porrastuksissa enää tavoittaa 'saavtettua etua'.
        Silti en eronnut liitosta, uskollisesti makselin jäsenmaksuja ja katselin kun työkaverit erosivat.
        Sitten tuli hetki, jolloin sain todeta, että olipa jotakuinkin viisas teko.
        Kyllähän sitä tuli monestikin laskeskeltua, mitä voittaisi ajanmittaan jos ei kuuluisi liittoon, mutta.....

Tämähän ei taas kuulunut mitenkään ötökkäyhdyskuntien juttuihin, eihän? :)

ei joskus, vaan varsinkin viimeaikoina. Totta.
        Olin vain niin absoluuttinen tyyppi. Näin sisäpiirissä muutakin minun ajatusmaailmaani sopimatonta ja kun vastoin muitakin käsityksiäni joudun porukan pillin mukaan... muuta ei tarvittu.

Poikkesi toki hyönteismaailmasta, haitanneeko tuo. :)

• mailis
        mamma kirjoitti:

Niitä pistorasiaan laitettavia vekotuksia saa Suomestakin, samoin niitä nappuloita niihin. Ovat mielestäni tosi tehokkaita. Minä en tunne sen nappulan hajua, mutta joku miniöistäni sanoi, että se haisee. Jospa se sääskikin haistaa sen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      290
      11412
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7040
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      101
      5823
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      41
      5171
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4311
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4049
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3554
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3541
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3075
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3060
    Aihe