https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsa/abe9d3eb-c0dd-42c4-8ca0-c364a1702010
Vastenmielisintä on, että näitä kartoituksia tehdään maanomistajalle ilmoittamatta. On luihua käydä inventoimassa toisen omaisuutta kertomatta siitä omistajalle.
Itselle nimittäin kävi niin, että joku kartoittaja oli käynyt metsässäni kartoittamassa kallioalueen. Kartoituksen tulos sitten siirtyi kaavaehdotukseen, johon kallion ympärille oli piirretty yli sadan metrin suojavyöhyke hyväkasvuiseen talousmetsään. Ellen olisi huomannut puuttua asiaan tässä vaiheessa, olisi suojelualueen alle jäänyt merkittävästi talousmetsää. Sinänsä en olisi ollut kallioalueen suojelua vastaan, mutta nyt asiasta jäi hyvin negatiivinen maku.
Mitä mieltä luontokartoittajista ja -kartoituksista?
14
471
Vastaukset
- Anonyymi
Jokamiehen oikeuksien henki ei ole tämä. Tällainen toiminta johtaa ennen pitkää jokamiehenoikeuksien poistamiseen.
- Anonyymi
Jos talousmetsiä saa vapaasti kuka vaan inventoida, niin sitten samat oikeudet myös muuhun taloustoimintaan, esim teollisuuteen, kauppoihin, konttoreihin, pankkeihin kuka vaan saa mennä tekemään omia tarkastuksiaan.
- Anonyymi
Ja määritellä uusia käyttöä rajoittavia asioita omistajalta kysymättä. Olen perin tyytymätön Metsäkeskukseen ja sen toimintaan juuri tämän vuoksi. Suomessa on perustuslakiin kirjoitettu omaisuudensuoja, jota ei edes valtion omat organisaatiot noudata.
- Anonyymi
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsa/1aeee383-c202-4354-8e26-0e28ca261921
Euroopassa metsäomaisuuden omistaa joku, Suomessa ympäristöministeriön vihreät ja punikit ovat sen jo omistajiltaan vieneet. Tällainen sosialistivaltio Suomi on. - Anonyymi
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsa/76cdaeb3-18b3-4fc2-acd2-ee45bbc30428
Lisää asiaa samasta lehdestä. Saattaa olla, että kun seuraavan kerran tapaan näitä kartoittajia metsässä, minä määrään vauhdin ja hän suunnan...- Anonyymi
Vihertäviä ei saa juoksuttaa, mutta kävelyttää niitä voi, asettamalla puomit joka ikiselle metsäautotielle.
- Anonyymi
Kyllä on vittumaineen tuo HCV, eikä perustu ainakaan lakiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihertäviä ei saa juoksuttaa, mutta kävelyttää niitä voi, asettamalla puomit joka ikiselle metsäautotielle.
Puomit, kieltokyltit ja riistakamerat ovat nykyään lähes pakollinen varuste monessa kohteessa. Ai prkele, jos sieltä saa jonkun sen jälkeen kiinni....
- Anonyymi
He tietävät itsekin mellestävänsä toisen metsissä kun toiminta on noin salailevaa ja sitä pyritään kaikin keinoin piilottelemaan maanomistajalta.
Kaavoittajat lasken samaan kastiin. Nykyään olisi mahdollisuus helposti lähestyä esim. sähköpostilla kaikkia kaavoitettavan alueen maanomistajia ja tiedottaa avoimesti hankkeesta. Nyt he laittavat ilmoituksen jonnekin kunnan ilmoitustaululle ja paikallislehteen, joita ei enää nykymaailmassa tilaa kukaan. Avoimuus puuttuu ja viha heitä kohtaan lisääntyy. - Anonyymi
Lähden siitä, että pidän metsäni siinä kunnossa, ettei sinne vahingossakaan pääse syntymään mitään luontokohteita. Avohakkuu riittävän ajoissa, niin luontokartoittajaa ei tarvitse pelätä.
- Anonyymi
Sitä saa, mitä tilaa. - Vanhat metsät ovat , muuttuneet omistajille niin isoiksi taloudellisiksi riskeiksi, että niitä ei voi säästää, vaikka omistajat itse haluaisikin säästää. Ne on pakko kaadattaa ajoissa, etteivät vihreät sosialisoi omaisuutta.
- Anonyymi
Tervetuloa katsomaan, mitä metsääsi kuuluu.
https://luontovahti.fi/?fbclid=IwAR0HNuxoLAG0Cycl3wu6n9idXN7ayIxmua5GTBHGIICCZbi9Uue3EQLBlto- Anonyymi
Näin metsäkeskus levittelee tietoja yksityisomaisuudesta. Alan olla kurkkuani myöten täynnä kyseistä virastoa. Eivät kykene arvioimaan akkuujälkeä ja levittelevät toisten asioita nettiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1217930Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1516658Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834775Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2453245Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012744Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1072266Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121906- 1501905
Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa291710Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971614