Riittävä työkyky

Anonyymi-ap

Hassu tilanne, kun ei kelpaa omaishoitajaksi sairauksien takia, mutta työnhakijaksi kelpaa.

30

467

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ne haluu pitää sinun rahat jos möhlit..

    • Anonyymi

      Omaishoito voi olla raskasta fyysistä työtä 24 h/vrk.
      Toimistotyöntekijä pääsee paljon helpommalla.

      • Anonyymi

        Onks toimistotyöntekijöitä enää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks toimistotyöntekijöitä enää?

        On toki noita tietokoneen ääressä työskenteleviä.


    • Anonyymi

      Jälleen kerran, mikä on työkyvytön.
      Työkyvytön on sellainen joka ei kykene tekemään mitään työtä.
      Ainoa poikkeus on yli 60v, kykeneekö hän tekemään hänen omaa työtehtäväänsä.

      Moni ei tunnu tajuavan tätä, kun ei kykene tekemään omaa työtänsä niin tulisi kouluttautua toiseen ammattiin.

      • Anonyymi

        57 vuotiaana kouluun kolmeksi vuodeksi ja valmistuu , 60 vuotiaana ammattiin ilman mitään kokemusta alasta, kuka työllistää viideksi vuodeksi raihnaisen ihmisen 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        57 vuotiaana kouluun kolmeksi vuodeksi ja valmistuu , 60 vuotiaana ammattiin ilman mitään kokemusta alasta, kuka työllistää viideksi vuodeksi raihnaisen ihmisen 😃

        Ei välttämättä tarvitse vaihtaa täysin uudelle alalle, vaan voi miettiä miten pääsisi samalla alalla uusiin tehtäviin, joissa voi hyödyntää myös vanhaa osaamista.

        Esim. työn tekemisestä sen opettamiseen, neuvomiseen tai esimiestehtäviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        57 vuotiaana kouluun kolmeksi vuodeksi ja valmistuu , 60 vuotiaana ammattiin ilman mitään kokemusta alasta, kuka työllistää viideksi vuodeksi raihnaisen ihmisen 😃

        Miten niin viideksi vuodeksi, voithan olla töissä kymmenenkin vuotta vielä?
        Eläkeikäsi taitaa olla 70.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin viideksi vuodeksi, voithan olla töissä kymmenenkin vuotta vielä?
        Eläkeikäsi taitaa olla 70.

        Alin eläkeikäni on 65 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alin eläkeikäni on 65 vuotta.

        Olisiko muutama kuukausi päälle, ainakin mulla on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        57 vuotiaana kouluun kolmeksi vuodeksi ja valmistuu , 60 vuotiaana ammattiin ilman mitään kokemusta alasta, kuka työllistää viideksi vuodeksi raihnaisen ihmisen 😃

        Itse kävin 7v sitten myyjän ammattitutkinnon, no ei se poikinut mulle uutta, kesti 1 lukukauden.
        4v sitten kävin kosteusmittauskoulutuksen ja niitä hommia nyt teen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko muutama kuukausi päälle, ainakin mulla on.

        Minulla tasan 65v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alin eläkeikäni on 65 vuotta.

        Mutta, saat olla töissä senkin jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, saat olla töissä senkin jälkeen.

        Ei todellakaan kiinnosta tällä kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko muutama kuukausi päälle, ainakin mulla on.

        Tuo ratkaisee yhtälön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        57 vuotiaana kouluun kolmeksi vuodeksi ja valmistuu , 60 vuotiaana ammattiin ilman mitään kokemusta alasta, kuka työllistää viideksi vuodeksi raihnaisen ihmisen 😃

        On aika paljon kevyttä työtä mikä ei tarvitse olemassaolevan ammattitaidon päälle kuin perehdytyksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä tarvitse vaihtaa täysin uudelle alalle, vaan voi miettiä miten pääsisi samalla alalla uusiin tehtäviin, joissa voi hyödyntää myös vanhaa osaamista.

        Esim. työn tekemisestä sen opettamiseen, neuvomiseen tai esimiestehtäviin.

        Niin tuota... Sinä siis meinaat, että työnantaja antaa sinun valita, mitä teet, jos et enää kykene syystä tai toisesta tekemään vanhoja hommia? No todellisuus on 99%:sti toinen eli sinulle näytetään ovea.
        Eikä enää opeteta ja neuvota kuin ennen, sitä kutsuttiin "oppisopimukseksi". Kylmiltään aloitat, koska nyt jo ihmiset tekevät kolmen ihmisen työt, kun väkeä vähennettiin ja vähennetään edelleen "tuotannollisin ja taloudellisin" syin, ei kertakaikkiaan aika riitä opetukseen, kun sinuun on naulattu tavoitteet "tulos tai ulos"-naulalla.

        YT, nyt nimi vaihdettiin hienommaksi "sopeutumisneuvottelu", "tuotannolliset ja taloudelliset"

        Mitkä kuvottavat nimet, kun totuus on se, että osakkeiden omistajille pitää saada vähän enemmän osinkoa ja vähän enemmän bonareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuota... Sinä siis meinaat, että työnantaja antaa sinun valita, mitä teet, jos et enää kykene syystä tai toisesta tekemään vanhoja hommia? No todellisuus on 99%:sti toinen eli sinulle näytetään ovea.
        Eikä enää opeteta ja neuvota kuin ennen, sitä kutsuttiin "oppisopimukseksi". Kylmiltään aloitat, koska nyt jo ihmiset tekevät kolmen ihmisen työt, kun väkeä vähennettiin ja vähennetään edelleen "tuotannollisin ja taloudellisin" syin, ei kertakaikkiaan aika riitä opetukseen, kun sinuun on naulattu tavoitteet "tulos tai ulos"-naulalla.

        YT, nyt nimi vaihdettiin hienommaksi "sopeutumisneuvottelu", "tuotannolliset ja taloudelliset"

        Mitkä kuvottavat nimet, kun totuus on se, että osakkeiden omistajille pitää saada vähän enemmän osinkoa ja vähän enemmän bonareita.

        Totta joka sana.


    • Anonyymi

      Mä taas tiedän tapauksen mitä suuresti ihmettelen, että eikö ole mitään kriteereitä. Vaikuttaa vaan siltä, että ottavat rahat pois - eivät ollenkaan tarv näitä!
      Tämmöset vois pistää leikkurin. kun säästöjä pitää hakee. Yksinään tietty pikku juttu, mutta vastaavia on satoja. Pienistä puroista se jokikin muodostuu...

      lajijasuris

      • Anonyymi

        Siis ylipäänsä julkisia pieniä säästökohteita on satoja.
        lajijasuris


      • Anonyymi

        Kuntoutus on varmasti uusi mahdollisuus keski-ikäiselle, jolla vielä on työvuosia, voimia ja kykyjä uuteen ammattiin. Meidän vanhojen vajaakuntoisten haaskojen kohdalla tilanne on aivan toinen.


      • Anonyymi

        Tarkoituksena on vierittää ikääntynyt vajaakuntoinen mihin tahansa toimintaan, joka ei kuluta työeläkeyhtiön varoja mahdollisen työkyvyttömyyseläkkeen muodossa. Silloin myöskään viimeisen työnantajan te-maksut eivät nouse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoituksena on vierittää ikääntynyt vajaakuntoinen mihin tahansa toimintaan, joka ei kuluta työeläkeyhtiön varoja mahdollisen työkyvyttömyyseläkkeen muodossa. Silloin myöskään viimeisen työnantajan te-maksut eivät nouse.

        Lisäyksenä vielä, että eri tahojen suunnaton into uudelleenkouluttaa ikäloppuja huonokuntoisia, ei todellakaan perustu haluun auttaa ja pelastaa vanha ihminen köyhyydeltä. Kyse on suurten työnantajien ja työeläkeyhtiöiden oman edun valvonnasta. Sen vuoksi vajaakuntoisilla teetetään temppuja ja heitä käytännössä pakotetaan työkokeiluihin ja koulutuksiin, jotka ovat vajaakuntoisen omalta kannalta hyödyttömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntoutus on varmasti uusi mahdollisuus keski-ikäiselle, jolla vielä on työvuosia, voimia ja kykyjä uuteen ammattiin. Meidän vanhojen vajaakuntoisten haaskojen kohdalla tilanne on aivan toinen.

        Totta, mut mä tarkoitin, että eikö omaishoitajalta vaadita välttämättä riittävän hyvää terveyttä eli ainakin hyvin laaja harkintavalta tuntuu olevan. Oh:ksi kun pääsee sellainenkin joka on lähes hoidettava itsekin.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, mut mä tarkoitin, että eikö omaishoitajalta vaadita välttämättä riittävän hyvää terveyttä eli ainakin hyvin laaja harkintavalta tuntuu olevan. Oh:ksi kun pääsee sellainenkin joka on lähes hoidettava itsekin.

        lajijasuris

        Hyvä huomio, omaishoitajina toimii tässä maassa paljon vanhuksia, jotka itsekin vaatisivat hoitoa, mutta sitten tuleekin sossu, vammaispalvelu ja muut diktaattoriviranomaiset mukaan.
        Yleisin vastaus on "tutkimusten" jälkeen, kun tantat on käyneet kotona jne... "on liian hyväkuntoinen laitokseen" vaikkei mikään enää toimi, ei pysty peseytymään, syömään, ei mitään., "sinä olet hyväkuntoinen, hoida sängyssä makaava miehes/vaimos itse". Ei auta vaikka olet itse toimimaton.
        Sitten saadaankin lukea uutisia, jossa vanhus on poistanut päiviltä puolisonsa. Näissä tapauksissa murhasyytteet pitäisi langettaa sossutantoille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä huomio, omaishoitajina toimii tässä maassa paljon vanhuksia, jotka itsekin vaatisivat hoitoa, mutta sitten tuleekin sossu, vammaispalvelu ja muut diktaattoriviranomaiset mukaan.
        Yleisin vastaus on "tutkimusten" jälkeen, kun tantat on käyneet kotona jne... "on liian hyväkuntoinen laitokseen" vaikkei mikään enää toimi, ei pysty peseytymään, syömään, ei mitään., "sinä olet hyväkuntoinen, hoida sängyssä makaava miehes/vaimos itse". Ei auta vaikka olet itse toimimaton.
        Sitten saadaankin lukea uutisia, jossa vanhus on poistanut päiviltä puolisonsa. Näissä tapauksissa murhasyytteet pitäisi langettaa sossutantoille!

        Yhteiskunta säästää siinä, kun vanhukset hoitaa toinen toisiaan.


    • Anonyymi

      Tätä se on. Ihminen voi saada Kelalta avustusta liikkumista varten, mutta sama henkilö katsotaan kuitenkin sillä tavoin terveeksi, että hän voi ansaita elantonsa tekemällä palkkatyötä.

      • Anonyymi

        Sinun pitää jutella lääkärin kanssa näistä lääketieteellisistä perusteista. Tarvitse lääkärin, joka auttaa sinut eläkkeelle ja sen on parempi olla joku muu, kuin sellainen jolla on natsat pystyssä ja valtio päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitää jutella lääkärin kanssa näistä lääketieteellisistä perusteista. Tarvitse lääkärin, joka auttaa sinut eläkkeelle ja sen on parempi olla joku muu, kuin sellainen jolla on natsat pystyssä ja valtio päässä.

        Tietysti termit pitää olla kohdillaan, kun täyttää mitä tahansa hakemusta kelalle tai työeläkeyhtiöön. Heidän tehtävänsä on tulkita tekstiä tavalla, jolla hakemuksen saa kokonaan dissattua tai ainakin aikaa pelattua niin, että maksavan tahon rahaa säästyy. Mikäli jonkun kansalaisen asia on lähtenyt etenemään niin, että hänelle ei etuutta myönnetä, perustelut keksitään aina.


    • Anonyymi

      Vaikuttaa kapitalistien salajuonelta ja suojatyö palkkojen kuittaamisella?🏅

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe