Olisko tiedossa hyviä kikkoja Muston purjehdussaappaiden pohjan elvyttämiseksi? UV -säteily se taitaa nää pohjat pilata. Pito on täysin hukassa. Saappailla on ikää, mutta muuten ehjät. Siis HPX nahka/goretex -saappaista kyse. Mukavimmat purjehdusjalkineet mitä minulla on koskaan ollut ja ei millään raatsisi laittaa roskiin.
Muston saappaiden pohjien elvytys?
10
307
Vastaukset
- Anonyymi
Pohjaa uudelleen suutarilla
- Anonyymi
Kysyin muuten erinomaisessa kunnossa olevien Dubarryn saappaiden korjausta, kun niistä saappaan ja pohjan välinen pehmeämpi kerros alkoi murenemaan ja pohja irtoamaan. Suutarin mielestä oli niin isotöinen, ettei korjaus kannata.
- Anonyymi
Hanki kumin pehmennys ainetta, löytyy autokemikaleista.
- Anonyymi
Kaikki pehmeät muovit vanhenevat. Niistä haihtuu liuottimet ja rakenne hapertuu ja kovenee. UV-säteily ja lämpö nopeuttavat vanhenemista, mutta vaikka pitäisi jääkaapissa, niin se vain hidastaa prosessia.
Ei ole mitään keino kääntää kelloa takaisinpäin. - Anonyymi
Mitenkä se UV-säteily osuu saappaiden pohjiin? Tuleeko se jostain maan sisältä?
- Anonyymi
Jalkineen pohjakomponentteihin kuuluvat anturat, korot, pinkopohjat ja lenkkijäykkeet sekä väli- ja sisäpohjat.
Niihin rakenteisiin osuu paljon UV-valoa urheilu- ja vapaa-ajan jalkineissa.
Tarkoitit ilmeisesti anturaa ihmetellessäsi UV-säteilyä. Anturaan sitä ei tietenkään osu paljoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jalkineen pohjakomponentteihin kuuluvat anturat, korot, pinkopohjat ja lenkkijäykkeet sekä väli- ja sisäpohjat.
Niihin rakenteisiin osuu paljon UV-valoa urheilu- ja vapaa-ajan jalkineissa.
Tarkoitit ilmeisesti anturaa ihmetellessäsi UV-säteilyä. Anturaan sitä ei tietenkään osu paljoa.No mistä niihin sisäpohjiin tulee UV-säteilyä? Jalkapohjistako?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mistä niihin sisäpohjiin tulee UV-säteilyä? Jalkapohjistako?
Vaikeaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mistä niihin sisäpohjiin tulee UV-säteilyä? Jalkapohjistako?
Ammattivänkääjä ilmeisesti taas asialla.
- Anonyymi
Mielenkiintoista. Jos saappaiden pohjat hapertuvat UV-säteilystä, mistä se sinne pohjaan pääsee?
Harva purjehtii tai muutenkaan oleskelee saappaat kohti taivasta tai käy solariumissa kengät jalassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1482752Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3622005- 401727
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351638Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281370Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327937Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110928Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782