Väärin laitettu Lievä älyllinen kehitysvamma

Anonyymi-ap

Joskus hyvin vaikea kasvuympäristö saattaa tuottaa älylliseen vammaan viittavia oireita. Kun ympäristö muuttuu, voi tapahtua ihmeitä.

Maria Arvola.
Maria Arvio.
Lääkäri ei kuitenkaan ryhdy purkamiseen kevein perustein. Maria Arvio kertoo aikuisesta naisesta, joka asui palvelutalossa ja sai työkyvyttömyyseläkettä. Kehitysvammadiagnoosin hän oli saanut jo nuorena harvinaisen oireyhtymänsä perusteella.

”Kun keskustelimme arjen taitoihin liittyvistä asioista, kävi ilmi yllättäviä asioita. Hänellä oli hyvä käsitys raha-asioista ja hän käytti nettipankkia. Ylipäätään en ole varma, että hän täyttäisi kehitysvamman kriteerejä. Olisi silti liian hurjaa vaatia yhtäkkiä aikuiselta ihmiseltä aivan uudenlaista persoonallisuutta ja toimintakykyä”, Arvio sanoo.

Itsellä ei ole koskaan ollut edunvalvontaa ja tästä ne he jotka ovat opiskelleet Kehitysvamma alaa, että olen saanut väärin Lievän älyllisen kehitysvamman.

Toinen mistä kehitysvamma puolella huomaa väärin laitettu Kehitysvamma diagnoosin on se, että jos asiakas ei suostu muokkaa omaa kehitysvamma sanaa.

Vuosi sitten yksi Tukihenkilö joka opiskelee kehitysvamma alaa sano jos en osaa puhua muusta kuin omasta Lievästä älyllisestä kehitysvammasta olet saanut väärin Lievän älyllisen kehitysvamman.

Ja ne joilla on Kehitysvamma laitettu väärin ne kykenee tekemään palkka työtä.

T. [email protected]

0

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
        Ikävä
        66
        5555
      2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
        Kotimaiset julkkisjuorut
        93
        2882
      3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
        Ikävä
        274
        2581
      4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
        Ikävä
        36
        2439
      5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
        Ikävä
        21
        2140
      6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
        Maailman menoa
        261
        1734
      7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
        Loimaa
        57
        1313
      8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
        Imatra
        13
        1193
      9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
        Ikävä
        88
        1155
      10. Joko luovutat

Mun suhteen?
        Ikävä
        90