Koirarekisteri avautuu huomenna. Tätä se tarkoittaa Ruokaviraston koirarekisteri...

Anonyymi-ap

yksityishenkilöille avautuu 8. toukokuuta, jolloin koiran haltijan tulee ilmoittaa koiransa rekisteriin. Valtion virallista koirarekisteriä on valmisteltu useita vuosia.

Tunnistustodistukseen kirjatut koiran tiedot tulee ilmoittaa rekisteriin joko osoitteessa koirarekisteri.ruokavirasto.fi tai toimittamalla allekirjoitettu tunnistustodistuslomake asiakaspalveluun.

Ihmettelen vaan, miks ihmeessä mun on ilmoitettava koirani ruokaviraston koirarekisteriin. Koirani on rokotettu, sirutettu ja vakuutettu, sekä eläinlääkäriaseman vakituinen asiakas; kun vähänkin jotain oireita sille tulee.
Ruokaviraston koirarekisteriin, hyvin vähän ehkä 1/3 koiran käyttämästä ravinnosta, on jotain kuivamuona nappuloita ja hyvin harvoin koiralle purkkilihaa lammasta.

Hitto koirarekisterit, ja maassamme on kaksi jalkaisia paperittomia; siirtotyöläisiä, varkaita sekä huoria. Milloin heidät saadaan rekisteröityä, edes jollain tapaa, ainakin Turunseudulla heitä on runsaasti. Mulla on muutakin tekemistä, kuin ilmoittaa koirani olemassa olosta Valtion koirarekisteriin. Onkikoot tietonsa jotain muuta kautta, vakuutuksia tuskin kaikilla koirilla on... sirutetun koiran voi aina tunnistaa.

Joten tällä kertaa mä kyllä tulen rikkomaan tätä lakia!
Jos ei laittomia maahanmuuttajia saada rekisteröityä ja poistettua kaduilta; niin miten ihmeessä johonkin koirien rekisteröintiin riittää ihmisiä, mullakin koiran tiedot ainakin kolmesta erikohteesta jo nyt saatavilla.
trollikka

204

2827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No itse muistelen, että olit huolissasi kun Ukrainalaiset tuli koirineen tänne...että mitä tauteja tulee jne.

      Sinä tietysti itse pidät, että hoidat koirasi hyvin ja huolella, mutta Ukrainalaiset ei välttämättä.

      Mutta vaikka sä tänne sepostat mitä tykkäät, miten hoidat Pojua, niin kuka tahaansa voi sepostaa omiaan.

      Minä olen sitä mieltä, että mitä paremmin myös lemmikeistä aletaan pitää kirjaa, sen vähemmän on niitä "wannabee" lemmikinomistajia.

      Ihmisethän voi perseillä kuten lystää, itse kärsivät...paitsi lapset on avuttomia, mutta niin on lemmikitkin. Kuka tahaansa töhö voi ostaa lemmikin itselleen ja rääkätä sen kuoliaaksi ja se on vaan...voivoi...

      • Rekisteri siis kertoo enemmän kuin joku sirutus... jos rekisteriin eläin laitetaan, sen omistajat tiedetään silloin.

        Sirutuksella voit todistaa eläimen ehkä omaksi. Mutta jos et halua myöntää, että se on sun, ei sirutus mitään auta. Voit olkia kohauttaen lähteä raadon luota ilman seuraamuksia.


      • Disseisback kirjoitti:

        Rekisteri siis kertoo enemmän kuin joku sirutus... jos rekisteriin eläin laitetaan, sen omistajat tiedetään silloin.

        Sirutuksella voit todistaa eläimen ehkä omaksi. Mutta jos et halua myöntää, että se on sun, ei sirutus mitään auta. Voit olkia kohauttaen lähteä raadon luota ilman seuraamuksia.

        Tännekään sun ei tartte rekisteröityä.

        Laitat toki perään nimimerkin, mutta pahimmat perseilykirjoitukset voit väittää jonkun muun tehneen.

        Sama homma.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tännekään sun ei tartte rekisteröityä.

        Laitat toki perään nimimerkin, mutta pahimmat perseilykirjoitukset voit väittää jonkun muun tehneen.

        Sama homma.

        Ainakin yhdessä asiassa sä erehdyit, sirutetun koiran voi eläinlääkäri tai poliisi tunnistaa koska vain. Samalla selviää myös koiran omistaja, sirutettu koira nimittäin on automaattisesti rekisterissä. Samoin kun rekisteristä selviää myös mistä pentueesta se on kotoisin, koska rotukoirat ovat taas rotuyhdistysten kirjoissa-> jotta saavat omat todistuksensa koiran puhdasrotuisuudesta.

        Recruit koirat, on tarkastettuja, rokotettuja ja karanteenin läpikäyneitä, käsittääkseni niillä on jonkin näköiset omat terveyspassinsa päästääkseen Suomeen.
        Mä ihmettelen suuresti jos Ukrainasta on saanut noin vaan tuoda rokottamattoman koiran tänne, ja miksei se ole Suomessa joutunut karanteeniin. Suomessa on kymmenittäin vanhoja maataloja, joihin olisi voinut tarhoja järjestää ja työttömiä eläintenkin hoitajia, jos eivät itse olisi eläimiään hoitaneet.

        Eiköhän ne perseily koneet ole jäljitettävissä; joten sen "nikkin" poisjättäminen ei mua mitenkään pelastaisi. Sen verran minäkin olen oppinut; kuuntelemalla niitä jotka nämä asiat osaa ja tuntee. Ihan samoin, jos sinä laittaisit tekstarin mun kännyyn, salaten oman numerosi. Ei sekään onnistuisi; sen puhelimen liittymänomistaja ainakin olisi selvitettävä; kuka sen viestin on lähettänyt. Noin tuo asia ainakin mulle on selitetty/selvitetty.
        Kaiken lisäksi; kyllä sun jo pitäisi osata tunnistaa, ... mun kirjoitukset murresanoista ja välimerkeistä esimerkiksi!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin yhdessä asiassa sä erehdyit, sirutetun koiran voi eläinlääkäri tai poliisi tunnistaa koska vain. Samalla selviää myös koiran omistaja, sirutettu koira nimittäin on automaattisesti rekisterissä. Samoin kun rekisteristä selviää myös mistä pentueesta se on kotoisin, koska rotukoirat ovat taas rotuyhdistysten kirjoissa-> jotta saavat omat todistuksensa koiran puhdasrotuisuudesta.

        Recruit koirat, on tarkastettuja, rokotettuja ja karanteenin läpikäyneitä, käsittääkseni niillä on jonkin näköiset omat terveyspassinsa päästääkseen Suomeen.
        Mä ihmettelen suuresti jos Ukrainasta on saanut noin vaan tuoda rokottamattoman koiran tänne, ja miksei se ole Suomessa joutunut karanteeniin. Suomessa on kymmenittäin vanhoja maataloja, joihin olisi voinut tarhoja järjestää ja työttömiä eläintenkin hoitajia, jos eivät itse olisi eläimiään hoitaneet.

        Eiköhän ne perseily koneet ole jäljitettävissä; joten sen "nikkin" poisjättäminen ei mua mitenkään pelastaisi. Sen verran minäkin olen oppinut; kuuntelemalla niitä jotka nämä asiat osaa ja tuntee. Ihan samoin, jos sinä laittaisit tekstarin mun kännyyn, salaten oman numerosi. Ei sekään onnistuisi; sen puhelimen liittymänomistaja ainakin olisi selvitettävä; kuka sen viestin on lähettänyt. Noin tuo asia ainakin mulle on selitetty/selvitetty.
        Kaiken lisäksi; kyllä sun jo pitäisi osata tunnistaa, ... mun kirjoitukset murresanoista ja välimerkeistä esimerkiksi!
        trollikka

        No sillä ei ole merkitystä, kirjoitatko nikin perään vai et, kun kolmannelta osapuolelta sitä ei voi varmistaa. Rekisteröitymällä sinun tietosi ovat tiedossa.

        Sirutamiseen voit keksiä sinne mitä huvittaa...niinkuin nyttenkin vain trollikan. Mutta jos sinä rekisteröit koirasi, sinutkin tunnistetaan ja olet merkitty. Ei vain koirasi.

        Jos täällä sä alkaisit mua vaikka jahtaamaan, niin ainoa kiinnekohtasi olisi ip-osoite. Mun tiedoista taas löytyy nimi, sähköpostosoite ja puhelinnumero, jonka perässä on vain mä. Olrn vastuussa oikeasti mitä täälläkin teen... sä et, jos osaat perseillä hyvin. Ja se on fakta.


      • Disseisback kirjoitti:

        No sillä ei ole merkitystä, kirjoitatko nikin perään vai et, kun kolmannelta osapuolelta sitä ei voi varmistaa. Rekisteröitymällä sinun tietosi ovat tiedossa.

        Sirutamiseen voit keksiä sinne mitä huvittaa...niinkuin nyttenkin vain trollikan. Mutta jos sinä rekisteröit koirasi, sinutkin tunnistetaan ja olet merkitty. Ei vain koirasi.

        Jos täällä sä alkaisit mua vaikka jahtaamaan, niin ainoa kiinnekohtasi olisi ip-osoite. Mun tiedoista taas löytyy nimi, sähköpostosoite ja puhelinnumero, jonka perässä on vain mä. Olrn vastuussa oikeasti mitä täälläkin teen... sä et, jos osaat perseillä hyvin. Ja se on fakta.

        Enkä sano, että sitä pakenisit...mutta rekisteröinnillä voidaan paljon paremmin etsiä oikea linja.

        Ropellihatut vaan miettii, että heitä kytätään...

        No sanotaan, että et ole ainoa... odotellaan mitä Lineri tähän tuumii...jos huomaa. 🤣


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Enkä sano, että sitä pakenisit...mutta rekisteröinnillä voidaan paljon paremmin etsiä oikea linja.

        Ropellihatut vaan miettii, että heitä kytätään...

        No sanotaan, että et ole ainoa... odotellaan mitä Lineri tähän tuumii...jos huomaa. 🤣

        Pitääkö tämä nyt tulkita niin; ett rekisteröidy... tai häivy? Ett muuten ole ainutlaatuisen vaatimuksen esittäjä... kohta pitäisi jakaa teille ilmeisesti vuoronumeroita!
        Ja oikeesti; mitähän mä olen täällä perseillyt?
        Jos se ett kirjoittelen eriäviä mielipiteitäni esim. Harmikselle, Ukrainansodasta.... niin ihan samaan suunsoittoon olet itse syyllistynyt!

        Kaiken tuon lisäksi, mä kyllä myös tarkoitan sitä; mutt huom. Suomessa on sananvapaus, tarkoittaa sitä ett saa olla erimieltäkin asioista kuin asioista!
        Silloin kun mä olen erimieltä, mä saatan sanoa sen suoraan ja kiertelemättä, mutt ilmeisesti teidän sisäpiiri jenginne ei hyväksy kaikkia mielipiteitä, tai kaikkien!

        No, mä tunnustan ryöpyttäneeni valtista, mutt ihan sen tähden ett kirjoittaa ainakin sellaisia asioita, ettei hänellä tunnu kaikki palikat olevan ihan paikoillaan.
        Valtis tyrannisoi omaa perhettään, koronaan vedoten, siellä istutaan käytännöllisesti kotiarestissa, hengitysnaamarit kasvoillaan... tai tulee lähtö kodista-> lastenkotiin!
        Noinhan tuo kirjoittaa. Jos tuo on trollaamista, niin OK, mutt aika paskamaisella asialla trollailee... omaksi huvikseen.

        Mulla on paha olo, kun ajattelenkin oikeesti, lasten henkistä tasapainoa... rajoitusten vuoksi, ainoastaan perheen muut lapset seuranaan, sulkeutunut yhdyskunta.
        Hyvää yötä, joka tapauksessa!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin yhdessä asiassa sä erehdyit, sirutetun koiran voi eläinlääkäri tai poliisi tunnistaa koska vain. Samalla selviää myös koiran omistaja, sirutettu koira nimittäin on automaattisesti rekisterissä. Samoin kun rekisteristä selviää myös mistä pentueesta se on kotoisin, koska rotukoirat ovat taas rotuyhdistysten kirjoissa-> jotta saavat omat todistuksensa koiran puhdasrotuisuudesta.

        Recruit koirat, on tarkastettuja, rokotettuja ja karanteenin läpikäyneitä, käsittääkseni niillä on jonkin näköiset omat terveyspassinsa päästääkseen Suomeen.
        Mä ihmettelen suuresti jos Ukrainasta on saanut noin vaan tuoda rokottamattoman koiran tänne, ja miksei se ole Suomessa joutunut karanteeniin. Suomessa on kymmenittäin vanhoja maataloja, joihin olisi voinut tarhoja järjestää ja työttömiä eläintenkin hoitajia, jos eivät itse olisi eläimiään hoitaneet.

        Eiköhän ne perseily koneet ole jäljitettävissä; joten sen "nikkin" poisjättäminen ei mua mitenkään pelastaisi. Sen verran minäkin olen oppinut; kuuntelemalla niitä jotka nämä asiat osaa ja tuntee. Ihan samoin, jos sinä laittaisit tekstarin mun kännyyn, salaten oman numerosi. Ei sekään onnistuisi; sen puhelimen liittymänomistaja ainakin olisi selvitettävä; kuka sen viestin on lähettänyt. Noin tuo asia ainakin mulle on selitetty/selvitetty.
        Kaiken lisäksi; kyllä sun jo pitäisi osata tunnistaa, ... mun kirjoitukset murresanoista ja välimerkeistä esimerkiksi!
        trollikka

        Mikä on recruit-koira? 😂 Auttaa palkkaamaan ihmisiä 😆 Rescue-koirat tiedän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on recruit-koira? 😂 Auttaa palkkaamaan ihmisiä 😆 Rescue-koirat tiedän.

        Ätmi varmaan puhuu juuri rescuekoirista, se on ilmeisesti jokin piiloaggression merkki tarjota koti koiralle. Yhtä lailla kun sun piiloaggression merkki voi olla keskustella tuntemattomille ihmisille joksikin tietyksi se fantasioiden


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Enkä sano, että sitä pakenisit...mutta rekisteröinnillä voidaan paljon paremmin etsiä oikea linja.

        Ropellihatut vaan miettii, että heitä kytätään...

        No sanotaan, että et ole ainoa... odotellaan mitä Lineri tähän tuumii...jos huomaa. 🤣

        Prkele! 😂

        Tunnustaudun foliohatuksi. Muisteles nyt itsekin, miten pertti luikerteli modeksi. Paitsi että pääsi poistamaan viestit joista ei tykännyt, havitteli tietoa kirjoittajista. Rekattujen tiedoista en tiedä, mutta ainakin ip-osoitteet näki kaikilta. Vaan eipä sitten enempää, loppu tieto on poliisin luvan takana?

        Jos tuollaiset psykot kuten pertti saavat liikaa tietoa, tulee ongelmia.

        xLiner


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Rekisteri siis kertoo enemmän kuin joku sirutus... jos rekisteriin eläin laitetaan, sen omistajat tiedetään silloin.

        Sirutuksella voit todistaa eläimen ehkä omaksi. Mutta jos et halua myöntää, että se on sun, ei sirutus mitään auta. Voit olkia kohauttaen lähteä raadon luota ilman seuraamuksia.

        Miten niin? Kyllähän jos suomesta ostat koiranpennun niin omistaja/omistajat tulee koiran papereihin sekä siruun. Paperittomista koirista en tiedä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö tämä nyt tulkita niin; ett rekisteröidy... tai häivy? Ett muuten ole ainutlaatuisen vaatimuksen esittäjä... kohta pitäisi jakaa teille ilmeisesti vuoronumeroita!
        Ja oikeesti; mitähän mä olen täällä perseillyt?
        Jos se ett kirjoittelen eriäviä mielipiteitäni esim. Harmikselle, Ukrainansodasta.... niin ihan samaan suunsoittoon olet itse syyllistynyt!

        Kaiken tuon lisäksi, mä kyllä myös tarkoitan sitä; mutt huom. Suomessa on sananvapaus, tarkoittaa sitä ett saa olla erimieltäkin asioista kuin asioista!
        Silloin kun mä olen erimieltä, mä saatan sanoa sen suoraan ja kiertelemättä, mutt ilmeisesti teidän sisäpiiri jenginne ei hyväksy kaikkia mielipiteitä, tai kaikkien!

        No, mä tunnustan ryöpyttäneeni valtista, mutt ihan sen tähden ett kirjoittaa ainakin sellaisia asioita, ettei hänellä tunnu kaikki palikat olevan ihan paikoillaan.
        Valtis tyrannisoi omaa perhettään, koronaan vedoten, siellä istutaan käytännöllisesti kotiarestissa, hengitysnaamarit kasvoillaan... tai tulee lähtö kodista-> lastenkotiin!
        Noinhan tuo kirjoittaa. Jos tuo on trollaamista, niin OK, mutt aika paskamaisella asialla trollailee... omaksi huvikseen.

        Mulla on paha olo, kun ajattelenkin oikeesti, lasten henkistä tasapainoa... rajoitusten vuoksi, ainoastaan perheen muut lapset seuranaan, sulkeutunut yhdyskunta.
        Hyvää yötä, joka tapauksessa!
        trollikka

        No ei mitään henkilökohtaista..

        Mutta rekisteröityminen on oikeasti kaikkien etu lopulta. Se kuuluisi kaikille koirilla olla, kuten meillä ihmisilläkin yhteiskunnassa..ihan siksi, että täällä ei elettäisi kuin pellossa.

        Jos mietit vaikka sitten tapausta, joka ei koiraa siruta, eikä rekisteröi ja kohtelee kaltoin ja viskaa metsään....mitenkä voidaan tietää kuka sen on tehnyt? Rekisteröinnistä voisi olla apua, ettei sellainen ihminen ikinä enää eläintä mistään saisi.

        Ja Valtikseen en oikeastaan ota kantaa. Ikävä tapaus, mutta joidenkin, ketkä oikeasti voisivat vaikuttaa heidän elämään pitäis puuttua. Täällä on jo nähty, ettei voi mitään ja hurjemmaks on mennyt. 🙄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Prkele! 😂

        Tunnustaudun foliohatuksi. Muisteles nyt itsekin, miten pertti luikerteli modeksi. Paitsi että pääsi poistamaan viestit joista ei tykännyt, havitteli tietoa kirjoittajista. Rekattujen tiedoista en tiedä, mutta ainakin ip-osoitteet näki kaikilta. Vaan eipä sitten enempää, loppu tieto on poliisin luvan takana?

        Jos tuollaiset psykot kuten pertti saavat liikaa tietoa, tulee ongelmia.

        xLiner

        Henkilötietojen vääriin käsiin joutuminen on vakava rikos ja näitähän käsitellään nyttenkin, sekä soluttautujaa uhkaa isompi linnatuomio.

        Itse en ole kuullut tai huomannut itse, että tietojani olisi käytetty väärin täällä. Mutta jos huomaan, käyn poliisin juttusilla suoraan, enkä tämän ylläpitäjään ota yhteyttä kuin lakiteitse sitten. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin? Kyllähän jos suomesta ostat koiranpennun niin omistaja/omistajat tulee koiran papereihin sekä siruun. Paperittomista koirista en tiedä?

        Niin, sirutushan on vapaaehtoista.

        Eikä varmaan rekisteröinti kaikkea rikollista eläinpiireistä hävitä, mutta kyllä se vaan mm. autoiluun on merkittävästi vaikuttanut.

        Vesillä vielä liikkuu pienempiä vesikulkineita ilman rekisteröintiä, mikä on selkeästi ongelmallista. Lisäksi kuljettajilla ei ole taitoja välttämättä käsitellä venettä, saatikka, että tiedettäisiin liikennesäännöt.

        Skuutit ja sähköpyörät aiheuttaa paljon ongelmia, kun niitäkään ei rajoiteta tai pidetä silmällä...

        Joskus kuulin, kun ex-rikollinen Jan Jaluskin sanoi, että automaattiaseita ja pistooleja on vaikeaa saada, kun aselaki tiukkeni. Rikolliset kyllä saavat aseita, mutta lait ja asetukset kyllä rajoittaa väärinkäytöksiä. Ne kaventavat sitä harmaata aluetta, ei eliminoi koko ongelmaa.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Henkilötietojen vääriin käsiin joutuminen on vakava rikos ja näitähän käsitellään nyttenkin, sekä soluttautujaa uhkaa isompi linnatuomio.

        Itse en ole kuullut tai huomannut itse, että tietojani olisi käytetty väärin täällä. Mutta jos huomaan, käyn poliisin juttusilla suoraan, enkä tämän ylläpitäjään ota yhteyttä kuin lakiteitse sitten. 😊

        Se ei lohduta kovinkaan paljoa, jos joku psyko menettää pallinsa ja istuu 10 vuotta... Sitä ennen se on päässyt tekemään korvaamatonta vahinkoa.

        Vastaamoako tarkoitat, vai onko täällä s24:ssakin jotain kopelointeja ollut?

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö tämä nyt tulkita niin; ett rekisteröidy... tai häivy? Ett muuten ole ainutlaatuisen vaatimuksen esittäjä... kohta pitäisi jakaa teille ilmeisesti vuoronumeroita!
        Ja oikeesti; mitähän mä olen täällä perseillyt?
        Jos se ett kirjoittelen eriäviä mielipiteitäni esim. Harmikselle, Ukrainansodasta.... niin ihan samaan suunsoittoon olet itse syyllistynyt!

        Kaiken tuon lisäksi, mä kyllä myös tarkoitan sitä; mutt huom. Suomessa on sananvapaus, tarkoittaa sitä ett saa olla erimieltäkin asioista kuin asioista!
        Silloin kun mä olen erimieltä, mä saatan sanoa sen suoraan ja kiertelemättä, mutt ilmeisesti teidän sisäpiiri jenginne ei hyväksy kaikkia mielipiteitä, tai kaikkien!

        No, mä tunnustan ryöpyttäneeni valtista, mutt ihan sen tähden ett kirjoittaa ainakin sellaisia asioita, ettei hänellä tunnu kaikki palikat olevan ihan paikoillaan.
        Valtis tyrannisoi omaa perhettään, koronaan vedoten, siellä istutaan käytännöllisesti kotiarestissa, hengitysnaamarit kasvoillaan... tai tulee lähtö kodista-> lastenkotiin!
        Noinhan tuo kirjoittaa. Jos tuo on trollaamista, niin OK, mutt aika paskamaisella asialla trollailee... omaksi huvikseen.

        Mulla on paha olo, kun ajattelenkin oikeesti, lasten henkistä tasapainoa... rajoitusten vuoksi, ainoastaan perheen muut lapset seuranaan, sulkeutunut yhdyskunta.
        Hyvää yötä, joka tapauksessa!
        trollikka

        Valtiksen tapauksessa tarvitaan sun tulisuuttasi! Mua raastaa tuo myös...

        Eihän Valtikselle ole koskaan saanut tulla lasten kaverit kylään, mikäli lapsilla edes saa olla kavereita - niitäkin Valtis rajoitti. Hän on sitä mieltä, että omassa porukassa ainoastaan, koska paha ulkopuolinen muu maailma... Siis yhtälailla ne lapset ovat olleet eristyksissä aina. Lapset kuulemma oppivat sitten aikanaan tulemaan ulkopuolistenkin kanssa toimeen, nyt vaan oman perheen kesken...

        Nuo kaikki kirjoitukset löytyy palstan historiassa. En kirjoittele pskaa.

        Mä tiedän Valtiksen oikean nimen. Mutten oikein tiedä, mitä kautta tätä lähtis hoitamaan. Poliisi vai lastensuojelu?

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se ei lohduta kovinkaan paljoa, jos joku psyko menettää pallinsa ja istuu 10 vuotta... Sitä ennen se on päässyt tekemään korvaamatonta vahinkoa.

        Vastaamoako tarkoitat, vai onko täällä s24:ssakin jotain kopelointeja ollut?

        xLiner

        Vastaamoa joo...

        No rekistereillä saa kyllä tuhoa tarvittaessa, ei voi kieltää, mutta mä taas en rupee sellaisiin ronkkijoiden takia kyllä konttaamaan varjoissa. Sitten jos jotain käy, muistan kyllä vaatia korvauksia...kyllä mulle raha passaa. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se ei lohduta kovinkaan paljoa, jos joku psyko menettää pallinsa ja istuu 10 vuotta... Sitä ennen se on päässyt tekemään korvaamatonta vahinkoa.

        Vastaamoako tarkoitat, vai onko täällä s24:ssakin jotain kopelointeja ollut?

        xLiner

        Vastaamoa joo...

        No rekistereillä saa kyllä tuhoa tarvittaessa, ei voi kieltää, mutta mä taas en rupee sellaisiin ronkkijoiden takia kyllä konttaamaan varjoissa. Sitten jos jotain käy, muistan kyllä vaatia korvauksia...kyllä mulle raha passaa. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valtiksen tapauksessa tarvitaan sun tulisuuttasi! Mua raastaa tuo myös...

        Eihän Valtikselle ole koskaan saanut tulla lasten kaverit kylään, mikäli lapsilla edes saa olla kavereita - niitäkin Valtis rajoitti. Hän on sitä mieltä, että omassa porukassa ainoastaan, koska paha ulkopuolinen muu maailma... Siis yhtälailla ne lapset ovat olleet eristyksissä aina. Lapset kuulemma oppivat sitten aikanaan tulemaan ulkopuolistenkin kanssa toimeen, nyt vaan oman perheen kesken...

        Nuo kaikki kirjoitukset löytyy palstan historiassa. En kirjoittele pskaa.

        Mä tiedän Valtiksen oikean nimen. Mutten oikein tiedä, mitä kautta tätä lähtis hoitamaan. Poliisi vai lastensuojelu?

        xLiner

        Lastensuojelu... sinne voi tehdä netissäkin usein ilmoituksen, eikä tarvitse olla edes nimeä, kun sitähän sä et mielellään kerro. 😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Enkä sano, että sitä pakenisit...mutta rekisteröinnillä voidaan paljon paremmin etsiä oikea linja.

        Ropellihatut vaan miettii, että heitä kytätään...

        No sanotaan, että et ole ainoa... odotellaan mitä Lineri tähän tuumii...jos huomaa. 🤣

        Hyvä hattu. Kattohassilella samanlainen pysyäkseen. Myrskyn ytimes


      • Anonyymi kirjoitti:

        Prkele! 😂

        Tunnustaudun foliohatuksi. Muisteles nyt itsekin, miten pertti luikerteli modeksi. Paitsi että pääsi poistamaan viestit joista ei tykännyt, havitteli tietoa kirjoittajista. Rekattujen tiedoista en tiedä, mutta ainakin ip-osoitteet näki kaikilta. Vaan eipä sitten enempää, loppu tieto on poliisin luvan takana?

        Jos tuollaiset psykot kuten pertti saavat liikaa tietoa, tulee ongelmia.

        xLiner

        Tee muuten lastensuojeluilmoitus. Sen voi tehdä anonyyminä netissä.
        Tai voi kai jonkin huoli-ilmoituksen tehdä toisesta, jos on huolissaan...

        Siis tiedät kenen tapauksesta puhun..näköjään lähtee nää viestit äkkiä täältä...🙄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ei mitään henkilökohtaista..

        Mutta rekisteröityminen on oikeasti kaikkien etu lopulta. Se kuuluisi kaikille koirilla olla, kuten meillä ihmisilläkin yhteiskunnassa..ihan siksi, että täällä ei elettäisi kuin pellossa.

        Jos mietit vaikka sitten tapausta, joka ei koiraa siruta, eikä rekisteröi ja kohtelee kaltoin ja viskaa metsään....mitenkä voidaan tietää kuka sen on tehnyt? Rekisteröinnistä voisi olla apua, ettei sellainen ihminen ikinä enää eläintä mistään saisi.

        Ja Valtikseen en oikeastaan ota kantaa. Ikävä tapaus, mutta joidenkin, ketkä oikeasti voisivat vaikuttaa heidän elämään pitäis puuttua. Täällä on jo nähty, ettei voi mitään ja hurjemmaks on mennyt. 🙄

        Mikään laki ei auta, jollei sitä voida valvoa. Odotan suurella mielenkiinnolla miten tätä on ajateltu valvoa.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ei mitään henkilökohtaista..

        Mutta rekisteröityminen on oikeasti kaikkien etu lopulta. Se kuuluisi kaikille koirilla olla, kuten meillä ihmisilläkin yhteiskunnassa..ihan siksi, että täällä ei elettäisi kuin pellossa.

        Jos mietit vaikka sitten tapausta, joka ei koiraa siruta, eikä rekisteröi ja kohtelee kaltoin ja viskaa metsään....mitenkä voidaan tietää kuka sen on tehnyt? Rekisteröinnistä voisi olla apua, ettei sellainen ihminen ikinä enää eläintä mistään saisi.

        Ja Valtikseen en oikeastaan ota kantaa. Ikävä tapaus, mutta joidenkin, ketkä oikeasti voisivat vaikuttaa heidän elämään pitäis puuttua. Täällä on jo nähty, ettei voi mitään ja hurjemmaks on mennyt. 🙄

        Jos kuvittelee, että tämä myötä loppuu rekisteröimättömien koirien ostmisen mahdollisuus, niin on kyllä autuaallisen naiivi. Saahan meillä laittomia aseitakin, niin yksi koira nyt on helppo saada.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin, sirutushan on vapaaehtoista.

        Eikä varmaan rekisteröinti kaikkea rikollista eläinpiireistä hävitä, mutta kyllä se vaan mm. autoiluun on merkittävästi vaikuttanut.

        Vesillä vielä liikkuu pienempiä vesikulkineita ilman rekisteröintiä, mikä on selkeästi ongelmallista. Lisäksi kuljettajilla ei ole taitoja välttämättä käsitellä venettä, saatikka, että tiedettäisiin liikennesäännöt.

        Skuutit ja sähköpyörät aiheuttaa paljon ongelmia, kun niitäkään ei rajoiteta tai pidetä silmällä...

        Joskus kuulin, kun ex-rikollinen Jan Jaluskin sanoi, että automaattiaseita ja pistooleja on vaikeaa saada, kun aselaki tiukkeni. Rikolliset kyllä saavat aseita, mutta lait ja asetukset kyllä rajoittaa väärinkäytöksiä. Ne kaventavat sitä harmaata aluetta, ei eliminoi koko ongelmaa.

        Autolla onkin vaikea pidempiä matkoja ajella törmäämättä yhteenkään lainvalvojaan. Vaan siis kyllä tuolla maaseudulla näkee ihan maantieajossa varsin tieliikennekelvottomiakin yksilöitä, jotka eivät ole vuosikausiin enää virallisesti ajossa olleet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Autolla onkin vaikea pidempiä matkoja ajella törmäämättä yhteenkään lainvalvojaan. Vaan siis kyllä tuolla maaseudulla näkee ihan maantieajossa varsin tieliikennekelvottomiakin yksilöitä, jotka eivät ole vuosikausiin enää virallisesti ajossa olleet.

        Ei mikään laki olekaan absoluuttinen. Mutta kyllä se vaan on totta, että koirat tästäkin tulee lopulla saamaan jotain hyötyä itselleen.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei mikään laki olekaan absoluuttinen. Mutta kyllä se vaan on totta, että koirat tästäkin tulee lopulla saamaan jotain hyötyä itselleen.

        Siis suomen koiristahan valtaosa on jo rekisterissä (siis siitä arvioidusta määrästä). En usko hetkeäkään, että niistä tällä hetkellä rekisteröimättömistä koirista valtaosa tuohon uuteen rekisteriin ilmestyisi. Sinne ilmestyvät ne koirat, jotka ovat jo muutenkin rekisteröity.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis suomen koiristahan valtaosa on jo rekisterissä (siis siitä arvioidusta määrästä). En usko hetkeäkään, että niistä tällä hetkellä rekisteröimättömistä koirista valtaosa tuohon uuteen rekisteriin ilmestyisi. Sinne ilmestyvät ne koirat, jotka ovat jo muutenkin rekisteröity.

        Ja se osa niistä rekisteröimättömistä, jotka ovat jo muutenkin tunnistemerkitty. Loput pysyvät jatkossakin piilossa sillä pihojen perillä häkissä ja narussa ja piharakennuksissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis suomen koiristahan valtaosa on jo rekisterissä (siis siitä arvioidusta määrästä). En usko hetkeäkään, että niistä tällä hetkellä rekisteröimättömistä koirista valtaosa tuohon uuteen rekisteriin ilmestyisi. Sinne ilmestyvät ne koirat, jotka ovat jo muutenkin rekisteröity.

        Voipi olla.. rekisteröiminen pitäis ollakin pentujen myyjän vastuulla jatkossa.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Voipi olla.. rekisteröiminen pitäis ollakin pentujen myyjän vastuulla jatkossa.

        Niin no ... sehän on sitä jo nyt. Rotukoiran rekisteröiminen on kasvattajan/myyjän vastuulla. Jokainen pentua hankkiva ihan varmasti tietää, että oikea rotukoira on rekisterissä. Kummasti niille "välipentueille" vaan löytyy ostajia.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Voipi olla.. rekisteröiminen pitäis ollakin pentujen myyjän vastuulla jatkossa.

        Tuo vaatisi sitä, että ostajia kiinostaisi onko koira rekisterissä vai ei. Ja siis heitähän ei suusrta osaa todistetusti kiinnosta.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Voipi olla.. rekisteröiminen pitäis ollakin pentujen myyjän vastuulla jatkossa.

        Oletat siis, että ihmiset, jotka tällä hetkellä haluavat saada koiransa liki ilmaiseksi (rekisteröityyn pentuun verrattuna), alkavat jatkossa mielellään maksaa pennusta sirutuksen ja rekisteröinnin? Ja miten se kasvattaja/myyjä muuten rekisteröi sen koiran uuden omistajan nimelle? Kennellitollahan on tuohon viralliset kauppakirjat ym. Aletaanko sellaisia jatkossa toimittaa ruokavirastolle?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tee muuten lastensuojeluilmoitus. Sen voi tehdä anonyyminä netissä.
        Tai voi kai jonkin huoli-ilmoituksen tehdä toisesta, jos on huolissaan...

        Siis tiedät kenen tapauksesta puhun..näköjään lähtee nää viestit äkkiä täältä...🙄

        Perehdyn asiaan paremmalla ajalla. Jotainhan on tehtävä. Jos vaikka onnistuisi estämään lööpit...

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perehdyn asiaan paremmalla ajalla. Jotainhan on tehtävä. Jos vaikka onnistuisi estämään lööpit...

        xLiner

        No mä en edes miettis, jos tiedän nimen...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletat siis, että ihmiset, jotka tällä hetkellä haluavat saada koiransa liki ilmaiseksi (rekisteröityyn pentuun verrattuna), alkavat jatkossa mielellään maksaa pennusta sirutuksen ja rekisteröinnin? Ja miten se kasvattaja/myyjä muuten rekisteröi sen koiran uuden omistajan nimelle? Kennellitollahan on tuohon viralliset kauppakirjat ym. Aletaanko sellaisia jatkossa toimittaa ruokavirastolle?

        No kaikki on varman järjestettävissä.

        Eikä koirien tarvitsekaan olla halpoja. Jo se koiran maksaminen paljon, voisi karsia wannabee-intoilijat pois.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No kaikki on varman järjestettävissä.

        Eikä koirien tarvitsekaan olla halpoja. Jo se koiran maksaminen paljon, voisi karsia wannabee-intoilijat pois.

        Kaikki on järjestettävissä, mutta ei tällä keinolla. Trollikka sanoi jo tuossa alussa, että ensiksi olisi syytä pistää edes tuo rajavalvonta kuntoon ja tehdä paperittomien koirien ja varsinkin väärennetyillä papereilla maahan tuotavien koirien maahantuonti vaikeammaksi. Suomi ei ole eristyksessä muusta maailmasta ja jos ei meiltä saa, niin muualta kyllä saa.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No kaikki on varman järjestettävissä.

        Eikä koirien tarvitsekaan olla halpoja. Jo se koiran maksaminen paljon, voisi karsia wannabee-intoilijat pois.

        Ja haluan nähdä sen valvonnan, jolla estetään, ettei tuolla maaseudulla saa kaverilta koiranpentua ihan koska vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin no ... sehän on sitä jo nyt. Rotukoiran rekisteröiminen on kasvattajan/myyjän vastuulla. Jokainen pentua hankkiva ihan varmasti tietää, että oikea rotukoira on rekisterissä. Kummasti niille "välipentueille" vaan löytyy ostajia.

        No ostajiakin alkais kiinnostamaan jatkossa rekisteröinti, kun poliisi tai joku muu viranomaistaho alkaisi ratsata näitä rekisteröimättömiä. Sitten jos ei ole esittää tarvitavia dokumentteja, niin reipasta sakkoa ja vaatimus rekisteröintiin välittömästi.

        Kyllä täällä maassa on aiemminkin kaikesta poristu, että miten minkäkin valvonta onnistuu, mutta aikamoista näppäryyttä viranomaisilla on vaan ja alkuun kun uutisoi muutamasta tapauksesta, voi alkaa kiinnostamaan sen koiran rekisteröinti. Kissoille vois muuten yhtälailla pistää samanmoista rekisteriä. Niitäkin tuolla monessa paikassa kulkee vapaana muutaman vuoden, kunnes pedot syö ne. Ihan älytöntä eläinrääkkäystä ja välinpitämättömyyttä.

        Itse tykkään eläimistä ja minä nautin naapurin koirista. Niillä on hyvä emäntä joka välittää niistä ja ne on hälle tärkeitä. Mutta naapuri ei takuulla olisi mitään rekisteröintiä vastaan, vaan mitä tahaansa joutuisikaan koiriensa eteen hommaamaan, hommais.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ostajiakin alkais kiinnostamaan jatkossa rekisteröinti, kun poliisi tai joku muu viranomaistaho alkaisi ratsata näitä rekisteröimättömiä. Sitten jos ei ole esittää tarvitavia dokumentteja, niin reipasta sakkoa ja vaatimus rekisteröintiin välittömästi.

        Kyllä täällä maassa on aiemminkin kaikesta poristu, että miten minkäkin valvonta onnistuu, mutta aikamoista näppäryyttä viranomaisilla on vaan ja alkuun kun uutisoi muutamasta tapauksesta, voi alkaa kiinnostamaan sen koiran rekisteröinti. Kissoille vois muuten yhtälailla pistää samanmoista rekisteriä. Niitäkin tuolla monessa paikassa kulkee vapaana muutaman vuoden, kunnes pedot syö ne. Ihan älytöntä eläinrääkkäystä ja välinpitämättömyyttä.

        Itse tykkään eläimistä ja minä nautin naapurin koirista. Niillä on hyvä emäntä joka välittää niistä ja ne on hälle tärkeitä. Mutta naapuri ei takuulla olisi mitään rekisteröintiä vastaan, vaan mitä tahaansa joutuisikaan koiriensa eteen hommaamaan, hommais.

        Onnea vaan sen valvontaan. Tarvitaan muutama tuhat poliisia lisää tai kokonaan uusi tarkastajakunta.

        Aika heikostihan täällä ihan oikeasti kaiken valvonta toimii. Kaikenlaista pikkuvilunkia tehdään joka toisessa torpassa, eikä niistä kukaan kiinni jää, kuin todella harvoin. Eiväthän viranomaiset edes yritä ratkoa ja valvoa asioita, joissa ei ole riittävän suuri seuraamus tai riittävän helppo valvottavuus. Kyllähän nuo sanovat ihan suoraan, etteivät he kykene edes yrittämään ratkoa pikkujuttuja.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ostajiakin alkais kiinnostamaan jatkossa rekisteröinti, kun poliisi tai joku muu viranomaistaho alkaisi ratsata näitä rekisteröimättömiä. Sitten jos ei ole esittää tarvitavia dokumentteja, niin reipasta sakkoa ja vaatimus rekisteröintiin välittömästi.

        Kyllä täällä maassa on aiemminkin kaikesta poristu, että miten minkäkin valvonta onnistuu, mutta aikamoista näppäryyttä viranomaisilla on vaan ja alkuun kun uutisoi muutamasta tapauksesta, voi alkaa kiinnostamaan sen koiran rekisteröinti. Kissoille vois muuten yhtälailla pistää samanmoista rekisteriä. Niitäkin tuolla monessa paikassa kulkee vapaana muutaman vuoden, kunnes pedot syö ne. Ihan älytöntä eläinrääkkäystä ja välinpitämättömyyttä.

        Itse tykkään eläimistä ja minä nautin naapurin koirista. Niillä on hyvä emäntä joka välittää niistä ja ne on hälle tärkeitä. Mutta naapuri ei takuulla olisi mitään rekisteröintiä vastaan, vaan mitä tahaansa joutuisikaan koiriensa eteen hommaamaan, hommais.

        Hyvähän se olisi, jos kissatkin saataisiin rekisteriin, vaan enpä usko siihenkään urbaanin suomen ulkopuolella. Eivät ihmiset useinkaan vaivaudu edes niitä elukoitaan leikkauttamaan ja kissanpentuja on joka kesä tarjolla jumalattomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvähän se olisi, jos kissatkin saataisiin rekisteriin, vaan enpä usko siihenkään urbaanin suomen ulkopuolella. Eivät ihmiset useinkaan vaivaudu edes niitä elukoitaan leikkauttamaan ja kissanpentuja on joka kesä tarjolla jumalattomasti.

        Ei noista "navettakissoista" usein kukaan edes ihan varmasti tiedä montako niitä siellä pyörii. Sen verran on tullut tuolla maalla asuttua, että juu en usko sekuntiakaan tuollaisen rekisterin saavan läheskään kaikki tämän maan kissoja. Rotukissat ja hyvin pidetyt kyllä, mutta niitä ongelmatapauksia ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onnea vaan sen valvontaan. Tarvitaan muutama tuhat poliisia lisää tai kokonaan uusi tarkastajakunta.

        Aika heikostihan täällä ihan oikeasti kaiken valvonta toimii. Kaikenlaista pikkuvilunkia tehdään joka toisessa torpassa, eikä niistä kukaan kiinni jää, kuin todella harvoin. Eiväthän viranomaiset edes yritä ratkoa ja valvoa asioita, joissa ei ole riittävän suuri seuraamus tai riittävän helppo valvottavuus. Kyllähän nuo sanovat ihan suoraan, etteivät he kykene edes yrittämään ratkoa pikkujuttuja.

        No valvonta voi olla hankalaa, mutta pelkästään jo järjestelmä on hyvä, jos sen saa toimimaan jotenkin.

        On kuitenkin sitten edes joku, mihin viitaten voidaan puuttua. Jos ei oikein ole mitään, ei voi kuin antaa kaikkea tapahtua, jotta vasta voidaan todeta, että taas on eläimille tehty väärin.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No valvonta voi olla hankalaa, mutta pelkästään jo järjestelmä on hyvä, jos sen saa toimimaan jotenkin.

        On kuitenkin sitten edes joku, mihin viitaten voidaan puuttua. Jos ei oikein ole mitään, ei voi kuin antaa kaikkea tapahtua, jotta vasta voidaan todeta, että taas on eläimille tehty väärin.

        Oleellisempaa olisi saada myös ne isommat ongelmat pois. Mutta hei, pyydetään nyt vaikka niitä jo muutenkin asiansa hyvin hoitavia tekemään uusi rekisteröinti. Heitä jotka v.tut asiasta välittävät tuo ei mitenkään kosketa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oleellisempaa olisi saada myös ne isommat ongelmat pois. Mutta hei, pyydetään nyt vaikka niitä jo muutenkin asiansa hyvin hoitavia tekemään uusi rekisteröinti. Heitä jotka v.tut asiasta välittävät tuo ei mitenkään kosketa.

        No tottapahan eläinten kanssa toimivat ja viranomaiset keksii jotain..


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No tottapahan eläinten kanssa toimivat ja viranomaiset keksii jotain..

        No eivät näy keksivän, ainakaan mitään järkevää. Tässä maassa on ilmeisesti taas tarvetta uusille virkamiestyöpaikoille. Työllisyys taas parantuu.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ostajiakin alkais kiinnostamaan jatkossa rekisteröinti, kun poliisi tai joku muu viranomaistaho alkaisi ratsata näitä rekisteröimättömiä. Sitten jos ei ole esittää tarvitavia dokumentteja, niin reipasta sakkoa ja vaatimus rekisteröintiin välittömästi.

        Kyllä täällä maassa on aiemminkin kaikesta poristu, että miten minkäkin valvonta onnistuu, mutta aikamoista näppäryyttä viranomaisilla on vaan ja alkuun kun uutisoi muutamasta tapauksesta, voi alkaa kiinnostamaan sen koiran rekisteröinti. Kissoille vois muuten yhtälailla pistää samanmoista rekisteriä. Niitäkin tuolla monessa paikassa kulkee vapaana muutaman vuoden, kunnes pedot syö ne. Ihan älytöntä eläinrääkkäystä ja välinpitämättömyyttä.

        Itse tykkään eläimistä ja minä nautin naapurin koirista. Niillä on hyvä emäntä joka välittää niistä ja ne on hälle tärkeitä. Mutta naapuri ei takuulla olisi mitään rekisteröintiä vastaan, vaan mitä tahaansa joutuisikaan koiriensa eteen hommaamaan, hommais.

        Et sitten näköjään ole perehtynyt tuohon rekisteriin. Tässä nykyyisessä muodossa tuo on pikemmin keino saada pentutehteilluista pennuista helposti "laillisia", kuin estää pentutehtailu. Miten rekisteri, johon ei ilmoiteta kasvattajaa, eikä edes koiran vanhempia, voisi mitenkään ehkäistä pentutehtailua? Lisäksi kaikki tuonne ilmoitettavat asiat voi itse keksiä, koiran rotua myöten. Tässäpä meillä erinomainen työkalu luoda laillisia pentutehtailtuja "rekisteröityjä rotukoiria". Nykymuodossaan tuo on ihan täysi susi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin yhdessä asiassa sä erehdyit, sirutetun koiran voi eläinlääkäri tai poliisi tunnistaa koska vain. Samalla selviää myös koiran omistaja, sirutettu koira nimittäin on automaattisesti rekisterissä. Samoin kun rekisteristä selviää myös mistä pentueesta se on kotoisin, koska rotukoirat ovat taas rotuyhdistysten kirjoissa-> jotta saavat omat todistuksensa koiran puhdasrotuisuudesta.

        Recruit koirat, on tarkastettuja, rokotettuja ja karanteenin läpikäyneitä, käsittääkseni niillä on jonkin näköiset omat terveyspassinsa päästääkseen Suomeen.
        Mä ihmettelen suuresti jos Ukrainasta on saanut noin vaan tuoda rokottamattoman koiran tänne, ja miksei se ole Suomessa joutunut karanteeniin. Suomessa on kymmenittäin vanhoja maataloja, joihin olisi voinut tarhoja järjestää ja työttömiä eläintenkin hoitajia, jos eivät itse olisi eläimiään hoitaneet.

        Eiköhän ne perseily koneet ole jäljitettävissä; joten sen "nikkin" poisjättäminen ei mua mitenkään pelastaisi. Sen verran minäkin olen oppinut; kuuntelemalla niitä jotka nämä asiat osaa ja tuntee. Ihan samoin, jos sinä laittaisit tekstarin mun kännyyn, salaten oman numerosi. Ei sekään onnistuisi; sen puhelimen liittymänomistaja ainakin olisi selvitettävä; kuka sen viestin on lähettänyt. Noin tuo asia ainakin mulle on selitetty/selvitetty.
        Kaiken lisäksi; kyllä sun jo pitäisi osata tunnistaa, ... mun kirjoitukset murresanoista ja välimerkeistä esimerkiksi!
        trollikka

        ” Kaiken lisäksi; kyllä sun jo pitäisi osata tunnistaa, ... mun kirjoitukset murresanoista ja välimerkeistä esimerkiksi!
        trollikka” Niin on vaikea sanoa, että millainen ihminen kokee oikein tunnnistavansa netissä trollaavan miehen ja miksi alentuu väittelemään mistä tahansa aiheesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on recruit-koira? 😂 Auttaa palkkaamaan ihmisiä 😆 Rescue-koirat tiedän.

        Suosittelen hankimaan jotain mieltä ylentävämpää ajanvietettä luin trollaavan miehen sanoihin tarttumisen ja näin muille briljeeraamisen, voihan se tosin tuntua kovinkin poliittiselta tai muuten tulokselliselta toiminnalta


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Henkilötietojen vääriin käsiin joutuminen on vakava rikos ja näitähän käsitellään nyttenkin, sekä soluttautujaa uhkaa isompi linnatuomio.

        Itse en ole kuullut tai huomannut itse, että tietojani olisi käytetty väärin täällä. Mutta jos huomaan, käyn poliisin juttusilla suoraan, enkä tämän ylläpitäjään ota yhteyttä kuin lakiteitse sitten. 😊

        Joo, nämä on mm hienommissa piireissä oikein muotia tällaiset käytännöt että syötellään vääriä henkilötietoja ym


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtiksen tapauksessa tarvitaan sun tulisuuttasi! Mua raastaa tuo myös...

        Eihän Valtikselle ole koskaan saanut tulla lasten kaverit kylään, mikäli lapsilla edes saa olla kavereita - niitäkin Valtis rajoitti. Hän on sitä mieltä, että omassa porukassa ainoastaan, koska paha ulkopuolinen muu maailma... Siis yhtälailla ne lapset ovat olleet eristyksissä aina. Lapset kuulemma oppivat sitten aikanaan tulemaan ulkopuolistenkin kanssa toimeen, nyt vaan oman perheen kesken...

        Nuo kaikki kirjoitukset löytyy palstan historiassa. En kirjoittele pskaa.

        Mä tiedän Valtiksen oikean nimen. Mutten oikein tiedä, mitä kautta tätä lähtis hoitamaan. Poliisi vai lastensuojelu?

        xLiner

        ” Eihän Valtikselle ole koskaan saanut tulla lasten kaverit kylään, mikäli lapsilla edes saa olla kavereita - niitäkin Valtis rajoitti. Hän on sitä mieltä, että omassa porukassa ainoastaan, koska paha ulkopuolinen muu maailma... Siis yhtälailla ne lapset ovat olleet eristyksissä aina. Lapset kuulemma oppivat sitten aikanaan tulemaan ulkopuolistenkin kanssa toimeen, nyt vaan oman perheen kesken...” puhut varmaankin mies tästä provohahmosta jolla on peräti yhdeksän lasta. Toiset ei osaa pilkkoa tätä ns tietoa vieläkään


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Lastensuojelu... sinne voi tehdä netissäkin usein ilmoituksen, eikä tarvitse olla edes nimeä, kun sitähän sä et mielellään kerro. 😊

        Harrastatko mies esimerkiksi sinä perättömiä ilmoituksia paljonkin? Sulla ei vissiin ole sitten oikein titteliä/statusta tai vastaavaa millä tulla kovat kaulukset kasmirpuserossa tai Marimekon tunikassa kun sen kerran anonyymina teet


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tee muuten lastensuojeluilmoitus. Sen voi tehdä anonyyminä netissä.
        Tai voi kai jonkin huoli-ilmoituksen tehdä toisesta, jos on huolissaan...

        Siis tiedät kenen tapauksesta puhun..näköjään lähtee nää viestit äkkiä täältä...🙄

        ” Tee muuten lastensuojeluilmoitus. Sen voi tehdä anonyyminä netissä.
        Tai voi kai jonkin huoli-ilmoituksen tehdä toisesta, jos on huolissaan...” Mllä perusteella tehdä ilmoitus ja kenestä? Kunhan alustan aiheesta, mikä on ilmeisesti nostanut sinun miehen monologin taas trendaaviin. Toiset on niin juttujen nälkäisiä, että ne toivoo tällaisissa kirjoituksissa olevan jotain totuuspohjaa tai muuta mistä tarttua kiinni. Tai radikaaleimmista kai jopa kaavailla tällaisia huoli-ilmoituksia tyyliin epäilen henkilön x kirjoittavan netissä huolta aiheuttavaa tekstiä. Ihanan vallanhimoista, hop sossusoturit menkää ja tehkää hyvin nytten. Karrikoitua, mutta ei kaukana totuudesta😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autolla onkin vaikea pidempiä matkoja ajella törmäämättä yhteenkään lainvalvojaan. Vaan siis kyllä tuolla maaseudulla näkee ihan maantieajossa varsin tieliikennekelvottomiakin yksilöitä, jotka eivät ole vuosikausiin enää virallisesti ajossa olleet.

        Ratin takana myös


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja haluan nähdä sen valvonnan, jolla estetään, ettei tuolla maaseudulla saa kaverilta koiranpentua ihan koska vaan.

        Entäs kaupungeissa, onko mustaa pörssiä ym?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtiksen tapauksessa tarvitaan sun tulisuuttasi! Mua raastaa tuo myös...

        Eihän Valtikselle ole koskaan saanut tulla lasten kaverit kylään, mikäli lapsilla edes saa olla kavereita - niitäkin Valtis rajoitti. Hän on sitä mieltä, että omassa porukassa ainoastaan, koska paha ulkopuolinen muu maailma... Siis yhtälailla ne lapset ovat olleet eristyksissä aina. Lapset kuulemma oppivat sitten aikanaan tulemaan ulkopuolistenkin kanssa toimeen, nyt vaan oman perheen kesken...

        Nuo kaikki kirjoitukset löytyy palstan historiassa. En kirjoittele pskaa.

        Mä tiedän Valtiksen oikean nimen. Mutten oikein tiedä, mitä kautta tätä lähtis hoitamaan. Poliisi vai lastensuojelu?

        xLiner

        Jos todellakin tiedät kuka Valtis on, niin ilmoita viranomaisille meidän huolemme hänen edesottamuksistaan... täältähän niitä on luettavissa, ihan hänen omia kirjoituksiaan.
        Kumpikin; lastensuojelu sekä poliisi ...näytä ja anna heidän lukea netistä, mistä tässä jutussa on oikein kysymys. Päätelkööt viranomaiset keskenään, kuka mistäkin on vastuussa.
        Vai pitääkö nämä asiat vain ohittaa olankohautuksella!
        trollikka


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mä en edes miettis, jos tiedän nimen...

        Sen verran vilkaisin, että lasu vaatii lasten nimet. Huoli-ilmo paikkakunnan. Poliisille..? Täytyy soitella paremmalla ajalla.

        xLiner


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Voipi olla.. rekisteröiminen pitäis ollakin pentujen myyjän vastuulla jatkossa.

        sehän on ollutkin kennelistä ostetuista pennuista miksi kennelliiton siru ei kelpaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran vilkaisin, että lasu vaatii lasten nimet. Huoli-ilmo paikkakunnan. Poliisille..? Täytyy soitella paremmalla ajalla.

        xLiner

        Totta... ja voihan se olla, ettet ole ainoa ilmoittaja, mutta jos se tehostaisi hommaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harrastatko mies esimerkiksi sinä perättömiä ilmoituksia paljonkin? Sulla ei vissiin ole sitten oikein titteliä/statusta tai vastaavaa millä tulla kovat kaulukset kasmirpuserossa tai Marimekon tunikassa kun sen kerran anonyymina teet

        Enpä ole tehnyt kuin yhden ilmoituksen elämässäni.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin, sirutushan on vapaaehtoista.

        Eikä varmaan rekisteröinti kaikkea rikollista eläinpiireistä hävitä, mutta kyllä se vaan mm. autoiluun on merkittävästi vaikuttanut.

        Vesillä vielä liikkuu pienempiä vesikulkineita ilman rekisteröintiä, mikä on selkeästi ongelmallista. Lisäksi kuljettajilla ei ole taitoja välttämättä käsitellä venettä, saatikka, että tiedettäisiin liikennesäännöt.

        Skuutit ja sähköpyörät aiheuttaa paljon ongelmia, kun niitäkään ei rajoiteta tai pidetä silmällä...

        Joskus kuulin, kun ex-rikollinen Jan Jaluskin sanoi, että automaattiaseita ja pistooleja on vaikeaa saada, kun aselaki tiukkeni. Rikolliset kyllä saavat aseita, mutta lait ja asetukset kyllä rajoittaa väärinkäytöksiä. Ne kaventavat sitä harmaata aluetta, ei eliminoi koko ongelmaa.

        Saa niitä pyssyjä mutta maksaa aikalailla


    • Anonyymi

      Koirat voisi rekisteröidä kaupungeista lopetukseen. Koirien holokausti. Ihmiset voisivat elää kaupungeissakin. Joka paikkaan nämä rakkihullut tunkevat ihania koiriansa. Kukaan muu ei tyrkytä harrastuksiaan ventovieraille joka paikassa. Monelle akalle koira on myös piiloaggression ja väkivallan väline, josta saa vallantunnetta muuten niin mitättömään habitukseen. Ampumalupa ihmisillä pitää olla irtorakkien suhteen, omistajalle vielä armoa ensimmäisellä kerralla.

      • Anonyymi

        Tämähän on sinkut palsta. "Rescuerakkien" raahaajille varmasti löytyy oma psykiatrinen diagnoosi, esimerkiksi katkeruus ja piiloaggressiotyyppinen määräkohtainen sosiaalisuushäiriö.


      • Mä muutrn olen ainakin parissa tapauksessa huomannut, että koirat ovat ottaneet naisesta yliotteen. Naiset eivät ole se "alfa" vaan koira on "päällikkö". Koirat käyttäytyy miten huvittaa ja nsiset vain "dössöttää" koirille mitäänsanomatonta hsibahaibaa.

        Koirat on päälliköjä ja tekevät mitä lystää...

        Toisaalta kun mä mm. tulen kuvioon, ne testaa mut. Nössö nainen on ihan ulkopuolinen silloin.

        Vituttaa nää Wannabee-hörhöt...mun on pakko ottaa luulot pois koiralta. Eikä se ole kivaa, eikä näytä sille...mut mua ei pökitetä kinttuun, tai näykitä. Ja ne koirat ei poloiset tiedä paikkaansa laumassa. Sääliksi käy...


      • Disseisback kirjoitti:

        Mä muutrn olen ainakin parissa tapauksessa huomannut, että koirat ovat ottaneet naisesta yliotteen. Naiset eivät ole se "alfa" vaan koira on "päällikkö". Koirat käyttäytyy miten huvittaa ja nsiset vain "dössöttää" koirille mitäänsanomatonta hsibahaibaa.

        Koirat on päälliköjä ja tekevät mitä lystää...

        Toisaalta kun mä mm. tulen kuvioon, ne testaa mut. Nössö nainen on ihan ulkopuolinen silloin.

        Vituttaa nää Wannabee-hörhöt...mun on pakko ottaa luulot pois koiralta. Eikä se ole kivaa, eikä näytä sille...mut mua ei pökitetä kinttuun, tai näykitä. Ja ne koirat ei poloiset tiedä paikkaansa laumassa. Sääliksi käy...

        Huomaan, kun nainen alkaa puhumaan, koira alkaa haukkumaan. Koira haukkuu aina, kunnes nainen alkaa söpertämään koiralle ja huomioi hänet..koiran...

        Nainen koettaa usein kiinnittää koiran huomion johonkin muuhun. Palvelee...tuo lelua, ruokaa, herkkua, mutta ei kykene estämään reaktiota ja alistaa häntä alleen..

        Niinpä koira on asteikossa ylempänä. Ja tekee mitä tykkää. No meikäläisen käytännöt ei ehkä näytä hyvätä tuollaisille koiranomisrajille. Mutta mua ei alista piskit. Piste. Mut koirille ja mulle sen on ok.

        Mä luulen, että joku "oikea koiranomistaja" tästä voi ottaa kopin.


      • Anonyymi

        ” Monelle akalle koira on myös piiloaggression ja väkivallan väline, josta saa vallantunnetta muuten niin mitättömään habitukseen. ” Nyt pitää miettiä näitä tyylikysymyksiä uusiksi, jos kaiken muun lisäksi rankataan vielä lemmikitkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Monelle akalle koira on myös piiloaggression ja väkivallan väline, josta saa vallantunnetta muuten niin mitättömään habitukseen. ” Nyt pitää miettiä näitä tyylikysymyksiä uusiksi, jos kaiken muun lisäksi rankataan vielä lemmikitkin

        Siinä on jo pieni ihminen kyseessä jos ei löydä muuta arvosteltavaa niin koira


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Huomaan, kun nainen alkaa puhumaan, koira alkaa haukkumaan. Koira haukkuu aina, kunnes nainen alkaa söpertämään koiralle ja huomioi hänet..koiran...

        Nainen koettaa usein kiinnittää koiran huomion johonkin muuhun. Palvelee...tuo lelua, ruokaa, herkkua, mutta ei kykene estämään reaktiota ja alistaa häntä alleen..

        Niinpä koira on asteikossa ylempänä. Ja tekee mitä tykkää. No meikäläisen käytännöt ei ehkä näytä hyvätä tuollaisille koiranomisrajille. Mutta mua ei alista piskit. Piste. Mut koirille ja mulle sen on ok.

        Mä luulen, että joku "oikea koiranomistaja" tästä voi ottaa kopin.

        Non niin, saitpa aikaiseksi, myrskyn vesilasissa; koira agressioillasi. Ihan vaan tiedoksi; Mun Lapinkoirani on koulutettu, mutten ole koskaan lyönyt koiraani tai potkinut, saadakseni sen tottelemaan käskyjäni. Eikä se hyökkää kenenkään iholle, yrittäen alistaa ketään. Mua se luultavasti puolustaisi, se nyt ei ollut pihalla silloin, kun mä sain nyrkistä, joten varmaa vastausta mulla ei ole... ainoastaan oletus!

        Mutt olen opettanut sen hymyilemään, koko hammasrivistöllään. Ei mun tarvitse kuin sanoa: "kova sana" niin koirani näyttää koko purukalustonsa. Se on riittänyt tähän asti, mä olen saanut rauhassa kulkea iltamyöhälläkin pitkin puistikkoja, missä saattaa vastaan tulla kaikenlaisia kulkijoita. Mun vieraitani se ei yritä edes alistaa, se on perheessäni lemmikkieläin; eikä pomo, sillä minä olen sen POMO eikä täällä muita tarvita!

        Porukka tarttui yhteen väärinkirjoitettuun englanninkieliseen sanaan, kun niin halusivat!
        Mulla tuli mieleen vain recuit , olisi ollut syytä kirjoittaa suomeksi; pelastetut koirat.
        Tarkoitan tuolla näitä Espanjasta, Virosta, Venäjältä ja tiesmistä, tänne laahattuja, kodittomia löytöjä eli katukoiria. Kyllä ne ovat eläinlääkäreiden tarkastamia ja rokotettuja, yleensä ennen kuin ne maahamme saapuvat.

        Silloin kun ainakin Venäjältä sellaisia on tänne tuotu, ovat lähes järjestään olleet karanteenissa toista kuukautta, jottei kiertävät kulkutaudit leviä Suomeen, kuten Rabies. Yleisemmin tauti tunnetaan ihmisiin tarttuneena vesikauhuna, raivotautisen eläimen puremasta tarttunut. Yleisemmin tartunnan voi saada, koirasta, kissasta tai vaikka lepakon tai ketun puremasta. Suomi kuitenkin on ollut vapaa taudista jo yli 30 vuotta.

        Mun koira on saanut rabiesrokotteen, joka on vielä voimassa, rokotteella on kuulemma 3vuoden suoja. Kisojani en ole rokotuttanut enää, koska ne eivät kulje vapaana ulkosalla ja sisäkissoilla tuskin on taudinvaaraa.
        Aika kauas ollaan tultu, siitä mistä mä aloitin; koirien rekisteröinnistä ruokavirastolle.
        Hitto vie, oikeesti jos mun koirani kerta löytyy jo monestakin rekisteristä ja on sirutettu, rokotettu ja hoidettu rakkaudella... koiran perusteella kyllä löytyy jo meikäläinenkin.

        Koiraani mä en ala sinne ilmoittamaan, enkä rekistöröidy tännekään, niin kauan kun teen ansiotyökseni samaa kuten tällä hetkellä teen. Mä ansaitsen elantoni yrittäjänä, eikä meikäläisen imagoon mahdu, kirjoittelu sinkkupalstalla! Mulla on pikkasen suhdeherkkä ammatti, ja jos mä joudun valitsemaan näiden kahden väliltä... Arvaapas kummalle puolen vaaka kallistuu!
        terveisin trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Non niin, saitpa aikaiseksi, myrskyn vesilasissa; koira agressioillasi. Ihan vaan tiedoksi; Mun Lapinkoirani on koulutettu, mutten ole koskaan lyönyt koiraani tai potkinut, saadakseni sen tottelemaan käskyjäni. Eikä se hyökkää kenenkään iholle, yrittäen alistaa ketään. Mua se luultavasti puolustaisi, se nyt ei ollut pihalla silloin, kun mä sain nyrkistä, joten varmaa vastausta mulla ei ole... ainoastaan oletus!

        Mutt olen opettanut sen hymyilemään, koko hammasrivistöllään. Ei mun tarvitse kuin sanoa: "kova sana" niin koirani näyttää koko purukalustonsa. Se on riittänyt tähän asti, mä olen saanut rauhassa kulkea iltamyöhälläkin pitkin puistikkoja, missä saattaa vastaan tulla kaikenlaisia kulkijoita. Mun vieraitani se ei yritä edes alistaa, se on perheessäni lemmikkieläin; eikä pomo, sillä minä olen sen POMO eikä täällä muita tarvita!

        Porukka tarttui yhteen väärinkirjoitettuun englanninkieliseen sanaan, kun niin halusivat!
        Mulla tuli mieleen vain recuit , olisi ollut syytä kirjoittaa suomeksi; pelastetut koirat.
        Tarkoitan tuolla näitä Espanjasta, Virosta, Venäjältä ja tiesmistä, tänne laahattuja, kodittomia löytöjä eli katukoiria. Kyllä ne ovat eläinlääkäreiden tarkastamia ja rokotettuja, yleensä ennen kuin ne maahamme saapuvat.

        Silloin kun ainakin Venäjältä sellaisia on tänne tuotu, ovat lähes järjestään olleet karanteenissa toista kuukautta, jottei kiertävät kulkutaudit leviä Suomeen, kuten Rabies. Yleisemmin tauti tunnetaan ihmisiin tarttuneena vesikauhuna, raivotautisen eläimen puremasta tarttunut. Yleisemmin tartunnan voi saada, koirasta, kissasta tai vaikka lepakon tai ketun puremasta. Suomi kuitenkin on ollut vapaa taudista jo yli 30 vuotta.

        Mun koira on saanut rabiesrokotteen, joka on vielä voimassa, rokotteella on kuulemma 3vuoden suoja. Kisojani en ole rokotuttanut enää, koska ne eivät kulje vapaana ulkosalla ja sisäkissoilla tuskin on taudinvaaraa.
        Aika kauas ollaan tultu, siitä mistä mä aloitin; koirien rekisteröinnistä ruokavirastolle.
        Hitto vie, oikeesti jos mun koirani kerta löytyy jo monestakin rekisteristä ja on sirutettu, rokotettu ja hoidettu rakkaudella... koiran perusteella kyllä löytyy jo meikäläinenkin.

        Koiraani mä en ala sinne ilmoittamaan, enkä rekistöröidy tännekään, niin kauan kun teen ansiotyökseni samaa kuten tällä hetkellä teen. Mä ansaitsen elantoni yrittäjänä, eikä meikäläisen imagoon mahdu, kirjoittelu sinkkupalstalla! Mulla on pikkasen suhdeherkkä ammatti, ja jos mä joudun valitsemaan näiden kahden väliltä... Arvaapas kummalle puolen vaaka kallistuu!
        terveisin trollikka

        No mä vaan sanoin, että kuka tahaansa voi nykyään hommata koiran ja tehdä sille mitä huvittaa. Mutta koirakin on elävä eläin. Se tarvitsee lauman ja myös paikkansa laumasta.

        Jos se koira ottaa pomon paikan, luultavasti se pelkää olla se pomo, isojen ihmisten ympäröimänä. Sen kyllä näkee olemuksesta. Tietämättömälle omistajalle se näyttää lutuselle otukselle, mutta se koira ei voi hyvin. Sellaiset usein räkyttää ja omistajat vaan lätystää kuin pikkulapselle ja nauravat...

        Sitten kun tulee vaikka lapsi perheeseen ja koira näykkäisee kerrankin, se viedään piikille....ja miksi? Koska omistaja ei ole hoitanut rooliansa.

        Sä nyt tykkäät imeä asian henkilökohtaiseksi, mutta sinun koirasi onneksi sinä olet osannut toimia koiran kanssa oikein. Moni muu ei.

        Rekisteröinnillä on kolme osapuolta. Koira, omistaja ja viranomaistaho. Ja sen voisikin velvoittaa pentujen myyjältä jatkossa kaikille pennuille. Rekisteriin sitten oikeus eläinlääkäreille ja poliiseille jne. Ja pentujen myyjäkin voisi saada tietoon, onko omistajalla eläinsuojelurikoksia, tai muita rikoksia.

        Mun exä on ottanut parikin koiraa, eikä ole osannut niitä kouluttaa. Ne haukkuu ja mellastaa miten huvittaa.
        Pari mun deittiä myös oli tälläisiä. Koirat lopulta voivat huonosti. Eivät osanneet käyttäytyä ihmisten ja muiden koirien kanssa.

        Ja sanotaanko vielä, etteivät nuo edellämainitut nyt ilkeyksissään noin koiria pidä, mutta tyhmyyttään kyllä. Se "kivuus ja ihanuus" menee sen vaativuuden ohi, mikä koiranomistajalla on...tai olisi oltava.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Huomaan, kun nainen alkaa puhumaan, koira alkaa haukkumaan. Koira haukkuu aina, kunnes nainen alkaa söpertämään koiralle ja huomioi hänet..koiran...

        Nainen koettaa usein kiinnittää koiran huomion johonkin muuhun. Palvelee...tuo lelua, ruokaa, herkkua, mutta ei kykene estämään reaktiota ja alistaa häntä alleen..

        Niinpä koira on asteikossa ylempänä. Ja tekee mitä tykkää. No meikäläisen käytännöt ei ehkä näytä hyvätä tuollaisille koiranomisrajille. Mutta mua ei alista piskit. Piste. Mut koirille ja mulle sen on ok.

        Mä luulen, että joku "oikea koiranomistaja" tästä voi ottaa kopin.

        Siinnähän maatuu omistajan mobilisoitumalla bin ääri seksi


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Huomaan, kun nainen alkaa puhumaan, koira alkaa haukkumaan. Koira haukkuu aina, kunnes nainen alkaa söpertämään koiralle ja huomioi hänet..koiran...

        Nainen koettaa usein kiinnittää koiran huomion johonkin muuhun. Palvelee...tuo lelua, ruokaa, herkkua, mutta ei kykene estämään reaktiota ja alistaa häntä alleen..

        Niinpä koira on asteikossa ylempänä. Ja tekee mitä tykkää. No meikäläisen käytännöt ei ehkä näytä hyvätä tuollaisille koiranomisrajille. Mutta mua ei alista piskit. Piste. Mut koirille ja mulle sen on ok.

        Mä luulen, että joku "oikea koiranomistaja" tästä voi ottaa kopin.

        Tuollainen koira voi myös olla epävarma ja arka. Tietysti myös epävarmuus ja arkuus voivat johtua virheistä koulutuksessa, mutta ne voivat johtua myös jostakin aiemmin tapahtuneesta. Kannattaa opetella lukemaan koiria paremmin, niin näkee onko siinä tilanteessa kyse alistamisyrityksestä, vai jostain ihan muusta. Haukkuva koira on itseasiassa harvoin agressiivinen tai alistava. Haukku ei juuri koskaan ole alistava ele koiralta. Jos seuraat koiria, joilla on keskinäinen arvojärjestys, niin näet, että ei alistava koira hauku. Ylipäänsä sellaisia koiria, jotka pyrkisivät alistamaan omistajaansa näkee oikeasti varsin harvoin. Osa roduista vaatii tietysti jämäkämpää otetta, mutta vähän pehmemmästä koirasta saa noilla keinoin helposit hyvin arvaamattoman koira, joka peittää aikeensa ja toimii yllättäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen koira voi myös olla epävarma ja arka. Tietysti myös epävarmuus ja arkuus voivat johtua virheistä koulutuksessa, mutta ne voivat johtua myös jostakin aiemmin tapahtuneesta. Kannattaa opetella lukemaan koiria paremmin, niin näkee onko siinä tilanteessa kyse alistamisyrityksestä, vai jostain ihan muusta. Haukkuva koira on itseasiassa harvoin agressiivinen tai alistava. Haukku ei juuri koskaan ole alistava ele koiralta. Jos seuraat koiria, joilla on keskinäinen arvojärjestys, niin näet, että ei alistava koira hauku. Ylipäänsä sellaisia koiria, jotka pyrkisivät alistamaan omistajaansa näkee oikeasti varsin harvoin. Osa roduista vaatii tietysti jämäkämpää otetta, mutta vähän pehmemmästä koirasta saa noilla keinoin helposit hyvin arvaamattoman koira, joka peittää aikeensa ja toimii yllättäen.

        Tuo on ihan totta. Haukkuminen ei oikeastaan koskaan ole koiralta agressiivinen ele. Se ei tarkoita, etteikö haukkuva koira voisi purra. Se tarkoittaa sitä, että se koiran motiivi ei ole agressio. Haukkuva koira, joka puree, on lähes poikkeuksetta pelkopurija. Tuollainen koira on niin äärirajoilla omassa stressissään, että se ei osaa muuta toimintatapaa kuin purra ja puolustaa itseään. Pelkäävään koiraan eivät todellakaan voimakkaat keinot mitään parannusta tuo, vaan tilanne ainoastaan pahenee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Non niin, saitpa aikaiseksi, myrskyn vesilasissa; koira agressioillasi. Ihan vaan tiedoksi; Mun Lapinkoirani on koulutettu, mutten ole koskaan lyönyt koiraani tai potkinut, saadakseni sen tottelemaan käskyjäni. Eikä se hyökkää kenenkään iholle, yrittäen alistaa ketään. Mua se luultavasti puolustaisi, se nyt ei ollut pihalla silloin, kun mä sain nyrkistä, joten varmaa vastausta mulla ei ole... ainoastaan oletus!

        Mutt olen opettanut sen hymyilemään, koko hammasrivistöllään. Ei mun tarvitse kuin sanoa: "kova sana" niin koirani näyttää koko purukalustonsa. Se on riittänyt tähän asti, mä olen saanut rauhassa kulkea iltamyöhälläkin pitkin puistikkoja, missä saattaa vastaan tulla kaikenlaisia kulkijoita. Mun vieraitani se ei yritä edes alistaa, se on perheessäni lemmikkieläin; eikä pomo, sillä minä olen sen POMO eikä täällä muita tarvita!

        Porukka tarttui yhteen väärinkirjoitettuun englanninkieliseen sanaan, kun niin halusivat!
        Mulla tuli mieleen vain recuit , olisi ollut syytä kirjoittaa suomeksi; pelastetut koirat.
        Tarkoitan tuolla näitä Espanjasta, Virosta, Venäjältä ja tiesmistä, tänne laahattuja, kodittomia löytöjä eli katukoiria. Kyllä ne ovat eläinlääkäreiden tarkastamia ja rokotettuja, yleensä ennen kuin ne maahamme saapuvat.

        Silloin kun ainakin Venäjältä sellaisia on tänne tuotu, ovat lähes järjestään olleet karanteenissa toista kuukautta, jottei kiertävät kulkutaudit leviä Suomeen, kuten Rabies. Yleisemmin tauti tunnetaan ihmisiin tarttuneena vesikauhuna, raivotautisen eläimen puremasta tarttunut. Yleisemmin tartunnan voi saada, koirasta, kissasta tai vaikka lepakon tai ketun puremasta. Suomi kuitenkin on ollut vapaa taudista jo yli 30 vuotta.

        Mun koira on saanut rabiesrokotteen, joka on vielä voimassa, rokotteella on kuulemma 3vuoden suoja. Kisojani en ole rokotuttanut enää, koska ne eivät kulje vapaana ulkosalla ja sisäkissoilla tuskin on taudinvaaraa.
        Aika kauas ollaan tultu, siitä mistä mä aloitin; koirien rekisteröinnistä ruokavirastolle.
        Hitto vie, oikeesti jos mun koirani kerta löytyy jo monestakin rekisteristä ja on sirutettu, rokotettu ja hoidettu rakkaudella... koiran perusteella kyllä löytyy jo meikäläinenkin.

        Koiraani mä en ala sinne ilmoittamaan, enkä rekistöröidy tännekään, niin kauan kun teen ansiotyökseni samaa kuten tällä hetkellä teen. Mä ansaitsen elantoni yrittäjänä, eikä meikäläisen imagoon mahdu, kirjoittelu sinkkupalstalla! Mulla on pikkasen suhdeherkkä ammatti, ja jos mä joudun valitsemaan näiden kahden väliltä... Arvaapas kummalle puolen vaaka kallistuu!
        terveisin trollikka

        Olen luullut että rescue-koirat ovat niitä, jotka kulkevat konjakkitynnyri kaulassa ja pelastavat, jos löytävät jostakin janoisen. Höh! Konjakin kuljettamisen lisäksi ne osaavat aurata kulkuväyliä lumeen.


      • Anonyymi

        Sut pitäisi toimittaa hoitoon loppuelämäksesi, mielisairaana ja ympäristölle vaarallisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on jo pieni ihminen kyseessä jos ei löydä muuta arvosteltavaa niin koira

        Taidat olla näitä rakkihulluja, joiden elämässä ei ole muuta kuin ratit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Non niin, saitpa aikaiseksi, myrskyn vesilasissa; koira agressioillasi. Ihan vaan tiedoksi; Mun Lapinkoirani on koulutettu, mutten ole koskaan lyönyt koiraani tai potkinut, saadakseni sen tottelemaan käskyjäni. Eikä se hyökkää kenenkään iholle, yrittäen alistaa ketään. Mua se luultavasti puolustaisi, se nyt ei ollut pihalla silloin, kun mä sain nyrkistä, joten varmaa vastausta mulla ei ole... ainoastaan oletus!

        Mutt olen opettanut sen hymyilemään, koko hammasrivistöllään. Ei mun tarvitse kuin sanoa: "kova sana" niin koirani näyttää koko purukalustonsa. Se on riittänyt tähän asti, mä olen saanut rauhassa kulkea iltamyöhälläkin pitkin puistikkoja, missä saattaa vastaan tulla kaikenlaisia kulkijoita. Mun vieraitani se ei yritä edes alistaa, se on perheessäni lemmikkieläin; eikä pomo, sillä minä olen sen POMO eikä täällä muita tarvita!

        Porukka tarttui yhteen väärinkirjoitettuun englanninkieliseen sanaan, kun niin halusivat!
        Mulla tuli mieleen vain recuit , olisi ollut syytä kirjoittaa suomeksi; pelastetut koirat.
        Tarkoitan tuolla näitä Espanjasta, Virosta, Venäjältä ja tiesmistä, tänne laahattuja, kodittomia löytöjä eli katukoiria. Kyllä ne ovat eläinlääkäreiden tarkastamia ja rokotettuja, yleensä ennen kuin ne maahamme saapuvat.

        Silloin kun ainakin Venäjältä sellaisia on tänne tuotu, ovat lähes järjestään olleet karanteenissa toista kuukautta, jottei kiertävät kulkutaudit leviä Suomeen, kuten Rabies. Yleisemmin tauti tunnetaan ihmisiin tarttuneena vesikauhuna, raivotautisen eläimen puremasta tarttunut. Yleisemmin tartunnan voi saada, koirasta, kissasta tai vaikka lepakon tai ketun puremasta. Suomi kuitenkin on ollut vapaa taudista jo yli 30 vuotta.

        Mun koira on saanut rabiesrokotteen, joka on vielä voimassa, rokotteella on kuulemma 3vuoden suoja. Kisojani en ole rokotuttanut enää, koska ne eivät kulje vapaana ulkosalla ja sisäkissoilla tuskin on taudinvaaraa.
        Aika kauas ollaan tultu, siitä mistä mä aloitin; koirien rekisteröinnistä ruokavirastolle.
        Hitto vie, oikeesti jos mun koirani kerta löytyy jo monestakin rekisteristä ja on sirutettu, rokotettu ja hoidettu rakkaudella... koiran perusteella kyllä löytyy jo meikäläinenkin.

        Koiraani mä en ala sinne ilmoittamaan, enkä rekistöröidy tännekään, niin kauan kun teen ansiotyökseni samaa kuten tällä hetkellä teen. Mä ansaitsen elantoni yrittäjänä, eikä meikäläisen imagoon mahdu, kirjoittelu sinkkupalstalla! Mulla on pikkasen suhdeherkkä ammatti, ja jos mä joudun valitsemaan näiden kahden väliltä... Arvaapas kummalle puolen vaaka kallistuu!
        terveisin trollikka

        Vainoharhaiset akat kuljettavat koiria julkisilla paikoilla aseina itsepuolustusta varten.
        Järjestyslaki kieltää juurikin epävakaiden ja vainoharhaisten ihmisten vuoksi "toisten vahingoittamiseen soveltuvien esineiden" kuljettamisen julkisella paikalla itsepuolustusta varten. Jos Suomen lainsäätäjällä olisi vähääkään järkeä päässään se kieltäisi koirien pitämisen julkisella paikalla, tämän "koirakulttuurin" muututtua mielisairaaksi.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mä vaan sanoin, että kuka tahaansa voi nykyään hommata koiran ja tehdä sille mitä huvittaa. Mutta koirakin on elävä eläin. Se tarvitsee lauman ja myös paikkansa laumasta.

        Jos se koira ottaa pomon paikan, luultavasti se pelkää olla se pomo, isojen ihmisten ympäröimänä. Sen kyllä näkee olemuksesta. Tietämättömälle omistajalle se näyttää lutuselle otukselle, mutta se koira ei voi hyvin. Sellaiset usein räkyttää ja omistajat vaan lätystää kuin pikkulapselle ja nauravat...

        Sitten kun tulee vaikka lapsi perheeseen ja koira näykkäisee kerrankin, se viedään piikille....ja miksi? Koska omistaja ei ole hoitanut rooliansa.

        Sä nyt tykkäät imeä asian henkilökohtaiseksi, mutta sinun koirasi onneksi sinä olet osannut toimia koiran kanssa oikein. Moni muu ei.

        Rekisteröinnillä on kolme osapuolta. Koira, omistaja ja viranomaistaho. Ja sen voisikin velvoittaa pentujen myyjältä jatkossa kaikille pennuille. Rekisteriin sitten oikeus eläinlääkäreille ja poliiseille jne. Ja pentujen myyjäkin voisi saada tietoon, onko omistajalla eläinsuojelurikoksia, tai muita rikoksia.

        Mun exä on ottanut parikin koiraa, eikä ole osannut niitä kouluttaa. Ne haukkuu ja mellastaa miten huvittaa.
        Pari mun deittiä myös oli tälläisiä. Koirat lopulta voivat huonosti. Eivät osanneet käyttäytyä ihmisten ja muiden koirien kanssa.

        Ja sanotaanko vielä, etteivät nuo edellämainitut nyt ilkeyksissään noin koiria pidä, mutta tyhmyyttään kyllä. Se "kivuus ja ihanuus" menee sen vaativuuden ohi, mikä koiranomistajalla on...tai olisi oltava.

        Itsellä sinkkumiehenä koiran omistava nainen putoaa automaattisesti listalta.


      • Anonyymi

        Ilmoitin viestin poliisille että pääset hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä sinkkumiehenä koiran omistava nainen putoaa automaattisesti listalta.

        Itselläni sinkkunaisena koiria inhoavat miehet putoavat automaattisesti listalta, vaikka en itse omistakaan koiraa. Ihmisessä, joka vihaa eläimiä, on jotain perustavanlaatuisesti viturallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän on sinkut palsta. "Rescuerakkien" raahaajille varmasti löytyy oma psykiatrinen diagnoosi, esimerkiksi katkeruus ja piiloaggressiotyyppinen määräkohtainen sosiaalisuushäiriö.

        No sä miksi oot täällä? Siirry pelko palstalle. Tarkennan; koirapelko palstalle.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Olen luullut että rescue-koirat ovat niitä, jotka kulkevat konjakkitynnyri kaulassa ja pelastavat, jos löytävät jostakin janoisen. Höh! Konjakin kuljettamisen lisäksi ne osaavat aurata kulkuväyliä lumeen.

        Oliko Kari Grandilla tuommoinen koira?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sä miksi oot täällä? Siirry pelko palstalle. Tarkennan; koirapelko palstalle.

        Siirry sä hautausmaalle kun käyt jonkun päälle, pelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni sinkkunaisena koiria inhoavat miehet putoavat automaattisesti listalta, vaikka en itse omistakaan koiraa. Ihmisessä, joka vihaa eläimiä, on jotain perustavanlaatuisesti viturallaan.

        Teillä rakki-ihmisillä viiraa sen verran päässä, että parempi että olette ihan vaan keskenänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillä rakki-ihmisillä viiraa sen verran päässä, että parempi että olette ihan vaan keskenänne.

        Lisäksi koira ei ole eläin vaan sairaiden ihmisten omahyväisyyttä pönkittävä sairas lemmikki. Eläimet on tuolla luonnossa mitä teidän rakkinne huviksenne häiritsevät ja tappavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Kari Grandilla tuommoinen koira?

        Ainakin olisi pitänyt olla. Kari Grandi toisaalta pelasti janoisia esim. aavikolla kamelin kanssa, koska ehkä katsoi aavikon janoiset vielä janoisemmiksi kuin vuoristojen tai lähiöiden janoiset tai toimittajat. Aikamme legenda joka tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on jo pieni ihminen kyseessä jos ei löydä muuta arvosteltavaa niin koira

        Niin kuk ei nää lemmikit kaikille mitään audia tai teslaa edusta niin kokovertailu on vähän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Non niin, saitpa aikaiseksi, myrskyn vesilasissa; koira agressioillasi. Ihan vaan tiedoksi; Mun Lapinkoirani on koulutettu, mutten ole koskaan lyönyt koiraani tai potkinut, saadakseni sen tottelemaan käskyjäni. Eikä se hyökkää kenenkään iholle, yrittäen alistaa ketään. Mua se luultavasti puolustaisi, se nyt ei ollut pihalla silloin, kun mä sain nyrkistä, joten varmaa vastausta mulla ei ole... ainoastaan oletus!

        Mutt olen opettanut sen hymyilemään, koko hammasrivistöllään. Ei mun tarvitse kuin sanoa: "kova sana" niin koirani näyttää koko purukalustonsa. Se on riittänyt tähän asti, mä olen saanut rauhassa kulkea iltamyöhälläkin pitkin puistikkoja, missä saattaa vastaan tulla kaikenlaisia kulkijoita. Mun vieraitani se ei yritä edes alistaa, se on perheessäni lemmikkieläin; eikä pomo, sillä minä olen sen POMO eikä täällä muita tarvita!

        Porukka tarttui yhteen väärinkirjoitettuun englanninkieliseen sanaan, kun niin halusivat!
        Mulla tuli mieleen vain recuit , olisi ollut syytä kirjoittaa suomeksi; pelastetut koirat.
        Tarkoitan tuolla näitä Espanjasta, Virosta, Venäjältä ja tiesmistä, tänne laahattuja, kodittomia löytöjä eli katukoiria. Kyllä ne ovat eläinlääkäreiden tarkastamia ja rokotettuja, yleensä ennen kuin ne maahamme saapuvat.

        Silloin kun ainakin Venäjältä sellaisia on tänne tuotu, ovat lähes järjestään olleet karanteenissa toista kuukautta, jottei kiertävät kulkutaudit leviä Suomeen, kuten Rabies. Yleisemmin tauti tunnetaan ihmisiin tarttuneena vesikauhuna, raivotautisen eläimen puremasta tarttunut. Yleisemmin tartunnan voi saada, koirasta, kissasta tai vaikka lepakon tai ketun puremasta. Suomi kuitenkin on ollut vapaa taudista jo yli 30 vuotta.

        Mun koira on saanut rabiesrokotteen, joka on vielä voimassa, rokotteella on kuulemma 3vuoden suoja. Kisojani en ole rokotuttanut enää, koska ne eivät kulje vapaana ulkosalla ja sisäkissoilla tuskin on taudinvaaraa.
        Aika kauas ollaan tultu, siitä mistä mä aloitin; koirien rekisteröinnistä ruokavirastolle.
        Hitto vie, oikeesti jos mun koirani kerta löytyy jo monestakin rekisteristä ja on sirutettu, rokotettu ja hoidettu rakkaudella... koiran perusteella kyllä löytyy jo meikäläinenkin.

        Koiraani mä en ala sinne ilmoittamaan, enkä rekistöröidy tännekään, niin kauan kun teen ansiotyökseni samaa kuten tällä hetkellä teen. Mä ansaitsen elantoni yrittäjänä, eikä meikäläisen imagoon mahdu, kirjoittelu sinkkupalstalla! Mulla on pikkasen suhdeherkkä ammatti, ja jos mä joudun valitsemaan näiden kahden väliltä... Arvaapas kummalle puolen vaaka kallistuu!
        terveisin trollikka

        ” Mua se luultavasti puolustaisi, se nyt ei ollut pihalla silloin, kun mä sain nyrkistä, joten varmaa vastausta mulla ei ole... ainoastaan oletus!” Sulla se on mies kova tarve ujuttaa tätä fantasiaa naisiin kohdistuvasta väkivallasta kun tätä mielikuvitusproosaa ja keksittyä elämäntarinaa kirjoittelet. Onko jotain patoutumia kenties?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vainoharhaiset akat kuljettavat koiria julkisilla paikoilla aseina itsepuolustusta varten.
        Järjestyslaki kieltää juurikin epävakaiden ja vainoharhaisten ihmisten vuoksi "toisten vahingoittamiseen soveltuvien esineiden" kuljettamisen julkisella paikalla itsepuolustusta varten. Jos Suomen lainsäätäjällä olisi vähääkään järkeä päässään se kieltäisi koirien pitämisen julkisella paikalla, tämän "koirakulttuurin" muututtua mielisairaaksi.

        Kyllä se on aloituksen kirjoittanut mies tilkut jo selväksi että pelkäät koiria ja näet ne esteenä naisten väijymisellesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoitin viestin poliisille että pääset hoitoon.

        Näinkö sä ajattelet, että homma toimii poimit anonyymilla palstalta agendaasi sopivia kirjoituksia ja spämmäät niillä kyttiä. Näkee sanajärjestyksestä, että niin huoli kun muutkaan kouhotukset ei ole relevantteja henkilöimnistä puhumattakaan. Tai tuo ajattelutyyli, että poliisi on omia ylikarismaattisia tempauksia varten. Sivusta.


    • Anonyymi

      Rikolliset joiden koirat ryntäilee ihmisten päälle on myös helpompi tunnistaa kun koiran tiedot on rekisterissä. Nyt nämä taparikolliset väkivaltaiset ihmiset pääsevät kuin koira veräjästä. Ihmettelen jos joku tälläistä pakkoa vastustaa, olisiko oma koira metsässä.

      • Anonyymi

        Vaikka sinänsä se on ihan yksi ***tun sama vaikka joku olisikin tiedossa kun poliisi "ei asialle mitään mahda", kuten Tampereen Kaupin tapauksessa.
        Siksi olisi hyvä kirjata lakiin jokaiselle oikeus ampua laittomasti irrallaan olevat koirat.

        Tämä on myös erittäin suuri kansanterveydellinen ongelma, kun ihmiset eivät näiden ääliöiden vuoksi uskalla ulkoilla normaalisti. Että syökääpä pellet rakin paskaanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sinänsä se on ihan yksi ***tun sama vaikka joku olisikin tiedossa kun poliisi "ei asialle mitään mahda", kuten Tampereen Kaupin tapauksessa.
        Siksi olisi hyvä kirjata lakiin jokaiselle oikeus ampua laittomasti irrallaan olevat koirat.

        Tämä on myös erittäin suuri kansanterveydellinen ongelma, kun ihmiset eivät näiden ääliöiden vuoksi uskalla ulkoilla normaalisti. Että syökääpä pellet rakin paskaanne.

        En voi kuin ihmetellä; mitähän Tampereen Kaupin tapausta mahdat tarkoittaa?
        Kaupin ulkoilualue on Tampereen suosituin lenkkeily-, pyöräily- ja kävelyalue, jossa myös suunnistetaan, uidaan ja hiihdetään talvisin.

        Mulle tuli mieleen ainoastaan siellä ulkoilualueella yritetty murhata mies, pelastui kuitenkin ja 2 tekijää joutuivat kiinni, aika verekseltään.
        Asia meni oikeuteen, 16 vuotias sai 6,5v ja 17 vuotias 7 vuoden tuomiot!
        "Pojat keskustelivat henkirikoksen tekemisestä jo edeltävänä päivänä. He eivät luopuneet tappamisajatuksesta Kauppiin mennessään, vaan päinvastoin varustautuivat puukolla. "
        (Iltiksessä? tuosta tapauksesta kerrottiin, monessakin otteessa.
        –Jos päivällä tapahtuu valoisassa tällaista, ei pimeällä uskalla yksin koiran kanssa enää lenkkeillä metsäpoluilla, kaksi naista sanoivat tuolloin.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi kuin ihmetellä; mitähän Tampereen Kaupin tapausta mahdat tarkoittaa?
        Kaupin ulkoilualue on Tampereen suosituin lenkkeily-, pyöräily- ja kävelyalue, jossa myös suunnistetaan, uidaan ja hiihdetään talvisin.

        Mulle tuli mieleen ainoastaan siellä ulkoilualueella yritetty murhata mies, pelastui kuitenkin ja 2 tekijää joutuivat kiinni, aika verekseltään.
        Asia meni oikeuteen, 16 vuotias sai 6,5v ja 17 vuotias 7 vuoden tuomiot!
        "Pojat keskustelivat henkirikoksen tekemisestä jo edeltävänä päivänä. He eivät luopuneet tappamisajatuksesta Kauppiin mennessään, vaan päinvastoin varustautuivat puukolla. "
        (Iltiksessä? tuosta tapauksesta kerrottiin, monessakin otteessa.
        –Jos päivällä tapahtuu valoisassa tällaista, ei pimeällä uskalla yksin koiran kanssa enää lenkkeillä metsäpoluilla, kaksi naista sanoivat tuolloin.
        trollikka

        Onnex. Järkättynä, puolet, enemmän tiiliä. Jokikinen, luettavaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sinänsä se on ihan yksi ***tun sama vaikka joku olisikin tiedossa kun poliisi "ei asialle mitään mahda", kuten Tampereen Kaupin tapauksessa.
        Siksi olisi hyvä kirjata lakiin jokaiselle oikeus ampua laittomasti irrallaan olevat koirat.

        Tämä on myös erittäin suuri kansanterveydellinen ongelma, kun ihmiset eivät näiden ääliöiden vuoksi uskalla ulkoilla normaalisti. Että syökääpä pellet rakin paskaanne.

        Tähän mitään oman käden oikeuksia tarvita. Poliisilla pitäisi olla enemmän valtuuksia ottaa koira haltuunsa, jos omistaja todistettavasti ja toistuvasti rikkoo kiinnipitosäädöksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi kuin ihmetellä; mitähän Tampereen Kaupin tapausta mahdat tarkoittaa?
        Kaupin ulkoilualue on Tampereen suosituin lenkkeily-, pyöräily- ja kävelyalue, jossa myös suunnistetaan, uidaan ja hiihdetään talvisin.

        Mulle tuli mieleen ainoastaan siellä ulkoilualueella yritetty murhata mies, pelastui kuitenkin ja 2 tekijää joutuivat kiinni, aika verekseltään.
        Asia meni oikeuteen, 16 vuotias sai 6,5v ja 17 vuotias 7 vuoden tuomiot!
        "Pojat keskustelivat henkirikoksen tekemisestä jo edeltävänä päivänä. He eivät luopuneet tappamisajatuksesta Kauppiin mennessään, vaan päinvastoin varustautuivat puukolla. "
        (Iltiksessä? tuosta tapauksesta kerrottiin, monessakin otteessa.
        –Jos päivällä tapahtuu valoisassa tällaista, ei pimeällä uskalla yksin koiran kanssa enää lenkkeillä metsäpoluilla, kaksi naista sanoivat tuolloin.
        trollikka

        Älä missään nimessä vaivaudu googlettamaan asiaa. Kuitenkin koiraihmisenä ja koiraasi vapaana juoksuttamana muista esittää WHAT ABOUT kommentin omaa rikollista toimintaasi puolustellaksesi. Vähän kun puukotetaanhan sitä ihmisiä, miksi minun koirani ei voisi vähän purra ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän mitään oman käden oikeuksia tarvita. Poliisilla pitäisi olla enemmän valtuuksia ottaa koira haltuunsa, jos omistaja todistettavasti ja toistuvasti rikkoo kiinnipitosäädöksiä.

        Ei tässä mistään oman käden oikeudsta puhuta, vaan lakiin kirjatusta oikeudesta hävittää ihmisille vaaralliset haittaeläimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä mistään oman käden oikeudsta puhuta, vaan lakiin kirjatusta oikeudesta hävittää ihmisille vaaralliset haittaeläimet.

        Koira lasketaan laissa omaisuudeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä missään nimessä vaivaudu googlettamaan asiaa. Kuitenkin koiraihmisenä ja koiraasi vapaana juoksuttamana muista esittää WHAT ABOUT kommentin omaa rikollista toimintaasi puolustellaksesi. Vähän kun puukotetaanhan sitä ihmisiä, miksi minun koirani ei voisi vähän purra ihmisiä.

        Luin eilen jutua tuosta ja ihmettelin, ettei ko. koira ole vielä saanut keneltäkään edes monosta. Tai ainakaan tuo ei käynyt jutusta ilmi. Itse olen sen verran tulinen omiani suojellessani, että ei haittaa vaikka purisikin minua, mutta kyllä sattuis päälle tulevaan koiraankin. Onhan tuo iso, mutta ei se nyt mikään karhu ole. Ja sitten ainakin saisi kunnon rikosilmoituksen aikaiseksi, jos ihmistä puree. Joku kertoi tuon tulleen sisäänkin. Eikö sitä saa houkuteltua oven taakse ja sitten noutajat paikalle hakemaan eläinsuojaan? Kyllä sekin varmasti opettaa, jos tarpeeksi monta kertaa koiransa jostain eläinsuojasta ulos maksaa.


    • Anonyymi

      En muuten ole ottanut edes selvää. Koirani ovat kennellliiton rekisterissä olevia, sirutettuja ja rokotettuja jne. Ei aavistustaan pitäsikö niitä vielä erikseen johonkin ilmoitella, mutta en aio vaikka pitäisi. Sieltä ne löytyvät Kennelliiton rekistereistä.

      • Anonyymi

        2023-05-08 00:48:30 anonyymille!
        Samoin mullakin, ja luultavasti, joka ainoa rotukoira on siellä, muutoin koira ei todistuksia saa puhdasrotuisuudestaan... mikä maksaa kyllä maltaita. Sekarotuisen pennun; kun saa ostaa murto-osalla rekisteröityjen koirien hinnasta.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2023-05-08 00:48:30 anonyymille!
        Samoin mullakin, ja luultavasti, joka ainoa rotukoira on siellä, muutoin koira ei todistuksia saa puhdasrotuisuudestaan... mikä maksaa kyllä maltaita. Sekarotuisen pennun; kun saa ostaa murto-osalla rekisteröityjen koirien hinnasta.
        trollikka

        Mielestäni tuo laki on täysin aivoton keksintö. Se on tietenkin hyvä, että koirat, jotka eivät ole missään rekistereissä saatasiin johinkin kirjoihin ja kansiin. Vaan täyttä hölmöyttä on se, että jo rekisteröityjä koiria tarvitsee johonkin ilmoitella. Siinä ei ole järjen häivääkään. Oma koirani on tosiaan rekisteroity ja sirutettu ja sen lisäksi jalostustarkistettu, hieman laajemmalla skaalalla kuin kennelliitto ko. rodulta vaatii. On tarkistettu silmät, lonkat, kyynärtä ja selkäkin ja myös luonnetesti on tehty. Jotenkin oletan että tällaiset koirat nyt eivät ole ihan ensimmäisinä siinä jonossa, joka pitää uusiin kirjoihin ja kansiin viedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni tuo laki on täysin aivoton keksintö. Se on tietenkin hyvä, että koirat, jotka eivät ole missään rekistereissä saatasiin johinkin kirjoihin ja kansiin. Vaan täyttä hölmöyttä on se, että jo rekisteröityjä koiria tarvitsee johonkin ilmoitella. Siinä ei ole järjen häivääkään. Oma koirani on tosiaan rekisteroity ja sirutettu ja sen lisäksi jalostustarkistettu, hieman laajemmalla skaalalla kuin kennelliitto ko. rodulta vaatii. On tarkistettu silmät, lonkat, kyynärtä ja selkäkin ja myös luonnetesti on tehty. Jotenkin oletan että tällaiset koirat nyt eivät ole ihan ensimmäisinä siinä jonossa, joka pitää uusiin kirjoihin ja kansiin viedä.

        Samoin mulla, kaikki tuo edellä mainittu. Kaiken tuon lisäksi, koirallani on eläin vakuutus, sairastumisen varalta... ja sieltäkin löytyy koiran sekä minun yhteystietoni.
        Olen myös kouluttanut koiraani, ajalla ja kärsiväisyydellä; toistoja, toistojen perään ja palkitsemalla; namupalalla tai pallolla ja yhteisillä palloleikeillä.

        Pojulla on oma laumansa, muutama ihminen, johon kuuluu myös pari vuotias lapsi, jota Poju vartio parhaansa mukaan... isällisesti, kissoiltamme. Niitäkin on 2 kpl perheessämme.
        Vartio myöskin Armaksen kynsiltä, koska Mimmi ei saa koskea Armaksen turkkiin.
        Armas räppää oitis, varmuuden vuoksi sormille, jos Mimmi edes on liian lähellä sitä.
        Koira kun työntyy aina noiden kahden väliin, ei tule naarmuja enää ja hiljalleen
        Mimmikin on alkanut karttamaan Armasta, onneksi kissoillani on aivan erilaiset turkit,

        Joten lapsikin erottaa jo ne toisistaan. Onni taas väistää tarvittaessa Mimmiä.
        Oikeastaan Armas kunnioittaa ainoastaan mua ja Pojua... poju on pari kertaa irvistellyt sille, niin pahasti ett asia kyllä tuli mullekin selväksi, ja Armas pakeni, omalle reviirilleen, kissojen huoneeseen... jonne pääsee lapsiportin pinnojen välistä, vain kissat! Kun mä käyn huoneessa mun on avattava se portti päästäkseni, valvonta kameroita tarkastamaan, tai kissojen pellettivessoja siivoamaan. Kissat ovat maatiaisia ja leikattuja, varmuuden vuoksi, jos pääsevät karkuteille... ei ainakaan kumpikaan saa uutta kissapopulaatiota aikaiseksi.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin mulla, kaikki tuo edellä mainittu. Kaiken tuon lisäksi, koirallani on eläin vakuutus, sairastumisen varalta... ja sieltäkin löytyy koiran sekä minun yhteystietoni.
        Olen myös kouluttanut koiraani, ajalla ja kärsiväisyydellä; toistoja, toistojen perään ja palkitsemalla; namupalalla tai pallolla ja yhteisillä palloleikeillä.

        Pojulla on oma laumansa, muutama ihminen, johon kuuluu myös pari vuotias lapsi, jota Poju vartio parhaansa mukaan... isällisesti, kissoiltamme. Niitäkin on 2 kpl perheessämme.
        Vartio myöskin Armaksen kynsiltä, koska Mimmi ei saa koskea Armaksen turkkiin.
        Armas räppää oitis, varmuuden vuoksi sormille, jos Mimmi edes on liian lähellä sitä.
        Koira kun työntyy aina noiden kahden väliin, ei tule naarmuja enää ja hiljalleen
        Mimmikin on alkanut karttamaan Armasta, onneksi kissoillani on aivan erilaiset turkit,

        Joten lapsikin erottaa jo ne toisistaan. Onni taas väistää tarvittaessa Mimmiä.
        Oikeastaan Armas kunnioittaa ainoastaan mua ja Pojua... poju on pari kertaa irvistellyt sille, niin pahasti ett asia kyllä tuli mullekin selväksi, ja Armas pakeni, omalle reviirilleen, kissojen huoneeseen... jonne pääsee lapsiportin pinnojen välistä, vain kissat! Kun mä käyn huoneessa mun on avattava se portti päästäkseni, valvonta kameroita tarkastamaan, tai kissojen pellettivessoja siivoamaan. Kissat ovat maatiaisia ja leikattuja, varmuuden vuoksi, jos pääsevät karkuteille... ei ainakaan kumpikaan saa uutta kissapopulaatiota aikaiseksi.
        trollikka

        Juu, vakuutus löytyy myös. Koirani oli aikanaan sijoituskoira, eli en olisi edes saanut sitä, jollei sille olisi otettu vakuutusta ja sitouduttu myös siihen, että koira koulutetaan kunnolla. Eikä todellakaan ole koulutettu alistamalla (kuten tuolla yllä kehoitettiin). Sillä ei saa aikaiseksi kuin arvaamattoman koiran. Tottelevaisuuskoekin on aikaan suoritettu hyväksytysti alokastasolla, vaikka kyseessä ei varsinainen palveluskoirarotu olekaan. Ja tietenkin koska kyseessä on jalostukseen käytetty koira, niin kerran on käyty myös näyttelyssä hakemassa virallinen arvostelu.


    • Anonyymi

      Tuolla yritetään saada pentutehtailu kuriin.

      Olet sä ihme tapaus kaiken kaikkiaan.

      • Anonyymi

        Niin ätmi koittaa provosoida jutuillaan ja sä koitat parhaasi mukaan provosoitua ja henkilöidä ko ihmistä päin puuta, eli symbioosissa jatkuu. Hyvää asiantuntijapuhetta teille


      • Anonyymi

        Koirani on saanut aikanaan kaksi pentuetta ja tiedot niistäkin löytyvät Kennelliiton rekisteristä. Että sieltä vaan viranomainen pyytämään ne tiedot. Annan siihen mielelläni suostumukseni. Vaan en todellakaan ala koiraani mihinkään ilmoitella ja vielä maksa siitä ilosta, kun koira on jo rekisterissä.


      • Anonyymi

        Pentu pitää rekisteröidä 3kk ikäseen mennessä. Ei se mitään pentutehtailua estä.
        Tulee viä pimeitten koirien markkinat.


      • Anonyymi

        "Tuolla yritetään saada pentutehtailu kuriin."
        Siis miten, se saataisiin kuriin, jonkun ruokaviraston kautta?
        Jo, nyt koirien pentuja tuodaan Virosta tänne, ovat halvempia kuin suomalaisten kasvattajien myymät rotukoirienpennut... tosin myös useasti paperittomia, eivät ole ns. puhdasrotuisia.
        Kyllä maahantulo olisi saatava hankalammaksi, ilman lääkärintodistusta matkustavilta koirilta.
        Koiranpentujahan salakuljetetaan maahamme, joten tullin asiahan tämä lähinnä olisi.
        ja viranomaiset voisivat alkaa tarkastamaan näitä koirahoitoloita... joista myyntiä tapahtuu.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuolla yritetään saada pentutehtailu kuriin."
        Siis miten, se saataisiin kuriin, jonkun ruokaviraston kautta?
        Jo, nyt koirien pentuja tuodaan Virosta tänne, ovat halvempia kuin suomalaisten kasvattajien myymät rotukoirienpennut... tosin myös useasti paperittomia, eivät ole ns. puhdasrotuisia.
        Kyllä maahantulo olisi saatava hankalammaksi, ilman lääkärintodistusta matkustavilta koirilta.
        Koiranpentujahan salakuljetetaan maahamme, joten tullin asiahan tämä lähinnä olisi.
        ja viranomaiset voisivat alkaa tarkastamaan näitä koirahoitoloita... joista myyntiä tapahtuu.
        trollikka

        Samaa olen miettinyt, että millä logiikalla tämä ehkäisee pentutehtailua. Mitä sellaista siinä kaavakkeessa kysytään, että se muka ehkäisee pentutehtailua? Mitä sellaista siinä muka kysytään, että se ehkäisee ulkomailla pentutehtailtujen koirien tuomista Suomeen? Itse en ole nähnyt vielä yhtään sellaista asiaa tuosta rekisteristä, joka ehkäisisi pentutehtailua. Siis ei siinä mitään, hyvähän tällä hetkellä rekisteröimättömät koirat on saada tunnistemerkittyä ja kirjoihin ja kansiin, mutta tuo peruste pentutehtailun loppumisesta rekisterin avulla on kyllä toiveajattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa olen miettinyt, että millä logiikalla tämä ehkäisee pentutehtailua. Mitä sellaista siinä kaavakkeessa kysytään, että se muka ehkäisee pentutehtailua? Mitä sellaista siinä muka kysytään, että se ehkäisee ulkomailla pentutehtailtujen koirien tuomista Suomeen? Itse en ole nähnyt vielä yhtään sellaista asiaa tuosta rekisteristä, joka ehkäisisi pentutehtailua. Siis ei siinä mitään, hyvähän tällä hetkellä rekisteröimättömät koirat on saada tunnistemerkittyä ja kirjoihin ja kansiin, mutta tuo peruste pentutehtailun loppumisesta rekisterin avulla on kyllä toiveajattelua.

        Sekin olisi mukavaa tietää, että miten tätä järjestelmää on ajateltu valvoa. Palkaako ruokavirasto liikkuvia tarkastajia, jotka kulkevat lukulaitteet käsissään skannaamassa kaikki näkemänsä koirat? Jos ei, niin koko systeemi on naurettava. Tietysti vaikkapa eläinlääkäreille voidaan lätkäistä vaatimus ilmoittaa kaikista siruttamattomista asiakkaistaa, mutta läheskään kaikkia koiria ei nykyäänkään käytetä riittävästi eläinlääkärissä (eikä myöskään kävelyillä). Eli tuleeko tällainen järjestelmä vain entisestään heikentämään niiden jo ennestään hieman tai todella huonosti pidettyjen koirien asemaa. Valtaosa tunnollisesti eläinlääkäreissä käytettävistä koiristahan on jo tunnistemerkitty.


    • Anonyymi

      Mitä se millekään ruokavirastolle se koirien rekisteröinti kuuluu. Luuleeko ne että mä aion syödä mun koiran. On ne tyhmiä.

    • Anonyymi

      Vihdoinkin lidlin valikoimiin, jotain Hodgrocysta nyhtö versioon

    • Anonyymi

      Pitää saada myös koiran katsastus maksu, jossa tarkastetaan koiran kunto ja onko siru paikallaan.
      Jos koirasta löytyy vikoja, niin ne on käytävä korjauttamassa eläinlääkärillä ja uusinta katsastus, jolloin koira saa hväksytty leiman paperiin.
      Katsastukselle sopiva hinta olisi 20-50€, uusinta tarkastus 10€.
      Jokakodissa sängyn alla olevia villakoiria ei tarvitse rekisteröidä.

    • Anonyymi

      Koiraa ulkoiluttavaa sinkkunaista ei kannata lähestyä, koira puolustaa naista viimeiseen mieheen asti.
      Vaikka koira näyttää lempeältä hauvelita, niin siitä tulee kiimainen peto, jos ätmi lähestyy naista.

    • Sudetkin pitäisi siruttaa ja rekisteröidä.

    • Anonyymi

      Jos sen noin aattelee. Ni on kyllä kumma, et Paperittomia voi olla. Mut ei paperittomia koiria🤣


      Tääkin varmaan taas vihneitten. Juttuja. Et voivat jeesustella koirien ruokamääriä.


      Millon alkavat syömään ite teurasjätteitä?

      Ja, Kyllä. Syön itekkin Lihaa!

      Ihminen on sekasyöjä!

    • Anonyymi

      Ihan suotta rähjäät. Tällä kertaa olen hyvin pitkälti samoilla linjoilla dissen kanssa asiassa ja disse siellä jo pointit kertoikin.

      Tottakai on mahdollista että tuota rekisteriä jossain vaiheessa aletaan käyttämään vaikkapa jonkun koiraveron keräämiseen mutta ei sitä nyt vielä ainakaan ole näköpiirissä ja sillä nimenomaan pyritään karsimaan pentutehtailua jaa rekisteröimättömien koirien pitoa. Ikävä tosiasia on se että eläimet usein joutuu kärsimään ihmisen julmuudesta ja varmaan helpoimmin joutuu kärsimään semmoiset eläimet joihin ei ol tarvinnut yhtään panostaa.

      Mainitsen tässä nyt senkin ennenkuin kilahdat että en tässä nyt sinuun viittaa mitenkään, sinä varmasti hoidat hyvin ja asianmukaisesti pojua ja muutakin populaa mutta ne jotka ei hoida, niiden vuoksi noita rekistereitä tarvitaan ja jos nyt sitten asialliset lemmikinpitäjät, niin kuin sinä mm., kieltäytyy rekisteröimästä eipä se tilanne siitä sitten yhtään parane jo aiemmin olleeseen tilanteeseen verrattuna.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Ongelmanahan tuossa on, että mitenkä niitä asiattomia koiranpitoja valvotaan. Nythän tuohon ilmoittavat koiransa he, jotka jo muutenkin pitävät koiraansa hyvin. Odotan mielenkiinnolla maaseudulla ja haja-asutusalueilla (joissa valtaosa pentutehtailusta tapahtuu) järjestettäviä koiraratsioita, joissa viranomainen kiertää kaikki alueen kotitaloudet tarkistamassa, että löytyykö rekisteriin ilmoittamattomia koiria. 👍


      • Anonyymi

        Ja siis eihän maaseudulla ja haja-asutusalueilla sitä koiraveroakaan juuri maksettu, silloin kun sellaista vielä kerättiin. Onnea vaan heille, jotka tuollaista joutuisivat valvomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmanahan tuossa on, että mitenkä niitä asiattomia koiranpitoja valvotaan. Nythän tuohon ilmoittavat koiransa he, jotka jo muutenkin pitävät koiraansa hyvin. Odotan mielenkiinnolla maaseudulla ja haja-asutusalueilla (joissa valtaosa pentutehtailusta tapahtuu) järjestettäviä koiraratsioita, joissa viranomainen kiertää kaikki alueen kotitaloudet tarkistamassa, että löytyykö rekisteriin ilmoittamattomia koiria. 👍

        Sepä se tietysti on mutta voisi sehän kannustaa rekisteröimään jos vaikka olisi niin että elikot joita ei löydy reksiteristä ei myöskään sitten eläinlääkärit ala hoitamaan. Julmaa niille lemmikeille jotka ei rekisteröityjä ole mutta niin se tilanne ehkä pikkuhiljaa paranisi niin että laittomia lemmikkejä ei niin paljoa enää esintyisi. nykytilanteessahan voi vaikka mitä eläintauteja tulla mistä tahansa kun rekkaamattomia lemmikkejä voivat mistä tahansa salakuljetella tänne.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se tietysti on mutta voisi sehän kannustaa rekisteröimään jos vaikka olisi niin että elikot joita ei löydy reksiteristä ei myöskään sitten eläinlääkärit ala hoitamaan. Julmaa niille lemmikeille jotka ei rekisteröityjä ole mutta niin se tilanne ehkä pikkuhiljaa paranisi niin että laittomia lemmikkejä ei niin paljoa enää esintyisi. nykytilanteessahan voi vaikka mitä eläintauteja tulla mistä tahansa kun rekkaamattomia lemmikkejä voivat mistä tahansa salakuljetella tänne.

        -harmiseikirj-

        Oletat, että niitä jo valmiiksi huonosti pidettyjä koiria käytetään oikein eläinlääkärissä ja että niiden eläinlääkärissä käyttäminen uuden käytännön myötä lisääntyisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se tietysti on mutta voisi sehän kannustaa rekisteröimään jos vaikka olisi niin että elikot joita ei löydy reksiteristä ei myöskään sitten eläinlääkärit ala hoitamaan. Julmaa niille lemmikeille jotka ei rekisteröityjä ole mutta niin se tilanne ehkä pikkuhiljaa paranisi niin että laittomia lemmikkejä ei niin paljoa enää esintyisi. nykytilanteessahan voi vaikka mitä eläintauteja tulla mistä tahansa kun rekkaamattomia lemmikkejä voivat mistä tahansa salakuljetella tänne.

        -harmiseikirj-

        Ongelma tässä on se, että ne tällä hetkellä huonosti pitävät eivät tällaisen systeemin kanssa toimintaansa mihinkään muuta. Ihmiset ostavat tälläkin hetkellä pentutehtailtuja "rotukoiria", jotka eivät ole rekisterissä, vaikka ihan jokainen varmasti tietää, että oikea rotukoira on rekisterissä. Ihan naurettavaa kuvitella, että tällainen rekisteröinti muuttaa tuossa asiassa yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletat, että niitä jo valmiiksi huonosti pidettyjä koiria käytetään oikein eläinlääkärissä ja että niiden eläinlääkärissä käyttäminen uuden käytännön myötä lisääntyisi?

        Ei varmaan juuuri käytetä, mutta jos oikein pakko tulisi sitten varmaan huonokin isäntä/emäntä voisi käyttää ja jos vaatisi rekisteröinnin että hoitoa yleensä saa se voisi osaltaan vähän vaikuttaa. Se on eri asia tietää ettei ole mitään mahdollisuutta saada hoitoa lemmikille kuin että se mahdollisuus on olemassa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan juuuri käytetä, mutta jos oikein pakko tulisi sitten varmaan huonokin isäntä/emäntä voisi käyttää ja jos vaatisi rekisteröinnin että hoitoa yleensä saa se voisi osaltaan vähän vaikuttaa. Se on eri asia tietää ettei ole mitään mahdollisuutta saada hoitoa lemmikille kuin että se mahdollisuus on olemassa.

        -harmiseikirj-

        No kuule ei käytä. Tuon voi tarkistaa ihan juttelemalla eläinsuojeluvalvojien kanssa. Vaan hienoa, että joillakuill on noin suuri luotto ihmisiin, jotka jo lähtökohtaisesti pitävät eläintään huonosti. Eihän heitä kiinnosta edes pentua ottaessaan, että onko se terve ja terveistä ja hyvinpidetyistä vanhemmista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuule ei käytä. Tuon voi tarkistaa ihan juttelemalla eläinsuojeluvalvojien kanssa. Vaan hienoa, että joillakuill on noin suuri luotto ihmisiin, jotka jo lähtökohtaisesti pitävät eläintään huonosti. Eihän heitä kiinnosta edes pentua ottaessaan, että onko se terve ja terveistä ja hyvinpidetyistä vanhemmista .

        Niin no jos minä saisin päättää ne huonot eläintepitäjät voisi vaikka lopettaa niin eivät pitäisi enää yhtään eläintä mutta siitäkin alkaisi hirmurääkyminen ettei voi.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no jos minä saisin päättää ne huonot eläintepitäjät voisi vaikka lopettaa niin eivät pitäisi enää yhtään eläintä mutta siitäkin alkaisi hirmurääkyminen ettei voi.

        -harmiseikirj-

        No se taas ei tähän asiaan mitenkään vaikuta miten sinä asian hoitaisit. Koira kuitenkin laissa määritellään omaisuudeksi, että se tuosta pohdinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuule ei käytä. Tuon voi tarkistaa ihan juttelemalla eläinsuojeluvalvojien kanssa. Vaan hienoa, että joillakuill on noin suuri luotto ihmisiin, jotka jo lähtökohtaisesti pitävät eläintään huonosti. Eihän heitä kiinnosta edes pentua ottaessaan, että onko se terve ja terveistä ja hyvinpidetyistä vanhemmista .

        Samaa olen miettinyt, että miten uskomattoman naiivi käytäntö. En tosiaan usko minäkään hetkeäkään, että tilanne koko koirapopulaation suhteen muuttuu mihinkään. Tuonne ilmoitetaan ne koirat, jotka jo muutenkin on ilmoitettu ja loput jäävät teille tietymättömille. Koiraverokinhan oli jo aikanaan sellainen, että sen kunnollinen valvominen olisi ollut kalliimpaa kuin itse verotuotto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa olen miettinyt, että miten uskomattoman naiivi käytäntö. En tosiaan usko minäkään hetkeäkään, että tilanne koko koirapopulaation suhteen muuttuu mihinkään. Tuonne ilmoitetaan ne koirat, jotka jo muutenkin on ilmoitettu ja loput jäävät teille tietymättömille. Koiraverokinhan oli jo aikanaan sellainen, että sen kunnollinen valvominen olisi ollut kalliimpaa kuin itse verotuotto.

        Jep, mutta minä olenkin realistia ja vieläpä kyyninen sellainen. En kykene tuollaisiin ylettömiin posiitivisiin ja kullankukertaviin kuvitelmiin, joita muutama kirjoittaja tässäkin ketjussa viljelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa olen miettinyt, että miten uskomattoman naiivi käytäntö. En tosiaan usko minäkään hetkeäkään, että tilanne koko koirapopulaation suhteen muuttuu mihinkään. Tuonne ilmoitetaan ne koirat, jotka jo muutenkin on ilmoitettu ja loput jäävät teille tietymättömille. Koiraverokinhan oli jo aikanaan sellainen, että sen kunnollinen valvominen olisi ollut kalliimpaa kuin itse verotuotto.

        Laitetaan tähänkin asiaan käräytysjärjestelmä, kyllä suomalaiset sen verran kateellisia ovat että käräyttävät naapurin joka laistaa verosta. Se vaan pitäisi sitten jotenkin estää ettei aiheettomasti verolappua lähettäisi sellaiselle jolla tosiaankaan ei koiraa ole ja josta olisi vaan ilkeyttään ilmoitus tehty eli pitäisi melko massiivinen virkamieskoneisto varmaan laittaa tarkastajiksi ja veronkerääjiksi niin tuotto jäisi sitten aika olemattomaksi.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitetaan tähänkin asiaan käräytysjärjestelmä, kyllä suomalaiset sen verran kateellisia ovat että käräyttävät naapurin joka laistaa verosta. Se vaan pitäisi sitten jotenkin estää ettei aiheettomasti verolappua lähettäisi sellaiselle jolla tosiaankaan ei koiraa ole ja josta olisi vaan ilkeyttään ilmoitus tehty eli pitäisi melko massiivinen virkamieskoneisto varmaan laittaa tarkastajiksi ja veronkerääjiksi niin tuotto jäisi sitten aika olemattomaksi.

        -harmiseikirj-

        Ei kaikilla ole lähinaapureita. Sekin on muuten ihan tavallista, että osa koirista on tälläkin hetkellä rekisterissä ja osa ei. Eli tosiaan ihan jalkautuva tarkastaja tarvittaisiin noita tarkastamaan. Eläinsuojeluilmoituksiakin tehdään ihan vaan piruuttaan, että ihan taatusti noitakin ilmoituksia tehtäisiin. Ilmoitetaan, että naapuri maksaa vain yhdestä koirasta, vaikka sillä on viisi tmv.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitetaan tähänkin asiaan käräytysjärjestelmä, kyllä suomalaiset sen verran kateellisia ovat että käräyttävät naapurin joka laistaa verosta. Se vaan pitäisi sitten jotenkin estää ettei aiheettomasti verolappua lähettäisi sellaiselle jolla tosiaankaan ei koiraa ole ja josta olisi vaan ilkeyttään ilmoitus tehty eli pitäisi melko massiivinen virkamieskoneisto varmaan laittaa tarkastajiksi ja veronkerääjiksi niin tuotto jäisi sitten aika olemattomaksi.

        -harmiseikirj-

        Miinuksen puolelle menisi se tuotto. Tuohan on yksi syy miksi se koiravero lakkautettin aikanaan, vaikka sille edelleen ihan hyvä paikkansa olisi. Se vaan on tässä maassa kaupunkien ulkopuolella yksi piru valvoa tuollaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitetaan tähänkin asiaan käräytysjärjestelmä, kyllä suomalaiset sen verran kateellisia ovat että käräyttävät naapurin joka laistaa verosta. Se vaan pitäisi sitten jotenkin estää ettei aiheettomasti verolappua lähettäisi sellaiselle jolla tosiaankaan ei koiraa ole ja josta olisi vaan ilkeyttään ilmoitus tehty eli pitäisi melko massiivinen virkamieskoneisto varmaan laittaa tarkastajiksi ja veronkerääjiksi niin tuotto jäisi sitten aika olemattomaksi.

        -harmiseikirj-

        Vaan siis voidaanhan tälläkin rekisterillä saada tähän maahan yksi byrokratiaporras ja virkamieskoneisto lisää - koirarekisterin valvojat. Vai poliisiko sen homman hoitaa? Heillähän ei mitään muuta hommaa olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan siis voidaanhan tälläkin rekisterillä saada tähän maahan yksi byrokratiaporras ja virkamieskoneisto lisää - koirarekisterin valvojat. Vai poliisiko sen homman hoitaa? Heillähän ei mitään muuta hommaa olekaan.

        Poliishan ei nykyiselläänkään vaivaudu selvittämään tavallisiin suomalaisiin kohdistuvia rikoksia niin ihan hyvin joutaisivat rasismitutkinnoistaan siirretäväksi koirapoliiseiksi.

        -harmisekirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliishan ei nykyiselläänkään vaivaudu selvittämään tavallisiin suomalaisiin kohdistuvia rikoksia niin ihan hyvin joutaisivat rasismitutkinnoistaan siirretäväksi koirapoliiseiksi.

        -harmisekirj-

        Joo, eihän meillä järjestyksenvalvontaa tarvita lainkaan. Eivät ne paperinpyörittäjän sieltä toimistoistaan mihinkään liikkuisi, vaan kyllä tuokin lankeaisi poliisipartioiden niskoille.


      • Anonyymi

        Kilahdan tai en, yks lysti. Kerroppa mulle mitä hiton hyötyä tuosta ruokaviraston rekisteristä olisi kenellekään muulle; kuin siellä istuville työntekijöille ja jollekin korkeasti palkatulle akateemisesti sivistyneelle kermaporukkaan lukeutuvalle? Yliopistot alkavat jo olla täynnä näitä neuvoa antavia tahoja, ja uusia työpaikkoja kun on keksittävä... ainakin hyvin koulutetuille på svenka talade! Koita nyt edes sinä ymmärtää, vaikka rivienvälistä!

        Poliisi vai tulliko näitä rekistereitä sitten valvoo? Kun ei nytkään pysty edes nykyisiä hommiaan täysipäiväisesti hoitamaan, osa töistä joutuu mappiin Ö, vähemmän kiireelliset.

        Eiköhän se homma selvenisi ihan rotukoirayhdistysten kautta helpommin; pyytämällä heiltä kirjanpitoa vuosittain syntyneistä pennuista. Rotukoirat; kun rekisteröidään, yleensä myös sirutetaan ja tiedot niistä siruista saa skannaamalla siru, helppoa kuin heinänteko, KUN SEN OSAA! Useinmiten ne koirat ovat myös vakuutettuja, siis sairausvakuutus sekä ehkä (vahinkovakuutuskin olemassa, ainakin vartio koirilla, esim. huoltoasemilla vartiokoirilla)

        Hitto vie, kyllä noilla rahoilla olisi voinut jotain fiksumpaakin hankkia, kuin jonnin joutavaa tietoa, millä ei tehdä mitään hyödyllistä. Nuokin toimistotyötä tekevät olii voinut sijoittaa vaikka keskussairaaloihin toimisto työtä tekemään, ja vapauttaa sairaanhoitajat hoitotyöhön.
        Joskus osastoilla on ollut osastosihteeri, joissain parikin, jotka puhtaaksi kirjoittivat raportteja, sairaustodistuksia sairaille ja lääkäri ainoastaan allekirjoitti. Sairaanhoitaja kertoi nauhalle raportoitavansa, jonka osastosihteeri puhtaaksi kirjoitti.
        Niin ett tässä kohdin on menty kuulemma takapakkia ja hoitotyön kustannuksella tietenkin.

        Jos mä tulen saamaan sakot siitä etten ole koiraani ilmoittanut ruokarekisteriin, niin pankoot ensin poliisit; mun ja koirani perään. Muutama huumehörhö voi sekoilla silläkin aikaa rauhassa jossain, kun virkavalta tutkii koiran ilmoittamatta jättämisestä. Todella fiksua!
        Hyvää illanjatkoa... herraseura!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilahdan tai en, yks lysti. Kerroppa mulle mitä hiton hyötyä tuosta ruokaviraston rekisteristä olisi kenellekään muulle; kuin siellä istuville työntekijöille ja jollekin korkeasti palkatulle akateemisesti sivistyneelle kermaporukkaan lukeutuvalle? Yliopistot alkavat jo olla täynnä näitä neuvoa antavia tahoja, ja uusia työpaikkoja kun on keksittävä... ainakin hyvin koulutetuille på svenka talade! Koita nyt edes sinä ymmärtää, vaikka rivienvälistä!

        Poliisi vai tulliko näitä rekistereitä sitten valvoo? Kun ei nytkään pysty edes nykyisiä hommiaan täysipäiväisesti hoitamaan, osa töistä joutuu mappiin Ö, vähemmän kiireelliset.

        Eiköhän se homma selvenisi ihan rotukoirayhdistysten kautta helpommin; pyytämällä heiltä kirjanpitoa vuosittain syntyneistä pennuista. Rotukoirat; kun rekisteröidään, yleensä myös sirutetaan ja tiedot niistä siruista saa skannaamalla siru, helppoa kuin heinänteko, KUN SEN OSAA! Useinmiten ne koirat ovat myös vakuutettuja, siis sairausvakuutus sekä ehkä (vahinkovakuutuskin olemassa, ainakin vartio koirilla, esim. huoltoasemilla vartiokoirilla)

        Hitto vie, kyllä noilla rahoilla olisi voinut jotain fiksumpaakin hankkia, kuin jonnin joutavaa tietoa, millä ei tehdä mitään hyödyllistä. Nuokin toimistotyötä tekevät olii voinut sijoittaa vaikka keskussairaaloihin toimisto työtä tekemään, ja vapauttaa sairaanhoitajat hoitotyöhön.
        Joskus osastoilla on ollut osastosihteeri, joissain parikin, jotka puhtaaksi kirjoittivat raportteja, sairaustodistuksia sairaille ja lääkäri ainoastaan allekirjoitti. Sairaanhoitaja kertoi nauhalle raportoitavansa, jonka osastosihteeri puhtaaksi kirjoitti.
        Niin ett tässä kohdin on menty kuulemma takapakkia ja hoitotyön kustannuksella tietenkin.

        Jos mä tulen saamaan sakot siitä etten ole koiraani ilmoittanut ruokarekisteriin, niin pankoot ensin poliisit; mun ja koirani perään. Muutama huumehörhö voi sekoilla silläkin aikaa rauhassa jossain, kun virkavalta tutkii koiran ilmoittamatta jättämisestä. Todella fiksua!
        Hyvää illanjatkoa... herraseura!
        trollikka

        Lopullisista hyödyistä ei kai teidä vielä kukaan, sitten ainakaan ei ole hyötyä jos monet jättää rekisteröimättä. Asiasta on tehty selvitystä, en jaksa lukea mutta googlella löytyi, sua voisi kiinnostaa tuo kun kissatkin mainittu:

        https://www.elaintieto.fi/wp-content/uploads/2016/02/merkintä_rekisteriselvitys_200315.pdf

        Mitä pikaisesti googlasin niin ei kennelliittokaan tuota vastaan hirveästi näytä olevan kun tiedotustilaisuuksiakin järjestänyt ruokaviraston kanssa asiasta.

        https://www.sttinfo.fi/tiedote/suomen-kennelliitto-koiran-rekisteroinnin-ruokaviraston-rekisteriin-tulee-olla-edullista-ja-helppoa-jotta-rekisterin-tavoitteet-toteutuvat?publisherId=1744&releaseId=69959207

        Jokatapauksessa sulle tuosta ei varmaan ole suurta haittaa vaikka rekisteröisitkin, no se kymppi siinä menee. Jotain samantyyppistä hommaa hakenevat kuin autoissa akella tiedot viranomaisrekisterissä. No teepä kuin tykkäät, tuskin siitä suuria seuraa kummassakaan tapauksessa.


        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopullisista hyödyistä ei kai teidä vielä kukaan, sitten ainakaan ei ole hyötyä jos monet jättää rekisteröimättä. Asiasta on tehty selvitystä, en jaksa lukea mutta googlella löytyi, sua voisi kiinnostaa tuo kun kissatkin mainittu:

        https://www.elaintieto.fi/wp-content/uploads/2016/02/merkintä_rekisteriselvitys_200315.pdf

        Mitä pikaisesti googlasin niin ei kennelliittokaan tuota vastaan hirveästi näytä olevan kun tiedotustilaisuuksiakin järjestänyt ruokaviraston kanssa asiasta.

        https://www.sttinfo.fi/tiedote/suomen-kennelliitto-koiran-rekisteroinnin-ruokaviraston-rekisteriin-tulee-olla-edullista-ja-helppoa-jotta-rekisterin-tavoitteet-toteutuvat?publisherId=1744&releaseId=69959207

        Jokatapauksessa sulle tuosta ei varmaan ole suurta haittaa vaikka rekisteröisitkin, no se kymppi siinä menee. Jotain samantyyppistä hommaa hakenevat kuin autoissa akella tiedot viranomaisrekisterissä. No teepä kuin tykkäät, tuskin siitä suuria seuraa kummassakaan tapauksessa.


        -harmiseikirj-

        Sivusta kysäisen, että miksi Kennelliitto olisi tuota vastaan? Eihän tuo vaikuta heihin millään tavalla. Valtionrekisteriin rekisteröity koira ei muutu rotukoiraksi ja vaikuta mitenkään Kennelliittoon. Ei se myöskään tuota heille minkäänlaista lisätyötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta kysäisen, että miksi Kennelliitto olisi tuota vastaan? Eihän tuo vaikuta heihin millään tavalla. Valtionrekisteriin rekisteröity koira ei muutu rotukoiraksi ja vaikuta mitenkään Kennelliittoon. Ei se myöskään tuota heille minkäänlaista lisätyötä.

        Niin en minä tiedä miksi olisi mutta kun tuntuu monen mielestä olevan se juttu että kun on jo kennelliiton rekisterissä, siinä vaan se että kun tuosta rekisteröimishommasta on säädetty laki eikä kennelliitto ollut hakenut rekisterin viralliseksi ylläpitäjäksi niin se ei voi sitä sitten olla. Kennelliitto gooklauksen perusteella näkyisi tukevan tuota rekisteröintiä ainakin oletettujen hyötyjen vuoksi, trollikat ja kumppanit nyt vaan on halunneet heittäytyä hankaliksi viranomaisiin päin.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin en minä tiedä miksi olisi mutta kun tuntuu monen mielestä olevan se juttu että kun on jo kennelliiton rekisterissä, siinä vaan se että kun tuosta rekisteröimishommasta on säädetty laki eikä kennelliitto ollut hakenut rekisterin viralliseksi ylläpitäjäksi niin se ei voi sitä sitten olla. Kennelliitto gooklauksen perusteella näkyisi tukevan tuota rekisteröintiä ainakin oletettujen hyötyjen vuoksi, trollikat ja kumppanit nyt vaan on halunneet heittäytyä hankaliksi viranomaisiin päin.

        -harmiseikirj-

        En minä ainakaan, vaikka tuon asian tässä mainitsin pidä tuota lainkaan sinä pointtina siinä. Pointti on se, että ei se nyt niin vaikeaa voi olla ottaa noita tietoja ihan suoraan käyttöön. En todellakaan aio koiraani vielä erikseen mihinkään ilmoitella ja maksaa siitä senttiäkään, kun se jo muutenkin useammassa rekisterissä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin en minä tiedä miksi olisi mutta kun tuntuu monen mielestä olevan se juttu että kun on jo kennelliiton rekisterissä, siinä vaan se että kun tuosta rekisteröimishommasta on säädetty laki eikä kennelliitto ollut hakenut rekisterin viralliseksi ylläpitäjäksi niin se ei voi sitä sitten olla. Kennelliitto gooklauksen perusteella näkyisi tukevan tuota rekisteröintiä ainakin oletettujen hyötyjen vuoksi, trollikat ja kumppanit nyt vaan on halunneet heittäytyä hankaliksi viranomaisiin päin.

        -harmiseikirj-

        Että kaivakoon tiedon sieltä rekisteristä, että minulla parikin koiraa on lähettäköön sakkolapun perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin en minä tiedä miksi olisi mutta kun tuntuu monen mielestä olevan se juttu että kun on jo kennelliiton rekisterissä, siinä vaan se että kun tuosta rekisteröimishommasta on säädetty laki eikä kennelliitto ollut hakenut rekisterin viralliseksi ylläpitäjäksi niin se ei voi sitä sitten olla. Kennelliitto gooklauksen perusteella näkyisi tukevan tuota rekisteröintiä ainakin oletettujen hyötyjen vuoksi, trollikat ja kumppanit nyt vaan on halunneet heittäytyä hankaliksi viranomaisiin päin.

        -harmiseikirj-

        Sillä minuthan he tosiaan löytävät halutessaan hyvin helposti. Vaan lycka till, kun metsästävät jostain kaikki perämetsien rekisteröimättöminen koirien omistajat. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ainakaan, vaikka tuon asian tässä mainitsin pidä tuota lainkaan sinä pointtina siinä. Pointti on se, että ei se nyt niin vaikeaa voi olla ottaa noita tietoja ihan suoraan käyttöön. En todellakaan aio koiraani vielä erikseen mihinkään ilmoitella ja maksaa siitä senttiäkään, kun se jo muutenkin useammassa rekisterissä on.

        Pointti on se että lain mukaan kennelliitto ei saa ilman sinun suostumusta luovuttaa niitä tietoja, siksi ne on sinun itse sinne ilmoitettava. Näkyi olevan jossain että siellä on rajapinnat olemassa ja jatkossa varmaan sitten kennlliitosta menee suoraan tiedot kun suostumus annetaan mutta sinähän et sitä ole voinut tehdä kun ei koko rekisteriä vielä ole ollutkaan kun ilmoitit kennelliittoon eikä ole heidän asia nyt alkaa jahtaamaan jokaista heidän jäsentään asiasta vaan se on teidän itse nyt hoidettava.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pointti on se että lain mukaan kennelliitto ei saa ilman sinun suostumusta luovuttaa niitä tietoja, siksi ne on sinun itse sinne ilmoitettava. Näkyi olevan jossain että siellä on rajapinnat olemassa ja jatkossa varmaan sitten kennlliitosta menee suoraan tiedot kun suostumus annetaan mutta sinähän et sitä ole voinut tehdä kun ei koko rekisteriä vielä ole ollutkaan kun ilmoitit kennelliittoon eikä ole heidän asia nyt alkaa jahtaamaan jokaista heidän jäsentään asiasta vaan se on teidän itse nyt hoidettava.

        -harmiseikirj-

        No sanoin jo tuolla aiemmin itseasiassa, että minulle ei tuota ongelmaa antaa se suostumus. Vaikka siis eihän tuo väitteesi totta ole. Viranomainen saa kyllä tarvittaessa pyytää meistä jokaisesta kaikki tiedot, ihan kaikista rekistereistä. Yksityisihminen ei sinunkaan pankkitietoja saa, mutta viranomainen kyllä ne halutessaan tässä maassa saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta kysäisen, että miksi Kennelliitto olisi tuota vastaan? Eihän tuo vaikuta heihin millään tavalla. Valtionrekisteriin rekisteröity koira ei muutu rotukoiraksi ja vaikuta mitenkään Kennelliittoon. Ei se myöskään tuota heille minkäänlaista lisätyötä.

        Mahdollisuuksien mukaan Kennelliitto on valmis muokkaamaan rekisteriään muutoinkin, mutta tämä ei saa aiheuttaa liitolle kohtuuttomia lisäkustannuksia.

        Koiran omistajalle, nykyisten tietojen mukaan halvimmillaan tiedon antaminen ruokavirastolle; tulee maksamaan lähes 40€
        Ja vanhuksille, joilla ei nettiyhteyksiä ole käytettävissä ja maksavat paperilaskulla se tulee kaikkein kalliinmaksi lähes 150€ tuon Harmiksen antaman linkin tietojen mukaan.
        Niitä jotka eivät ole koiraansa ilmoittaneet; tullaan sakottamaan vuoden kuluttua!

        Relax, joten voitte luottaa siihen ett sen sakon eteen tekevät myös työtä!
        Tällä kertaa mä taatusti olen kansalaistottelematon ja vielä niiden ulosotto uhkaustenkin jälkeen. Niin kauan kun täällä voi vapaasti liikkua toisten maiden kansalaisia, ja heillä on vieläpä oikeus terveyspalveluihin, jos tauti uhkaa terveyttä.

        Eikä tästä ole kauaakaan aikaa, kun Marin lupasi puolalaisille naisille, järjestyvän abortin Suomessa, koska Puolassa se olisi nykyisten lakien mukaan laiton! Asiasta olen samaa mieltä, ett jokaisen naisen pitäisi itse saada määrittää se haluaako synnyttää lapsen tähän maailmaan vai ei. Se ei kuitenkaan ole suomalaisten veronmaksajien kustannettava asia, olla koko maailman sosiaalihuolto!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdollisuuksien mukaan Kennelliitto on valmis muokkaamaan rekisteriään muutoinkin, mutta tämä ei saa aiheuttaa liitolle kohtuuttomia lisäkustannuksia.

        Koiran omistajalle, nykyisten tietojen mukaan halvimmillaan tiedon antaminen ruokavirastolle; tulee maksamaan lähes 40€
        Ja vanhuksille, joilla ei nettiyhteyksiä ole käytettävissä ja maksavat paperilaskulla se tulee kaikkein kalliinmaksi lähes 150€ tuon Harmiksen antaman linkin tietojen mukaan.
        Niitä jotka eivät ole koiraansa ilmoittaneet; tullaan sakottamaan vuoden kuluttua!

        Relax, joten voitte luottaa siihen ett sen sakon eteen tekevät myös työtä!
        Tällä kertaa mä taatusti olen kansalaistottelematon ja vielä niiden ulosotto uhkaustenkin jälkeen. Niin kauan kun täällä voi vapaasti liikkua toisten maiden kansalaisia, ja heillä on vieläpä oikeus terveyspalveluihin, jos tauti uhkaa terveyttä.

        Eikä tästä ole kauaakaan aikaa, kun Marin lupasi puolalaisille naisille, järjestyvän abortin Suomessa, koska Puolassa se olisi nykyisten lakien mukaan laiton! Asiasta olen samaa mieltä, ett jokaisen naisen pitäisi itse saada määrittää se haluaako synnyttää lapsen tähän maailmaan vai ei. Se ei kuitenkaan ole suomalaisten veronmaksajien kustannettava asia, olla koko maailman sosiaalihuolto!
        trollikka

        Itsellänihän on kotonani vuonna 2007 ja vuonna 2009 rekisteröidyt koirat. Että mahtavatkohan nuo olla jo "kuolleet" siinä kohtaa, kun alkavat niistä jotakin karhuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellänihän on kotonani vuonna 2007 ja vuonna 2009 rekisteröidyt koirat. Että mahtavatkohan nuo olla jo "kuolleet" siinä kohtaa, kun alkavat niistä jotakin karhuta.

        Ai niin ja on mulla rekisterissä vuonan 2001 syntynytki koira, josta en ole tehnyt ilmoitusta koiran kuolemasta kennelliittoon. Odotan innolla saanko tuostakin koirasta sakon. 😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellänihän on kotonani vuonna 2007 ja vuonna 2009 rekisteröidyt koirat. Että mahtavatkohan nuo olla jo "kuolleet" siinä kohtaa, kun alkavat niistä jotakin karhuta.

        Pyytävät varmaan sitten jotain todisteita koiran kuolemasta. Joita tietenkin itsekunkin on suhteellisen vaikea toimittaa, jos koira on kuollut vaikka pari vuotta sitten eikä todellakaan ole tullut mieleen pyytää koiralle "kuolintodistusta". Aletaankohan sellaisia muuten nyt sitten kirjoittaa? Että jos koira kuolee jotenkin muuten kuin lopetettuna niin kuollut koira pitää vielä eläinlääkärille kuitattavaksi? Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä mitä kaikkea ihmiset keksivät kiertääkseen tuonkin maksun, varsinkin jos koiravero tulee takaisin jossain kohtaa. Olen jo kuullutkin kaikenlaisia juttuja millä sitä aiemmin kierrettin. Suomalainenhan maksaa vaikka tonnin, jos sillä välttää satasen veroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se tietysti on mutta voisi sehän kannustaa rekisteröimään jos vaikka olisi niin että elikot joita ei löydy reksiteristä ei myöskään sitten eläinlääkärit ala hoitamaan. Julmaa niille lemmikeille jotka ei rekisteröityjä ole mutta niin se tilanne ehkä pikkuhiljaa paranisi niin että laittomia lemmikkejä ei niin paljoa enää esintyisi. nykytilanteessahan voi vaikka mitä eläintauteja tulla mistä tahansa kun rekkaamattomia lemmikkejä voivat mistä tahansa salakuljetella tänne.

        -harmiseikirj-

        Kannatan ajatusta! Mutt rekisteröinti ruokavirastoon on täysin turha. Kennelliittoon ilmoitetusta ja sirutetusta koirasta; jolla vieläpä on voimassa oleva sairausvakuutuskin.
        Kunhan rahastavat!

        Ihan oikeesti, mua suututtaa suunnattomasti! Vapaana kulkevat leikkaamattomat katit, ovat suurempi ongelma, tälläkin alueella kaupungissa, on kulkukissoja. Luultavasti muutama poikue syntyy tai on syntynyt tänäkin keväänä. Mulla on 2 leikattua kollia, eivätkä ne kuljeksi vapaana ulkona, silti on kissankusi haistattavissa mun ulkorappujen kohdalla, kun patiolta laskeutuu pihalle. No Armas kyllä on mourunut koko kevään eteisessä; viime yö taisi olla aika hiljainen, tai sitten mä nukuin kuin tukki, enkä kuullut kertaakaan sen mouruntaa!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no jos minä saisin päättää ne huonot eläintepitäjät voisi vaikka lopettaa niin eivät pitäisi enää yhtään eläintä mutta siitäkin alkaisi hirmurääkyminen ettei voi.

        -harmiseikirj-

        Sinä se radikaali olet, nirri pois huonolta eläimen pitäjältä! Olisinkohan minäkin tappolistallasi. Olin näet tässä pariviikkoa niin kauheassa flunssassa, etten kuumeisena käynyt Pojun kanssa viikkoon juoksemassa lenkkejä, eikä systeri myöskään.
        Pihalle se kyllä pääsi ja Faija heitteli sille palloa, jonka se palautti Faijan jalkojen juureen.

        Nikke kävi yhden kerran sen viikon aikana lähes tunnin kävelylenkillä, n. 5km olivat talsineet sinne tänne ja lopulta takaisin pihalle.
        Kai tuon koiran olisi voinut Nikkellekin antaa hoitoon, maaseudun rauhaan. Vieras paikka Pojulle ja lähes vieras ihminen, jonka luokse olisi yllättäen joutunut. Ei kiitos, siinä olisi kenties luotto minuun rapissut, nytkin se taatusti ymmärsi mun olevan sairaan. Joten toivon sen ymmärtäneen myös sen etten mä jaksanut sitä juoksutta/kävelyttää kuten tavallisesti. Siis tuo koira on melkein yhtä tärkeä ja rakas mulle kuin Mimmikin.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliishan ei nykyiselläänkään vaivaudu selvittämään tavallisiin suomalaisiin kohdistuvia rikoksia niin ihan hyvin joutaisivat rasismitutkinnoistaan siirretäväksi koirapoliiseiksi.

        -harmisekirj-

        Onnekses ett ole rekkaantuneena, saattaisit saada sakot tuosta lausunnosta; joka todettaisiin rasistiseksi ja virkavaltaa halventavaksi. Avain sanat; "vaivaudu" ja viitaus työttömiin siirtotyöläisiin!
        arvaa kuka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnekses ett ole rekkaantuneena, saattaisit saada sakot tuosta lausunnosta; joka todettaisiin rasistiseksi ja virkavaltaa halventavaksi. Avain sanat; "vaivaudu" ja viitaus työttömiin siirtotyöläisiin!
        arvaa kuka!

        Tottahan tuo lausunto on. Eikä Suomessa tuollisesta sakkoja saa.

        Täysin sivusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se radikaali olet, nirri pois huonolta eläimen pitäjältä! Olisinkohan minäkin tappolistallasi. Olin näet tässä pariviikkoa niin kauheassa flunssassa, etten kuumeisena käynyt Pojun kanssa viikkoon juoksemassa lenkkejä, eikä systeri myöskään.
        Pihalle se kyllä pääsi ja Faija heitteli sille palloa, jonka se palautti Faijan jalkojen juureen.

        Nikke kävi yhden kerran sen viikon aikana lähes tunnin kävelylenkillä, n. 5km olivat talsineet sinne tänne ja lopulta takaisin pihalle.
        Kai tuon koiran olisi voinut Nikkellekin antaa hoitoon, maaseudun rauhaan. Vieras paikka Pojulle ja lähes vieras ihminen, jonka luokse olisi yllättäen joutunut. Ei kiitos, siinä olisi kenties luotto minuun rapissut, nytkin se taatusti ymmärsi mun olevan sairaan. Joten toivon sen ymmärtäneen myös sen etten mä jaksanut sitä juoksutta/kävelyttää kuten tavallisesti. Siis tuo koira on melkein yhtä tärkeä ja rakas mulle kuin Mimmikin.
        trollikka

        Niinkuin jo siinä ekassa viestissäni laitoin "sinä varmasti hoidat hyvin ja asianmukaisesti pojua ja muutakin populaa mutta ne jotka ei hoida, niiden vuoksi noita rekistereitä tarvitaan " niin eihän sulla olisi hätää mutta tottahan se on että minun myötäunto on eläinten puolella ja maailmassa kun on muuutenkin p..koja ihmisiä ihna tarpeeksi ei eläinrääkkäjien poistaminen minua surettaisi yhtään.

        Kyllä se ymmärsi ja koirat on niin kivoja että ne antaa anteeksikin ihan erilailla kuin ihmiset. Kiva kun on :) arvostan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin jo siinä ekassa viestissäni laitoin "sinä varmasti hoidat hyvin ja asianmukaisesti pojua ja muutakin populaa mutta ne jotka ei hoida, niiden vuoksi noita rekistereitä tarvitaan " niin eihän sulla olisi hätää mutta tottahan se on että minun myötäunto on eläinten puolella ja maailmassa kun on muuutenkin p..koja ihmisiä ihna tarpeeksi ei eläinrääkkäjien poistaminen minua surettaisi yhtään.

        Kyllä se ymmärsi ja koirat on niin kivoja että ne antaa anteeksikin ihan erilailla kuin ihmiset. Kiva kun on :) arvostan.

        -harmiseikirj-

        Täytyy nyt kysyä, että miten oletat tuollaisen rekisterin estävän eläimen huonoa hoitoa? Ainoa tapa, jolla moista voisi oikeasti edes kuvitella, olisi jos koirille tosiaan määrätään joku pakollinen määräaikaistarkastus. Tuossa taas voidaan pohtia, että melkoiset kustannukset tuollaisen valvomisesta ja mahtaako meillä edes riittää eläinlääkärit tuohon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy nyt kysyä, että miten oletat tuollaisen rekisterin estävän eläimen huonoa hoitoa? Ainoa tapa, jolla moista voisi oikeasti edes kuvitella, olisi jos koirille tosiaan määrätään joku pakollinen määräaikaistarkastus. Tuossa taas voidaan pohtia, että melkoiset kustannukset tuollaisen valvomisesta ja mahtaako meillä edes riittää eläinlääkärit tuohon.

        Ei se sitä täysin varmaan estä mutta saattaa siitä jotain hyötyä olla ainakin pentutehtailun kuriin saattamisessa. kyllähän nykyään kaikki tuotantoeläimetkin on tarkoissa rekistereissä niin miksei sitten lemmikitkin. Ehkä tuollaisen rekisterin ylläpito estää välinpitämätöntä ihmistä hankkimasta lemmikkiä huonolle hoidolle kun pelkää vastuita mitä rekisteröinnistä voi koitua, jos taas ei rekisteröi voi siitäkin tulla jotain hankaluutta.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se sitä täysin varmaan estä mutta saattaa siitä jotain hyötyä olla ainakin pentutehtailun kuriin saattamisessa. kyllähän nykyään kaikki tuotantoeläimetkin on tarkoissa rekistereissä niin miksei sitten lemmikitkin. Ehkä tuollaisen rekisterin ylläpito estää välinpitämätöntä ihmistä hankkimasta lemmikkiä huonolle hoidolle kun pelkää vastuita mitä rekisteröinnistä voi koitua, jos taas ei rekisteröi voi siitäkin tulla jotain hankaluutta.

        -harmiseikirj-

        Edelleenkin odotan tietoa siitä miten ajattelet tuon ehkäisevän pentutehtailua? Tuonne rekisteriinhän ei edes ilmoiteta pennun vanhempia, joten miten se ehkäisee pentutehtailua? Kasvattaja voi vetää nuo kaikki pentueen tiedot hatustaan, kun ei niitä ole missän kukaan tarkistamassa. Tehtaillut pennut rekisteriin ja touhu on täysin laillista ja voi pyytää pennusta enemmän hintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se sitä täysin varmaan estä mutta saattaa siitä jotain hyötyä olla ainakin pentutehtailun kuriin saattamisessa. kyllähän nykyään kaikki tuotantoeläimetkin on tarkoissa rekistereissä niin miksei sitten lemmikitkin. Ehkä tuollaisen rekisterin ylläpito estää välinpitämätöntä ihmistä hankkimasta lemmikkiä huonolle hoidolle kun pelkää vastuita mitä rekisteröinnistä voi koitua, jos taas ei rekisteröi voi siitäkin tulla jotain hankaluutta.

        -harmiseikirj-

        Tuotantoelinten rekisterit sentään ovat tarkasti valvottuja ja sukupuut tiedossa ym. ym. ym. Kaikki pitää olla presiis pilkulleen, jos aikoo elintarvikkeita tuottaa ja silti niidenkin kanssa tehdään laiminlyöntejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin odotan tietoa siitä miten ajattelet tuon ehkäisevän pentutehtailua? Tuonne rekisteriinhän ei edes ilmoiteta pennun vanhempia, joten miten se ehkäisee pentutehtailua? Kasvattaja voi vetää nuo kaikki pentueen tiedot hatustaan, kun ei niitä ole missän kukaan tarkistamassa. Tehtaillut pennut rekisteriin ja touhu on täysin laillista ja voi pyytää pennusta enemmän hintaa.

        Ja kun ei tuonne ilmoiteta koiran kasvattajaakaan, vaan pelkkä omistaja. Kasvattaja kun hoitaa sen rekisteröinnin niin, että "hoidetaanpas tämä siirto nyt sitten tässä yhdessä niin koira on heti teidän nimissänne", niin ei ostaja edes tajua, ettei pentu koskaan aiemmin rekisterissä ollutkaan. Ja kun ei sitä koiran kasvattajaa tosiaan minnekään tuonne ilmoiteta, niin ei ole mitään mahdollisuuttakaan kenelläkään kellojen soida, että mites tuolta nyt tulee noin paljon pentuja. Tuo pentutehtailun estäminen tai edes hidastaminen ei tässä nyt käyttöön tulleessa järjestelmässä toimi lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin odotan tietoa siitä miten ajattelet tuon ehkäisevän pentutehtailua? Tuonne rekisteriinhän ei edes ilmoiteta pennun vanhempia, joten miten se ehkäisee pentutehtailua? Kasvattaja voi vetää nuo kaikki pentueen tiedot hatustaan, kun ei niitä ole missän kukaan tarkistamassa. Tehtaillut pennut rekisteriin ja touhu on täysin laillista ja voi pyytää pennusta enemmän hintaa.

        Periaatteessa kaiken muun niihin pentuihin liittyvän voi vetää täysin hatustaan, paitsi sirunumeron. Nuo tiedot tulevat rekisteriin omalla ilmoituksella. Tietysti Kennelliitonkin rekistereihin voi ilmoittaa esimerkiksi väärän isän pentuja, mutta jos noissa tulee epäselvyyttä, niin ne tarkistetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin en minä tiedä miksi olisi mutta kun tuntuu monen mielestä olevan se juttu että kun on jo kennelliiton rekisterissä, siinä vaan se että kun tuosta rekisteröimishommasta on säädetty laki eikä kennelliitto ollut hakenut rekisterin viralliseksi ylläpitäjäksi niin se ei voi sitä sitten olla. Kennelliitto gooklauksen perusteella näkyisi tukevan tuota rekisteröintiä ainakin oletettujen hyötyjen vuoksi, trollikat ja kumppanit nyt vaan on halunneet heittäytyä hankaliksi viranomaisiin päin.

        -harmiseikirj-

        Se nyt on itsestäänselvää, ettei Kennelliitto tuohon rupea. Se on rotukoirien rekistereitä ylläpitävä taho. Ei se liity mitenkään muuten tähän nyt kehitteillä olleeseen rekisteriin, kuin siten, että sillä on jo kattava rekisteri yli puolesta tämän maan koirakannasta. Kennelliiton rekisterissä on yli 530 000 koiraa ja koko Suomessa arvioidaan olevan 700 000- 800 000 koira.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin odotan tietoa siitä miten ajattelet tuon ehkäisevän pentutehtailua? Tuonne rekisteriinhän ei edes ilmoiteta pennun vanhempia, joten miten se ehkäisee pentutehtailua? Kasvattaja voi vetää nuo kaikki pentueen tiedot hatustaan, kun ei niitä ole missän kukaan tarkistamassa. Tehtaillut pennut rekisteriin ja touhu on täysin laillista ja voi pyytää pennusta enemmän hintaa.

        En minä ajattele mitään kun en ole asiaan perehtynyt mutta sen verran googlasin että kennelliitto ainakin tuntui ajattelevan sen pentutehtailun estämisessä auttavan ja varmaan sen vuoksi se koko laki on tehty joka tuota rekisteriä edellyttää että estettäisiin haittoja ja parannettaisiin eläinten asemaa. Minähän en oikeasti tiedä, voihan se olla että hallinnon jossain portaassa keksivät että aletaan rahastamaan lemmikeillä, laitetaan ne rekisteriin, perustellaan pentutehtailun ym. estämisellä ja sitten kohta laitetaan verolle hehhehhee, näin helppo on tyhmää kansaa huijata. Voi se olla noinkin.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ajattele mitään kun en ole asiaan perehtynyt mutta sen verran googlasin että kennelliitto ainakin tuntui ajattelevan sen pentutehtailun estämisessä auttavan ja varmaan sen vuoksi se koko laki on tehty joka tuota rekisteriä edellyttää että estettäisiin haittoja ja parannettaisiin eläinten asemaa. Minähän en oikeasti tiedä, voihan se olla että hallinnon jossain portaassa keksivät että aletaan rahastamaan lemmikeillä, laitetaan ne rekisteriin, perustellaan pentutehtailun ym. estämisellä ja sitten kohta laitetaan verolle hehhehhee, näin helppo on tyhmää kansaa huijata. Voi se olla noinkin.

        -harmiseikirj-

        No kannattaisi sitten tutustua tarkemmin. Sinä kuitenkin yleensä ylpeilet sillä, että sulla olisi faktat hallussa. Nykymuodossaan tuo järjestelmä ei todellakaan pentutehtailua hidasta. Enkä muuten ole nähnyt Kennelliitolta virallista lausuntoa, jossa olisi tuettu juuri tämänmuotoista järjestelmää, vaan ajatusta yleisesti. Ja yleisellä tasollahan tuon on hyvä ja kannatettava idea, että kaikki koirat olisivat jossain rekisterissä. Mutta ei se nyt niin toimi, että kuka vaan voi ihan omalla ilmoituksellaan rekisteröidä koiran ihan minkärotuiseksi tahansa ja vailla yhtään mitään sukutaulu- tai edes kasvattajatietoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ajattele mitään kun en ole asiaan perehtynyt mutta sen verran googlasin että kennelliitto ainakin tuntui ajattelevan sen pentutehtailun estämisessä auttavan ja varmaan sen vuoksi se koko laki on tehty joka tuota rekisteriä edellyttää että estettäisiin haittoja ja parannettaisiin eläinten asemaa. Minähän en oikeasti tiedä, voihan se olla että hallinnon jossain portaassa keksivät että aletaan rahastamaan lemmikeillä, laitetaan ne rekisteriin, perustellaan pentutehtailun ym. estämisellä ja sitten kohta laitetaan verolle hehhehhee, näin helppo on tyhmää kansaa huijata. Voi se olla noinkin.

        -harmiseikirj-

        Ja kun ottaa huomioon miten totaalisen clueless iso osa koiranostajista on (ei kaikki, osa ottaa hyvin tarkasti selvää, mutta iso osa on myös ihan totaalisen pihalla), niin todella monella tulee menemään iloisesti sekaisin tämä uusi rekisteri ja Kennelliiton rekisteri. Eli pahimmassa tapauksessa tuo on tässä nykymuodossaan erinomainen keino nostaa niiden pentutehtailtujen pentujen hintaa. Aikaisemmin hän, joka on ostanut rekisteröimättömän pennun on tiennyt, että se tosiaan ei jostain syystä sinne rekisteriin kelpaa (esimerkiksi ns. välipentue, eli nartulla teetetään liian usein pentuja), vaan tuohon rekisteriin kelpaavat myös nuo pennut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan tuo lausunto on. Eikä Suomessa tuollisesta sakkoja saa.

        Täysin sivusta.

        Lausunto jep mutt luultavasti tutkimuksissa se kyllä todettaisiin herjaavaksi!
        Ja sakot paukahtaisivat, siinä missä koiran ilmoittamatta jättäminen ruokavirastolle.
        Nyt maksetaan vihervasemmiston tekemiä velkoja, sieltä mistä niitä nyt irti voi saada.
        trollikka

        Sieltä tulee töllöstä nyt yöllä; Neiti Marple ja mä aion katsoa tämän... luultavasti ainoa jota vielä en ole katsonutkaan. Systeri kyllä oli sitä mieltä, ettei kannata sen takia valvoa, mutt mulla on iltavuoro huom... siis tänään, jos tarkkoja ollaan.
        sama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt on itsestäänselvää, ettei Kennelliitto tuohon rupea. Se on rotukoirien rekistereitä ylläpitävä taho. Ei se liity mitenkään muuten tähän nyt kehitteillä olleeseen rekisteriin, kuin siten, että sillä on jo kattava rekisteri yli puolesta tämän maan koirakannasta. Kennelliiton rekisterissä on yli 530 000 koiraa ja koko Suomessa arvioidaan olevan 700 000- 800 000 koira.

        Tuotahan mä olen kokoajan yrittänyt sanoa ja niillä rekisteröidyillä pennuilla on myös todistus siitä. Pennut sirutetaan niiden tietojen perusteella ja virannomaiset saavat skannaamalla tiedot koirasta, jopa koiran omistajan selville.
        ..............................................................................................................................................................
        Ne siruttomat ja paperittomat koirat myydään pimeillä markkinoilla kuulemma hitusen halvemmalla ja niistä ei tieto vuoda verottajalle... mulle tuo oli ihan uusiasia.
        Joten myönnän ettei Kennelliitto voi auttaa asiassa, vaikka mä todellakin uskoin tietäväni kuviot... niin mä itse olin nyt naivi. Kuvittelin kaikkien siruttomien rotukoirien tulevan todellakin Virosta. On niitä kuulemma alennusmyynnissä suomalaistenkin kenneleiden ilmoittamatonta ylituotantoa.

        Vedän takaisin kaiken sen mitä olen tänään tästä asiasta vuodattanut tänne.
        Samoin kun Disseltä ja Harmikselta, mä ainakin pyydän tässä yhteydessä oikeesti Anteeksi, enkä ainoastaan piruillakseni. No Harmis kyllä tietää mitä mä tarkoitan; koska ilmeisesti silloin ensimmäisen kerran ilmaisi paheksuvansa kirjallista ulosantiani.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin odotan tietoa siitä miten ajattelet tuon ehkäisevän pentutehtailua? Tuonne rekisteriinhän ei edes ilmoiteta pennun vanhempia, joten miten se ehkäisee pentutehtailua? Kasvattaja voi vetää nuo kaikki pentueen tiedot hatustaan, kun ei niitä ole missän kukaan tarkistamassa. Tehtaillut pennut rekisteriin ja touhu on täysin laillista ja voi pyytää pennusta enemmän hintaa.

        Ihan taatusti ilmoitetaan pennun kumpikin vanhempi, narttu sekä uros, eri asia sitten on pitääkö asia paikkaansa.
        Kuulin vasta eilen, ett uroksesta ei koskaan voi olla 100% varma, ja ihan kasvattajasta riippuu, minkä nartun pennuiksi ne rekisteröi. Harvemmin niille pennuille DNA-testiä on tehty, ja varmistettu vanhemmuus, kuten ihmislapsen tapauksissa, useimmiten.

        Eikä tämäkään tieto 100% varma ole, saattaa olla tuttavan oma mielipidekin, mutt näin hän kovasti väitti tietävänsä. Jotenkin valju olo tästä tulee, vaikka ei se Pojun arvoa laske mun silmissäni; koira itse on oman arvonsa luonut, kiintymyksellään ja luotettavuudellaan.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan taatusti ilmoitetaan pennun kumpikin vanhempi, narttu sekä uros, eri asia sitten on pitääkö asia paikkaansa.
        Kuulin vasta eilen, ett uroksesta ei koskaan voi olla 100% varma, ja ihan kasvattajasta riippuu, minkä nartun pennuiksi ne rekisteröi. Harvemmin niille pennuille DNA-testiä on tehty, ja varmistettu vanhemmuus, kuten ihmislapsen tapauksissa, useimmiten.

        Eikä tämäkään tieto 100% varma ole, saattaa olla tuttavan oma mielipidekin, mutt näin hän kovasti väitti tietävänsä. Jotenkin valju olo tästä tulee, vaikka ei se Pojun arvoa laske mun silmissäni; koira itse on oman arvonsa luonut, kiintymyksellään ja luotettavuudellaan.
        trollikka

        Niin siis Kennelliitolle ilmoitetaan. En puhunut Kennellitosta, vaan tuosta Ruokaviraston rekisteristä. Sinne ei todellakaan tarvitse tuollaisia ilmoitella. Jos sullakin jo nyt menee rekisterit sekaisin, niin suuri osa uusista koiran hankkijoista tulee olemaan aivan kuutamolla.


    • Anonyymi

      Jos Suomessa sanotaan olevan se 800 000 koiraa, niin mitäpä veikkaatte kuinka paljon ilmoituksia tuohon rekisteriin alkaa kertyä? Olisko se reilu 580 000, jotka ovat jo Kennelliiton rekisterissä ja loput jäävät ilmoittamatta.?

      • Anonyymi

        Eihän niistä koirista meinaan ole edes tehty minkään valtakunnan kauppakirjoja. Ne on vaan haettu sieltä kasvattajalta kotiin. Että kukahan ne nyt sitten oikein edes mahtaa virallisesti omistaa. 🤣


    • Anonyymi

      Tuleeko koiravero takaisin? 200 euroa koirasta vuodessa?

      AV

      • Anonyymi

        Tuskinpa. Sen kerääminen tulee kalliimmaksi kuin sen tuotto. Korkeintaan kaupungit ehkä voivat tuoda sen takaisin, jos niille annetaan siihen lupa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa. Sen kerääminen tulee kalliimmaksi kuin sen tuotto. Korkeintaan kaupungit ehkä voivat tuoda sen takaisin, jos niille annetaan siihen lupa.

        Laskutus 15 euroa, kyllä se vero tulee takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskutus 15 euroa, kyllä se vero tulee takaisin.

        Ei riitä, kun virkamiehet ravaavat pitkin Suomen korpia tarkastamassa koiria.


      • Anonyymi

        Tuohon pitää pistää nolla perään, että sillä katettaisiin ne tuolla haja-asutusalueella tuon valvonnasta koituvat kulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä, kun virkamiehet ravaavat pitkin Suomen korpia tarkastamassa koiria.

        Ei Suomessa tarvitse, koirilla pitää olla veromerkki ja kateelliset naapurit kyttäävät ihan ilmaiseksi:)

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Suomessa tarvitse, koirilla pitää olla veromerkki ja kateelliset naapurit kyttäävät ihan ilmaiseksi:)

        AV

        Toimii kaupungissa. Niinhän se aikaisemminkin toimi. Kaupungit pitivät koiraveron voimassa pisimpään. Ei Suomi maana ole tuosta muuttunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Suomessa tarvitse, koirilla pitää olla veromerkki ja kateelliset naapurit kyttäävät ihan ilmaiseksi:)

        AV

        Valtiolla on suuri työ keksiä uusia veroja Alkoholin ja tupakan veromenetysten paikkaamiseksi. Suomalaisista on tullut raittiimpi kansa mitä koskaan aikaisemmin.
        Alkoholista kerättiin veroa 30 % vähemmän vuonna 2022 mitä muutamaa vuotta aikaisemmin, samansuuntainen lasku on ollut myös tupakkaverossa.

        Mistä siis kerättäisiin uusia veroja?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Suomessa tarvitse, koirilla pitää olla veromerkki ja kateelliset naapurit kyttäävät ihan ilmaiseksi:)

        AV

        Ja saadaan tuolla valtava määrä turhia ilmoituksia aikaiseksi ja sitten ne viranomaiset ravaavat tarkastamassa, että onko siellä nyt koira vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja saadaan tuolla valtava määrä turhia ilmoituksia aikaiseksi ja sitten ne viranomaiset ravaavat tarkastamassa, että onko siellä nyt koira vai ei.

        Ja talossa onkin 3 koiraa ja vain yhdestä maksetaan, mutta ne pari muuta saatuvatkin nyt olemaan mökillä, että niiden olemassaoloa ei voida todistaa ja montakohan koiraa sillä käräyttäjänaapurilla mahtaa olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtiolla on suuri työ keksiä uusia veroja Alkoholin ja tupakan veromenetysten paikkaamiseksi. Suomalaisista on tullut raittiimpi kansa mitä koskaan aikaisemmin.
        Alkoholista kerättiin veroa 30 % vähemmän vuonna 2022 mitä muutamaa vuotta aikaisemmin, samansuuntainen lasku on ollut myös tupakkaverossa.

        Mistä siis kerättäisiin uusia veroja?

        AV

        Kannatan jotain sellaista kohdetta, joka on helpompi ja halvempi valvoa. Nostetaan vaikka eläinten ruokien ja tarvikkeiden alv. kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja saadaan tuolla valtava määrä turhia ilmoituksia aikaiseksi ja sitten ne viranomaiset ravaavat tarkastamassa, että onko siellä nyt koira vai ei.

        Työttömät koirien paskapoliiseiksi jalkakäytäville ja puistoteille, veromerkitön koira otetaan kiinni ja viedään telkien taa kuten Yhdysvalloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömät koirien paskapoliiseiksi jalkakäytäville ja puistoteille, veromerkitön koira otetaan kiinni ja viedään telkien taa kuten Yhdysvalloissa.

        Puhut taas kaupungeista. Valtaosa Suomesta ei ole kaupunkeja ja sielläkin on ihmisiä ja myös koiria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut taas kaupungeista. Valtaosa Suomesta ei ole kaupunkeja ja sielläkin on ihmisiä ja myös koiria.

        Pelkästään Helsingissä on yli 30 000 koiraa, suurin osa koirista asuu kaupungeissa.
        Yhteensä koiria 800 000. Satasen verolla tuotto olisi jo 80 miljoonaa euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkästään Helsingissä on yli 30 000 koiraa, suurin osa koirista asuu kaupungeissa.
        Yhteensä koiria 800 000. Satasen verolla tuotto olisi jo 80 miljoonaa euroa.

        Onnea Helsinki ja hyvästi kansalaisten yhdenvertainen kohtelu. 🙂


      • Anonyymi

        AV:lle
        No, reilumpaa se olisi ollut suoraan ilmoittaa koiraverosta joka peritään vuosittain, kuin tällainen älytön rahastus, tiedosta joka olisi kennelliiton ja rotuyhdistysten tiedostoista löydettävissä. Ne tässä nytkin jarruna ovat olleet; eivät muka saa julkaista saamaansa tietoa!
        On sitä ennenkin poliisiviranomainen takavarikoinut yhdistysten ja firmojen kirjanpitoa; oikeuden päätöksellä. Sillä siitä olisi selvitty; ei oleellista tietoa nuokaan kattojärjestöt pystyisi laistamaan, jollei siihen annettaisi mahdollisuutta kuten nyt... ja kansa maksaa!

        Suomenlapinkoiran pentu maksaa 750 - 900 € mun tietojeni mukaan, tarkistin asian kasvattajalta, jolta oman koirani, joskus alunalkaen vanhemmilleni lahjaksi ostin.
        Tuosta olisi myös pian laskettu paljonko, kustakin rekisteröidystä pentueesta on ansaittu.
        Poju on nyt mulla, koska he eivät sitä jaksa enää itse hoitaa, ulkoilulenkkejä vähintäänkin 2 x vrk ja pihalla käy talvisin tarpeen vaatiessa... kesät useimmiten pihalla melkein aamusta iltaan ja yöt sisällä, ettei hyttyset syö nukkuessa koiran korvia!

        Koska Faija asuu naapurissani Emon kanssa, Faija on päästänyt Pojun talviaikaan ulos aamupäivisin jos mä olen ollut töissä ja systeri myös poissa kotoa. Eli en ihan yksinäni tuotakaan asiaa hoida... oikeammin tämä on meillä kimppatyötä, josta jokainen tekee osuutensa perheemme eteen, siihen kuuluu myös eläimet. Vastavuoroisesti mä ja systeri pestään pyykit ja tehdään siivoukset ym. muuta pientä.
        trollikka


      • Anonyymi

        Tulee varmaan ennenpitkää kaikille lemmikeille vero kun ollaan niin velkainen maa. Oikeastaanhan lapsistakin pitäisi periä veroa ennemmin kuin maksaa lapsilisiä, ehkä jos kun muuttuisivat ylellisyydeksi syntyvyyskin nousisi kun kaikki tahtoisi lapsia statussymboliksi.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee varmaan ennenpitkää kaikille lemmikeille vero kun ollaan niin velkainen maa. Oikeastaanhan lapsistakin pitäisi periä veroa ennemmin kuin maksaa lapsilisiä, ehkä jos kun muuttuisivat ylellisyydeksi syntyvyyskin nousisi kun kaikki tahtoisi lapsia statussymboliksi.

        -harmiseikirj-

        No varakkaat ja korkeasti koulutetuthan lisääntyvät tässä maassa jo nyt eniten. Tehdään lapsenteosta vielä maksullista, niin "alemmat kansanryhmät" lakkaavat kokonaan lisääntymästä. Hyvää rodunjalostusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AV:lle
        No, reilumpaa se olisi ollut suoraan ilmoittaa koiraverosta joka peritään vuosittain, kuin tällainen älytön rahastus, tiedosta joka olisi kennelliiton ja rotuyhdistysten tiedostoista löydettävissä. Ne tässä nytkin jarruna ovat olleet; eivät muka saa julkaista saamaansa tietoa!
        On sitä ennenkin poliisiviranomainen takavarikoinut yhdistysten ja firmojen kirjanpitoa; oikeuden päätöksellä. Sillä siitä olisi selvitty; ei oleellista tietoa nuokaan kattojärjestöt pystyisi laistamaan, jollei siihen annettaisi mahdollisuutta kuten nyt... ja kansa maksaa!

        Suomenlapinkoiran pentu maksaa 750 - 900 € mun tietojeni mukaan, tarkistin asian kasvattajalta, jolta oman koirani, joskus alunalkaen vanhemmilleni lahjaksi ostin.
        Tuosta olisi myös pian laskettu paljonko, kustakin rekisteröidystä pentueesta on ansaittu.
        Poju on nyt mulla, koska he eivät sitä jaksa enää itse hoitaa, ulkoilulenkkejä vähintäänkin 2 x vrk ja pihalla käy talvisin tarpeen vaatiessa... kesät useimmiten pihalla melkein aamusta iltaan ja yöt sisällä, ettei hyttyset syö nukkuessa koiran korvia!

        Koska Faija asuu naapurissani Emon kanssa, Faija on päästänyt Pojun talviaikaan ulos aamupäivisin jos mä olen ollut töissä ja systeri myös poissa kotoa. Eli en ihan yksinäni tuotakaan asiaa hoida... oikeammin tämä on meillä kimppatyötä, josta jokainen tekee osuutensa perheemme eteen, siihen kuuluu myös eläimet. Vastavuoroisesti mä ja systeri pestään pyykit ja tehdään siivoukset ym. muuta pientä.
        trollikka

        Tuo todellakin on ihan pelkkä tekosyy. Tässä maassa viranomainen saa halutessaan käsiinsä ihan kaikki rekisterit ja tiedot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa. Sen kerääminen tulee kalliimmaksi kuin sen tuotto. Korkeintaan kaupungit ehkä voivat tuoda sen takaisin, jos niille annetaan siihen lupa.

        Tuossa kyllä olisi järkeä, vaikka 50€ vuosi, jokaisesta koirata joka kaupungissa asuu.
        Kyllä koirapuistoihinkin uppoaa rahaa, ja puistikoiden nurmikoiden pitäminen puhtaana eritteistä, ne taas ei koirien ulkoiluun ole edes tarkoitettuja. Esim. sopii varmaan Turun Tuomiokirkon edessä oleva kaunispuistikko, ja jotkut käyttää sitäkin koiransa vessana, korjaamatta jätöksiä... nähty on liiankin usein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo todellakin on ihan pelkkä tekosyy. Tässä maassa viranomainen saa halutessaan käsiinsä ihan kaikki rekisterit ja tiedot.

        Näin se on, yksikään puudeli ei jää rekisteröimättä jos tällaisen jämäkän asenteen otamme!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea Helsinki ja hyvästi kansalaisten yhdenvertainen kohtelu. 🙂

        Tulkaa Tampereelle ottamaan mallia eiku mitääh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee varmaan ennenpitkää kaikille lemmikeille vero kun ollaan niin velkainen maa. Oikeastaanhan lapsistakin pitäisi periä veroa ennemmin kuin maksaa lapsilisiä, ehkä jos kun muuttuisivat ylellisyydeksi syntyvyyskin nousisi kun kaikki tahtoisi lapsia statussymboliksi.

        -harmiseikirj-

        Vai niin; sä yleensä ajattelet asioita pitemmällä tähtäyksellä, pohtien syitä ja surauksiakin. Miks sä tässä kohtaa putoat sudenkuoppaan? Kestävän talouden vuoksi, lapsiperheitä avustetaan (palkitaan rahallisesti) lapsesta johtuvien kustannusten vuoksi.

        Kattos, jos ei ole uutta sukupolvea kasvamassa, niin suomalaisuus loppuisi kokonaan alle 100 vuoden, kuoltaisiin sukupuuttoon. Mulla ei ole kuin yksi lapsi ja hänen lapsilisänsä menee hänen pankkitililleen. Joten käytännössä lapsilisän lopettaminen, ei mun talouteeni kolahtaisi mitenkään. Mimmin pankkitili kasvaisi lapsilisän lopetuksen jälkeenkin, isänsä maksaa hänen tililleen muutaman satasen suunnilleen kuukausittain ja rahat jäävät tilille.

        Ei yhden lapsen elättäminen mulle ole mikään mahdoton rasite, mä olen töissä ja ansaitsen sen verran ett taatusti toimeen tullaan. Puutarhastani saan ruokatarvikkeita talveksikin, juureksia, hedelmiä, marjoja (hillottuina tai pakasteena) metsästä, sieniä ja marjoja, merestä ja joista kalaa, vuosittaisen kalastusluvan hinnalla.

        Se tästä nyt vielä puuttuisi, ett lapsetta jouduttaisiin valtiolle maksamaan.
        Koirasta vielä voisinkin koiraveron maksaa nurisematta, käydään me nytkin koirapuistossa melkein viikottain, ei niiden puistojenkaan pitäminen ilmaista kaupungille
        ole. Joten en mä vastusta ett kaupungit saisivat verottaa koirista, jotka asuvat/elävät kaupungissa. Maaseudulla asia on toisin, siellä koirilla on yleensä pihaa sekä metsää käytettävissä ulkoiluun... hiukan toisin kun kaupunkimiljöössä yleensä.

        Mun koiralla onkin ns."kissanpäivät", sillä on suuripiha-alue ulkoillessaan toisinaan yksinkin aidatulla pihallamme.
        trollikka

        Pitänee ryhtyä jälleen töihin, ruokatauko multa meni jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa. Sen kerääminen tulee kalliimmaksi kuin sen tuotto. Korkeintaan kaupungit ehkä voivat tuoda sen takaisin, jos niille annetaan siihen lupa.

        Ei sen koiraveron kerääminen kalliiksi tule laitetaan 500€/ vuosi ja seuraavana vuonna korotetaan jos ei riitä, niinhän tehdään muidenkin verojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkästään Helsingissä on yli 30 000 koiraa, suurin osa koirista asuu kaupungeissa.
        Yhteensä koiria 800 000. Satasen verolla tuotto olisi jo 80 miljoonaa euroa.

        Tarkoitit 500€ veroa.


    • Anonyymi

      "Kennelliitto gooklauksen perusteella näkyisi tukevan tuota rekisteröintiä ainakin oletettujen hyötyjen vuoksi, trollikat ja kumppanit nyt vaan on halunneet heittäytyä hankaliksi viranomaisiin päin." -harmiseikirj-

      Non niin, Harmis, nyt sä olet ulkona kuin lintulauta. Menee ilmeiseti ylitse sun horisonttisi; ihan samoin kuin Venäjän syyttömyys, sulle, mutt päinvastaisessa järjestyksessä! Joko tuli tarpeeksi sekavasti ilmaistuna, ymmärsitkö nyt!
      Hyvää yötä, herrat!
      trollikka

      • Anonyymi

        Vai hyvää yötä herrat onpa sinulla naista leikkivä mies virallinen tapa puhutella kaikkia muita nettihahmojasi👍


    • Anonyymi

      Selvä v***uiluviesti kehitysmaille; täällä jopa koirat on identifioitu.

      Vain villieläimet ovat vapaita. Niistäkin pyritään hävittämään luontoon kuulumattomat ja vieraslajikkeet.

      • Anonyymi

        Eips. Suden tyyppisillä, on sirut+ seurantapannat😉


    • Anonyymi

      Missä se kissatrekisteri viipyy hihulit rekistereineen kaikkinensa?

    • Anonyymi

      mikä on tämä koirarekisteri miksi kennelliiton siru kelpaa tässä on taas valtion kusetus koiranomistajille rahat menevät veroparatiisin pöhjattomaan kassaan

      • Anonyymi

        Järjetöntä rekisteröidä sama pentu 3X

        Suomen kennelliittoon
        Ruokavirastoon/ kasvattaja
        Ruokavirastoon/ ostaja


        Kaavattajilta rahaa 10/ pentu, sitten ostajilta 10/ sama pentu.

        Rahastusta!!!!

        Kennelliittoon sirutiedot laitettu. Se Riittää. Kadonnut koira sillä löytyy.
        Ruokaviraston rekisteri EI Anna mitään lisähyötyä jo rekisteröidylle rotupennulle.


    • Anonyymi

      Koirat ei kuulu taajamiin.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kovempivauhtiset Väistäkööt!

        Eli sekopääfillaristit, pysyköön kaukana koirista.


    • Minä ilmoitin jo koirani tuohon rekisteriin. Helppoa ja nopeaa oli asiointi.

      • Anonyymi

        Minä taas en aio kumpaakaan koiraani tuonne ilmoittaa, periaatteellisista syistä. Kehittäköön asiallisemman systeemin ensiksi.


    • Anonyymi

      Paperittimat mamut ensin rekisteriin.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe