Orimattilan narkit ym. rupuväki

Anonyymi-ap

Mitä liikkuu ihmisen päässä joka vajoaa käyttämään huumaavia aineita tai antaa alkoholille vallan? Eikö sen vertaa löydy itsekuria että pitää itsensä pois noista aineista.
Muistattekos kun oli vielä olemassa raittiusseuroja? Oli raittiusseurantalojakin.
Parasta olisi sen vanha hyvä aika kun oli raittiusseura, suojeluskunta, urheiluseura ja seurakunta jokaisen itseään arvostavan elämässä läsnä.

48

1221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuohon listaan voisi lisätä mielialalääkkeet. Hyppään aiheesta hiukan eroon, mutta tässä yhteiskunnassa ei korjata mitään, vaan turrutetaan vain lääkkeillä. Sitten nämä nappeja vetävät vanhemmat saavat omia lapsia ja eihän ne OSAA kasvattaa lapsiaan hallitsemaan tunteitaan, kun eivät itsekään osaa! Sitten on lapsia ja nuoria, jotka kärsivät ilman apua, kunnes heidätkin vain pumpataan täyteen kemikaaleja. Ja kierre jatkuu...

      Negatiivista noista entisajoista voisi sanoa että silloin kasvatus oli todella julmaa :( Ei se väkivaltakaan hyvä ratkaisu ollut, vaikka sillä lapsia saikin, jotka käyttäytyivät hyvin. Pään sisässä on varmasti ollut pahasti ongelmia heilläkin.

    • Anonyymi

      (jatkan)
      Alkoholista tuli mieleen että ilmeisesti poliiseilla voi käydä niin että menee juopotteluksi sitten uran jälkeen. En tiedä onko tämä vain legendaa, mutta ehkä ne pään sisään jääneet kauhut halutaan vaientaa jollain.

      Ei täällä poliiseja ole siinä määrin että se selittäisi ongelmaa, mutta ehkä ihmisillä on omat kauhunsa ja syntinsä, joita he eivät halua kohdata. Itsekurista ei ehkä ole apua, vaan ratkaisu olisi yrittää ratkoa niitä ongelmia, jottei ne "kummittelisi".

      Tässäkin näen ongelmaksi sen ettei Orimattilassa puhuta mitään. Miten mitään voisi selvittää, kun kukaan ei edes kerro mitään! Vaikenemisen kulttuuri ajaa ihmiset päihteisiin, vaikka asiat olisi ratkottavissa puhumallakin. (Poliiseilta asioista puhuminen on kielletty tietoturvasyistä)

    • Anonyymi

      Tämä aihe ei ole pelkästään Orimattilan ongelma, että ei sitä nyt tarvi yhtään korostaa " Orimattilan ongelmana"

      • Anonyymi

        Ja Orimattilassako tälle ongelmalle ei sitten tarvitse tehdä mitään?


      • Anonyymi

        Tämä totta. Joka kunnassa on päihdeongelmia ja huumet ovat suuressa kasvussa. Moni nuori jää koukkuun ja se on sitten lähtölaskenta alkanut. Ensin saadaan oma ja muitten elo sekaisin.
        Liian suvaitsevainen paapoilu on tähän kaikkeen johtanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Orimattilassako tälle ongelmalle ei sitten tarvitse tehdä mitään?

        Kuka väittää niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka väittää niin?

        Hitostako mitä tiedän kuka noin sanoo-kirjoittaa-tai-muutoin-ilmaisee! Miksi minulta kysytään kaikenlaista outoa?

        Vaikka koko yhteiskunta, koko Suomi ja koko maailma olisi kiva pelastaa, koen silti helpommaksi aloittaa vaikuttamisen täältä koto-Orimattilasta. Kun ihmiset yrittävät vaikuttaa Orimattilan päihteidenkäyttäjiin, on vammaista että täällä tulee joku muistuttamaan että "Hei, on täällä maailmassa muutakin paskaa vialla". Ei siitä vittupäänarkkarista tarvitse olla hiljaa, vaikka Hartolastakin löytyisi vastaava. Ja siellä Hartolassako muistutetaan että "Hei, on siellä Orimattilassakin asiat päin helvettiä"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä totta. Joka kunnassa on päihdeongelmia ja huumet ovat suuressa kasvussa. Moni nuori jää koukkuun ja se on sitten lähtölaskenta alkanut. Ensin saadaan oma ja muitten elo sekaisin.
        Liian suvaitsevainen paapoilu on tähän kaikkeen johtanut.

        Heti kun palasin Orimattilaan, minulle yritettiin kaupata huumeita. Oli oikein ison maailman meininki, kun kerran Siwasta poistuessani minua seuraili pimennetyin ikkunoin (?) auto kotimatkallani. Nauratti ihan että minä siinä Siwa-ostoksieni kanssa ja joku ryömittää autoa siinä vierelläni pitkän matkaa :DDDD Ihanaa tilannetajua näillä runkkareilla. On ollut epätoivoista se miten täällä haetaan uusia asiakkaita.

        VeikonKoneessa yritettiin väkisin kaupata käytettyä laturia ja tietokonekorjaaja yrittää-ja-yrittää vihjata että voisi palauttaa vanhan Windows:in koneelleni laittomasti. Miksei jo kerrasta mene viesti perille?

        Orimattilassa ei ole sellaista kulttuuria että rikollisuus olisi väärin. Se edesauttaa nuorison siirtymistä huumeidenkäyttäjäksi. Orimattilassa on vaikeampaa elää lakia noudattaen. Lahdessa tämä ei tuottanut minulle ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti kun palasin Orimattilaan, minulle yritettiin kaupata huumeita. Oli oikein ison maailman meininki, kun kerran Siwasta poistuessani minua seuraili pimennetyin ikkunoin (?) auto kotimatkallani. Nauratti ihan että minä siinä Siwa-ostoksieni kanssa ja joku ryömittää autoa siinä vierelläni pitkän matkaa :DDDD Ihanaa tilannetajua näillä runkkareilla. On ollut epätoivoista se miten täällä haetaan uusia asiakkaita.

        VeikonKoneessa yritettiin väkisin kaupata käytettyä laturia ja tietokonekorjaaja yrittää-ja-yrittää vihjata että voisi palauttaa vanhan Windows:in koneelleni laittomasti. Miksei jo kerrasta mene viesti perille?

        Orimattilassa ei ole sellaista kulttuuria että rikollisuus olisi väärin. Se edesauttaa nuorison siirtymistä huumeidenkäyttäjäksi. Orimattilassa on vaikeampaa elää lakia noudattaen. Lahdessa tämä ei tuottanut minulle ongelmia.

        Se auto siis seurasi minua siitä Siwan pihasta lähtien. Huumeita minulle tarjottiin Torigrillillä. Uskon että nämä kaupat tiesivät hyvin mitä tapahtuu. Mikseivät he tee mitään? Sitä voi vain miettiä, mutta heidän ongelmistaan ei pitäisi tulla minun ongelmia. Nämä pienet tapaukset jäi myöskin pieniksi.

        Näillä aiemmilla teksteilläni siis selitän hiukan enemmän sitä miksi näkemykseni paikallisista kaupoista oli niin synkkä jo alunperin ennen kuin he alkoivat vainota minua.

        Jo-poistetulla R-kioskilla siis myyjä irvisteli minulle jo heti putiikkiin tultuani. Selkeästi voimakkaat ennakkoajatukset minusta ja opin heti että se horo on idiootti. S-marketin hullu naisvartija taas vainosi minua jo nuoruusaikoinani. Luulin silloin vielä sen olevan poikkeus, mutta hiljalleen tämä mielipuolisuus levisi jokaiseen kauppaan. Toisaalta... vainottiin (simputettiin) minua Erkko-lukiossakin opettajien toimesta eli ei se niin uutta ollut. Siellä muuten hissanmaikkakin kiusasi vähän minua ja hän toimi ihan poliitikkonakin. Hmmm?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se auto siis seurasi minua siitä Siwan pihasta lähtien. Huumeita minulle tarjottiin Torigrillillä. Uskon että nämä kaupat tiesivät hyvin mitä tapahtuu. Mikseivät he tee mitään? Sitä voi vain miettiä, mutta heidän ongelmistaan ei pitäisi tulla minun ongelmia. Nämä pienet tapaukset jäi myöskin pieniksi.

        Näillä aiemmilla teksteilläni siis selitän hiukan enemmän sitä miksi näkemykseni paikallisista kaupoista oli niin synkkä jo alunperin ennen kuin he alkoivat vainota minua.

        Jo-poistetulla R-kioskilla siis myyjä irvisteli minulle jo heti putiikkiin tultuani. Selkeästi voimakkaat ennakkoajatukset minusta ja opin heti että se horo on idiootti. S-marketin hullu naisvartija taas vainosi minua jo nuoruusaikoinani. Luulin silloin vielä sen olevan poikkeus, mutta hiljalleen tämä mielipuolisuus levisi jokaiseen kauppaan. Toisaalta... vainottiin (simputettiin) minua Erkko-lukiossakin opettajien toimesta eli ei se niin uutta ollut. Siellä muuten hissanmaikkakin kiusasi vähän minua ja hän toimi ihan poliitikkonakin. Hmmm?

        Jo on ollut hävytöntä.


    • Anonyymi

      Rupuväelle pitää laittaa rajat. Ne on helppo laittaa kun sen tekee heti alkuun.

      • Anonyymi

        Orimattilassa ei ole rupuväkeä. Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia ja suurenmoisia. Ettäs tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orimattilassa ei ole rupuväkeä. Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia ja suurenmoisia. Ettäs tiedät.

        Niinhän sinä luulet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet.

        Ei kannata omaa pahaa oloaan purkaa muita moittimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata omaa pahaa oloaan purkaa muita moittimalla.

        Ei kyllä se on juuri se ideakin :D


      • Anonyymi

        Siellä on aivan hirveitä teinejä, jotka selkeästi ovat huonoista perheistä, koska normaaleista ei moisia tule!! Alaikäisissä on sellaisia, joista näkee ettei heisät koskaan tule mitään. Murrosikä alentaa sosiaalisia taitoja ja moraalia, EI kokonaan poista niitä. Taso on alhaista jo alunperin.


      • Anonyymi

        "Rupuväelle pitää laittaa rajat. Ne on helppo laittaa kun sen tekee heti alkuun."

        Vajonnut tai romahtanut ehkä sopisi paremmin. Moni traumatisoitunut siirtyy huumeisiin tai jää koukkuun jonkun leikkauksen jälkeen. Niissä tapauksissa nopeat toimet varmaan vielä pelastaa nämä yksilöt.

        Rupuväeksi ne muuttuvat vasta myöhemmin. Äkkiseltään en muista tapausta että jo valmiiksi "huono" ihminen olisi alkanut käyttää huumeita ja sitten se olisi milläänlailla enää pelastettavissa. Huonolla tarkoitan rikollista. Joku psykiatri taisi sanoa että jos siellä alle 10 vuotiaana jo on väkivaltainen, niin sellaisia ei pysty pelastaa.

        Mediassa on puhuttu paljon nuorisoväkivallasta, mutta minun korviini se ei kuulosta lisääntyneen. Meidän ikäpolven aikana juuri kauhisteltiin väkivaltaisia tyttöjä, jotka teki paloittelumurhia. Minulle lapsena papat myös kertoi hurjia juttuja heidän omasta nuoruudestaan ja sen ajan koulukiusaamisesta. Sen jälkeen ei tehnyt minun mieli enää valittaa :DDD Se olikin vissiin sitä sodanjälkeista aikaa.


    • Anonyymi

      Minua on aina puuduttanut kuunnella huumeidenkäyttäjien jeesustelua. Samaan aikaa nauretaan sille, kun toiset valistaa huumeiden "muka" olevan pahasta ja sitten vaaditaan valtion korvaavan kuitenkin kaikki vieroitushoidot. Jos huumeet ei ole pahasta, ei niistä tarvitse vierottaakaan. Piste.

      Ja ei, en juo alkoholia eli sen haittoihin vertaamista en jaksa kuunnella. Uskon vastustavani alkoholia paljon enemmän kuin nämä huumeidenpuolustajat. Vastustan mielialalääkkeitäkin niin kauan, kunhan ne on tarkoitettu oikeaan sairaudenhoitoon eikä oireiden lievittämiseen ihmisillä, jotka pärjäisivät ilmankin lääkkeitä.

      Huumeista ja alkoholista puhutaan aina liian positiivisesti eikä poisteta niiden käytön syitä. Arkipäiväinen esimerkki on esiintymisjännitys. Onko pakko esiintyä, jos ei voi olla tekemättä sitä pienessä hiprakassa? Jos ei esiintyminen, seksi tai paska duuni onnistu olematta päihtyneenä, niin voisiko harkita sen oikean ongelman poistamista. Ymmärrän silti että voi olla kova paikka, jos vaatii että ura olisi lopetettava, lopetettava harrastamasta seksiä, kun se ei selvänä onnistu ja alennuttava köyhän asemaan halpisasunnossa. Se kuitenkin on se ratkaisu, jos ei kerran selväpäisenä asiat onnistu.

    • Anonyymi

      Jos yläasteella olisi samanlainen rehtori kun edesmennyt Tuija Välimaa oli, niin monikin nuori ohjautuisi oikeille raiteille. Mutta kun kuri on mitä on ..
      Kaiken maailman reppanat vetää tupakka ja sitten pössyttelee pilveä ja sen jälkeen kovempia huumeita. Nämä on niin muiden vietävissä ja muutenkin tahdottomia reppanoita ettei niistä koskaan mitään tule.
      Jos joku tuollainen kupsahtaa pois niin ei yhtään haittaa. Elämä on valintoja,

    • Anonyymi

      Näin juuri, yrittäkää tehdä oikeita valintoja älkääkö olko ajopuita.
      Urheilkaa ja lopettakaa se tussilla naamoihin piirtely.
      Luulis jossain vaihees ärsyttävän ne töherrykset naamas ja käsis.
      T: Keijo

    • Anonyymi

      Yksikään täysijärkinen ei ihoonsa tatuointeja ota.
      Tiedättekös muuten että Suomen alamaailman oikeilla kärkinimillä ei ihossaan ole tatuointeja ja ne on oikeasti kovia tyyppejä. Eivät myöskään ole päihteidenkäyttäjiä.

      • Anonyymi

        höpönpöpön


    • Anonyymi

      Elämän pitää perustua johonkin järkevään on sitten työssä, työtön, opiskelija tai eläkkeellä. Orimattilan sluigeilla ei ole mitään sisältöä elämässään. Lorvataan vaan oluttölkki kourassa ja haetaan ruokajakeluista ilmaista murkinaa. Mitään harrastuksia tai tavoitteita näillä ei ole. Sluigit vaan vetää pään sekaisin alkolla, huumeilla, liimalla tai lääkkeillä.
      sitten on se ässän porukka mikä on aivan flegnaattista ja osa naureskelee aiheetta. Nämä on oma lukunsa. Sluigit ei osaa muuttaa elämänsä suuntaa. Näille pitäisi järjestää jotakin kuntoutusta.

    • Anonyymi

      Sitten se ulkoinen olemus.
      Täysin ryhdittömiä ja heikossa kunnossa olevia jokainen. On aivan liian laihoja tai sitten plösöjä. Heti näkee ettei mitään treeniä ole koskaan ollut. On selvä että ravintokin on ollut heikonlaista .. sitähän sanotaan että olet sitä mitä syöt. Ei halpaa makkaraa ja leivänkannikkaa syönyt voi uhkua elinvoimaa.
      Ravinnon pitää sisältää oikeassa suhteessa hiilihydraatteja, terveitä rasvoja ja proteiinia. Lautasmalli sanaa nämä tuskin on koskaan kuulleetkaan?

      Entäpä sitten pukeutuminen. Varsin vaatimatonta ja täysin muoditonta. Vaatteet on huonosti istuvia, tosin eihän se mikään ihme ole kun on kroppakin ryhditön.
      Miksi nämä ei voi ostaa jotakin siistejä vaatteita ja näyttää edes normi ihmisiltä. Ja tietenkin pitää pukineensa siistissä kunnossa.

      Olisi aihetta vielä vaikkapa käytöksestä ja kehonkielestä sekä paljosta muustakin mutta säästän seuraavaan ajankohtaan.

      • Anonyymi

        Joko sait hyvän mielen saarnatessasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko sait hyvän mielen saarnatessasi?

        Onko mitään tutkimusta aiheesta että saako trollit jotain tyydytystä toiminnastaan? Joku syyhän siinä täytyy olla että sinunlaisiasi on. Käsittääkseni ylipäätänsä kiusaajat ei silti koskaan saa sitä nanosekuntia pidempää tyydytystä uhrinsa kiusaamisesta, mutta sekin pieni on kai maailmanparasta näille tyhjille ämpäreille.

        Kun taas tekee hyvin, tulee hyvä mieli itselle ja muutkin hyötyy.


    • Anonyymi

      Pitäisi kaupunkinjohtajan, nimismiehen, sosiaalitoimiston johtajan ja terveyskeskuksen ylilääkärin sekä Kellokosken mielisairaalan lääkärin muodostaman tiimin puhuttaa jokainen orimattilan narkki / päihderiippuvainen ja päättää jatkotoimista.
      Suurin osa tulisi asettaa holhouksen alaiseksi, varsin monelle pakolla antabukset, osa laittaa lääninvankilaan sakkoja lusimaan ja osa suljetulle osastolle Kellokosken mielisairaalaan. Porukan terävimmät pakkotyöhön työvoimatoimiston virkailijoiden määräämiin paikkoihin. Osa tvh:lle horsmia niittämään, osa vr:lle topparoikkaan loviisan rataa kunnostamaan ja osa tukkimettään.
      Osan kaupunkin tekninen toimi voi laittaa työharjoitteluun nurmikoita leikkaamaan ja kalkkia levittämään puunjuurille.

    • Anonyymi

      Ja jos näistä joillakin on vielä ajokortti niin sitäkin pitäisi miettiä että ottaako sen pois ja laittaa nimismiehen kassakaappiin odottamaan selvempiä aikoja. Eihän siitä mitään tule että on ajo-oikeus tallella jos on taipumusta kaljoitteluun.
      Vanhaan hyvään aikaan kun Kemppinen ja Andersson oli vielä kuria pitämässä niin ei paljon silmille hyppiny hampit.
      Se oli pikkurikoksistakin katajanokan lääninvankilaan lähtö tutkariksi ja kun käräjillä tuomio tuli niin heti vaan sovittamaan sitä sinne Helsingin keskusvankilaan, sörkkaan.
      Joku pienen kuprun tehnyt hairahtaja saattoi päästä avotaloon, seutulaan. Siellä kelpasi kuokkia maata ja miettiä mitä tulikaan tehtyä.

    • Anonyymi

      Ne oli monellekin kovia aikoja. Silloin talvet oli vielä kovia ja kylmiä. Siinä sai öljykaminaan olla löpöä kantamassa että pysyi tuvassa lämpö. Siinä ei yksi tynnyrillinen löpöä talvessa riittänyt. Lisäksi piti puilla leivinuunia lämmittää. SE on tuo kerrostaloasuminen huonoksi ihmiselle kun ei ole aktiviteettejä. On kaukolämpö ja sisävessa ja juokseva vesi. Kyllä ei aikoinaan ollut noita huvituksia. Tontin reunalle vaan ulkohuusiin paskille ja vesi piti kantaa. Kerta viikkon sauna lämpimäksi ja puhtaaksi.
      Kun aktiviteettejä on tarpeeksi niin ei ehdi juopotella eikä lorvin vikaa tartu. Liian helppo elämä se on joka ihmisen pilaa.

    • Anonyymi

      Käykö nuo joutomiehet edes marjastamassa tai kalassa koskaan? Metälle noita ei voi päästää kun eihän nuo tiedä edes miten päitten asetta pidetään. Työttömällä olisi aikaa vaikka kuinka parantaa tilannettaan harrastamalla ja olemassa luonnossa. Terveellisiä marjoja ja villiyrttejä on metät ja pihat täynnä. Voi että esimerkiksi nokkoskeitto on hyvää ja terveellistä. On myös helppo valmistaa. Mutta eihän nämä joutoväki saa aikaan yhtään mitään. Työllistymisen eteen eivät ole ikinä mitään tehneet. Sitä olisi aikoinaan ollunna ammattikoulu monine linjoineen orimattilassa ja sieltä olisi jonkinlaiset eväät saanut työelämään.

      • Anonyymi

        Opettele kirjottaa pelle, sen jälkeen mene töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele kirjottaa pelle, sen jälkeen mene töihin.

        pelle ei ole vaikea sana kirjoittaa.
        Ei mulla muuta :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pelle ei ole vaikea sana kirjoittaa.
        Ei mulla muuta :)

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu!

        Voi kiitos :D

        Narkiksi olet kummallisen kiinnostunut kielenkäytöstä. Oletko ehkä äikänmaikka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kiitos :D

        Narkiksi olet kummallisen kiinnostunut kielenkäytöstä. Oletko ehkä äikänmaikka?

        En ole narkki enkä äikänmaikka. Seuraan näkemyksiäsi, kun niissä on sanomaa ja tunnetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pelle ei ole vaikea sana kirjoittaa.
        Ei mulla muuta :)

        Saitko hommattua töitä?
        Ei mulla muuta


    • Anonyymi

      Päivät nukutaan ja yöt valvotaan. Se on nykyhampin vuorokausirytmi. Ei siitä mitään tule jos jokainen asia on päälaellaan. Kyllä selkeä päivärytmi pitää olla. Ihmisen aikaan maate ja kukonlaulun aikaan ylös. Ainoastaan sunnuntaina voi hiukan pidempään maata punkan pohjalla. Sitten ruokarytmi. Mitenkähän se on näillä hampuuseilla? Tuskin on mitään rytmiä ja ravinto on mitä on. Juominen ja huumeet vaan näillä mielessä pyörii.

    • Anonyymi

      Muistatteko sen baarin siinä ihan sillan vieressä Erkontiellä. Siellä oli outo meininki ja portsari/vartija/järjestyksenvalvoja minultakin jopa kysyi henkkarit! Se oli outoa :D Tuskin olin alaikäisen näköinen ja mielestäni oli aika selkeää että paikassa käytettiin huumeita. Ironista ;P

      • Anonyymi

        Muistan sen baarin. Minultakin kysyttiin henkkareita. Tuskin minäkään olin alaikäisen näköinen. En edes käyttänyt huumeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan sen baarin. Minultakin kysyttiin henkkareita. Tuskin minäkään olin alaikäisen näköinen. En edes käyttänyt huumeita.

        Olkos se Erkon Pub silloin 2000 luvun lopulla? Kaupunkintaloa vastapäitte se paari.


      • Anonyymi

        Ajelitko sinisellä autolla pihaan? Syystä kysyivät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajelitko sinisellä autolla pihaan? Syystä kysyivät

        ...varsinkin jos ajoi suoraan sisään!


    • Anonyymi

      Edes elämän perusasioita eivät saa kuntoon.
      - Omasta puhtaudesta ja asunnon siisteydestä huolehtiminen
      - Raha-asioiden hoito. Laskut maksettava eräpäivään mennessä. Ja pankkitilillä oltava puskurirahaa pahan päivän varalle.
      - Harrastukset. Ei elämä voi olla edes suht normia jos ei ole harrastuksia.
      - Koulutus. Kouluja pitää käydä heti nuoresta alkaen niin pitkälle että alkaa olla komeaa tutteliä.
      - Päihteistä pidättäytyminen. Vain juhlamaljojen kallistus sallitaan.
      - Käytöstavat. Tervehdi, näytä iloista naamaa. Katso keskustelukumppania silmiin.

      • Anonyymi

        Senkö takia sinulla on ruttukulli? Mene töihin raato


    • Anonyymi

      PITKÄ JUTTU mm. TEINIEN HUUMEONGELMAAN LIITTYEN

      Käsittääkseni paljon alkoi ilmestyä ongelmia niiden jälkeen, kun 1. lapset "pakotettiin" päivähoitoon kotihoidosta ja kun 2. kouluihin tuli se inkluusio (mikälie?). Ne pitäisi lopettaa ja yrittää korjata jo tulleita ongelmia. Työympäristö on myös muuttunut sairaalloiseksi ja ihmistä uuvuttaa 24/7 some.

      Teineillä tuntuu aina joka aikakausina olevan vaikeaa, joten heidän kiukuttelujaan on turha yrittää estää. Heille voisi silti ohjata turvallisempia tapoja purkaa pahaa oloaan. Luulisin teinien (?) hajottaneen täällä paikkoja, koska heillä on paha olla. Onko heille enää jätetty mitään muutakaan tapaa? Jos hajottaminenkin estetään, mitä sitten käy?

      Palasin kotikaupunkiini ja kaikki oli täällä päässyt niin rempalleen että ihan ihmettelin. Teinit ovat silti ongelmien paras mittari, koska he VAIN reagoivat ympäröimäänsä yhteisöön. Jos he silti siirtyvät huumeisiin, niin en ihmettele kyllä ollenkaan! Minäkin "vanha hullu" ohjattiin vain ottamaan jotain hiton pillereitä! Tabuja vain naamaan kaikille? 1/4 suomalaisista käyttää mielialalääkkeitä. Miksi ihmeessä, kun en minäkään tarvitse?

      Olen mielisairas juu ja traumatisoitunut, mutta jopa traumaterapeutti oli sitä mieltä etten tarvitse lääkitystä ja siihen aikaan olin todella huonossa kunnossa. Kirjoitin tänne suomi24:ään jo että onko esimerkiksi sinne lavalle mentävä esiintymään, jos sitä ei pysty tekemään ilman päihteitä. Jos ei pärjää, niin haittaako se? Ehkä oma traumaterapia-taustani on auttanut minua etsimään niitä keinoja pärjätä ahdistuksen kanssa. Pärjätä sen kanssa, mitä ei voi kestää.

      Mielestäni nyky-yhteiskunta ei auta yhtään. Se jopa poistaa minulta jo-hyväksy-todettuja keinoja. Minä olen ollut aina työkyvytön, mutta tämä sairaalloinen työympäristö-koulu-some-mikälie-helvetti vaikuttaa minuunkin. Miksi tämä stressaava pakkoilmapiiri tungetaan kaikkien ongelmaksi. Mummot ja papatkaan ei saa olla rauhassa, vaan nekin KAIKKI pakoketaan someen. Siellä on haukuttu mummojen älykkyyttä, muttei koskaan huomioida että osa ei vain HALUA. Teinitkään ei halua. Moni pitää eroa somesta, koska on huomannut sen vahingolliseksi. Miksi ihmisiä vahingoitetaan ja ehdotetaan vain tabuja naamaan helpotukseksi? Tässä valossa en lainkaan ihmettele että huumeongelmat pahenee. Eihän täällä saada edes tätä laillista huumaamista kuriin. Kaikki sairaat ja terveetkin huumataan!

      Tuntuu älyttömältä olla täällä yksistään selvittelemässä ongelmia selvin päin.

      • Anonyymi

        Hyviä mielipiteitä. Asiaa kaikki ei muuta voi sanoa. Yhteiskunta on sekasin.


      • Anonyymi

        Hommahan menee sillai, että turpa kiinni vompatti ja mene töihin.

        Ei mulla muuta


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3797
    2. 209
      3058
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2594
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1475
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      176
      1388
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe