Rahastojen verotus...

Anonyymi-ap

Esim jos ostan talon, osakkeen, remppaan sitä vähän pidän muutaman vuoden ja myyn isolla voitolla ja en maksa valtiolle senttiäkään veroa...... Mut jos myyn esim asuntorahastoja joita pidän vaikka 7vuotta niin menee30 prossaa veroa voitosta plus lunastuskulut... Vöhän hullun kurista verottamista Jos vertaa oman asunnon ja rahastojen verotusta..

14

354

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei nyt ymmärrät väärin.
      Ei riitä että pitää asunnon 2 vuotta, sinun täytyy asua asunnossa 2 vuotta.
      Se siis tulee olla sinun vakituinen asunto kahden vuoden ajan.

      Miten sinä asut asuntorhastossa 2 vuotta?

      • Anonyymi

        tuolla asumisella ei ole mitään merkitystä muutakuin että on myyntivoittojen veronkiertoa ...satojamiljoonia valtio menettä verotuloja myyntien verokeplotteluiden takia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuolla asumisella ei ole mitään merkitystä muutakuin että on myyntivoittojen veronkiertoa ...satojamiljoonia valtio menettä verotuloja myyntien verokeplotteluiden takia...

        No mutta tuotahan se aloittaja ihmetteli, siis ainoa ero verovapaan oman vakituisen asunnon ja asuntorahastosijoituksen myymisessä.

        Kun kerta se mahdollisuus on että vakituisen asunnon saa 2v jälkeen myydä verovapaasti niin ei se mitään verokeplottelua ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta tuotahan se aloittaja ihmetteli, siis ainoa ero verovapaan oman vakituisen asunnon ja asuntorahastosijoituksen myymisessä.

        Kun kerta se mahdollisuus on että vakituisen asunnon saa 2v jälkeen myydä verovapaasti niin ei se mitään verokeplottelua ole.

        100.000voittoa...työssäkäynti on harrastus.
        Uutta vaan putkeen ja taas 100.000... Jos ostaisin viisi osaketta ja asuinin aina yhdessä parivuotta ja remppaisin ja myisin.. Kymmenessä vuodessa hyvä tili..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100.000voittoa...työssäkäynti on harrastus.
        Uutta vaan putkeen ja taas 100.000... Jos ostaisin viisi osaketta ja asuinin aina yhdessä parivuotta ja remppaisin ja myisin.. Kymmenessä vuodessa hyvä tili..

        Mistä saa 100 000€ voittoa?
        Nytkin asuntojen hinnat sukeltaneet joten rempan jälkeen hyvällä tuurilla saa materiaalit takaisin.
        Itse remppasin pari vuotta sitten vanhan ok talon.
        Sain ruhtinaallisen 30 000€ voittoa ja kun en asunut siinä niin verottaja vei 9600€.
        Vaikka olisin saanut tuon verottamana niin vapaa-aikana tehtynä tuo remontti lähes vuoden kesto tekee siitä järjettömän.
        Käsi pystyyn kuka tekisi vuoden ylitöitä kaikki vapaapäivät ja saiai siitä 30 000€ vuodessa.

        Voin sanoa ettei se raha ilmaiseksi tullut.
        Jos teetätää remontin ulkopuoliselle niin ei siinä voittoa tehdä.


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🍑 ­N­­y­m­f­­­o­­­m­­­a­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17859179X

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Rahastojen verotuksessa ei ole mitään pielessä. Oman asunnon verotuksessa on.

      • Anonyymi

        varsinkin myyntivoittojen,,,osa rakentaa ja remppaa monta taloa elämänsä aikana ja myy aikaiajoin mehevällä summalla..


    • Anonyymi

      Eikö saa mitään vöhennyksiä kun lunastaa voitot, esim merkintäkulut ja hallinnointikulut,lunastuspalkkio, eikö näistä saa mitään vähennyksiä kun myy rahaston voitolla., valtio nappaa voitoista 30 % jääkö näistä mitään voittoa loppupeleissä..?

    • Anonyymi

      Viesti kaikille ketkä ovat vaarassa ajautua ahneuden syntiin:

      "Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi". Ja hän puhui heille vertauksen sanoen: "Rikkaan miehen maa kasvoi hyvin. Niin hän mietti mielessään ja sanoi: 'Mitä minä teen, kun ei minulla ole, mihin viljani kokoaisin?' Ja hän sanoi: 'Tämän minä teen: minä revin maahan aittani ja rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken eloni ja hyvyyteni; ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; nauti lepoa, syö, juo ja iloitse'. Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?' Näin käy sen, joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä." Luukas 12:15-21

      Miten pääsemme Taivaaseen kuoleman jälkeen?

      Jumala odottaa voidakseen olla Sinulle armollinen. Hänellä on hyvä tahto Sinua kohtaan. Jeesus on Hyvä Paimenemme, ”Tie, Totuus ja Elämä”. Hän sovitti ristillä syntimme ja avasi näin meille oikean koti-tien. ”Se on täytetty!”

      Ajallisen elämän loputtua meitä odottaa ikuinen kirkkauden valtakunta: ”Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.” Room. 6:23.
      ”Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.” Apt. 4:12.
      ”Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman ja oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat Hänen Nimeensä.” Joh. 1:12.

      Jeesus on Ainoa Pelastaja ja syntien sovittaja!
      Ei ole muuta mahdollisuutta päästä Taivaaseen. Ihmisen oma hyvyys tai mm. uskonnot yms. ideologiat eivät voi pelastaa ihmistä. Vaikka olisit miten hyvä ihminen tahansa ja hyväntekeväisyysjärjestöjen jäsen sekä kuuluisit parhaiden uskontojen jäsenrekistereihin, mutta Jeesus puuttuisi elämästäsi, et voisi päästä perille. Ei ole niin hyvää ihmistä, etteikö hän tarvitsisi ristin sijaisuhrin kautta saatavaa pelastusta; eikä ole niin pahaa ihmistä, ettei Jeesus voisi häntä armahtaa. Jeesuksen veri puhdistaa synnistä jokaisen parannukseen nöyrtyvän ja katuvan syntisen. Hänen sijaisuhrinsa on ainoa mahdollisuutemme. Saamme ottaa vastaan valmiin pelastuksen, Jumalan armon. ”Jumalan työtovereina me kehotamme teitä ottamaan vastaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sanoohan hän: ”Sopivalla ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut.” Nyt on sopiva aika, nyt on pelastuksen päivä.” 2 Kor. 6:1-2. Ja seuraavana on vuorossa kasteelle tuleminen. Apt. 2:41.

      Vain uskoon tulleet pääsevät Taivaaseen. ”Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. ” Mark. 16:16. Elämämme paras asia on saada tulla Jumalan lapseksi. Ja tämän elämän aikana meille riittää nimemme kuuluminen elämän kirjaan Taivaassa. Luuk. 10:20.

      Johannes 11:25-27 “Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?” Hän sanoi hänelle: ”Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan”.”

      Lue lisää: https://tinyurl.com/2xj5mmp5

      • Anonyymi

        Viesti on tarkoitettu toki kaikille. Rahan-ahneus on tosin nykyään varsin yleinen synti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viesti on tarkoitettu toki kaikille. Rahan-ahneus on tosin nykyään varsin yleinen synti.

        Rahanahneus?
        Olen kuullut kun minua on syytetty siitä että ajatelen vain rahaa, melkein samaan hengenvetoon vaadittiin antamaan rahaa.
        Rahan ahneudesta syytetään menestyviä mutta rahanahneita on lähes kaikki tukea saavat.
        Aina pitäisi saada lisää rahaa, mikään rahamäärä ei riitä.

        Onko se raha ahneutta jos suunnittelee oman ehtooelämänsä siten ettei tarvitse kurjuudessa elää?
        Vai onko se rahanahneutta että vaatii muilta rahaa että voi elää mukavasti?

        Eli mikä on oikeasti rahanahneus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahanahneus?
        Olen kuullut kun minua on syytetty siitä että ajatelen vain rahaa, melkein samaan hengenvetoon vaadittiin antamaan rahaa.
        Rahan ahneudesta syytetään menestyviä mutta rahanahneita on lähes kaikki tukea saavat.
        Aina pitäisi saada lisää rahaa, mikään rahamäärä ei riitä.

        Onko se raha ahneutta jos suunnittelee oman ehtooelämänsä siten ettei tarvitse kurjuudessa elää?
        Vai onko se rahanahneutta että vaatii muilta rahaa että voi elää mukavasti?

        Eli mikä on oikeasti rahanahneus?

        "Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa." Matteus 6:24

        Rahan himo on kaiken pahan juuri:

        "Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen. Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla." 1 Tim. 6:9-10

        Ette tiedä mitä huomenna tapahtuu. Savu te olette joka hetkisen näkyy ja sitten haihtuu. Onko kenties huomenna viimeinen elinpäivä? Ainoastaan Jumalassa on turva. Tärkeintä on saada synnit anteeksi ja pelastua pimeyden vallasta Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan valtakuntaan. "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi!".

        Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä! Jeesus kärsi sinulle kuuluvan rangaistuksen, kun hän kuoli meidän edestämme ristillä ja nousi kuolleista kolmantena päivänä. "Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme." Jes. 53:9

        Syntien anteeksisaaminen ja pelastuminen turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee on äärettömän hieno lahja. Jos joku ei ota vastaan Jeesusta Herraksi ja Vapahtajaksi ennenkuin poistuu tästä maailmasta, ei hänellä ole iankaikkista Elämää.
        "Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä." 1 Joh. 5:12-13

        ”Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.” Joh. 8:36

        Saat pyytää Häneltä syntisi anteeksi. Hän on kärsinyt sinulle kuuluvan rangaistuksen. Hän tahtoo armahtaa sinut. Ota siis vastaan Jeesus ja Hänen pelastustekonsa ja anna elämäsi Hänelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa." Matteus 6:24

        Rahan himo on kaiken pahan juuri:

        "Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen. Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla." 1 Tim. 6:9-10

        Ette tiedä mitä huomenna tapahtuu. Savu te olette joka hetkisen näkyy ja sitten haihtuu. Onko kenties huomenna viimeinen elinpäivä? Ainoastaan Jumalassa on turva. Tärkeintä on saada synnit anteeksi ja pelastua pimeyden vallasta Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan valtakuntaan. "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi!".

        Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä! Jeesus kärsi sinulle kuuluvan rangaistuksen, kun hän kuoli meidän edestämme ristillä ja nousi kuolleista kolmantena päivänä. "Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme." Jes. 53:9

        Syntien anteeksisaaminen ja pelastuminen turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee on äärettömän hieno lahja. Jos joku ei ota vastaan Jeesusta Herraksi ja Vapahtajaksi ennenkuin poistuu tästä maailmasta, ei hänellä ole iankaikkista Elämää.
        "Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä." 1 Joh. 5:12-13

        ”Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.” Joh. 8:36

        Saat pyytää Häneltä syntisi anteeksi. Hän on kärsinyt sinulle kuuluvan rangaistuksen. Hän tahtoo armahtaa sinut. Ota siis vastaan Jeesus ja Hänen pelastustekonsa ja anna elämäsi Hänelle!

        Raamatun näkemys työstä on tasapainoinen. Se kannustaa ahkeruuteen ja tuomitsee laiskuuden (Sananlaskut 6:6–11; 13:4).
        ”Ihmiselle ei ole mitään parempaa kuin että hän syö ja juo ja antaa sielunsa nähdä hyvää kovan työnsä vuoksi.” (Saarnaaja 2:24.)
        Uutteran työnteon jälkeen tällaiset hetket ovat erityisen nautittavia. Lisäksi kun hankimme oman toimeentulomme, itsetuntomme vahvistuu ja saamme osaksemme toisten, myös oman perheemme, kunnioituksen (2. Tessalonikalaisille 3:12).

        Tuossa nyt alkuun.

        Nykyään väännetään jopa raamatun kirjoitukset itselle sopiviksi.
        Nykyään määritellään rahanahne sellaiseksi joka tekee työtä pärjätäkseen vaikka se raamatun mukaan on oikein.
        Raamattu sen sijaan tuomitsee laiskottelun ja muiden siivellä elämisen.

        Itse olen elänyt elämäni niin että olen saanut hankittua omakotitalon sekä eläketurvaa varten sijoitusasuntoja.
        Toisten mielestä olen rahanahne kun en ole 100 000€ velkaa ja ulosotossa.
        Mielestäni olen suunnitelmallinen ja toiminut taloudellisesti järkevästi jättäen väliin ne uudet mersut ja bemarit ja pröystäilevän elämän.
        En käy ravintoloissa, en muutenkaan käytä juuri alkoholia, en tupakoi vaan systemaattisesti kerännyt varoja vanhuuden päiville.

        Eli palataan uudelleen siihen rahan ahneeseen.
        Olenko ahne kun en romuta eläketurvaani ja anna niille jotka eivät viitsi tehdä mitään oman tulevaisuutensa eteen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1478
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe