Kambodza on mahdollisuus

Anonyymi-ap

Kambodza on mahdollisuus kenellä siihen on velkojen suhteen mahdollisuus. Minulle kävi nyt niin, että jouduin olemaan kolme yötä sairaalassa. Minulla on näitä perussairauksia. Otettiin testejä pissasta lähtien ja kuvattiin ja sydänfilmit sun muut monta putkea verta jne. Normaali tutkimus oikeastaan mitä Suomessa oli myös... Vaihdettiin lääkitys ja arvaatteko mitä maksoi. Minulla ei ole vakuutusta !

Hintaa tuli 439 Dollaria ja sain kuukauden lääkkeet mukaan. Tämän vuoksi ei kannata kovin pelätä sitä sairastumista. Toki tapaturma vakuutus on hyvä olla.

Ei elämä ole täällä yhtään vähäisempää, kuin siellä Suomessa ja aivan samat asiat täällä saa. Ei tarvitse myöskään turhaa jonottaa ja kuolla jonoissa. Kaikki toimi hyvin.

Tuossa huomasin, että minua ei ole yhtään kiinnostanut mikään kääriä tai jääkiekko ja se tarkoittaa, että minulla ei ole mitään saastaa enää sydämessä. Katsoin kyllä Rallia, koska autot on minua kiinnostanut koko elämän. Mutta en ajatellut sitä sillä tavalla vaan, että miten hyvin ammattilainen sen hoitaa.

Aion myös lapsiani tukea asumaan ja elämään täällä, kunhan noista maista pääsen eroon. Älä viitsi ryhtyä puhumaan politiikkaa siitä suomestasi ja suomalaisestasi. Kyllä täällä elää ihmisiä ihan yhtä lailla kaikkialta maailmassa. Tänäänkin juttelin kaverin kanssa joka on muuttunut tänne Saksasta ja hän kanssa kertoi omista sairauksista... Eläkeläinen.

Terassilla kävin syömässä joe rannalla/rantakadulla Kreikkalainen salaatti ja kaksi Cappuccinoa ja kolmen pallon-annos kahvi jäätelöä ja jäillä pari Schweppes soodaa... Hintaan 9 euroa. Siinä istuskelin pari tuntia ja nautin elämän ja luonnon kauneudesta. Siinä on ihana istua, kun tuulee ja se tulee kivasti kasvoille.

Minkä ihmeen takia pitää huomaa niiden kärsiä, jotka voisivat muuttaa parempaan. Katsokaa asuntoja netistä vaikka cheap apartments in Kampot ja Kambodza. Myös face ja tube. Ei täällä ole sellaista mitä siellä luullaan ja katsokaa. Sairaala oli Sonja kill memorial hospital.

Suosittelen lämpimästi ja taksit toimii todella edullisesti. Asunnon voi jokainen katsoa tarpeen mukaan. Nyt on internet aika ja kaikki toimii, kuten Suomessa ja paremmin. Täällä ei netti maksa myöskään mitään ihmeitä ja on ilmainen monessa paikassa. Pankki ei peri maksuja ja kaikki on hyvin. Mutta niin kaunista ja niin kaunista. Minä olen uskovainen ja vahvasti ja olen kertonut lapsille, että minut saa tuhkata täällä, vaikka millaisessa uunissa. Tuhkat pitää levittää täällä luonnon kauniiseen paikkaan, jotta muistatte, että kaunis on elämä.

En ole kenellekään katkera ja ole päättänyt unohtaa kaikki ja en halua kantaa mitään taakkaa ja anteeksi olen antanut kaikille ja anteeksi annan. Myös omat tekoni olen pyytänyt anteeksi. Valtiolta ja kunnalta ei voi pyytää anteeksi, koska ne eivät ole todellisia. Näin jumalan näkökulmasta.

Sielun rauha tulee täällä monen osaksi, kun ympärillä ei ole poliittista paskaa ja valtio. Mietin myös, että täällä todella ajelee pikku pojat ja tytöt 125 kuutioisilla scootereilla ja kaikki kuitenkin ajaa hyvin rauhallisesti ja asiallisesti pääsääntöisesti. MIKSI ? Koska jokaisella on vastuu omasta elämästä ja omaisuudesta. Mielenkiintoinen havainto. Ei täällä kytätä mitä joku tekee tai jättää tekemättä. Käytös ihmisillä on myös hyvä. Siellä se on laki varkaus ja kyttäys ja pahuutta. Viina on halpaa ja ilmaista, mutta harvoin kukaan sitä viinaa täällä niin juo. Ei ole aikaan eikä paikkaan sidottu. Ei sillä ole arvo jos se on ilmaista liki. Ei täällä tarvitse yksinoloa pelätä ja tuntea. Täällä ihmiset on erilaisia ja voit nauttia elämästä. Laskekaa siellä, että kuinka kauan olette siellä yksin ja neljän seinän sisällä jota täällä ei tarvitse olla... Tämä kirjoitus on jokaiselle henkilökohtaisesti tällä palstalla... Pahuus ja valtio yrittää puhua toisten suulla.

183

1745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Me kun täällä jo ajateltiin,että olet tullut järkiisi ja lopetti tänne kirjoittelun mutta ei,siis vain kolme yötä sairaalassa.Voihan v....

      • Anonyymi

        Minä luulin, että myrsky olis vienyt koko ukon, siellähän oli niitä hirmumyrskyjä.
        Mutta ei, taas sama laulu jatkuu, ja jatkuu……


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä luulin, että myrsky olis vienyt koko ukon, siellähän oli niitä hirmumyrskyjä.
        Mutta ei, taas sama laulu jatkuu, ja jatkuu……

        "sama laulu jatkuu"

        MIksi luet niitä lauluja? Itse luen tältä ambomaalaiselta vain alle viiden rivin kirjoitukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "sama laulu jatkuu"

        MIksi luet niitä lauluja? Itse luen tältä ambomaalaiselta vain alle viiden rivin kirjoitukset.

        En minäkään niitä kokonaan lue, yhden , kun on lukenut, se riittää, koska muut on toistoa.


    • Anonyymi

      Kyllä minä olen TK-eläkkeellä. Minulla on sairauksia jo Suomesta. Ei tänne ihan ilman sairauksia voi tulla TK-eläkkeelle. Vanhuus ei tule myöskään yksin.

      • Anonyymi

        Pää sulla on pipi


    • Anonyymi

      Eilen ostin hedelmiä kauppiaalta vesimelonin pyysi noin 0,60 euroa kilo. Tänään aamiaiseksi pistein osan taas siitä poskeen ja iltapalan loput. Kanan munat keitin juuri ja uskokaa tai älkää, mutta vedenkeittimellä saa parhaat kananmunat. Se on totta, että täällä ei saa silliä kananmuna leivän päälle kovin helposti. Siinä voisi olla liiketoimi kun Pohjoismaalaiset täällä lisääntyy. Ruotsista saa varmaan kallesta ja Abbaa ensimmäisenä. Pattayalla taitaa kaikki jo löytyä. Ruisleipää täällä on jo jonkinlaista saksalaisesta leipomosta ja toki Ranskan eri leipiä ja patonkeja joka paikassa.

      Tom yum Kung eli Thaimaan mereneläviä keittoa löytyy todella hyvin ja eri nuudeli soppia. Lihaa ja perus vihanneksia on hyvin tarjolla. Banaanit ei myöskään hirveitä maksa, kuten ei myöskään paikalliset hedelmät, joita on paljon.

      Pastoja ja pizzoja löytyy paljon. Mutta niissä on hirveesti laatueroja Suomessa oli se kotipizzxxx, jota en syö ja sitten oli pari hyvää paikkaa Helsingissä. Laatuerot on suuret myös täälläkin. Sitten kun se menee kinkku ja pihvi linjalle, niin tulee näitä elintaso sairaus ongelmia. Muistakaa syödä monipuolisesti ja säännöllisesti. Kun muutatte Kambodzaan. Salaatit peliin ja se on ollut ihan turvallista ja salaatteja on monen moista. Tuoreus näkyy, kun se on vähän sillä lailla kimmoisa eikä laahistunutta, eikä limaisuutta näy.

      Minulla ei ole ollut mitään ruokamyrkytyksiä tai vastaava huonosta ruuasta ja kaikki keitetty on periaatteessa turvallista sen suhteen. Käsien pesua harrastan rutiinin omaisesti usein ja leikkaan kynnet usein. Ruokapaikat kannattaa valita niin, että missä on paljon ihmisiä, niin niissä on ruuan kierto kovaa ja varmasti pitävät kiinni laadusta.

      Tämän Kampotin läheisyydessä on kolme isoa suurkaupunkia missä voi käydä ostoksilla ihan julkisilla busseilla 7 - 38 Dollaria suuntaan ( Bangkok, Phnom Penh, Saigon ), Kiina on myös lähellä, josta voi käydä ostamassa kopio Rolexin. Monipuoliset on valikoimat Filippiinejä ja muita kivoja unohtamatta.... Ette kyllä pitkästä

      • Anonyymi

        Blaaa, blaaa, blaaaa..


      • Anonyymi

        Ei me tulla sinne koskaan.


    • Anonyymi

      Suomessa tuo 3 sairaalapäivä maksaa korkeimmillaankin alle 150€. Pääsääntöisesti alle. Vakuutuksen toki voi ottaa täälläkin hintaan muutamia kymppejä/vuosi ja siitä ylöspäin….

      Sairaalareissuun jälkeen täällä voi käydä syömässä buffetlounaan ravintolassa siinä kympin nurkilla, joskus alle, mutta useinmiten euron pari yli.

      • Anonyymi

        Noihin ’kympin nurkilla’ oleviin buffetlounaisiin Suomessa kuuluu poikkeuksetta alkuruoka, usein keitto, laaja ja monipuolinen salaattipöytä, pari pääruokavaihtoehtoa (kala, liha) juomat (maito, vesi, mehu kotikaljaa) jälkiruoka, kahvi. Ruokaa voi syödä niin paljon kuin vatsa kestää.
        Usein vielä eläkeläiset saavat alennusta.
        Minä ole useinkin valinnut vain salaattiloounaan tai keittolounaan eli ilman pääruokaa. Ne riittää mukavasti eläkeläiselle. Silloin hinta onkin jotain 7-8€.

        Lounaatkin voi kesäaikaan useissa paikoissa syödä terassilla, jos haluaa. Ja mikä parasta täällä ei ole niitä 40 asteen lämpötiloja eikä ilma ole hiostavaa. Joskus 30 menee rikki ja saattaa olla vähän hiostavaakin, mutta silloin useinmiten tuleekin valittua sisätilat.


    • Anonyymi

      Täällä on noita korean buffet ravintoloita, kuten Thaimaassa. Kyllä kunnon pizzasta täyttää ja tiedän yhden paikan missä jää aina pari viipaletta syömättä. Pizzat maksaa noin 5 - 8 dollaria. Mutta ei se minusta ollut kallista käydä sairaalassa ja palvelu pelasi hyvin. 439 dollaria eli 400 euroa aika tarkalleen 3 yötä. Sekä siihen sai ilmaiset lääkkeet kuukaudeksi. On se siihen nähden, että teiltä varastetaan sen varjolla rahaa jokaisesta palkasta. Se on halpaa.

      Asiasta toiseen, kun asuu täällä, niin tulee kokeiltua eri ruokia ja ravintoloita pitkin ja poikin. Minä itse olen aika kranttu ruuan suhteen ja monesti se on ensimmäinen ja viimeinen kerta. Suomessa oli sama tämän kotipizzxxx kanssa ja kun tiedän mitä tilaan ja mitä saan, niin on helppo vertailla. Ei Helsingissä ole montaa hyvää pizzeriaa joku pizza taksxx oli aikoinaan hyvä ja Kannelmäessä yksi pikku pizzeria oli hyvä ja suosittu.

      Kerroin, kun mietitte ruokia täällä, niin täällä on myös samaten, että on surkeita ja on todella hyviä. On ihan turha väittää, että joku ruoka on pahaa kaikki, sillä niin kuin on huonoja viinejä ja hyviä viinejä, niin niissä on todella huima ero. Mietin nuoruudessa, kun äiti laittoi ruokaa ja hänellä oli hyviä aineksia, mutta ei hän osannut valmistaa niistä herkullista, toki syötävää nykyisellä minun asteikolla. Ei siellä teidän linnan juhlissa ole ruuat mitään ihmeitä, vaan ne on valmistettu oikein ja oikealla tavalla.

      Sitten puhun tästä tupakanpolton lopettamisesta. Ei sitä polttamista voida lopettaa lailla ja kiristyksellä, siitä jäisi vain karvas maku suuhun jos joku yrittää lailla ja valtiolla sitä lopettaa. Kaikki paheiden lopettaminen lähtee mielestä ja tahdosta hallita omaa itseään. Turha yrittää purukumilla tai muulla vastaavalla myös. Se on tiedostettava ja sille ei tule antaa arvoa sinun omassa elämässä. Antaa toisten polttaa ja silloin jos se ei sinua häiritse, niin olet päässyt siitä eroon. Sama koskee myös sitä, kun tänne muutatte, niin olut ja viina on naurettavan halpaa siitä pääsee eroon, kun mielenne on voittanut sen, samoin kuin tupakan. Kun sille ei anna mitään arvoa elämässä. Samoin on myös kannabikset ja muut ja kokeilkaa toki ja tarkkailkaa mitä te siitä oikeasti saatte. Niin te tiedätte ja ette välitä siitä enään.

      Monet asiat valtio tekee lailla ja säännöillä ja kiristyksillä himoittaviksi ja näin koukuttaa teitä paheisiin. Kaikki on olleet jo tuhansia vuosia maailmassa. Se on ihmisessä aina päällimmäisenä, että kukaan Ei hypi niskanpäälle lailla ja säännöillä. Valinnan täytyy tulla ihmisen vapaasta tahdosta. Kun täällä katsoo elämää, niin ihmisissä on empatiaa toisia kohtaan ja tämä ohjaa myös käytöstä. Ei täällä olla heti varastamassa ja kiristämässä ja pahoinpitelemässä, kun on valtion lupa siihen. Ei ravintoloissa ja baareissa ole mitään portsareita tms. Väkivaltaa ei ole juuri ollenkaan jostain syystä. Mutta oletan, että täällä kunnioitetaan persoonia. Ei rotua ei lippua ei ylempää ei alempaa.

      Se kun täällä elää, niin täällä ei ole huolia juuri mistään. Edullisuus luodaan tehokkuudella ja mopoilla ja vapaalla kaupalla ilman veroja. Kimppa kyydit on kivoja ja edullisia.

      • Anonyymi

        Miten se kehitysmaa pysyy pystyssä, jollei kukaan maksa veroja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se kehitysmaa pysyy pystyssä, jollei kukaan maksa veroja .

        Kehitystukirahoilla, joita rikkaat maat antaa.


    • Anonyymi

      Tansania on vielä parempi mahdollisuus!

      • Anonyymi

        Voi olla.
        En tiedä siitä juuri mitään. Afrikan maissa on varmasti myös edullisia ja kauniita paikkoja. Miten he suhtautuvat Länsimaalaisiin? Viisumi käytäntö ja muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla.
        En tiedä siitä juuri mitään. Afrikan maissa on varmasti myös edullisia ja kauniita paikkoja. Miten he suhtautuvat Länsimaalaisiin? Viisumi käytäntö ja muut.

        Katsoin videoita tuosta Tansaniasta. Jotenkin vaikuttaa hiukan kehittymättömältä, kun vertaa Kambodzaan, ainakin tuo ranta kohde. Ei löydy myöskään kovin paljon " not so many retirement videos "

        Hintataso on kyllä kohdallaan. Kerro toki lisää asiasta ja varmasti kaikki on kiinnostuneita. Vaikuttaa enemmän turisti, kuin eläkeläis kohteelta. Onhan minulla aikaa katsoa videoita ja käydä katsomassa myös.

        Kampotissa nyt on paljon eläkeläisiä ja yleensä Kambodzassa myös. Filippiineillä myös on eläkeläisiä paljon. Thaimaa alkaa olemaan liian kallis ja pyrokraattinen myös. Tästä on nyt kuitenkin hyvät yhteydet moneen paikkaan edullisesti.

        Se on kyllä totta, että ei ole mitään järkeä jäädä Suomeen eläkkeellä jos on vain veloista vapaa. Tietenkin pitää olla jokseenkin terve ja omillaan toimeen tuleva. Vuoden viisumi tänne maksaa 270 euroa yli 55 vuotiaalta. Mitään ei tarvita muuta, kuin ikä ja raha 270 euroa. Pelottaako jos pelottaa, niin kerro ja sitä varten me olemme palstalla.


      • Anonyymi

        Albania erittäin edullinen maa ja on Euroopassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin videoita tuosta Tansaniasta. Jotenkin vaikuttaa hiukan kehittymättömältä, kun vertaa Kambodzaan, ainakin tuo ranta kohde. Ei löydy myöskään kovin paljon " not so many retirement videos "

        Hintataso on kyllä kohdallaan. Kerro toki lisää asiasta ja varmasti kaikki on kiinnostuneita. Vaikuttaa enemmän turisti, kuin eläkeläis kohteelta. Onhan minulla aikaa katsoa videoita ja käydä katsomassa myös.

        Kampotissa nyt on paljon eläkeläisiä ja yleensä Kambodzassa myös. Filippiineillä myös on eläkeläisiä paljon. Thaimaa alkaa olemaan liian kallis ja pyrokraattinen myös. Tästä on nyt kuitenkin hyvät yhteydet moneen paikkaan edullisesti.

        Se on kyllä totta, että ei ole mitään järkeä jäädä Suomeen eläkkeellä jos on vain veloista vapaa. Tietenkin pitää olla jokseenkin terve ja omillaan toimeen tuleva. Vuoden viisumi tänne maksaa 270 euroa yli 55 vuotiaalta. Mitään ei tarvita muuta, kuin ikä ja raha 270 euroa. Pelottaako jos pelottaa, niin kerro ja sitä varten me olemme palstalla.

        Ketkä me, yksin sinä siellä rekrytoit ihmisiä muuttamaan rutiköyhään hehitysmaahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Albania erittäin edullinen maa ja on Euroopassa.

        Albania on paljon hehittyneempi, kun joku Kambodza.


    • Anonyymi

      Minä ainakin tykkään täällä Kambodzassa olla. Tämä on hyvä tukikohta jos tykkää matkustaa ja suhteellisen edullinen myös. En puhu suomen hintatasosta se on ihan omassa Statosfäärissä.

      Mutta verraten Laoon ja Vietnamiim ja Thaimaahan esim.

      Mikä niin, kuin pelottaa siinä, että vaihdat elämän parempaan elämiseen ja muutat pois Suomesta? Minä myin heti kaiken irtaimen mitä oli ja muutin pois Suomesta, kun pääsin eläkkeelle. Mutta minun oli paljon helpompi se toteuttaa, koska olin ollut Thaimaassa ja olin ainoastaan kuullut Kambodzasta. Totesin, että tänne jään.

      • Anonyymi

        Minä ainakin tykkään täällä Suomessa olla. Tämä on hyvä tukikohta jos tykkää matkustaa ja suhteellisen edullinen myös minulle .En puhu Kambodzan hintatasosta se on ihan omassa Statosfäärissä siellä kehitysmaassa.

        Mutta verraten Norjaan , Ruotsiin ja Tanskaan esim.

        Mikä niin, kuin pelottaa siinä, että vaihdat elämän huononpaan elämiseen ja muutat pois Suomesta? Minä en myy taloani enkä mökkiäni mitä olen jo työssä ollessani hommannut pysyn Suomessa , kun pääsin eläkkeelle. Mutta minun oli paljon helpompi se toteuttaa, koska olin ollut Thaimaassa mikä oli ihan paska maa ja olin ainoastaan kuullut Kambodzasta joka on rutiköyhä kehitysmaa Totesin, että tänne jään koti-Suomeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin tykkään täällä Suomessa olla. Tämä on hyvä tukikohta jos tykkää matkustaa ja suhteellisen edullinen myös minulle .En puhu Kambodzan hintatasosta se on ihan omassa Statosfäärissä siellä kehitysmaassa.

        Mutta verraten Norjaan , Ruotsiin ja Tanskaan esim.

        Mikä niin, kuin pelottaa siinä, että vaihdat elämän huononpaan elämiseen ja muutat pois Suomesta? Minä en myy taloani enkä mökkiäni mitä olen jo työssä ollessani hommannut pysyn Suomessa , kun pääsin eläkkeelle. Mutta minun oli paljon helpompi se toteuttaa, koska olin ollut Thaimaassa mikä oli ihan paska maa ja olin ainoastaan kuullut Kambodzasta joka on rutiköyhä kehitysmaa Totesin, että tänne jään koti-Suomeen.

        Hyvä Provo.. mutta olisit laittanut vielä perusteluita. Panetella kyllä voi ja yhden turisti matkan perusteella oppaan johdolla ei todellakaan voi päätellä mitään jos vielä matka on ollut Phukettiin. Mitä Phuketissa on muuta, kuin turisteille suunnattuja palveluita. Samoin on koko Kanarian saaret.

        Asuminen hyvässä asunnossa Kambodzassa on todella edullista ja jos vertaa Helsingin Stadin kämppien lääviin, niin sillä vuokralla, niin luulis kuuluvan jo täysihoito siivouksineen. Siis jos siellä maksaa yli tuhat euroa kuukaudessa vuokraa, niin se on oikeasti 40 euroa päivässä ja siihen pitää kuulua jo siivous ja aamiainen nyt ainakin. Katso mitä saa hotelli.cox sivuilla ihan missä päin Eurooppaa tai Aasiaa tahansa ... En takuulla valehtele. Ota huomioon, että joka kymmenes yö on ilmainen.bonus.

        Eläkeläinen oletko hullu jos asut Stadissa vuokralla.
        Sairauksien puolesta voin suositella Kreikkaa tai Portugalia, kuten tubella kerrotaan... Olet EU-n kansalaisen ja voit muuttaa täysin oikeuksien Porttusengaliin esim.

        Nyt valtio kiristää taas teiltä elämisestä ja varastavat teiltä suoraan ruuasta 1 % indeksi leikkauksella. Eivät myöskään korjaa verotusta indeksin mukaisesti joten varkaus voi olla liki 3 %. Mitä kommunismi sosiaali tekee Stadin kämppien vuokralle ... Nostaa 10 %.... Sitten naamottaa suu vaahdossa, kuinka paljon he maksavat ja kuinka suuren rikoksen joku tekee.

        En minä ole teitä täällä haukkumassa tai solvaamassa, vaan olen Kristitty ja yritän auttaa monia pois ahdingosta ja moni pelkää ottaa sitä askelta ja olisi hyvä jos Espanjan eläkeläiset myös kirjoittaisi miksi muuttivat ja miten elämä nyt on. Onhan se se selvä jos vuokra ja kulut on alhaisempia, niin käteen jää enemmän. Kambodzassa varmasti keski kulu asumiseen sama, kuin monella Suomessa nyt menee noin 150 euroa. Sen jälkeen kaikki loppu on sinun käytettävissä mihin tahdot. Ateria ravintolassa kunnollinen maksaa noin 4 - 5 euroa. Sitten aamiainen ja illallinen itse. Tulee noin alle 10 euroa päivä ja ruuan suhteen olet kylläinen alle 300 euroa kuussa. Yhteensä peruskulut noin 500 euroa kuussa. Lopuilla juo kahvia tai harrasta mitä tahdot. Tämä on Fakta. Kambodzassa on Passapp järjestelmä ja tilaat tuk tukin tai minkä vain, niin näet hinnat etukäteen ja voit maksaa netissä myös jos tahdot liikkua ja matkustaa tai mennä minne vaan.

        Asuntoja löytyy monesta paikasta... Face ja monia netti palveluita... Maksaa kannattaa aina pankin Appien kautta, niin siitä jää merkintä aina. Älä kuitenkaan maksa ennen näkemättä mitään. Joten paikan päälle ja ensin hotelli ja se on kahdelta henkilöltä alle 20 euroa vrk. Ei suomen vuokratasoa.

        Täältä ei puutu mitään mitä Suomessa ei olisi. Ethän sinä siellä edes pääse lääkärille jos tarvii jos ei ole vakuutusta. Sillä toki yritetään estää eläkkeelle pääsyä ja yleensä hoitoon pääsyä. Ei ne halua, että elät siellä ja viet heidän rahojaan. Siksi pyrokratia ja ensiavun viive.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Provo.. mutta olisit laittanut vielä perusteluita. Panetella kyllä voi ja yhden turisti matkan perusteella oppaan johdolla ei todellakaan voi päätellä mitään jos vielä matka on ollut Phukettiin. Mitä Phuketissa on muuta, kuin turisteille suunnattuja palveluita. Samoin on koko Kanarian saaret.

        Asuminen hyvässä asunnossa Kambodzassa on todella edullista ja jos vertaa Helsingin Stadin kämppien lääviin, niin sillä vuokralla, niin luulis kuuluvan jo täysihoito siivouksineen. Siis jos siellä maksaa yli tuhat euroa kuukaudessa vuokraa, niin se on oikeasti 40 euroa päivässä ja siihen pitää kuulua jo siivous ja aamiainen nyt ainakin. Katso mitä saa hotelli.cox sivuilla ihan missä päin Eurooppaa tai Aasiaa tahansa ... En takuulla valehtele. Ota huomioon, että joka kymmenes yö on ilmainen.bonus.

        Eläkeläinen oletko hullu jos asut Stadissa vuokralla.
        Sairauksien puolesta voin suositella Kreikkaa tai Portugalia, kuten tubella kerrotaan... Olet EU-n kansalaisen ja voit muuttaa täysin oikeuksien Porttusengaliin esim.

        Nyt valtio kiristää taas teiltä elämisestä ja varastavat teiltä suoraan ruuasta 1 % indeksi leikkauksella. Eivät myöskään korjaa verotusta indeksin mukaisesti joten varkaus voi olla liki 3 %. Mitä kommunismi sosiaali tekee Stadin kämppien vuokralle ... Nostaa 10 %.... Sitten naamottaa suu vaahdossa, kuinka paljon he maksavat ja kuinka suuren rikoksen joku tekee.

        En minä ole teitä täällä haukkumassa tai solvaamassa, vaan olen Kristitty ja yritän auttaa monia pois ahdingosta ja moni pelkää ottaa sitä askelta ja olisi hyvä jos Espanjan eläkeläiset myös kirjoittaisi miksi muuttivat ja miten elämä nyt on. Onhan se se selvä jos vuokra ja kulut on alhaisempia, niin käteen jää enemmän. Kambodzassa varmasti keski kulu asumiseen sama, kuin monella Suomessa nyt menee noin 150 euroa. Sen jälkeen kaikki loppu on sinun käytettävissä mihin tahdot. Ateria ravintolassa kunnollinen maksaa noin 4 - 5 euroa. Sitten aamiainen ja illallinen itse. Tulee noin alle 10 euroa päivä ja ruuan suhteen olet kylläinen alle 300 euroa kuussa. Yhteensä peruskulut noin 500 euroa kuussa. Lopuilla juo kahvia tai harrasta mitä tahdot. Tämä on Fakta. Kambodzassa on Passapp järjestelmä ja tilaat tuk tukin tai minkä vain, niin näet hinnat etukäteen ja voit maksaa netissä myös jos tahdot liikkua ja matkustaa tai mennä minne vaan.

        Asuntoja löytyy monesta paikasta... Face ja monia netti palveluita... Maksaa kannattaa aina pankin Appien kautta, niin siitä jää merkintä aina. Älä kuitenkaan maksa ennen näkemättä mitään. Joten paikan päälle ja ensin hotelli ja se on kahdelta henkilöltä alle 20 euroa vrk. Ei suomen vuokratasoa.

        Täältä ei puutu mitään mitä Suomessa ei olisi. Ethän sinä siellä edes pääse lääkärille jos tarvii jos ei ole vakuutusta. Sillä toki yritetään estää eläkkeelle pääsyä ja yleensä hoitoon pääsyä. Ei ne halua, että elät siellä ja viet heidän rahojaan. Siksi pyrokratia ja ensiavun viive.

        -Mistä löytyy faktat indeksileikkauksiin.
        -Ei yksityislääkärille vaadita vakuutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Mistä löytyy faktat indeksileikkauksiin.
        -Ei yksityislääkärille vaadita vakuutusta.

        Miksi sinä runkkxxx sitä Suomi paskaa. Kun se on aivan selvä, että se on aivan saastaa. Jos jatkat sitä provoilua ja panettelua, niin perustele asia kohtaisesti aina asiasi.

        Mikä siinä Suomi paskassa kiihottaa... Kerro avoimesti onko se pään sisäinen minä kuvitelma vai mikä. Minä en sitä todellakaan tiedä, että pitää tosi asioita vastaan kinata ja määkiä ja vinkua. Kyllä minä tiedän, että siinä on suurin osa psyykkisestä ajattelua ja näin varmasti on monella. Onhan teitä aivopesty siellä jo tovi. Sehän tässä on ongelma, kun me emme tiedä sinun pääsi sisäisiä ajatuksia ja mille ne, niin kuin reaalimaailmassa sijoittuvat, koska et ehkä osaa tai et pysty perustelemaan, vaan olet kuin sairas joka junkkaa ja junkkaa. Ok. Sinulla on talo ja olet sen maksanut ja mitä sitten. Sinulla ei ole kielitaitoa ja pelkäät ulkomaailmaa ja olet ominut toisen persoonan eli suomalaisen joka kuuluu sarjaan psyykkiset sairaudet eli todellisuuden tajun hämärtyminen. Minä juuri kerroin, että ne ihmiset, jotka on eläkkeellä tai pääsemässä eläkkeelle ja joutuvat maksamaan sillä sen vuokran ja kerjäämään ruokaa kirkolta ja ties miltä, kenelle jää se 500 euroa elämiseen kuukaudessa siellä saa aina tiukan alisteisen kuulustelun ja kerjäämisen jälkeen. On vaihtoehto muuttaa elämään parempaa elämää.

        Piti vielä sanoa, että ette tarvitse luottokorttia, kun varaatte hotellin tai vuokraatte asunnon. Yleensä yksi yö tai kuukausi on deposit Eli takuu. Sitäkään ei tarvitse pelätä ja kaikki visa elektronit toimii täällä. Sanoin ne toimii Euroopassa myös. Toki teitä pelotellaan ja kiristetään ja tehdään mitä vain, jotta ette karkaa sieltä.

        Se on ihan oikeasti näin, kuten olen kertonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä runkkxxx sitä Suomi paskaa. Kun se on aivan selvä, että se on aivan saastaa. Jos jatkat sitä provoilua ja panettelua, niin perustele asia kohtaisesti aina asiasi.

        Mikä siinä Suomi paskassa kiihottaa... Kerro avoimesti onko se pään sisäinen minä kuvitelma vai mikä. Minä en sitä todellakaan tiedä, että pitää tosi asioita vastaan kinata ja määkiä ja vinkua. Kyllä minä tiedän, että siinä on suurin osa psyykkisestä ajattelua ja näin varmasti on monella. Onhan teitä aivopesty siellä jo tovi. Sehän tässä on ongelma, kun me emme tiedä sinun pääsi sisäisiä ajatuksia ja mille ne, niin kuin reaalimaailmassa sijoittuvat, koska et ehkä osaa tai et pysty perustelemaan, vaan olet kuin sairas joka junkkaa ja junkkaa. Ok. Sinulla on talo ja olet sen maksanut ja mitä sitten. Sinulla ei ole kielitaitoa ja pelkäät ulkomaailmaa ja olet ominut toisen persoonan eli suomalaisen joka kuuluu sarjaan psyykkiset sairaudet eli todellisuuden tajun hämärtyminen. Minä juuri kerroin, että ne ihmiset, jotka on eläkkeellä tai pääsemässä eläkkeelle ja joutuvat maksamaan sillä sen vuokran ja kerjäämään ruokaa kirkolta ja ties miltä, kenelle jää se 500 euroa elämiseen kuukaudessa siellä saa aina tiukan alisteisen kuulustelun ja kerjäämisen jälkeen. On vaihtoehto muuttaa elämään parempaa elämää.

        Piti vielä sanoa, että ette tarvitse luottokorttia, kun varaatte hotellin tai vuokraatte asunnon. Yleensä yksi yö tai kuukausi on deposit Eli takuu. Sitäkään ei tarvitse pelätä ja kaikki visa elektronit toimii täällä. Sanoin ne toimii Euroopassa myös. Toki teitä pelotellaan ja kiristetään ja tehdään mitä vain, jotta ette karkaa sieltä.

        Se on ihan oikeasti näin, kuten olen kertonut.

        Faktoja ei siis löytynyt . Muutenkin kielenkäyttösi on kovin rumaa ja alatyylistä ,vaikka kerrot olevasi kristitty ja haluavani kaikille vain hyvää.
        Kirjoitustesi sävy kertoo myös jotain minulle joka toimin lähes 40v psykiatrian alalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Provo.. mutta olisit laittanut vielä perusteluita. Panetella kyllä voi ja yhden turisti matkan perusteella oppaan johdolla ei todellakaan voi päätellä mitään jos vielä matka on ollut Phukettiin. Mitä Phuketissa on muuta, kuin turisteille suunnattuja palveluita. Samoin on koko Kanarian saaret.

        Asuminen hyvässä asunnossa Kambodzassa on todella edullista ja jos vertaa Helsingin Stadin kämppien lääviin, niin sillä vuokralla, niin luulis kuuluvan jo täysihoito siivouksineen. Siis jos siellä maksaa yli tuhat euroa kuukaudessa vuokraa, niin se on oikeasti 40 euroa päivässä ja siihen pitää kuulua jo siivous ja aamiainen nyt ainakin. Katso mitä saa hotelli.cox sivuilla ihan missä päin Eurooppaa tai Aasiaa tahansa ... En takuulla valehtele. Ota huomioon, että joka kymmenes yö on ilmainen.bonus.

        Eläkeläinen oletko hullu jos asut Stadissa vuokralla.
        Sairauksien puolesta voin suositella Kreikkaa tai Portugalia, kuten tubella kerrotaan... Olet EU-n kansalaisen ja voit muuttaa täysin oikeuksien Porttusengaliin esim.

        Nyt valtio kiristää taas teiltä elämisestä ja varastavat teiltä suoraan ruuasta 1 % indeksi leikkauksella. Eivät myöskään korjaa verotusta indeksin mukaisesti joten varkaus voi olla liki 3 %. Mitä kommunismi sosiaali tekee Stadin kämppien vuokralle ... Nostaa 10 %.... Sitten naamottaa suu vaahdossa, kuinka paljon he maksavat ja kuinka suuren rikoksen joku tekee.

        En minä ole teitä täällä haukkumassa tai solvaamassa, vaan olen Kristitty ja yritän auttaa monia pois ahdingosta ja moni pelkää ottaa sitä askelta ja olisi hyvä jos Espanjan eläkeläiset myös kirjoittaisi miksi muuttivat ja miten elämä nyt on. Onhan se se selvä jos vuokra ja kulut on alhaisempia, niin käteen jää enemmän. Kambodzassa varmasti keski kulu asumiseen sama, kuin monella Suomessa nyt menee noin 150 euroa. Sen jälkeen kaikki loppu on sinun käytettävissä mihin tahdot. Ateria ravintolassa kunnollinen maksaa noin 4 - 5 euroa. Sitten aamiainen ja illallinen itse. Tulee noin alle 10 euroa päivä ja ruuan suhteen olet kylläinen alle 300 euroa kuussa. Yhteensä peruskulut noin 500 euroa kuussa. Lopuilla juo kahvia tai harrasta mitä tahdot. Tämä on Fakta. Kambodzassa on Passapp järjestelmä ja tilaat tuk tukin tai minkä vain, niin näet hinnat etukäteen ja voit maksaa netissä myös jos tahdot liikkua ja matkustaa tai mennä minne vaan.

        Asuntoja löytyy monesta paikasta... Face ja monia netti palveluita... Maksaa kannattaa aina pankin Appien kautta, niin siitä jää merkintä aina. Älä kuitenkaan maksa ennen näkemättä mitään. Joten paikan päälle ja ensin hotelli ja se on kahdelta henkilöltä alle 20 euroa vrk. Ei suomen vuokratasoa.

        Täältä ei puutu mitään mitä Suomessa ei olisi. Ethän sinä siellä edes pääse lääkärille jos tarvii jos ei ole vakuutusta. Sillä toki yritetään estää eläkkeelle pääsyä ja yleensä hoitoon pääsyä. Ei ne halua, että elät siellä ja viet heidän rahojaan. Siksi pyrokratia ja ensiavun viive.

        Itse olet pahemman luokan trolli, en ole sanonut , että olin jollain pakettimatkalla, en tosiaanka ollut , olin Bangkokissa töissä vähän aikaa.
        En tosiaanka muuttais jonnekin kehitysmaan läävän asumaan, ilmasto jo ihan kauhea, 40 astetta lämmintä ja kosteaa, enkä jonkun halvan viinan takia.
        Suomi ei ole mikään kommunistinen maa , vaan demokraattinen EU maa, sulla on todella paljon puutteita tiedoissasi.
        Luetun ymmärtäminen ei ole sinun vahvoja puoliasi, en ole sanonut asuvani Helsingissä vuokralla , minulla hyvä talo ja kesämökki, enkä aio niitä myydä.
        Onneksi olen perusterve ja mulla vakuutus joka korvaa kaikki sairauksista johtuvat kustannukset, mutta en ole sitä vielä tarvinnut.
        Voisitko lopettaa tuon typerän trollaamisesi ja häipyä tältä palstalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Faktoja ei siis löytynyt . Muutenkin kielenkäyttösi on kovin rumaa ja alatyylistä ,vaikka kerrot olevasi kristitty ja haluavani kaikille vain hyvää.
        Kirjoitustesi sävy kertoo myös jotain minulle joka toimin lähes 40v psykiatrian alalla.

        Wit…t se mikään kristitty ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Provo.. mutta olisit laittanut vielä perusteluita. Panetella kyllä voi ja yhden turisti matkan perusteella oppaan johdolla ei todellakaan voi päätellä mitään jos vielä matka on ollut Phukettiin. Mitä Phuketissa on muuta, kuin turisteille suunnattuja palveluita. Samoin on koko Kanarian saaret.

        Asuminen hyvässä asunnossa Kambodzassa on todella edullista ja jos vertaa Helsingin Stadin kämppien lääviin, niin sillä vuokralla, niin luulis kuuluvan jo täysihoito siivouksineen. Siis jos siellä maksaa yli tuhat euroa kuukaudessa vuokraa, niin se on oikeasti 40 euroa päivässä ja siihen pitää kuulua jo siivous ja aamiainen nyt ainakin. Katso mitä saa hotelli.cox sivuilla ihan missä päin Eurooppaa tai Aasiaa tahansa ... En takuulla valehtele. Ota huomioon, että joka kymmenes yö on ilmainen.bonus.

        Eläkeläinen oletko hullu jos asut Stadissa vuokralla.
        Sairauksien puolesta voin suositella Kreikkaa tai Portugalia, kuten tubella kerrotaan... Olet EU-n kansalaisen ja voit muuttaa täysin oikeuksien Porttusengaliin esim.

        Nyt valtio kiristää taas teiltä elämisestä ja varastavat teiltä suoraan ruuasta 1 % indeksi leikkauksella. Eivät myöskään korjaa verotusta indeksin mukaisesti joten varkaus voi olla liki 3 %. Mitä kommunismi sosiaali tekee Stadin kämppien vuokralle ... Nostaa 10 %.... Sitten naamottaa suu vaahdossa, kuinka paljon he maksavat ja kuinka suuren rikoksen joku tekee.

        En minä ole teitä täällä haukkumassa tai solvaamassa, vaan olen Kristitty ja yritän auttaa monia pois ahdingosta ja moni pelkää ottaa sitä askelta ja olisi hyvä jos Espanjan eläkeläiset myös kirjoittaisi miksi muuttivat ja miten elämä nyt on. Onhan se se selvä jos vuokra ja kulut on alhaisempia, niin käteen jää enemmän. Kambodzassa varmasti keski kulu asumiseen sama, kuin monella Suomessa nyt menee noin 150 euroa. Sen jälkeen kaikki loppu on sinun käytettävissä mihin tahdot. Ateria ravintolassa kunnollinen maksaa noin 4 - 5 euroa. Sitten aamiainen ja illallinen itse. Tulee noin alle 10 euroa päivä ja ruuan suhteen olet kylläinen alle 300 euroa kuussa. Yhteensä peruskulut noin 500 euroa kuussa. Lopuilla juo kahvia tai harrasta mitä tahdot. Tämä on Fakta. Kambodzassa on Passapp järjestelmä ja tilaat tuk tukin tai minkä vain, niin näet hinnat etukäteen ja voit maksaa netissä myös jos tahdot liikkua ja matkustaa tai mennä minne vaan.

        Asuntoja löytyy monesta paikasta... Face ja monia netti palveluita... Maksaa kannattaa aina pankin Appien kautta, niin siitä jää merkintä aina. Älä kuitenkaan maksa ennen näkemättä mitään. Joten paikan päälle ja ensin hotelli ja se on kahdelta henkilöltä alle 20 euroa vrk. Ei suomen vuokratasoa.

        Täältä ei puutu mitään mitä Suomessa ei olisi. Ethän sinä siellä edes pääse lääkärille jos tarvii jos ei ole vakuutusta. Sillä toki yritetään estää eläkkeelle pääsyä ja yleensä hoitoon pääsyä. Ei ne halua, että elät siellä ja viet heidän rahojaan. Siksi pyrokratia ja ensiavun viive.

        Tässä sulle perusteet 1. Koulutus. Kalb kirjoittaa, että Suomen koulutusjärjestelmän on vertailuissa ympäri maailman rankattu maailman parhaiden joukkoon – usein ykkössijalle.

        2. Onnellisuus. Vaikka talviaika on Suomessa hyvin pimeä, on Suomi sijoittunut maailman onnellisuusvertailussa ensimmäiselle sijalle, muistuttaa apulaisprofessori.

        3. Vauraus. Viime aikoina Suomen taloustilanne ei ole näyttänyt kovin ruusuiselta, mutta Kalb viittaa kirjoituksessaan vertailuun, jossa Suomi on sijoittunut vauraudessa mitattuna yhdeksänneksi.

        4. Innovaatiot ja teknologia. Bloombergin mukaan Suomi sijoittuu ensimmäiseksi tutkimushenkilöstössä, kolmanneksi tutkimuksessa ja kehityksessä sekä korkeakoulutuksessa ja neljänneksi kaikissa innovaatioluokissa.

        5. Luku- ja kirjoitustaito. Viimeisimpien vertailujen mukaan Suomi on ykkönen myös luku- ja kirjoitustaidossa mitattuna.

        6. Vähiten korruptoitunut. Apulaisprofessori Kalb viittaa kirjoituksessaan Buzzfeediin, jonka mukaan Suomi on maailman vähiten korruptoitunut sekä muun muassa paras maa maailmassa olla äiti. Samassa vertailussa Helsinki sai asuttavaksi kelpaavimman kaupungin tittelin.

        7. Mobiilipelit. Suomea on kutsuttu pelialan start-uppien pääkaupungiksi. Kalb mainitsee muun muassa juuri elokuvateatteritkin valloittaneen Angry Birdsin takana olevan Rovion sekä esimerkiksi Hay Day -pelistään tunnetun Supercellin, mutta huomauttaa, etteivät ne ole suinkaan ainoat Suomesta lähtöisin olevat pelialan yritykset.

        8. Viherys. Suomi lukeutuu vähäisen saastutuksensa ansiosta kärkikastiin myös kestävän kehityksen osalta, kertoo Environmental Performance Index -selvitys.

        9. Vakain ja vähiten haavoittuva. Kalbin mukaan Suomi on myös ainoa maa maailmassa, joka sijoittuu valtioiden välisessä vertailussa kategoriaan ”erittäin vakaa”.

        10. Cleantech. Cleantech tarkoittaa tuotteita, palveluita, prosesseja ja teknologioita, jotka edistävät luonnonvarojen kestävää käyttöä ja ehkäisevät tai vähentävät liiketoiminnan kielteisiä ympäristövaikutuksia. Suomi on kärkikastia myös tässä vertailussa.

        11. Inhimillisen pääoman indeksi. Suomi on maailman huippumaita myös inhimillisen pääoman indeksin mukaan. Indeksi tarkastelee, mitkä maat pystyvät maksimoimaan työvoimansa taloudellisen potentiaalin pitkällä aikavälillä.

        12. Kilpailukyky. Suomen talous on rankattu Euroopan kilpailukykyisimmäksi, kirjoittaa Kalb.

        13. Informaatioteknologia. Vuonna 2014 Suomi oli toisena peräkkäisenä vuonna ykkönen uuden informaatioteknologian hyödyntämisessä muun muassa erinomaisen digitaalisen infrastruktuurinsa ansiosta.

        14. Sosiaalinen kehitys. Suomi on maailman paras maa valtion kykyä vastata väestön sosiaalisiin, yhteiskunnallisiin ja elinympäristöön liittyviin tarpeisiin mittaavassa sosiaalisen kehittymisen indeksissä.

        15. Monta muuta syytä. Kalb muistuttaa, että Suomessa juodaan väkilukuun suhteutettuna eniten kahvia ja maitoa, minkä lisäksi täällä on myös eniten saunoja ja hevibändejä. Apulaisprofessorin mukaan osa ei pidä niitä vahvuuksina, mutta koska osa pitää, hän päätti liittää ne listaansa.
        16. Suomi on valittu WEF:n mukaan ensimmäiselle sijalle turvallisimmista maista maailmassa.


    • Anonyymi

      Näemmä lähes joka foorumille riittää yksi reppana tolkuttamaan näkemyksiään iankaikkisesti. Tuolla radio- ja televisiopalstalla joku kajahtanut kirjoittaa vähintään kerran päivässä jotakin myönteistä Putinista ja hänen sodastaan, tai vaihtoehtoisesti haukkuu Natoa, Suomea tai presidentti Niinistöä.

      Kirjoitustaito hänellä on vielä surkeampi kuin tämän foorumin häiriköllä, minkä seurauksena mahdollisesta ajatuksesta ei aina saa hyvällä tahdollakaan tolkkua. Jokainen virke päättyy huuto- ja kysymysmerkkiin !? 😁

      Voisi ensi vaikutelmana luulla, että kyseessä on joku kehitysvammainen 12-vuotias, mutta asiasisältö kyllä kertoo, että aikuisesta Suomessa kauan asuneesta venäläisestä on kysymys.

      Eipä noista häiriköistä isompaa haittaa ole, kun jättää heidän kirjoittelunsa lukematta. Voi olla yhteiskunnan kannalta parempikin, että purkautuvat täällä, eivätkä esimerkiksi haulikon kanssa jossakin ostoskeskuksessa.

    • Anonyymi

      Kun kerran otit "kristitty" sanan ja sen merkityksen käsittelyyn. Ensimmäinen kysymys on, että miksi se ei satuta minua, vaikka sukuni on varsin pitkään Suomessa asunut maanomistaja suku. Olen maanomistaja.

      Ensimmäinen asia Raamatun pedon merkistä on, että pelkäätkö "sirua" takapuoleen tai käteen tai muuhun paikkaan ja menet sitten kadotukseen? Ehei pedon merkkiä ei voi ottaa ruumiiseen, vaan sieluun se otetaan. Ruumis jää tänne maahan ja mätänee. Älä pelkää sitä joka voi tappaa ruumiin, vaan.... Älä edes epäile tätä, sillä minä tulen tuhansilla todistella sen osoittamaan.

      Minä olen puhdas paholaisen merkistä ja se ei ole minun kädessä eikä sydämessä. Siksi se ei minua haittaa. Raamattu kehottaa hylkäämään sen ja siitä voi alkaa parannus. Eli poista sydämestä toinen persoona eli suomalainen heitä se pois. Niin, valtio on Raamatun peto ja sen kautta tehdään paljon syntejä ja pahuutta ja se on sisältä mätä ja sen paikka on siinä tulisessa järvessä.
      Puhuttiin Raamatun pedon merkin ottamisesta.

      Kerron teille totuuksia kaikesta mitä ajattelen. Puhun miten te oikeasti voitte parantaa elämäänne. Voin olla sadan prosentin varma, että niillä joilla on tiukkaa ja ahdistusta ja masennusta voivat paremmin, kun heillä on rahaa elää ja olla itsenään vapaana. Tämän vuoksi Kambodza tarjoaa loistavan mahdollisuuden elää itsenäisesti ja yltäkylläisesti eläkkeellä. Toki on monia muitakin maita, jotka tarjoavat paremman elämän rahallisessa elämässä. Malesialla on myös ohjelma toinen koti, mutta siinä pitää olla liki kahden tuhannen eläke.

      Tubessa on aika paljon esimerkkejä.

      • Anonyymi

        Olet kyllä vakavasti sairas mieleltäsi. Jos sieltä et saa apua tai se on liian kallista sinulle, niin ainahan voit tulla Suomeen takaisin. Ymmärrän, että se on sinulle henkisesti vaikeaa kaiken tuon uskomattoman potaskanjauhamisen jälkeen. Sehän varmasti tuntuu maitojunalla paluuta…
        Olet kirjoittanut anonyyminä, joten ei sinua kukaan tunnista. Eipä silti ei kiinnostakaan…


      • Anonyymi

        Blaaaaaaaa, blaaaaa trolli, häivy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä vakavasti sairas mieleltäsi. Jos sieltä et saa apua tai se on liian kallista sinulle, niin ainahan voit tulla Suomeen takaisin. Ymmärrän, että se on sinulle henkisesti vaikeaa kaiken tuon uskomattoman potaskanjauhamisen jälkeen. Sehän varmasti tuntuu maitojunalla paluuta…
        Olet kirjoittanut anonyyminä, joten ei sinua kukaan tunnista. Eipä silti ei kiinnostakaan…

        Etkö ole uskovainen ja olet vielä pakana vai. No, sitten ymmärrän, kyllä kipusi. Ei ihme jos pyhäsi häpäiseminen satuttaa. Mutta toivottavasti se tuo sinulle pelastuksen ja lohdun viimeisenä päivänä.

        Minä uskon Jeesukseen Kristukseen jumalan poikaan ja hän on pelastava minut jos hän on minulle armollinen ja saan armon. Kuka sinulle valtiossa antaa armon ja pelastuksen... Ihan, niin kuin muuten vain?

        Älä välitä, tiedän kyllä, että maailma vihaa minua ja kristittyjä ja niin sen täytyykin... Sillä koko maailma on pahan vallassa ja valtiot sen keulana. Ei se sen kummempi katselmus ole valtioon ja maailmaan. Tiedät toki kenen ristimä nimi on suomalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole uskovainen ja olet vielä pakana vai. No, sitten ymmärrän, kyllä kipusi. Ei ihme jos pyhäsi häpäiseminen satuttaa. Mutta toivottavasti se tuo sinulle pelastuksen ja lohdun viimeisenä päivänä.

        Minä uskon Jeesukseen Kristukseen jumalan poikaan ja hän on pelastava minut jos hän on minulle armollinen ja saan armon. Kuka sinulle valtiossa antaa armon ja pelastuksen... Ihan, niin kuin muuten vain?

        Älä välitä, tiedän kyllä, että maailma vihaa minua ja kristittyjä ja niin sen täytyykin... Sillä koko maailma on pahan vallassa ja valtiot sen keulana. Ei se sen kummempi katselmus ole valtioon ja maailmaan. Tiedät toki kenen ristimä nimi on suomalainen.

        Hae nyt hyvä ihminen apua noihin mielenterveysongelmiisi, ennen, kun on myöhäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hae nyt hyvä ihminen apua noihin mielenterveysongelmiisi, ennen, kun on myöhäistä.

        Meinaatko, että kaikki Kristityt on hulluja vai ? Kyllä ihminen on luotu ja ole sinä vaan apina 100 tuhannen vuoden takaa ja muut miljoonat miljardit apina ihmiset lähti kuuhun vai... Ja sä jäit raketista vai... Pakana.

        Tajuatko edes, kuinka paljon apinoita olisi pitänyt olla 100 tuhannen vuoden aikana? Jopa dinot olisi jäänyt toiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että kaikki Kristityt on hulluja vai ? Kyllä ihminen on luotu ja ole sinä vaan apina 100 tuhannen vuoden takaa ja muut miljoonat miljardit apina ihmiset lähti kuuhun vai... Ja sä jäit raketista vai... Pakana.

        Tajuatko edes, kuinka paljon apinoita olisi pitänyt olla 100 tuhannen vuoden aikana? Jopa dinot olisi jäänyt toiseksi.

        Ei kaikki kristityt ole hulluja. Sinä olet…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki kristityt ole hulluja. Sinä olet…

        Ai, sä epäilet, että valtio ei ole Raamatussa sanottu peto vai?

        Luuletko, että pedon merkki on piin siru takapuolessa ja isossa vapaassa vai?

        Kuinka petoa voisi ihailla jos se ei olisi valtio ja onko se Taru olento vai ?

        Kuinka ilman pedon lupaa ei voisi ostaa tai myydä ... Olisiko rahat ja luvat kirkon vai?

        Kuinka pedon merkin voisi ottaa käteen ja aivoihin jos sillä ei olisi merkkiä ? Olisiko se leijona jota ihailet?

        Kantsii vähän lukea Raamattua jottet joutuisi häpeään kristinuskossa.

        Kyllä ... Raamatun peto on valtio, jota palvot ja näin sinun nimesi ei ole elämän kirjassa.

        Kuinka voisit muuten puhdistautua pyhien verestä, kuin heittämällä suomalaisen pois.

        Luku 666 kuvaa pedon lukua ja varmasti on Jeesuksesta 24.12 ja Suomen päivästä 6.12 ... Molemmissa on kolme kutosta... Huomaa, että jopa lipuissa on pedon kuva.

        Ei toki, ihminen uhraa ja siunaa itsensä pedolle. Raamatun koirat on taas ihmiset vailla omaatuntoa ja palvelevat valtiota, kuin koira. Ne ei myöskään pääse Jeesuksen valtakuntaan.

        Pieni opinnäyte.. kysy toki papilta... Tai keneltä, vaan kristityltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että kaikki Kristityt on hulluja vai ? Kyllä ihminen on luotu ja ole sinä vaan apina 100 tuhannen vuoden takaa ja muut miljoonat miljardit apina ihmiset lähti kuuhun vai... Ja sä jäit raketista vai... Pakana.

        Tajuatko edes, kuinka paljon apinoita olisi pitänyt olla 100 tuhannen vuoden aikana? Jopa dinot olisi jäänyt toiseksi.

        Ei kaikki , vain ja ainoastaan sinä , sinä kärsit mielenterveysongelmasta, et itse tietenkään sitä huomaa ,tunnen ihan oikeita kristittyjä, eikä ne ole tuollaisia suunsoittajija ja minä, minä tyyppejä, vaan suvaitsevaisia ja toiset huomioon ottavia ystävällisiä ihmisiä, eivätkä he tuomitse muita ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, sä epäilet, että valtio ei ole Raamatussa sanottu peto vai?

        Luuletko, että pedon merkki on piin siru takapuolessa ja isossa vapaassa vai?

        Kuinka petoa voisi ihailla jos se ei olisi valtio ja onko se Taru olento vai ?

        Kuinka ilman pedon lupaa ei voisi ostaa tai myydä ... Olisiko rahat ja luvat kirkon vai?

        Kuinka pedon merkin voisi ottaa käteen ja aivoihin jos sillä ei olisi merkkiä ? Olisiko se leijona jota ihailet?

        Kantsii vähän lukea Raamattua jottet joutuisi häpeään kristinuskossa.

        Kyllä ... Raamatun peto on valtio, jota palvot ja näin sinun nimesi ei ole elämän kirjassa.

        Kuinka voisit muuten puhdistautua pyhien verestä, kuin heittämällä suomalaisen pois.

        Luku 666 kuvaa pedon lukua ja varmasti on Jeesuksesta 24.12 ja Suomen päivästä 6.12 ... Molemmissa on kolme kutosta... Huomaa, että jopa lipuissa on pedon kuva.

        Ei toki, ihminen uhraa ja siunaa itsensä pedolle. Raamatun koirat on taas ihmiset vailla omaatuntoa ja palvelevat valtiota, kuin koira. Ne ei myöskään pääse Jeesuksen valtakuntaan.

        Pieni opinnäyte.. kysy toki papilta... Tai keneltä, vaan kristityltä.

        Kaikkiin satuihin sinäkin uskot , aikuinen ihminen, juu joulupukkikin on olemassa ja peikkoja sekä menninkäisiä, buhaaa, buhaaa….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, sä epäilet, että valtio ei ole Raamatussa sanottu peto vai?

        Luuletko, että pedon merkki on piin siru takapuolessa ja isossa vapaassa vai?

        Kuinka petoa voisi ihailla jos se ei olisi valtio ja onko se Taru olento vai ?

        Kuinka ilman pedon lupaa ei voisi ostaa tai myydä ... Olisiko rahat ja luvat kirkon vai?

        Kuinka pedon merkin voisi ottaa käteen ja aivoihin jos sillä ei olisi merkkiä ? Olisiko se leijona jota ihailet?

        Kantsii vähän lukea Raamattua jottet joutuisi häpeään kristinuskossa.

        Kyllä ... Raamatun peto on valtio, jota palvot ja näin sinun nimesi ei ole elämän kirjassa.

        Kuinka voisit muuten puhdistautua pyhien verestä, kuin heittämällä suomalaisen pois.

        Luku 666 kuvaa pedon lukua ja varmasti on Jeesuksesta 24.12 ja Suomen päivästä 6.12 ... Molemmissa on kolme kutosta... Huomaa, että jopa lipuissa on pedon kuva.

        Ei toki, ihminen uhraa ja siunaa itsensä pedolle. Raamatun koirat on taas ihmiset vailla omaatuntoa ja palvelevat valtiota, kuin koira. Ne ei myöskään pääse Jeesuksen valtakuntaan.

        Pieni opinnäyte.. kysy toki papilta... Tai keneltä, vaan kristityltä.

        Sinä olet se paholainen, sun päästäsi löytyy se 666.


      • Anonyymi

        ”Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi”

        Oliko tämä ”eräs ihminen” nyt sitten keisari Nero, Martti Luther, Ronald Reagan , Putin, Hitler, vai kenties joku muu?

        Näinkin tärkeästä asiasta olisi voinut Raamattuun laittaa vähän tarkemmat tulkintaohjeet.


    • Anonyymi

      Kun paikalliset näemmä lähtevät ulokomaille karkuun surkeita ja epäoikeudenmukaisia olosuhteita, Kambodza tarjoaa enemmän tilaa syrjäytyneille ulkomaalaisille. https://yle.fi/aihe/a/20-10004727

      • Anonyymi

        Kyllä Suomessa oli vielä 1980 luvulla sähköttömiä kyliä. Varmasti on halpa vuokra ja luonnon tuotteet tuttuja. Mutta on Kambodzassa, kuten sanottiin parempia paikkoja myös. Mutta kyllä löytyy mitä voi mennä katsomaan ja kokemaan. Kyllä täällä on ihan normi taloja ja pilvenpiirtäjiä enemmän.

        Minulla on suihku/WC ja keittiö ja olo/makuuhuone yhdistetty ja iso terassi. Ihan Eurooppalaista tasoa. Vuokra on 150 dollaria kuussa + sähkö... On ilmastointi ja tuuletin ja jääkaappi. Ja iso parivuode.

        Täältä on kiva tehdä retkiä ihan minne vain. Kampotissa on paljon länsimaalaisia eläkeläisiä. On myös Siem Reapissa ja Phnom Penhissä. Sihanoukvillessä on niitä Kiinalaisia paljon... Katso tubelta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Suomessa oli vielä 1980 luvulla sähköttömiä kyliä. Varmasti on halpa vuokra ja luonnon tuotteet tuttuja. Mutta on Kambodzassa, kuten sanottiin parempia paikkoja myös. Mutta kyllä löytyy mitä voi mennä katsomaan ja kokemaan. Kyllä täällä on ihan normi taloja ja pilvenpiirtäjiä enemmän.

        Minulla on suihku/WC ja keittiö ja olo/makuuhuone yhdistetty ja iso terassi. Ihan Eurooppalaista tasoa. Vuokra on 150 dollaria kuussa sähkö... On ilmastointi ja tuuletin ja jääkaappi. Ja iso parivuode.

        Täältä on kiva tehdä retkiä ihan minne vain. Kampotissa on paljon länsimaalaisia eläkeläisiä. On myös Siem Reapissa ja Phnom Penhissä. Sihanoukvillessä on niitä Kiinalaisia paljon... Katso tubelta

        Huomaa toki, että se oli YLE:n dokumentti ja valtion maksama propaganda. Tubelta voi katsoa Sihanoukvilleä ja Phnom Penhiä ja Siam Reappia ja Kampottia esim. Battanbang ja Melonia myös.. huomaa ero medioissa.... Toisessa ylistetään valtioa ja Tubella ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Suomessa oli vielä 1980 luvulla sähköttömiä kyliä. Varmasti on halpa vuokra ja luonnon tuotteet tuttuja. Mutta on Kambodzassa, kuten sanottiin parempia paikkoja myös. Mutta kyllä löytyy mitä voi mennä katsomaan ja kokemaan. Kyllä täällä on ihan normi taloja ja pilvenpiirtäjiä enemmän.

        Minulla on suihku/WC ja keittiö ja olo/makuuhuone yhdistetty ja iso terassi. Ihan Eurooppalaista tasoa. Vuokra on 150 dollaria kuussa sähkö... On ilmastointi ja tuuletin ja jääkaappi. Ja iso parivuode.

        Täältä on kiva tehdä retkiä ihan minne vain. Kampotissa on paljon länsimaalaisia eläkeläisiä. On myös Siem Reapissa ja Phnom Penhissä. Sihanoukvillessä on niitä Kiinalaisia paljon... Katso tubelta

        Ei tosiaanka ollut sähköttömiä kyliä, Lapissa ja jossain itä - Suomen perällä oli muutamia sähköttömiä pirttejä , mutta ei mitään sähköttömiä kuntia ollut.
        Sulla voi olla kaikki nuo mukavuudet, koska saat hyvän eläkkeen Suomesta, mutta Kambodzan oma kansa elää köyhyydessä , ja maa on rutiköyhä maa , jonne Suomestakin annetaan kehitysapua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Suomessa oli vielä 1980 luvulla sähköttömiä kyliä. Varmasti on halpa vuokra ja luonnon tuotteet tuttuja. Mutta on Kambodzassa, kuten sanottiin parempia paikkoja myös. Mutta kyllä löytyy mitä voi mennä katsomaan ja kokemaan. Kyllä täällä on ihan normi taloja ja pilvenpiirtäjiä enemmän.

        Minulla on suihku/WC ja keittiö ja olo/makuuhuone yhdistetty ja iso terassi. Ihan Eurooppalaista tasoa. Vuokra on 150 dollaria kuussa sähkö... On ilmastointi ja tuuletin ja jääkaappi. Ja iso parivuode.

        Täältä on kiva tehdä retkiä ihan minne vain. Kampotissa on paljon länsimaalaisia eläkeläisiä. On myös Siem Reapissa ja Phnom Penhissä. Sihanoukvillessä on niitä Kiinalaisia paljon... Katso tubelta

        Kambodzasta oli 1980 luvulla Pol Pot ja punaiset khmeerit , jotka tappoivat puolet omasta kansasta , ja vieläkin löytyy miinoja jokapuolelta maata, ja maa on köyhä surkea kehitysmaa.


    • Anonyymi

      Kampot on kiva eläkeläis kaupunki. Toivottavasti nuoriso pysyy poissa. Täällä noustaan varhain ja mennään nukkumaan aikaisin. Ravintolat alkaa täyttymään siinä keskipäivän aikaan ja tyhjenevät siinä 8 - 9 aikaan illalla.

      Yö-baarit on aika tyhjiä yöllä ja monet sulkee jo aikaisemmin. Elämästä voi nauttia ihan hyvin päivällä ja mennä vaikka ranta-baariin. Phnom Penh ja Siem Reap on taas vilkkaampi sen suhteen... Nuorisoa... Toki Sihanoukville myös.

      Niin, eläkeläinen eläkeläis kaupungissa. Ei täällä tekno kovin huuda baareissa ja parempi, että ei. Vanhat klassikot soi, kuten Pattayalla ennen.

      • Anonyymi

        Katri Helenan ja Lea Lavenin hitit ovat hyvin suosittuja. Maarit Hurmerinta laulelmillaan on nousussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katri Helenan ja Lea Lavenin hitit ovat hyvin suosittuja. Maarit Hurmerinta laulelmillaan on nousussa.

        Enemmän näitä jenkki klassikoita. Toki voit himassa soittaa tubelta mitä tahdot..

        Voit myös katsoa leffoja mistä tahdot... Ei ole tekijän oikeuksia ja sen pelkoja.


      • Anonyymi

        Kerro montako ihmistä olet saanut tulemaan sinne tyyssijaan, näillä ” hienoilla ” kirjoituksillasi, ja haukkumisillasi.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro montako ihmistä olet saanut tulemaan sinne tyyssijaan, näillä ” hienoilla ” kirjoituksillasi, ja haukkumisillasi.?

        En pidä tilastoja, mutta luulen, että moni on tutkaillut tubea ja miettii missä viettää eläkepäiviä. Onhan tube täynnä missä on hyvä asua eläkkeellä. Cheap and easy places living in to retirement.

        Koossa tuo ja laita tubeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä tilastoja, mutta luulen, että moni on tutkaillut tubea ja miettii missä viettää eläkepäiviä. Onhan tube täynnä missä on hyvä asua eläkkeellä. Cheap and easy places living in to retirement.

        Koossa tuo ja laita tubeen.

        Niinhän sinä vaan luulet, tai kuvittelet.


      • Anonyymi

        En minä ainakaan halua asua jossain vanhojen seniilien joukossa kehitysmaassa, siinähän taantuu, maan kielikin jo niin pirun vaikeaa kirjoittaa, tietty puhumaan oppii jonkinverran, tykkään kaiken ikäisistä ihmisistä myös nuorista ja lapsista, niissähän on se tulevaisuus.
        Kuumuus ja kosteus ihan kauheaa, ei jaksaisi mitään tehdä ja harrastaa ainakaan ulkona.
        Enkä jaksaisi istua baareissa ja ravintoloissa päivät päästään , jatkuva istuminen tappaa ja viinan juonti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän näitä jenkki klassikoita. Toki voit himassa soittaa tubelta mitä tahdot..

        Voit myös katsoa leffoja mistä tahdot... Ei ole tekijän oikeuksia ja sen pelkoja.

        Just ja kirjoitella sontaa ”suoli24” on sulla harrastukset .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ainakaan halua asua jossain vanhojen seniilien joukossa kehitysmaassa, siinähän taantuu, maan kielikin jo niin pirun vaikeaa kirjoittaa, tietty puhumaan oppii jonkinverran, tykkään kaiken ikäisistä ihmisistä myös nuorista ja lapsista, niissähän on se tulevaisuus.
        Kuumuus ja kosteus ihan kauheaa, ei jaksaisi mitään tehdä ja harrastaa ainakaan ulkona.
        Enkä jaksaisi istua baareissa ja ravintoloissa päivät päästään , jatkuva istuminen tappaa ja viinan juonti.

        Kirjoituksesta päätellen, sinulla ei ole siihen edes varaa. Paljastit parilla sanalla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä tilastoja, mutta luulen, että moni on tutkaillut tubea ja miettii missä viettää eläkepäiviä. Onhan tube täynnä missä on hyvä asua eläkkeellä. Cheap and easy places living in to retirement.

        Koossa tuo ja laita tubeen.

        "Cheap and easy places living in to retirement."

        Eikö haku onnistu, jos kirjoittaa virheetöntä englantia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Cheap and easy places living in to retirement."

        Eikö haku onnistu, jos kirjoittaa virheetöntä englantia?

        En tiedä mikä sinun motiivi on. Mutta luulen sen liittyvän pedon merkkiin eli Leijona symbooliin. Jotenkin vaikutat yksinkertaiselta.

        Kuka muu esim olisi vastaan, kuin tyhmä ja köyhä joka ei voi enää elämälle mitään. Ne, joilla on mahdollisuus, niin toki ovat kiinnostuneita ja kyselevät. Tiedän myös, että väkivallan ihmiset on sidoksissa pedon merkkiin eli Leijona logoon. Siihen kastiin kuuluu sitten ne toivottomat myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksesta päätellen, sinulla ei ole siihen edes varaa. Paljastit parilla sanalla...

        Ai jaa , joudun tuottamaan sulle pettymyksen, kyllä mulla rahaa on, mutta ei minua kiinnosta nuo kehitysmaat , Suomi on hyvä paikka asua .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mikä sinun motiivi on. Mutta luulen sen liittyvän pedon merkkiin eli Leijona symbooliin. Jotenkin vaikutat yksinkertaiselta.

        Kuka muu esim olisi vastaan, kuin tyhmä ja köyhä joka ei voi enää elämälle mitään. Ne, joilla on mahdollisuus, niin toki ovat kiinnostuneita ja kyselevät. Tiedän myös, että väkivallan ihmiset on sidoksissa pedon merkkiin eli Leijona logoon. Siihen kastiin kuuluu sitten ne toivottomat myös.

        Et vastannut kysymykseeni. Oletan, että pidät sitä merkkinä älykkyydestä? 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaa , joudun tuottamaan sulle pettymyksen, kyllä mulla rahaa on, mutta ei minua kiinnosta nuo kehitysmaat , Suomi on hyvä paikka asua .

        Lopeta, valehtelu... Osoitat vain tyhmyytesi ja valheesi ja se kait johtuu alhaisesta sosiaalisesta luokasta.

        Et, tasan tarkkaan tiedä missä meidän muiden on hyvä asua ja olla... Sä olet vain köyhä ja paatunut suomalaiseksi... Koska muuta et voi olla. Olet sen meille kaikille paljastanut.

        Sinun kirjoituksesi paljastaa aivan kaiken ja jo helppo päältäluku osoittaa persoonaa ja epämääräistä ja helposti sortuvaa huit hait hapelia rahan suhteen. Ihmistä voi lukea hänen kirjoituksensa suhteen... Et ole käynyt Tallinnaa pitemmällä ja matkustelua on tasan tarkkaan olleet korkeintaan ryhmä matkoja turisti kohteeseen... Olen 100 % varma.

        Et edes tajunnut, että puhuit kesästä ja suomessa on talvi myös ja aika pirun pitkä... Täys hapeli. Näin helppoa on lukea sinun ajatuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta, valehtelu... Osoitat vain tyhmyytesi ja valheesi ja se kait johtuu alhaisesta sosiaalisesta luokasta.

        Et, tasan tarkkaan tiedä missä meidän muiden on hyvä asua ja olla... Sä olet vain köyhä ja paatunut suomalaiseksi... Koska muuta et voi olla. Olet sen meille kaikille paljastanut.

        Sinun kirjoituksesi paljastaa aivan kaiken ja jo helppo päältäluku osoittaa persoonaa ja epämääräistä ja helposti sortuvaa huit hait hapelia rahan suhteen. Ihmistä voi lukea hänen kirjoituksensa suhteen... Et ole käynyt Tallinnaa pitemmällä ja matkustelua on tasan tarkkaan olleet korkeintaan ryhmä matkoja turisti kohteeseen... Olen 100 % varma.

        Et edes tajunnut, että puhuit kesästä ja suomessa on talvi myös ja aika pirun pitkä... Täys hapeli. Näin helppoa on lukea sinun ajatuksia.

        Onko sulla siellä joku kristallipallo, josta tiedät muiden kirjoittajien sosiaalisen taustan.
        Suomessa on nyt kesä , eikä talvi , tänään oli 24 astetta lämmintä.
        Nyt olet taas sekoamassa , hae apua noihin harhoisisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta, valehtelu... Osoitat vain tyhmyytesi ja valheesi ja se kait johtuu alhaisesta sosiaalisesta luokasta.

        Et, tasan tarkkaan tiedä missä meidän muiden on hyvä asua ja olla... Sä olet vain köyhä ja paatunut suomalaiseksi... Koska muuta et voi olla. Olet sen meille kaikille paljastanut.

        Sinun kirjoituksesi paljastaa aivan kaiken ja jo helppo päältäluku osoittaa persoonaa ja epämääräistä ja helposti sortuvaa huit hait hapelia rahan suhteen. Ihmistä voi lukea hänen kirjoituksensa suhteen... Et ole käynyt Tallinnaa pitemmällä ja matkustelua on tasan tarkkaan olleet korkeintaan ryhmä matkoja turisti kohteeseen... Olen 100 % varma.

        Et edes tajunnut, että puhuit kesästä ja suomessa on talvi myös ja aika pirun pitkä... Täys hapeli. Näin helppoa on lukea sinun ajatuksia.

        Miksi sinä et voi hyväksyä sitä, että ihmiset ovat erilaisia ja haluavat asua siellä missä on hyvä olla , missä rakkaat läheisetkin asuu, miksi suutut, jos joku on eri mieltä , kun sinä ja haukut kaikki muut kirjoittajat, tuo kertoo , ettei siulla ole kaikki kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta, valehtelu... Osoitat vain tyhmyytesi ja valheesi ja se kait johtuu alhaisesta sosiaalisesta luokasta.

        Et, tasan tarkkaan tiedä missä meidän muiden on hyvä asua ja olla... Sä olet vain köyhä ja paatunut suomalaiseksi... Koska muuta et voi olla. Olet sen meille kaikille paljastanut.

        Sinun kirjoituksesi paljastaa aivan kaiken ja jo helppo päältäluku osoittaa persoonaa ja epämääräistä ja helposti sortuvaa huit hait hapelia rahan suhteen. Ihmistä voi lukea hänen kirjoituksensa suhteen... Et ole käynyt Tallinnaa pitemmällä ja matkustelua on tasan tarkkaan olleet korkeintaan ryhmä matkoja turisti kohteeseen... Olen 100 % varma.

        Et edes tajunnut, että puhuit kesästä ja suomessa on talvi myös ja aika pirun pitkä... Täys hapeli. Näin helppoa on lukea sinun ajatuksia.

        Miksi sinua harmittaa , jos joku tykkää asua Suomessa?
        Mitä ylipäätään sinulle kuuluu miten ihmiset lomailee ja missä.
        Miksi haukut ne ihmiset jotka ovat tehneet erilaisia ratkaisuja , kun sinä ?
        Mikä sinua oikeen vaivaa?


      • Anonyymi

        Turkukin on kiva eläkeläis kaupunki , Aurajoen rannat täynnä baareja ja ravintoloita ,yökerhoja keskikaupungilla paljon, on mistä valita.
        Viimeisimmät hitit kuulee baareissa .
        Ruissalossa pääsee uimaan mereen ja keskikaupungilla maauimala aina täynnä uimareita , eikä maksa paljoa, eläkeläiset pääsee halvemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksesta päätellen, sinulla ei ole siihen edes varaa. Paljastit parilla sanalla...

        Sinulla ei ole varaa asua Suomessa, vaan jouduit lähtemään kauko- itään asumaan, ja nyt kaipaat Suomeen , sen huomaa trolleistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole varaa asua Suomessa, vaan jouduit lähtemään kauko- itään asumaan, ja nyt kaipaat Suomeen , sen huomaa trolleistasi.

        Minulla ei ole varaa asua Suomessa ja se pitää täysin paikkansa. Eikä minulla ole sieltä mitään hyviä kokemuksia edes. Tiedän ja olen itsekin ollut leipäjonoissa hakemassa ruokaa. Siellä on tuhansia ihmisiä leipäjonoissa ja nykyään ei saa ilman pitkää ja ovelaa odottamista edes punalaputettuja ruokia kaupasta.

        Miksi luulet, että minä kaipaan Suomeen? Eikö kaikki sieltä lähde lomalle etelään?

        Miksi minä vaihtaisin nykyisen hyvän tilanteeni huonompaan. Voin toki käydä katsomassa Suomessa jos se minua kiinnostaa. Mutta siitä ei voi sano, että kävisin siellä lomalla. Minä en tiedä mitä minä siellä tekisin ja poliittinen paska ei minua kiinnosta. Minä kyllä tiedän omat realiteetit ja varani ja se ei todellakaan riitä siellä asumiseen eikä todellakaan kiinnosta maksaa mistään hotellista siellä satasta tai jotain sinnepäin.

        Tiedän myös sen, että valtion ja sen propagandan omaksuneet uhrit eivät ole rikkaita, vaan pohjasakkaa. Sillä yksikään jolta valtio on varastanut rahaa ja omaisuutta ei voi kunnioittaa varasta ja sen ylvästä olemusta. Muistan isäni jo lapsena, kun hän sanoi, että älä tule tänne, kun on vihan aika, kun hän täytti veroilmoitusta.

        Suuri osa Suomesta lähti Ruotsiin ja hekään eivät kunnioittaneet suomea ja hekin muutti parempaan. Muuttamisessa parempaan ei ole mitään väärää. Toki Afrikassa on vielä kurjempaa.

        Myös totuuden kirjoittaminen on kristillistä ja oikein. Mitä minulle jäisi eläkkeestä jos sinne muuttaisin. Vuokra liki tuhat ja sosiaalista minimi toimeentulotuki. No, miten ihmiset siellä on sen kanssa pärjänneet ? ?
        Oliko se 500 ja siitä 200 metro lippuun ja lopuilla ruokaa ja entä vaatteet ? ?

        Kambodzassa minulla menee asumiseen 200 dollaria sähköineen ja loput 1300 dollaria jää elämiseen, no kumman valitset ? Parturissa kävin eilen 5 dollaria ja saa kyllä 2 dollaria myös.. mutta käyn hyvällä parturilla ja maksan vähän enemmän. Ateria ravintolassa söin eilen ihan teidän vastaava koko 3 dollaria ja kana ja yksi peruna halkaistu ja salaattia reilusti ja siinä sose ja pippurikastike. Kanan rintafile. Sooda 1 dollaria juoma ja Cappuccinoa oli kait 1,5 dollaria.

        Harrastan kävelyä ja täällä voi kivasti kävellä. Talvi vaatteita eikä muita talvi vermeitä tarvita.

        Minä en kertakaikkiaan voi käsittää mikä siellä on se ihmeellinen juttu, että sitä pitää ylistää. Onko se se leijonan kuva ja olla suomalainen vai mikä.. pelkällä ulkopuolisella matematiikalla ja kokonaiskuvan ymmärrätämisellä se ei todellakaan avaudu ja eikä siitä sitä tällä palstalla kukaan perustele. Sieltä tulee hyvinvointivaltio ja kehitysmaa ja ties mitä määrittelemätöntä. Suurin osa pelkkää Suomi paskaa ja sen puhdasta propagandaa... Minä olen kertonut perustelut ja asuminen eläminen on samalla rahalla kymmenen kertaa parempaa ja laadukkaampaa.

        Sano niin kuin vammanen sanoo sillä lailla syvältä kurkusta, että oletko sinä suomalainen. Ehkä se kuvastaa juuri sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole varaa asua Suomessa ja se pitää täysin paikkansa. Eikä minulla ole sieltä mitään hyviä kokemuksia edes. Tiedän ja olen itsekin ollut leipäjonoissa hakemassa ruokaa. Siellä on tuhansia ihmisiä leipäjonoissa ja nykyään ei saa ilman pitkää ja ovelaa odottamista edes punalaputettuja ruokia kaupasta.

        Miksi luulet, että minä kaipaan Suomeen? Eikö kaikki sieltä lähde lomalle etelään?

        Miksi minä vaihtaisin nykyisen hyvän tilanteeni huonompaan. Voin toki käydä katsomassa Suomessa jos se minua kiinnostaa. Mutta siitä ei voi sano, että kävisin siellä lomalla. Minä en tiedä mitä minä siellä tekisin ja poliittinen paska ei minua kiinnosta. Minä kyllä tiedän omat realiteetit ja varani ja se ei todellakaan riitä siellä asumiseen eikä todellakaan kiinnosta maksaa mistään hotellista siellä satasta tai jotain sinnepäin.

        Tiedän myös sen, että valtion ja sen propagandan omaksuneet uhrit eivät ole rikkaita, vaan pohjasakkaa. Sillä yksikään jolta valtio on varastanut rahaa ja omaisuutta ei voi kunnioittaa varasta ja sen ylvästä olemusta. Muistan isäni jo lapsena, kun hän sanoi, että älä tule tänne, kun on vihan aika, kun hän täytti veroilmoitusta.

        Suuri osa Suomesta lähti Ruotsiin ja hekään eivät kunnioittaneet suomea ja hekin muutti parempaan. Muuttamisessa parempaan ei ole mitään väärää. Toki Afrikassa on vielä kurjempaa.

        Myös totuuden kirjoittaminen on kristillistä ja oikein. Mitä minulle jäisi eläkkeestä jos sinne muuttaisin. Vuokra liki tuhat ja sosiaalista minimi toimeentulotuki. No, miten ihmiset siellä on sen kanssa pärjänneet ? ?
        Oliko se 500 ja siitä 200 metro lippuun ja lopuilla ruokaa ja entä vaatteet ? ?

        Kambodzassa minulla menee asumiseen 200 dollaria sähköineen ja loput 1300 dollaria jää elämiseen, no kumman valitset ? Parturissa kävin eilen 5 dollaria ja saa kyllä 2 dollaria myös.. mutta käyn hyvällä parturilla ja maksan vähän enemmän. Ateria ravintolassa söin eilen ihan teidän vastaava koko 3 dollaria ja kana ja yksi peruna halkaistu ja salaattia reilusti ja siinä sose ja pippurikastike. Kanan rintafile. Sooda 1 dollaria juoma ja Cappuccinoa oli kait 1,5 dollaria.

        Harrastan kävelyä ja täällä voi kivasti kävellä. Talvi vaatteita eikä muita talvi vermeitä tarvita.

        Minä en kertakaikkiaan voi käsittää mikä siellä on se ihmeellinen juttu, että sitä pitää ylistää. Onko se se leijonan kuva ja olla suomalainen vai mikä.. pelkällä ulkopuolisella matematiikalla ja kokonaiskuvan ymmärrätämisellä se ei todellakaan avaudu ja eikä siitä sitä tällä palstalla kukaan perustele. Sieltä tulee hyvinvointivaltio ja kehitysmaa ja ties mitä määrittelemätöntä. Suurin osa pelkkää Suomi paskaa ja sen puhdasta propagandaa... Minä olen kertonut perustelut ja asuminen eläminen on samalla rahalla kymmenen kertaa parempaa ja laadukkaampaa.

        Sano niin kuin vammanen sanoo sillä lailla syvältä kurkusta, että oletko sinä suomalainen. Ehkä se kuvastaa juuri sitä.

        Kyllä maailmasta varmasti löytyy joku toinen kehitysmaa, jossa noiden juttujen hinnat on vieläkin halvempia. Eikös olisi kannattanut muuttaa niihin maihin, kun kerran nuo halvat hinnat on sinun keskeinen elämisesi päämäärä.

        Se vaan kovasti epäilyttää noissa sinun kehuissasi ihanasta elämästä siellä, kun sinun on näköjään pakko jatkuvasti tulla tänne kehuskelemaan kehitysmaan halvoilla hinnoilla ja kirjoittelemaan lähinnä uskomatonta potaskaa Suomen oloista muutaman iltapäivälehden ja jonkun skandaaleista elävän sensaatiojulkaisun yksittäisten uutisten perusteella.
        Joku ongelmahan sulla on, kun tuo on niin tärkeää sinulle. Ei olosi taidakaan olla siellä niin auvoista kuin väität.

        Me, jotka elämme täällä ja olemme tyytyväisiä oloomme, emme tunnista sinun kauhujuttujasi, tietysti suhtaudumme sinun kehuskeluihisi samoin eli koska puhut pazkaa täkäläisistä oloista, senhän me tiedämme omien kokemustemme perustella, niin aivan varmasti puhut yhtä pazkaa sikäläisistä oloista. Miksi muka et tekisi niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä maailmasta varmasti löytyy joku toinen kehitysmaa, jossa noiden juttujen hinnat on vieläkin halvempia. Eikös olisi kannattanut muuttaa niihin maihin, kun kerran nuo halvat hinnat on sinun keskeinen elämisesi päämäärä.

        Se vaan kovasti epäilyttää noissa sinun kehuissasi ihanasta elämästä siellä, kun sinun on näköjään pakko jatkuvasti tulla tänne kehuskelemaan kehitysmaan halvoilla hinnoilla ja kirjoittelemaan lähinnä uskomatonta potaskaa Suomen oloista muutaman iltapäivälehden ja jonkun skandaaleista elävän sensaatiojulkaisun yksittäisten uutisten perusteella.
        Joku ongelmahan sulla on, kun tuo on niin tärkeää sinulle. Ei olosi taidakaan olla siellä niin auvoista kuin väität.

        Me, jotka elämme täällä ja olemme tyytyväisiä oloomme, emme tunnista sinun kauhujuttujasi, tietysti suhtaudumme sinun kehuskeluihisi samoin eli koska puhut pazkaa täkäläisistä oloista, senhän me tiedämme omien kokemustemme perustella, niin aivan varmasti puhut yhtä pazkaa sikäläisistä oloista. Miksi muka et tekisi niin?

        Minä olen kristitty ja minun kuuluu valistaa ja kertoa ja auttaa ihmisiä. Tiedän, että valtio on Raamatussa Peto. Ihmisiä eksytetään valheilla, kuten sinäkin olet kertonut vain epätodellisia valehtluita ja panetteluita. Koska sinussa on paha henki.

        Olet itse myös myöntänyt, että täällä samalla rahalla elää lähes kymmenen kertaa paremmin. Mutta silti luulet, että siellä on parempi ilman perusteltua ja se viittaa psyykkiseen aivopesuun siellä. Toki tiedän, että siellä lukee joka kulman takana suomalainen ja suomalainen ja se on raamatun pedon antama nimi jos sen itseesi otat ja ristit itsesi siten saatanalle.

        Ihmisten eriarvostaminen viittaa myös siihen Kristuksen vastustajaan. Joku on musta ja Punanen ja sellainen ja näin juuri saatana kerää joukkojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kristitty ja minun kuuluu valistaa ja kertoa ja auttaa ihmisiä. Tiedän, että valtio on Raamatussa Peto. Ihmisiä eksytetään valheilla, kuten sinäkin olet kertonut vain epätodellisia valehtluita ja panetteluita. Koska sinussa on paha henki.

        Olet itse myös myöntänyt, että täällä samalla rahalla elää lähes kymmenen kertaa paremmin. Mutta silti luulet, että siellä on parempi ilman perusteltua ja se viittaa psyykkiseen aivopesuun siellä. Toki tiedän, että siellä lukee joka kulman takana suomalainen ja suomalainen ja se on raamatun pedon antama nimi jos sen itseesi otat ja ristit itsesi siten saatanalle.

        Ihmisten eriarvostaminen viittaa myös siihen Kristuksen vastustajaan. Joku on musta ja Punanen ja sellainen ja näin juuri saatana kerää joukkojaan.

        Minulle ei raha ole niin tärkeä , kun sinulle , pääasia, että riittää, paljon tärkeämpiä ovat minulle läheiset, ystävät ja sukulaiset sekä oma rakas puoliso.
        Minulla eläke 1745 € kk ja pärjään sillä erittäin hyvin , puolisolla hiukan isompi , on oma asunto , jonka yhdessä puolison kanssa rakennettiin .
        Mitä sitä eläkeläinen muuta tarvii, kun hyvää ruokaa ,terveyttä , asunnon ja läheiset.
        Onneksi ollaan molemmat terveitä ja vaalimme terveyttämme , emme kaipaa enää mitään sen kummempia sirkushuveja , ne on jo niin nähty, kerran vuodessa käymme toista lastamme katsomassa Yhdysvalloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kristitty ja minun kuuluu valistaa ja kertoa ja auttaa ihmisiä. Tiedän, että valtio on Raamatussa Peto. Ihmisiä eksytetään valheilla, kuten sinäkin olet kertonut vain epätodellisia valehtluita ja panetteluita. Koska sinussa on paha henki.

        Olet itse myös myöntänyt, että täällä samalla rahalla elää lähes kymmenen kertaa paremmin. Mutta silti luulet, että siellä on parempi ilman perusteltua ja se viittaa psyykkiseen aivopesuun siellä. Toki tiedän, että siellä lukee joka kulman takana suomalainen ja suomalainen ja se on raamatun pedon antama nimi jos sen itseesi otat ja ristit itsesi siten saatanalle.

        Ihmisten eriarvostaminen viittaa myös siihen Kristuksen vastustajaan. Joku on musta ja Punanen ja sellainen ja näin juuri saatana kerää joukkojaan.

        Onko tämä Kambodza sitten se luvattu maa, ja Suomessa asustelee se kamala peto jonka käsivarressa on luku 666.
        Minun mielestäni Israel on se luvattu maa , sinne se Jeesus tulee, ja myös me suomalaiset kristityt pelastetaan, vaikka Sinä pidät Suomea pedon maana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole varaa asua Suomessa ja se pitää täysin paikkansa. Eikä minulla ole sieltä mitään hyviä kokemuksia edes. Tiedän ja olen itsekin ollut leipäjonoissa hakemassa ruokaa. Siellä on tuhansia ihmisiä leipäjonoissa ja nykyään ei saa ilman pitkää ja ovelaa odottamista edes punalaputettuja ruokia kaupasta.

        Miksi luulet, että minä kaipaan Suomeen? Eikö kaikki sieltä lähde lomalle etelään?

        Miksi minä vaihtaisin nykyisen hyvän tilanteeni huonompaan. Voin toki käydä katsomassa Suomessa jos se minua kiinnostaa. Mutta siitä ei voi sano, että kävisin siellä lomalla. Minä en tiedä mitä minä siellä tekisin ja poliittinen paska ei minua kiinnosta. Minä kyllä tiedän omat realiteetit ja varani ja se ei todellakaan riitä siellä asumiseen eikä todellakaan kiinnosta maksaa mistään hotellista siellä satasta tai jotain sinnepäin.

        Tiedän myös sen, että valtion ja sen propagandan omaksuneet uhrit eivät ole rikkaita, vaan pohjasakkaa. Sillä yksikään jolta valtio on varastanut rahaa ja omaisuutta ei voi kunnioittaa varasta ja sen ylvästä olemusta. Muistan isäni jo lapsena, kun hän sanoi, että älä tule tänne, kun on vihan aika, kun hän täytti veroilmoitusta.

        Suuri osa Suomesta lähti Ruotsiin ja hekään eivät kunnioittaneet suomea ja hekin muutti parempaan. Muuttamisessa parempaan ei ole mitään väärää. Toki Afrikassa on vielä kurjempaa.

        Myös totuuden kirjoittaminen on kristillistä ja oikein. Mitä minulle jäisi eläkkeestä jos sinne muuttaisin. Vuokra liki tuhat ja sosiaalista minimi toimeentulotuki. No, miten ihmiset siellä on sen kanssa pärjänneet ? ?
        Oliko se 500 ja siitä 200 metro lippuun ja lopuilla ruokaa ja entä vaatteet ? ?

        Kambodzassa minulla menee asumiseen 200 dollaria sähköineen ja loput 1300 dollaria jää elämiseen, no kumman valitset ? Parturissa kävin eilen 5 dollaria ja saa kyllä 2 dollaria myös.. mutta käyn hyvällä parturilla ja maksan vähän enemmän. Ateria ravintolassa söin eilen ihan teidän vastaava koko 3 dollaria ja kana ja yksi peruna halkaistu ja salaattia reilusti ja siinä sose ja pippurikastike. Kanan rintafile. Sooda 1 dollaria juoma ja Cappuccinoa oli kait 1,5 dollaria.

        Harrastan kävelyä ja täällä voi kivasti kävellä. Talvi vaatteita eikä muita talvi vermeitä tarvita.

        Minä en kertakaikkiaan voi käsittää mikä siellä on se ihmeellinen juttu, että sitä pitää ylistää. Onko se se leijonan kuva ja olla suomalainen vai mikä.. pelkällä ulkopuolisella matematiikalla ja kokonaiskuvan ymmärrätämisellä se ei todellakaan avaudu ja eikä siitä sitä tällä palstalla kukaan perustele. Sieltä tulee hyvinvointivaltio ja kehitysmaa ja ties mitä määrittelemätöntä. Suurin osa pelkkää Suomi paskaa ja sen puhdasta propagandaa... Minä olen kertonut perustelut ja asuminen eläminen on samalla rahalla kymmenen kertaa parempaa ja laadukkaampaa.

        Sano niin kuin vammanen sanoo sillä lailla syvältä kurkusta, että oletko sinä suomalainen. Ehkä se kuvastaa juuri sitä.

        Kyllä tolla sun eläkkeelläkin hyvin elää Suomessa ,mutta, kun sulle ei kelpaa asuinpaikaksi, kun Helsinki , joka on huomattavasti kalliimpi , kun muu Suomi, esim Länsi- ja keski Suomesta löytyy monta kaupunkia joissa voi hyvin elää 1500€kk eläkkeellä , mutta , kun sun pitää ajaa metrolla jota ei ole ,kun Helsingissä , et ilmeisesti hyväksy polkupyörää , tai kävelyä, ja tykkäät käydä ravintoloissa syömässä, ehkä et osaa tehdä mitään ruokaa itse.
        Tykkäät öky elämästä, baareissa pitää käydä ja juoda olutta joka päivä.
        Sitten et ole työelämäsi aikana saanut mitään kokoon , et edes omaa asuntoa, ilmeisesti rahan käyttöösi on ollut aika hulvatonta.
        Omista valinnoistasi syytät Suomen valtiota, ja haukut synnyinmaatasi täysin paskaksi, vaikka täältä kuitenkin sen eläkkeesi saat.
        Ihan hyvä , että olet löytänyt paikan jossa viihdyt ja saat rahasi riittämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä Kambodza sitten se luvattu maa, ja Suomessa asustelee se kamala peto jonka käsivarressa on luku 666.
        Minun mielestäni Israel on se luvattu maa , sinne se Jeesus tulee, ja myös me suomalaiset kristityt pelastetaan, vaikka Sinä pidät Suomea pedon maana.

        Sekoitat pedon luvun ja merkin. Merkki on toki Leijona ja luku on millä sinut saadaan vihaamaan esim. Pakolaisia ja kadehtimaan muita ja sen sellaista.

        Symbolisesti se luku kääntyy ja vääntyy... Numerot on arabialainen keksintö.

        Siinä on kolme luku kirjainta mikä ei ole koskaan tasan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoitat pedon luvun ja merkin. Merkki on toki Leijona ja luku on millä sinut saadaan vihaamaan esim. Pakolaisia ja kadehtimaan muita ja sen sellaista.

        Symbolisesti se luku kääntyy ja vääntyy... Numerot on arabialainen keksintö.

        Siinä on kolme luku kirjainta mikä ei ole koskaan tasan.

        Israel se on luvattu maa pyhä maa, leijonan merkki on vain symboli niin, kun logo , Suomen kansalliseläin on karhu, ja kukka on kielo, ja lintu on joutsen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoitat pedon luvun ja merkin. Merkki on toki Leijona ja luku on millä sinut saadaan vihaamaan esim. Pakolaisia ja kadehtimaan muita ja sen sellaista.

        Symbolisesti se luku kääntyy ja vääntyy... Numerot on arabialainen keksintö.

        Siinä on kolme luku kirjainta mikä ei ole koskaan tasan.

        Minä en kadehdi ketään, enkä vihaa ketään, enkä myöskään ole katkera , tykkään ihmisistä rotuun tai ihonväriin katsomatta, tietty löytyy ihmisiä, joita kartan , en halua tutustua ja myös pelkään joitakin ihmisiä, mutta kaikki me ollaan täällä samanlaisia pas…a per..tä .


    • Anonyymi

      Toki aamiaisen syöjiä on aamulla.

    • Anonyymi

      Mahdollisuus mihin?

      • Anonyymi

        Kyllä sinä tiedät, viriiliin elämään vaikka Pattayalla. Kesällä ollaan kait ihan. Veden äärellä perinteisesti tai pelataan golffia. Valehtelet is panettelet, pelkkä valtio naamassa.

        Seniili taas tarkoitti epämääräistä sanontaa ja unohdit Pattayan, joka nyt on koko maailman tiedossa, että se on viriili. Lisäksi se kertoi sinun asenteesta elämään ja se, että et ole elämässä säästänyt ja tienannut rahaa rahaa tekemällä.... Joten olet kansalaisen eläkkeellä asuva ulosotto velkainen ja kateellinen ja ainoa elämä on valtio ja sekin ilman Kristinuskoa... Rikkaat on monet myös lukeneet raamattua.. olisivat tienneet Raamatun pedosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä tiedät, viriiliin elämään vaikka Pattayalla. Kesällä ollaan kait ihan. Veden äärellä perinteisesti tai pelataan golffia. Valehtelet is panettelet, pelkkä valtio naamassa.

        Seniili taas tarkoitti epämääräistä sanontaa ja unohdit Pattayan, joka nyt on koko maailman tiedossa, että se on viriili. Lisäksi se kertoi sinun asenteesta elämään ja se, että et ole elämässä säästänyt ja tienannut rahaa rahaa tekemällä.... Joten olet kansalaisen eläkkeellä asuva ulosotto velkainen ja kateellinen ja ainoa elämä on valtio ja sekin ilman Kristinuskoa... Rikkaat on monet myös lukeneet raamattua.. olisivat tienneet Raamatun pedosta.

        ???????????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä tiedät, viriiliin elämään vaikka Pattayalla. Kesällä ollaan kait ihan. Veden äärellä perinteisesti tai pelataan golffia. Valehtelet is panettelet, pelkkä valtio naamassa.

        Seniili taas tarkoitti epämääräistä sanontaa ja unohdit Pattayan, joka nyt on koko maailman tiedossa, että se on viriili. Lisäksi se kertoi sinun asenteesta elämään ja se, että et ole elämässä säästänyt ja tienannut rahaa rahaa tekemällä.... Joten olet kansalaisen eläkkeellä asuva ulosotto velkainen ja kateellinen ja ainoa elämä on valtio ja sekin ilman Kristinuskoa... Rikkaat on monet myös lukeneet raamattua.. olisivat tienneet Raamatun pedosta.

        Ei sinulta kannata mitään kysyä, haukut heti kysyjän lyttyyn ja oletat , että kysyjä on syrjäytynyt takuueläkkeellä tai ” kansalaiseläkkeellä ”,ulosotossa , veloissa oleva ihminen ja lisäksi kade sinulle.
        Jos joku on köyhä , niin sinun mielestäsi se on alimman luokan kansalainen ja sinun Raamattusi peto.
        Et sinäkään nyt niin varakas ole, kun olet joutunut lähtemään sinne Kambodzaan asumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulta kannata mitään kysyä, haukut heti kysyjän lyttyyn ja oletat , että kysyjä on syrjäytynyt takuueläkkeellä tai ” kansalaiseläkkeellä ”,ulosotossa , veloissa oleva ihminen ja lisäksi kade sinulle.
        Jos joku on köyhä , niin sinun mielestäsi se on alimman luokan kansalainen ja sinun Raamattusi peto.
        Et sinäkään nyt niin varakas ole, kun olet joutunut lähtemään sinne Kambodzaan asumaan.

        "Et sinäkään nyt niin varakas ole, kun olet joutunut lähtemään sinne Kambodzaan asumaan."

        Jep! Sitä paitsi ei kukaan varakas ole kiinnostunut siitä maksaako pullo olutta 40 senttiä vai 4 euroa. Varakkuus on tästä kehitysmaalaisesta hyvin kaukana!

        Mutta kun muuta tekemistä ei ole, on aikaa kirjoitella samat höpinät yhä uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä tiedät, viriiliin elämään vaikka Pattayalla. Kesällä ollaan kait ihan. Veden äärellä perinteisesti tai pelataan golffia. Valehtelet is panettelet, pelkkä valtio naamassa.

        Seniili taas tarkoitti epämääräistä sanontaa ja unohdit Pattayan, joka nyt on koko maailman tiedossa, että se on viriili. Lisäksi se kertoi sinun asenteesta elämään ja se, että et ole elämässä säästänyt ja tienannut rahaa rahaa tekemällä.... Joten olet kansalaisen eläkkeellä asuva ulosotto velkainen ja kateellinen ja ainoa elämä on valtio ja sekin ilman Kristinuskoa... Rikkaat on monet myös lukeneet raamattua.. olisivat tienneet Raamatun pedosta.

        Sinulla on tuo luetun ymmärtäminen aivan käsittämätöntä, keksit toisten kommentteihin omiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulta kannata mitään kysyä, haukut heti kysyjän lyttyyn ja oletat , että kysyjä on syrjäytynyt takuueläkkeellä tai ” kansalaiseläkkeellä ”,ulosotossa , veloissa oleva ihminen ja lisäksi kade sinulle.
        Jos joku on köyhä , niin sinun mielestäsi se on alimman luokan kansalainen ja sinun Raamattusi peto.
        Et sinäkään nyt niin varakas ole, kun olet joutunut lähtemään sinne Kambodzaan asumaan.

        Sillä on musta sydän ,täynnä vihaa ja katkeruutta.


    • Anonyymi

      Minulla on jo eläkemaa päätettynä ja kolmio valmiiksi sieltä ostettuna. Turvallinen edullinen ja rauhallinen maa. Sinne kolmen vuoden päästä eläköidyttyäni 67 - vuotiaana. Maa on rajanaapuri heti Teno-joen etelärannalla. Täällä Finnmark Jäämeri!

      • Anonyymi

        👍👌👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        👍👌👍

        Ei tämä mikään kilpailu ole... Poliittinen paska voi olla ihan yksinään. Kyllä ne, jotka on saaneet tiedon miettivät ja vertaavat omia lähtökohtia. Mutta se on tämän tarkoitus, että ihmisiä on tiedotettu.

        Minun tehtäväni on herättää ihmiset tutkimaan ja vertaamaan. Mutta se on varma, että elämään voi saada sisältöä ja masennus ja ahdistus lähtee takuu varmasti rahalla, kun jotain jää vuokran jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä mikään kilpailu ole... Poliittinen paska voi olla ihan yksinään. Kyllä ne, jotka on saaneet tiedon miettivät ja vertaavat omia lähtökohtia. Mutta se on tämän tarkoitus, että ihmisiä on tiedotettu.

        Minun tehtäväni on herättää ihmiset tutkimaan ja vertaamaan. Mutta se on varma, että elämään voi saada sisältöä ja masennus ja ahdistus lähtee takuu varmasti rahalla, kun jotain jää vuokran jälkeen.

        Sun tehtäväsi täällä on näköjään jauhaa puutaheinää ja haukkua Suomea iltapäivälehtien kohuotsikoiden ja skandaaleista elävien hömppäjulkaisujen perusteella ja kehua kehitysmaan halpoja viinahintoja terasseilla…
        Sitten vielä sekoitat jotain käsittämätöntä uskontohömppää tarinoihisi.

        Ei yhtään tuota kummempaa… ihan turha sekopää. Ei kannata kuvitella itsellesi jotain suurempaa roolia…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun tehtäväsi täällä on näköjään jauhaa puutaheinää ja haukkua Suomea iltapäivälehtien kohuotsikoiden ja skandaaleista elävien hömppäjulkaisujen perusteella ja kehua kehitysmaan halpoja viinahintoja terasseilla…
        Sitten vielä sekoitat jotain käsittämätöntä uskontohömppää tarinoihisi.

        Ei yhtään tuota kummempaa… ihan turha sekopää. Ei kannata kuvitella itsellesi jotain suurempaa roolia…

        Ei se sinua satuttaisi, mikäli et ole kastanut ja ristinyt itseäsi sen nimellä ja ottanut häntä sisääsi... Tässä voidaan verrata ehtoollista, jossa nautitaan leipä ja viini. Leipä tarkoittaa, että teet ruumiillasi Jeesuksen tahdon mukaan ja Raamatussa veri tarkoittaa sielua, joten teet ja ajattelet Jeesuksen mukaan. Tunnet myös synnin tuskaa tekojesi ja arvojesi myötä. Miksi tämä on vaikeaa?

        Sama on myös pedon merkin ottamisessa, sillä sitä ei todellakaan laiteta sormeen tai takapuoleen. Se laitetaan sieluun ja käteen sen ja sen jälkeen teet pedolle töitä ja saatanan tahdolle. Nimen ottaminen on pedon merkin ottaminen sieluun... Tekeminen käteen.
        Nimi on tietenkin suomalainen ja hänen merkkinsä on tietysti leijona symbolisesti. Kysyn nautitko ihmisen vahingoittamisesta, silloin kun sinulla on saatanan eli valtion lupa...

        Jäikö tämä vielä epäselväksi.. jos jäi, niin kysy.


    • Anonyymi

      Itse lopetin työt viime syksynä ja aloitin oman eläkkeen.
      Varsinaiseen eläkkeeseen vielä 7 vuotta.
      Aloin kuitenkin remontoida isäni rakentamaa eläkeläistaloa joka sijaitsee joen rannalla.
      Minä ja nykyinen vaimoni lasketaan hyvinvoinniksi lastenlasten kanssa touhuamisen ja sen että saamme asua mieleisessä paikassa.
      Ulkomaanmatkoilla alkaa 2 viikon jälkeen tulla halu lähteä kotiin.

      Jotenkin kirjoituksesi haiskahtaa.
      Arvelen että sulla on joko tylsää ilamn toisia suomalaisia tai sitten virittelet jotakin bisnestä johon tarvitset muita suomalaisia maksumiehiksi.
      Oli miten oli mutta kirjoittelusi syy ei ole se että sulla on mukavat oltavat siellä missä oletkaan, kaipaat jotakin muuta.

      • Anonyymi

        Ei toki, vaan tiedottaa hurjan isosta elintason korotuksesta mitä moni siellä ei vielä ole ymmärtänyt. Valtio tajusi ja määräsi ulkomailla olemisen puoleen vuoteen vuodesta ja alkoi kyttäämään ja vainoamaan ulkomailla asuvia.

        Porukka asui Pattayalla muuan vuosi sitten ja siellä oli, kait parhaimmillaan liki 30 - 40 tuhatta suomalaista Suomesta eläkkeellä. Thaimaan hintataso ja politiikka paheni ja porukka hajaantui ja kuoli pois.

        Toki siihen vaikutti Thaimaan Bahtin kurssi joka oli tosi hyvä aikoinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toki, vaan tiedottaa hurjan isosta elintason korotuksesta mitä moni siellä ei vielä ole ymmärtänyt. Valtio tajusi ja määräsi ulkomailla olemisen puoleen vuoteen vuodesta ja alkoi kyttäämään ja vainoamaan ulkomailla asuvia.

        Porukka asui Pattayalla muuan vuosi sitten ja siellä oli, kait parhaimmillaan liki 30 - 40 tuhatta suomalaista Suomesta eläkkeellä. Thaimaan hintataso ja politiikka paheni ja porukka hajaantui ja kuoli pois.

        Toki siihen vaikutti Thaimaan Bahtin kurssi joka oli tosi hyvä aikoinaan.

        Äläs valehtele, Thaimaassa asuu noin 1500 - 1800 suomalaista ja monet miehiä, joilla Thaimaalainen vaimo, ja osa siellä töissä joko yrittäjiä , tai jonkun kansainvälisen firman töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläs valehtele, Thaimaassa asuu noin 1500 - 1800 suomalaista ja monet miehiä, joilla Thaimaalainen vaimo, ja osa siellä töissä joko yrittäjiä , tai jonkun kansainvälisen firman töissä.

        Nyt voi asua virallisesti... Mutta kuinka paljon oli parhaimmillaan. . . Noin, 10 - 15 vuotta sitten.

        Tiedän, että oli paljon. Oli aika monta Suomi - baaria ja Suomi hotellia myös. Oli jopa Suomi radio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toki, vaan tiedottaa hurjan isosta elintason korotuksesta mitä moni siellä ei vielä ole ymmärtänyt. Valtio tajusi ja määräsi ulkomailla olemisen puoleen vuoteen vuodesta ja alkoi kyttäämään ja vainoamaan ulkomailla asuvia.

        Porukka asui Pattayalla muuan vuosi sitten ja siellä oli, kait parhaimmillaan liki 30 - 40 tuhatta suomalaista Suomesta eläkkeellä. Thaimaan hintataso ja politiikka paheni ja porukka hajaantui ja kuoli pois.

        Toki siihen vaikutti Thaimaan Bahtin kurssi joka oli tosi hyvä aikoinaan.

        Sinun Jumalasi on raha ja mammona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun Jumalasi on raha ja mammona.

        Täällä sitä rahaa ei niin paljon tarvita ja sitä ei täällä myöskään niin paljon kiristetä. Luulen, että täällä pärjää vähemmällä... Eikä tarvitse vihata ja vainota ihmisiä rahan takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä sitä rahaa ei niin paljon tarvita ja sitä ei täällä myöskään niin paljon kiristetä. Luulen, että täällä pärjää vähemmällä... Eikä tarvitse vihata ja vainota ihmisiä rahan takia.

        Miksi sinä sitten Suomessa vihasit ja vainosit toisia, ja tuo viha ja katkeruus sulla on jäänyt päälle.


    • Anonyymi

      Kambodzassa saa samalla rahalla hyvän toimeentulon ilman sitä samassa sanassa olevaa tuki loppua siellä.

      Vuokraa maksa täällä auringon alla 140 euro kuussa + sähkö. Luuletko, että täällä ei kiva asua sitten vai. Täällä on kaupoissa ihan samat tavarat ja täällä on ihmisiä ja turisteja. Hintataso on huomattavasti edullisempi ja samoin parturi ja kampaamo... Parturi 2 - 5 dollaria.

      Vaatteet T-paita ja Shortsit ja sandaalit. Kyydit ... Oma mopo ja tuk-tuk tai Passapp tai sitten taksiauto. Hinta noin 1,5 - 2 kilometriä hintaan 1,5 dollaria.

      Lisäksi tästä on hyvät yhteydet, niin Bangkokiin, kuin Phnom Penhiin... Ja moniin Aasian kaupunkeihin. Viisumi eläkeläiset vuodeksi 270 euroa ja muuta ei tarvita.. toki passi. Ai, niin tänne ei saa tulla kansalaisen KELA eläkkeellä, sillä ne ottavat sen pois kokonaan jos tulet ja joudut kadulle Suomessa ... No parempi täällä, kun ei ole kylmä... Ole varovainen... Menetät eläkkeesi ja et koskaan saa enää eläkeikäisenä rahaa... En tiedä saatko edes sosiaalitukia, kun olet rikollinen sen jälkeen.

      • Anonyymi

        Jankuti, jankuti jankuti, tuon olet jo kertonut tuhanteen kertaan, nuo Suomen takuueläkeläiset ovat 80 - 90 vuotiaita eivät he ole enää muuttamassa minnekään, ja jos joku 80 v sinne tulee ja menettää takuueläkkeensä, niin millaisen sosiaaliturvan hän sieltä saa.
        Suomeen tulevat pakolaisetkin saa takuueläkkeen suuruisen rahan käyttöönsä plus asumistuet ja sosiaalituen, mites siellä ,mitä tarjotaan pakolaiselle , jos joku iäkäs suomalainen sinne tulee.
        Mikä siellä on palkkataso, ja kuinka paljon eläkettä tuo mainitsemasi parturi , tai myyjä saa kun eläkepäivät koittaa.
        Kelpaa sun siellä kukkoilla työkyvyttömyyseläkkeellä , jonka huijasit ja se tulee SUOMESTA ja KELASTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jankuti, jankuti jankuti, tuon olet jo kertonut tuhanteen kertaan, nuo Suomen takuueläkeläiset ovat 80 - 90 vuotiaita eivät he ole enää muuttamassa minnekään, ja jos joku 80 v sinne tulee ja menettää takuueläkkeensä, niin millaisen sosiaaliturvan hän sieltä saa.
        Suomeen tulevat pakolaisetkin saa takuueläkkeen suuruisen rahan käyttöönsä plus asumistuet ja sosiaalituen, mites siellä ,mitä tarjotaan pakolaiselle , jos joku iäkäs suomalainen sinne tulee.
        Mikä siellä on palkkataso, ja kuinka paljon eläkettä tuo mainitsemasi parturi , tai myyjä saa kun eläkepäivät koittaa.
        Kelpaa sun siellä kukkoilla työkyvyttömyyseläkkeellä , jonka huijasit ja se tulee SUOMESTA ja KELASTA.

        Siellä harva elää eläkkeelle saakka , kuolevat jo ennen sitä.


    • Anonyymi

      Siellä Ambomaalla pääset tietysti vaivattomasti ja joutuisasti tarvittaessa myös esimerkiksi sydämenohitusleikkaukseen, joka tehdään huippumodernissa sairaalassa 20 dollarilla, vai mitä?

      Vai ovatko huippukirurgit jättäneet Ambomaan alhaisen palkkatason ja sairaaloiden antiikkisten leikkaussalien vuoksi? Tämä on valtion omilta verkkosivuilta otettu lainaus:

      "Despite significant efforts to improve healthcare system in the last two decades, the quality of medical facilities and equipment in Cambodia still below the globally accepted standards in some extents. Public hospitals are generally understaffed, and medical infrastructure is under-equipped. It prevents foreigner tourists from receiving quality medical treatments at public hospitals."

      Ei yllätä, sillä kyseessä on maailman 166. vaurain maa.

      • Anonyymi

        Just, ja maailmassa on 193 valtiota, että hännillä on tämä ” hyvinvointivaltio.😂😂


      • Anonyymi

        Luuletko pääseväsi siellä sitten... Luulen, että aika vähän on paikkoja ja moni taitaa heittää veivin jonossa... Ihan pelkkää perus matikkaa... Korona aikana tehohoito paikkoja oli kansalle 100 ja 150 paikkaa varattu poliittiselle eliitille. Revi siitä... Toisaalta Suomessa kuolee yli 60 tuhatta ihmistä vuodessa ja aika harva niistä, kait pääsee siihen tehohoitoon tai yleensä sairaalahoitoon... Luin juuri vanhusten hoidosta ja lueppa mitä siellä sanotaan.

        Kyllä rahalla ja vakuutuksella pääsee ja hoidetaan myös Suomessa... Isäni lääkehoito lopettiin ja hän kuoli. Samoin äitini ei saanut mitään hoitoa ja setäni ei jaksanut jonottaa sairaalassa ja oli lähdössä kotiin ja kuoli sairaalassa käytävälle... Veljeni valitti käden puutumusta ja annettiin pillereitä ja kuoli kotiin. Tuttava sai sairaalasta särkylääkettä ja kuoli sydän sairauteen kotona parin päivän kuluttua... Hän kertoi minulle ennen kuin kuoli.... Saatanxxx paska ja valehtelija... Kuinka monella on käynyt samoin. Kaverilta leikattiin jalka ja hän kuoli verenmyrkytykseen. Ei ihan heti nouse hattu..ja älä luule, että se pelastaa... Se on poika matematiikkaa.. ja pitää olla valtion paskaläjxxx status jos meinaa saada hoitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko pääseväsi siellä sitten... Luulen, että aika vähän on paikkoja ja moni taitaa heittää veivin jonossa... Ihan pelkkää perus matikkaa... Korona aikana tehohoito paikkoja oli kansalle 100 ja 150 paikkaa varattu poliittiselle eliitille. Revi siitä... Toisaalta Suomessa kuolee yli 60 tuhatta ihmistä vuodessa ja aika harva niistä, kait pääsee siihen tehohoitoon tai yleensä sairaalahoitoon... Luin juuri vanhusten hoidosta ja lueppa mitä siellä sanotaan.

        Kyllä rahalla ja vakuutuksella pääsee ja hoidetaan myös Suomessa... Isäni lääkehoito lopettiin ja hän kuoli. Samoin äitini ei saanut mitään hoitoa ja setäni ei jaksanut jonottaa sairaalassa ja oli lähdössä kotiin ja kuoli sairaalassa käytävälle... Veljeni valitti käden puutumusta ja annettiin pillereitä ja kuoli kotiin. Tuttava sai sairaalasta särkylääkettä ja kuoli sydän sairauteen kotona parin päivän kuluttua... Hän kertoi minulle ennen kuin kuoli.... Saatanxxx paska ja valehtelija... Kuinka monella on käynyt samoin. Kaverilta leikattiin jalka ja hän kuoli verenmyrkytykseen. Ei ihan heti nouse hattu..ja älä luule, että se pelastaa... Se on poika matematiikkaa.. ja pitää olla valtion paskaläjxxx status jos meinaa saada hoitoa.

        Kambodzan eliniänodote on 68 vuotta , Suomen 82 vuotta , Suomessa kyllä pääsee hoitoon kaikkien jonojen ohi, jos esim sairastut syöpään , tai suomalaisia vaivaaviin vakaviin sepelvaltimotauteihin, ja kun menee yksityisiin sairaaloihin niin saa myös hoitoa heti, ei tarvitse olla mitään vakuutusta , riittää , kun on rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko pääseväsi siellä sitten... Luulen, että aika vähän on paikkoja ja moni taitaa heittää veivin jonossa... Ihan pelkkää perus matikkaa... Korona aikana tehohoito paikkoja oli kansalle 100 ja 150 paikkaa varattu poliittiselle eliitille. Revi siitä... Toisaalta Suomessa kuolee yli 60 tuhatta ihmistä vuodessa ja aika harva niistä, kait pääsee siihen tehohoitoon tai yleensä sairaalahoitoon... Luin juuri vanhusten hoidosta ja lueppa mitä siellä sanotaan.

        Kyllä rahalla ja vakuutuksella pääsee ja hoidetaan myös Suomessa... Isäni lääkehoito lopettiin ja hän kuoli. Samoin äitini ei saanut mitään hoitoa ja setäni ei jaksanut jonottaa sairaalassa ja oli lähdössä kotiin ja kuoli sairaalassa käytävälle... Veljeni valitti käden puutumusta ja annettiin pillereitä ja kuoli kotiin. Tuttava sai sairaalasta särkylääkettä ja kuoli sydän sairauteen kotona parin päivän kuluttua... Hän kertoi minulle ennen kuin kuoli.... Saatanxxx paska ja valehtelija... Kuinka monella on käynyt samoin. Kaverilta leikattiin jalka ja hän kuoli verenmyrkytykseen. Ei ihan heti nouse hattu..ja älä luule, että se pelastaa... Se on poika matematiikkaa.. ja pitää olla valtion paskaläjxxx status jos meinaa saada hoitoa.

        Nuo 60 000 ovat monet jo ikäloppuja vanhoja ihmisiä , - 20- 30 luvuilla syntyneitä niiden jo kuuluukin kuolla, koska kukaan ei ole kuolematon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko pääseväsi siellä sitten... Luulen, että aika vähän on paikkoja ja moni taitaa heittää veivin jonossa... Ihan pelkkää perus matikkaa... Korona aikana tehohoito paikkoja oli kansalle 100 ja 150 paikkaa varattu poliittiselle eliitille. Revi siitä... Toisaalta Suomessa kuolee yli 60 tuhatta ihmistä vuodessa ja aika harva niistä, kait pääsee siihen tehohoitoon tai yleensä sairaalahoitoon... Luin juuri vanhusten hoidosta ja lueppa mitä siellä sanotaan.

        Kyllä rahalla ja vakuutuksella pääsee ja hoidetaan myös Suomessa... Isäni lääkehoito lopettiin ja hän kuoli. Samoin äitini ei saanut mitään hoitoa ja setäni ei jaksanut jonottaa sairaalassa ja oli lähdössä kotiin ja kuoli sairaalassa käytävälle... Veljeni valitti käden puutumusta ja annettiin pillereitä ja kuoli kotiin. Tuttava sai sairaalasta särkylääkettä ja kuoli sydän sairauteen kotona parin päivän kuluttua... Hän kertoi minulle ennen kuin kuoli.... Saatanxxx paska ja valehtelija... Kuinka monella on käynyt samoin. Kaverilta leikattiin jalka ja hän kuoli verenmyrkytykseen. Ei ihan heti nouse hattu..ja älä luule, että se pelastaa... Se on poika matematiikkaa.. ja pitää olla valtion paskaläjxxx status jos meinaa saada hoitoa.

        "harva niistä, kait pääsee siihen tehohoitoon tai yleensä sairaalahoitoon."

        Höpö höpö! Itsekin olen ollut kolme kertaa sairaalahoidossa kolmen eri vaivan vuoksi. Äitini makasi sairaalassa 10 kuukautta ennen kuolemaansa. Lähisukulaisiani on kuollut sairaalassa toistakymmentä.

        Hyvän ystäväni sydän leikattiin vuosi sitten Meilahden sairaalassa parin kuukauden odotuksen jälkeen, koska oli kiireellisempiäkin tapauksia. Jonoja on, mutta niin on myös ammattitaitoisia lääkäreitä ja kirurgeja.

        Köyhässä kuumassa kehitysmaassa ovat monet asiat toki halvempia kuin muualla, mutta paljon on miinuksiakin. Sitä paitsi varakkaat asuvat missä haluavat, eivät kehitysmaissa.

        Mutta koeta kestää siellä yksinäisyydessä. Keksi kuitenkin jokin toinen tapa kuin samojen asioiden tolkuton jankuttaminen tällä samalla foorumilla ajankuluksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "harva niistä, kait pääsee siihen tehohoitoon tai yleensä sairaalahoitoon."

        Höpö höpö! Itsekin olen ollut kolme kertaa sairaalahoidossa kolmen eri vaivan vuoksi. Äitini makasi sairaalassa 10 kuukautta ennen kuolemaansa. Lähisukulaisiani on kuollut sairaalassa toistakymmentä.

        Hyvän ystäväni sydän leikattiin vuosi sitten Meilahden sairaalassa parin kuukauden odotuksen jälkeen, koska oli kiireellisempiäkin tapauksia. Jonoja on, mutta niin on myös ammattitaitoisia lääkäreitä ja kirurgeja.

        Köyhässä kuumassa kehitysmaassa ovat monet asiat toki halvempia kuin muualla, mutta paljon on miinuksiakin. Sitä paitsi varakkaat asuvat missä haluavat, eivät kehitysmaissa.

        Mutta koeta kestää siellä yksinäisyydessä. Keksi kuitenkin jokin toinen tapa kuin samojen asioiden tolkuton jankuttaminen tällä samalla foorumilla ajankuluksesi.

        Sinulla on ollut tuuri... Toivottavasti pääset siihen happi koneeseen ja sydän leikkaukseen... Laitetaan peukut pystyyn.

        Minun tuttavista ei tainnut kukaan päästä. En oikeasti tiedä ketään jolle olisi noin suuri onni koettanut. Sairaalassa faija oliko 10 vrk:t ja lääkkeet loppu ja se kuoli... Äitini oli 5; vuorokautta ja hänen sormensa laitettiin sellainen syke mittari ja siihen hän kuoli. Veljeni kävi sairaalassa valittamassa tunnotonta kättä ja kuoli kotona. Setä kuoli oikeasti odotus jonossa lääkärille sairaalassa ja oli lähdössä pois ja kuoli käytävälle... Oli sanonut, että lähdetään kotiin, kun ei pääse lääkärille. Kaverille annettiin särkylääkettä vatsa kipuun .. oliko se Helsingin Mariassa ja sanoi, että vatsa on vielä kipeä ja kuoli kolmen päivän kuluttua siitä sydän sairauteen.

        Toivottavasti pääset siihen sydän koneeseen ja happi koneeseen, sillä moni ei siihen ehkä ehdi, kun Suomessa kuolee 60 tuhatta vuodessa. Meillä muilla on vain usko Jeesukseen Kristukseen. Olihan sinulla se kunnan tähden status ja perheesi myös kuuluu poliittiseen paskaan... Oletko katsonut elokuvan 2012.katsoppa ketä siihen alukseen otetaan... Voit jopa pelastua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on ollut tuuri... Toivottavasti pääset siihen happi koneeseen ja sydän leikkaukseen... Laitetaan peukut pystyyn.

        Minun tuttavista ei tainnut kukaan päästä. En oikeasti tiedä ketään jolle olisi noin suuri onni koettanut. Sairaalassa faija oliko 10 vrk:t ja lääkkeet loppu ja se kuoli... Äitini oli 5; vuorokautta ja hänen sormensa laitettiin sellainen syke mittari ja siihen hän kuoli. Veljeni kävi sairaalassa valittamassa tunnotonta kättä ja kuoli kotona. Setä kuoli oikeasti odotus jonossa lääkärille sairaalassa ja oli lähdössä pois ja kuoli käytävälle... Oli sanonut, että lähdetään kotiin, kun ei pääse lääkärille. Kaverille annettiin särkylääkettä vatsa kipuun .. oliko se Helsingin Mariassa ja sanoi, että vatsa on vielä kipeä ja kuoli kolmen päivän kuluttua siitä sydän sairauteen.

        Toivottavasti pääset siihen sydän koneeseen ja happi koneeseen, sillä moni ei siihen ehkä ehdi, kun Suomessa kuolee 60 tuhatta vuodessa. Meillä muilla on vain usko Jeesukseen Kristukseen. Olihan sinulla se kunnan tähden status ja perheesi myös kuuluu poliittiseen paskaan... Oletko katsonut elokuvan 2012.katsoppa ketä siihen alukseen otetaan... Voit jopa pelastua.

        Joka maassa vanhat hauraat ihmiset kuolee, Suomi on harmaantuva maa, vanhoja ihmisiä on paljon, vaikka tehtäis mitä, niin ei auta, kuolla on pakko, siellä sun maassasi ilmeisesti ei kukaan edes kuole, siellä on sellaisia poppamiehiä jotka pitää ihmiset hengissä ikuisuuden.
        Elokuvat ovat fiktiota , tuo raina on surkea, mutta tekniset tehosteet hyviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on ollut tuuri... Toivottavasti pääset siihen happi koneeseen ja sydän leikkaukseen... Laitetaan peukut pystyyn.

        Minun tuttavista ei tainnut kukaan päästä. En oikeasti tiedä ketään jolle olisi noin suuri onni koettanut. Sairaalassa faija oliko 10 vrk:t ja lääkkeet loppu ja se kuoli... Äitini oli 5; vuorokautta ja hänen sormensa laitettiin sellainen syke mittari ja siihen hän kuoli. Veljeni kävi sairaalassa valittamassa tunnotonta kättä ja kuoli kotona. Setä kuoli oikeasti odotus jonossa lääkärille sairaalassa ja oli lähdössä pois ja kuoli käytävälle... Oli sanonut, että lähdetään kotiin, kun ei pääse lääkärille. Kaverille annettiin särkylääkettä vatsa kipuun .. oliko se Helsingin Mariassa ja sanoi, että vatsa on vielä kipeä ja kuoli kolmen päivän kuluttua siitä sydän sairauteen.

        Toivottavasti pääset siihen sydän koneeseen ja happi koneeseen, sillä moni ei siihen ehkä ehdi, kun Suomessa kuolee 60 tuhatta vuodessa. Meillä muilla on vain usko Jeesukseen Kristukseen. Olihan sinulla se kunnan tähden status ja perheesi myös kuuluu poliittiseen paskaan... Oletko katsonut elokuvan 2012.katsoppa ketä siihen alukseen otetaan... Voit jopa pelastua.

        "Meillä muilla on vain usko Jeesukseen Kristukseen. Olihan sinulla se kunnan tähden status ja perheesi myös kuuluu poliittiseen paskaan... Oletko katsonut elokuvan 2012.katsoppa ketä siihen alukseen otetaan... Voit jopa pelastua."

        Sinun kannattaa hakeutua hoitoon viipymättä.


    • Anonyymi

      Kuten kehitysmaissa ja monissa muissakin maissa, niin myös Suomessa pääsee yksityisen sektorin terveyspalvelujen piiriin hyvin nopeasti tarvittaessa, samana päivänä lähes aina ja leikkauksiinkin useinmiten viikon kuluessa tai jopa heti. Ja myös Suomessa on tarjolla jos minkälaisia vakuutuksia sairauksien varalle, joten kustannus ei lääkäritarpeen yllättäessä ole este.

      Nuo eivät vain ole yleistyneet niin kuin monissa muissa maissa, koska julkinen terveydenhuolto on kattavaa ja yleensä hyvin toimivaa ja lähes maksutonta. Ja vaikeuksia onkin käytännössä vain suurimmissa kaupungeissa ja lähinnä kiireettömien hoitojen jonojen pituuksista. Työvoimapula on todellinen ja se haittaa tietysti.

      Nämä jatkuvasti trollaavat hömppäheikkien haukkuessaan Suomen julkisen sektorin kiireettömien hoitojen jonotusaikoja vertaavat niitä lähes poikkeuksetta muun maailman yksityissektoriin, joka onkin useissa maissa tavallisin ja käytännössä ainoakin mahdollisuus saada hoitoa. Jotta sielläkin taviskansalle se on mahdollista, niin pitää olla hyvä vakuutus otettuna.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse kinata, sillä jokainen voi katsoa tuttavia ja menneisyyteen miten on ollut. Miten vanhemmille ja tuttaville on käynyt... Niin käy sinulle myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse kinata, sillä jokainen voi katsoa tuttavia ja menneisyyteen miten on ollut. Miten vanhemmille ja tuttaville on käynyt... Niin käy sinulle myös.

        Toivottavasti tosiaan mulle käy yhtä hyvin kuin vanhemmilleni, isäni kuoli jokunen vuosi sitten 91-vuotiaana ja viimeinen vuosi meni kaupungin ostopalvelutalossa, jossa oli erinomainen hoito. Äitini on nyt 92-vuotias, ei sairauksia ja pää toimii, hänkin muutti palvelutaloon, joskin yksityiseen koska halusi muuttaa lähelle meitä ja lapsenlapsiaan, noin vuosi sitten.

        Toivottavasti minunkin käy aikanaan yhtä hyvin…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti tosiaan mulle käy yhtä hyvin kuin vanhemmilleni, isäni kuoli jokunen vuosi sitten 91-vuotiaana ja viimeinen vuosi meni kaupungin ostopalvelutalossa, jossa oli erinomainen hoito. Äitini on nyt 92-vuotias, ei sairauksia ja pää toimii, hänkin muutti palvelutaloon, joskin yksityiseen koska halusi muuttaa lähelle meitä ja lapsenlapsiaan, noin vuosi sitten.

        Toivottavasti minunkin käy aikanaan yhtä hyvin…

        Minäkään en tiedä yhdenkään sukulaiseni joutuneen heitteille tai jääneen hoidotta.
        Mediassa kyllä on silloin tällöin ilkeitä uutisia ja koko ajan toitotetaan vanhushuollon romahduksesta. Vielä ei ainakaan omaan lähipiiriini ole osunut noiden medioissa toitotettuja juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti tosiaan mulle käy yhtä hyvin kuin vanhemmilleni, isäni kuoli jokunen vuosi sitten 91-vuotiaana ja viimeinen vuosi meni kaupungin ostopalvelutalossa, jossa oli erinomainen hoito. Äitini on nyt 92-vuotias, ei sairauksia ja pää toimii, hänkin muutti palvelutaloon, joskin yksityiseen koska halusi muuttaa lähelle meitä ja lapsenlapsiaan, noin vuosi sitten.

        Toivottavasti minunkin käy aikanaan yhtä hyvin…

        Myös minulla on elossa molemmat vanhemmat, isäni nyt 95v ja äitini 93 v , asuvat vielä kotonaan , joskin isällä joitakin sairauksia , äitini sai vasta ekan lääkkeen , verenpainelääke vuosi sitten , vielä ovat pärjänneet ja me lapset jeesataan heitä.
        Tuskin kumpikaan joutuu vanhainkotiin, kuolevat varmaan yhtäkkiä kotona.


    • Anonyymi

      Elämä olisi heilläkin siis ollut parempi Kambodzassa.

      • Anonyymi

        Tuskin.


      • Anonyymi

        Ihan hetk ei tule yhtään asiaa, joka olisi jossain kehitysmaassa ollut heille parempi elämässäön. Helvetillinen hiostava kuumuus kesäaikaan, halvat viinan hinnat, surkea turvallisuustilanne, rikollisuus, jne, jne tyypilliset kehitysmaiden ongelmat….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hetk ei tule yhtään asiaa, joka olisi jossain kehitysmaassa ollut heille parempi elämässäön. Helvetillinen hiostava kuumuus kesäaikaan, halvat viinan hinnat, surkea turvallisuustilanne, rikollisuus, jne, jne tyypilliset kehitysmaiden ongelmat….

        Käsittääkseni Suomessa elämä on helvettiä, kun katsotaan rikoksia ja kokonaisveroastetta... Sehän on siellä maailman toiseksi korkein.

        Eikö ne juuri kiristä siellä eläkeläisiä taas. Ruokaan pari arvonlisäprosenttia taas. Eläkkeen indeksikorotuksesta ja veronindeksitarkastus jätetään tekemättä.

        Kuinka pitkä on jo leipäjono Myllypuron jakelu asemalla. Paljonko lisätään ensiavun viivettä, jotta potilas ehtii kuolla... EU:ssa ihmeteltiin lääkärin vastaanotto määriä joka on keskimäärin puolet vähemmän, kuin muissa maissa... Sillä myös estetään eläkkeelle pääsy tyhmältä ja vajaalla... Älä edes unta näe, että pyrkivät ketään vanhusta yleensä hoitamaan kuntoon... Kyllä ne halutaan tappaa.. yksi poliittinen paskaläjxxx sanoi, että kerran eletään pitempään, niin myöhemmin eläkkeelle ja viisi vuotta ja sitten hautaan. Tarkoitti varmasti myös itseään... Toivottavasti hänenkin onnensa toteutuu... Myös sinun happi ja sydän koneesi.

        Korona aikana kävi ilmi, että kansalle on 100 tehohoito paikkaa ja poliittiselle eliitille 150. Katsoppa elokuva 2012 ja voit pelastua lautalle tai et.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni Suomessa elämä on helvettiä, kun katsotaan rikoksia ja kokonaisveroastetta... Sehän on siellä maailman toiseksi korkein.

        Eikö ne juuri kiristä siellä eläkeläisiä taas. Ruokaan pari arvonlisäprosenttia taas. Eläkkeen indeksikorotuksesta ja veronindeksitarkastus jätetään tekemättä.

        Kuinka pitkä on jo leipäjono Myllypuron jakelu asemalla. Paljonko lisätään ensiavun viivettä, jotta potilas ehtii kuolla... EU:ssa ihmeteltiin lääkärin vastaanotto määriä joka on keskimäärin puolet vähemmän, kuin muissa maissa... Sillä myös estetään eläkkeelle pääsy tyhmältä ja vajaalla... Älä edes unta näe, että pyrkivät ketään vanhusta yleensä hoitamaan kuntoon... Kyllä ne halutaan tappaa.. yksi poliittinen paskaläjxxx sanoi, että kerran eletään pitempään, niin myöhemmin eläkkeelle ja viisi vuotta ja sitten hautaan. Tarkoitti varmasti myös itseään... Toivottavasti hänenkin onnensa toteutuu... Myös sinun happi ja sydän koneesi.

        Korona aikana kävi ilmi, että kansalle on 100 tehohoito paikkaa ja poliittiselle eliitille 150. Katsoppa elokuva 2012 ja voit pelastua lautalle tai et.

        Tilastojen valossa Suomi on maailman turvallisimpia maita. Suomi pärjää erinomaisesti kansainvälisissä vertailuissa, joissa mitataan rikollisuutta, onnettomuuksia ja häiriöitä sekä luottamusta viranomaisiin ja oikeusjärjestelmään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni Suomessa elämä on helvettiä, kun katsotaan rikoksia ja kokonaisveroastetta... Sehän on siellä maailman toiseksi korkein.

        Eikö ne juuri kiristä siellä eläkeläisiä taas. Ruokaan pari arvonlisäprosenttia taas. Eläkkeen indeksikorotuksesta ja veronindeksitarkastus jätetään tekemättä.

        Kuinka pitkä on jo leipäjono Myllypuron jakelu asemalla. Paljonko lisätään ensiavun viivettä, jotta potilas ehtii kuolla... EU:ssa ihmeteltiin lääkärin vastaanotto määriä joka on keskimäärin puolet vähemmän, kuin muissa maissa... Sillä myös estetään eläkkeelle pääsy tyhmältä ja vajaalla... Älä edes unta näe, että pyrkivät ketään vanhusta yleensä hoitamaan kuntoon... Kyllä ne halutaan tappaa.. yksi poliittinen paskaläjxxx sanoi, että kerran eletään pitempään, niin myöhemmin eläkkeelle ja viisi vuotta ja sitten hautaan. Tarkoitti varmasti myös itseään... Toivottavasti hänenkin onnensa toteutuu... Myös sinun happi ja sydän koneesi.

        Korona aikana kävi ilmi, että kansalle on 100 tehohoito paikkaa ja poliittiselle eliitille 150. Katsoppa elokuva 2012 ja voit pelastua lautalle tai et.

        Sun onnen tyyssiassasi ihmiset kuolee jo ennen eläkkeelle pääsyä ja siellä eläke on surkean pieni , eliniänodote siellä 67-68 vuotta, ja meillä 83-84 v .
        Meidän vanhukset jotka ovat lähellä , tai yli 90 vuotiaita ,hoidetaan mitä voidaan, mutta noin iäkkäille ei hoidot enää usein auta, koska iän puolesta ovat jo niin raihnaisia.
        Ei täällä ketään tapeta, täällä hoidetaan dementia potilaat loppuun asti, monet ovat loppuajan vain sängyssä.
        Meillä eläkeikä melkeen sama mitä muissakin EU maissa tänä vuonna eläkkeelle pääsevät 1959 syntyneet kun ovat täyttäneet 64 v ja kolme kuukautta.
        Eläkeiän nosto päättyy 65 v, sitä voi nostaa vain eliniänodote , mutta töitä saa tehdä , jos haluaa , vaikka koko elämänsä.
        Ruuan arvonlisä prosenttia ei olla nostamassa.
        Suomi on maailman turvallisimpia maita asua.
        Tuo viimeinen lauseesi täyttä sontaa.
        Sinä sekoitat jo faktat ja fiktiot ja uskot johonkin tyhmin elokuviin.
        Olet tosiaan hoidon tarpeessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastojen valossa Suomi on maailman turvallisimpia maita. Suomi pärjää erinomaisesti kansainvälisissä vertailuissa, joissa mitataan rikollisuutta, onnettomuuksia ja häiriöitä sekä luottamusta viranomaisiin ja oikeusjärjestelmään.

        Ja lisäksi Suomi on hyvinvointivaltio jossa tuloerot ovat yhdet maailman pienimmistä. Tulotaso on maailman korkeimpia. Myös eläkeläisten.

        Rikollisuus on vähäistä verrattuna nyt vaikkapa kambodzaan. Tulotasokin aivan toista luokkaa verrattuna Aasian köyhimpiin valtioihin kuuluvaan Kambodzaan. Tuloeroista nyt puhumattakaan.
        Elinikäkin lienee toistakymmentä vuotta pidempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäksi Suomi on hyvinvointivaltio jossa tuloerot ovat yhdet maailman pienimmistä. Tulotaso on maailman korkeimpia. Myös eläkeläisten.

        Rikollisuus on vähäistä verrattuna nyt vaikkapa kambodzaan. Tulotasokin aivan toista luokkaa verrattuna Aasian köyhimpiin valtioihin kuuluvaan Kambodzaan. Tuloeroista nyt puhumattakaan.
        Elinikäkin lienee toistakymmentä vuotta pidempi.

        Älä puhu paskaa... Suomi on köyhälle eläkeläiselle täysi helvetti. Kuolemaa ne tarjoavat siellä sinun hyvinvointi kuntasi sairaaloissa ja terveyskeskuksissa eläkeläisille, joilla ei ole varaa maksaa.

        Luuletko Valtion vatipää, että elämä ei ole rahalla parempaa vai ? Onhan se toki, kun saa rahalla ostovoimaa eikä saa valtios hyvinvointia... Kyllä sen pitäisi jokaisen terveen pään tajuta jos säästetään ja kiristetään, niin ei silloin kovin hyvällä katsota niitä, jotka vievät sinun valtiosi rahoja ... Älä edes yritä vääntää sitä valtiosi paskaa...

        Kyllä Kambodza kutsuu aika monia ja kun katsoo uutisia juuri nyt budjetti neuvotteluita. Ryntäys TK-eläkkeelle on todella suurta ja varmasti porukka pakenee sinun vitxxx valtiotas ja hyvinvointia. Onhan se nyt helvxxx jos täällä ei pärjää paremmin, kun asumiseen menee alle 200 euroa kuussa ja ruoka 1/5 osa ja liikkumiseen 1/10 TÄH LUULETKO, ETTÄ SUN HYVINVOINTI VALTIOS PYSTYY PAREMPAAN VAI... PUHUMATTAKAAN VAATTEISTA JA PARTUREISTA JA LÄÄKKEISTÄ JOISSA EI OLE KELA LISÄÄ. Särkylääkkeet ja Otrivin on aika murto-osa sun hyvinvointi valtion hinnoista. Perus lääkkeet on tasan tarkkaan aika aika edullisia sanoisin. Ne on juuri niitä mitä ihmiset yleensä käyttävät... Minunkin verenpaine ja muut lääkkeet on aika edullisia.

        Ei tietenkään köyhä ja velkainen pääse tänne... Hyvinvointi valtiossa on yli 500 tuhatta ulosottossa ja taitaa siinä onni ja onnellisuus vähän hiipua, kun kyttää punalaputettuja ja seisoo kirkon soppajonossa... Kateellisia perkexxx tuntuvat olevan... Tosi kateellisia. Ei siellä moni pääse enää edes Tallinnaan ja Riikan matka tyssää vajaalla kielitaidoton puutteeseen. Vaikka bussilla pääsisi 5 euroa suunta Tallinna - Riika. Näkee joka katsoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä puhu paskaa... Suomi on köyhälle eläkeläiselle täysi helvetti. Kuolemaa ne tarjoavat siellä sinun hyvinvointi kuntasi sairaaloissa ja terveyskeskuksissa eläkeläisille, joilla ei ole varaa maksaa.

        Luuletko Valtion vatipää, että elämä ei ole rahalla parempaa vai ? Onhan se toki, kun saa rahalla ostovoimaa eikä saa valtios hyvinvointia... Kyllä sen pitäisi jokaisen terveen pään tajuta jos säästetään ja kiristetään, niin ei silloin kovin hyvällä katsota niitä, jotka vievät sinun valtiosi rahoja ... Älä edes yritä vääntää sitä valtiosi paskaa...

        Kyllä Kambodza kutsuu aika monia ja kun katsoo uutisia juuri nyt budjetti neuvotteluita. Ryntäys TK-eläkkeelle on todella suurta ja varmasti porukka pakenee sinun vitxxx valtiotas ja hyvinvointia. Onhan se nyt helvxxx jos täällä ei pärjää paremmin, kun asumiseen menee alle 200 euroa kuussa ja ruoka 1/5 osa ja liikkumiseen 1/10 TÄH LUULETKO, ETTÄ SUN HYVINVOINTI VALTIOS PYSTYY PAREMPAAN VAI... PUHUMATTAKAAN VAATTEISTA JA PARTUREISTA JA LÄÄKKEISTÄ JOISSA EI OLE KELA LISÄÄ. Särkylääkkeet ja Otrivin on aika murto-osa sun hyvinvointi valtion hinnoista. Perus lääkkeet on tasan tarkkaan aika aika edullisia sanoisin. Ne on juuri niitä mitä ihmiset yleensä käyttävät... Minunkin verenpaine ja muut lääkkeet on aika edullisia.

        Ei tietenkään köyhä ja velkainen pääse tänne... Hyvinvointi valtiossa on yli 500 tuhatta ulosottossa ja taitaa siinä onni ja onnellisuus vähän hiipua, kun kyttää punalaputettuja ja seisoo kirkon soppajonossa... Kateellisia perkexxx tuntuvat olevan... Tosi kateellisia. Ei siellä moni pääse enää edes Tallinnaan ja Riikan matka tyssää vajaalla kielitaidoton puutteeseen. Vaikka bussilla pääsisi 5 euroa suunta Tallinna - Riika. Näkee joka katsoo.

        Olet sinä tosi pimeä tyyppi, et tiedä mistään mitään, luet siellä kehitysmaassasi ilmaisia juoru/ sensaatiolehtiä , seiskaa ja iltapaskoja, et tiedä edes nykyisestä asuinmaastasi hökkäsen pöläystä, mutta kinata ja vääntää täytyy, kun siellä on niin tylsäääääää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä puhu paskaa... Suomi on köyhälle eläkeläiselle täysi helvetti. Kuolemaa ne tarjoavat siellä sinun hyvinvointi kuntasi sairaaloissa ja terveyskeskuksissa eläkeläisille, joilla ei ole varaa maksaa.

        Luuletko Valtion vatipää, että elämä ei ole rahalla parempaa vai ? Onhan se toki, kun saa rahalla ostovoimaa eikä saa valtios hyvinvointia... Kyllä sen pitäisi jokaisen terveen pään tajuta jos säästetään ja kiristetään, niin ei silloin kovin hyvällä katsota niitä, jotka vievät sinun valtiosi rahoja ... Älä edes yritä vääntää sitä valtiosi paskaa...

        Kyllä Kambodza kutsuu aika monia ja kun katsoo uutisia juuri nyt budjetti neuvotteluita. Ryntäys TK-eläkkeelle on todella suurta ja varmasti porukka pakenee sinun vitxxx valtiotas ja hyvinvointia. Onhan se nyt helvxxx jos täällä ei pärjää paremmin, kun asumiseen menee alle 200 euroa kuussa ja ruoka 1/5 osa ja liikkumiseen 1/10 TÄH LUULETKO, ETTÄ SUN HYVINVOINTI VALTIOS PYSTYY PAREMPAAN VAI... PUHUMATTAKAAN VAATTEISTA JA PARTUREISTA JA LÄÄKKEISTÄ JOISSA EI OLE KELA LISÄÄ. Särkylääkkeet ja Otrivin on aika murto-osa sun hyvinvointi valtion hinnoista. Perus lääkkeet on tasan tarkkaan aika aika edullisia sanoisin. Ne on juuri niitä mitä ihmiset yleensä käyttävät... Minunkin verenpaine ja muut lääkkeet on aika edullisia.

        Ei tietenkään köyhä ja velkainen pääse tänne... Hyvinvointi valtiossa on yli 500 tuhatta ulosottossa ja taitaa siinä onni ja onnellisuus vähän hiipua, kun kyttää punalaputettuja ja seisoo kirkon soppajonossa... Kateellisia perkexxx tuntuvat olevan... Tosi kateellisia. Ei siellä moni pääse enää edes Tallinnaan ja Riikan matka tyssää vajaalla kielitaidoton puutteeseen. Vaikka bussilla pääsisi 5 euroa suunta Tallinna - Riika. Näkee joka katsoo.

        Pääsit sinäkin, persaukinen sinne Suomesta saavalla tk kelaeläkkeellä ”paratiisiin” ei hyvätuloiset lähde minnekään kehitysmaahan asumaan heillä on varaa asua kotimaassaan.
        Ei kukaan ole sulle kateellinen, päinvastoin käy sääliksi , kun olet siellä jo tuon mielenterveytesikin menettänyt köyhä eläkeläinen.


    • Anonyymi

      Luuletko perkelxxx, että minä olen töissä täällä Kambodzassa vai... Älä perkexxx yritä vääntää sun valtiotasi siihen elinikään... Kyllä täällä voi kinkkua ja paisteja syödä ihan hyvin länsimaisella eläkkeellä. Olutta saa juoda litra tolkulla näillä hinnoilla.

      Raukala ei ole mitään ei mitään millä panetella omaa kurjaa elämääsi siellä ja nytkin valtios on varastamassa näemmä ja sitten naama vaahdossa huudetaan pakolaista syylliseksi. Taukin eläkkeestä maksettava vero on jotain 100 - 1000 euroa vuodessa kansalaisen eläkkeestä... Ja siitä menevä osuus on sitten jotain taivaallista mikä menisi pakolaiselle vai... Kyllä minä annan koko eläkeeni veron sille pakolaiselle... Ei se minua haittaa.. vai pitääkö minun antaa se poliittiselle mulkxxx vai?

      Kambodzassa ei tarvitse miettiä valtio paskaa ja sen panettelua ja saa olla rauhassa ja mitä nettiin tulee, niin täällä voi valistaa ja toimia vaikka lääkärinä. Mitä enemmän lippuja ja suomalaista, sitä pahempi on valtion olla ja sitä enemmän joutuu syyttämään suomalaista propagandaa, jotta valtion vajaat ei tajua todellisia arvoja. Joka kulmalla siellä on sama suomalainen ja se on propagandaa ja kiihottamisesta.

      • Anonyymi

        Ää-li-ö mene hoitoon.


      • Anonyymi

        Lopeta tuo kiroaminen ja haukkuminen ja opettele kirjoittamaan ja ota asioista selvää ennen, kun nolaat itsesi totaalisesti tyhmillä kirjoituksillasi.


      • Anonyymi

        Kyllä se uskonto sitten panee pään sekaisin uskovaisilla. Vai onko halpa viinapirulainen… taas…Vastahan pääsit sairaalasta liiallisen juopottelun takia, eikö se niin ollut? Koita nyt vähän hillitä…

        Et sinä mitenkään voi noilla hupijutuillasi vaikuttaa yhtikäs mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se uskonto sitten panee pään sekaisin uskovaisilla. Vai onko halpa viinapirulainen… taas…Vastahan pääsit sairaalasta liiallisen juopottelun takia, eikö se niin ollut? Koita nyt vähän hillitä…

        Et sinä mitenkään voi noilla hupijutuillasi vaikuttaa yhtikäs mihinkään.

        Juu, kovasti herkästi tuo uskovaiseksi itseään väittävä hörhö tuntuu turvautuvan itse perkeleeseen noissa teksteissään…
        No kaipa epätoivoinen uskovainenkin lopulta niin tekee, kun mikään muu ei enää auta


      • Anonyymi

        Et sinä kyllä ole mitenkään rauhallinen, huudat jo sielunvihollistakin apuun, ei sua ainakaan tee autuaaksi halpa viina ja kinkut ja pasteijat , yhä hullummaksi tulet päivä päivältä.
        Ala sinä siellä vaikka papiksi, niin saat jotain tekemistä tylsiin päiviisi.


    • Anonyymi

      Tarvitaan täysin pehmenneet aivot, että voidaan ajatella elämän olevan sitä helpompaa ja parempaa, mitä köyhemmässä maassa asutaan. 😁😁😁 Jos verotus on alhainen, myös kohtuuhintaiset palvelut ovat mahdottomuus. Kehitysmaissa olot ovat hyvät elämän loppuun asti vain rikkailla.

      • Anonyymi

        KÖYHÄ PÄRJÄÄ VÄHEMMÄLLÄ.


    • Anonyymi

      KAMBOTSA HYVÄ MAA
      SUOMESSA SOSTEMIT JA VIHREÄT OVAT PILANNEET JA HUIJARIT PYRKINEET ............... KOKO JA KEPU OLIGARKEIKSI.
      EIPÄHÄN TUO NIINISTÖKÄÄN ONNISTUNUT OLIGARKIKSI, KUTEN TEKI VELALLISESTA JA PERSEAUKIISEKSI TULEVASTA JALLIS HARKIMOSTA VENÄLÄISET PIKKU OLIGARGIN.

      • Anonyymi

        Älä huuda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huuda.

        Täällä on joku toinenkin joka tykkää Kambodzasta. Se on totta, täällä on kaikki mitä tarvitaan. Phnom Penhistä löytyy jo enemmänkin. Kaikki kädellä Bangkok, Manila, Saigon, Kuola Lumpur, Singapore... Kohta varmaan vajaa väittää, että Helsinki on parempi, kuin Singapore vai... Tuskin vajaa valtion vatipää edes tietää missä ja millainen on Singapore. Tajua vatipää, että tästä Kampotista pääsee Bangkokiin Bussilla 35 euroa... Sillä samalla rahalla, millä sinä käyt muijan ja lapsen kanssa Stadissa Espoosta.

        Vuokrat on ja pysyy 100 - 200 välissä tasan tarkkaan ja siitä jää vaikka kuinka hyvinvointia ja lasketaan ja suomalaista ja sun muuta, niin aika paljon elämiseen 1500 euron eläkkeestä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on joku toinenkin joka tykkää Kambodzasta. Se on totta, täällä on kaikki mitä tarvitaan. Phnom Penhistä löytyy jo enemmänkin. Kaikki kädellä Bangkok, Manila, Saigon, Kuola Lumpur, Singapore... Kohta varmaan vajaa väittää, että Helsinki on parempi, kuin Singapore vai... Tuskin vajaa valtion vatipää edes tietää missä ja millainen on Singapore. Tajua vatipää, että tästä Kampotista pääsee Bangkokiin Bussilla 35 euroa... Sillä samalla rahalla, millä sinä käyt muijan ja lapsen kanssa Stadissa Espoosta.

        Vuokrat on ja pysyy 100 - 200 välissä tasan tarkkaan ja siitä jää vaikka kuinka hyvinvointia ja lasketaan ja suomalaista ja sun muuta, niin aika paljon elämiseen 1500 euron eläkkeestä...

        Täällä on 1,5 miljoonaa eläkeläistä ympäri maata, enempi muualla Suomessa, kun Helsingissä , Helsingissä asuu paljon nuoria aikuisia ja opiskelijoita.
        Heh, vai olet sinä saanut yhden rekrytoitua sinne kehitysmaahan onneksi olkoon heh.
        Täälläkin on kaikki mitä tarvitaan , Turku, Tampere , Lahti ,Tukholma , Tallinna, Tukholma on parempi, kun Singapore heh.
        Itse olet vajaa, kun et tiedä , että Suomessa on muitakin kaupunkeja , kun Helsinki.
        Omalla autolla pääsee hyvin pitkin moottoritietä moniin kaupunkeihin.
        Helsingissä en käy , kun joskus, mutta Vantaalla kaksi - kolme kertaa vuodessa, kun lennän Etelään.
        Vuokraa ei ole, kun on omakotitalo ja kesämökki.
        Eläkkeeni on hyvä , kun olin töissä 41 vuotta .


    • Anonyymi

      Toi oli hyvä, kun otit puheeksi tuon autolla ajamisen. Sun valtios on just alkamassa varastaa rahaa myös jalankulkijoita, jotka kävelee liian lujaa.. ei, kait, se voi tarkoittaa muuta, kun ylinopeus sakkoja ja kriteerejä kiristetään. Sitä, on helvetxxx kiva katsoa täältä Kambodzasta, kun käytät alkaa ryöstää jalankulkijoita.

      Sun, kaupungit ei ole edes kaupunkeja ei edes Euroopan mittakaavassa. Kaupungiksi luetaan yli 100 tuhatta ihmistä ja sen alle muut on kylän nimellä. Rikoksia ja suomalainen sana esiintyi aika monta kertaa taas lehdessä... Ja ruumiita ja rikoksia siellä tuntuu riittävän. Piilottiko suku siellä lapsen lapsensa, kun valtio yrittää yrittää riistää niitä vanhemmilta... Luki, kait lehdessä. 20 tuhatta lasta on riistetty tänäkin päivänä ja niistä, kait kasvatetaan Hitler jungeja vastaavia Suomi Jungeja.
      Kyllä se sun valtios on ihan täältä ulkopuolelta katsottaessa ihan jotakin muuta. Lähinnä helvetti tulee mieleen... Toki suurin osa on jo siellä psykoosissa ja kuten sanoin, niin ne voisi kysyä sillä tavalla, kuin vammainen puhuu syvältä kurkusta, että oletko suomalainen... Kuulostaisi jotenkin täydelliseltä. Eihän ne edes tajua, kuinka monta kertaa siellä lukee suomalainen... Eikö olisikin hullua jos Ruotsissa tai Saksassa tai Virossa lukisi koko ajan virolainen virolainen virolainen virolainen makkara lehmä puu karamelli virolaiset lentää, kuinka virolainen olet ... Eikö se olisi propagandaa ja mielen psyykkausta olisi vai ei ... Vastaa vatipää ja mihin se sairastuttaisi ... Siitä tulee tauti nimeltä psykoosi. Laske montako kertaa näet sanan suomalainen laske ei taida sata riittää päivässä. Tajua, että olet sairas.

      • Anonyymi

        Liikuttavaa tuo sinun maakuvasi kehittyminen. Sehän perustuu puhtaasti iltapäivälehtien kohu-uutisiin ja skandaalilehtien tarinoihin, joita tuo nk ’keltainen lehdistö’ ahkerasti tuottaa myyntinsä edistämiseksi. Valikoiden vielä sopivat tarinat tukemaan harhakuvaasi vahvistaaksesi.

        Suomi on esim juuri Kambodzaan, tuohon Aasia köyhimpiin maihin kuuluvaan, verrattuna erittäin turvallinen, hyvinvoiva ja elintasoltaan ylivertainen maa. Suomihan on yksi maailman vauraimmista ja turvallisimmista maista mitataanpa asiaa millä tahansa kansainvälisillä mittareilla. Ei maailmassa ole yhtään ainoata valtiota, jossa ei löydy köyhiä, syystä tai toisesta syrjäytyneitä ja elämässään huonon tuurin tai omien valintojensa vuoksi epäonnistuneita. Ja varsinkin sellaisia löytyy juuri noista köyhimmistä maista. Ja kun Suomessa on mediavapaus, niin tottakai niitä tuodaan esille ja niin pitääkin eli asioita ei piilotella kuten monissa köyhimmissä maissa, jossa demokratia ja mediavapaus on kovasti puutteellinen tai niitä ei ole laisinkaan. Sehän ei tietenkään tarkoita muuta kuin, ettei niistä kerrota mitään, ei sitä etteikö sitä olisi.

        Jos jaksaisit ja viitsisit vaivautua tutustumaan Suomen tilanteeseen muunkin kuin ’keltaisen lehdistön’ kohu-uutisten perusteella, niin sinullekin voisi syntyä realistisempi kuva Suomesta. Tietenkään et sitä tee, silloinhan putoaisi pohja kaikelta tuolta julistamaltasi huuhaalta….


      • Anonyymi

        Kambodza on köyhän miehen Viro.


      • Anonyymi

        Eikö Kambodzassa ole mitään liikennesääntöjä , sehän on sitten , kun villi- länsi .Ei se ole mitään ryöstöä , jos ajaa ylinopeutta ja vaarantaa oman ja toisten hengen, kuuluhan siitä nyt sakkoja antaa.
        Nuo mainitsemani kaupungit ovat kaikki lähes 300 000 asukkaan kaupunkeja ja Turku on entinen pääkaupunki ja Suomen vanhin kaupunki.
        Tuo loppu sun jutussasi on pelkkää sontaa.


      • Anonyymi

        Nuo Suomen kaupungit ovat kaikki yli 200 000 asukkaan paikkoja.


    • Anonyymi

      Eiköhän kysymys ole siitä, että Kambodzassa on parempi asua vaikka 1500 euron eläkkeellä on vai ei?

      Itse sanoit, että siellä Suomessa on köyhiä ja hyvä jos sinulla on varaa siellä asua, niin hyvä.

      Elintaso ja laatu on luonnollisesti silloin sillä 1500 eurolla huomattavasti parempi ja asuminen on helpompaa Kambodzassa ja liikenne on mitä on. Mutta ei täällä sillä varasteta. Kaupungissa täällä kyllä kaikki ajaa aika varovasti. Siellä täällä on paljon mopoja ja ihmisiä. Ei täällä tarvitse rajoittaa nopeuksia lailla ja kytätä ja varastaa siten. Kyllä jokaisen järki täällä sanoi, että miten voi ajaa. Täällä on myös paljon turisteja mopoilla ja pyörillä. Joissakin suorilla kohdilla voi päästellä 50 kilometriä tunnissa, mutta hyvin harvoin. Pääsääntöisesti alle 30.

      Maanteillä on sitten eri asia. Kyllä pitää olla päässä vikaa täällä jos ravintola-alueella ajaa yli 20 nopeutta. Normaalisti ihan 5 - 10 km tunnissa. Ruoka kuskit kyllä ajavat täällä nopeasti, mutta ei muut.

      Eiköhän ne ole varastamassa sakoilla, kun kerran hakevat säästöjä ja kiristävät veroja samalla.. joten asia on siltä osin ymmärretty oikein.

      Toki täällä on se hyöty, että täällä on aina kesä. Holhous ja kyttäys tai käyttääkö ne sanaa valvonta tarkoittaa samaa, että vainotaan ja hyväksikäytetään ihmisiä ja varmasti ollaan samaa mieltä ja tämäkin on nyt käsitelty.

      Tuskin ne pitää huolta ihan ihmisten terveydestä ihan sillä perusteella, että olisivat hyviä. Varmasti kaiken tarkoitus on hyväksikäyttää ja saada rahaa valtiolle ja heidän omiin menoihinsa. Joten voit ihan huoletta unohtaa sen kristinuskon mukaisen halun auttaa ja huolehtia eläkeläisistä ja heidän terveydestä. Kyllä he haluavat päästä sinusta mahdollisimman halvalla. Joten tämä hyvinvointi tuli nyt myös käsiteltyä. Kysehän on heidän eli valtion rahoista ja siellä on varmasti oma nokkimisjärjestys... Vaikka kaikki pakolaiset lähtisi pois Suomesta, niin mistä voit olla varma, että juuri sinä saisit siitä rahaa... Eihän Helsingin asukkaat saaneet mitään, kun Stadi myi Jätkäsaaren, Kalasataman ha öljysataman alueet ja sai siitä 5 miljardia... Miten voit olla varma jos pakolaiset lähtisi?

      Älä välitä yksi Persu sano, että sitten saatte halpoja asuntoja Stadista, kun pakolaiset poistuu... Mutta unohti mainita, että ne asunnot oli kyllä jo ennen pakolaisia 2015... Valtio paska on kusettaa aina ja ikuisesti ja se on muuten Raamatussa se Peto ja siksi sinä kärsit sen vuoksi, koska olet ottanut sen nimen sydämeesi... Kuinka suomalainen sinä olet ...?

      • Anonyymi

        Samojen asioiden toisto, toistojen perään kuuluu papukaija kulttuuriin 😊😊🦜🦜🦜


      • Anonyymi

        Ei ole ja piste.


      • Anonyymi

        Ajokorttia ei tarvita ja kännissä saa ajaa


    • Anonyymi

      En tiedä, mutta tänään teille opetetaan lehdessä, kuinka tunnistaa ulkopaikkakuntaisen. Onpa helvxxx tärkeä oppi... Kait se kuuluu tähän rotu ja kulttuuri oppiin.

      Ei tuollaisessa saatanxxx maassa voi terve ihminen olla ja asua... Nämä kaikki johtaa sairauteen nimeltä psykoosi. Ajatelkaa toisin, niin tajuatte. Virolainen lenkki, virolainen karkki ja virolainen suklaa ja virolainen peruna ja virolainen puu ja virolainen taivas ja virolainen hauta ja virolainen kulttuuri ja virolainen laiva ja virolaiset lentävät, virolaiset saavat aurinkoa, virolaiset haluaa lisää .. virolainen juhannus, virolainen sää..
      Kuinka virolainen olet testi ja mistä tunnistaa virolaisen ulkomaalaisista...joka helvexxx päivä ja luuletko, että sitä pää kestää ilman sairastumista vai ?

      • Anonyymi

        Voin, kyllä sanoa, että saataxx on kyllä merkannut omansa ja rodut ja ryhmät on kyllä kohta jaettu ja se kyllä tarkoittaa, että jos näin on muissakin maissa, niin maailman loppu on kyllä sitten lähellä tai paremminkin alkaa jumalan vihan aika. Ne, joissa on saataxxx eli valtion merkki sydämessä, niin he juovat kyllä jumalan vihan maljasta, kuten Raamattuun on kirjoitettu.

        Saataxx kyseli jo eilen ha tänään, että kuinka suomalainen olet ja tänään miten tunnistaa ulkopaikkakuntaisen. Jumalan vihan aika on laskettu alkavan 2030 ja se perustuu Raamatun aikajanoihin... Löytyy tubesta.

        En tiedä, mutta en meinaa merkkiä ottaa ja valtion leijonat ja liput pysykööt kaukana minusta ja perheestäni. Minut todennäköisesti huomaa todennäköisesti pelastettiin Kambodzaan, jotta en kärsisi teidän valtiosta ja sen ulosteesta siellä. Toisaalta minulla on todella täällä parempi olla ja niin on varmasti monella myös, jotka kärsivät olosta Suomessa. Moni on siellä kuitenkin psykoosissa ja ei ymmärrä tätä hengellistä ja psyykkistä asiaa omassa elämässä ja voi pahoin ja on masentunut ja ahdistunut. Hyvä olo alkaa mielenterveydestä ja kristinusko on siinä hyvä pohja. He, luulevat, että lippu ja leijona logo ja suomalainen tuo pelastuksen ... Ei se tuo kadotuksen ja vajaa ei tajua, että päivä päivältä hänen päivänsä käy vähiin. Hän pääsee kyllä sinne suomalaisen paratiisiin ja hänet haudattakoon lipulla ja hänen sielunsa jääköön ruumiiseen ja hautaan hänen toiveensa mukaan. Rautakanki hautaan ja hän voi siellä tuntea ihanan Suomensa luonnon eri vuodenajat... Omaiset käykööt rajoittamassa hautakiviä aina jouluisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin, kyllä sanoa, että saataxx on kyllä merkannut omansa ja rodut ja ryhmät on kyllä kohta jaettu ja se kyllä tarkoittaa, että jos näin on muissakin maissa, niin maailman loppu on kyllä sitten lähellä tai paremminkin alkaa jumalan vihan aika. Ne, joissa on saataxxx eli valtion merkki sydämessä, niin he juovat kyllä jumalan vihan maljasta, kuten Raamattuun on kirjoitettu.

        Saataxx kyseli jo eilen ha tänään, että kuinka suomalainen olet ja tänään miten tunnistaa ulkopaikkakuntaisen. Jumalan vihan aika on laskettu alkavan 2030 ja se perustuu Raamatun aikajanoihin... Löytyy tubesta.

        En tiedä, mutta en meinaa merkkiä ottaa ja valtion leijonat ja liput pysykööt kaukana minusta ja perheestäni. Minut todennäköisesti huomaa todennäköisesti pelastettiin Kambodzaan, jotta en kärsisi teidän valtiosta ja sen ulosteesta siellä. Toisaalta minulla on todella täällä parempi olla ja niin on varmasti monella myös, jotka kärsivät olosta Suomessa. Moni on siellä kuitenkin psykoosissa ja ei ymmärrä tätä hengellistä ja psyykkistä asiaa omassa elämässä ja voi pahoin ja on masentunut ja ahdistunut. Hyvä olo alkaa mielenterveydestä ja kristinusko on siinä hyvä pohja. He, luulevat, että lippu ja leijona logo ja suomalainen tuo pelastuksen ... Ei se tuo kadotuksen ja vajaa ei tajua, että päivä päivältä hänen päivänsä käy vähiin. Hän pääsee kyllä sinne suomalaisen paratiisiin ja hänet haudattakoon lipulla ja hänen sielunsa jääköön ruumiiseen ja hautaan hänen toiveensa mukaan. Rautakanki hautaan ja hän voi siellä tuntea ihanan Suomensa luonnon eri vuodenajat... Omaiset käykööt rajoittamassa hautakiviä aina jouluisin.

        Taputtelemassa hautakiveä ja sanovat, että toin sinulle kynttilän. Jaa, että olen minä hullu vai. No, miten sinä sitten meinaat kuolla vai?

        Häpeätkö, sanoa ja rukoilla Jeesusta Kristusta vai ? Tiedätkö, mitä Raamatussa sanotaan siitä... Onko perkxx valtio tuonut sinulle senkin tuomion vai. Älä kuitenkaan välitä jos olet vajaa ja et tajua... Sillä jokainen punnitaan omalla puntarilla.

        Nyt, kun sinunkin kalkkiviiva alkaa näkymään, niin luulis jo ajattelevan jotain muuta, kuin valtiota ja sen ulostetta. Eläkkeeltä mennään hautaan ja älä edes kuvittele, että joku sun valtiossa laittaa sinut heidän rahojensa edelle. Se siitä hyvinvointi valtiosta.


      • Anonyymi

        Olet hyvin sairas ja jo huumorintajusikin menettänyt, sua ottaa pattiin jo kaikki leikkimieliset testitkin , mitä iltapaska kirjoittaa, hommaa nyt jotain muuta tekemistä ja lukemista , enne kun pääsi poksahtaa.
        Suosittelen, että alkaisit opiskelemaan oman maasi kieltä ja kulttuuria, ja unohtamaan kaikki Euroopan maat, ja varaa aika mielenterveystoimistoon, varmaan sieltäkin löytyy kallonkutistsjia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet hyvin sairas ja jo huumorintajusikin menettänyt, sua ottaa pattiin jo kaikki leikkimieliset testitkin , mitä iltapaska kirjoittaa, hommaa nyt jotain muuta tekemistä ja lukemista , enne kun pääsi poksahtaa.
        Suosittelen, että alkaisit opiskelemaan oman maasi kieltä ja kulttuuria, ja unohtamaan kaikki Euroopan maat, ja varaa aika mielenterveystoimistoon, varmaan sieltäkin löytyy kallonkutistsjia.

        No kehitysmaissakaan ei taida ihan pikkurahalla päästä kunnolliseen hoitoon. Halvat hinnat liittyvät isolta osin alkoholiin ja sen semmoisiin, joka on kyllä osoittautunutkin tämän trollijeesuksen keskeiseksi jutuksi.,

        Suomesta tuo trolli ei tiedä muuta kuin näiden iltapäivälehtien ja seiskojen myyntikohujuttujen ja muun huuhaan kirjoitusten perusteella luotua kuvaa, jolla vielä haluaa vahvistaa itse itselleen kehittelemää suomitarinaa.

        Jos tuo trollijeesus oikeasti olisi tyytyväinen elämäänsä tuolla ilmaston puolesta helvetin esikartanon tyypillisissä olosuhteissa, hyvää harjoitusta se tietty tulevaa ajatellen onkin, niin luulisi keskittyvän ihan muuhun kuin elättäjämaansa tolkuttomaan haukkumiseen noiden kohujuttuihin perustuen.
        Ehkä se on terapeuttista, kun terassillaan ei halpa viina aina tunnu riittävän ja paljon se ulkopuolella ei varsinkaan iltaisin ole menemistä rikollisuuden vuoksi ja suomalaisille tärkeän luonnossa liikkumisen voikin tuolla unohtaa jo pelkästään sotien jäljiltä lukuisten miinojen vuoksi. Kovasti suppeaksi elämä tällä tekojeesuksella taitaa olla käynyt ja juuttuminen tuonne alkanee käymään raskaaksi. Ja se näkyy niin selvästi tässä palstan jatkuvassa trollaamisesta….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taputtelemassa hautakiveä ja sanovat, että toin sinulle kynttilän. Jaa, että olen minä hullu vai. No, miten sinä sitten meinaat kuolla vai?

        Häpeätkö, sanoa ja rukoilla Jeesusta Kristusta vai ? Tiedätkö, mitä Raamatussa sanotaan siitä... Onko perkxx valtio tuonut sinulle senkin tuomion vai. Älä kuitenkaan välitä jos olet vajaa ja et tajua... Sillä jokainen punnitaan omalla puntarilla.

        Nyt, kun sinunkin kalkkiviiva alkaa näkymään, niin luulis jo ajattelevan jotain muuta, kuin valtiota ja sen ulostetta. Eläkkeeltä mennään hautaan ja älä edes kuvittele, että joku sun valtiossa laittaa sinut heidän rahojensa edelle. Se siitä hyvinvointi valtiosta.

        Olet sinä aika kaheli.🦜🦜


      • Anonyymi

        Missä on Viro?
        Minusta se on maakunta Eestissä.


      • Anonyymi

        Buhahahaa hah haa, äijä lukee Me naisia , akkojen paskalehteä , tuo leikkimielinen juttu oli Me Naiset lehdessä.


      • Anonyymi

        Miksi sinä luet noita sensaatio lehtiä Iltalehteä, iltasanomia ja Me Naisia ja Seiskaa, kun saat niistä traumoja , ja otat kaikki huuhaa jututkin tosissasi, jos ja kun sulla kerran on rahaa ja haluat mollata Synnyinmaatasi, niin tilaa netistä näköislehti koneellesi Helsingin Sanomat , tai Turun Sanomat, niin saat hiukan realistisemman kuvan synnyinmaastasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taputtelemassa hautakiveä ja sanovat, että toin sinulle kynttilän. Jaa, että olen minä hullu vai. No, miten sinä sitten meinaat kuolla vai?

        Häpeätkö, sanoa ja rukoilla Jeesusta Kristusta vai ? Tiedätkö, mitä Raamatussa sanotaan siitä... Onko perkxx valtio tuonut sinulle senkin tuomion vai. Älä kuitenkaan välitä jos olet vajaa ja et tajua... Sillä jokainen punnitaan omalla puntarilla.

        Nyt, kun sinunkin kalkkiviiva alkaa näkymään, niin luulis jo ajattelevan jotain muuta, kuin valtiota ja sen ulostetta. Eläkkeeltä mennään hautaan ja älä edes kuvittele, että joku sun valtiossa laittaa sinut heidän rahojensa edelle. Se siitä hyvinvointi valtiosta.

        Vaihda uskontosi maasi valta uskontoon Bubbahalaisuuteen , niin saat rauhan sielullesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on Viro?
        Minusta se on maakunta Eestissä.

        Eestin "Viron" maakunnat ovat Ida-Virumaa ja Lääne-Virumaa


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minusta tuntuu, että kaikki ja koko maapallon väestö tahtoo asua lämpimillä seuduilla. No, vajakki asuu, vaikka metsässä jos kyse on valtiosta, koska hänen päänsä ei muuta tajua. Leijonan kuva ja suomalainen ja siksi äänestit persuja… meinaatko, etteivät ne tienneet miten vajakkeja hyväksikäytetään.

      • Anonyymi

        Mikä ihmeen pakkomielle sulla on asuttaa koko kuuma kehitysmaa suomalaisilla eläkeläisillä, eikös sulla mene tajuntaan, että suurin osa suomalaisista tykkää asua omassa maassaan , ja ovat työelämänsä aikana hommanneet omat asunnot ja mökit, ja viihtyvät erinomaisesti omissa nurkissaan.
        Valtio se on Kambodzakin , ja tuo sinun kielenkäyttösi on pöyristyttävää haukkua ihmisiä vajaiksi , jokainen valitsee oman elämänsä ja se missä tykkää olla on ihmisten oma valinta ja sinun valinta on tuo kehitysmaa, jossa et ilmeisesti viihdy, kun jatkuvasti jankutat täällä ja todistat itsellesi omia valintoja, jotka ei tainnut mennä ihan nappiin.


      • Anonyymi

        Niinhän sä luulet, ja mitä se sulle kuuluu kuka missäkin asuu, jos joku haluaa asua metsän keskellä , niin anna asua , eikä sitä tartte haukkua vajakiksi, jos hän on onnellinen siellä.
        Sinustakin voidaan sanoa vajaa , kun asut siellä Aasiassa.


    • Anonyymi

      Ei sinne kantsi tulla, siellä tulee hulluksi, sinä ole varoittava esimerkki siitä.

      • Anonyymi

        En, ole sanonut, että juuri Tänne Kambodzaan pitää muuttaa. On ihmisiä, jotka muuttavat Espanjaan ja heillä on rahaa ja on ihmisiä, jotka voivat elää Suomessa ja on ihmisiä, jotka elävät samalla eläkkeellä paremmin Kambodzassa, kuin Suomessa. Esim. Kaikki alle 2000 euron eläkeläiset.

        Tarkennus: Kambodzassa on parempi elämä rahallisesti ja palvelut toimii rahalla hyvin. Eli käytännössä olen sanonut, että minun asumiskulut on noin 200 ja elämiseen riittää täällä jopa 300 kuukaudessa... Ja kaikki loppu eläkkeestä jää säästöön, jolla voi nauttia vaikka matkustelusta. Toki täällä voi sen haaskata tyttöjen kanssa baarissa ja se on ihan sinun asia.

        Siitä hyvinvointi valtiostasi en jymmärrä tässä merkityksessä. Eli muuttaisin Suomeen ja kerjäisin hyvinvointi tukia ja mitä minä saisin... Minun eläkkeeni menisi täysin vuokraan ja käteen jäisi alle 500 ja siitä liikkuminen ja lääkkeet. Mistä ruoka ja mikä on se hyvinvointi valtio.

        Minusta on parempi, kun käteen jää rahaa eläkkeestä ja aurinko paistaa ja voin syöpötellä terassilla ja käydä kaupassa ja parturissa ja hieronnoissa ja matkustella ja syödä erilaisia ruokia erilaisissa paikoissa ja nähdä erilaisia ihmisiä.

        Kerro minulle mitä sinä olet tarjoamassa minulle, kun minun eläke on 1500 netto. Aloita hyvinvointi ja asuminen ja voinko liikkua taksilla vai millä ja voinko nauttia ruokia ravintoloissa ja miten eläisin hyvinvointi valtiossa ja miksi ihmiset nyt kuitenkin on siellä hätää kärsimässä ja kerjäävät ruokaa Kelasta ja kirkoista ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, ole sanonut, että juuri Tänne Kambodzaan pitää muuttaa. On ihmisiä, jotka muuttavat Espanjaan ja heillä on rahaa ja on ihmisiä, jotka voivat elää Suomessa ja on ihmisiä, jotka elävät samalla eläkkeellä paremmin Kambodzassa, kuin Suomessa. Esim. Kaikki alle 2000 euron eläkeläiset.

        Tarkennus: Kambodzassa on parempi elämä rahallisesti ja palvelut toimii rahalla hyvin. Eli käytännössä olen sanonut, että minun asumiskulut on noin 200 ja elämiseen riittää täällä jopa 300 kuukaudessa... Ja kaikki loppu eläkkeestä jää säästöön, jolla voi nauttia vaikka matkustelusta. Toki täällä voi sen haaskata tyttöjen kanssa baarissa ja se on ihan sinun asia.

        Siitä hyvinvointi valtiostasi en jymmärrä tässä merkityksessä. Eli muuttaisin Suomeen ja kerjäisin hyvinvointi tukia ja mitä minä saisin... Minun eläkkeeni menisi täysin vuokraan ja käteen jäisi alle 500 ja siitä liikkuminen ja lääkkeet. Mistä ruoka ja mikä on se hyvinvointi valtio.

        Minusta on parempi, kun käteen jää rahaa eläkkeestä ja aurinko paistaa ja voin syöpötellä terassilla ja käydä kaupassa ja parturissa ja hieronnoissa ja matkustella ja syödä erilaisia ruokia erilaisissa paikoissa ja nähdä erilaisia ihmisiä.

        Kerro minulle mitä sinä olet tarjoamassa minulle, kun minun eläke on 1500 netto. Aloita hyvinvointi ja asuminen ja voinko liikkua taksilla vai millä ja voinko nauttia ruokia ravintoloissa ja miten eläisin hyvinvointi valtiossa ja miksi ihmiset nyt kuitenkin on siellä hätää kärsimässä ja kerjäävät ruokaa Kelasta ja kirkoista ym.

        Mikset sinä työelämäsi aikana edes omaa asuntoa hommannut ,saatikka jotain muuta, minullakin on eläke 1560€ netto, pärjään tosi hyvin sillä, minulla on oma rivarikolmio , ja sitä ennen mieheni kanssa omakotitalo ja olen kolme lastakin pykännyt.
        Olen leski ja lapset aikuisia.
        Vastike 200€ , sähkö tällä hetkellä pörssisähköä noin 80-100€kk, vesi noin 50€.
        Nettimaksu alle 30 € .kuntosali 30€ kk.
        Autoa minulla ei ole, koska en sitä tarvitse , kauppa 500 metrin päässä, isompi marketti kahden kilometrin päässä.
        Kuljen paljon kävellen ja polkupyörällä.
        Minulla ei ole mitään lääkkeitä , onneksi olen terve.
        Käyn kerran vuodessa Etelä- Euroopassa lomalla.
        No, teen satunnaisesti keikka töitä vielä noin kerran pari kuukaudessa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset sinä työelämäsi aikana edes omaa asuntoa hommannut ,saatikka jotain muuta, minullakin on eläke 1560€ netto, pärjään tosi hyvin sillä, minulla on oma rivarikolmio , ja sitä ennen mieheni kanssa omakotitalo ja olen kolme lastakin pykännyt.
        Olen leski ja lapset aikuisia.
        Vastike 200€ , sähkö tällä hetkellä pörssisähköä noin 80-100€kk, vesi noin 50€.
        Nettimaksu alle 30 € .kuntosali 30€ kk.
        Autoa minulla ei ole, koska en sitä tarvitse , kauppa 500 metrin päässä, isompi marketti kahden kilometrin päässä.
        Kuljen paljon kävellen ja polkupyörällä.
        Minulla ei ole mitään lääkkeitä , onneksi olen terve.
        Käyn kerran vuodessa Etelä- Euroopassa lomalla.
        No, teen satunnaisesti keikka töitä vielä noin kerran pari kuukaudessa .

        Kaikilla ei ole omaa asuntoa tai moni saisi pöndeltä ja eläisi erakkona. Sä sait muijas osuuden ja siten mäkätät siellä.

        1500 ei siis riitä asumisen Suomessa ja sen vuoksi ne, jotka kykenevät muuttavat eläkkeellä sinne missä voivat asua hyvin. Esim Kambodza ja elävät paremmin, kuin Suomessa …. NI, niin tulihan se sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei ole omaa asuntoa tai moni saisi pöndeltä ja eläisi erakkona. Sä sait muijas osuuden ja siten mäkätät siellä.

        1500 ei siis riitä asumisen Suomessa ja sen vuoksi ne, jotka kykenevät muuttavat eläkkeellä sinne missä voivat asua hyvin. Esim Kambodza ja elävät paremmin, kuin Suomessa …. NI, niin tulihan se sieltä.

        Kyllä tuo summa riittää elämiseen, ei luksukseen mutta tavanomaiseen suunnilleen siihen työelämäaikaiseen elintasoon.

        Se, mihin se ei riitä, on asumiseen vuokralla Suomen kalleimmilla asuinalueilla. Hyvä kysymys tietysti on, miksi sen siellä eläkkeellä pitäisi riittääkään. Eihän ko eläkkeen saaja olisi pystynyt siihen työssäoloaikanaankaan.

        Tottakai Suomen pieni eläke riittää jossain kehitysmaassa, esim Aasia ehkä köyhimmässä maassa, Kambodzassa, materiaalisesti kovastikin ’parempaan’ elämään niin kauan kun terveys kestää ja iän tuoma toimintakyvyn heikkeneminen ei haittaa. Sen jälkeenhän voikin sitten taas palata vaikka Suomeen, jossa eläminen on sitten taas helpompaa, kun halvat alkoholi- ja ravintolahinnat ei enää ole merkityksellisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei ole omaa asuntoa tai moni saisi pöndeltä ja eläisi erakkona. Sä sait muijas osuuden ja siten mäkätät siellä.

        1500 ei siis riitä asumisen Suomessa ja sen vuoksi ne, jotka kykenevät muuttavat eläkkeellä sinne missä voivat asua hyvin. Esim Kambodza ja elävät paremmin, kuin Suomessa …. NI, niin tulihan se sieltä.

        Minua sitten ärsyttää tuo, että muu Suomi on ” pöndeä” niin, kun jotain slummialuetta , Suomessa on monta hyvää paikkaa asua , ei se Helsinki ole sen kummempi, kun Turku, Oulu, tai Tampere , ainoastaan hiukan kalliimpi.
        Minusta tuo edellinen ei mitään mäkättäjät , vaan kertoi miten on elänyt ja jäänyt leskeksi , jokaisella on mahdollisuus avioitua ja elää kahden palkalla, mutta tuo yksi on niin vaikea luonteinen , ettei se ole tullut kenenkään kanssa toimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei ole omaa asuntoa tai moni saisi pöndeltä ja eläisi erakkona. Sä sait muijas osuuden ja siten mäkätät siellä.

        1500 ei siis riitä asumisen Suomessa ja sen vuoksi ne, jotka kykenevät muuttavat eläkkeellä sinne missä voivat asua hyvin. Esim Kambodza ja elävät paremmin, kuin Suomessa …. NI, niin tulihan se sieltä.

        Kyllä riittää ihan hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei ole omaa asuntoa tai moni saisi pöndeltä ja eläisi erakkona. Sä sait muijas osuuden ja siten mäkätät siellä.

        1500 ei siis riitä asumisen Suomessa ja sen vuoksi ne, jotka kykenevät muuttavat eläkkeellä sinne missä voivat asua hyvin. Esim Kambodza ja elävät paremmin, kuin Suomessa …. NI, niin tulihan se sieltä.

        Sinä se vasta pöndellä asut köyhässä kehitysmaassa, ja ihan yksin.😂😂😂


    • Anonyymi

      Olen joskus Thaimaassa sairaalassa 10 vrk, kun vatsa reistaili ja joudutiin leikkamaan. n. 24.000 bahtia, eli 700 euroa noin suunnilleen, valtionsairaalassa.

      • Anonyymi

        Vähentäisit sitä viinan juontia, ja ylensyöntiin ,ja alkaisit harrastamaan jotain liikuntaa, niin keho kiittäisi.


    • Anonyymi

      Sehän siinä on ja aina ollut. Helsinki on aina ollut jonkinlainen kaupunki. Olin kaverin kanssa Aasiassa aikoinaan ja hän oli siellä minun mukana. Käytiin Hongkongissa ja Bangkokissa ja Guangzhoussa ja Hainan saarella. En muista, että oliko pomppu lento Euroopan kautta... Kun palattiin Suomeen, niin hän sanoi lentokoneen ikkunasta katsoen, että kovin se näyttää pieneltä tuo Helsinki.

      Miten tällainen ihminen voisi yleensä sopeutua asumaan jossakin pöndellä. Tallinnan laivat ja lentokenttä on oltava lähellä, kun on tottunut matkustamaan. Ihminen tulisi hulluksi jossakin pöndellä.... Vielä jos siellä joku juntti tulisi kysymään, että oletko suomalainen. Sanoisi vielä, että virolaiset ja ruotsalaiset ja venäläiset ja kiinalaiset on semmoisia ja semmoisia... Luuletko, että minun pää kestäisi noin vajaata ja tyhmää älykääpiötä junttia vai.
      Ethän sinä siellä Junttilassa voi edes tajuta sitä, kun olet asunut, kuin eläin omalla reviirillä ja katsot isäntäsi propaganda TV:tä ja toista sen syytämää paskaa.

      Me eletään ihan eri maailmoissa, kuin juntit ja köyhät aivopestyt siellä, vai mistä olet tietosi saanut ... Kerro tietosi lähde muusta maailmasta jos et itse ole sitä nähnytkään ja siinä elänyt, niin kuka voi sinua sitten uskoa. Niin propaganda TV:stä sinulle on se upotettu, aivan kuin nyt Venäjällä Ukrainan sota. Tajua.

      • Anonyymi

        Sinä asut oikeen kunnon pöndellä, niin, kun joku jo tuolla sanoi, köyhässä kehitysmaassa, Aasian junttilassa.


      • Anonyymi

        Lentokenttä ei ole Helsingissä , vaan Vantaalla.


      • Anonyymi

        Mitä merkitystä sen kaupungin koolla on, tuo Bangkok on ahtaasti asuttu paskanen kaupunki ja koko maa on saastunut , ilma erittäin huono, Suomi on ilmastollisesti puhdas ja raikas.


    • Anonyymi

      Tiedätkö mitä, että jopa luonto on sinua vastaan. Ajattele, kun linnut palaavat maailmalta, niin mitä ne tulee sinne tekemään? Aivan oikein ne tulevat nussimxxxx ja mistä luulet naurulokin saaneen nimensä.

      Aikoinaan teillä oli ja on oikeastaan kulttuuri ja se on oikein kansanperinne mutta vähemmän huomiota saaneena valtion taholta. Se on kuppaus ja kupparit on millaisia?

      Tiedätkö oikeasti millaisia elämiä jää Suomeen talvehtimaan? Karhu kylläkin ja se menee horrokseen talveksi. Teidän valtio juuri rauhoitti kyykäärmeen ja muistatko mitä Raamatussa sanottiin käärmeestä. Lueppa se Aatamin ja Eevan juttu. Mikä oli valtio lempi eläin Raamatussa... Aivan oikein se oli käärme.

      • Anonyymi

        Hullu, mikä hullu.


      • Anonyymi

        Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että linnutkin tosiaan aina palaavat takaisin. Eipä niitäkään huvita jäädä jonnekin ’jumalan selän taakse’, muuta kuin siksi aikaa, kun on pakko.
        Miksiköhän, jos täällä kerran olisi niin kurjat olosuhteet niille?

        Kyykäärme on muuten hyötyeläin, vaikkakin myrkyllinen ja puree, jos sillä ei muuta keinoa enää ole puolustaa itseään.

        Tuo sinun uskovaisuutesi ja tarinasi on todella hyvä esimerkkisyy siitä, miksi ihmiset eroavat kirkosta jatkuvasti. Kun niin iso osa julkisuskovaisista on noin dorkaa sakkia kuin mitä sinä näytät olevan, niin moni varmasti ihmettelee miksi ei ole vapauttanut itseään jo aikaisemmin.
        Joka kerta, kun esim Päivi Räsänen avaa suunsa julkisesti uskontoon liittyvissä,asioissa, niin eroamistilastoihin tulee nousupiikki. Sinä olet kuitenkin niin yhdentekevä, että saat julistaa vapaasti mitä tahansa huuhaata eikä sillä ole mitään vaikutusta mihinkään….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hullu, mikä hullu.

        Hullujen ja humalaisten kanssa on turha väitellä .


    • Anonyymi

      Ristin uskoon ja sen tarkoitukseen löytyy vastaus ihan Raamatusta. Se on ihan taivaan tosi, että valtio on Raamatussa Peto. Onko asia jäänyt epäselväksi vai?

      Valtion kirkon edustajat kertovat, että pedon merkkiä aletaan jakaa vasta viimeisessä vaiheessa ennen jumalan vihan aikaa. Mitä luulet sen kristinuskon tarkoitus mukaisuudessa tarkoittavan, että sinulle annetaan lakritsi patukka ja Suomen leijonan pinssi ja sitten et muka pääsisi taivaaseen... Sanon, että joopa joo. Kyllä sillä pedon merkillä tehdään syntiä ja se otetaan sieluun ja se on kerran valtion merkki, niin niitä on otettu jo vähän aikaa ja onhan raha ja vero ollut valtion jo pitemmän aikaa.... Kun kenelläkään ei ole oikeutta ostaa tai myydä ja taitaa niissä lopun ajoissa olla ihan toisenlainen meininki.

      • Anonyymi

        Väärä foorumi , mene ustontopalstalle.


    • Anonyymi

      Siinä on yhden matkailijan kokemus ja aika hyvin kertoi asioista. Artikkeli oli HS:ssa.


      Matkakuume syttyi.

      Hän alkoi matkustella kavereidensa ja myös silloisen puolisonsa kanssa. Vuonna 2012 hän teki ensimmäisen soolomatkansa Thaimaahan.

      ”Se oli käänteentekevä matka. Se muutti käsityksen itsestäni. Huomasin, että en tarvitse mukaani kavereita tai poikaystävää. Voin matkustaa yksin”, Räihä sanoo.



      Jos olisi mahdollista valita, Räihä matkustaisi mieluiten maata pitkin.

      ”Maata pitkin matkustaessa kokee enemmän. Tulee ihan eri tavalla reissaamisen fiilis kuin lentomatkalla, joka on vain siirtymä paikasta toiseen”, Räihä sanoo.


      Hyvä esimerkki turismin myönteisistä vaikutuksista luonnonsuojeluun ovat Räihän mukaan uhanalaiset vuorigorillat, joiden määrä on Maailman luonnonsäätiön WWF:n mukaan kasvanut koko 2000-luvun ajan Kongon demokraattisessa tasavallassa, Ugandassa ja Ruandassa. Vuorigorillat asuvat kansallispuistoissa, jotka saavat suuren osan tuloistaan turismista.

      Lue lisää: Kansanmurhasta tunnettu Ruanda houkuttelee luksusturisteja — Sami Sillanpää matkusti maahan, jossa on puhtaat kadut ja lähes maksuton terveydenhuolto

      Räihä kertoo itse suosivansa matkoillaan paikallisia palveluja. ”Pyrin siihen, että rahani menevät suoraan paikallisille, eivätkä välikäsien kautta isoille kansainvälisille firmoille.”


      Gabon rahoittaa turismista saatavilla tuloilla Loangon kansallispuiston toimintaa. Puistossa suojellaan läntisiä tasankogorilloja ja tehdään tärkeää tutkimustyötä. Räihä vieraili Gabonissa vuonna 2022.
      Gabon rahoittaa turismista saatavilla tuloilla Loangon kansallispuiston toimintaa. Puistossa suojellaan läntisiä tasankogorilloja ja tehdään tärkeää tutkimustyötä. Räihä vieraili Gabonissa vuonna 2022. KUVA: ANNA-KATRI RÄIHÄ

      ENTÄ silloin, kun rahat menevät maihin, joissa on vakavia ihmisoikeusongelmia? Esimerkiksi Turkmenistan on autoritaarinen ja korruptoitunut sortovaltio, jossa toisinajattelua ei sallita ja uskonnollisia ryhmiä vainotaan.

      Yhdysvaltalaisen Freedom House -järjestön Pahimmista pahimmat -listalla Turkmenistan on kolmantena Etelä-Sudanin ja Syyrian jälkeen.

      ”Boikotointi ei ole ratkaisu eri maiden poliittisiin ongelmiin. Turismi on niissä hyvin pienessä roolissa”, Räihä sanoo.

      Boikotoinnin sijasta suljetuista maista pitäisi hänen mielestään välittää enemmän tietoa. Niin hän tekee esimerkiksi Instagram-tilillään, jolla on yli 26 000 seuraajaa.

      Hän tähdentää, että hän ei kannusta some-seuraajiaan matkustamaan näihin kohteisiin.

      ”Monet seuraajani ovat kuitenkin kiitelleet, että jakamani sisällön kautta he ovat oppineet paljon uutta”, Räihä sanoo.

      Matkojensa myötä hän kertoo myös oman ajatusmaailmansa avartuneen. ”Olen oppinut paljon itsestäni, kasvanut ja tullut kotiin muuttuneena ihmisenä.”

      Mustavalkoinen ajattelu ja halu vertailla esimerkiksi globaalin etelän maita Suomeen ovat hänen mukaansa hävinneet.

      ”En enää suhtaudu siten, että meidän elämäntapamme on se normaali ja heidän ei. Suomessa solahdan omaan arkeeni, matkoilla taas kohdemaan elämään ja arkeen”, Räihä sanoo.


      Tyynenmeren Salomonsaarilla Räihä kävi keväällä 2023.
      Tyynenmeren Salomonsaarilla Räihä kävi keväällä 2023. KUVA: ANNA-KATRI RÄIHÄ


      Kuuban erikoisuus ovat vanhat autot. Räihä pääsi jenkkiauton kyytiin vuonna 2022.
      Kuuban erikoisuus ovat vanhat autot. Räihä pääsi jenkkiauton kyytiin vuonna 2022. KUVA: ANNA-KATRI RÄIHÄ

      ENTÄ mitä sen jälkeen, kun kaikki maailman maat on käyty ja valtava urakka on takana?

      Räihä miettii hetken.

      ”On se mieletön fiilis. Olen pystynyt saavuttamaan tavoitteeni.”

      Päämäärän saavuttaminen on hänen mukaansa myös vapauttavaa. Enää hän ei aio asettaa itselleen mitään tiettyä tavoitetta, mutta matkustaminen jatkuu.

      ”Minulla on kyltymätön, sisäänrakennettu palo nähdä uusia paikkoja, tehdä havaintoja ja ymmärtää enemmän ympäröivästä maailmasta. Jatkuva matkalla olo ja uuden oppiminen – se on minun elämäntapani.”

      Aloilleen asettuminen tai perheen perustaminen ei ole mielessä. ”En tarvitse kumppania enkä perinteistä perhettä. Elämäni on hyvää juuri tällaisena.”

      MITÄ Räihä haluaisi sanoa meille suomalaisille, jotka matkustamme mielellämme tuttuun kohteeseen, ehkä vuodesta toiseen jopa samaan hotelliin?

      Hän sanoo ymmärtävänsä niitä, joilla matkustamisen helppous ja kohteen tuttuus voittavat seikkailunhalun.

      Hän kannustaa kuitenkin kokeilemaan jotakin uutta. Lähtemään hotellista päiväretkelle tai viettämään yön tai kaksi paikallisen perheen pyörittämässä majatalossa. Osallistumaan vaikka kokkauskurssille.

      ”Kun antaa ihmisille mahdollisuuden kertoa oman tarinansa, syntyy kokemuksia, jotka jäävät elämään ja jotka haluaa kertoa muillekin. Kun luopuu tarkkailijan asemastaan ja ryhtyy osallistujaksi, kokemus muuttuu merkitykselliseksi. Matkailu ei ole enää vain erilaisissa paikoissa käymistä, vaan jotakin, joka muuttaa ihmistä.”

      • Anonyymi

        Väärä foorumi, matkailusivut toisaalla.


    • Anonyymi

      Jaahas Tapsa näköjään kirjoittanut.
      On koko elämänsä elänyt toisten rahoilla. Myös lapsensa 5 on suomen valtio elättänyt kun huostaanotettuja.
      Nyhti äitinsä ennenaikaiseen hautaan jatkuvilla rahanruinauksilla ja isältään kaikki mitä irti sai.
      Uskovainen muka... Huijari !!!

    • Anonyymi

      Ha ha niistä on taidettu maksaa verot ja eläkevakuutus maksut myös?

      Kaikilla Suomessa ei näemmä mene hyvin.. olisiko tuo ulosottovelkainen ja kateellinen KELA eläkkeellä?

      Ei mitään hyvä, että purkautui.

    • Anonyymi

      Tulin kambodzaan viisi päivää sitten ja nyt nähty pintaraapaisua phnom phenistä ja sihanoukvillestä.

      Phnom phen on oikein mukava paikka. Sihanoukville on kiinalaisten casino sijottajien hylkäämä raunio.

      Löysin tämän erittäin oudon foorumin kun yritin selvittää minkä takia täällä on ruokakaupassa kaikki niin pirun kallista. Tulin nyt iha itse ampumaan alas nämä alottajan väitteet että täällä olisi jotenkin hyvin voivaa kansaa. Lähes tulkoon jokainen elää kadulla. Tuktuk kuskit asuvat heidän tuktukeissaan. Kaupassa maksaa kaikki lähes enemmän kuin suomessa. Joku joskus 2017 kirjotti että tämä on halpa maa. No nyt kun olen reppureissanut tässä thaimaa,vietnam,malesia ja indonesia niin tämä kambodza on ylivoimasesti kallein maa kuluttajalle.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      2019
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1301
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1194
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1175
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1097
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1051
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1015
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 11
      994
    Aihe