Poliitikoissa on moninkertaisia kunniatohtoreita

Anonyymi-ap

Kuinka paljon tunnetuilla suomalaisilla poliitikoilla mahtaa olla kunniatohtoriuksia? Valmista luetteloa en löytänyt, mutta Kansallisbibliografiaa ja Wikipediaa selailemalla poimin tähän seuraavat nimet.

Urho Kekkonen 20, joista ulkomailta 8
Tarja Halonen 17, joista ulkomailta 11
Martti Ahtisaari 13, joista ulkomailta 6
Sauli Niinistö 9, joista ulkomailta 1
Mauno Koivisto 7, joista ulkomailta 2
Juho Kusti Paasikivi 2, joista ulkomailta 0

Ei-presidenteistä Paavo Lipposelta löytyi 6 kunniatohtoriutta, joista ulkomailta on 2. Esko Aholla ja Sanna Marinilla niitä on molemmilla 1. Harri Holkerin, Paavo Väyrysen ja Juha Sipilän osalta ei ole mainintoja.

Noissa lähteissä on toki puutteita. Lähtökohtaisesti luotettavaa Kansallisbibliografiaa päivitetään nähtävästi harvoin, joten siitä puuttuu Halosen ja Niinistön viimeisimmät tittelit. Vastaavasti Wikipediassa ei mainita kuin yksi titteli Kekkoselle.

13

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sipilä on ilman kunniaa

• Anonyymi

Samoin Paavo Väyrynen...

• Anonyymi

Paavo "lusmu" Väyrynen ehkä tunnetuin, väitti väitöskirjassaan, että Neuvostoliitto on ikuinen ja Euroopassa jako etupiireihin on pysyvä ja jatkuu tuhansia vuosia. Seuraavana vuotena kaikki muuttui, mutta Väyrynen ei ole tunnettu älystään.

• Anonyymi

Nythän Venäjän pyrkiessä palauttamaan Neuvostoliiton rajat ja vähintään etupiirit näyttää siltä, että Väyrynen oli oikeassa.

• Anonyymi

Tunnetuin missä? Ei tietenkään ole
        2027 vaaleissa Keskusta on sivan tuntematon porukka niin paljon 2000- luvulla syntyneitä on äänestämässä

• Anonyymi

Kapi ja aito-arska kusi housuihinsa kun Sanna sai tittelin, ei saaneet kusta pidäteltyä. Pitivät sitä niin ainutkertaisena. Hölmöillä on halvat huvit.

• Anonyymi

Meillä VKKssa Ano Turtiainen sai kunnia amattikoululaisen tunnustuksen metallilinjalta, oli niin huono, että todistusta eivät voineet antaa.

• Anonyymi

Varatuomariksi on hyvä oppia uran katketessa. Kannattaa pysyä lestissä.

• Anonyymi

Putin ohjaa lakoilla suomea. Kohtaa taas nähdään. Rikulle bonuksia.

• Anonyymi

On lisääkin..

• Anonyymi

Marin on tällä hetkellä tunnetuin mutta kuuluu mitättömien pääministerien joukkon aivan syystä. Hoiti virkaansa, kompasteli puheissaan vähän, ei muuta. Törkein möläytys oli perussuomalaisidta, joille hävisi vaalit

Äsken Moskovan yliopiston dosentti Aleksei Fenenko puhui Venäjän pääkanavalla Rossija 1:llä ”Suomen pääministeri Kaja Kallaksesta”.

Kallas on poliittisesti Marinia tunnetumpi koska on johdonmukaisempi

• Anonyymi

Oliskipa Kaja ollut meidän päämisteri, ei tuo jauhojengiläinen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5756
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2949
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      158
      2647
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2469
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82