Kuinka kauan samat ihmiset saavat kuulua kerrostalojen hallitukseen, vai onko siinä mitään rajaa, esim ikä, kuin kauan on jo ollut hallituksessa ym
Kerrostalojen hallitus
23
962
Vastaukset
- Anonyymi
Kysyppä kuules äidiltäsi! Se tietää kaiken ja kaikki tuntee sen....
- Anonyymi
Jaa mun äidiltä???? Joka on kuollut jo yli 10 v sitten. Aika paha kysyä...
- Anonyymi
Asunto-osakeyhtiön, kuten muidenkin osakeyhtiöiden hallituksen nimeää yhtiökokous. Osakkailla on näin mahdollisuus vaihtaa hallitus vaikka kerran vuodessa. Ylimääräisessä yhtiökokouksessa aikaisemminkin.
Ikä tai vuodet hallituksessa eivät voi olla kriteereinä. - Anonyymi
Usein nämä vanhemmat tekevät kaikkensa että heidät valitaan uudelleen. Ovat "parempia" kuin muut tai ainakin luulevat niin.
- Anonyymi
Voi olla, mutta silloin osakkaiden pitää katsoa peiliin ja ryhdistäytyä. Monasti kyseessä on laiskuus ryhtyä itse hallitustyöskentelyyn. Moniko tietää, että hallituksen jäsenellä on myös taloudellinen vastuu jos yhtiön huono hoitaminen johtaa vaikeuksiin, esim. konkurssiin.
Pitäkää junttakokous ja valitkaa uusi hallitus. Muuta keinoa ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, mutta silloin osakkaiden pitää katsoa peiliin ja ryhdistäytyä. Monasti kyseessä on laiskuus ryhtyä itse hallitustyöskentelyyn. Moniko tietää, että hallituksen jäsenellä on myös taloudellinen vastuu jos yhtiön huono hoitaminen johtaa vaikeuksiin, esim. konkurssiin.
Pitäkää junttakokous ja valitkaa uusi hallitus. Muuta keinoa ei ole.Varmaankaan ei kaikki tiedä tollasta. Tai sitten he ovat niin varakkaita etteivät välitä
Mun mielestä kaikilla hallituksen jäsenillä pitäs olla myös tietokone ja sähköpostiosoite jolla heihin voi ottaa yhteyttä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaankaan ei kaikki tiedä tollasta. Tai sitten he ovat niin varakkaita etteivät välitä
Mun mielestä kaikilla hallituksen jäsenillä pitäs olla myös tietokone ja sähköpostiosoite jolla heihin voi ottaa yhteyttäMeidän taloyhtiössä jokaisella on ovikello, myös hallituksen jäsenillä. Ihan pihallakin joskus moikkaillaan.
- Anonyymi
Aika monesti vielä hallituksessa on yksi, joka pitää itseään "kuninkaana". Paljon... paljon muiden yläpuolella.
- Anonyymi
Palauttakaa tyyppi maan pinnalle ja heivatkaa ulos hallituksesta. Tähän on yhtiökokouksella täysi valta
- Anonyymi
Aika vaikea palauttaa maanpinnalle näitä kuninkaita. Vähän ennen kokouksia käsketään harvat ja valitut kahvikupille hetkeksi istahtamaan ja se on siinä. Omilla aivoilla ajattelevat jätetään kutsumatta.
- Anonyymi
Jos kaikkia osakkaita ei kutsuta yhtuökokoukseen, niin kokous on laiton eikä ole siis päätösvaltainen. Mikähän juttu tämä nyt on? Voisitko tarkentaa.
- Anonyymi
Edellisessä ei ollut kysymys kokouskutsusta, vaan reilun viikon ennen kokousta järjestetyistä kotikahveista.
- Anonyymi
Aha, nyt selvis. Mutta voisiko nämä omilla aivoillaan ajattelevat sopia omilla kahvituksillaan hallituksen vaihtamisesta. Valtakirjoja voi myös pyytää niiltä, jotka eivät itse kokouksen pääse. Onhan näitä tällaisia "junttakokouksia" järjestetty ennenkin.
Jos taas näihin hallituksen kekkereihin osallistujia on enemmistö, niin asialle ei oikeastaan voi tehdä mitään.
- Anonyymi
Näissä tapauksissa saattaa mennä siihen asti kunnes Pyhä Pietari kutsuu "kuninkaan" luokseen. Mutta ei varmasti hänen oikealle puolelleen.
- Anonyymi
Voi olla uudella osakkaalla vaikea saada äänensä kuuluviin.
- Anonyymi
Muutama vuosi sitten Kiinteistöpalvelu Loimaa Oy:n kaupan jälkeen erotettiin jyvät akanoista. Osa rivi- ja kerrostalojen hallituksista reagoivat heti ja vaihtoivat isännöinti ja tilitoimistoa.
He toimivat oikein.
Muutama taloyhtiö vasta nyt . Prisman jonossa puhuivat itseään viisaammista hallituksen jäsenistä. Viivyttelyä ja välinpitämättömyyttä.
Arvostelu hallituksen "minä itse" tyypeistä oli "saatanan tunarit"!- Anonyymi
Juu se oli sillon harmi kun myi - aattelin että rahastaa ja miksei olisi - mutta syy taisi ollakin traaginen eli taisi tulla joku paha sairaus Jukalle.
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu se oli sillon harmi kun myi - aattelin että rahastaa ja miksei olisi - mutta syy taisi ollakin traaginen eli taisi tulla joku paha sairaus Jukalle.
lajijasurisJukka oli ja on edelleen ihan fiksu mies. Tästä sairaudesta en tiennyt enkä kuullut juttuja. Mutta oli niin tai näin, nyt tuntuu että syyllistetään Jukkaa ja kahta turkulaista isännöintitoimistoa.
Kuitenkin tasan tarkkaan on niin että taloyhtiöiden hallitusten tulee toimia taloyhtiön parhaaksi kaikissa tilanteissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jukka oli ja on edelleen ihan fiksu mies. Tästä sairaudesta en tiennyt enkä kuullut juttuja. Mutta oli niin tai näin, nyt tuntuu että syyllistetään Jukkaa ja kahta turkulaista isännöintitoimistoa.
Kuitenkin tasan tarkkaan on niin että taloyhtiöiden hallitusten tulee toimia taloyhtiön parhaaksi kaikissa tilanteissa.Ai siis että hän on vielä isännöitsijä, no sit mä kumoan ne sairausepäilyt. Minä kun muistin lukeneeni kesällä LL:stä hänen kuolinilmoituksen!!! 🫢
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai siis että hän on vielä isännöitsijä, no sit mä kumoan ne sairausepäilyt. Minä kun muistin lukeneeni kesällä LL:stä hänen kuolinilmoituksen!!! 🫢
lajijasurisTäällä on varmaan kasi saman nimistä miestä, kun minäkin luin tälläisen kuolin ilmoituksen
- Anonyymi
Loimaalla taitaa olla ihan päinvastainen ongelma. Hallitusjäseniä on jopa vaikea saada tarvittavaa määrää. Hyvä jos yhtiökokouksessa on sen verran ihmisiä, joita hallitukseen tarvittaisiin. Ihmiset on viisastunut, eivätkä halua olla toisten ihmisten heittopusseja ja sylkykuppeja ilmaiseksi tahkota tarkoituksetonta työtä. Kuitenkin valtavalla henkilökohtaisella riskillä. Pitäisi olla äärimmäisen huolellinen, jotta ei tarvitse selitellä tekemisiään tai tekemättä jättämisiään. Vuosi vuodelta asia on vain pahentunut. Eikä asiaa yhtään helpota mädät korruptoituneet hyväveli-isännöitsijätkään, joita loimaan joka ikinen isännöitsijä on.
Loimaan asuntomassa on myöskin käytännöllisesti katsoen arvotonta. Kerrostalot on järjestäen kelvottoman huonossa kunnossa. Osakkaita ei ole kiinnostanut remontoida omia huushollejaankaan. Pyydetään kaupungin vuokria kasarin sisustuksella.
Loimaalla pitäisi tehdä kuten muissakin kaupungeissa ja aloittaa kerrostalojen purkutalkoot. Väkiluku tulee vähentymään, tyhjiä kämppiä alkaa olla aina vain enemmän ja enemmän samoin kuin vastavuoroisesti vastikemaksuvaikeuksia (eikä hallintaanotto auta jos ei löydy vuokralaisia). Talot on hapokkaassa kunnossa. Hallitustyöskentelijöitä ei löydy. Asunnot ei mene kaupaksi parillakymppi tonnillakaan. Isot remontit tekemättä suurimmassa osassa taloja. Koko homma on joka tapauksessa yksi iso endgame. Eli älkää nyt oikeasti mihinkään hallitukseen menkö. Eikä kyllä kannata ostaakaan. Loimaa on pian kuin jokin Imatra. Asunto maksettu niin talosta katkeaa sähköt ja vedet.- Anonyymi
Ehdotan Nobel-palkintoa kirjoituksestasi. Kaksi pointtia 1) hallituksiin on vaikea saada jäseniä, pitää paikkansa, moni ei halua olla todellakaan sylkykuppi. 2 ) "Aina" hallituksessa ollut n. 80v. haluaa väenväkisin hallitukseen. "Minä itse"-tyyppi lähes itkee jos ei tule valituksi. Vaikka hänen aikanaan asiat ovat menneet päin hel..ttiä. Tärkeintä olla hallituksessa!
Ja suurin ongelma on kohta 2 . Todella monessa hallituksessa on juuri noin, ikävä kyllä.
- Anonyymi
Ei ihan kaikki ole sylkykuppeja. Eräässä taloyhtiössä on suht' nuorta porukkaa (riittäväst). Itse tekevät talkkarintyöt,leikkaavat nurmikot ja talkoilla pitävät nurkat kunnossa muutoinkin. Jätelajitteluun ja -paikkaan panostettiin tonni ja siitä tuli riittävä ja maisemaan sopiva. Nimimerkki" kauppamatkan varrella"
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262798Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292322- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542199Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211812Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891672Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981607- 3031509
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131429- 1331428