Alastomuus ei ole luonnollista

Anonyymi-ap

Meidän oloissa, ja yleensä länsimaisessa elämässä alastomuus ei ole luonnollista, senhän tajuaa jokainen. Eri asia on se, että alastomana oleskelu, varsinkin muiden alastomien ihmisten seurassa, on ihan paras olotila.

7

757

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Olen ollut alastomana käytännössä jo 20 vuotta ja nukkunut ilman peittoa kymmenen vuoden ajan. Olen huomannut sen että kun muut alkavat vetämään karvalakkia ja villatakkia päälleen, minä valitan että on liian kuuma.

Luulen että nykyihminen on vieraantunut luonnosta niin paljon että heidän lämmönsäätelyjärjestelmänsä ei toimi tehokkaasti. Minä pystyn oleskelemaan helposti 30 asteen pakkasessa ja toimimaan täysin vaikka minulla ei ole kuin t-paita ja sen päällä villapaita, sekä villapipo ja hanskat. Muut sanovat noita sisävaatteiksi. Pystyn myös nukkumaan 30 asteen pakkasessa makuupussissa, kun samanlaisessa makuupussissa nukkuvat nykyihmiset hytisevät kylmästä jo parin tunnin jälkeen. Minun kehoni siis lämmittää makuupussin tai vaatteiden alla olevan ilmakerroksen, kun muilla ihmisillä heidän lämmönsäätelyjärjestelmänsä ei toimi kunnolla.

Mutta kesäkuumakaan ei minua haittaa. Pystyn kestämään 30 asteen helteitä, kun muut valittavat etteivät kestä hellettä.

Kun minulla on kylmä, silloin on aina kosteaa. Yleensä myöhään syksyllä tai myöhään keväällä. Minulla voi olla kylmä, koska joko sade, sumu tai hiki on kastellut vaatteet, eikä keho ehdi kuivattamaan niitä kun ympäristö on yhtä märkää. Keväällä taas vaatteet kastuvat yleensä hiestä. Kosteutta minäkään en kestä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Alastomuus on luonnollista. Länsimaisessa elämässä alastomuus ei ole luonnollista, koska länsimainen elämä ei ole luonnollista. Siksi moni harrastaakin naturismia, voidakseen olla luonnollisesti edes joskus, vaikka enimmäkseen kulttuurimme kieltää sen.

• Anonyymi

Ei niin, ei ole lainkaan luonnollista, sillä muutenhan olisimme syntyneet alastomina, jos olisi luonnollista, senhän tajuaa jokainen.

• Anonyymi

Ja jos alastomuus olisi luonnollista, niin kyllä eläimetkin olisi luonnossa alasti.

Ketjusta on poistettu 49 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      246
      4041
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      127
      2333
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      950
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      128
      949
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      857
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      780
    Aihe