Moi, uusi tuttavuuteni Regal 19, 1998, merivesi jäähdytys, Mercruiser / Volvo Penta. 4,3 L GLBLKD, vetolaite SX-Ci. Ensiajossa mootorin pakosarja / jäähdytin edestäpäin katsottuna oikea puoli, kuumeni nopeasti ja summeri soi. Vasen puoli normaalin lämpöinen. Kuumenneen puolen tulovesiletku kuuma mutta itse murikka tulikuuma.
Olisiko vika veden kierrossa vai onko ehkä kannentiiviste mennyt?
Toinen havainto oli veneen kiemurtelu, ei tahdo mennä suoraan vaan koko ajan seilaa sivulta toiselle... onko vetolaite ehkä väljä vai kuuluukpo ominaisuuksiin?
Olisin kiitollinen asiantuntevista kommenteista...
Mercruiser 4,3 ylikuumenee
6
277
Vastaukset
- Anonyymi
Kiemurtelulle et voi mitään, v pohja on sellainen, klappia vetarissa sentin pari ei merkkaa paljoakaan.
Lämmöistä tuli mieleen, että voisiko olla impellerin palasia joutunut toiselle puolen tai kanavat ruostumeet hieman umpeen?- Anonyymi
Kiitos vinkistä, voisi olla impellerin palasiakin kun olen koekäyttänyt pari kertaa paikallaan ja yhdellä kerralla kuumeni oikea puoli... seuraavalla kerralla ei kuumennut...
- Anonyymi
Merivesi ruostuttaa ja tukkii pakosarjat, mutkat ja kannen. Ne pitää vaihtaa, niin johan homma taas toimii.
Nuo veneet kiemurtelevat aina. - Anonyymi
Pakosarjoja voi myös "elvyttää" laittamalla ne sitruunahappokylpyyn vaikka vkl ajaksi, huuhtelee ja kopistelee ruostemössöt pois.
Kiemurtelua oppii pienillä ohjausliikkeillä hallitsemaan.- Anonyymi
Kiitos vinkistä, paljonko sitä sitruunahappoa pitäisi laitta "kylpyyn" ?
Onko tukkoisuutta yleensä enemmän "raisereissa" vai pakosarjassa, ajettu vain makeassa vedessä?
- Anonyymi
Ei tuollainen liasta yms. johtuva tukkeentuminen voi ihan yks kaks varsinkaan makeassa vedessä tapahtua ja tuskinpa se liioin kehittyisi noin paikallisesti ja toispuoleisesti, jokin muu juttu siinä lienee.
Kun ei tiedä veden kiertoa vaikea enempää on sanoa, on toki mahdollista että veden kierto on sellainen että se käy ensin sillä jäähdyttimen osalla joka vaikuttaa normalämpöiseltä mutta että ei sielläkään jäähdy riittävästi ja ylikuumenenista esiintyy sitten kierrossa fyysisesti jäähdytinputkiston loppuosalla?
Eli pyrin kertomaan että vika voi olla myös heikentyneessä veden kierrossa, erityisesti merivesipuolella, tukosta jo imupuolella, pumpun vaurio tms.
Ja termostaatin toiminta on yleensä se ensimmäinen tarkistettava asia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133768Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283078Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2782891Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin71961- 2321600
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61360- 751281
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2021235Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41071Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi321055