Kauneimmat veneilymaisemat

Anonyymi-ap

Jotain positiivista palstan loanheiton sekaan..

Olen ihastunut Tammisaaren saaristoon.

Mikä on sinun maisemasi?

10

404

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tällä hetkellä 360° pelkkää lähes tyyntä merta Ahvenanmerellä, omalla tavalla hauska, kun näkee maapallon pyöreyden.

    • Anonyymi

      Avomeren ja saariston reunalla. Tammisaaren saariston kohdilla tämä on erityisen hieno.

    • Anonyymi

      Saaristomeri ja erityisesti ulkosaaristo sopii minulle.
      Karut kiviset rannat ja kirkas vesi.

    • Anonyymi

      Saaristomerellä hienoimpia seutuja Hiittisistä etelään, Högsårasta länteen, Nötöstä itään, Brunskäristä itään, Katanpäästä etelään, Aspöstä pohjoiseen jne.

    • Anonyymi

      Kyllä Saimaa on aina Saimaa!
      Kohta taas lähdetään täältä pääkaupunkiseudulta, sujahdetaan kanavasta ja se on siinä, Suomen suvi.
      Kanavalla on nyt kiva liikkua kun ei ole noita rahtialuksiakaan tukkeena ja tahtia määräämässä.

    • Anonyymi

      On se Tammisaaren saaristo hienoa seutua, esim Fladalandetin pohjoisrannan maisemat ovat jotain aivan muuta kuin eteläpuoli, vaihtelua löytyy. Lopulta aika pieni saaristo, mutta kaunis. Suunnitelmissa on suunnata sinne uudestaan kun ei muutamaan vuoteen ole tullut käytyä.

      Kun nykyään asutaan ympäri vuoden Saaristomeren kansallispuiston laidalla ja reilussa tunnissa ollaan hyvän sään vallitessa moottoriveneellä missä päin Saaristomerta tahansa, ja samoissa vesissä melotaan ja purjehditaan (jokaisella kulkineella vähän eri näkövinkkelit samaan saaristoon), niin ollaan vähän piloille hemmoteltuja. On muuten heinäkuun ruuhkaan verrattuna aivan eri tunnelma viilettää Gullkronan eteläpuolista saaristoa retkiluistimilla silloin kun sitä harvinaista herkkua on tarjolla.

      Kolmas mihin mihin olen tykästynyt on Ahvenanmaan luode-, pohjois- ja koillispuoli. Paljon rikkonaista karua saaristoa eikä merkittyjä väyliä paljoakaan. Esim. Lanto grunden - Väderskär - Rannörarna - Saggö ön on hienoa aluetta.

      • Anonyymi

        Ääni tälle. Olen lähes koko ikäni pitänyt venettä Helsingissä ja kulkenut monia kymmeniä kertoja Hangon ohi saaristomerelle. Helsinki-Hankoniemi -väli on ehdoton inhokkini. Siksi siirsin veneen pysyvästi Airistolle. Oma saaristoni alkaa Södra Skogskäristä Hankoniemen luoteispuolelta. Parasta itselleni on juuri Saaristomeren etelälaita ja Ahvenanmaan luoteisnurkka. Jurmo on hieno mutta veneen syväys 2m alkaa olla liikaa jollei pysty jäämään laiturin kärkipaikoille. Tammisaaren saaristo alkaa olla aika kansoitettua ja suojeltua, joten rantautuminen ei ole helppo homma.

        Hienoja paikkoja ovat myös Utön luoteispuolella oleva Horsskär ja sen ympäristö sekä Katanpää ja Isokari.

        Ruotsin puolella Höga kusten on myös näkemisen arvoinen. Vaikka onkin Ruåttissa.


    • Anonyymi

      Kunhan pääsee satamasta ulos, on jo ihan hyvä olla...

      • Anonyymi

        Etä, jos meet sitten luonno- / maksulliseen satamaan, niin alkaako ahistaa vai seilaatko vaan koko ajan...


    • Anonyymi

      Tuo retkiluistelun tulokulma on kyllä aivan mahtava.. joskin ei ihan "veneilyllinen"
      Olisi varmaan elämys retkiluistella saarten seassa, mutta taitaa jäädä kokematta minulta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe