Punaiset hiukset on usein kysymysmerkki. Halutaan räväyttää muuten harmaata luonnetta tai ollaan kyseenalaisissa ihmissuhteissa.....?
Punapäät ei taivaaseen pääse?
90
2137
Vastaukset
- Anonyymi
Punaset hiukset oli aikoinaan merkki noituudesta, nykysin se on merkki hiusvärin käytöstä.
Joskus muinoin punapäät uskottiin olevan noitia.
Itsellä on punapigmentti piilevänä. Tukka on kyl aitona vaaleanruskea. Mutta ne taittaa semmoseen punapigmenttiin ja pisamat päälle.
Geeneis se on eli mä kannan punapää geeniä vaikken oo punahiuksinen
T: Karoliina- Anonyymi
Mä taas olen ihan ehta punapää, vaikka pisamien häivääkään. Ihan sama mitä hiusväriä tuli teininä päähän laitatettua, niin lopputulos oli aina punainen. Hiusvärit oikein nostavat sen punaisen pigmentin sieltä ärhäkästi pintaan. Että jos pisti sinisenmustaa päähän niin lopputulos oli punavioletti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä taas olen ihan ehta punapää, vaikka pisamien häivääkään. Ihan sama mitä hiusväriä tuli teininä päähän laitatettua, niin lopputulos oli aina punainen. Hiusvärit oikein nostavat sen punaisen pigmentin sieltä ärhäkästi pintaan. Että jos pisti sinisenmustaa päähän niin lopputulos oli punavioletti.
Mulla se on piilevä ja oon käsittäny et jos vain toinen vanhemmista kantaa punapää geeniä niin sillon lapsen tukka ei tuu punaseksi vaikka se saattaa kantaa geeniä. Jotta tukka on punanen pitää molempien vanhempien kantaa punapää geeniä.
Itsellä hiusvärit helposti taittaa punaseen ja se on vähän välillä ongelma kamaajalla kun en haluis punasävyä vaan kylmän tuhkaisen tms, mutta lopputulos on lämmin.
Harva kampaajakaan tajuaa kysyä sen kummemmin multa eikä pisamatkaan näy kun kesäisin niin se on sit vähän ylläri kun kylmästä tarkotetusta sävystä puskee se lämmin sävy läpi.
T: Karoliina - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla se on piilevä ja oon käsittäny et jos vain toinen vanhemmista kantaa punapää geeniä niin sillon lapsen tukka ei tuu punaseksi vaikka se saattaa kantaa geeniä. Jotta tukka on punanen pitää molempien vanhempien kantaa punapää geeniä.
Itsellä hiusvärit helposti taittaa punaseen ja se on vähän välillä ongelma kamaajalla kun en haluis punasävyä vaan kylmän tuhkaisen tms, mutta lopputulos on lämmin.
Harva kampaajakaan tajuaa kysyä sen kummemmin multa eikä pisamatkaan näy kun kesäisin niin se on sit vähän ylläri kun kylmästä tarkotetusta sävystä puskee se lämmin sävy läpi.
T: KaroliinaEi ainakaan omassa suvussa näytä olevan noin.. Oma mieheni on Itä-Euroopasta eikä taatusti kanna punapäägeeniä, mutta muksulla on samanlaiset hiuket kuin minulla. suvussa on muutenkin tosi vahva punaisten hiusten geeni, että on kyllä varsinainen sattuma, jos jokainen punahiuksinen tässä suvussa on onnistunut löytämään toisen punaisten hiusten geeniä kantavan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan omassa suvussa näytä olevan noin.. Oma mieheni on Itä-Euroopasta eikä taatusti kanna punapäägeeniä, mutta muksulla on samanlaiset hiuket kuin minulla. suvussa on muutenkin tosi vahva punaisten hiusten geeni, että on kyllä varsinainen sattuma, jos jokainen punahiuksinen tässä suvussa on onnistunut löytämään toisen punaisten hiusten geeniä kantavan.
”Punahiuksisuuden esiintymiseen fenotyyppisesti tarvitaan yksi punahiuksisuuden alleeli kummaltakin vanhemmilta.”
”Ihmisestä ei tavallisesti tule punahiuksista, jos hän perii ominaisuutta aiheuttavan geenin vain yhdeltä vanhemmaltaan.”
”Myöskään kaikki MC1R-geenin muunnoksen molemmilta vanhemmiltaan perineet eivät ole punatukkaisia, vaan vain joka neljäs”
”Punatukkaisuutta on eri asteita. Jos henkilöllä on vain feomelaniinia mutta ei lainkaan eumelaniinia, hänellä on kirkkaan punertavat hiukset. Jos hänellä on vähän kumpaakin, hänellä on vaaleanpunertavat hiukset. Jos hänellä on kohtalainen määrä kumpaakin, hänellä on kastanjanruskeat hiukset”
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Punahiuksisuus
Itsellä lapsuuden kuvissani oli semmonen lämpimään taittava vaaleanruskea tukka.
Ihan vauvakuvissa näyttää vähäiset haituva enemmän vielä ruskeanpunertavilta.
Mutta joo, hiusteni aito sävy on lämpimään taittuva vaaleanruskea.
Eniten vastaa tuosta linkistä lapsuuden aito hiusten väri tuota 6,3 vaalearuskea kulta purkin kuvaa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-suosituin-hiussavy-on-kirkas-luonnonvaalea/3272550#gs.yjcmbh
Anonyymi kirjoitti:
”Punahiuksisuuden esiintymiseen fenotyyppisesti tarvitaan yksi punahiuksisuuden alleeli kummaltakin vanhemmilta.”
”Ihmisestä ei tavallisesti tule punahiuksista, jos hän perii ominaisuutta aiheuttavan geenin vain yhdeltä vanhemmaltaan.”
”Myöskään kaikki MC1R-geenin muunnoksen molemmilta vanhemmiltaan perineet eivät ole punatukkaisia, vaan vain joka neljäs”
”Punatukkaisuutta on eri asteita. Jos henkilöllä on vain feomelaniinia mutta ei lainkaan eumelaniinia, hänellä on kirkkaan punertavat hiukset. Jos hänellä on vähän kumpaakin, hänellä on vaaleanpunertavat hiukset. Jos hänellä on kohtalainen määrä kumpaakin, hänellä on kastanjanruskeat hiukset”
Itsellä lapsuuden kuvissani oli semmonen lämpimään taittava vaaleanruskea tukka.
Eniten vastaa tuosta linkistä lapsuuden aito hiusten väri tuota 6,3 vaalearuskea kulta purkin kuvaa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-suosituin-hiussavy-on-kirkas-luonnonvaalea/3272550#gs.yjcmbh
T: KaroliinaNiin, vaan kun ei tosiaan pidä omassa suvussani paikkaansa. Että homma ei selvästikään ole noin yksinkertainen, Yritin tuossa miettiä, enkä muista yhtään punahiuksista suvustani (ja meitähän riittää), jolla ei olisi vähintään yksi punahiuksinen lapsi ja serkkupoikani vaimo on Thaimaasta ja tosiaan oma mieheni suvusta, jossa ei ole tiedossa yhtään ainoaa punapäätä. Tästä on tullut jopa puhuttua. Että täytyy olla todella yleinen geeni tämä punaisten hiusten geeni, kun sitä löytyy ihan kaikilta.
Meillä ollaan viimeisenpäälle punahiuksisia, ei mitään "porkkanaa" tai vaaleaa kuparia, vaan siis kunnolla punaiset. Jos muistan oikein, niin siskontyttö tavoitteli samanvärisiä hiuksia kun mulla jollain "boho copper" tai sen tyyppisellä värillä. Olin hänellä kaupassa mukana värimallina 😁. Nämä ovat muutenkin sellaiset, että tosi moni kysyy millä hiusvärillä saa näin hyvän punaisen sävyn. Sitten kun siihen vielä lisää sen, että ei ole pisamia ja taitaa kaikilla punapäillä mun suvussani olla todella tummat ruskeat silmätkin, niin ei näitä aina kaikki aidoiksi usko. Tosin eivät nyt sentään kuvitelleet, että olisin vauvanikin hiukset värjännyt, silloin kun muksu oli vielä pieni. 😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T: KaroliinaJep, tämä purkki se oli https://www.ellos.fi/schwarzkopf/brillance-921-boho-copper/1533394 . Muistinpas värisävyn oikein. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, vaan kun ei tosiaan pidä omassa suvussani paikkaansa. Että homma ei selvästikään ole noin yksinkertainen, Yritin tuossa miettiä, enkä muista yhtään punahiuksista suvustani (ja meitähän riittää), jolla ei olisi vähintään yksi punahiuksinen lapsi ja serkkupoikani vaimo on Thaimaasta ja tosiaan oma mieheni suvusta, jossa ei ole tiedossa yhtään ainoaa punapäätä. Tästä on tullut jopa puhuttua. Että täytyy olla todella yleinen geeni tämä punaisten hiusten geeni, kun sitä löytyy ihan kaikilta.
Meillä ollaan viimeisenpäälle punahiuksisia, ei mitään "porkkanaa" tai vaaleaa kuparia, vaan siis kunnolla punaiset. Jos muistan oikein, niin siskontyttö tavoitteli samanvärisiä hiuksia kun mulla jollain "boho copper" tai sen tyyppisellä värillä. Olin hänellä kaupassa mukana värimallina 😁. Nämä ovat muutenkin sellaiset, että tosi moni kysyy millä hiusvärillä saa näin hyvän punaisen sävyn. Sitten kun siihen vielä lisää sen, että ei ole pisamia ja taitaa kaikilla punapäillä mun suvussani olla todella tummat ruskeat silmätkin, niin ei näitä aina kaikki aidoiksi usko. Tosin eivät nyt sentään kuvitelleet, että olisin vauvanikin hiukset värjännyt, silloin kun muksu oli vielä pieni. 😂Käsitin että ei tarvi olla punaiset hiukset vaan että lapselle tulee punaiset hiukset on kummankin vanhemman kannettava tätä punapigmenttigeeniä piilevänä. Ei se piilevä geeni näy tukassa.
Ehkä molemmilla vanhemmallasi joko itsellään tai sukupolvi aikasemmin on ollu tämä geeni ja se on sit pompannu sulle näkyvänä kun sattumalta molemmat vanhempasi omaavat sen
Anonyymi kirjoitti:
Käsitin että ei tarvi olla punaiset hiukset vaan että lapselle tulee punaiset hiukset on kummankin vanhemman kannettava tätä punapigmenttigeeniä piilevänä. Ei se piilevä geeni näy tukassa.
Ehkä molemmilla vanhemmallasi joko itsellään tai sukupolvi aikasemmin on ollu tämä geeni ja se on sit pompannu sulle näkyvänä kun sattumalta molemmat vanhempasi omaavat sen
T: KaroliinaNo en ole tosiaan kuullut, että vaikkapa Thaimaassa juuri punaisia hiuksia esiintyisi, mutta ehkä sielläkin sitten joka toinen kantaa tuota geeniä. Kun tosiaan serkulleni tosiaan sieltä onnistui tarttumaan mukana nainen, jonka kanssa saadulla lapsella on punaiset hiukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsitin että ei tarvi olla punaiset hiukset vaan että lapselle tulee punaiset hiukset on kummankin vanhemman kannettava tätä punapigmenttigeeniä piilevänä. Ei se piilevä geeni näy tukassa.
T: KaroliinaLuulisi punaisten hiusten sitten olevan tosi yleiset, kun kerta lähes jokainen tässäkin maassa sitten pakosta tuota geeniä kantaa. Kuten sanottu, niin mun suvussani ei taida olla yhtään punapäätä, jolla ei lapsissakin olisi punahiuksisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, vaan kun ei tosiaan pidä omassa suvussani paikkaansa. Että homma ei selvästikään ole noin yksinkertainen, Yritin tuossa miettiä, enkä muista yhtään punahiuksista suvustani (ja meitähän riittää), jolla ei olisi vähintään yksi punahiuksinen lapsi ja serkkupoikani vaimo on Thaimaasta ja tosiaan oma mieheni suvusta, jossa ei ole tiedossa yhtään ainoaa punapäätä. Tästä on tullut jopa puhuttua. Että täytyy olla todella yleinen geeni tämä punaisten hiusten geeni, kun sitä löytyy ihan kaikilta.
Meillä ollaan viimeisenpäälle punahiuksisia, ei mitään "porkkanaa" tai vaaleaa kuparia, vaan siis kunnolla punaiset. Jos muistan oikein, niin siskontyttö tavoitteli samanvärisiä hiuksia kun mulla jollain "boho copper" tai sen tyyppisellä värillä. Olin hänellä kaupassa mukana värimallina 😁. Nämä ovat muutenkin sellaiset, että tosi moni kysyy millä hiusvärillä saa näin hyvän punaisen sävyn. Sitten kun siihen vielä lisää sen, että ei ole pisamia ja taitaa kaikilla punapäillä mun suvussani olla todella tummat ruskeat silmätkin, niin ei näitä aina kaikki aidoiksi usko. Tosin eivät nyt sentään kuvitelleet, että olisin vauvanikin hiukset värjännyt, silloin kun muksu oli vielä pieni. 😂Mä itse pyrin pois tosta punertavuudesta. Kampaamossa tykkään kylmistä sävyistä ja ärsyttää jos se lämpö kultaisena, kuparisena tai kellertävyytenä on hiusvärissä.
Porkkanan väriset ei oikein oo mulle mieleisiä.
Jos punasen värjäisin niin se ois sit tämmönen. Ei oranssi porkkana.
https://www.garnier.fi/hiusvarit/olia/6-66-carmin
Kartan värikartalta kaikkia tämmösiä oranssiin, keltaiseen kupariin taittavia sävvyjä
Ihanne ois joku tämmönen kylmä beige tai hopean vaalee
Anonyymi kirjoitti:
Mä itse pyrin pois tosta punertavuudesta. Kampaamossa tykkään kylmistä sävyistä ja ärsyttää jos se lämpö kultaisena, kuparisena tai kellertävyytenä on hiusvärissä.
Porkkanan väriset ei oikein oo mulle mieleisiä.
Jos punasen värjäisin niin se ois sit tämmönen. Ei oranssi porkkana.
https://www.garnier.fi/hiusvarit/olia/6-66-carmin
Kartan värikartalta kaikkia tämmösiä oranssiin, keltaiseen kupariin taittavia sävvyjä
Ihanne ois joku tämmönen kylmä beige tai hopean vaalee
T: KaroliinaKuten sanottu, niin mun on täysin turha edes yrittää. Tosiaan teininä ja sellasena just parikymppisenä mä inhosin tätä väriä. Se kun on niin huomiotaherättävä ja mä inhoan kun jotkut miehet tunkevat seuraan hiusten takia. tätä on yritetty värjätä piiloon lukemattomien kampaajien toimesta ja erilaisilla käsittelyillä, mutta se ei onnistu millään keinolla. No nykyään mä rakastan hiuksiani, että eipä sen väliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanottu, niin mun on täysin turha edes yrittää. Tosiaan teininä ja sellasena just parikymppisenä mä inhosin tätä väriä. Se kun on niin huomiotaherättävä ja mä inhoan kun jotkut miehet tunkevat seuraan hiusten takia. tätä on yritetty värjätä piiloon lukemattomien kampaajien toimesta ja erilaisilla käsittelyillä, mutta se ei onnistu millään keinolla. No nykyään mä rakastan hiuksiani, että eipä sen väliä.
Itseasiassa netistä löyty aivan upee hopeanharmaa blondi tukka. Tommoset viileet metallisävyt ois aivan upeita.
Mulla joskus värinpoisto kotikonstein epäonnistu ja päästäni tuli oranssi vaikka tavote ole blondi. Se oli painajainen joutua kärsiin hetken oranssin tukan kanssa, kun ei niin kovan käsittelyn jälkeen uskaltanu uuutta väriä tukkaan tunkee ettei tukka kärähdä kokonaan pois.
Anonyymi kirjoitti:
Itseasiassa netistä löyty aivan upee hopeanharmaa blondi tukka. Tommoset viileet metallisävyt ois aivan upeita.
Mulla joskus värinpoisto kotikonstein epäonnistu ja päästäni tuli oranssi vaikka tavote ole blondi. Se oli painajainen joutua kärsiin hetken oranssin tukan kanssa, kun ei niin kovan käsittelyn jälkeen uskaltanu uuutta väriä tukkaan tunkee ettei tukka kärähdä kokonaan pois.
T: KaroliinaJuu, mulle on yrittetty tehdä värinpoistoa ja värjäystä useammankin kerran. Ei toimi 🙂. Vaan on näissä se hyvä puoli, että enpähän harmaannu. Mun seitenvitonen äitini on tätänykyä blondi, sellanen viimesen päälle pellavapää eikä yhtään näkyvää harmaata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, mulle on yrittetty tehdä värinpoistoa ja värjäystä useammankin kerran. Ei toimi 🙂. Vaan on näissä se hyvä puoli, että enpähän harmaannu. Mun seitenvitonen äitini on tätänykyä blondi, sellanen viimesen päälle pellavapää eikä yhtään näkyvää harmaata.
Siis toi värinpoisto tehdään kun halutaan poistaa hiuksista edellinen hiusväri. Siis värjätty hiusväri.
Mä halusin poistaa tumman hiusvärin muistaakseni mahonki ja värjätä blondiksi. Oletin et se purkki värjää samalla vaaleeksi kunnolla kun vaalennus on aina värin poistoo mut siitä tuli oranssi.
Jäätävän ruma vielä.
Tukkakin oli ihan korppu sen käsittelyn jälkeen. En suosittele
Anonyymi kirjoitti:
Siis toi värinpoisto tehdään kun halutaan poistaa hiuksista edellinen hiusväri. Siis värjätty hiusväri.
Mä halusin poistaa tumman hiusvärin muistaakseni mahonki ja värjätä blondiksi. Oletin et se purkki värjää samalla vaaleeksi kunnolla kun vaalennus on aina värin poistoo mut siitä tuli oranssi.
Jäätävän ruma vielä.
Tukkakin oli ihan korppu sen käsittelyn jälkeen. En suosittele
T: KaroliinaTiedän. Mähän sanoin, että mun hiuksiani on yritetty värjätä monenmoisella. On mm. poistettu tummanruskea (siis käytännössä tummanpunainen) pois ja sitten kokeitu sitä sinisenmustaa (josta tosiaan tuli violetti). Se violettikin oli sinällään ihan kiva, mutta tosiaan hyvin punainen. Noissa tummissa väreissä oli aikanaan se hauska puoli, että kun mulle alkoi kasvaa juurikasvua, niin porukka ihmetteli miten se on saatu värjättyä silleen. Siis, että jotenkin vain se juurikasvu olis värjätty ja se tummempi siinä päällä olisi ollut se mun oma väri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän. Mähän sanoin, että mun hiuksiani on yritetty värjätä monenmoisella. On mm. poistettu tummanruskea (siis käytännössä tummanpunainen) pois ja sitten kokeitu sitä sinisenmustaa (josta tosiaan tuli violetti). Se violettikin oli sinällään ihan kiva, mutta tosiaan hyvin punainen. Noissa tummissa väreissä oli aikanaan se hauska puoli, että kun mulle alkoi kasvaa juurikasvua, niin porukka ihmetteli miten se on saatu värjättyä silleen. Siis, että jotenkin vain se juurikasvu olis värjätty ja se tummempi siinä päällä olisi ollut se mun oma väri.
Mutta käsittääkseni värinpoistoaineet poistaa vain kemiallisen hiusvärin
Eli purkista maalatun. Ei sun omaa aitoa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän. Mähän sanoin, että mun hiuksiani on yritetty värjätä monenmoisella. On mm. poistettu tummanruskea (siis käytännössä tummanpunainen) pois ja sitten kokeitu sitä sinisenmustaa (josta tosiaan tuli violetti). Se violettikin oli sinällään ihan kiva, mutta tosiaan hyvin punainen. Noissa tummissa väreissä oli aikanaan se hauska puoli, että kun mulle alkoi kasvaa juurikasvua, niin porukka ihmetteli miten se on saatu värjättyä silleen. Siis, että jotenkin vain se juurikasvu olis värjätty ja se tummempi siinä päällä olisi ollut se mun oma väri.
Esim. Tossa yksi hiusvärinpoistoaine
https://www.tokmanni.fi/varinpoistoaine-colourless-max-effect-5029066004659 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli purkista maalatun. Ei sun omaa aitoaNo niinhän mä just sanoin, että on värjätty monenmoisella, sitten poistettu väriä ja kokeiltu toista. Ei kai sitä nyt noin vaikeaa ole tajuta. Viimeisen kerran kun värjäsin vedettiin se vieletti pois ja heitettiin perään mahdollisimman lähellä omaa väriä olevaa. En halunnut alkaa kasvattaa sitä väriä pois pitkästä hiuksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli purkista maalatun. Ei sun omaa aitoaJa siihen punaseen ei siis tosiaan mun päässäni auta niin ei sitten yhtään mikään. Se on aina punainen ja se siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siihen punaseen ei siis tosiaan mun päässäni auta niin ei sitten yhtään mikään. Se on aina punainen ja se siitä.
Ei näytä olevan jos on ollu violetti 🤣🤣🤣
Se on kaukana punasesta. Se on sinisen sävy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei näytä olevan jos on ollu violetti 🤣🤣🤣
Se on kaukana punasesta. Se on sinisen sävyVioletti ei ole varsinaisesti sinisen sävy, vaan se on kahden värin sekoitus. Jos jaksat vaivautua lukemaan mitä on aiemmin kirjoitettu, niin huomaat missä se ongelma oli.
Jos tämäntyyppisestä https://www.cocopanda.fi/product/3143123?utm_campaign=pmax_groupD_lowmargin&gclid=CjwKCAjw67ajBhAVEiwA2g_jECE3a6EllLZ5JIJf13VYIZmz2zMNpvFm4Nd4k1wWhY55rtDDjycmRRoCoccQAvD_BwE saadaan loputulokseksi tämäntyyppinen https://www.cocopanda.fi/product/3143121?utm_campaign=pmax_groupD_lowmargin&gclid=CjwKCAjw67ajBhAVEiwA2g_jEBc41NKkfkuPKyAD25lJYsfpE3xNL0kyT3QEUAy74WXpZlhp4Uq1HxoCRWkQAvD_BwE ... niin ei, se punainen pigmentti ei todellakaan ole peittynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Violetti ei ole varsinaisesti sinisen sävy, vaan se on kahden värin sekoitus. Jos jaksat vaivautua lukemaan mitä on aiemmin kirjoitettu, niin huomaat missä se ongelma oli.
Jos tämäntyyppisestä https://www.cocopanda.fi/product/3143123?utm_campaign=pmax_groupD_lowmargin&gclid=CjwKCAjw67ajBhAVEiwA2g_jECE3a6EllLZ5JIJf13VYIZmz2zMNpvFm4Nd4k1wWhY55rtDDjycmRRoCoccQAvD_BwE saadaan loputulokseksi tämäntyyppinen https://www.cocopanda.fi/product/3143121?utm_campaign=pmax_groupD_lowmargin&gclid=CjwKCAjw67ajBhAVEiwA2g_jEBc41NKkfkuPKyAD25lJYsfpE3xNL0kyT3QEUAy74WXpZlhp4Uq1HxoCRWkQAvD_BwE ... niin ei, se punainen pigmentti ei todellakaan ole peittynyt.Hyvin on sininen kylmä sävy tarttunu sun tukkaan että taisit nyt valehdella ettei hiusvärit värjää mukamas tukkaas pois oranssista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin on sininen kylmä sävy tarttunu sun tukkaan että taisit nyt valehdella ettei hiusvärit värjää mukamas tukkaas pois oranssista
Missä olen sanonut " ettei hiusvärit värjää mukamas tukkaas pois oranssista"? Aivan en missään. En ole missään kohtaa puhunut oranssista, vaan punaisesta. En ole missään kohtaa viitannut hiuksiini oransseina. Miksipä olisin, sillä ne ovat kaukana oranssista ... siis tietenkin sillä edellytyksellä, että edes tiedät minkä väristä oranssi on. Sitä punaista ei sieltä pois saa, vaikka sille tekisi mitä. Koeta nyt opetella lukemaan ja myös ymmärtämään lukemaasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä olen sanonut " ettei hiusvärit värjää mukamas tukkaas pois oranssista"? Aivan en missään. En ole missään kohtaa puhunut oranssista, vaan punaisesta. En ole missään kohtaa viitannut hiuksiini oransseina. Miksipä olisin, sillä ne ovat kaukana oranssista ... siis tietenkin sillä edellytyksellä, että edes tiedät minkä väristä oranssi on. Sitä punaista ei sieltä pois saa, vaikka sille tekisi mitä. Koeta nyt opetella lukemaan ja myös ymmärtämään lukemaasi.
Aito hiusten punasävy on oranssi.
Ei se viininpunaseksi tuu kuin purkista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin on sininen kylmä sävy tarttunu sun tukkaan että taisit nyt valehdella ettei hiusvärit värjää mukamas tukkaas pois oranssista
Tuohan linkkaama on hyvin kaukana kylmästä sävystä. Käy tarkistuttamassa näkösi, jos jos kuvittelet sen kylmäksi sävyksi. Tuo on sävynä lämpimämpi kuin Karoliinan aiemmin linkkaama punainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aito hiusten punasävy on oranssi.
Ei se viininpunaseksi tuu kuin purkista.Nyt menee kyllä jo niin sekoiluksi, että ei tuosta ota enää selvää kuin toinen kaltaisesi.
- Anonyymi
Minä tiedän kyllä minkä väriset huikseni ihan luonnostaan ovat. Ne eivät ole oranssit, eivätkä viininpunaiset. Sinun värisokeudellesi en mitään mahda. Tai ilmeisesti ongelma on ymmärryskyvyssä, mutta en mahda sillekään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä tiedän kyllä minkä väriset huikseni ihan luonnostaan ovat. Ne eivät ole oranssit, eivätkä viininpunaiset. Sinun värisokeudellesi en mitään mahda. Tai ilmeisesti ongelma on ymmärryskyvyssä, mutta en mahda sillekään mitään.
Sulla on joku hiusväri. Leikit vaan siinä hyvikses meidän muiden kans
Valehtele muualla. Dorka feikki cincer copperi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on joku hiusväri. Leikit vaan siinä hyvikses meidän muiden kans
Valehtele muualla. Dorka feikki cincer copperiSori, mutta oma on. Ei se muutu sinun uskomisillasi mihinkään. Älä muutu kateudesta vihreäksi. 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori, mutta oma on. Ei se muutu sinun uskomisillasi mihinkään. Älä muutu kateudesta vihreäksi. 🤣
Kuka haluu näyttää porkkanaltsa?
Niitähän kiusataan tarhasta asti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitähän kiusataan tarhasta astiJaa, sun täytyy varmaan kysyä joltakulta, joka näyttää porkkanalta. Itse en ole tuota vertausta koskaan kuullut. Ei mulla nyt sentään niin värisokeita ikätovereita ole ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulisi punaisten hiusten sitten olevan tosi yleiset, kun kerta lähes jokainen tässäkin maassa sitten pakosta tuota geeniä kantaa. Kuten sanottu, niin mun suvussani ei taida olla yhtään punapäätä, jolla ei lapsissakin olisi punahiuksisia.
No viidesosa kantaa
---Kuten jo alussa mainittiin, on punainen maailman harvinaisin hiusten väri. Vain noin 1-2 prosenttia maapallon väestöstä on punatukkaisia, vaikka ominaisuutta esiintyy lähes kaikissa etnisyyksissä ympäri maailman. Punatukkaisuuden aiheuttaa suurimmassa osassa tapauksissa noin 100 000 vuotta sitten tapahtunut mutaatio melanokortiini 1 -reseptorin geenissä (MC1R). Geenistä tunnetaan useita muotoja eli alleeleja, jotka vaikuttavat hiusten punaisuuden sävyyn, sekä usein (mutta ei aina) punatukkaisilla tavattaviin pisamiin.
Punatukkaisuus periytyy väistyvänä ominaisuutena, joten se voi arkikielellä sanottuna hyppiä useitakin sukupolvia ja ilmaantua jälkikasvulle vain, jos molemmat vanhemmat ovat vähintään geenimuodon kantajia. Tätä väistyvää alleelia kantaa noin viidesosa väestöstä.
Tutkimusten mukaan punatukkaisilla on useimmiten ruskeat silmät. Sitä seuraavat yleisyydessä pähkinänruskeat ja vihreät. Kaikkein harvinaisin silmien väri on sininen, ja täten punahiuksisia ja sinisilmäisiä kutsutaankin ihmisen värityksen yksisarvisiksi – nämä kummatkin ominaisuudet ovat vain noin 0,17 prosentilla väestöstä.
https://listafriikki.com/yleistieto/10-faktaa-punaiset-hiukset/?amp=1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No viidesosa kantaa
---Kuten jo alussa mainittiin, on punainen maailman harvinaisin hiusten väri. Vain noin 1-2 prosenttia maapallon väestöstä on punatukkaisia, vaikka ominaisuutta esiintyy lähes kaikissa etnisyyksissä ympäri maailman. Punatukkaisuuden aiheuttaa suurimmassa osassa tapauksissa noin 100 000 vuotta sitten tapahtunut mutaatio melanokortiini 1 -reseptorin geenissä (MC1R). Geenistä tunnetaan useita muotoja eli alleeleja, jotka vaikuttavat hiusten punaisuuden sävyyn, sekä usein (mutta ei aina) punatukkaisilla tavattaviin pisamiin.
Punatukkaisuus periytyy väistyvänä ominaisuutena, joten se voi arkikielellä sanottuna hyppiä useitakin sukupolvia ja ilmaantua jälkikasvulle vain, jos molemmat vanhemmat ovat vähintään geenimuodon kantajia. Tätä väistyvää alleelia kantaa noin viidesosa väestöstä.
Tutkimusten mukaan punatukkaisilla on useimmiten ruskeat silmät. Sitä seuraavat yleisyydessä pähkinänruskeat ja vihreät. Kaikkein harvinaisin silmien väri on sininen, ja täten punahiuksisia ja sinisilmäisiä kutsutaankin ihmisen värityksen yksisarvisiksi – nämä kummatkin ominaisuudet ovat vain noin 0,17 prosentilla väestöstä.
https://listafriikki.com/yleistieto/10-faktaa-punaiset-hiukset/?amp=1Ruskeat silmäthän ovat maailmassa yleisimmät ja siis todellisuudessahan silmät ja hiukset eivät kulje lainkaan yhdessä. Se vaan on täällä sinisten silmien maassa harvinaisempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No viidesosa kantaa
https://listafriikki.com/yleistieto/10-faktaa-punaiset-hiukset/?amp=1Sepä siinä onkin niin outoa, että muka pitäisi olla suoraviivaista, mutta käytännössä ei ole. Toisaalta punainen pigmentti kulkee oikeastaan kaikilla eläimillä useammassa geeniyhdistelmässä, että ei se varsinaisesti yllätä, ettei ole ihmiselläkään käytännössä niin simppeli kuvio.
Ihonkin pitäisi jotenkin muka tuossa samassa kuviossa punahiuksisilla mennä, mutta ei sekään mene. Toiset ovat hyvin valeita, palavat helposti, eivät rusketu ja toiset sitten taas eivät pala ja ruskettuvat. Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen ja mä rusketun varsin helposti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitähän kiusataan tarhasta astiMä muuten olen aina välillä kysynyt muksulta, että onko hän joutunut koskaan kuulemaan hiuksistaan jotain haukkumista. Ei niitä kuulemma ole koskaan kun vaan kauniiksi ja hienon värisiksi. Häntä on vielä siunattu vihreillä silmilläkin, että on saanut oikein tuplat. Mäkin olisin aina halunnut vihreät silmät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No viidesosa kantaa
https://listafriikki.com/yleistieto/10-faktaa-punaiset-hiukset/?amp=1Prinssi Harryn ja meghanin lapsista tuli punapäitö heistäkin
https://pagesix.com/2023/01/11/prince-harry-doubted-kids-with-meghan-would-get-ginger-gene/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No viidesosa kantaa
https://listafriikki.com/yleistieto/10-faktaa-punaiset-hiukset/?amp=1Mä muistan lukeneeni, että punaiset hiukset olisivat nykyihmisen perimässä neandertalin ihmisen peruja. Tosin en muista, että oliko se oletusta vai ihan todistettu juttu.
Ja tuo on totta, että punaiset hiukset ovat paksut. En tiedä miten muilla ihmisillä on, mutta itselläni on useamman värisiä hiuksia päässäni. Siis kun otan nipun hiuksia käteeni, niin ne eivät kaikki ole samanvärisiä. Siinä on tosi tummia hiuksia, melko vaaleita hiuksia ja sitten niitä punaisia ja ne ovat tosi punaisia ja ihan tolkuttoman paksuja niihin muihin hiuksiin verrattuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä muistan lukeneeni, että punaiset hiukset olisivat nykyihmisen perimässä neandertalin ihmisen peruja. Tosin en muista, että oliko se oletusta vai ihan todistettu juttu.
Ja tuo on totta, että punaiset hiukset ovat paksut. En tiedä miten muilla ihmisillä on, mutta itselläni on useamman värisiä hiuksia päässäni. Siis kun otan nipun hiuksia käteeni, niin ne eivät kaikki ole samanvärisiä. Siinä on tosi tummia hiuksia, melko vaaleita hiuksia ja sitten niitä punaisia ja ne ovat tosi punaisia ja ihan tolkuttoman paksuja niihin muihin hiuksiin verrattuna.Punaiset hiukset on yhdestä hiussuortuvasta paksu mutta yksittäisiä hiuksia on 90 000 kun tummatukkaisella 140 000
- Anonyymi
Hiusväri lähtee aina poiskin..
- Anonyymi
Ai Enko pääse… Entä jos haluankin helvettiin paneen ikuisuudeksi 😆😆
Taivas kuulostaa aika tylsältä ikuisuudelta .
Naiselta- Anonyymi
https://youtu.be/HGQDkCi-OIY
Tuskinpa sinne punaiseen liekkimereen oikeasti haluat joutua varsinkaan ikuisuudeksi. -sivusta. - Anonyymi
Helvetissä ei panna siellä kidutaan ja ei ole hiusten väristä kiinni sinne joutuminen.
- Anonyymi
Punapäillä on mielenkiintoinen luonne, tykkään. Kaivattuni on hyvin vaalea punapää, mutta luonne kyllä total redhead😄
N En tiedä, en ole vielä ehtinyt käydä taivaassa tarkistamassa tilannetta ja käytäntöjään ulko-ovella.
- Anonyymi
Empä usko, että punapää viihtyy Taivaassa ja Helvetin hitauteenkin voi joskus mennä hermot.
Tai sen anonyymeihin kiduttajiin;) Anonyymi kirjoitti:
Empä usko, että punapää viihtyy Taivaassa ja Helvetin hitauteenkin voi joskus mennä hermot.
Tai sen anonyymeihin kiduttajiin;)Luulenpa että juurikin taivas on se hidas ja seesteinen paikka, helvetti nopea ja kiihkeä, joskin sitä ikuisesti, ei sovi kaikille se. No ei taivaskaan 😁
Eipä niissä paikoissa kukaan ole anonyymi, olkoonkin että rajan sillä puolen sillä ei enää ole mitään merkitystäkään.- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Luulenpa että juurikin taivas on se hidas ja seesteinen paikka, helvetti nopea ja kiihkeä, joskin sitä ikuisesti, ei sovi kaikille se. No ei taivaskaan 😁
Eipä niissä paikoissa kukaan ole anonyymi, olkoonkin että rajan sillä puolen sillä ei enää ole mitään merkitystäkään.Niin. Sitten kun sinäkin siirryt sinne, niin saat tietää kaiken, kaikkien muumien henkilöllisyydet valaistuvat sinulle sillä hetkellä kun siirryt.
Ja kyllä Helvetissä on myös helvetin tylsää..😆
Erityisosasto hämäläisine piruineen. Osastolle otetaan usein huoraavia rallikuskeja, kokkelipäitä ja suomenruotsalaisia naistenmiehiä. Anonyymi kirjoitti:
Niin. Sitten kun sinäkin siirryt sinne, niin saat tietää kaiken, kaikkien muumien henkilöllisyydet valaistuvat sinulle sillä hetkellä kun siirryt.
Ja kyllä Helvetissä on myös helvetin tylsää..😆
Erityisosasto hämäläisine piruineen. Osastolle otetaan usein huoraavia rallikuskeja, kokkelipäitä ja suomenruotsalaisia naistenmiehiä.Ei kai kummassakaan paikassa kaikkea kerrota kaikille heti? Homman jujuhan on alakerrassa piinata ja yläkerrassa hyräillä, niin siinä mitään henkilöllisyyksiä paljastella.
Hämäläisten osasto on mulle kuin kotiin tulisi, niin ei huolta.- Anonyymi
Ei kai kummassakaan paikassa kaikkea kerrota kaikille heti? Homman jujuhan on alakerrassa piinata ja yläkerrassa hyräillä, niin siinä mitään henkilöllisyyksiä paljastella.
Hämäläisten osasto on mulle kuin kotiin tulisi, niin ei huolta.Sulle hämäläisosasto on taivaassa. Hämäläinen järvenrantamökki eikä naapureita näy koskaan. Kerran viikossa tulee lapsuutesi kauppa-auto.
Tän voisin itekkin kokeneena huolia:)
Tosin joudun Helvettiin suht varmasti. Anonyymi kirjoitti:
Sulle hämäläisosasto on taivaassa. Hämäläinen järvenrantamökki eikä naapureita näy koskaan. Kerran viikossa tulee lapsuutesi kauppa-auto.
Tän voisin itekkin kokeneena huolia:)
Tosin joudun Helvettiin suht varmasti.Ei ole, vaan se on helvetissä. Koska... Mökin saunaa ei voi lämmittää eikä kauppa-autosta saa kaljaa 🤣
Mutta tervetuloa! 😂- Anonyymi
Ei ole, vaan se on helvetissä. Koska... Mökin saunaa ei voi lämmittää eikä kauppa-autosta saa kaljaa 🤣
Mutta tervetuloa! 😂Kyllä meillä lämpesi ja muistan, kuinka kaljapullot kilisi kun kauppa-auto möngersi soratietä.
Täähän oli hyvä keskustelu, kun nappasin esille peräti jonkun hyvän muiston lapsuudesta, niitä ei ole montaa.
Ihan suoraan sanon, että hämäläiset on minusta täysin perseestä vaikka maisemat onkin kauniit. Itekkin oon puoliksi hämäläinen. Hyvä perse ja v. Tumsinen luonne😆 Anonyymi kirjoitti:
Kyllä meillä lämpesi ja muistan, kuinka kaljapullot kilisi kun kauppa-auto möngersi soratietä.
Täähän oli hyvä keskustelu, kun nappasin esille peräti jonkun hyvän muiston lapsuudesta, niitä ei ole montaa.
Ihan suoraan sanon, että hämäläiset on minusta täysin perseestä vaikka maisemat onkin kauniit. Itekkin oon puoliksi hämäläinen. Hyvä perse ja v. Tumsinen luonne😆Niin tavallisessa hämäläisessä mökkimiljöössä, mutta ei helvetissä 😉
Eli olet puoliksi hämäläinen ja puoliksi joko karjalainen tai stadilainen.
Itse olen puoliksi hämäläinen ja puoliksi karjalainen. Siis leppoisa kusipää.- Anonyymi
Niin tavallisessa hämäläisessä mökkimiljöössä, mutta ei helvetissä 😉
Eli olet puoliksi hämäläinen ja puoliksi joko karjalainen tai stadilainen.
Itse olen puoliksi hämäläinen ja puoliksi karjalainen. Siis leppoisa kusipää.Mä oon puoliksi suomenruotsalainen, joten oon jo suorittanut komennukseni hämäläishelvetissä, voit varmaan kuvitella kuinka pidetty ihminen sielä olin:)
Anonyymi kirjoitti:
Mä oon puoliksi suomenruotsalainen, joten oon jo suorittanut komennukseni hämäläishelvetissä, voit varmaan kuvitella kuinka pidetty ihminen sielä olin:)
Aaaa, no todellakin voin kuvitella, sehän on ollut varsinainen match made in hellaven 🤣
- Anonyymi
Aaaa, no todellakin voin kuvitella, sehän on ollut varsinainen match made in hellaven 🤣
No mut palataan viikon kuluttua, kun tajusin mitä tolla tarkotit🙋♀️
So moro! Anonyymi kirjoitti:
No mut palataan viikon kuluttua, kun tajusin mitä tolla tarkotit🙋♀️
So moro!Mä tajuan viikon päästä mitä tarkoitat, hämäläinen...
Soon moro!
- Anonyymi
Eipä sille mitään mahda, kun näiden kanssa syntynyt. En ole aiheissa kutrejani värjätä, että sori vaan jos aiheuttavat ahdistusta.
- Anonyymi
Ei, kyllä ne on ihanat ja kivat:)
Oletko koskaan harkinnut käyväsi niillä punapääfestareilla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, kyllä ne on ihanat ja kivat:)
Oletko koskaan harkinnut käyväsi niillä punapääfestareilla?Ei kiinnosta mitkään tollaset festarit. Miksi ihmeessä kiinnostaisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kiinnosta mitkään tollaset festarit. Miksi ihmeessä kiinnostaisi?
No siel vois olla vinkeä tunnelma, lol
Ite menisin jos olisin punapää. Mut en uskaltaisi mennä tonne vörjätyillä hiuksilla joutuisi pian elävältä syödyksi kun nuo hyökkäävät siiderituopit tanassa vääräuskoisen kimppuun🫨 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siel vois olla vinkeä tunnelma, lol
Ite menisin jos olisin punapää. Mut en uskaltaisi mennä tonne vörjätyillä hiuksilla joutuisi pian elävältä syödyksi kun nuo hyökkäävät siiderituopit tanassa vääräuskoisen kimppuun🫨En näe mitään syytä miksi siellä olisi sen kummoisempi tunnelma. Hiukset kuin hiukset tai vaikka ilman hiuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En näe mitään syytä miksi siellä olisi sen kummoisempi tunnelma. Hiukset kuin hiukset tai vaikka ilman hiuksia.
Kyllä punapääanarkia sustakin paistaa läpi;))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika heikko ihmistuntemus sulla. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen omassa tuttavapiirissäni vähiten anarkistisia yksilöitä. Eniten anarkistisia taitavat edelleen olla ne, joilla oli teineinä vaaleanpunainen keesi.
- Anonyymi
Osa punapäistä on sitä ihan syntyjään.
Hyviä sängyssä. :)
- Anonyymi
Mistä tuokin sonta on saanut ilmaa siipensä alle?😇
- Anonyymi
Ja mikähän tarkoitus tälläkin keskustelunaloituksella oli? Yrittää provosoida punatukkaisia vai?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://youtu.be/kMZaJGF353Y
Ainakin vie huomion pois punaniskoista jos ei muuta.Jaa, no eipä minua ainakaan tuossa laulussa mainitun kaltaiset "junttimiehet" muutenkaan kiinnosta. 😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, no eipä minua ainakaan tuossa laulussa mainitun kaltaiset "junttimiehet" muutenkaan kiinnosta. 😅
Haha niin tuskinpa varsinkin jos olet nainen hän. 😊
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haha niin tuskinpa varsinkin jos olet nainen hän. 😊
Jos olisit se yksi mies, niin todellakin tietäisit, että ei ihan nappaa tuollaiset tyypit. 😊🤭 -tuo edellinen nainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisit se yksi mies, niin todellakin tietäisit, että ei ihan nappaa tuollaiset tyypit. 😊🤭 -tuo edellinen nainen
Todellakin tiedän, koska nainen hän jos olet niin on jo ilmaissut mielipiteensä junteista. 🤭
- Anonyymi
Ja hekumoitsijalta tulee näyttää ennenkaikkea.
- Anonyymi
Puhutko nyt värjätyistä? Tiesiksi, että väri vaihtelee iän myötä. Olin lapsena hyvin tumma, sitten kuparinruskea, sitten ranskalainen blondi eli tumma blondi. Eka kerran kun värjäsin olin pitkälle yli 30 v. Nykyään siis värjätyt. Aika lähellä omaa väriä. Jotakin niistä.
- Anonyymi
Jaahas vai niin, no mennään sitte helevettiin, jos muualle ei pääse, samapa tuo.
- Anonyymi
minusta pitkät punaiset hiukset ovat sex minusta hiusten väri ei kerro ihmisen luonteesta mitään naisethan vaihtaa esim huuli kulmakarva väriä ym
- Anonyymi
Mihin ne menevät Persujen kassa.
- Anonyymi
Taivaaseen ei pääse kuin astronautit.
- Anonyymi
Taivaaseen pääsevät vain ne jotka Jeesukseen turvaavat, myös punapää joka turvaa Jeesukseen, pääsee taivaaseen. Hiusten väri ei ole tuomioksi tai pelastukseksi. Synnit pitää saada anteeksi.
Roomalaiskirje 3:23-25
"Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä .... "
Efesolaiskirje 1:7
"... meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan." - Anonyymi
Ehkä tässä vaiheessa on hyvä mennä nukkumaan, kun luin tämän aloituksen otsikon tyyliin "Puupäät ei taivaaseen pääse? " 😁
- Anonyymi
Ensimmäi tyttis oli jopa seksikäs punaisissa punertavissa hiuksissaan toki hänen oma hiusvärinsä oli vaalea sitä en tiedä kui pal hänellä kaunedestaan oli on vie jäljellä viimisen kerran kun olen hänet nähny kauan si oli hänellä vie hyvännäköi perse peppu pylly
- Anonyymi
Punapää kukko ..onko valmis elättämään ihastunutta sydämensä menettänyttä nuorta naista?-Meinaan niinkuin miehenä voin sanoa että,ketä nautittavaa niin sä maksat idiootti
- Anonyymi
Ketä nait niin maksat
- Anonyymi
Punapäistä osa ruskettuu ja osa ei. Itsellä kastanjanruskeat, ja rusketun kyllä
----Oikein lempinimeltään inkiväärigeenissä, joka tunnetaan myös nimellä melanokortiini 1 -reseptori tai lyhyesti MC1R, on yli 80 muunnelmaa. Ja koska jokaisella ihmisellä on kaksi geenimuunnelmaa (yksi kummaltakin vanhemmalta), nämä yli 80 muunnelmaa muodostavat kasoja ja kasoja mahdollisia yhdistelmiä, joista jokaisella on oma tapansa sanella hiusten värin ja ihon sävyn lisäksi myös sen, on pisamia tai voi saada rusketuksen.
Eri tutkimuksissa on selvitetty kunkin muunnelman merkitystä. Tässä muutamia löydöksiä:
D294H on yleisin MC1R-variantti, joka liittyy punaisiin hiuksiin, vaaleaan ihoon ja huonoon rusketuskykyyn. Variantit R160W ja D294H liittyvät myös vahvasti punaisiin hiuksiin ja kalpeuksiin.
Samaan aikaan R151C, R142H, R160W ja D84E liittyvät vain punaisiin hiuksiin, joilla ei ole erityistä vaikutusta ihon sävyyn.
On olemassa kymmeniä muita muunnelmia, joilla on erilaisia pigmenttivoimakkuuksia, mutta mahdollisimman yksinkertaisesti sanottuna inkivääri ei välttämättä sanele ihon sävyäsi, rusketuskykyäsi tai pisamioiden ja kalpeuden suhdetta.
https://gingerparrot.co.uk/why-can-some-redheads-tan-while-others-cant/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 813181
- 922895
- 532152
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61369- 151369
- 191344
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141307Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin251249