lääkkeennlääke

Anonyymi-ap

Sen sanon kyllä alkoholistina, että kyllähän jos eroon tästä alkosta yrittää oikeasti tosissaan. Niin paras apu olisi sinkuille puoliso. Mies tarvitsee kyllä naista. Tämä on luonnon laki. Nainen jos löytyy, niin ehkäsee kyllä juomista, moni varmaan samaa mieltä. Se on parempi sisältö elämään.

8

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja toki myös toisinpäin.

• Anonyymi

Ei kukaan toinen saa alkoholistia lopettamaan juomista kuin alkoholisti itse.
      On toiveajattelua, että esim. puolison löytämällä pystyy vähentämään tai lopettamaan.
      Kun puoliso mahdollisesti löytyy ja oma juominen jatkuukin, saattaa puoliso lähteä kohtalaisen nopeastikin pois siitä suhteesta.
      Sitten alkoholisti saa vain lisää syitä itsesääliin syyttelemällä itseään, että taas kerran ihmissuhde kaatui juomisen takia. Ja ehkä sitten lääkitään ikävää mieltä ja olotilaa juomalla lisää.
      Ei se ole muuta kuin itsepetosta. Ja ns. pään lyömistä seinään.

• Anonyymi

Komppaan.
        Rakkaus ei saa alkoholistia lopettamaan juomista, korkeintaan kuivattelemaan hetken aikaa.
        Kokemus on osoittanut, että kun alkoholisti rakastuu, niin kuivattelua kestää kolmisen kuukautta. Sitten viimeistään on päästävä "moikkaamaan vanhoja kavreita", ja se onkin sitten siinä.
        Yleensä tauko juomisessa vaikuttaa siten, että tauon jälkeen joutuu juomaan entistä enemmän. Ihan kuin pitäisi juoda nekin viinat mitä tauon aikana jäi juomatta.

• Anonyymi

Alkoholisti saattaa olla rakastuessaan mustasukkainen, ehkä liikaakin.
      Hän saattaa olla takertuva, eli tulee riippuvaiseksi myös kumppanistaan.
      Hän saattaa juoda myös kumppaninsa rahat, josta useimmat riidatkin voivat syntyä.
      Alkoholistit ovat valehtelun ja selittelyn mestareita.
      Olen elänyt alkoholistin kanssa, en enää lähtisi yhteen ongelmaisen kanssa, aikansa voi kestää, mutta ei sellaista itse kauaa kestä katsoa.

• Anonyymi

Sain antabuksen avulla juomista vähennettyä paljon yhdeksän vuoden aikana.Valitettavasti lääkkeen teho loppui täysin.Kannattaa käyttää lyhyempiä kuureja,ja pitää välillä lopettaa lääkitys pitemmäksi aikaa

• Anonyymi

Minäkin sain kuusenkerkkäteellä parannettua alkoholismini. Teetä piti juoda päivittäin 18 litraa ja sitten illalla lausua luolamiehen rukous.

• Anonyymi

Juomista ei saa loppumaan pelkän lääkkeen voimalla.
        Onko mitään järkeä käyttää jotain lääkettä, esim. Antabusta, vuosikausia?
        Järkevämpi keino olisi käydä keskustelu itsensä kanssa ja miettiä, mitä voi itse tehdä päästäkseen alkoholista eroon. Mitä itse haluaa, ja mihin pystyy.
        Oma käyttäytyminen, omat ongelmat, ym. mikä liittyy omaan itseen, niin itsestä ne tulevat, vain itse niihin pystyy parhaiten vaikuttamaan.
        Jos ei pärjää itsensä kanssa, silloin on vaikeaa olla omissa nahoissaan, ja ongelmatkin on vaikeampi hoitaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      181
      7637
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      90
      3660
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      66
      2509
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      72
      1589
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      375
      1513
    6. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1406
    7. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1393
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1101
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1040
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1038
    Aihe