Sanokaahan viisaammat, mistä se johtuu, että sahatessa teräketju lakkaa pyörimästä, kun terä uppoaa syvemmälle puuhun? Terä on teroitettu ja alkuun puree ihan hyvin. Ikään kuin ketjujarru alkaisi vaikuttaa ja kierroksetkin hyytyvät. Laippa ei jää puristuksiin.
Teräketju pysähtyy
9
328
Vastaukset
- Anonyymi
Mistäköhän sahasta kyse -bensa, sähkö...?
- Anonyymi
13-vuotias bensa-Dolmar.
- Anonyymi
Ei ole voimaa. Tehot on lomalla.
- Anonyymi
Oisko puristukset jo vähissä jos 13 vuotta jatkuvasti sahattu...?
- Anonyymi
Oisko kuvaa ketjusta jossa näkyy hampaita läheltä? miten isoa lastua ketju irroittaa kun sahaat esim tuoretta koivua, leppää jne.
Teroitus on hieman huono sana ketjulle kun ketju pitää pitää toimivana ja oikeassa profiilissa, liiallinen korkeusrajoittimen eli leikkaavan hampaan edessä oleva piikki määrittelee kuinka paksua lastua hammas yrittää vuolla
Kunnossa oleva ketju sahaa suoraan, ei mene vinoon ja väännä ketjua = ketju ei jaksa enää pyöriä kunnolla.
Laippa kunnossa ja suora, voitelu, sopiva kireys ketjulle ettei ole koskaan tiukalla.
kytkin ja rumpu kunnossa. - Anonyymi
Nyt kyllä vaikuttaa siltä että tylsyyttä on sahaajassa...
- Anonyymi
Koska tulee seuraava tylsä aloitus?
- Anonyymi
Foorumeilla voi kysyä ja kirjoittaa.
- Anonyymi
>> Kunnossa oleva ketju sahaa suoraan, ei mene vinoon ja väännä ketjua = ketju ei jaksa enää pyöriä kunnolla.
Ongelma selvisi. Vinoonhan se pyrki menemään. Suurennuslasin kanssa katsoen toisen puolen teristä olivat etureunat kulman luota kuluneet jonkun osuman takia. Piti jatkaa teroittamista niin pitkään, että teroitettu alue jatkui koko tasaisen teräalueen yli kulmaan asti. Myös toisen puolen teriä piti lyhentää vastaavaan mittaan. Nyt toimii taas hyvin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831519Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671315Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2081281Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2301265Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121080Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041029Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134989Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65943- 88913
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123828