Hyvä lääke kun parantuu alkoholista

Anonyymi-ap

on hieno arki oman rakkaan kanssa.
Lopetin alkoholin käytön vuosia sitten.
Nyt hoidan vaimoni kanssa.pihamaata,
remontoin lasten huoneen.
Seinissä oli paljon koloja ja lapset olivat
mukana paikkauskitin ja maalaamisen
kanssa.Oli upeaa ja hauskaa että tekee
hyviä asioita joista jälki jää kun ei meitä
ole.Kasvien hoito on vaativaa mutta vaimo
osaa sen homman.Menemme kesäksi
kesämökille ja siellä on isoisäni verkot
ja vanhoja kalavehkeitä mutta itselläni
on hankittu hyvät välineet.
Kohta Juhannus ja kauniit kokot palavat.
Ja valoisa yö ja uidaan yöuinnit.
Olin niin sokea ja niin yksinäinen ja
melkein tuhosin elämän.
Olin saaressa mielen synkän ja ahdistuin
syviin vesiin ja silloin minä huomasin
tärkeimmän.
Rakkaus, perhe ja koti olikin aina vierelläni
mutta en huomannut sitä lainkaan.
Nyt sen löysin ja olen onnellinen.
Vaikka kuinka maassa olet niin kuitenkin
tapahtuu ihme en tiedä kuka sen ihmeen
ja voimaan antoi minulle.
Kohta Juhannus on meillä ja muistetaan
tehdä hyviä asioita ja mitä tärkeintä
että ollaan läsnä ja rakastetaan toisiamme.
Hyvää Kesää

5

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rakkaus on tärkeää ja olet löytänyt onnen.
      Minä menetin sisareni ja hän oli upea ihminen.
      Kuuntelimme toisiamme koko lapsuuden
      ja hän toi minulle onnea.
      Hän kuoli alkoholiin ja häneltä jäi levyjä
      kuten Piaf jota hän rakasti mutta tässä
      kappale joka elää aina.
      Voyage Voyage me ollaan aina yhdessä
      Matkustamme tähtiin ja kauas pois
      Miksi lensit tähtiin ja jätit minut yksin
      Miksi loistat Rskkautta mutta olen niin
      yksin ja se on vain yksi salaisuus
      Voyage Voyage
      https://youtu.be/6PDmZnG8KsM

    • Anonyymi

      No jos ihan rehellisiä ollaan niin en usko sinua!
      Kuinka voi "parantua" alkoholismista?
      Jos alkoholisti lopettaa juomisen, niin hänkö on "parantunut" alkoholismista?
      Entäs jos hän aloittaa uudestaan, niin onko hän sitten jälleen alkoholisti?
      Jos lopetin juomisen eilen, niin olenko jo tänään "parantunut" alkoholismista?
      Vai onko siinä jokin aika raja, jonka jälkeen vasta voi sanoa että on "parantunut" alkoholismista?
      No entäs jos eilen lopetin juomisen, mutta aloitinkin jo tänään uudestaan, niin olinko välillä "parantunut" alkoholismista.
      Eli, lopetapa se paskan jauhaminen ja siirry jollekin toiselle palstalle.
      Vauva.fi on sopiva palsta sinun kaltaisille keittiöfilosofeille!

    • Anonyymi

      Minä runoilin tuollaista tekstiä kun olin kännissä

    • Anonyymi

      Värittämättä omaa kokemustani tippaakaan.
      Jäätyämme ennakkosuunnitelmamme mukaisesti kotiin 57v / 52v ikäisinä minä viehätyin päivittäiseen, aamusta alkaneeseen maisteluun. Aloitus oluella ja päivän mittaan hiljalleen väkevämpiin siirtyen.
      En ollut silminnähden kännissä mutta en selvinpäinkään.
      Vaimoni on täysraitis.
      Kolmen vuoden kuluttua ei enää mikään huvittanut. Toki matkustelimme edelleenkin mutta siinäkin oli rutiinin sävyä.
      Varsinainen hälytys oli mieskunnon heikkeneminen.
      Esitin itselleni kysymyksen, että tämänkö vuoksi valmistauduimme palkkatyöstä etuaikaiseen "eläköitymiseen" ja loppuelämän omillamme elämiseen.
      Hieman ennen 60v ikää muutin elämäntavan. En ryhtynyt absolutistiksi mutta kosteat kaudet ovat viimeisten 20 vuoden aikana olleet harvinaisempia ja aivan viime vuosina myös lyhyempiä.

      Arkeamme ei alkoholismini ( ? ) missään vaiheessa pahemmin häirinnyt. Vireys ja aktiivisuus oli 3:n vuoden jakson loppupuolella hakuisessaan.

      En ole pakkoraitis mutta nytkin on kotona yli 10 putelia tisleitä ja niistä tällä hetkellä avattuja vain muutama. Juhannus vaatinee veronsa.

      Vaimoni ei ole pahemmin moittinut. Poikkeuksen muodosti hörppimäni Cannabis Absintti ( 70% ) jonka hyvin pientä "nauttimisohjeen" tekstiä en ollut lukenut.
      Tuntui tehokkaammalta kuin 80% rommi. Saatan kuvitellakin. Absintti on suunmukaista.

      • Anonyymi

        Suomessa kuvitellaan yhä, että alkoholismi olisi seurausta runsaasta alkoholin juomisesta.
        Mutta näinhän se ei ole, vaan runsas juominen on seurausta sairaudesta nimeltä alkoholismi. Syy ja seuraus ovat tässä sekaantuneet kuten niin monissa muissakin asioissa tahtoo käydä.

        Se että sinä aloit eläköityneenä juomaan enemmän kuin aikaisemmin, ei suinkaan tee sinusta alkoholistia. Todennäköisesti et sairasta alkoholismia, etkä tule koskaan sairastamaankaan.

        Kun päihderiippuvuutta sairastava pääsee kerran alkoholin makuun, niin hän ei pidä juomattomia pulloja kaapissaan turhan päiten pilaantumassa. Omien lisäksi alkoholisti juo mielellään myös puolison ja naapureidenkin viinat.
        Ja aina jo ennen juhannusta tai muuta juhlaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tilaisuuden perunut yrittäjä Eira Maijala vahvistaa Ylelle, että hän ei halunnut, että hänen yrityks

      – Hän kertoi, että meille on varattu paikka jostain ihan muualta. Sitten hän kertoi, että se paikka on helvetti. Yrittä
      Maailman menoa
      78
      3846
    2. Mikä ampuminen illalla Kiuruvedellä?

      Huhu kertoo että oma äiti ammuttu autoon??? 😢
      Kiuruvesi
      51
      3300
    3. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      108
      3110
    4. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      108
      2434
    5. Pitopalvelu yrittäjä teki ainoan oikean ratkaisun .

      Emme saa suomea ja Haapajärven PIIRUAKAAN paremmaksi nostamalla moraalittomuuden edessä kädet pystyyn antautumisen ja
      Haapajärvi
      53
      1562
    6. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      80
      1486
    7. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      27
      1460
    8. Lapsuus 50-60 luvulla

      Oli ihanaa aikaa. Lapsi sai olla pieni pitkään. Ei joka tuutista työnnetty silmille ja korville Setaa ja muita sukupuoli
      Maailman menoa
      149
      1195
    9. Kari Kanala paljastaa - Papin työhön paluu Myyrästä vaati "nollauksen" ensin: "Pitää siinä..."

      Kari Kanala: ihminen, mies ja pappi. Kanala nähdään tänä syksynä tv:ssä Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa sekä Myyrä-ki
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1089
    10. Sinne eivät homot tule

      Että tälläistä käytöstä tällä kertaa. Saattoväki odotteli sateessa kun yrittäjä saarnaa herran nimessä homoja ja lesboja
      Luterilaisuus
      243
      1033
    Aihe