Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Missä vaiheessa isosta veneestä tulee jättimäinen?

Anonyymi-ap

Sen kummemmin palaamatta itse Airiston onnettomuuteen, on pakko kommentoida Hesarin otsikointia.

Siinä moottorivenettä kuvataan termillä jättimäinen.
Miten nämä veneluokat oikein menevät?

8m ei ole iso eikä pieni vaan ainoastaan vene.
15m on jättimäinen
Onko 10m iso ja 12m valtava?

11

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      24 m on laiva

      • Anonyymi

        Onko 30 m sitten iso laiva?


    • Anonyymi

      250 m on suuri laiva

    • Anonyymi

      Heti tapauksen jälkeen vene oli "iso". Koska uutinen on jo vanha, harvempi enää klikkaa tuollaista otsikkoa. Siksi ensi vuonna tuo moottorivene tulee olemaan giganttinen, kolossaalinen, massiivinen, suunnaton tai hirviömäinen. Ja seuraavana vuonna se ulottuu asteroidivyöhykkeelle. Klikkien kalastelu ei tunne rajoja.

    • Anonyymi

      Buster-luokka on jo valtamerialus.

      • Anonyymi

        Sitä voi käyttää lentotukialuksena droneille


    • Anonyymi

      Mulle nappulana optimistijolla oli ihan helvetin iso vene. Kun siitä kasvoin yli muutaman vuoden päästä ostin jonkun 405 Yamarinin, ja taas oltiin ihan helvatan isossa paatissa. Meni muutama vuosi ja ostin 444 Bellan ja taas oltiin isommassa, ei paljon mutta kuitenkin. Sitten tuli 540 Drago, taas isompi ja siitä Marino Roccaan joka oli "ihan valtava". Siitä Beneteau 6:een joka vaihtui Finnmaster Pilot 7:ään. Eli mitä opimme ? Ei mitään, mutta paattien koko kasvoi koko ajan, vaikkei valtavaksi, mutta omassa mittakaavassa aina aika paljon isommaksi. Eli kaikki on suhteellista.
      Onko tuo onnettomuuspaatti sitten kolossaalinen, voidaan olla montaa mieltä. Mutta mun paattien kasvukäyrään nähden se on suht iso.

      • Anonyymi

        Onhan 15m keskiarvoa isompi, mutta kaikissa satamissa löytyy kourallinen paikkoja sen kokoisille veneille. Sitä voidaan sanoa isoksi, muttei mielestäni jättimäiseksi.

        Jättimäiseksi voitaisiin ehkä kutsua ns. superjahtiluokan paikoille meneviä 20m ja yli aluksia. Tosin Monacossa ne ovat vain keskikokoisia...


    • Anonyymi

      Kaikki on suhteellista, joten se on jokaiselle eri mikä on suuri.

    • Anonyymi

      Penskana kummin 7 metrinen puuvene oli ökypaatti kun itse oli tottunut 3,5 metriseen Terhiin jossa oli 9.9 heppainen vanha Mariner perässä. Eli kaikki on suhteellista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe