Miten käy kovisristikoiden?

Omassa foorumissani sekä Sanarisin foorumissa Kolmiokirjan vähentynyt halu julkaista palkintoristikoita on ainakin joillekin tuonut ajatuksen, ettei tiettyjä lehtiä enää hanki.

Mutta onko palkintokisaan osallistuminen niin olemnaista? Itselle lähinmä 1000€ jättiristikoita ratkon palkinnonsaannin mielessä.

Jos palkinnoilla olisi vähemmän arvoa, Kolmiokirja ja Sanaris voisi kannattavasti julkaista vanhoja lehtiä Lehtiluukku-palvelun kautta.

14

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinähän et maksa kovisristikoista kuin tekstiviesteillä ja tekeydyt kovisten sanansaattajaksi ja ylläpitäjäksi.

      • Joskus tilaan IS:n digilehden. Pieni kannatus. Minulle Kolmiokirjan päätös on melko merkityksetön, koska en firman tuottamia ristikoita ole juuri ostanut. Vuosikymmeniä sitten olin Iisakin ristikoide tilaaja. Sen jälkeen olen muutaman vanhan lehden kirppparilta ostanut.

        Hirveästi ei hetkauta Punaisen Pelikaaninkaan kohtalo muussa mielessä kuin sijnä, että niiden yhdessä pohtiminen tuo ratkontaan yhteisöllisyyttä. IS:n kovisten julkaisua tuen tekstiviesteillä ja muutaman kerran vuodessa kuukausitilauksin.


      • Anonyymi

        Ajatus ratkaisee Tapion tapauksessa ja hänellä on myös aivan vimmattu tarve tehdä kaikennäköisiä aloitteita eli päsmäröidä ympäri kaikkia mahdollisia palstoja. Se on vaan kestettävä, koska Tapiolla on syndrooma.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Joskus tilaan IS:n digilehden. Pieni kannatus. Minulle Kolmiokirjan päätös on melko merkityksetön, koska en firman tuottamia ristikoita ole juuri ostanut. Vuosikymmeniä sitten olin Iisakin ristikoide tilaaja. Sen jälkeen olen muutaman vanhan lehden kirppparilta ostanut.

        Hirveästi ei hetkauta Punaisen Pelikaaninkaan kohtalo muussa mielessä kuin sijnä, että niiden yhdessä pohtiminen tuo ratkontaan yhteisöllisyyttä. IS:n kovisten julkaisua tuen tekstiviesteillä ja muutaman kerran vuodessa kuukausitilauksin.

        Oikeasti aloitustekstisi olikin itsellesi täysin merkityksetön. Kyllä se nyt kuitenkin kuulostaa, että mielellään surffaat kovisten aallonharjalla niitä ilmaiseksi napsien ja julkaisijoiden tilanne ei kiinnosta pätkääkään. Laatijoihin kai olet kadottanut kosketuksen jo kauan sitten, eikä se olekaan miään ihme, jos näitä juttujasi ovat lukeneet - tai ei.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Joskus tilaan IS:n digilehden. Pieni kannatus. Minulle Kolmiokirjan päätös on melko merkityksetön, koska en firman tuottamia ristikoita ole juuri ostanut. Vuosikymmeniä sitten olin Iisakin ristikoide tilaaja. Sen jälkeen olen muutaman vanhan lehden kirppparilta ostanut.

        Hirveästi ei hetkauta Punaisen Pelikaaninkaan kohtalo muussa mielessä kuin sijnä, että niiden yhdessä pohtiminen tuo ratkontaan yhteisöllisyyttä. IS:n kovisten julkaisua tuen tekstiviesteillä ja muutaman kerran vuodessa kuukausitilauksin.

        Tutut selitykset, mutta "muutaman kerran vuodessa kuukausitilauksin" on kyllä vahvaa liioittelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutut selitykset, mutta "muutaman kerran vuodessa kuukausitilauksin" on kyllä vahvaa liioittelua.

        Näin on jämpti. Kunnon ristikkoharrastajat ostavat Iltiksen, Iisakin tai Pupen. Näin varmistetaan lehtien elinvoimaisuus ja laatijoiden kiinnostus alaan. Kaikenlainen höpinä tekstiviesteistä ja digitilauksista on ihan täyttä huuhaata. Jos ei ole rahaa, kannattaa harrastaa vaikka käpyjen keräilyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on jämpti. Kunnon ristikkoharrastajat ostavat Iltiksen, Iisakin tai Pupen. Näin varmistetaan lehtien elinvoimaisuus ja laatijoiden kiinnostus alaan. Kaikenlainen höpinä tekstiviesteistä ja digitilauksista on ihan täyttä huuhaata. Jos ei ole rahaa, kannattaa harrastaa vaikka käpyjen keräilyä.

        Muistaajseni isoS on hankkinut digi IS:n. Kyllä digilehden osto on myös ristikoiden kannatusta. Jos olisi enemmän digituotantoa, jota myös ostettaisiin, kyllä digilehden osto ristikoiden ristikkotuotantoa edistää. Ei kumi, kynä ja paperilehti ole mikään tae tuotannon tukemisesta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Muistaajseni isoS on hankkinut digi IS:n. Kyllä digilehden osto on myös ristikoiden kannatusta. Jos olisi enemmän digituotantoa, jota myös ostettaisiin, kyllä digilehden osto ristikoiden ristikkotuotantoa edistää. Ei kumi, kynä ja paperilehti ole mikään tae tuotannon tukemisesta.

        Eli taas yksi ainoa henkilö oikeuttaa sinun tekosi? Miksi teet taas näin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli taas yksi ainoa henkilö oikeuttaa sinun tekosi? Miksi teet taas näin?

        Mitenkäs tähän säikeeseen on tullut digilehtien vastustusta, kun täällä monet ovat niitä kannattamassa, Minusta nyt väärällä tavalla asetetaan vastakkain paperiset ja digitaaliset ristikot.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Mitenkäs tähän säikeeseen on tullut digilehtien vastustusta, kun täällä monet ovat niitä kannattamassa, Minusta nyt väärällä tavalla asetetaan vastakkain paperiset ja digitaaliset ristikot.

        Tässä kyllä asetetaan vastakkain ristikoista maksavat ja pummit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä kyllä asetetaan vastakkain ristikoista maksavat ja pummit.

        Ei iso S mikään pummi ole. Minä olen sekä maksanut digitilauksista että kopioinut ilmaiseksi IS:n ristikoista. N. 10 €/kk olen käyttänyt tekstareihin.

        Paperilehti ei ole ainoa tapa maksaa ristikoista.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ei iso S mikään pummi ole. Minä olen sekä maksanut digitilauksista että kopioinut ilmaiseksi IS:n ristikoista. N. 10 €/kk olen käyttänyt tekstareihin.

        Paperilehti ei ole ainoa tapa maksaa ristikoista.

        Ainoa oikea tapa on paperilehti tai digitilaus. Kaikki muu on p*skapuhetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe