Nyt jotkut aikoo rakentaa Laippaan tuulipuiston.
Se on todella suuri virhe, pilata niin hieno erämaa kolisevilla tuulimyllyillä.
Varmasti jokainen otus pakenee sieltä, niin karhut, sudet, ilvekset ja kaikki muutkin.
Olen kiertänyt siellä aikoinaan hyvinkin paljon ja kannatan ehdottomasti sen säilyttämistä luonnontilaisena.
Eihän Pirkanmaa ole mitään "tuulialuetta", joten älytön teko.
Metsien mies!
Laippa pilataan tuulipuistolla.
32
753
Vastaukset
- Anonyymi
Aivan sekopäistä touhua ja järjenvastaista rakentaa tuulipuisto Laippaan. Eikö niitä myllyjä tarvita siellä missä on eniten sähköntarvitsijoita siis Tampereella. Esim. Tarastejärven kaatopaikan ympäristöön, Tampereen Näsijärven tekosaareen ratikkareitin varrelle. Siellähän niitä voisi ihailla tullen mennen ja palatessa ja siellä tuulee. Se maisemahan on jo muutenkin pilattu täysin. Nyt järki päähän päättäjät ja kustannuslaskenta perustaksi. Aivan turhaa rahantuhlausta ei tule sallia, vaan ottaa huomioon kestävä kehitys.
- Anonyymi
Aloittaja on aivan oikeassa, ei Pirkanmaa ole tuulialuetta. Rannikolle ne tuulipuistot pitää viedä.
- Anonyymi
Onko aloittaja sama jota kerran oli juttua lehdessä?
- Anonyymi
Sama olen!
- Anonyymi
Kyllä Laippa on täysin pilalla jos sinne tuulimyllyt tulee.
- Anonyymi
Jos aikoo saada kuljeskella kunnon erämaassa niin täytyy mennä Siikanevalle, jos Laippa pilataan.
Laipassa elää niin karhut, ilvekset kuin sudetkin.
Myös metsoja olen siellä tavannut, ja tiedän alueen jossa ne elää siellä.
Karhujen kanssa olen ollut tekemisissä niin siellä kuin Siikanevallakin.
Metsien mies. - Anonyymi
Tuulipuisto Laippaan on hölmöyden huippu. Kirkkoharju, Haralanharju, Keisarinharju yms. olisi paljon parempia paikkoja,
- Anonyymi
Ei Pirkanmaa ole mitää tuulialuetta. Tuulipuistot rannikolle siellä kyllä tuulee joka päivä, tyynelläki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Pirkanmaa ole mitää tuulialuetta. Tuulipuistot rannikolle siellä kyllä tuulee joka päivä, tyynelläki.
Laippa on ollut hyvä retkeilyalue.
- Anonyymi
Äiteen kanssa käydään usein telttailemassa ja kalastelemassa siellä.
- Anonyymi
Siellä on monta hyvää paikkaa kalastella, ja leiriytyä.
Metsien mies.
- Anonyymi
Laippa on aivan joutava ryteikkö, saisi tehdä avohakkuun koko alueelle!
- Anonyymi
puut nurin ja frisbeegolf rata sinne ja tuulimyllyjä niin monta että riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
puut nurin ja frisbeegolf rata sinne ja tuulimyllyjä niin monta että riittää.
Pinta- ala on muistaakseni 15 000 ha, joten ei sellaisia metsiä löydy paljoa näin etelästä.
Metsien mies.
- Anonyymi
Jaa Taana Talvikkiko täälläkin uikuttaa, ei se uikuttamalla parane, onko susia nyt nurkissa näkynyt hah
- Anonyymi
Nyt on kyse Laipasta, ei susista.
- Anonyymi
Mitä sinä oikein mökellät? Etkö tajua millaista vahinkoa ollaan tekemässä.
- Anonyymi
Torisevan kalliolle voisi pystyttää pari myllyä, siellä korkealla tuulee aina.
- Anonyymi
Onko ne täällä vai missä, en tiedä?
- Anonyymi
Laippa on yliarvostettu ryteikkö, nurin vaan ja valkoisia kolmioksia sinne niin näkee eteensäkin. samalla nurin se karmee kämppä siä matkalla. laho ja homeinen.
- Anonyymi
Rajalan kämppä ei ole laho ja homeinen. Laippa on paras luontovaelluksen kohde
- Anonyymi
Mitä väliä, kyllä sinne mahtuu.
- Anonyymi
Miksi joku sellainen lähes luonnontilainen alue pitää pilata?
- Anonyymi
Miksei Keisarinharjulla laiteta joku propeli pyörimään?
- Anonyymi
Ulkomaiset tuulipuistoilijat saa vapaasti käyttää suojelualueista ja pilata ne täysin.
- Anonyymi
https://www.sttinfo.fi/data/images/public/69819944/69971540/a4dfc038-5b1d-40ec-a56b-024e3f3bf1a8-w_960.png
Tuulivoimalan purkukustannukset.
Vanhoja tuulivoimaloita puretaan pian kiihtyvää tahtia – tuulivoimakriitikon mielestä rahaa ei ole tarpeeksi ja maksajaksi voivat joutua maanomistajat.
Voimalat ovat menneet huonoon kuntoon, koska varaosien saatavuus on heikkoa. Myös energian takuuhinnan loppuminen ajoi purkupäätökseen.
Suomen Tuulivoimayhdistyksen toimitusjohtaja Anni Mikkonen ei osaa kertoa, kuinka kauan tukea vaille jäävät tuulivoimalat tuottavat sähköä.
Tuet kun loppuu, niin voimala ei tuota, kuin tappiota. Siinä totuus. - Anonyymi
So'le enää mikhän erämaa! Joskus oli. Net on rakhentaneet joka paikan täythen mökkejä.
- Anonyymi
Keisarinharjulle vain propelit pyörimään. Suojelut ovat turhia touhuja.
- Anonyymi
Voisihan sen hotellin katolle laittaa roottorit ja niiden tulevien Timanttitornien katolle. Tulisi tuulivoimaa.
- Anonyymi
Kaipaan sinne kioski mistä saa iltaisin olutta.
- Anonyymi
Jos Laippa pilataan, niin sitten on mentävä Siikanevalle, jos aikoo kunnon erämaata löytää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559