Tojota pakoilee vastuuta valmistusvioissa

Anonyymi-ap

120

1001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muistatteko vielä syksyn 2015? Volkswagen jäi silloin housut kintuissa kiinni yhdestä historian suurimmasta autoalan huijauksesta. Luulitko, että homma olisi jo ohitse?

      Vastaus on, että ei ole. Niille, jotka vasta kuulivat tapauksesta, kerrotaan lyhyenä kertauksena että syyskuussa 2015 Volkswagen jäi kiinni yhdysvaltalaisille viranomaisille autojensa päästöjen manipuloinnista.

      IL kertoo loput universumin suurimmasta huijauksesta.

      • Anonyymi

        VW on maksanut ja korjannut kaikki vaateet.
        Miten liittyy Toyotan vittumaisuuteen?


      • Anonyymi

        Sedimenttiä penkomalla ei saa tuota Tojotan lämmönvaihdinta korjattua.
        Tojota teeskentelee tietämätöntä;

        "Tiedustelin huoltoneuvojalta, osaisiko hän kertoa mistä jäähdytysnesteen katoaminen johtuu, koska itse en ollut havainnut auton jättävän lammikkoa alleen paikallaan seisoessa. Huoltoneuvoja leikki tässä vaiheessa täysin tietämätöntä ja totesi vain, että varataan autollesi tarkastusaika, mikäli jäähdytysnestettä tuntuu edelleen katoavan nestekierrosta, kuluttaja kertoo Moottorille."


    • Anonyymi

      50 tkm ja Tojotan moottori sippaa. Melkoista lastua

    • Anonyymi

      Jutusta lainattua

      "Toinen Moottoria lähestynyt kuluttaja puolestaan kertoo, että Toyota-edustajan toiminta tapaukseen liittyen on ollut tähän mennessä todella ala-arvoista."

      • Anonyymi

        Toyotan ruostuminen sen sijaan on ensiluokkaista.


    • Anonyymi

      Noi on kyllä melkoisia pommeja käytettyinä. Pärnäset saa taas hommia vuosiksi eteenpäin.

    • Anonyymi

      VW:n lasku vuoden 2020 loppuun on noin 31,3 miljardia euroa.
      Mutta laskut rullaavat edelleen. Yhdysvalloissa Teksasin osavaltion kanssa tällä viikolla tekemällään sopimuksella Volkswagen maksaa osavaltiolle 85 miljoonaa dollaria korvauksena dieselskandaalin jälkimainingeissa.

      – Jos yhtiö kuvittelee, että se voi välttää vastuun rikkoessaan lakeja Teksasissa, vaarantaa teksasilaiset ja saastuttaa ympäristöämme, he ovat väärässä. Volkswagen ja Audi oppivat tämän nyt kovemman kautta, ja nyt he maksavat tästä hintaa, kommentoi sopimusta osavaltion syyttäjä Ken Paxton.

      • Anonyymi

        Tojon kehno moottori ja VW päästö skandaali ovat ihan eri juttu. Tojo pakoilee nyt korvauksia viallisista autoista. Volkkari on päästömanipuloinnista maksanut kovan summan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon kehno moottori ja VW päästö skandaali ovat ihan eri juttu. Tojo pakoilee nyt korvauksia viallisista autoista. Volkkari on päästömanipuloinnista maksanut kovan summan.

        Noita ongelmia on ollut vain muutama tapausmaailmalla. Suomessa ilmeisesti noi kaksi tapausta. Toyotat ovat olleet käytännössä virheettömiä autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita ongelmia on ollut vain muutama tapausmaailmalla. Suomessa ilmeisesti noi kaksi tapausta. Toyotat ovat olleet käytännössä virheettömiä autoja.

        Moottori lehti kirjoittaa että Suomesta löytynyt 100 kpl ilmoitettuja vikoja, ja kuinka paljon muissa maissa.. Sitä ei vielä ole tiedossa, mutta paljon löytyy varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottori lehti kirjoittaa että Suomesta löytynyt 100 kpl ilmoitettuja vikoja, ja kuinka paljon muissa maissa.. Sitä ei vielä ole tiedossa, mutta paljon löytyy varmasti.

        Tässä vaiheessa 100kpl. Määrä tietysti nousee ja koska Toyotan takuu on onnettoman lyhyt yhtiö venkoilee kaikista korjauksista mistä vain mahdollista. Ei siinä auta relax tai muut muka takuut. Jos ei ole oikeudesa päätetty et Toyota maksaa, niin asiakas maksaa.

        https://www.wolterskluwer.com/en-au/expert-insights/toyota-faces-2-billion-compensation-bill-for-defective-cars


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottori lehti kirjoittaa että Suomesta löytynyt 100 kpl ilmoitettuja vikoja, ja kuinka paljon muissa maissa.. Sitä ei vielä ole tiedossa, mutta paljon löytyy varmasti.

        Moottori on huu-haa lehti. Siinä olleet artikkelit on hyvin kyseenalaisia. Mikäli on ollut yksi ongelma tapaus moottori väittää niitä olleen satoja. Toyota on edelleen virheetön auto.


    • Anonyymi

      Yksittäistapaus Toyotan kohdalla aiheuttaa toiveita kansanautokonsernin miljoonille huijatuille.

      • Anonyymi

        Erittäin iso riski käytettynä. Jo pienillä kilometreilla poksahtaa rikki ja mikään ei korvaa. Noita tulee nyt koko ajan lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin iso riski käytettynä. Jo pienillä kilometreilla poksahtaa rikki ja mikään ei korvaa. Noita tulee nyt koko ajan lisää.

        Tuo on kuitenkin suhteellisen halpa korjata. VW ag autoja vaivaa dsg, jakopää ja öljynsyönti ongelmat. Ne tulee 100% varmuudella kaikkiin ennemmin tai myöhemmin. Se tarkoittaa käytännössä auton paaliin menemistä.


    • Anonyymi

      Relax korvaa kaiken.

      • Anonyymi

        Relax ei korvaa mitään tässä tapauksessa.


    • Anonyymi

      Edes korjaaminen ei välttämättä auta pitkäksi aikaa. Moottorilehden asiantuntija kommentoi.

      "Sitä korjaustoimenpide ei kuitenkaan takaa, että se tulisi sillä kuntoon, asiantuntija sanoo."

    • Anonyymi

      Tässä vielä selvennys. Tojota ei korvaa mitään!
      "Melko uusia ja vähän ajettuja Toyota Corolla -merkkisiä autoja on vaivannut lämmönvaihtimen vikaantuminen. Autojen lämmönvaihdin on mennyt monesta Corolla-hybridistä rikki suhteellisen pienillä kilometreillä. Jos auton takuu ei ole ollut enää voimassa, Toyota on kieltäytynyt korjaamasta autoa omaan piikkiinsä."

    • Anonyymi

      Moottorilehti kirjoittaa vain oletuksia. Journalisinen pohjanoteeraus.

      • Anonyymi

        Toyotan kirjoittamat laskut lämmönvaihtimen korjauksrsta ovat kuitenkin täysin tosia, eikä oletuksia.


      • Anonyymi

        Pohjanoteeraus on Tojota uskovainen joka uskoo Tojotan olevan jotakin suurta, ihanaa, laadukasta ja viatonta. Kun todelisuudessa on kaikenlaista vikaa jatkuvasti riesana. Tuon lämmönvaihtimen lisäksi myös hybridien akku ja releongelmat ovat tunnettuja riesoja. Kaupanpäälle tulee myös meluisa ohjaamo, jolla pitkien matkojen ajaminen hermoja raastavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan kirjoittamat laskut lämmönvaihtimen korjauksrsta ovat kuitenkin täysin tosia, eikä oletuksia.

        Aika pieneen ongelmaan takerrutaan kun on kyse Toyotasta. Ei voi mitenkään verrata kansanautokonsernin sikailuun kun itse tarkoituksella huijaa kuluttajaa miljoonilla autoilla ja kärähti noloimmalla mahdollisella tavalla ns. HOUSUT KINTUISSA! Rahallakaan ei selvinnyt. Lusittavaakin tuli 7 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pieneen ongelmaan takerrutaan kun on kyse Toyotasta. Ei voi mitenkään verrata kansanautokonsernin sikailuun kun itse tarkoituksella huijaa kuluttajaa miljoonilla autoilla ja kärähti noloimmalla mahdollisella tavalla ns. HOUSUT KINTUISSA! Rahallakaan ei selvinnyt. Lusittavaakin tuli 7 vuotta.

        Ongelmahan on todella iso kun autot hajoaa pienillä kilometreillä. Tojotalla ajetaan vähemmän kuin muilla merkeillä niin tämä on edessä sitten ensimmäisenä käytetyn ostajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pieneen ongelmaan takerrutaan kun on kyse Toyotasta. Ei voi mitenkään verrata kansanautokonsernin sikailuun kun itse tarkoituksella huijaa kuluttajaa miljoonilla autoilla ja kärähti noloimmalla mahdollisella tavalla ns. HOUSUT KINTUISSA! Rahallakaan ei selvinnyt. Lusittavaakin tuli 7 vuotta.

        Mitenkäs tämä liittyy Tojotan venkuiluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs tämä liittyy Tojotan venkuiluun.

        Toyota uskovaisen kuuluisa kasetti ei kestä..


    • Anonyymi

      Taotavat mennä nääkin tapaukset Toyotan piikkiin lopulta. Näin toimii vastuullisesti autotehdas.

      • Anonyymi

        Turha arvuutella tässä vaiheessa mitään. Ompa tosi vastuullinen kun kauppaa Relax turvaa josta tietoisesti rajattu tämäkin vika pois. Tojota osaa rahastamisen, muutenkin jo kalliit huoltokulut ja tiheä huoltoväli.


    • Anonyymi

      "Toyotan lehdistöpäällikkö Pekka Karvinen sanoo, että maahantuojan tiedossa on tällä hetkellä 101 tapausta. Tämän määrän Toyotan maahantuonti, Toyota Auto Finland Oy on Karvisen mukaan raportoinut myös auton valmistajalle. Sitä määrää, kuinka monta näistä 101 kappaleesta Toyota on korjannut takuuseen, Toyota Auto Finland Oy ei kommentoi, koska valmistaja on Karvisen mukaan yksiselitteisesti kieltänyt kertomasta tätä asiaa julkisuuteen."

      Salaamallahan ne Toyotan ongelmat on ennenkin poistuneet? Kun autooni pitkän väännön jälkeen vaihdettiin 2.2 D4D puolimoottori, niin eivät olleet asentajat eikä korjaamopäällikkö moisesta ongelmasta aiemmin kuulleetkaan!

      • Anonyymi

        Kuten tuossa aiemminkin mainittiin, Tojota huolto teeskentelee tiätämätöntä. Venkuilu on ohjeistettu ylemmältä taholta. Mätä koko organisaatio.


    • Anonyymi

      Alkaa olla aitojobbarin toimintaa tuollainen.

      • Anonyymi

        On siinä Toyotan ylivoimassa kestämistä! Varsinkin konserniuskovaisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä Toyotan ylivoimassa kestämistä! Varsinkin konserniuskovaisilla.

        Tojotan myynnin kehitys kovasti pakkasella kun samaan aikaan esim ID4 yli 600 % kasvua. Kyllähän noi Tojotan polttomoottorit on jo niin eilisen päivän juttuja. Ai niin, Tojotahan ei ole pystynyt tekemään mitään kunnollista sähköautoa.


    • Anonyymi

      Ei voi minkään ku tojo vie ykköspaikan.

      • Anonyymi

        Vain merkkiohtaisessa hippohiihtokisassa,

        VW AG jatkoi huhtikuussakin suomalaisten eniten ostama autonvalmistajana. Kuusi merkkiä Trafin top-30 listalla ei jätä mitään sijaa jossiteluille.

        Kakkosena jatkaa Toyota Motor Corporation.

        Valmistaja: VW AG 6.695
        Merkit:
        VW 2.788
        Skoda 2.273
        Audi 1.288
        Cupra 161
        Seat 98
        Porsche 87

        Valmistaja Toyota Motor Corporation 4.851
        Merkit:
        Toyota 4.749
        Lexus 102


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain merkkiohtaisessa hippohiihtokisassa,

        VW AG jatkoi huhtikuussakin suomalaisten eniten ostama autonvalmistajana. Kuusi merkkiä Trafin top-30 listalla ei jätä mitään sijaa jossiteluille.

        Kakkosena jatkaa Toyota Motor Corporation.

        Valmistaja: VW AG 6.695
        Merkit:
        VW 2.788
        Skoda 2.273
        Audi 1.288
        Cupra 161
        Seat 98
        Porsche 87

        Valmistaja Toyota Motor Corporation 4.851
        Merkit:
        Toyota 4.749
        Lexus 102

        Tällainen itse laadittu ja hippohiihtomerkit yhteen laskettuna!
        Hämmästyttävän uskottava kuin konsrnin huijausohjelma! Eikö yhtään nolota? Torstaina vasta on taas se surun ja murheen päivä kun Trafi kertoo madonluvut vilunkivagenille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällainen itse laadittu ja hippohiihtomerkit yhteen laskettuna!
        Hämmästyttävän uskottava kuin konsrnin huijausohjelma! Eikö yhtään nolota? Torstaina vasta on taas se surun ja murheen päivä kun Trafi kertoo madonluvut vilunkivagenille.

        Nolottaa.🤣😂😅🤣😅😅🤣😂


    • Anonyymi

      Toyotalla ajan nytkin ja uuteen toyotaan vaihdan v2024 että silleen tämä nyt menee. Mitä itket ? Onko rahaton olo eikä autoa!

      • Anonyymi

        Noloa kun tuollaisen asian tunnustaa. Vain sokea ja hölmö ostaa vikaisen, ruostuvan ja surkean Toyotan kun samalla rahalla saa paljon parempaa. Taidat olla panttimaksun uhri ja menet samassa kierteessä ja hulluudessa hautaan asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noloa kun tuollaisen asian tunnustaa. Vain sokea ja hölmö ostaa vikaisen, ruostuvan ja surkean Toyotan kun samalla rahalla saa paljon parempaa. Taidat olla panttimaksun uhri ja menet samassa kierteessä ja hulluudessa hautaan asti.

        Panttimaksu? Kerro tarkemmin!


    • Anonyymi

      Toyota on ehkä surkein ja hankalin auton valmistaja ongelmiensa korvaamisen ja korjaamisen suhteen. Pitää vedättää viimeiseen asti ja yleensä vaaditaan viranomaisten ja oikeuden langettama määräys ja uhkasakko ennen kuin Toyota hoitaa velvollisuutensa.

      • Anonyymi

        Toyota on autonvalmistaja, joka tekee virheettömiä autoja. Niitä ei tarvitse korjailla. Kuluvia osia joskus toki saattaa joutua vaihtamaan, mutta niitäkin harvemmin kuin muissa autoissa. Toyota on viattomuudestaan kuuluisa, kestäväksi todettu ja ruostumattomuuden ansiosta pitkäikäiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on autonvalmistaja, joka tekee virheettömiä autoja. Niitä ei tarvitse korjailla. Kuluvia osia joskus toki saattaa joutua vaihtamaan, mutta niitäkin harvemmin kuin muissa autoissa. Toyota on viattomuudestaan kuuluisa, kestäväksi todettu ja ruostumattomuuden ansiosta pitkäikäiseksi.

        Tojota uskovainen uskossaan ei ole kyllä kirkkain kynttilä kuusessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on autonvalmistaja, joka tekee virheettömiä autoja. Niitä ei tarvitse korjailla. Kuluvia osia joskus toki saattaa joutua vaihtamaan, mutta niitäkin harvemmin kuin muissa autoissa. Toyota on viattomuudestaan kuuluisa, kestäväksi todettu ja ruostumattomuuden ansiosta pitkäikäiseksi.

        Tojohihhuli elää rinnaistodellisuudessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojohihhuli elää rinnaistodellisuudessa!

        Siis rinnakkaistodellisuudessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis rinnakkaistodellisuudessa

        Nyt on tuska vilunkivagenidiootilla kun kuun vaihde lähestyy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on tuska vilunkivagenidiootilla kun kuun vaihde lähestyy!

        Tojota uskovainen tuskissaan kuunvaihde näyttää taas kuinka sähköautojen myynnikasvu kipuaa hurjille kasvuprosenteille ja samaan aikaan Tojotan myynnin kehityksen suunta on vahvasti negatiivinen.
        Lisäksi Tojotan maine valmistusvioissa ei enää kestä päivänvaloa. Lämmönvaihtimet porsii pienillä kilometreille ja Tojota organisaatio kieltäytyy korjauksista ja teeskentelee tietämätöntä. Tojota alkaa olla kuin autojobbari joka tarjoilee takavalotakuuta pullantuoksun huumaaville vanhuksille joiden kanssa on saatu kaupat tehtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojota uskovainen tuskissaan kuunvaihde näyttää taas kuinka sähköautojen myynnikasvu kipuaa hurjille kasvuprosenteille ja samaan aikaan Tojotan myynnin kehityksen suunta on vahvasti negatiivinen.
        Lisäksi Tojotan maine valmistusvioissa ei enää kestä päivänvaloa. Lämmönvaihtimet porsii pienillä kilometreille ja Tojota organisaatio kieltäytyy korjauksista ja teeskentelee tietämätöntä. Tojota alkaa olla kuin autojobbari joka tarjoilee takavalotakuuta pullantuoksun huumaaville vanhuksille joiden kanssa on saatu kaupat tehtyä.

        Shköautot vs. Toyota? Onko sinulla nyt jo joku toyotasyndrooma vai mistä moinen paniikki? Torstaina vasta Trafi kertoo Toyotan dominoinnista ties jo kuinka monennen kerran. Vähän jännittää, yltääkö hitlerin kosto enää ollenkaan enää top kymppiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Shköautot vs. Toyota? Onko sinulla nyt jo joku toyotasyndrooma vai mistä moinen paniikki? Torstaina vasta Trafi kertoo Toyotan dominoinnista ties jo kuinka monennen kerran. Vähän jännittää, yltääkö hitlerin kosto enää ollenkaan enää top kymppiin?

        VW Ag on ylivoimainen ykkönen, sekö Teroa ahistaa ja sähköautojen puute Toyotalla?


    • Anonyymi

      Onko tappelu ainut tapa hoita atämä asia !?

      ei kai kukaan nyt puukota kuitenkaan edes itseään!

    • Anonyymi

      Relax on mainio keksintö, pelkkää tuottoa.

      • Anonyymi

        Nimenomaan! Relax-turvan suurin hyöty on jatkuva kassavirta Toyotan jälkimarkkinoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan! Relax-turvan suurin hyöty on jatkuva kassavirta Toyotan jälkimarkkinoille.

        Relax on täysin vapaaehtoinen ja maksuton. Eli ilmaiseksi saa jos haluaa. Ei mikään eikä kukaan pakota. Konsernin kusetuscasessa ei ollut vaihtoehtoa. Tuli tilaamatta ja pyytämättä kuin kaasu punkkerissa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Relax on täysin vapaaehtoinen ja maksuton. Eli ilmaiseksi saa jos haluaa. Ei mikään eikä kukaan pakota. Konsernin kusetuscasessa ei ollut vaihtoehtoa. Tuli tilaamatta ja pyytämättä kuin kaasu punkkerissa.

        Ei ole maksuton, se maksetaan huollonyhteydessä, eli on leivottu huollon hintaan.
        Tyhmähän sinä olet jos et tuota tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Relax on täysin vapaaehtoinen ja maksuton. Eli ilmaiseksi saa jos haluaa. Ei mikään eikä kukaan pakota. Konsernin kusetuscasessa ei ollut vaihtoehtoa. Tuli tilaamatta ja pyytämättä kuin kaasu punkkerissa.

        Heh, voi pöljää. Relax-takuu edellyttää että autoa huolletaan Toyotan virallisessa merkkihuollossa, mikään ad-ketju tai mekonomen tms ei kelpaa. Ja Relax rajaa pois ovelasti pakoputkiston eli tuon Corolla 2.0 hybridin lämmönvaihtimen.


    • Anonyymi

      Toyota kestää, nuo on yksittäistapauksia ja kun neuvottelee niin paikallinen merkkihuolto korjaa goodwillinä.

      • Anonyymi

        Relax on ylimääräinen ja vapaaehtoinen turva jos sellaisen haluaa. Ei kukaan pakota. Onhan siinä se normaali takuu, vuoden pidempikin vielä kuin vilunkivaginoissa joilla se on osoittautunut pelkäksi toiveeksi kun ne lopezlaatuiset jakopäät ja dsg laatikot alkoivat porsimaan . Tuli siinä monille käyttäjävirheet ja väärin huoltaminen tutuksi kun maksajia surkealle lopezlaadulle etsittiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Relax on ylimääräinen ja vapaaehtoinen turva jos sellaisen haluaa. Ei kukaan pakota. Onhan siinä se normaali takuu, vuoden pidempikin vielä kuin vilunkivaginoissa joilla se on osoittautunut pelkäksi toiveeksi kun ne lopezlaatuiset jakopäät ja dsg laatikot alkoivat porsimaan . Tuli siinä monille käyttäjävirheet ja väärin huoltaminen tutuksi kun maksajia surkealle lopezlaadulle etsittiin.

        Relax turva kattaa pääosin auton yllättävät rikkoutumiset?
        Ei tule heti mieleen äkillisiä rikkoutumisia kuin moniurahihna, laturi, jouset, laakerit, kytkinvaijeri. Korvaako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Relax turva kattaa pääosin auton yllättävät rikkoutumiset?
        Ei tule heti mieleen äkillisiä rikkoutumisia kuin moniurahihna, laturi, jouset, laakerit, kytkinvaijeri. Korvaako?

        Nimenomaan, yllättävät rikkoutumiset,. ei normaalisti kulumalla kuluneet kulutusosat, eikä määräajoin vaihdettavaa jakopään hihnaa. Toyotassa tosin on ketju joka kestää koko moottorin iän. Volsussakin oli ketju,se surullisen kuuluisa jonka susilaadusta väännettiin oikein urakalla. Laatu kun oli, mitä oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan, yllättävät rikkoutumiset,. ei normaalisti kulumalla kuluneet kulutusosat, eikä määräajoin vaihdettavaa jakopään hihnaa. Toyotassa tosin on ketju joka kestää koko moottorin iän. Volsussakin oli ketju,se surullisen kuuluisa jonka susilaadusta väännettiin oikein urakalla. Laatu kun oli, mitä oli?

        On kuule Tojotan ketjuja vaihdettu paljon korjaamoilla. Tuttuni on korjaamolla töissä ja sanoi että ihan samalla tavalla vaihdetaan vanhempaan Tojotaan ketjua kuin muihinkin merkkeihin.
        Tässä tapauksessa tosin oli kyse Tojotan lämmönvaihtimesta joka on laaduton ja Tojota yrittää keplotella pois vastuusta. Susilaatua Tojotan lämmönvaihdin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan, yllättävät rikkoutumiset,. ei normaalisti kulumalla kuluneet kulutusosat, eikä määräajoin vaihdettavaa jakopään hihnaa. Toyotassa tosin on ketju joka kestää koko moottorin iän. Volsussakin oli ketju,se surullisen kuuluisa jonka susilaadusta väännettiin oikein urakalla. Laatu kun oli, mitä oli?

        Tojotan moottorin ikä ilmeisesti vain 50 tkm, ensin poksahtaa lämmönvaihdin. Ketju kestänee tuon ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotan moottorin ikä ilmeisesti vain 50 tkm, ensin poksahtaa lämmönvaihdin. Ketju kestänee tuon ajan.

        Ei kai ole mikään salaisuus että vikavaginoihin vaihdettiin jakopäitä kuin sukkia jo pienillä kilometreillä kun oli tehty käyttäjävirhe huollon venähdettyä muutama tuhat kilsaa ja artisti maksoi kun tuli " parempaan kuntoon"! Reilu meininki, eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Relax turva kattaa pääosin auton yllättävät rikkoutumiset?
        Ei tule heti mieleen äkillisiä rikkoutumisia kuin moniurahihna, laturi, jouset, laakerit, kytkinvaijeri. Korvaako?

        Huolloissa tsekataan ja hoidetaan omistajan piikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huolloissa tsekataan ja hoidetaan omistajan piikkiin.

        Tojotalla artisti maksaa tiheät huoltokäynnit ja tyyppiviat. Omistajat ovat kuitenkin umpiurveloita ja hehkuttavat Relax turvaa, josta rajattu pois suuret määrät vikoja.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tojota on selvästi suomen suurin aujobbari, sama takuu kuin häkkikaupassa.

    • Anonyymi

      Jos Toyota olis oikeasti laadukas auto ei näitä korjaushommia tarvitsis pakoilla.

      • Anonyymi

        Lopeta hyvä ihminen tämä valehtelu. Toyotia ensirekisteröidään nyt kesäkuussa yli 2000 autoa.


    • Anonyymi

      Haastakaa Toyota oikeuteen aina Toyota on maksanut kun oikeuteen haastetaan.

    • Anonyymi

      Huijaava Toyota saastuttaa maapalloa minkä kerkiää.

      • Anonyymi

        Haittaak se vilunkivaginan 40 kertainen pöllytys enemmän kuin aatun kaasukammiot?


    • Anonyymi

      Jos auto olisi luotettava ri näitä uutisia tulis julki.

      • Anonyymi

        Mitä lopez-laatu tarkoittaa? Paikallinen pärnänen mumisi jotain sellaista kun vaihtoi mun volsun katkennutta takajousta uuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä lopez-laatu tarkoittaa? Paikallinen pärnänen mumisi jotain sellaista kun vaihtoi mun volsun katkennutta takajousta uuteen.

        Toyotan jouset kuoleutuu jo parissa vuodessa ajoit tai et.
        Sitten samalla saa uusia aina iskarit. Halpiskamaa kun ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan jouset kuoleutuu jo parissa vuodessa ajoit tai et.
        Sitten samalla saa uusia aina iskarit. Halpiskamaa kun ovat.

        Yhtään jousta en ole Toyotaan vaihtanut. Volsuun sensijaan useita katkenneiden tilalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtään jousta en ole Toyotaan vaihtanut. Volsuun sensijaan useita katkenneiden tilalle!

        Mehän uskomme sinua Toyotan omapoika.


    • Anonyymi

      Toyotan alamäki vain kiihtyy. Ei auta mikään enään.

    • Anonyymi

      Oppiiko Toyota jo tekemään oikeita autoja?

      • Anonyymi

        Toyota on halutuin auto, myynyt jo puolta enemmän kuin muut rupumerkit.
        Harmittaax?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on halutuin auto, myynyt jo puolta enemmän kuin muut rupumerkit.
        Harmittaax?

        Haluttavuus keskittyy velkaisiin ja kehitysmaihin, mutta meillä VW Ag:n autoja myydään kokoajan paljon enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluttavuus keskittyy velkaisiin ja kehitysmaihin, mutta meillä VW Ag:n autoja myydään kokoajan paljon enemmän.

        Voi voi, onko ihan väärät ostajat, niinkuin maailman mahtavimmat automaat ja talousmahdit vai mitä tuskassasi iniset? + 2000.000 Toyotaa pitänee röllin hikisenä tuskasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluttavuus keskittyy velkaisiin ja kehitysmaihin, mutta meillä VW Ag:n autoja myydään kokoajan paljon enemmän.

        Totta! Onhan Suomi autoilun velkainen kehitysmaa Euroopan vanhimmilla autoilla, kansanautojen kaatopaikka sosialismin suurine saavutuksineen jossa Toyota luo toivoa tulevasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta! Onhan Suomi autoilun velkainen kehitysmaa Euroopan vanhimmilla autoilla, kansanautojen kaatopaikka sosialismin suurine saavutuksineen jossa Toyota luo toivoa tulevasta!

        Kyllä sen toivon paremmasta heittää kaivoon jos erehtyy ostaman Toyotan!


    • Anonyymi

      Mahtava Toyota työllistää emiten kuluttajaviranomaisia maailmanlaajuisesti.
      Tämä on fakta mikä ei muutu niinkauan kuin Toyota valmistaa autoja.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se vw;n sintti työllistä paljon enemmän kaikenlaisia oikeusviranomaisista lähtien.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagenin_päästöhuijausskandaali

        Jo pelkät Toyotan moottorin vaihtamiset uusiin työllistävät tuhansia asentajia eihän niiden moottoreita voi edes koneistaa vaan ne joutuu aina vaihtamaan uusiin.
        VW:n polttomoottorit vaatii koneistuksen aika harvopin.


    • Anonyymi

      Laatua tekevät valmistajat ei pakoile vastuuta, mutta toyota tekee sitä jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Toyotahan ei myönnä mitään. Jos viranomainen uhkasakon voimalla uhkaa, niin vasta sitten Toyota yrittää korjata sutensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotahan ei myönnä mitään. Jos viranomainen uhkasakon voimalla uhkaa, niin vasta sitten Toyota yrittää korjata sutensa.

        Tai oikeudella uhataan niin Toyota alkaa kaivaa takataskusta käteistä.

        Mutta jos otat korvauksia ehto on ettet haasta Toyotaa oikeuteen.


    • Anonyymi

      Ensin pettää kannentiiviste kun kansi löystyy, sitten lämmönvaihdin kusee nesteet pakoputkeen ja öljyä syövä kone savuaa ja ruoste syö korin. Siinä Toyotan omistajalle purtavaa, mutta siitä selvitään ja purraan hammasta niin että takahampaat halkeaa, mutta maksetaan itse, eikä kerrota kenellekään.

    • Anonyymi

      Kymmenen vuoden Relax-täystakuu herättää kateutta.

      • Anonyymi

        Onko Toyota Relax saatavilla autoosi?

        Kaikille palveluun oikeutetuille Toyota-malleille myönnetään Relax-turva automaattisesti vuosihuollon yhteydessä. Ensimmäisen Relax-turvan aktivointihuollon jälkeen on 1 kk karenssi, jolloin turva ei ole voimassa. Jos tämän jälkeen noudatetaan huolto-ohjelmaa, niin Relax-turva on jatkuvasti voimassa ehtojen mukaisesti.
        Kelpoisuusvaatimukset, milloin Toyota Relax -turva aktivoituu seuraavaksi huoltoväliksi:

        Auto on yli 2 vuotta vanha tai sillä on ajettu yli 85 000 kilometriä.
        Toyotan yleistakuuta on jäljellä alle vuosi tai alle 15 000 ajokilometriä.
        Ajoneuvo on alle 10 vuotta vanha ja sillä on ajettu alle 185 000 kilometriä.


      • Anonyymi

        Sinä se jaksat olla typerä lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se jaksat olla typerä lapsi.

        Kahden vuoden käyttäjävirhe-takuu on typerä.


    • Anonyymi

      Lisää viallisia autoja Toyota vain myy kovaan hintaan.
      Sääliksi käy niitä jos erehtyy sellaisen joku ostamaan.

      • Anonyymi

        Ruosteenrakastajia riittää Suomessa.


    • Anonyymi

      Toyota ei pääse karvoistaan koskaan eroon, se on DNAssa ja huijaaminen kuuluu yrityksen toimintaperiaatteisiin.

      • Anonyymi

        Aivan kuten öljyä syövät moottorit.


    • Anonyymi

      Niin tai alle 40tkm hajoavat jakopäät. Jaa mutta se olikin 1.4TSI mistä ne jakopäät levisi.

      • Anonyymi

        Tutulla hajosi Toyota ajon aikana ja korjaamolla sanottiin et vaatii uuden moottorin.
        Ei kuulu relax turvan piiriin, koska moottori on kuluva osa.
        Moottorin osat kuitenkin pitäisi kuulua relax turvan piiriin.
        https://www.toyota.fi/omistajalle/takuu/toyota-relax/toyota-relax-kohteet

        Miksi siis mitään ei korjata jos hajoaa? Sanoisin et törkeää huijausta koko Toyotan touhu.


    • Anonyymi

      Tuon Toyotan tapa toimia. Tehdään kuraa ja kielletään se ja kaikki ongelmat.

      • Anonyymi

        Ulet täysin oikeassa!


    • Anonyymi

      Vikoja riittää lujaa laatua la eiku Toyota!

    • Anonyymi

      Jos Toyota tekis jotain hyvää se ei olisi jatkuvasti vaikeuksissa ja maksamassa mokistaan korvauksia ja ostamassa autoja takaisin.

    • Anonyymi

      Yksittäistapaus lie jo korjattu relax.

      • Anonyymi

        Korjattu varmasti, mutta omistaja joutui maksamaan.


      • Anonyymi

        Sama se, ruostuu se.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eipä tuohon kalliiseen turvaan kauheasti kuulu mitään jos lukee rajoitukset. Laske vaikka 9 vuoden kalliit huollot mitkä on pakollisia jos haluaa tuon turvan.
        Tietysti takuuajan jälkeen kysytään maahantuojalta, sillä he sen maksaa ja siinä on tietysti hieman teatteria mukana ja asiakkaasta tehdään ns. "parempi" asiakas kun kuitenkin ne menee tuotevastuuseen jos auto on huollettu merkkiliikkeessä.


      • Anonyymi

        Tuo lämmönvaihtimen sauman vuoto pitäisi automaattisesti kuulua tuotevastuuseen, varsinkin se on huonosti valmistettu osa kun sauma ratkeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo lämmönvaihtimen sauman vuoto pitäisi automaattisesti kuulua tuotevastuuseen, varsinkin se on huonosti valmistettu osa kun sauma ratkeaa.

        Sama koskee huonosti valmistettuja Toyotan moottoreita.
        Eikä se siihen lopu. Toyota on huonosti valmistettua tekniikkaa täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama koskee huonosti valmistettuja Toyotan moottoreita.
        Eikä se siihen lopu. Toyota on huonosti valmistettua tekniikkaa täynnä.

        Se on ihme mitä suurella markkinointibudjetilla saa aikaan!


    • Anonyymi

      Hävittyään ryhmäkanteen Toyotan on korvattava ostajille 17,5 %:n arvon aleneminen 264 170 viallisella dieselpakokaasun jälkikäsittelyjärjestelmällä (DPF-järjestelmä) myydyn auton arvosta. Toyotan korvauslasku voi olla yli 2 miljardia dollaria.

      • Anonyymi

        Samaan aikaan Toyota epäonnistuu sähköistymisessä. Ai jai sentään, ihan kuin Nokian puhelimet.


    • Anonyymi

      On Toyotat hyviä! Huomaa et vikaa riittää eikä Toyota suostu korjaamaan!

    • Anonyymi

      Kamala yksittäistapaus!

    • Anonyymi

      Reilua autokauppaa jo vuodesta 1964 Suomessa
      Toyota oli alun perin Toyoda.
      EnsimEnnenmäisessä Toyotassa oli Chevroletin moottori.
      Ennen Land Cruiseria oli Toyota-Jeep.
      Toyota valmistaa autoja viiden eri brändin alla.
      Toyotan autobrändejä ovat Hino, Lexux, Ranz, Scion ja Daihatsu Toyota lisäksi.
      Toyota ja BMW kehittävät yhdessä urheiluautoa, joka korvaa BMW Z4:n ja Toyota GT86:n. Toyota ja BMW ovat tehneet yhteistyötä vuodesta 2011 alkaen. Yhteistyö alkoi polttokennoautoista ja Euroopassa Toyota on käyttänyt BMW:n dieseleitä Avensis-malleissa.
      Toyota Hiacen seuraajaksi Euroopassa tullut pakettiauto Toyota Proace on itse asiassa Citroen.

      Euroopassa myynnissä oleva Toyota Proace -pakettiauto on itse asiassa Peugeot-Citroenin tuotantolinjoilta tuleva, Peugeotin ja Citroenin kanssa identtinen auto. Vain pyörännavat ja logo tulevat Toyotalta.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe